Jos myyn yksityishenkilönä yritykselle omaa henkilökohtaista omaisuuttani
50,000 eurolla, käyn pankissa yrityksen toimitusjohtajan kanssa joka nostaa käteistä yrityksensä tililtä tuonverran minulle. Miksi pankki pyytää minua esittämään henkilöllisyystodistuksen? siksikö että ilmoittavat verottajalle yms?
Miksi pankki pyytää henkkareita
4
283
Vastaukset
- POP haisee
Ei siellä muuta osatakaan, kuin odottaa niitä henkkareita. Siitä on tullut sellainen automaatio, että pitää olla jo valmiiksi esillä vaikka laittaa rahaa omalle tilille.
- onnen lantti
Varmaa tuo syy miksi niitä henkkareita pyydettiin on rahanpesun esto.
Mutta äläpäs mitä, odota, kun pankki ottaa henkkaristasi valokopion.... senkin päivät tulet näkemään, että paperistasi on söhköinen tallenne pankin tietokannassa- Brysselinkaali
Monessa maassa todellisuutta jo nyt. Täällä Belgiassa pankki ilmoitti jo ainakin viisi vuotta sitten että joko tuon heille passini tai henkilötodistukseni että voivat ottaa siitä kopion arkistoihinsa, tai sitten luovun pankkitilistäni heillä kokonaan. Eipä paljon auttanut vastaan pullikoida kun kaikilla pankeilla on sama käytäntö.
Johonkin lakii tuokin varmaan perustuu.
- onnan lantti
Hyvä brysselinkaali.
En mä muute olis tota hetiiäny, että pankki ottaa kopion papereista sähköisesti, ellei sitä olisi tapahtunut. Ainahan ne tsekkaa, että kaikki tiedot ja lisäpalvelut on ok, mutta viimeksi tosiaan ne otti ajokortista kopion, ja kysy vielä milloin se ajokortti on myönnetty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192176Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi392075Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä271963Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471376- 741316
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46873Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56802Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8721- 52713
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32698