Matteus 28:19 on ainoa raamatunjae Raamatussa, jossa puhutaan kastamisesta " Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen" nimeen.
U.Tssa kastettiin aina joko Jeesuksen tai Jeesuksen Kristuksen nimeen, muttei ikinä " Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen" nimeen.
Matteuksen evankeliumi:
28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Eikö olekin hämmästyttävää (joillekin teille!)?!
Kenen nimeen kastettiin U.Tssa? Jeesuksen Kristuksen nimeen!
47
145
Vastaukset
On se hämmästyttävää, koska Jeesus tekee kaikki mitä tekee, Isän nimessä ja puhuu kaikki mitä puhuu, Isän nimessä, niin ei siihen muita nimiä tarvita:
Johanneksen evankeliumi 17
12 "Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen
lapsi, että kirjoitus kävisi toteen."
Johanneksen evankeliumi 5
43 "Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan."
Johanneksen evankeliumi 6
27 "Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."
(Sinetti, tunnus = omistajan nimi, 1.Kor.3:23)
57 "Niin kuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani"Minkä nimeen Johannes Kastaja kastoi Jeesuksen?
- mitäsanooRaamattu?!
Niinkuin ekivaari totesikin, niin Jeesus sai ja otti vastaan parannuksen kasteen,
Sen jälkeen Jeesus jatkoi omalta osaltaan parannuksen kasteella kastamista.
Johanneksen evankeliumi:
3:22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi.
3:23 Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä.
3:24 Sillä Johannesta ei vielä oltu heitetty vankeuteen.
3:25 Niin Johanneksen opetuslapset rupesivat väittelemään erään juutalaisen kanssa puhdistuksesta.
3:26 Ja he tulivat Johanneksen luo ja sanoivat hänelle: "Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa, ja kaikki menevät hänen tykönsä."
3:27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.
3:28 Te olette itse minun todistajani, että minä sanoin: en minä ole Kristus, vaan minä olen hänen edellänsä lähetetty.
Johannes Kastajan opetuslapset pitivät Johannes Kastajaansa Kristuksenaan, kunnes Jeesus ilmestyi näyttämölle ja osa Johannes Kastajan opetuslapsista vaihtoi leiriä/Rabbia. mitäsanooRaamattu?! kirjoitti:
Niinkuin ekivaari totesikin, niin Jeesus sai ja otti vastaan parannuksen kasteen,
Sen jälkeen Jeesus jatkoi omalta osaltaan parannuksen kasteella kastamista.
Johanneksen evankeliumi:
3:22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi.
3:23 Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä.
3:24 Sillä Johannesta ei vielä oltu heitetty vankeuteen.
3:25 Niin Johanneksen opetuslapset rupesivat väittelemään erään juutalaisen kanssa puhdistuksesta.
3:26 Ja he tulivat Johanneksen luo ja sanoivat hänelle: "Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa, ja kaikki menevät hänen tykönsä."
3:27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.
3:28 Te olette itse minun todistajani, että minä sanoin: en minä ole Kristus, vaan minä olen hänen edellänsä lähetetty.
Johannes Kastajan opetuslapset pitivät Johannes Kastajaansa Kristuksenaan, kunnes Jeesus ilmestyi näyttämölle ja osa Johannes Kastajan opetuslapsista vaihtoi leiriä/Rabbia."Johannes Kastajan opetuslapset pitivät Johannes Kastajaansa Kristuksenaan, kunnes Jeesus ilmestyi näyttämölle ja osa Johannes Kastajan opetuslapsista vaihtoi leiriä/Rabbia. "
Mistä/keneltä Johnnes Kastaja sai tuon toimenkuvan - kastaja-
Löytyykö Raamatusta sellainen paikka?
Voiko tuota muuksi sanoa kuin - p a r a n n u k s e n - kasteeksi, ja uskoa Jeesus Isän Jumalan lähettämäksi Vapahtajaksi?:
Apostolien teot 19
4 'Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen."'
Johanneksen evankeliumi 16
30 "Nyt me tiedämme, että sinä tiedät kaikki, etkä tarvitse, että kukaan sinulta kysyy; sen tähden - m e - u s k o m m e - s i n u n -
J u m a l a n - t y k ö ä - l ä h t e n e e n."
16:31 Jeesus vastasi heille: "N y t - t e - u s k o t t e."- kasteen merkitys
Miksi Jeesus ylipäätänsä kastettiin. Itsensä opetuslapsiko hänestä tuli ja itseäänkö hän lähti seuraamaan.
Enpä usko jotta itseään, koska sanoi:
30 "En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."
38 "Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt."ekivaari kirjoitti:
Enpä usko jotta itseään, koska sanoi:
30 "En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."
38 "Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt."Vielä selvityksenä:
Johanneksen evankeliumi 12
44 'Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.
45 Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt.
46 Minä olen tullut - v a l k e u d e k s i - m a a i l m a a n, - ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen."' [2.Kor.4:6]
(Joka näkee hänet Jumalan valkeutena eikä lihana, näkee Jumalan)
1.Johanneksen kirje 2
10 "Joka rakastaa veljeänsä, se pysyy valkeudessa, ja hänessä ei ole pahennusta."
1.Johanneksen kirje 4
7 "Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.">>>Miksi Jeesus ylipäätänsä kastettiin. Itsensä opetuslapsiko hänestä tuli ja itseäänkö hän lähti seuraamaan.
Olen kuullut ja nähnyt monia pappien suorittamia kasterituaaleja.
Ne ovat sisällöltään loitsuja tai manauksia. Lisäksi ne ovat luonteeltaan täysin pakanallista perua. Taikasanoilla ja veden viruttelulla lapsi toivotaan välttyvän pahoilta hengiltä.
On aivan sama, manaako Kristuksen tai kiven tai halonhakkajan nimiin, toive on yhtä turha.”Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen...” (Mat.28:19).
Isä, Poika ja Pyhän Henki ei ole yksi nimi, vaikka monet haluavat asian niin käsittää. Mikä se heidän yhteinen nimi on, ja mistä löydät sen Raamatusta? Sellaista nimeä ei ole löydettävissä. Heillä ei voi olla sama nimi, koska he ovat kolme eri persoonaa tai olemusta ja jokaisella persoonalla on aina oma nimi. Jumalan nimi on mm. Jahveh, Jeesuksen nimi on Jeshua ja Pyhän Hengen nimi on "pneuma hagion". Itse asiassa, pneuma hagion ei ole edes henkilön nimi, koska se on pikemminkin kuvaus hengestä joka/mikä on pyhä. Pyhällä Hengellä ei ole Raamatussa omaa nimeä... joten miten joku voi väittää kastavansa myös Pyhän Hengen nimeen?
On huomioitava, mitä aloittajakin kirjoitti, että Uudessa Testamentissa ei ole yhtään ainoata kastetapausta jossa ketään olisi kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, vaan kaste tapahtui aina Jeesuksen nimessä (Apt.2:38, 8:16, 10:48, 19:5). Monet pitävätkin tämän takia jaetta epäluotettavana, sillä kaikki edellämainitut Jeesuksen nimeen kastamiset olivat sen jälkeen kun Jeesus oli jo sanonut nuo sanat ja noussut taivaaseen. Tässä eräs lainaus pastori Marko Lindin kirjoituksesta:
"Eräässä vanhassa Brasilialaisessa Raamatussa on selitys: "Kirjoitusten mukaan alkuseurakunnassa kastettiin vain Jeesuksen nimeen, mutta ME, ROOMALAISKATOLINEN KIRKKO, MUUTIMME TÄMÄN NIKEAN KIRKOLLISKOKOUKSESSA v.325. Siitä päivästä alkaen olemme käyttäneet kastekaavaa: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen".
Muutama viikko sitten oli helluntaiseurakunnan kokouksessa jossa pastori sanoi, että katolilainen kirkko on sitä mieltä että kun uskovainen kastetaan nimessä Iän, Pojan ja Pyhän Hengen niin heidät kastetaan katolilaiseen kirkkoon. Myöhemmin lähetin pastorille sähköpostin jossa kyselin mistä hän on tiedon saanut. En ole saanut vielä mitään vastausta.
Miksi opetuslapset eivät totelleet Jeesusta, kun eivät kastaneet Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, vaan kastoivat ennemmin Jeesuksen nimeen? Sitä emme varmasti tiedä, mutta monet epäilevät ettei Jeesus koskaan sanonut, että pitäisi kastaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, vaan pikemminkin Jeesuksen nimeen. Je on kyseenlainen, koska jos se ei olisi kyseenalainen, olisivat opetuslapset tietenkin totelleet Jeesusta, ja kastaneet Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, eikä Jeesuksen nimeen. Tästä syystä en voi myöskään uskoa että jae on todisteena että myös Poika ja Pyhä Henki on Jumala. Se että uskovaiset kastettiin Jeesuksen nimessä ei saa tukea ainoastaan neljästä mainitsemasta jakeesta, Apostolien Teoista, vaan myös seuraavasta Sanan paikasta:
"Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa" (Kol.3:17).
Vilpittömiä uskovaisia talutetaan kuin pässejä narussa, koska heille ei ole kerrottu koko totuutta, vaan ainoastaan osatotuuden jonka sekaan on ripoteltu tahallisia raamatunkäännösvirheitä ja valheopetuksia, esim. heprean "elohim"- ja "echad"-sanojen merkityksistä. Kristityt ovat kastetut, "ei kenenkään nimeen".
Talutusnuoran etupäässä kulkee monen kirjava eliitti, joka vähän väliä varoittelee helvetin tulella kaikkia niitä, jotka uskaltavat kyseenalaistaa kolminaisuusoppia. Kolminaisuusoppi on se niin sanottu, "väkevä eksytys", jonka Jumala sanoi lähettävänsä maailmaan, ja mikä liittyy vahvasti antikristilliseen aikaan ja sitä edeltävään valmistumisaikaan (2.Tess.2:7-11). Ja minä kyllä ymmärrän Jumalaa, miksi hän sen lähetti. Hän lähetti tämän väkevän eksytyksen ihan samasta syystä kuin hän sallii meille väärät profeetat (5.Moos.13:1-3) ja valhehenget seurakuntiin (1.Kun.22:21-23, Ps.109:17). Hän haluaa yksinkertaisesti seuloa meitä; jyvät akanoista ja lampaat vuohista. Monet luulevat, että tämä erottelu tulee tapahtumaan vasta kuoleman rajan tuolla puolen, mutta ei se niin ole. Erottelua on ollut jo maan päällä heti ihmiskunnan alun lähtien. Se tapahtuu jo maan päällä, sillä meidät tuomitaan sen perusteella mitä me olemme tehneet täällä maan päällä. Jumala haluaa niitten kautta koetella meitä ja tietää, "rakastammeko Jahvea, meidän Jumalaamme, kaikesta sydämestämme ja kaikesta sielustamme" (5.Moos13:3). Ja nimenomaan, ei ainostaan valheprofeettojen ja valheherätyksien kautta, vaan koetteleminen tapahtuu myös kolminaisuusopin kautta, mikä on se "väkevä eksytys".- mitäsanooRaamattu?!
Kiitos jumalan_pete!
Erittäin hyvä ja selventävä kirjoitus! - Hyviä molemmat
jumalan pete, kirjoituksesi oli Raamatullinen ja looginen. yhdyn siihen täysin.
Mohikaaniltakin hyvä kirjoitus, vaan aivan kaikessa ei ollut Raamatun mukainen.
* Miksi Jeesus kastettiin? Mitähän Jeesus sanoi Jonaneskastajalle? Johannes sanoi Jeesukselle,
* Matt.3: " Siihen aikaan Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen luo hänen kastettavakseen.
14. Johannes kuitenkin esteli häntä ja sanoi, " Minä tarvitsen kasteen sinulta - ja sinä tulet minun luokseni.
14. Mutta Jeesus vastasi hänelle: "Salli se nyt, sillä näin meidän sopii täyttää koko vanhurskaus." Silloin Johannes suostui siihen. "
* Jeesus ei siis ottanut parannuksen kastetta, vaan otti syntisen paikan, koska oli tullut lunastamaan kanssansa sen synneistä. Hän ei ottanut syntisen osaa omien syntiensä vuoksi, vaan koko maailman syntien vuoksi, ja vain Hän sen voi tehdä, koska oli itse synnitön.
* Johannes tunsi Jeesuksen, ja tiesi, että hän tulisi saamaan Pyhän Hengen kasteen Jeesukselta.
* Johannes: " Katso Jumalan Karitsa, joka pois ottaa maailman synnin." Eikä katsonut itseään arvolliseksi edes sitomaan Jeesuksen sandaalien nauhoja, ja tiesi, että Jeesus tulee kastamaan Pyhällä Hengellä ja tulella. Siksi hän sanoi Jeesuskelle, " Minun tulee saada kaste sinulta."
* Ja huomatkaa tämä, Jeesus antaa lähetyskäskyn, sanoo mm. "Kastakaa Isän Pojan ja Pyhän Hengen NIMEEN. Hän sekeästi toi esiin Jumalan kolminaisuuden Jumalan ykseydessä.
* Ja miksi vasta Jeesus käskee kastamaan tuohon kolminaisuuden NIMEEN, on syy tietenkin se, että Jeesus oli jo tuossa vaiheessa suorittanut jo suorittanut sijaisuhrikuolemansa ja oli ylösnoussut. Vasta silloin oli mahdollista kastaa koko kolminaisuuden NIMEEN. Koska vasta ylösnousemuksen jälkeen tuli ihmisille esiin Jumalan kolminaisuuden ykseys. Siksi Jeesus sanoi NIMEEN. Ja juuri siksi, että apostolit varsinkin ymmärtäisvät Jumalan kolminaisuuden.- mitäsannooRaamattu?
Hyvin hauska ja humoristinen kirjoitus, vaan ei ollut ollenkaan Raamatun mukainen.
Mutta eipä se nyt niin iso synti helluntailaiselle ole, jos on syntiä ollenkaan, laskea leikkiä Raamatusta, kääntäessä ja vääntäessä Raamatun totuuksia tahallaan päälaelleen. Matt. 28:19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen NIMEEN.
Mohikaanin selvitys tuohon:
>>>Siksi Jeesus sanoi NIMEEN. Ja juuri siksi, että apostolit varsinkin ymmärtäisvät Jumalan kolminaisuuden.- lutherl
kyllä se näin on, niinkun Mohikaani sanoo, ja kasteen jälkeen Jeesus sai kokea syntien houkutukset, lankeamatta. " Hän on ollut kiusattu samallalailla niinkuin mekin, kuitenkin ilman syntiä".
Mohikaani selvitti asiaa erittäin hyvin ja selkeästi ja nasevasti.
Aivan erityisesti tuossa säväytti tuon Mohikaanin maininta:
"Jeesus ei siis ottanut parannuksen kastetta, vaan otti syntisen paikan".
Juuri näin tapahtui.
Jeesus todellakin tuossa hetkessä otti maailman synnit päälleen.
Kun Johannes seuraavana päivänä näkee Jeesuksen,
hän näkee jotain ihmeellistä, ja huudahtaa:
"Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin".
Mutta aivan tarkkaan ottaen Johannes Kastaja sanoo,
että hän näkee Jeesuksen jo kantavan (preesensissä)
päällään koko maailman synnin.- mitäsanooRaamattu?!
Eipä ollut Johannes Kastaja kovinkaan varma Jeesuksesta, vaan hyvin hyvin epäilevä ja epävarma:
"Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?"
Matteuksen evankeliumi:
11:1 Ja kun Jeesus oli antanut kahdelletoista opetuslapselleen kaikki nämä käskyt, niin hän lähti sieltä opettamaan ja saarnaamaan heidän kaupunkeihinsa. >> Jakeen lisätiedot
11:2 Mutta kun Johannes vankilassa ollessaan kuuli Kristuksen teot, lähetti hän opetuslapsiansa
11:3 sanomaan hänelle: "Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?" Esitys on epäuskottava. Missään ei Raamatussa sanota, että kasteen ottaminen on samaa kuin syntien päällensä ottamista. Koska me kristitytkin menemme kasteelle, Jeesuksen esimerkin mukaisesti, emme silti ota syntejä päällemme. Päin vastoin: Me luovumme niistä jo ennen kuin menemme kasteelle.
Kun "kasteen haudasta" puhutaan, niin saa aivan toisenlaisen käsityksen. Haudasta ei oteta yhtään mitään, vaan sinne jätetään jotakin. Emme ole haudankaivaajia tai haudanryöstäjiä. Eikä sekään ajatus käy verukkeeksi, että sanotaan Jeesuksen haudanneen maailman synnit omassa kasteessaan, koska silloinhan koko lunastuskuolema kolme ja puoli vuotta myöhemmin olisi ollut täysin turha.
Edellämainitusta voimme päätellä, ettei Jeesus ottanut päällensä syntiämme kasteyhteydessä, eikä myöskään haudannut siellä syntejämme. Lähinnä kyse oli siitä että se symboloi hänelle, Jumalalle ja ihmisille että hän halusi jättää entisen elämänsä puuseppänä noustaksensa uuteen palvelutehtävään Pyhän Hengen voitelussa. Sama asia meillä. Kun menemme kasteelle uskoontulon jälkeen, hautaamme vanhan elämän, ja nouseemme uuteen, Jeesuksen opetuslapseuteen. Kyse on siis tunnustuksellisesta symboliikasta.jumalan_pete kirjoitti:
Esitys on epäuskottava. Missään ei Raamatussa sanota, että kasteen ottaminen on samaa kuin syntien päällensä ottamista. Koska me kristitytkin menemme kasteelle, Jeesuksen esimerkin mukaisesti, emme silti ota syntejä päällemme. Päin vastoin: Me luovumme niistä jo ennen kuin menemme kasteelle.
Kun "kasteen haudasta" puhutaan, niin saa aivan toisenlaisen käsityksen. Haudasta ei oteta yhtään mitään, vaan sinne jätetään jotakin. Emme ole haudankaivaajia tai haudanryöstäjiä. Eikä sekään ajatus käy verukkeeksi, että sanotaan Jeesuksen haudanneen maailman synnit omassa kasteessaan, koska silloinhan koko lunastuskuolema kolme ja puoli vuotta myöhemmin olisi ollut täysin turha.
Edellämainitusta voimme päätellä, ettei Jeesus ottanut päällensä syntiämme kasteyhteydessä, eikä myöskään haudannut siellä syntejämme. Lähinnä kyse oli siitä että se symboloi hänelle, Jumalalle ja ihmisille että hän halusi jättää entisen elämänsä puuseppänä noustaksensa uuteen palvelutehtävään Pyhän Hengen voitelussa. Sama asia meillä. Kun menemme kasteelle uskoontulon jälkeen, hautaamme vanhan elämän, ja nouseemme uuteen, Jeesuksen opetuslapseuteen. Kyse on siis tunnustuksellisesta symboliikasta.Oi, te ymmärtämättömät ja hitaat sydämeltä ymmärtämään kaikkea,
mitä profeetat ovat puhuneet.
Ei tietenkään ole niin, että kun ihmiset kaikkialta tulivat
Johanneksen kastettavaksi, että he olisivat ottaneet synnit päälleen.
Asiahan on aivan päinvastoin. He jättivät syntielämän.
He tunnustivat syntinsä ja sitten Johannes kastoi heidät.
Mutta ei Jeesus näin tehnyt. Hän ei tunnustanut syntejään,
vaan kun Hän astui tuohon veteen, niin siihen astui Vanhurskaus.
Ja kun Hänet upotettiin tuohon veteen,
jonne ihmiset kaikkialta olivat jättäneet syninsä,
niin Jeesus otti ne nyt päälleen.
Jeesuksen kasteen jälkeisenä päivänä
Johannes huudahtaa ihmeissään:
"Katso, Jumalan Karitsa, joka kantaa päällään koko maailman synnit".
Ja mitä sitten tapahtui. Henki vei Hänet erämaahan.
Ei ole sattumaa, että Johannes Kastaja
eli Jeesuksen edellä kävijä ja tienraivaaja oli Aaronin sukukuntaa.
Sillä esikuva siitä, mitä tapahtui Jeesuksen kasteessa,
kuinka Hän Jumalan Karitsana, otti päälleen maailman synnin,
löytyy tästä:
"Ja Aaron laskekoon molemmat kätensä elävän kauriin pään päälle
ja tunnustakoon siinä kaikki israelilaisten pahat teot
ja kaikki heidän rikkomuksensa,
olipa heillä mitä syntejä tahansa,
ja pankoon ne kauriin pään päälle
ja lähettäköön sen, sitä varten varatun miehen viemänä, erämaahan."- mitäsanooRaamattu?!
kalamos kirjoitti:
Oi, te ymmärtämättömät ja hitaat sydämeltä ymmärtämään kaikkea,
löytyy tästä:
ja lähettäköön sen, sitä varten varatun miehen viemänä, erämaahan."Ja Jeesuksestahan ei tietenkään ollut tässä kyse, vai oliko:
Jesaja:
7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
7:15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
7:16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.
Ja tässä:
Galatalaiskirje:
4:4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
Roomalaiskirje:
3:19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
Hebrealaiskirje:
5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden. mitäsanooRaamattu?! kirjoitti:
Ja Jeesuksestahan ei tietenkään ollut tässä kyse, vai oliko:
Jesaja:
7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
7:15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
7:16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.
Ja tässä:
Galatalaiskirje:
4:4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
Roomalaiskirje:
3:19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
Hebrealaiskirje:
5:7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.Kommenttisi ollut ollenkaan vastaus minun kommenttiini.
Mutta kyllä nuo esille ottamasi kohdat puhuvat Jeesuksesta
lukuunottamatta jaetta Room 3:19.
Siis seuraava katkelma ei tarkoita Jeesusta:
12. kaikki ovat poikenneet pois,
kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet;
ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
13. Heidän kurkkunsa on avoin hauta,
kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
14. heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.
15. Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta,
16. hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,
17. ja rauhan tietä he eivät tunne.
18. Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."
19. Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo,
sen se puhuu lain alaisille,
että jokainen suu tukittaisiin
ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;kalamos kirjoitti:
Oi, te ymmärtämättömät ja hitaat sydämeltä ymmärtämään kaikkea,
löytyy tästä:
ja lähettäköön sen, sitä varten varatun miehen viemänä, erämaahan."Kalamos. Sinä kirjoitit eilen:
>>>Jeesus todellakin TUOSSA HETKESSÄ otti maailman synnit päälleen.>Ja kun Hänet upotettiin tuohon veteen,
niin Jeesus otti ne NYT päälleen. >esikuva siitä, mitä tapahtui Jeesuksen kasteessa,
kuinka Hän Jumalan Karitsana, OTTI päälleen maailman synnin>Oi, te ymmärtämättömät ja hitaat sydämeltä ymmärtämään kaikkea,
mitä profeetat ovat puhuneet.>Ja Aaron laskekoon molemmat kätensä elävän kauriin pään päälle ja tunnustakoon siinä kaikki israelilaisten pahat teot ja kaikki heidän rikkomuksensa, olipa heillä mitä syntejä tahansa, ja pankoon ne kauriin pään päälle ja lähettäköön sen, sitä varten varatun miehen viemänä, erämaahan. >"Katsokaa: Jumalan Karitsa, joka OTTAA pois maailman synnin!"- mitäsanooRaamattu?!
kalamos kirjoitti:
Kommenttisi ollut ollenkaan vastaus minun kommenttiini.
Mutta kyllä nuo esille ottamasi kohdat puhuvat Jeesuksesta
lukuunottamatta jaetta Room 3:19.
Siis seuraava katkelma ei tarkoita Jeesusta:
12. kaikki ovat poikenneet pois,
kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet;
ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
13. Heidän kurkkunsa on avoin hauta,
kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;
14. heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta.
15. Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta,
16. hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä,
17. ja rauhan tietä he eivät tunne.
18. Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."
19. Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo,
sen se puhuu lain alaisille,
että jokainen suu tukittaisiin
ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;"lukuunottamatta jaetta Room 3:19. "
Totta puhut, ettei jae Room.3:19 puhu Jeesuksesta.
Otin sen liian huolimattomasti esille, selittämättä sen kummemmin sitä.
Tarkoitin sillä vain selventää jaetta Gal.4:4 , että Jeesus oli todellakin muiden ihmisten tavoin Mooseksen lain alainen, lain alaiseksi syntyneenä.
-" vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,"
-"minkä laki sanoo,
sen se puhuu lain alaisille,"
-"koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;"
Jeesus noudatti tarkoin Mooseksen lakia, uskoen siihen ainoana oikeana suhtautumisena.
Jeesus piti itseään syyllisenä Jumalan edessä (Hebr.5:7) , muiden ihmisten rinnalla.
Matteuksen evankeliumi:
5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. mitäsanooRaamattu?! kirjoitti:
"lukuunottamatta jaetta Room 3:19. "
Totta puhut, ettei jae Room.3:19 puhu Jeesuksesta.
Otin sen liian huolimattomasti esille, selittämättä sen kummemmin sitä.
Tarkoitin sillä vain selventää jaetta Gal.4:4 , että Jeesus oli todellakin muiden ihmisten tavoin Mooseksen lain alainen, lain alaiseksi syntyneenä.
-" vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,"
-"minkä laki sanoo,
sen se puhuu lain alaisille,"
-"koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;"
Jeesus noudatti tarkoin Mooseksen lakia, uskoen siihen ainoana oikeana suhtautumisena.
Jeesus piti itseään syyllisenä Jumalan edessä (Hebr.5:7) , muiden ihmisten rinnalla.
Matteuksen evankeliumi:
5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.Hebr 5:7 ei sisällä mitään tuollaista ajatusta kuin esität.
Jeesus oli syytön eli synnitön.
Ei suinkaan syyllinen muiden ihmisten rinnalla.jumalan_pete kirjoitti:
Kalamos. Sinä kirjoitit eilen:
>>>Jeesus todellakin TUOSSA HETKESSÄ otti maailman synnit päälleen.>Ja kun Hänet upotettiin tuohon veteen,
niin Jeesus otti ne NYT päälleen. >esikuva siitä, mitä tapahtui Jeesuksen kasteessa,
kuinka Hän Jumalan Karitsana, OTTI päälleen maailman synnin>Oi, te ymmärtämättömät ja hitaat sydämeltä ymmärtämään kaikkea,
mitä profeetat ovat puhuneet.>Ja Aaron laskekoon molemmat kätensä elävän kauriin pään päälle ja tunnustakoon siinä kaikki israelilaisten pahat teot ja kaikki heidän rikkomuksensa, olipa heillä mitä syntejä tahansa, ja pankoon ne kauriin pään päälle ja lähettäköön sen, sitä varten varatun miehen viemänä, erämaahan. >"Katsokaa: Jumalan Karitsa, joka OTTAA pois maailman synnin!"Kyllä minä tarkoitin ihan juuri sitä, mitä kirjoitin.
Jeesus otti päälleen koko maailman synnit juuri tuossa hetkessä.
Ja kun Johannes Kastaja sitten seuraavana päivänä näkee
Jeesuksen kulkevan, niin hän näkee jotenkin ilmestyksenomaisesti sen,
että Jeesus kantaa päällään (preesensissä) koko maailman synnit.
Ja niin hän huutaa: "Katso".
Koko maailman syntikuorma pantiin Hänen harteilleen tuolloin.
Ja niin Hän saattoi esimerkiksi antaa syntejä anteeksi.
Mutta itse sovitus tapahtui kertakaikkisesti vasta Golgatalla.
Ei Jeesus ollut pukki eikä myöskään esimerkiksi käärme.
Mutta silti Vanhan testamen esikuvissa esimerkiksi käärme viittaa Häneen.
Jeesus itse paljastaa esimerkiksi Nikodemokselle sen,
että Mooseksen tekemä vaskikäärme tarkoitti Häntä.- mitäsanooRaamattu?!
kalamos kirjoitti:
Kyllä minä tarkoitin ihan juuri sitä, mitä kirjoitin.
Jeesus otti päälleen koko maailman synnit juuri tuossa hetkessä.
Ja kun Johannes Kastaja sitten seuraavana päivänä näkee
Jeesuksen kulkevan, niin hän näkee jotenkin ilmestyksenomaisesti sen,
että Jeesus kantaa päällään (preesensissä) koko maailman synnit.
Ja niin hän huutaa: "Katso".
Koko maailman syntikuorma pantiin Hänen harteilleen tuolloin.
Ja niin Hän saattoi esimerkiksi antaa syntejä anteeksi.
Mutta itse sovitus tapahtui kertakaikkisesti vasta Golgatalla.
Ei Jeesus ollut pukki eikä myöskään esimerkiksi käärme.
Mutta silti Vanhan testamen esikuvissa esimerkiksi käärme viittaa Häneen.
Jeesus itse paljastaa esimerkiksi Nikodemokselle sen,
että Mooseksen tekemä vaskikäärme tarkoitti Häntä."Jeesus itse paljastaa esimerkiksi Nikodemokselle sen,
että Mooseksen tekemä vaskikäärme tarkoitti Häntä."
Vaskikäärmettä (Nehustan) alettiin sitten palvomaan epäjumalana ja se tuhottiin.
Ilmankos Jeesus sanoi senkin, että löytäneekö hän uskoa maan päältä (Luuk.18:8), kun tiesi miten alttiita ihmiset ovat tekemään epäjumalia itselleen, ja pelkäsi kai omalla kohdallaankin tapahtuvan sen, mikä tapahtui vaskikäärmeelle.
Niinhän sitten tapahtuikin vuonna 325, että ihmiset tekivät Kristuksesta Jeesuksesta itselleen jumala Jeesuksen, elikkä epäjumalan, kuten vaskikäärmeestäkin tehtiin, johon JJeesus vertasi itseään.
4.Mooseksen kirja:
21:9 Niin Mooses teki vaskikäärmeen ja pani sen tangon päähän; jos ketä käärmeet sitten purivat ja tämä katsoi vaskikäärmeeseen, niin hän jäi eloon.
2.Kuningasten kirja:
18:4 Hän poisti uhrikukkulat, murskasi patsaat, hakkasi maahan asera-karsikon ja löi palasiksi vaskikäärmeen, jonka Mooses oli tehnyt; sillä niihin aikoihin asti israelilaiset olivat polttaneet uhreja sille; sitä kutsuttiin nimellä Nehustan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nehushtan
King Hezekiah (reigned 715/6 – 687) instituted a religious iconoclastic reform and destroyed "the brazen serpent that Moses had made; for unto those days the children of Israel did offer to it; and it was called Nehushtan." (2 Kings 18:4) mitäsanooRaamattu?! kirjoitti:
"Jeesus itse paljastaa esimerkiksi Nikodemokselle sen,
että Mooseksen tekemä vaskikäärme tarkoitti Häntä."
Vaskikäärmettä (Nehustan) alettiin sitten palvomaan epäjumalana ja se tuhottiin.
Ilmankos Jeesus sanoi senkin, että löytäneekö hän uskoa maan päältä (Luuk.18:8), kun tiesi miten alttiita ihmiset ovat tekemään epäjumalia itselleen, ja pelkäsi kai omalla kohdallaankin tapahtuvan sen, mikä tapahtui vaskikäärmeelle.
Niinhän sitten tapahtuikin vuonna 325, että ihmiset tekivät Kristuksesta Jeesuksesta itselleen jumala Jeesuksen, elikkä epäjumalan, kuten vaskikäärmeestäkin tehtiin, johon JJeesus vertasi itseään.
4.Mooseksen kirja:
21:9 Niin Mooses teki vaskikäärmeen ja pani sen tangon päähän; jos ketä käärmeet sitten purivat ja tämä katsoi vaskikäärmeeseen, niin hän jäi eloon.
2.Kuningasten kirja:
18:4 Hän poisti uhrikukkulat, murskasi patsaat, hakkasi maahan asera-karsikon ja löi palasiksi vaskikäärmeen, jonka Mooses oli tehnyt; sillä niihin aikoihin asti israelilaiset olivat polttaneet uhreja sille; sitä kutsuttiin nimellä Nehustan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nehushtan
King Hezekiah (reigned 715/6 – 687) instituted a religious iconoclastic reform and destroyed "the brazen serpent that Moses had made; for unto those days the children of Israel did offer to it; and it was called Nehushtan." (2 Kings 18:4)Siis kirjoitinko oikein vai väärin:
että Mooseksen tekemä vaskikäärme tarkoitti Häntä."- mitäsanooRaamattu?!
kalamos kirjoitti:
Siis kirjoitinko oikein vai väärin:
että Mooseksen tekemä vaskikäärme tarkoitti Häntä."Kyllä sinä kalamos kirjoitit aivan oikein!
kalamos kirjoitti:
Siis kirjoitinko oikein vai väärin:
että Mooseksen tekemä vaskikäärme tarkoitti Häntä."Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa,
niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut,
että hän antoi ainokaisen Poikansa,
ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi,
vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. (Joh 3:14-16)
Näihin sanoilla Jeesus on päättelemässä vastaustaan
Nikodemuksen kysymykseen ihmisen uudestisyntymisestä.
Jeesus viittaa Vanhaan testamenttiin tallennettuun tapaukseen,
jossa kansan seassa olevat myrkkykäärmeet purivat kansaa,
niin että paljon kansaa kuoli.
Jumala käski Mooseksen tehdä pronssisen eli vaskikäärmeen
ja asettamaan sen kansan eteen.
Jokainen, joka uskoi ilosanoman vaskikäärmeestä,
nosti katseensa siihen ja pelastui varmalta kuolemalta.
Tuo vaskikäärme oli esikuva Jeesuksesta,
joka ripustettiin ristinpuuhun.
Jokainen, joka nostaa katseensa Jeesukseen,
joka meidän tähtemme tehtiin synniksi, jota käärme kuvaa,
ja ripustettiin meidän tähtemme ristille kuolemaan meidän kuolemamme,
syntyy uudesti ylhäältä Hengestä.
Me olemme näin siirtyneet kuolemasta elämään.
Hän on kantanut meidän syntimme ristille.
Niitä ei enää ole. Hänen kuolemansa on pyyhkinyt ne pois.
Siirtänyt ne kauemmas kuin erämaahan. Merten syvyyksiin saakka.- mitäsanooRaamattu?!
kalamos kirjoitti:
Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa,
että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut,
että hän antoi ainokaisen Poikansa,
ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi,
vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. (Joh 3:14-16)
Näihin sanoilla Jeesus on päättelemässä vastaustaan
Nikodemuksen kysymykseen ihmisen uudestisyntymisestä.
Jeesus viittaa Vanhaan testamenttiin tallennettuun tapaukseen,
jossa kansan seassa olevat myrkkykäärmeet purivat kansaa,
niin että paljon kansaa kuoli.
Jumala käski Mooseksen tehdä pronssisen eli vaskikäärmeen
ja asettamaan sen kansan eteen.
Jokainen, joka uskoi ilosanoman vaskikäärmeestä,
nosti katseensa siihen ja pelastui varmalta kuolemalta.
Tuo vaskikäärme oli esikuva Jeesuksesta,
joka ripustettiin ristinpuuhun.
Jokainen, joka nostaa katseensa Jeesukseen,
joka meidän tähtemme tehtiin synniksi, jota käärme kuvaa,
ja ripustettiin meidän tähtemme ristille kuolemaan meidän kuolemamme,
syntyy uudesti ylhäältä Hengestä.
Me olemme näin siirtyneet kuolemasta elämään.
Hän on kantanut meidän syntimme ristille.
Niitä ei enää ole. Hänen kuolemansa on pyyhkinyt ne pois.
Siirtänyt ne kauemmas kuin erämaahan. Merten syvyyksiin saakka.Mooseksen tekemää vaskikäärmettä Nehustania alettiin myöhemmin palvomaan epäjumalana ja sen Jeesus tiesi.
Nehustan oli jonkun tekemä ja luoma, joten Jeesus ilmoittaa näin olevansa luotu, eikä siis missään nimessä Jumala, vaan korkeintaan ihmisten itselleen tekemä epäjumala.
Jeesus täten ennusti pakanakansojen tekevän hänestä epäjumalan itselleen ja oli huolissaan etteivät israelilaiset seuraisi pakanoiden tapoja. (Luuk.18:8)
Johanneksen evankeliumi:
3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
Johanneksen evankeliumi:
8:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.
8:29 Ja hän, joka on minut lähettänyt, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksinäni, koska minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista."
Johanneksen evankeliumi:
12:32 Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni." Eli Jeesus oli syntinen siitäkin huolimatta, että Isä antoi kasteessa Hänelle Pyhän Hengen ?
Taitaa olla taas niitä Mohikaanin selityksiä ?
***"Jeesus ei siis ottanut parannuksen kastetta, vaan otti syntisen paikan". ***lappix kirjoitti:
Eli Jeesus oli syntinen siitäkin huolimatta, että Isä antoi kasteessa Hänelle Pyhän Hengen ?
Taitaa olla taas niitä Mohikaanin selityksiä ?
***"Jeesus ei siis ottanut parannuksen kastetta, vaan otti syntisen paikan". ***Kyllä Mohikaani kirjoitti aivan valtavan suuren totuuden.
Ei Jeesus ollut syntinen. Mutta Hän otti sinun syntisi päälleen.
Hän kantoi koko maailman synnin harteillaan.
Kunnes lopulta kärsi niistä kuuluvan rangaistuksen.
Mutta kuolema ei voinut Häntä pidättää, koska Hän itse oli synnitön.
Hän oli siis synnitön, pyhä, vanhurskas VASKI
mutta ottanut päälleen meidän syntimme KÄÄRME.
Eli kun Jeesus puhui ruumiinsa Temppelistä,
niin tuon Temppelin sisällä kaikki oli vaskesta.
Mutta Hän otti päälleen koko maailman syntitaakan.
Hän vei nuo synnit pois kuollessaan merten syvyyksiin.
Hän kertakaikkiaan kuoli pois synnistä.
Mutta Hänen ruumiinsa Temppeli nousi ylös kuolleista,
koska se oli synnitön.mitäsanooRaamattu?! kirjoitti:
Mooseksen tekemää vaskikäärmettä Nehustania alettiin myöhemmin palvomaan epäjumalana ja sen Jeesus tiesi.
Nehustan oli jonkun tekemä ja luoma, joten Jeesus ilmoittaa näin olevansa luotu, eikä siis missään nimessä Jumala, vaan korkeintaan ihmisten itselleen tekemä epäjumala.
Jeesus täten ennusti pakanakansojen tekevän hänestä epäjumalan itselleen ja oli huolissaan etteivät israelilaiset seuraisi pakanoiden tapoja. (Luuk.18:8)
Johanneksen evankeliumi:
3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
Johanneksen evankeliumi:
8:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.
8:29 Ja hän, joka on minut lähettänyt, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksinäni, koska minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista."
Johanneksen evankeliumi:
12:32 Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni."Taaskaan et ollenkaan vastannut kommenttiini.
Oliko kommenttini oikein vai väärin:
"Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa,
että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä ..."
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10132600#comment-51325348- mitäsanooRaamattu?!
kalamos kirjoitti:
Taaskaan et ollenkaan vastannut kommenttiini.
Oliko kommenttini oikein vai väärin:
"Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa,
että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä ..."
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10132600#comment-51325348Kyllä sinun kommenttisi kalamos oli aivan oikea!
Lainaushan se oikeastaan on mutta kutsutaan sitä nyt sinun kommentiksesi.
Johanneksen evankeliumi:
3:15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
-Kaikki jotka katsoivat vaskikäärmettä, jäivät eloon.
-Kukaan ei käskenyt silti palvomaan vaskikäärmettä Jumalana.
-Jokainen joka uskoo Jeesukseen, hänellä on iänkaikkinen elämä.
-Kukaan ei silti käskenyt palvomaan Jeesusta Kristusta Jumalana.
4.Mooseksen kirja:
Johanneksen evankeliumi:
6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
2.Kuningasten kirja:
1.Korinttolaiskirje:
15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
1.Korinttolaiskirje:
3:23 Mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan. - mitäsanooRaamattu?!
kalamos kirjoitti:
Kyllä Mohikaani kirjoitti aivan valtavan suuren totuuden.
koska se oli synnitön."Hän vei nuo synnit pois kuollessaan merten syvyyksiin. "
Merten syvyyksiin?
"Hän kertakaikkiaan kuoli pois synnistä. "
Niinhän Jeesus teki!
Jesaja:
Markuksen evankeliumi:
1:4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
Luukkaan evankeliumi:
3:21 Kun siis kaikkea kansaa kastettiin ja myöskin Jeesus oli saanut kasteen ja rukoili, niin tapahtui, että taivas aukeni
Jeesus kertakaikkiaan kuoli pois synnistä!
Mutta Golgatalle oli vielä matkaa, eikä Jeesus vielä ollut ottanut syntejämme harteilleen!
Jeesus kertakaikkiaan kuoli pois synnistä, mutta juuri tässä paikassa ja tilanteessa omista synneistään, hylätessään pahan ja valitessaan hyvän, ottaessaan Johannekselta syntiensä anteeksisaamisen kasteen!
Ja se kaste oli Jeesukselle henkilökohtainen, koska muutoinhan se olisi ollut Johannes, joka olisi pessyt ihmisten synnit pois!
Vaikka jotkuthan todella pitivät Johannesta Kristuksena!
Jesaja:
7:16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut. mitäsanooRaamattu?! kirjoitti:
"Hän vei nuo synnit pois kuollessaan merten syvyyksiin. "
Merten syvyyksiin?
Niinhän Jeesus teki!
Jesaja:
Markuksen evankeliumi:
1:4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.
Luukkaan evankeliumi:
3:21 Kun siis kaikkea kansaa kastettiin ja myöskin Jeesus oli saanut kasteen ja rukoili, niin tapahtui, että taivas aukeni
Mutta Golgatalle oli vielä matkaa, eikä Jeesus vielä ollut ottanut syntejämme harteilleen!
Jeesus kertakaikkiaan kuoli pois synnistä, mutta juuri tässä paikassa ja tilanteessa omista synneistään, hylätessään pahan ja valitessaan hyvän, ottaessaan Johannekselta syntiensä anteeksisaamisen kasteen!
Ja se kaste oli Jeesukselle henkilökohtainen, koska muutoinhan se olisi ollut Johannes, joka olisi pessyt ihmisten synnit pois!
Jesaja:
7:16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut."ottaessaan Johannekselta syntiensä anteeksisaamisen kasteen"
Et voi olla tosissasi!
Etkö todellakaan ole lukenut Raamatusta, että Jeesus oli synnitön.
Etkä todellakaan tiedä, että Hän otti päälleen meidän syntimme,
ja antoi meille vanhurskautensa.
Ja juuri tästä oli kysymys Jeesuksen kasteessa.
"Näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus".mitäsanooRaamattu?! kirjoitti:
Kyllä sinun kommenttisi kalamos oli aivan oikea!
Lainaushan se oikeastaan on mutta kutsutaan sitä nyt sinun kommentiksesi.
Johanneksen evankeliumi:
3:15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
-Kaikki jotka katsoivat vaskikäärmettä, jäivät eloon.
-Kukaan ei käskenyt silti palvomaan vaskikäärmettä Jumalana.
-Jokainen joka uskoo Jeesukseen, hänellä on iänkaikkinen elämä.
-Kukaan ei silti käskenyt palvomaan Jeesusta Kristusta Jumalana.
4.Mooseksen kirja:
Johanneksen evankeliumi:
6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
2.Kuningasten kirja:
1.Korinttolaiskirje:
15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.
1.Korinttolaiskirje:
3:23 Mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan.Minä en palvo epäjumalaa. Jeesus ei ole jumala, vaan Jumala.
Palvoa (proskyneo) alkumerkitys on jotain samaa kuin kunnioittaa suudellen.
Niin kuin koira nuolee isäntänsä kättä.
Esimerkiksi:
Senjälkeen hänen isänsä Iisak sanoi hänelle:
"Tule tänne ja suutele minua, poikani."
Niin Mooses meni appeansa vastaan, kumarsi ja suuteli häntä.
Toinen Psalmi paljastaa valtavia asioita Pojasta.
Ja päättyy vakavaan kehotukseen,
jonka noudattamatta jättäminen hukuttaa ihmisen:
Antakaa suuta pojalle,
ettei hän vihastuisi ettekä te hukkuisi tiellänne.
Vasta kun tämä tunteminen,
tämä suhde on alkanut ihmisen ja Pojan välillä,
on mahdollista tuntea myös Isä:
… eikä kukaan muu tunne, kuka Isä on, kuin Poika
ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
Isä tahtoo, että me näemme Pojan ja uskomme Poikaan:
Sillä minun Isäni tahto on se,
että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen,
on iankaikkinen elämä
Kun me sokeat tulemme näkeviksi, emme voi olla palvomatta Jeesusta:
"Uskotko Jumalan Poikaan?" …
Mies sanoi: "Minä uskon, Herra" ja palvoi Häntä.
Kun Jeesus oli noussut kuolleista, häneen uskovat palvoivat häntä:
Nähdessään Hänet palvoivat Häntä, mutta muutamat epäilivät.
Kun Jeesus pelastajana astuu elämämme purteen,
emme millään voi olla palvomatta Häntä:
Niin venheessä olevat palvoivat Häntä sanoen: "Totisesti
Sinä olet Jumalan Poika."
Kun lankeamme kasvoillemme Jeesuksen eteen,
ja rukoillen anomme puhdistusta, me tulemme puhtaaksi:
Ja nähdessään Jeesuksen hän lankesi kasvoilleen
ja rukoili häntä sanoen: "Herra, jos tahdot, niin sinä voit minut puhdistaa."
Ja Jeesus ihmettelee, jos pelastettu/parannettu ei kiitä Häntä:
Mutta yksi heistä, kun näki olevansa parannettu,
palasi takaisin ja ylisti Jumalaa suurella äänellä
ja lankesi kasvoilleen hänen jalkojensa juureen ja kiitti häntä;
ja se mies oli samarialainen. Niin Jeesus vastasi ja sanoi: "Eivätkö
kaikki kymmenen puhdistuneet?
Ja myös vaellukseni jokaisesta päivästä kiitän Jeesusta:
Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta
Heprealaiskirjeen mukaan kaikki Jumalan enkelitkin palvovat Jeesusta.
"Palvokoot Häntä kaikki Jumalan enkelit."
Näin myös ilmestyskirjan mukaan:
Ja minä näin, ja minä kuulin monien enkelien äänen
valtaistuimen ja olentojen ja vanhinten ympäriltä,
ja heidän lukunsa oli
kymmenentuhatta kertaa kymmenentuhatta ja tuhat kertaa tuhat,
ja he sanoivat suurella äänellä:
"Karitsa, joka on teurastettu,
on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden
ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen."
Ja ihmiset ylistivät Häntä jo 2000 vuotta sitten:
Ja hän opetti heidän synagoogissaan, ja kaikki ylistivät häntä.
Herran Jeesuksen nimeä ylistettiin suuresti.
Apostoli Johannes ylistää Jeesusta:
Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta,
häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija!
Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä
ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen,
hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti! Amen.
Kaikki luodut taivaassa ja maan päällä ylistävät Jeesusta:
Ja kaikkien luotujen,
jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä,
ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan:
"Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle
ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!"
Kuinka minä voisin kaiken edellä mainitun jälkeen,
olla rukoilematta ja palvomatta, kiittämättä ja ylistämättä Jeesusta.
Voi niitä, jotka sitä kerran eivät saa tehdä:
Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus
Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta,
kun hän sinä päivänä tulee,
että hän kirkastuisi pyhissänsä ja olisi ihmeteltävä kaikissa uskovissa- Saha eikä paha. Jyvä
mitäsanooRaamattu?! kirjoitti:
"Hän vei nuo synnit pois kuollessaan merten syvyyksiin. "
Merten syvyyksiin?
Niinhän Jeesus teki!
Jesaja:
Markuksen evankeliumi:
Luukkaan evankeliumi:
Jesaja:
7:16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.7:15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään SAHAN ja valitsemaan JYVÄN;
7:16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään SAHAN ja valitsemaan JYVÄN, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut. - bruutus,,
kalamos kirjoitti:
Kyllä Mohikaani kirjoitti aivan valtavan suuren totuuden.
koska se oli synnitön.mohikaani on lukenut Lutterin kirjoituksia saaden asiatiotoa Lutterin kautta, mutta koskahan se kaste asia selviää ?
Jokainen "kastaja" ei tarvitse jättää omaa nimeänsä kastettavaan, sillä on vain yksi alkuperäinen lähettäjä, Isä: [1.Kor.1:13]
Luukas 10
16 Jeesus sanoi: "Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut; mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt."- Hetkinen ...
Miksi yleensä pitää edes "kastaa", ts. kastella vedellä?
Miksi sitten vielä pitää "kastaa" jonkun "nimeen"?
Tuollainenhan haiskahtaa aivan taikauskoiselta touhulta. Se on sama kuin sukupuolielimestä leikellään esinahka pois. Siis juutalaisten keksintöä.
niin ei Johannes kastanut omassa nimessä ketään mutta Jumala voi niin tehdä Pyhässä Hengessä --->
Matt. 3:11
Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
Mark. 1:8
Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."
Luuk. 3:16
niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
Joh. 1:33
Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä'."Kenen nimeen kastettiin U.Tssa? Jeesuksen Kristuksen nimeen!"
Seuraavaa kannattaisi mietiä.
Gematrian avulla voimme varmistaa onko oikein kastaa 'Jeshuan nimeen' tai 'Jeesuksen nimeen' vai pitääkö lausua sanat 'Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen'.
1. KASTE "JESHUAN NIMEEN"
1.1: HtBL BSm YSWa saada kaste Jeshuan nimessä ja MSYhYWT messiaanisuus ovat kumpikin lukuarvoiltaan samat, eli 774.
1.2: HYtBLWT LSm HADWn YSWa kaste / upottautuminen Herran Jeshuan nimeen, AT-AMWNT YSWA Jeshuan usko (Ilm 14:12), QHLT YSWa HMSYh Jeshuan Messiaan seurakunta ja SL QHLH DTYT seurakunnallinen sekä SaRY SAWL LA YGBRW aLYH kuoleman portit eivät sitä voita (Mt 16:18) ovat lukuarvoiltaan 1284.
1.3: BMSYh YSWa HQDSYm Messiaassa Jeshuassa pyhät, LHtBYL LSm YSWa HMSYh kastetaan Jeshuan Messiaan nimeen ja X:A:W M:B:BL lähtekää Baabelista ovat lukuarvoiltaan 1205.
1.4: Profeetta Jeremian kirjassa 31. luvussa, alkaen jakeesta 31 on ennustus Uudesta Liitosta: WKRTY AT-BYT YSRAL WAT-BYT YHWDH BRYT hDsH Minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa Uuden Liiton ja H:t:B:L:W K:L-A:Y:S M:K:m L:S:m Y:S:W:a H:M:S:Y:h ottakoon kukin teistä kasteen Jeshuan Messiaan nimeen ovat kumpikin lukuarvoiltaan 3768.
1.5: ASMa MsPR HhTWMYm MAH ALp WARBaYm WARBaH ALp WHm hTWMYm MKL-SBtW BNY YSRAL kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista lukuarvo on 3750, kuten myös seuraavan lauseen lukuarvo: L:H:t:B:Y:L A:T:m L:S:m Y:S:W:a kastaa heidät Jeshuan nimeen.
1.6: tBYLH AhT YKSI KASTE (Ef 4:5) ja KBThLH kuten ennen, kuten aluksi ovat lukuarvoiltaan 465.
Numerot 4-6-5 ARBaH SSH hMSH neljä, kuusi, viisi ja HtBLH LSm HADWn YSWa HMSYh KASTE HERRAN JESHUAN MESSIAAN NIMEEN ovat lukuarvoiltaan samat, eli 1236.
2. KASTE "JEESUKSEN NIMEEN"
Seuraavassa katsomme joitakin esimerkkejä kasteesta Jeesuksen nimeen. Jeesuksen nimi on tässä translitteroitu latinankielisestä jossa se kirjoitetaan IESVS (myöskin kreikkalainen nimitys translitteroituna kirjoitetaan samoilla kirjoitusmerkeillä): YsWs. Sana Kristus esiintyy hepreankielissä UT:ssa ainoastaan yhden kerran. Jh 1:41: "'Me olemme löytäneet Messiaan', se on käännettynä: Kristus". Hepreaksi Kristus kirjoitetaan KRYstWs.
2.1: aDT ALHYm hYYm Elävän Jumalan seurakunta ja HtBYL LSm HADWn YsWs kastaa Herran Jeesuksen nimeen ja h:L:W:X:Y edelläkävijä, uudisraivaaja ovat lukuarvoiltaan 628.
2.2: R:W:h:Y B:A:R:x X:P:W:n Henkeni pohjoisessa maassa (Sk 6:8), YBAW HNSKRYm BSaT AhT aSRH tulevat ne, jotka saapuvat yhdennellätoista hetkellä (Mt 20:9), AWLm RBYm Mn-HRASWNYm YHYW AhRWNYM WMn-HAhRWNYm RASWNYm monet ensimmäiset tulevat viimeiseksi, ja monet viimeiset ensimmäisiksi (Mt 19:30) ja Y:t:B:Y:L L:S:m H:A:D:W:n Y:s:W:s kastetaan Herran Jeesuksen nimeen ovat lukuarvoiltaan 2400.
2.3: YtBYL LSm YsWs KRYstWs kastetaan Jeesuksen Kristuksen nimeen ja TMYMYm HMH LPNY KsA HALHYm he ovat tahrattomat Jumalan Valtaistuimen edessä ovat lukuarvoiltaan 932.
3. KASTE "ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN"
3.1: HtBL LSm-HAB WHBn WRWh HQDS saada kaste Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen sekä Q:T:W:L:Y:W:T katoliset ovat lukuarvoiltaan 1116.
3.2: HtBLH LSm-HAB WHBn WRWh HQDS kaste Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja K:W:P:R:W:T luopiot, harhaoppiset ovat lukuarvoiltaan 1121.
3.3: ARW hYWH RBYaYA DhYLH WAYMTNY WTQYPA YTYRH WSNYn DY-PRZL LH RBRBn AKLH WMDQH WSARA BRGLYH RPsH katso neljäs peto, kauhea, hirmuinen ja ylen väkevä; sillä oli suuret rautaiset hampaat, ja se söi ja murskasi ja tallasi heikot jalkoihinsa (Dn 7:7) ja YtBYL LKRYstWs BSm HAB WHBn WRWh HQDS tulee kastamaan Kristukseen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä ovat lukuarvoiltaan 6175.
3.4: LA ThZW-LNW NKhWT DBRW-LNW hLQWT hZW MHTLWT älkää ennustako meille tosia, puhukaa meille mieluisia, ennustakaa silmänlumeita (Js 30:10), MtBYL LKRYstWs LSm HAB WHBn WRWh HQDS kastettu Kristukseen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, H:W:A D:R:S A:L-H:M:T:Y:m hän kääntyy vainajien puoleen ja T:W:a:B:T X:D:Y:Q:Y:m vanhurskaille kauhistus ovat lukuarvoiltaan 2766.
3.5: SaW SKRW WLA-YYn NaW WLA SKR he ovat juovuksissa, vaikkeivat viinistä, hoipertelevat, vaikkeivät väkijuomasta (Jes 29:9), MtBYL LYsWs KRYstWs LSm HAB WHBn WRWh HQDS kastettu Jeesukseen Kristukseen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, TWaBT XDYQYm vanhurskaille kauhistus ja B:a:L A:M:W:N:H M:s:L:P:T harhaoppinen ovat lukuarvoiltaan 1692.
3.6: LHtBYL LYsWs KRYstWs BSm HAB WHBn WRWh HQDS kastaa Jeesukseen Kristukseen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä ja 666 SS-MAWT WSSYm WSS kuusisataa kuusikymmentä kuusi ovat lukuarvoiltaan 2869.Kenen nimeen kastettiin U.Tssa? Jeesuksen Kristuksen nimeen!
Matteus 28:19 on ainoa raamatunjae Raamatussa, jossa puhutaan kastamisesta " Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen" nimeen.
U.Tssa kastettiin aina joko Jeesuksen tai Jeesuksen Kristuksen nimeen, muttei ikinä " Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen" nimeen.
Matteuksen evankeliumi:
28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Eikö olekin hämmästyttävää (joillekin teille!)?!
- ei minulle ainakaan.
Kerran eräs hell.srk:nta pyysi minua kastamaan uskoontulleita. Kerroin, että kastan vain pelkästään Jeesuksen nimeen, en Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Kuten ehkä arvaat, eivät hyväksyneet sitä, jäi kasteet minun kauttani suorittamatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta703540Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1483463Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463312- 532759
- 322016
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘301942- 481676
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k401665Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä961625- 391390