AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  / Valmet Automotive

Valmet Automotive

19 Vastausta 1 200 Lukukertaa
Onko kokemuksia tehtaasta työnantajana ? Hakevat pariasataa autonrakentajaa. Ilmapiiri, työtahti, ym ?
Kiinnostaisi itseäkin tietää, autot kiinnostaa ja autotehdas voisi olla mielenkiintoinen työpaikka. Teollisuustyöntekijä olen nytkin mutta rakennuspuusepän alalla, mietin vaan mikä tehtävä voisi autotehtaalla soveltua meikäläiselle...
Eikös tuo ole aivan perus liukuhihnatyötä, sana pahimmassa merkityksessä. Linjaa pitkin tulee runko, johon liitetään annetussa ajassa omat paikan osat, ja tämän jälkeen runko jatkaa matkaa linjalla ja uusi runko tulee asennettavaksi, pahimmillaan runko ei edes pysähdy vaan liikkuu koko ajan linjalla eteenpäin.
En nyt sanois välttämättä, että tuo olisi nyt sanan pahimmassa merkityksessä liukuhihnatyötä. Riippuu tietenkin onko esim. hitsaamossa vai kokoonpanossa töissä (maalaamossa, logistiikassa jne, mut lähinnä hitsaamoon ja kokoonpanooon nyt vissiin on haettu uusia työntekijöitä) ja tietenkin aina asemapaikkaa voi vaihtaa tai kokonaan työtehtävää, ettei tarvii nyt loppuelämää siinä samassa kohtaa nököttää. Riippuu tietenkin työkavereista joiden kanssa joutuu työskentelemään, mutta aika leppoisan näköistä/oloista se touhu on, kun siinä samalla höpötellään ja lyödään osaa kiinni. Hitsaamo on hieman erilainen ja enemmänkin sitä liukuhihnatyötä, mut kokoonpanossa esim. viimeistely on kaukana liukuhihnatyöskentelystä. Tosin kaipa jokaisella on vähän erilainen käsitys mitä tuolla tarkoitetaan, mut voisin kuvitella ton olevan helpoimmasta päästä. Ite ainakin pidän liukuhihnatyönä sellaista, et pakataan esim. ruokaa purkkiin ja purkkeja vilistää naaman edestä 100 kpl minuutissa ja tohon toi autotehtaan homma on ihan täysi vastakohta.
Liukuhihna työssä se hihna määrää työtahdin, ei työntekijä. Se on sitten loppupeleissä sama mitä sillä hihnalla tehdään. Toki tiettyyn pisteeseen saakka tuollainen aivot narikkaan työ on hyvä, että siinä samalla voi pohtia maailman menoa tai murehtia omia asioita.
11,5v. Autotehtaalla töissä, nyt viiden vuoden jälkeen taas siellä. Hyvä paikka. Ei valittamista.
toimistoväelle ihan paska paikka. pekkaset käytössä, kahvitauot kiellettyjä, johtamistyyli suoraan 60-luvulta. kaikki pelkäävät toimitusjohtajaa joka ei koskaan näyttäydy, johtajaportaassa ei kukaan ulkopuolelta tullut johtaja ole kestänyt muutamaa kuukautta pidempään. organisaatiomuutoksissa samat äijät pysyy, roolit vain vaihtuu ja mikään ei muutu. ilmapiiri on kuppikuntainen ja hyvin salaileva, tarvittaessa omallekin väelle valehdellaan koska virheitä ei katsota hyvällä. hyvä että pääsin pois.
siis mistään muusta työpaikasta ei löydy niin kusipäistä johtoporrasta kun autotehtaista!
siinä tehtaassa juuri kehutut uudet rekrytoinnit uusien palkkaukseen antaa hyvän kuvan mutta katotaan vähän ajan päästä kun alkaa YT taas ja lentää porukkaa ulos eikä ole muuten ensimmäiset YT siinä tehtaassa! eikä viimeiset. suosittelen ihan mitä vaan työpaikkaa kuin sitä.
Hakevat jatkuvasti porukkaa vaan haetaan ja haetaan, mutta miksi? Eikä väestö ala riittämään siellä?
sen takia kun se työ on yksitoikkoista liukuhihnaa, ja lattiatason työtehtävät on aina niitä paskimpia. vaikka nyt meneekin hyvin niin parin vuoden päästä voi olla seis koko tehdas. se on nähty monet kerrat.
kannattaa mielellään mitä vaan muuta työpaikkaa etsiä. voi olla että muualla juuri sinua arvostetaan toisin kuin tuolla.

ja sinulle Outo firma kirjoittajalla muistutus, kun kysyt tuota että miksi haetaan ja haetaa, aina kun joku firma rekryy jatkuvasti uutta ja uutta on paikassa joku vika jonka takia siellä ei pääkestä,viihdytä, paskapalkka jne..
tollaset firmat jolla on työntekijöitä helvetisti niin myös YT on aina jossain kohtaan alkamassa :) muista se.
Älkää menkö rekryn kautta sinne. Sis. 1vk teoriaa + 3 vk palkatonta työtä + sanktiot päälle jos ei tunnu omalta hommalta. Yks tuttu meni haastikseen sinne ja haastattelija oli todella törkeä. Lisäks samoihin tehtäviin pääsee vuokrafirman kautta, niil on jatkuva haku kokoonpanoon, maalaamoon.. Esim. Opteam. ja palkoille pääsee sunnittelemassa. No ainakin vuokrafirmat työllistyy ja monen moni virka"loinen".
palkoille pääsee siis heti. kta 13e/h + ylityöt.
Valmet Automotive on joo ihan paska paikkka. Palkka on ihan paska työhön verrattuna, ei jää mitään käteen. Työtahti ihan hirveä ja olet itse vastuussa kaikesta. Työ on yksitoikkoista liukuhihnatyötä, johon kyllästyy aika äkkiä.Et saa kiitosta mistään, kehuja harvoin, mieluiten sinua moititaan virheistä. Tauot olemattomia ja liian lyhyitä. Ruokalassa jonot ja kävelymatka vievät tauon aikaa, joten ruoka pitää hotkia ja juosta takaisin asemalle jatkamaan töitä. Tehdas on melkoinen paikkojen hajottamo, eli joka paikka on ihan paskana hartioista varpaisiin, kun vähän aikaa on tuossa työssä. Saattaa joutua välillä tekee ylitöitä. Paikassa on hirveän kuuma ja ilmastointisysteemit varmaan rikki. Olin itse tehtaalla vähän aikaa töissä, mutta onneksi pääsin pois sieltä paskakaatopaikalta. Suosittelen ihan mitä tahansa muuta työpaikkaa, mutta ei kannata mennä ikimaailmassa tuonne töihin, itse en ainakaan ikinä mene töihin sinne enää. Tiedän mistä puhun. Ja jos joku epäilee, että en ole ollut töissä tuolla niin tässä pieni todiste siitä.
Tauot aamuvuorossa 7.47-7.57, 10.00-10.30, 12.37-12.47
Tauot iltavuorossa 16.17-16.27, 18.30-19.00, 20.47-20.57
Paljon peruspalkka aloittelijalla, et kannattaako edes lähteä kokeilemaan? hitsaus, maalaus ja kokoonpano?
Kokoonpanossa peruspalkka 10€/h aloittelijalla ja vuorolisä vähän päälle 1 euron, eli aika mitätön tuo palkka työtahtiin verrattuna. Palkankorotuksia ei ole eikä muitakaan etuja. Minulla ei palkka noussut kertaakaan kun olin töissä tuolla. Suosittelen kyllä, että kannattaa hakea jotakin muuta työpaikkaa.
Näimpä juuri!!! Palkkaus on oikeesti pikaruokapaikan työntekijän tasolla..
Kiertäkää kaukaa!
kuule ValmetAUT
mites jos täytyy käydä vessassa 1 tai 2 hädällä? ehtiikö käymään jotenki että toinen tuuraa? tuntuu toi sun teksti sellaselta että työttömänä liiton rahoilla on kannattavampaa ettiä muita hommia ku mennä tonne.
Minimipalkka 10.50€/h, käytännössä kokoonpanossa aluksi 11-12€. Nousee hieman kokemuksen karttuessa jos tekee hommansa kunnolla. Toki voi myös edetä perusduunarista parempipalkkaisiin hommiin. Ja työsuhde-etuja on, esim. alennuksia ja ilmaisia harrastusmahdollisuuksia jne. Työtahti kyllä on kova, joten laiskat valittajat eivät hommassa pärjää.. Ilmapiiri työtekijöiden keskuudessa todella hyvä, ja esimiehetkin ovat mukavia. Täällä foorumilla vaan kenkää saaneet laiskurit valittaa ja yrittää mustamaalata paikkaa..
Voin sanoa ihan suoraan, että toi on ihan paska paikka. Minulla oli palkka kokoonpanossa vähän päälle 10€/h ja ei noussut yhtään palkka. Tauot ovat ihan liian lyhyitä, kaksi 10 minuutin taukoa, siinä kerkeää käydä nopeasti vessassa ja pitää hörpätä kahvit ja sitten linja lähteekin liikkeelle. Linja lähtee liikkeelle sekunnilleen, siinä ei ole paljon varaa jäädä istuskelemaan. Silloin kun linja pyörii, niin et käytännössä pääse käymään vessassa, vaan joudut pidättämään. Jos korvaaja sattuu olemaan paikalla ja vapaana, niin hän voi tuurata, silloin kun käyt vessassa, mutta näin ei todellakaan ole aina. Helvetin paska paikka. Kannattaa hakea todellakin muuta työpaikkaa. Valmet Automotive on kyllä niin outo paikka, että en ole kyllä elämäni aikana nähnyt tuon tasoista ja niin outoa työpaikkaa missään.
Kannattaa kiertää kaukaa ja hakea johonkin muuhun työpaikkaan.
oon kuullu juttua joskus että saksassa ne tienais autotehtaalla huomattavasti paremmin kuin mitä suomessa on palkat.
mut saksassahan niitten ei tarvitse ajaa ruosteläjillä vs suomalaisten.
nyttenkin pihalla 90 luvun ruosteinen toyota, kiinnostaa ihan helvetisti työnteko kun autoa ei oo varaa tolla palkalla vaihtaa.
 /   /  /  / Valmet Automotive

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta