minä en ole appivanhempien kanssa missään ja minkäänlaisissa tekemisissä ja toimii hyvin...meidän elämä on meidän ja piste. tää sopii ja suosittelen sitä myös muille jotka valittaa, pysykää kaukana, onko pakko olla tekemisissä, ei ole on vastaukseni.
en ole
17
587
Vastaukset
- hilhaaaaaaaa
en myöskään, pakollinen, soitan joskus ja kysyn mitä kuuluu ja kerron mitä meille kuuluu ja siinä se, eipä meillä muuta, enkä anna puuttua asioihin, kannan toki saa sanoa, mutta enpä välitä siitä, yritän tulla toimeen ja kannattaa
pitää edes jonkilaiset välit, kuitenkin mieheni äiti, se on tärkeä muistaa !!!! - Liina Anniina
Lopettakaa myös suhde omiin vanhempiisi ja sisaruksiisi. Elämäsi toimii sen jälkeen kaksinverroin onnellisimmin.
Ja piste.
Pysykää kaukana, ja suostitelkaa muillekin, koska olette näin mestarillisen viisaita.
Eläkää ja hankkikaa ihkaoma elämä.
Tämä on vastaukseni.- Olisi kiinnostavaa
Sopii koettaa, kyllä mielessä karsastaa aina, sillä ajatuksissasi eroon et pääse ja myöhemmin tulet kaipaamaan tätä yhteyttä, sillä jokaisella on juurensa ja niitä etsii ennenpitkää.
en tiedä mitä te vanhemmiltanne odotatte ja miksi heidät pitäisi unohtaa, kuten sisaruksetkin. Kertokaa se täällä. Samoin kertokaa ikänne, missä nämä ajatukset saatte päähänne. - katkerako muka?
Olisi kiinnostavaa kirjoitti:
Sopii koettaa, kyllä mielessä karsastaa aina, sillä ajatuksissasi eroon et pääse ja myöhemmin tulet kaipaamaan tätä yhteyttä, sillä jokaisella on juurensa ja niitä etsii ennenpitkää.
en tiedä mitä te vanhemmiltanne odotatte ja miksi heidät pitäisi unohtaa, kuten sisaruksetkin. Kertokaa se täällä. Samoin kertokaa ikänne, missä nämä ajatukset saatte päähänne.pystyn aivan hyvin unohtamaan äitini.. en välitä hänestä hevon kukkua.. en ole häntä nähnyt moneen vuoteen.. miksi??
sen takia että koko lapsuuteni ajan hän pahoinpiteli mua niin fyysisesti kuin henkisesti, sen jälkeen kun muutin omilleni hän haukkui mut huoraks, paksuna olevaks idiootiks joka jättää koulun lapsen takia, olin myös liuta muita haukkumanimiä joita hän on viimeisen 10 vuoden aikana mulle suoltanut suustaan.. nykyisin soittelemme EHKÄ max kerran vuodessa ja siinä kaikki..
en jaksa olla yhteyksissä narsistiseen idioottiin joka ei onnitellut mua kun valmistuin ammattiin, ei ole jouluisin laittanut korttia eikä viestiä, synttärini unohtanut ihan tyystin myös..
joten miksi pitäisin yhteyttä ihmiseen joka on koittanu koko ikäni torpetoida elämäni sellaiseksi millaisen hän olisi halunnut nuorena elää..??? miksi haluaisin koskaan yhtään mitään ihmiseltä joka hylännyt jo yhden oman lapsensa ja minut on myös hylkäämässä.. joten miksi edes välittäisin mitä sille ihmiselle tapahtuu???
kysyit ikää noh olen 26 ja mistä olen "saanut päähäni" nämä "tarinat" noh.. tutustu siihen narsisti kusipäähän niin näet.. tosin hän osaakin olla vieraiden nähden "fiksu" mut totuus on aivan kaikkea muuta.. ja eiköhän myös mukula ajoiltani mustat silmät, turvonneet huulet, haljenneet huulet ja ne kaikki helvetin valheet mitä suolsin sen ihmisen "suojaksi" ole minulle itselleni muistutus siitä millainen kusipää mut tähän maailmaan synnytti.. ois voinu jättää synnyttämättä!!!! - kipeä äiti
katkerako muka? kirjoitti:
pystyn aivan hyvin unohtamaan äitini.. en välitä hänestä hevon kukkua.. en ole häntä nähnyt moneen vuoteen.. miksi??
sen takia että koko lapsuuteni ajan hän pahoinpiteli mua niin fyysisesti kuin henkisesti, sen jälkeen kun muutin omilleni hän haukkui mut huoraks, paksuna olevaks idiootiks joka jättää koulun lapsen takia, olin myös liuta muita haukkumanimiä joita hän on viimeisen 10 vuoden aikana mulle suoltanut suustaan.. nykyisin soittelemme EHKÄ max kerran vuodessa ja siinä kaikki..
en jaksa olla yhteyksissä narsistiseen idioottiin joka ei onnitellut mua kun valmistuin ammattiin, ei ole jouluisin laittanut korttia eikä viestiä, synttärini unohtanut ihan tyystin myös..
joten miksi pitäisin yhteyttä ihmiseen joka on koittanu koko ikäni torpetoida elämäni sellaiseksi millaisen hän olisi halunnut nuorena elää..??? miksi haluaisin koskaan yhtään mitään ihmiseltä joka hylännyt jo yhden oman lapsensa ja minut on myös hylkäämässä.. joten miksi edes välittäisin mitä sille ihmiselle tapahtuu???
kysyit ikää noh olen 26 ja mistä olen "saanut päähäni" nämä "tarinat" noh.. tutustu siihen narsisti kusipäähän niin näet.. tosin hän osaakin olla vieraiden nähden "fiksu" mut totuus on aivan kaikkea muuta.. ja eiköhän myös mukula ajoiltani mustat silmät, turvonneet huulet, haljenneet huulet ja ne kaikki helvetin valheet mitä suolsin sen ihmisen "suojaksi" ole minulle itselleni muistutus siitä millainen kusipää mut tähän maailmaan synnytti.. ois voinu jättää synnyttämättä!!!!Ethän toki toivo että olisit jäänyt syntymättä. Äitisi on ollut sinusta huolissaan ja ollut kykenemätön kohtaamaan omia pettymyksiään. Hänellä on ollut mielikuvia ja toiveita eikä ole kyennyt hyväksymään sinun valintoja. Väkivalta on tuomittavaa mutta sinun elämäsi on arvokasta. Nauti elämästä ja pistä huonot ihmiset elämässäsi jäähylle. Patoutunut viha kuluttaa elämänhalua ja elämä on ihan liian lyhyt siihen haaskattavaksi.
- Eläkkeellä reippaana
Appivanhempana pidin yhteyttä poikani perheeseen puhelimella silloin tällöin.
Koskaan ei sieltä päin puhelua kuulunut, joten olen lopettanut minäkin yhteydenpidon.
Hyvin menee. Omat elämät kaikilla.
Lapsenlapset kirjoittelevat joskus facebookissa kuulumisia.
Tilanne sopii meille. - 29
Minä olin oikein tyytyväinen siihen ettei tarvinnut nähdä "appivanhempia" (avoliitossa) 5-vuoteen kun asuttiin yhdessä. Kerran nähtiin ja anoppi totesi, ettei halua minua nähdä ja hyvin sujui. Sitten saimme lapsen ja sen jälkeen on joutunut nähdä, valitettavan usein. Pitäisi joka viikko käydä heidän mukaansa siellä ja jos sattuu käymään kahden viikon välein niin hirveä valitus. Ja joka kerta saa kuunnella valitusta siitä kuinka tekee kaiken väärin ja kuinka lihava on. Toivoisin tilanteen palautuvan siihen, ettei "appivanhempia" tarvitsisi nähdä, mutta valitettavasti en voi riistää heiltä lapsenlasta enkä lapselta isovanhempia. Monella sekin tilanne tulee vastaan, että niitä kuitenkin joutuu nähdä.
- Tapojen orjat
Mikset voi?
Olet vastuussa lapsesi kasvatuksesta. Ei sinun ole pakko ottaa huomioon ihmisiä, jotka eivät pidä sinusta eivätkä halua olla kanssasi tekemisissä.
Miksi sinun pitäisi ottaa huomioon heidän halunsa tavata lapsenlasta!
En käsitä.
Lapsi ei osaa kaivata ihmisiä, joita eivät tunnekaan.
Isovanhemmat pois elämästä.
- 78
Minä olen ajatellut tehdä ihan samoin. Monta mahdollisuutta olen appivanhemmille antanut mutta kun ainoa mitä sieltä saa on paskaa käteen niin mitä väliä. Hoitakoon mies suhteet omaan sukuunsa ja minä hoidan omaan sukuuni. Näillä mennään.
- 29
Koska se lapsi alkaa joskus kyselemään miksei näe toisia isovanhempiaan. Ja entä jos lapsi olisi halunnut luoda läheisemmän suhteen isovanhempiinsa jo pienestä lähtien? Appivanhemmat osaa olla tosi kivoja muita ihmisiä kohtaan ja ovat ihan hauskojakin, joten lapsella voi olla hauskaa heidän kanssaan. Eivät vain pidä minusta. Isoin tekijä on se etten kuulu heidän kirkkoonsa, eivätkä he saa minua taipumaan liittymään ja meitä menemään naimisiin. Ja sitten sitä valittamista tuleekin ihan joka asiasta, vaikkei olisikaan asiaa. Mutta noin muuten osaavat olla mukavia, jos vain elää heidän periaatteidensa mukaisesti.
- Mikä pngelma?
Niinpä sinulla ei tunnu olevaan minkäänlista ongelmaa.
Tuhannet ihmiset valitsevat ihmiset, joiden kanssa haluavat olla tekemisissä.
Elät elämääsi.
Saliit miehesi ja lapsesi elää elämäänsä etkä rajoita heidän ihmissuhteitaan.
Oikein. - jep jep jep
"Koska se lapsi alkaa joskus kyselemään miksei näe toisia isovanhempiaan."
No eikä ala. Jos suhdetta isovanhempiin ei synny, niin ei lapsi sitä osaa kaivatakaan. Vai oletko sinä koskaan kaivannut olematonta ihmistä? esimerkiksi enoni ja isoisäni kuoli ennenkuin synnyin, toinen isoisä kuoli kun olin neljä. Toista mummoa en tavannut kuin kerran kahdessa vuodessa.
Ainuttakaan näistä elämänpiiriini kuulumattomista ihmisistä en ole osannut kaivata. Olisihan se ollut kiva, jos olisi yhden mummin sijasta ollut neljä isovanhempaa, mutta ei sitä kyllä silloin lapsena miettinyt noin. Asiat nyt vain oli aina olivat olleet kuin olivat.
- Aina voi joustaa
Onko tuo jokin syy heittää katkoon yhdeydenpidossa.
Kerro hyvä ihminen suoraan heille, että sinulla on erilaiset näkemykset näissä uskonasioissa, eihän niistä tarvitse kiistellä. Kuten ei muistakaan asioista.
Teillä molemmilla on suu, jonka kautta kommunikoidaan ja järkevät ihmiset osaavat puha ilman syyttelyita tai loukkauksia. Jokainen saa tässä massa tuoda esiin oman mielipiteensä, mutta eihän se ole laki toiselle. Silloin viisas ihminen on sanottavansa sanaonut osaa joustaa asioissa. Kuten varmasti nuo appivanhampasikin.
Tiedän erään uskovan perheen, jotka työskentelevät paljon kirkon asioissa mukana, heidän oma lapsensa on eronnut kirkosta, eikä vietä kirkollisia juhlia. Häät maistraatissa, lapsen nimen antaminen vain paerilla maistraattiin. Silti he eivät ole lastaan hylänneet, kuten ei vävyäänkään. Vävynkin vanhemmat kuuluvat kirkkoon, lapsi ei.
Vierailevat hyvin paljon toistensa luona, sillä asia käsitelty ja siten poissa hankaamasta välejä.
On niin todella väärin erottaa lapset isovanhemmistaan. Kumpa järkikulta voittaisi tässäkin asiassa. - 29
Niin taisin tuossa edellisessä jo sen tuoda esille, etten ole laittamassa yhteydenpitoa katkolle, enkä erottamassa lapsia isovanhemmistaan.
Ihan jo lähtien avioliitosta jankkaamisesta, olen sanonut, että ymmärrän sen että heille se tuntuu pahalta, kun uskovat mihin uskovat, mutta siitä huolimatta en aio toimia kuten muut haluavat vaan kuten itse haluan. Koska elämästä ei tule mitään jos yrittää vain toimia aina muiden tahdon mukaan, eikä heidän tahto ole sen tärkeämpi kuin muidenkaan, esim omien vanhempieni tai kenen tahansa. Pitivät puolen vuoden tauon ja valittivat sinä aikana avopuolisolleni asiasta ja painottivat, ettei minulle saa puhua siitä että ovat häntä painostaneet. Sitten jatkui taas minunkin osallani.
Eikä kyse nyt ollut pelkästään uskon asioista vaan siitä, että anoppi purkaa potutuksen minua kohtaan ihan joka asiaan. Miten lapsella voi olla noin paksut reidet (katsoo halveksuen reisiäni), miten olet voinut mennä ottamaan itsellesi noin lihavan naisen (avopuolisolleni ja olen ihan normaali painoinen), antaa kassillisen nutrilet pakkauksia, miten voit pukea tollaisia vaatteita lapselle (liian kalliita, aina muka liian vähän, liian lyhyitä, pitäisi käyttää pelkkiä bodeja, en olisi saanut ostaa eccon kenkiä, koska kuomat on niin paljon paremmat...), syötät vääränlaista ruokaa (lapselle ei saa antaa esim, lohta, katkarapuja, 11kk lapselle olisi pitänyt ruoka soseuttaa, 10kk lapselle olisi pitänyt juomavesi keittää...), liikaa leluja, ei saa antaa leluja joista lähtee ääntä, koira pitää lopettaa, koska lapsi saa bakteereita, lasta ei saa missään nimessä laittaa päiväkotiin (silloin kun oli vielä ihan pieni, eikä tiennyt kantaani), kun jäin hoitovapaalle lapsi olisi pitänyt laittaa päiväkotiin, koska kotona on haitallista olla, kun oltiin käyty hoitovapaalla ollessani avoimessa päiväkodissa, sinne ei olisi missään tapauksessa saanut mennä koska sieltä saa matoja, tauteja ja vaikka mitä. Listaa voisi jatkaa loputtomiin jos jaksaisi. Ja tuosta päiväkoti jutusta käy varmasti hyvin ilmi kuinka joka asiassa on vain pakkomielle kertoa kuinka olen tehnyt kaiken väärin, ei sillä niinkään väliä mitä olen tehnyt.
Kyseessä ei edes ole hyväntahtoinen neuvominen, vaan sanomiset ovat muodossa "en missään nimessä hyväksy että lapsenlapselleni..." ja "teidän pitää muuttaa tapoja" "jatkossa sitten teette niin kuin sanon". Että sellasta.
Olen sanonut takaisin, antanut mennä ohi korvien. Mutta joka kerta tympii niin paljon, että se kerta tulee kun en sano fiksusti takaisin vaan räjähdän. Mutta onneksi lapsellani on hauskaa anopin kanssa. - yksiristikaks
No anopit puhuvat tällätavalla miniöilleen yleensäkin.. kuultu on monesti..
Ongelmaksi tämän tekee se että miniää ei kiinnosta kuunnella arvosteluja eikä neuvoja yms, menee maltti ja sitten alkaa riita. Anoppi saa kivittää rauhassa sopuisia miniöitä (kynnysmattoja), muttei niitä joilla on omakin mielipide. Näin..
Eikä järjellä ole tämän asian kanssa yhtään mitään tekemistä. Olisikin..
Mieluummin suhteet poikki kuin ainainen mielipaha.- Nyrkit savessa
Kotikasvatus puuttuu jo ikäihmisiltäkin.
Ns "vapaa kasvatus" tuli muotiin jo vuosikymmenet sitten, ja nyt ensimmäiset koehenkilöt ovat appivnhempi-ikäiset.
Joskus muinaisuudessa edellytettiin kohteliasta puhetapaa, lapset osasivat kunnioittaa vanhempiaan, ja vanhemmat osasivat esiintyä ikäkautensa mukaisesti.
Nykyisin huonoa käytöstä saa kokea lähes joka puolelta. Kaikilla tuntuu olevan oikeus mollata muita ja ilkeillä kaikesta. Jopa uudet puolueet katsovat, että poliitikoilla on oikeus sanoa mitä sylki suuhun tuo.
Suvaitsevaisuus on pelkkä sana, tavallisessa arjessa haukutaan niin lapset kuin vanhemmatkin.
Itsekkyys on vallalla.
Itseään kunnioittavilla ihmisillä on oikeus väistää omaisiaan, joilla ei ole käytöstavoista ja tahdikkuudesta tietoakaan.
Alituinen mollaaminen vie hermot ja aiheuttaa stressiä.
- Pettynyt.
Aivan oikein ettet halua tavata appivanhempia! Kumpa minäkin pääsisin joskus tuohon pisteeseen! En voi sietää heitä,koska he puuttuvat jokaiseen asiaan mitä meillä tapahtuu.Ja yrittävät ohjailla meidän elämää.Kännispäissään molemmat haukkuu ja joskus ovat tarttuneet minuun jopa kiinni.Pelottaakin.en haluaisi tälläistä henkistä ja fyysistä väkivaltaa.Minkäs voin kun asuvat naapurissa.Kohta lähtee tästä joko minä tai ne.Niitten olisi jo aika lähteä eikä puuttua poikansa perheen jokaiseen asiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462