Kateellinen ystävälle kaikesta!

KyyninenMies

MItä tehdä jos on niin älyttömän kateellinen omalle ystävälleen ettei pysty olemaan onnellinen hänen puolestaan ja voi vain suhtautua kyynisesti ja välinpitämättömästi hänen saavutuksiaan/päätöksiään kohtaan?

Nämä ovat pääasia joista olen aina ollut kateellinen omalle kaverilleni.

- Hänen rikkaista vanhemmistaan. Aina hän on saanut kaiken mitä on halunnut vaiikka on käyttäytynyt kuin rasavilli lapsesta asti ja ollut töykeä toisia kohtaan. Toisinsanoen pilalle hemmoteltu.

-Hänen puheenlahjoistaan. On selvinnyt kaikesta koska on hyvä puhumaan ja laittamaan asiat toisten niskoille näyttäen itse syyttömältä. Näistä puheenlahjoista hän on saanut paljon enemmän ihmissuhteita ja ystäviä kuin minä.

-Ulkonäöstä. Omistaa minua paremman ulkonäön ja on pitkä kuin kaappi ja sellaisestahan ne naiset tykkää, Tässä vaiheessa kun itse vielä vokottelen naisia niin kaverillani on kolmas nainen jonka kanssa on saamassa oman lapsen. Aika vittumaista kun on vielä itse poikuus tallella...

- Hänen ns. "pumpulielämästä :DD" Siinä missä minä olen kokenut muutama vuosi sitten isäni kuoleman niin oman ystäväni ei ole koskaan tarvinnut kärsiä mistään masennuksesta tai isosta elämänmuutoksesta eli on selvinnyt hyin helpolla kaikesta.

Tiedän kuinka katkeralta tämä kirjoitus tuntuu mutta mua ärsyttää se että toiset saa niin paljon paremmat lähtökohdat omaan elämäänsä kuin toiset ja että niille järjestyy asiat kuin asiat tuosta vaan.

Minä olen aina ollut se kilttempi puolisko ja nöyrä, sekä lähes yhtä ulospäin suuntautunut kuin tämä minun lapsuudenkaverini mutta kaikenlaiset koulukiusaamiset ja läheisen kuolema ovat syöneet mua niin paljon että minusta on tullut sisäänpäin kääntyneempi ja katkerampi tätä kaveriani kohtaan. Tuntuu että mikään ei itselle onnistu mutta sille toiselle taas kaikki.

Haluaisin nyt itse oppia taas arvostamaan meidän kaveruutta ja olematta katkera ja vähättelevä. Haluaisin oppia kapumaan kaveriani kiinni näissä asioissa missä hän on minut ohittanut. Varsinkin kun olen toipunut masennuksesta ja saanut elämästä uudet ohjat.

Mitä minun tulisi tehdä? Puhua näistä asioista kaverini kanssa vai tehdä jotakin jolla saisin oman suhtautumiseni häneen paremmaksi? Onko kukaan teistä ollut samanlaisessa tilanteessa?

Anteeksi mahdolliset kirjoitusvirheet ja kiitän vastauksista. :)

141

7580

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asenne ratkaisee

Kirjoitusvirheistä viis. Minulla tämä ystävä, jolla on kaikki asiat oikeasti hyvin, mutta ei ymmärrä sitä niin omalla käytöksellään on aiheuttanut jo vuosia sen, että tunnen katkeruutta häntä kohtaan. On suuri talo miehensä kanssa, ei tarvitse itse käydä töissä. Kaikki omaiset ja sukulaiset asuvat lähellä, joten tukiverkko on täydellinen. Minulla on oma äiti täysin dementoitunut, isä asuu A-klinikan tukikodissa ja sukulaiset kaikki kaukana, joten ei ole tukiverkkoa.

Eli tämä ystäväni jatkuvasti sanoo minulle tee yksin, mene yksin kahvilaan ja mene yksin sinne , ole yksin, meille ei voi tulla ja kyllä sinä yksinkin pärjäät. Siis tällä tyylillä on saannut minut katkeraksi ja ollaan tunnettu lapsesta lähtien. Kun hän asuu kuin kartanossa noin 300 neliön talossaan ja on perhe ja miehensä ja varamiehensä auttamassa ja palvomassa, niin hän ei kykene asettumaan minun asemaani, jolla ei ole tuota tukiverkkoa rikkauksista puhumattakaan. Se oikeasti tekee katkeraksi ja en ollut sitä aiemmin.

Ihminen ei välttämättä ole kateellinen toiselle, jos asenne ja luonne on kohdallaan, eikä hylkää toista silloin kuin hän eniten kaipaisi ystävää.

• beentheredonethat

Vaikka hällä onkin mahdollisuus asua hienossa isossa omakotitalossa tekemättä töitä, on mies ja tukiverkko ym ym, niin ei se häntä velvoita olemaan kanssasi niin paljon kuin haluat. Ehkä hän on törmännyt kateuteen niin paljon ja usein, että on katsonut parhaaksi vetäytyä enemmän omiin oloihinsa. Toisaalta voihan hälläkin olla vaikka masennusta tai mitä tahansa muuta miksei jaksa seuraasi. Tai kenties hän on väsynyt katkeruuteesi joka sinusta varmaan jo paistaa pahasti läpi, kenties olet jopa yrittänyt hajottaa hänen onneaan ja hän on sen havainnut/aavistanut? Ei hän ole sinua hylännyt, mutta ei hän ole velvollinen pitämään sinusta huoltakaan. Tasan ei käy onnen lahjat, niin se vain on ja sinun on itse rakennettava omaa elämääsi eikä kieriä katkeruudessa, sillä tuhoat elämääsi vain entisestään.

• buuu!!!!
        beentheredonethat kirjoitti:

Vaikka hällä onkin mahdollisuus asua hienossa isossa omakotitalossa tekemättä töitä, on mies ja tukiverkko ym ym, niin ei se häntä velvoita olemaan kanssasi niin paljon kuin haluat. Ehkä hän on törmännyt kateuteen niin paljon ja usein, että on katsonut parhaaksi vetäytyä enemmän omiin oloihinsa. Toisaalta voihan hälläkin olla vaikka masennusta tai mitä tahansa muuta miksei jaksa seuraasi. Tai kenties hän on väsynyt katkeruuteesi joka sinusta varmaan jo paistaa pahasti läpi, kenties olet jopa yrittänyt hajottaa hänen onneaan ja hän on sen havainnut/aavistanut? Ei hän ole sinua hylännyt, mutta ei hän ole velvollinen pitämään sinusta huoltakaan. Tasan ei käy onnen lahjat, niin se vain on ja sinun on itse rakennettava omaa elämääsi eikä kieriä katkeruudessa, sillä tuhoat elämääsi vain entisestään.

Onpas sairas kommentti... Kyllä ystävät jaksaa toistensa seuraa ja ystäviä ei ole mikään nettielämä, vaan ainakin mun ystäväpiirissä kyllä tavataan ja soitellaan säännöllisesti ja muunlaisia en ystävikseni edes kutsuisi, jonka kanssa en tapaa henkilökohtaisesti livessä vähintään kerran kuussa tai muuten ole tietoinen elämästään ja tunne perheittään ja ystäviään. Nettihyypiöt sitten erikseen. Tuttavaksikaan ei voi nimittään esim. ihmistä, jonka kanssa ei ole ketään yhteisiä ystäviä, siis _ystäviä_, eikä tuttuja ( "tuttu" on eri asia, kuin tuttava, kaveri tai ystävä). Ja tasan ei ystävät toisiaan kadehdi. Missään. Ja mua ällöttää toi kielenkäyttö: "hälläkin" ja muuta noi sanat. Mä olen Länsi- Suomessa lähes koko aikuisikäni asunut, mutta tunnistan näillä palstoilla, että ainakin itseäni herjaa nimettöminä jotkut itä- suomalaiset puhetyylin perusteella, eikä siis missään mielessä sieltäkään mun henkilökohtaiset tuttavat tai ystävät, mutta erotan puhetapoja. Mitä pellejä näillä palstoilla käy? Sotkea nyt v*ttu joku nimetön virtuaalinetti muka ystävyyteen, haloo. EI KUKAAN TÄLLAISESSA ANONYYMISSA JULKISESSA NETISSÄ, MIELESTÄNI KUKAAN FIKSU, mistään ystävistään avaudu, kun kerran kirjoittelu perustuu nimettömyyteen. Mä en ikinä kehtaisi kirjoittaa sillä tavalla, kuin valtaosa Suomi24- kirjoittajista kirjoittelee.

• Täh ?

Kertoisiko ylläpito tai joku, miten toi kirjoittaja on voinut käyttää samaa nimimerkkiä kuin mä? Mulle kone aina ilmoittaa, että "nm. on jo käytössä", jos valitsen sellaisen, millä joku muu on jo kommentoinut.

• Asenne ratkaisee
        beentheredonethat kirjoitti:

" Velvollinen pitämään huolta ", täytyy nyt tarkentaa, että ystäväni ON OMALLA ITSEKKÄÄLLÄ asenteella jatkuvasti riippuvainen miehensä taloudellisesta avusta, joka estää lähes täydellisesti sen, että omat ystävät voi huoletta jättää heitteille jopa silloin kuin apu olisi ollut todella välttämätöntä. Ystäväni on korostanut jo vuosia oman "kartanonsa" ihanaa elämää ja samalla mitätöinnyt omaa kotiani ja elämäntapaani. Hän tietoisesti käyttäytymisellään ja puheillaan tähtää siihen, että ystävänsä tulevatkin kateellisiksi ja aika ajoin huomauttaa siitä . Annan esimerkkinä toisen ystäväni, joka asuu kauempana myöskin upeissa puiteissa ja samoin tukiverkko on ympärillä, ei herätä laisinkaan kateutta minussa. Syynä tähän on se, että hänelle ovat ystävät aina tervetulleita ja hän ei ketään käännytä ovelta. Ei myöskään mitätöi heidän elämäntapaansa tai köyhempää elämää. Mutta hän asuu liian kaukana eikä voida tavata noin vain silloin kuin kaipaisi ystävän seuraa.
        Sitä vastoin tämä ystäväni, josta aluksi puhuin on sata kertaa enemmän riipppuvainen upean elämänsä maksajasta kuin minä hänen ystävyydestään.

Oikeastaan se voikin olla niin päin, että hän on katkera ja kateellinen minun itsenäisyydestä ja että kykenen edes jollain tapaa maksamaan kaiken elämiseni - enkä siis ole kenestäkään riippuvainen. Tätä kun ajattelee näin niin ehkä ei kannatakaan olla katkera.

• kuka on katkera muka
        Asenne ratkaisee kirjoitti:

" Velvollinen pitämään huolta ", täytyy nyt tarkentaa, että ystäväni ON OMALLA ITSEKKÄÄLLÄ asenteella jatkuvasti riippuvainen miehensä taloudellisesta avusta, joka estää lähes täydellisesti sen, että omat ystävät voi huoletta jättää heitteille jopa silloin kuin apu olisi ollut todella välttämätöntä. Ystäväni on korostanut jo vuosia oman "kartanonsa" ihanaa elämää ja samalla mitätöinnyt omaa kotiani ja elämäntapaani. Hän tietoisesti käyttäytymisellään ja puheillaan tähtää siihen, että ystävänsä tulevatkin kateellisiksi ja aika ajoin huomauttaa siitä . Annan esimerkkinä toisen ystäväni, joka asuu kauempana myöskin upeissa puiteissa ja samoin tukiverkko on ympärillä, ei herätä laisinkaan kateutta minussa. Syynä tähän on se, että hänelle ovat ystävät aina tervetulleita ja hän ei ketään käännytä ovelta. Ei myöskään mitätöi heidän elämäntapaansa tai köyhempää elämää. Mutta hän asuu liian kaukana eikä voida tavata noin vain silloin kuin kaipaisi ystävän seuraa.
        Sitä vastoin tämä ystäväni, josta aluksi puhuin on sata kertaa enemmän riipppuvainen upean elämänsä maksajasta kuin minä hänen ystävyydestään.

Oikeastaan se voikin olla niin päin, että hän on katkera ja kateellinen minun itsenäisyydestä ja että kykenen edes jollain tapaa maksamaan kaiken elämiseni - enkä siis ole kenestäkään riippuvainen. Tätä kun ajattelee näin niin ehkä ei kannatakaan olla katkera.

Et sä mitään kykene maksamaan ja sä siinä olet kateellinen, jos kirjoitat sekavia tekstejä nettiin. Ja "upeissa puitteissa avuvat" on useimmiten kauhean velkaisia, eli kuka niitä kadehtisi. Ootko kateellinen taviksille, joilla ei ole isoja velkoja? "Tarkentele" asiaasi ja sekavaa kateellista jorinaasi sen jälkeen, kun et tahallasi kirjoita nettiin tekstejä, jotka ei liity netin sisältöön. Kenellä on "upea elämä"? Ei tasan tarkkaan ainakaan yhdelläkään Suomi24:n kirjoittavalla, vaan tälle kirjoittavista on normaaleja yksi tuhannesta - siis sellaisia, joiden lärvi ihan livessäkin kestäisi kirjoittelunsa ja jotka siksi ei sikaile netissä herjaamalla kadehtimiaan ihmisiä työkseen. Ja ei mitkään "ystävät" "tule kateellisiksi" mistään, vaan puolitutut korkeintaan kadehtii siitä, että mitä joillakin on, jso ei ihmistä tunne ja jos ovat luonteeltaan kateellisia. Ainakin jos mun kanssa aikuisiällä tekemisissä olleilta kysyttäisiin,. niin kyllä se että oon fiksu, näkyy ihan siinä millainen olen ihmisenä. Jokaisen aikuisen omat ystävät ja esim. ammatillisesti ja kouluissa tekemisissä olleet, varmaan on ainoita,. jotka on päteviä puhumaan siitä, että millainen ihminen itse kukin on. Nettihourina ei ole minkään arvoista. Ja mä en arvosta kyllä tosiaan tollasta kirjoittelua nimettöminä yhtään. Ja rahastahan teillä aina puhe, kun nettiin kirjoitatte, eikä kirjoittelusta että haluaisitte tuntemattomien ajatuksia normaalisti kommentoida. Tää on huvittava foorumi kun siis yhdenkään lahjat ei riittäisi mihinkään akateemiseen kirjoitteluun ja kun teillä ei ole mielipiteitä ainakaan omia, niin sitten jauhatte paskaa naapureista ja naapurien rouvista ja miehistä kateellisinä nettiin, niinkuin kunnon sossutukijuustopäät ja häpeällistähän se on, kun kadehtimanne ei koskaan kirjoita palstoilla ja sen myös tiedätte. Ja taas yritti ylläpidön tyyppi tulla normaalia asiallista lauserakennettani ronkkimaan, että kirjoittamiseni merkitys ja mielipiteeni vääristyisi - itse en ikinä kehtaisi puuttua kenenkään sananvapauteen siten.

• En saannut tolkkua
        kuka on katkera muka kirjoitti:

Et sä mitään kykene maksamaan ja sä siinä olet kateellinen, jos kirjoitat sekavia tekstejä nettiin. Ja "upeissa puitteissa avuvat" on useimmiten kauhean velkaisia, eli kuka niitä kadehtisi. Ootko kateellinen taviksille, joilla ei ole isoja velkoja? "Tarkentele" asiaasi ja sekavaa kateellista jorinaasi sen jälkeen, kun et tahallasi kirjoita nettiin tekstejä, jotka ei liity netin sisältöön. Kenellä on "upea elämä"? Ei tasan tarkkaan ainakaan yhdelläkään Suomi24:n kirjoittavalla, vaan tälle kirjoittavista on normaaleja yksi tuhannesta - siis sellaisia, joiden lärvi ihan livessäkin kestäisi kirjoittelunsa ja jotka siksi ei sikaile netissä herjaamalla kadehtimiaan ihmisiä työkseen. Ja ei mitkään "ystävät" "tule kateellisiksi" mistään, vaan puolitutut korkeintaan kadehtii siitä, että mitä joillakin on, jso ei ihmistä tunne ja jos ovat luonteeltaan kateellisia. Ainakin jos mun kanssa aikuisiällä tekemisissä olleilta kysyttäisiin,. niin kyllä se että oon fiksu, näkyy ihan siinä millainen olen ihmisenä. Jokaisen aikuisen omat ystävät ja esim. ammatillisesti ja kouluissa tekemisissä olleet, varmaan on ainoita,. jotka on päteviä puhumaan siitä, että millainen ihminen itse kukin on. Nettihourina ei ole minkään arvoista. Ja mä en arvosta kyllä tosiaan tollasta kirjoittelua nimettöminä yhtään. Ja rahastahan teillä aina puhe, kun nettiin kirjoitatte, eikä kirjoittelusta että haluaisitte tuntemattomien ajatuksia normaalisti kommentoida. Tää on huvittava foorumi kun siis yhdenkään lahjat ei riittäisi mihinkään akateemiseen kirjoitteluun ja kun teillä ei ole mielipiteitä ainakaan omia, niin sitten jauhatte paskaa naapureista ja naapurien rouvista ja miehistä kateellisinä nettiin, niinkuin kunnon sossutukijuustopäät ja häpeällistähän se on, kun kadehtimanne ei koskaan kirjoita palstoilla ja sen myös tiedätte. Ja taas yritti ylläpidön tyyppi tulla normaalia asiallista lauserakennettani ronkkimaan, että kirjoittamiseni merkitys ja mielipiteeni vääristyisi - itse en ikinä kehtaisi puuttua kenenkään sananvapauteen siten.

Sinulle " kuka on katkera muka " en saannut mitään tolkkua kirjoituksestasi. Jotenkin sen tulkitsin kuitenkin, että syytät kaikki Suomi24 foorumille kirjoittavat houriviksi naapurikyttääjiksi, joilla ei ole varaa mihinkään ja että kenelläkään ei ole taitoa kirjoittaa mitään. Kaikki muu poukkoileva sanahelinäsi meni täysin ohi.

Täällä on ainakin 90 prosenttia kirjoittajista ihan fiksua porukkaa, jotka pysyvät itse asiassa, eivätkä sotke naapurin koiria aiheeseen, jossa puhutaan rahan perässä juokseviin aviopuolisoihin.

• slnjdfiogvnhfuobgv
        En saannut tolkkua kirjoitti:

Sinulle " kuka on katkera muka " en saannut mitään tolkkua kirjoituksestasi. Jotenkin sen tulkitsin kuitenkin, että syytät kaikki Suomi24 foorumille kirjoittavat houriviksi naapurikyttääjiksi, joilla ei ole varaa mihinkään ja että kenelläkään ei ole taitoa kirjoittaa mitään. Kaikki muu poukkoileva sanahelinäsi meni täysin ohi.

Täällä on ainakin 90 prosenttia kirjoittajista ihan fiksua porukkaa, jotka pysyvät itse asiassa, eivätkä sotke naapurin koiria aiheeseen, jossa puhutaan rahan perässä juokseviin aviopuolisoihin.

Ihan varmaan et saa tolkkua, kun en saa minäkään ja ainakaan minä en koskaan näe yhtäkään asiallista tekstiä tässä Suomi24:ssa, eli eikös pässinpäät tänne sitten kirjoita ja taas tota nimetontä koira-aihepakkomiellettä... Kuule v*tu mulla ei ole koiraa, en ole kiinnostunut keskustelemaan koirista ja lisäksi kukaan tuttuni ei keskustele Suomi24:ssa koskaan, eli joku raja tolle nimettömälle mielisairaalle ihmisten kateusherjaamiselle. Ja mä en asu paikassa, missä tunnetaan naapurit vaan kaupungissa, joten nimettömien maalaistollojen kateutta naapureita kohtaan en jaksa myöskään sitä sellaista lukea, kun kirjoittelu on nimetöntä aina ja täysin kokonaisuudessaan. Ja ylläpito on pikkusen törkeä! Onneks ainakaan mun suku ja ystävät ei ole niin tyhmää sakkia, että kirjoittelisi haukkumassa mitään tuttujaan tai tuntemiaan netissä.

• Todella asiallinen
        slnjdfiogvnhfuobgv kirjoitti:

Ihan varmaan et saa tolkkua, kun en saa minäkään ja ainakaan minä en koskaan näe yhtäkään asiallista tekstiä tässä Suomi24:ssa, eli eikös pässinpäät tänne sitten kirjoita ja taas tota nimetontä koira-aihepakkomiellettä... Kuule v*tu mulla ei ole koiraa, en ole kiinnostunut keskustelemaan koirista ja lisäksi kukaan tuttuni ei keskustele Suomi24:ssa koskaan, eli joku raja tolle nimettömälle mielisairaalle ihmisten kateusherjaamiselle. Ja mä en asu paikassa, missä tunnetaan naapurit vaan kaupungissa, joten nimettömien maalaistollojen kateutta naapureita kohtaan en jaksa myöskään sitä sellaista lukea, kun kirjoittelu on nimetöntä aina ja täysin kokonaisuudessaan. Ja ylläpito on pikkusen törkeä! Onneks ainakaan mun suku ja ystävät ei ole niin tyhmää sakkia, että kirjoittelisi haukkumassa mitään tuttujaan tai tuntemiaan netissä.

Siis et saa tolkkua omasta kirjoituksestasi ja mitä ihmettä taas sotkit jonkun koiran tähän aiheeseen kun se oli vain vertaus asioiden sotkemisesta täysin ulalle ja sen sinä osaat. Ja onko sinusta ihmiset mielisairaita, jos he puhuvat täällä tuntemuksistaan milloin mistäkin aiheesta. Näillä ihmissuhdepalstoilla ei kukaan täysjärkinen alkaisi omalla nimellään kirjoittamaan, koska saisivat välittömästi sinun kaltaiset " vittu mulla ei ole koiraa " tyypit kimppuunsa.

Ja vielä, onko sinun tekstisi sitten jotenkin asiallisempia kuin kaikkien muiden ?

• minkä jonkun?
        Todella asiallinen kirjoitti:

Siis et saa tolkkua omasta kirjoituksestasi ja mitä ihmettä taas sotkit jonkun koiran tähän aiheeseen kun se oli vain vertaus asioiden sotkemisesta täysin ulalle ja sen sinä osaat. Ja onko sinusta ihmiset mielisairaita, jos he puhuvat täällä tuntemuksistaan milloin mistäkin aiheesta. Näillä ihmissuhdepalstoilla ei kukaan täysjärkinen alkaisi omalla nimellään kirjoittamaan, koska saisivat välittömästi sinun kaltaiset " vittu mulla ei ole koiraa " tyypit kimppuunsa.

Ja vielä, onko sinun tekstisi sitten jotenkin asiallisempia kuin kaikkien muiden ?

En minä sotkenut. ( enkä jaksa lukea), mutta ketjussa oli horinaa koiristamja en sano "jonkun", vaan kirjoitan nimetömille nimimerkeille tässä julkisella palstalla, eli älä s*tana tule herjaamaan, että mä keskustelisin tässä henkilöiden kanssa. Ja mun tekstit ei poikkkoile, eikä sisällä sairasta sisältöä, toisin kuin kaikki tekstit, joita ten nimettömät kehutte, eli millä perusteella sxä JULKISESTI nimettömänä herjaat minua joka en sinu tunne? Yksinkertaistaa en jaksa enää lisää, mutta en kirjoita henkilöille ja itse en ole koskaan rekisteröinyt nimiini mitään nimimerkkiä, eli vähänkö mä tässä saisin raivarin, jso mua nyt väitetään tän tekstin perusteella henkilöksi. Ymmärrätkö sä? Osaatko lukea, vaiko oletko lukihäiiröinen nettiherjaaja, kutne kaikki te mun tuntemattoman kimpussa roikkuvat herjaajat? Ja mä en kuulu mihinkään Suomi24- yhteisöön, eli en tiedä että kenellä on koira ja kenellä ei, enkä paskaakaan persoonistanne, kun ette esiinny henkilöillä, vaan nimimerkeillä MINULLE NIMETTÖMÄLLE tässä julkisuudessa, kun minulle tyystin tuntemattomien kanssa tässä keskustelen.

• lisäään...,,..
        minkä jonkun? kirjoitti:

En minä sotkenut. ( enkä jaksa lukea), mutta ketjussa oli horinaa koiristamja en sano "jonkun", vaan kirjoitan nimetömille nimimerkeille tässä julkisella palstalla, eli älä s*tana tule herjaamaan, että mä keskustelisin tässä henkilöiden kanssa. Ja mun tekstit ei poikkkoile, eikä sisällä sairasta sisältöä, toisin kuin kaikki tekstit, joita ten nimettömät kehutte, eli millä perusteella sxä JULKISESTI nimettömänä herjaat minua joka en sinu tunne? Yksinkertaistaa en jaksa enää lisää, mutta en kirjoita henkilöille ja itse en ole koskaan rekisteröinyt nimiini mitään nimimerkkiä, eli vähänkö mä tässä saisin raivarin, jso mua nyt väitetään tän tekstin perusteella henkilöksi. Ymmärrätkö sä? Osaatko lukea, vaiko oletko lukihäiiröinen nettiherjaaja, kutne kaikki te mun tuntemattoman kimpussa roikkuvat herjaajat? Ja mä en kuulu mihinkään Suomi24- yhteisöön, eli en tiedä että kenellä on koira ja kenellä ei, enkä paskaakaan persoonistanne, kun ette esiinny henkilöillä, vaan nimimerkeillä MINULLE NIMETTÖMÄLLE tässä julkisuudessa, kun minulle tyystin tuntemattomien kanssa tässä keskustelen.

Ja lisään, että siitäkään en ole vastuussa, että tämän kyseisen foorumin Suomi24:n ylläpidon edustus muokkaa viesteihini kirjoutusvirheitä. Jos saisin nämä nimettömän tekstini normaalisti ja asianmukaisesti postattua siten, ettei niissä näkyisi kirjoitusvirheitä joita minä en ole tehnyt, niin kyllä aikamoisen hyvin saisi selvää siitä, mitä minä sanon. Esimerkiks en tue nimetöntä kirjoittelua, missä joku nimettömän nimettömän tekstin otsikkona on, että: "Kateellinen ystävälle kaikesta!", mikä jo kertoo, että kyse on nimettömien mielipuolisesta mustamaalaamisesta tällaisen netin nimettömyyttä hyödyntäen, jollaista hiirimäistä nettikäytöstä minä halveksun ja sen olen nimettömämn vastineissani osoittanut tässäkin, etten tajua pöpien nimettömien tekstejä.

• Mene peilin eteen
        lisäään...,,.. kirjoitti:

Ja lisään, että siitäkään en ole vastuussa, että tämän kyseisen foorumin Suomi24:n ylläpidon edustus muokkaa viesteihini kirjoutusvirheitä. Jos saisin nämä nimettömän tekstini normaalisti ja asianmukaisesti postattua siten, ettei niissä näkyisi kirjoitusvirheitä joita minä en ole tehnyt, niin kyllä aikamoisen hyvin saisi selvää siitä, mitä minä sanon. Esimerkiks en tue nimetöntä kirjoittelua, missä joku nimettömän nimettömän tekstin otsikkona on, että: "Kateellinen ystävälle kaikesta!", mikä jo kertoo, että kyse on nimettömien mielipuolisesta mustamaalaamisesta tällaisen netin nimettömyyttä hyödyntäen, jollaista hiirimäistä nettikäytöstä minä halveksun ja sen olen nimettömämn vastineissani osoittanut tässäkin, etten tajua pöpien nimettömien tekstejä.

Ihmissuhdeasiat ovat toisinaan niin arkoja asioita, että ei niistä voi omalla nimellään puhua. Nimettömänä vaikeista asioista on helppo puhua ja saada vertaistukea muilta ihmisiltä, jotka ovat kokeneet samanlaisia asioita. Esm. nyt vaikka pettämisestä, huijatuksi tulemisesta, kateudesta, pomojen mielivallasta ym.

Uskaltaisitko sinä itse kirjoitaa omalla nimelläsi vaikkapa häiriintyneestä ja luonnevikaisesta työnantajasta ? Tai pettävästä ystävästäsi, joka saattaisi kostaa, jos näkisi kuka on kirjoittanut hänen petoksistaan tai käyttäytymisestään ? Huom. ei siis mistään asiattomasta juorusta.

Jotkut ihmiset ovat niin piruja toisilleen, että omalla nimellä ei voi esiintyä ja sinä olet yksi esimerkki, miksi kukaan ei esiinny omalla nimellä.

• jgugviyvjhyugvhgv
        Täh ? kirjoitti:

Kertoisiko ylläpito tai joku, miten toi kirjoittaja on voinut käyttää samaa nimimerkkiä kuin mä? Mulle kone aina ilmoittaa, että "nm. on jo käytössä", jos valitsen sellaisen, millä joku muu on jo kommentoinut.

Jaa. En ole tuon skitson aloituksen laatinut tai kukaan muukaan sekopäistä jotka kirjoittaa nimettöminä ilman omia nimiään pöpijuttua tähän sairaseen Suomi24-anonyyminettiin, mutta mulla ainakin on sellainen käsitys, että Suomi24:ssa saisi valita, rekisteröityyykö foorumin jäseneksi vaiko ei ja että jos ei rekisteröidy, kuten en minä ole tehnyt kun en halua, en tosiaan olisi olettanut saavani netissä kimppuuni minulle henkilöinä tyystin tuntemattomia nimettömiä sekopäitä herjaamaan, mutta niin on käynyt. Mun koneella joskus satunnaisesti ilmoitetaan kun postaan näitä nimettömän tekstejäni, että nimimerkki olisi vapaana ja että jos siis olisi jokin virtuaalipellepässi, voisi alkaa nettipatsastella tällisessa törkyfoorumissa sitten varmaan ihan persoonanakin jos haluaisi, mutta ei aina ja minua ainakaan ei kiinnosta tutustua netissä tuntemattomiin. Eli ei nimettömät muiden nimimerkkejä käytä. Lisäksi ne hiiret jotka todella on tällsen paskapää- alatason saitin jäseniä, vois sitten pikkuhiljaa alkaa vaatia, että nimillä kirjoittelusta tehtäisiin pakollista, koska ei kukaan jaksa lukea aina herjaavia perättömiä henkilökohtaisuuksia netin sekopäiden taholta, kun itse ei esiinny henkilönä.

Joko tän pitäisi olla kokonaan nimellä kirjoittelua pelkästään, että jäisi pieruperseiden herjauskirjoiutukset Googleen niiden tällasessa saastafoorumissa käyttämämillä nimillä ja että vois asialliset tehdä poliisi- ilmoiuksia, jos hullut käyttää identiteetitä ( ja SIINÄ TAPAUKSESSA voisin minäkin ehkä rekisteröityä tällaiselle, ainoastaan siinä tapauksessa) tai sitten ainakin nimimerkkiprofiilipelleily missä nimet multa pimitetään ja herjataan mua sivullista ihan sikana, netistä kokonaan pois, kun ei normaalit sellaista harrasta, mutta ei kiitos tätä saastaa! EI kukaan pysty raivostumatta lukemaan tän nimettömän Suomi24:n sisältöä, ei kukaan sivistynyt.

• jugiugyhgjuyguyhg
        Mene peilin eteen kirjoitti:

Ihmissuhdeasiat ovat toisinaan niin arkoja asioita, että ei niistä voi omalla nimellään puhua. Nimettömänä vaikeista asioista on helppo puhua ja saada vertaistukea muilta ihmisiltä, jotka ovat kokeneet samanlaisia asioita. Esm. nyt vaikka pettämisestä, huijatuksi tulemisesta, kateudesta, pomojen mielivallasta ym.

Uskaltaisitko sinä itse kirjoitaa omalla nimelläsi vaikkapa häiriintyneestä ja luonnevikaisesta työnantajasta ? Tai pettävästä ystävästäsi, joka saattaisi kostaa, jos näkisi kuka on kirjoittanut hänen petoksistaan tai käyttäytymisestään ? Huom. ei siis mistään asiattomasta juorusta.

Jotkut ihmiset ovat niin piruja toisilleen, että omalla nimellä ei voi esiintyä ja sinä olet yksi esimerkki, miksi kukaan ei esiinny omalla nimellä.

Joo mut menee propagandan puolelle ja asiattomaksi, jos ne nimettömät kirjoitukset ANONYYMISSA NETISSÄ ovat herjaavia, missä väitetään. Ja et ole kympin äidinkielen kirjoittaja kuten minä, eli sä et varmaan osaa erottaa tietoista herjaamista tai vaihtoehtoisesti et halua, kun kuraperseilet nimettömästi mulle, mutta asia on niin, että vertaistuki- ja mielipidepalstat on asiallista kirjoittelua varten. Mistä v*tun syystä sitten, pitää fiksujn lukiaj jatkuvasti tässä Suomi24:ssa sietää paitsi pöpipäiden nimetömiä herjaustekstejä, myös sitä, että palstoilla julkistetaan viattomien herjattujen valhemustamaalattujen nimiä, ihmisten sähköpotisoitteita levitellään ja muuta - jopa osoitetietoja olen joskus nähnyt ja v*ttu sellaisia kirjoituksia ei halua nähdä tällaisessa anonyyymissa netissä, jotka ei ole seuranpitoa varten, vaan TÄYSIN KESKENÄÄN TUNTEMATTOMIEN ANONYYMIA KIRJOITTELUA kokonaisuudessaan.

Ja kyssäriisi, että mulla ei ole ollut häiriityneitä työnanatajia tai mitään muutakaan väittämääsi ja mä puhun livessä omista ongelmistani luotettaville, enkä netissä nimetömille, eli tollaset ongelmat ei koske minua.
        Ja lisäksi ja erityisesti, kun EN OLE VALINNUT NETISSÄ HENKILÖNÄ OLEMISTA, en halua henkilöiviä vastineita missä ollaan kiinnostuneita yleisen tason julkisella nimettömällä palstalla nimettömien tekstien nimettömistä kirjoittajista, osaamatta mielipidekirjioittelua. Ja kun en ole vittumainen livessä, en ole sitä netissäkään, arvon tuntematon, vaan ihan tavis.

• iogjdsjgskld
        buuu!!!! kirjoitti:

Onpas sairas kommentti... Kyllä ystävät jaksaa toistensa seuraa ja ystäviä ei ole mikään nettielämä, vaan ainakin mun ystäväpiirissä kyllä tavataan ja soitellaan säännöllisesti ja muunlaisia en ystävikseni edes kutsuisi, jonka kanssa en tapaa henkilökohtaisesti livessä vähintään kerran kuussa tai muuten ole tietoinen elämästään ja tunne perheittään ja ystäviään. Nettihyypiöt sitten erikseen. Tuttavaksikaan ei voi nimittään esim. ihmistä, jonka kanssa ei ole ketään yhteisiä ystäviä, siis _ystäviä_, eikä tuttuja ( "tuttu" on eri asia, kuin tuttava, kaveri tai ystävä). Ja tasan ei ystävät toisiaan kadehdi. Missään. Ja mua ällöttää toi kielenkäyttö: "hälläkin" ja muuta noi sanat. Mä olen Länsi- Suomessa lähes koko aikuisikäni asunut, mutta tunnistan näillä palstoilla, että ainakin itseäni herjaa nimettöminä jotkut itä- suomalaiset puhetyylin perusteella, eikä siis missään mielessä sieltäkään mun henkilökohtaiset tuttavat tai ystävät, mutta erotan puhetapoja. Mitä pellejä näillä palstoilla käy? Sotkea nyt v*ttu joku nimetön virtuaalinetti muka ystävyyteen, haloo. EI KUKAAN TÄLLAISESSA ANONYYMISSA JULKISESSA NETISSÄ, MIELESTÄNI KUKAAN FIKSU, mistään ystävistään avaudu, kun kerran kirjoittelu perustuu nimettömyyteen. Mä en ikinä kehtaisi kirjoittaa sillä tavalla, kuin valtaosa Suomi24- kirjoittajista kirjoittelee.

itse taidat olla joku persoonallisuushäiriöinen pelle tekstistäsi päätellen....suorastaan pelottavalta kuulostat, kun tuut tänne meuhkaamaan.

• ....!

Aloittajalle neuvo: Älä aseta kaveriasi itsesi yläpuolelle. Jokaisessa ihmisessä on puutteita ja hyviä ominaisuuksia. Vaikka tunnet että kaverisi on sinua paljon monessa asiassa parempi ei todistaisi sinun ominaisuuksia huonommaksi, sinun täytyy vain opetella arvostamaan itseäsi ja lakata vertailemasta. Jokainen ihminen on yksilöllinen.

On totta että verbaalinen kyky on suotavaa, ja naiset huomaavat pitkät miehet. Sinun tehtäväsi on tuoda persoonaasi esiin, työstettävä sitä ja opetella puhumaan vaikka peilin edessä, ja toivottava että jonain päivänä se rakas sieltä tupsahtaa. Vaikka kaverisi olisin miten komea, hän saattaa rakastua naiseen joka vie häneltä kaiken. Muutenkaan ei ole todennäköistä että joku yksittäinen ihminen selviäisi elämästään saamatta ainuttakaan vastoinkäymistä.

• kaikki viety!

vittu se on totta että naine voi viedä mieheltä kaiken!

• Noot:D

Hieno mies, tätä keittiöpsykologiaa saa kuunnella muutenkin ihan tarpeeksi.

• ....!

Se on kiinni, ei kinni. Mut siitä se lähtee, pieniä askeleita kerrallaan.

• kaikki viety! kirjoitti:

vittu se on totta että naine voi viedä mieheltä kaiken!

Vai NAINEN, olin kauan, kauan sitten aviossa alkoholistin kanssa 22 vuotta,
        minulla on kaksi aikuista poikaa, kolme aikuista lastenlasta ja kaksi n. neljätoista
        vuotiasta, lastenlasta. Avio-ero tuli voimaan 3.6.1988, kun tein päätöksen että nyt riitää! Kun mieheni, lähti aamulla työhön LÄNSISATAMAAN, Hän oli työnjohtajana,
        siellä, minulla oli kai kolmea työtä nuoruuteni tehneenä, VAPAAPÄIVÄ,
        Pakkasin muuttokuormani, kirjoja ei, vaatteet kyllä, valokuvat kyllä,pölynimuri kyllä,
        kampauspöytä kyllä, puhelimeni kyllä,ja tilasin taxin, kaikki mahtui mukavasti siihen, ja asunto oli etukäteen varattu, en jättynyt lappuja, enkä ero-kirjettä,
        matkakin oli kukkarolleni sopiva, PIHLAJAMÄKI-HERTTONIEMI.
        6 VUOTTA EX-MIEHENI HÄIRITSI MINUA SOITOILLAAN. Nukuin ensimmäisen yön lattialla ja itkin, Seuraavana päivänä minulla oli jo huonekaluja ym.
        Minulta EI OLE KOSKAAN PUUTTUNUT MITÄÄN,!

• ffmrmfker
        merilii1 kirjoitti:

Vai NAINEN, olin kauan, kauan sitten aviossa alkoholistin kanssa 22 vuotta,
        minulla on kaksi aikuista poikaa, kolme aikuista lastenlasta ja kaksi n. neljätoista
        vuotiasta, lastenlasta. Avio-ero tuli voimaan 3.6.1988, kun tein päätöksen että nyt riitää! Kun mieheni, lähti aamulla työhön LÄNSISATAMAAN, Hän oli työnjohtajana,
        siellä, minulla oli kai kolmea työtä nuoruuteni tehneenä, VAPAAPÄIVÄ,
        Pakkasin muuttokuormani, kirjoja ei, vaatteet kyllä, valokuvat kyllä,pölynimuri kyllä,
        kampauspöytä kyllä, puhelimeni kyllä,ja tilasin taxin, kaikki mahtui mukavasti siihen, ja asunto oli etukäteen varattu, en jättynyt lappuja, enkä ero-kirjettä,
        matkakin oli kukkarolleni sopiva, PIHLAJAMÄKI-HERTTONIEMI.
        6 VUOTTA EX-MIEHENI HÄIRITSI MINUA SOITOILLAAN. Nukuin ensimmäisen yön lattialla ja itkin, Seuraavana päivänä minulla oli jo huonekaluja ym.
        Minulta EI OLE KOSKAAN PUUTTUNUT MITÄÄN,!

Ei ehkä muuta ole puuttunut kuin aivot.

• KyyninenMies

Kenenhän vitun älypuuton vastaajan tekosia oli laittaa kuvat juttuuni?

• ...

Kuvia teinitytöistä :D

• kjhiuguyg
        ... kirjoitti:

Kuvia teinitytöistä :D

Olkoot vaikka mitä kuvia, mutta normaalien perheiden teinit ei netissä edes heilu. Tai kukaan sivistynyt niitä ahdistele, tai ole kiinnostunut aiheesta. Ja v*tu joku paskapää on poistattanut mun asiallisia viestejä ketjusta ja törky vaan lojuu. Kyllä haluaisin tietää niiden sikojen nimet, jotka mun keskustelemisen merkitystä ja persoonaani vääristelee. Kusta niillä pakko olla päässä, kun viattoman mun kimppuun käy netissä herjaamaan, v*ttu tuntemattomia!

• :ZC v.

Me kaikki kehitytään omaa vauhtia. Elämä ei ole oikeudenmukaista ja toisten elämä on helpompaa kuin toisten. Miksi et iloitsisi niistä ominaisuuksista joita sinussa on? Mulla oli kaveri, joka saattoi mennä kahden pienen lapsensa kanssa äitinsä luo ja nukkua, kun äiti hoiti lapsia sen aikaa. Toinen kaveri kadehti sisartaan, jonka anoppi hoiti lähes joka viikonloppu jotain sisaren neljästä lapsesta. On ihmisiä joilla on aina lasi puoliksi tyhjä ja niitä joilla se lasi on aina puoliksi täynnä. Ihminen voi olla koko elämänsä ajan uhri jos niin haluaa. Lue elämänkertoja/vuokraa elokuvia joissa on elämäntarina, sellaisia joissa ihmiset on joutuneet käymään läpi jotain kauheaa tai joutuneet tekemään paljon saadakseen jotain. Vertaa niitä omaan elämääsi ja huomaat ettet ole yksin ja jollain on ollut paljon huonommin. Eikä kaikkien tarvitse olla verbaalisesti lahjakkaita, kyllä hiljaisellekin löytyy se oikea, kun osaat etsiä oikeasta paikasta...

• lisään vastineeseen

Ja se Suomi24:n ylläpidon edustaja, joka koko ajan jättää mun viesteistä jos kirjoitan sanan " tai", viimeisen kirjaimen pois että sanasta tulee "ta" ja joka sensuroi täysin järjettömästi, tehden mun normaalista viestinnästä mielipuolista, niin vaihtoon tai vakka linnaan sellainen hullu!

• erhhh

hanki teini elämä! tosta tekstistä paistaa täysin läpi että tää on pelkkää shaibaa koko tarina.

• MJ

Tekstisi kuulostaa niin tutulta sillä itsekin ajattelin noin ystävistäni ja jopa tuntemattomista kadun tallaajista. Olin kateellinen kaikille. Kaikilla muilla elämä näytti paremmalta ja täydelliseltä. Kateus on ainakin omasta mielestäni inhottavin luonteenpiirre jonka tunnistan itsestäni. Olen tässä yrittänyt päästä noista katkerista ajatuksista eroon mutta se ei ole todellakaaan helppoa! Ja eikait kateudesta tarvitsekaan päästä kokonaan eroon.. kunhan oppisin olemaan onnellinnen toisten puolesta ja pitämään omaa elämääni arvokkaana. Ehkä ensimäiseksi olisi tärkeä hyväksyä itsensä, virheineen ja heikkouksineen. Ja vaikeaahan se on. Uskon kyllä siihen, että kaikille meille on jaettu elämään yhtä paljon vastoinkäymisiä. Kukaan ei täällä loppujen lopuksi helpolla pääse, jos nyt ei sattumoisin ole syntynyt kultalusikka suussa miljonäärin sukuun. Mutta ovatko hekään onnellisia todellisuudessa.

Mutta miksi haluat "kilpailla" paremmasta elämästä ystäväsi kanssa? Kerroit että sinua on kiusattu sekä olet menettänyt läheisesi. Olet ainakin kirjoittamasi kokemuksien perusteella paljon vahvempi henkisesti.

En nyt tiedä oliko mitään apua, mutta ajattelinpa vastata kun ihan mielenkiintoinen aloitus sattui kohdalle :)

• El.a. K.IM

MJ

Toi toisten puolesta onnellisena oleminen on haastavaa puuhaa.

Mä duunailin sitä yli kolmekymmentä vuotta.

Mutta sitten alkoi olemaan ympärillä onnettomia ihmisiä, vaikkakin ulkoisesti teeskentelivät onnellista.

Ei sitä voi olla onnellinen toisen puolesta, jos näkee toisen todellisen tilanteen.

Siis, että jos toinen on sisimmässään tyhjä.

• BlackandProud!

Voi Jestas sentään! Mitä te suomalaiset kateellisia ootte? jumalauta alkaa tympii, aina kateellisia, kaikki on aina niin häpeällistä, elämää on niin rasittavaa ja masentavaa, AINA VALITTAMASSA!!

TEILL ON Kattoa on pään päällä,,hyvää sairalaapalvelua, ruokaa on,jos ei niin sossut kyllä maksaa senkin,!
        Menkää Afrikkaan tai jonnekkin miss on köyhää niin alatte kyllä arvostamaan mitä teillä on, jumalauta MÄ SANON teille , Valitatte vaikka teillä on kaikki hyvin!!!!!!!!!! tiedättekö että afrikassa on lapsia jotka syö vaan kerran päivässä ennen nukkumaanmenoa koska nillä ei oo varaa syödä kolme tai neljä kertaa päivässä kuin te Kateelliset itkupillerit, TÄÄLLÄ kukaan ei kuole nälkään, Paitsi ehkä nuo kerääjät stadissa, Jotka te Myös arvostatte sillä että ne vaan tulee tänne
        ja kerää teiän pullot, vaikka ne vain haluaisi kunnon töitä jotta voisivat elättää perhettään!

SInä Kyyninen Mies!
        Lopeta se itkeminen Jo!

• Hei!!!!!!!!!!!!!!!!!
        BlackandProud! kirjoitti:

Voi Jestas sentään! Mitä te suomalaiset kateellisia ootte? jumalauta alkaa tympii, aina kateellisia, kaikki on aina niin häpeällistä, elämää on niin rasittavaa ja masentavaa, AINA VALITTAMASSA!!

TEILL ON Kattoa on pään päällä,,hyvää sairalaapalvelua, ruokaa on,jos ei niin sossut kyllä maksaa senkin,!
        Menkää Afrikkaan tai jonnekkin miss on köyhää niin alatte kyllä arvostamaan mitä teillä on, jumalauta MÄ SANON teille , Valitatte vaikka teillä on kaikki hyvin!!!!!!!!!! tiedättekö että afrikassa on lapsia jotka syö vaan kerran päivässä ennen nukkumaanmenoa koska nillä ei oo varaa syödä kolme tai neljä kertaa päivässä kuin te Kateelliset itkupillerit, TÄÄLLÄ kukaan ei kuole nälkään, Paitsi ehkä nuo kerääjät stadissa, Jotka te Myös arvostatte sillä että ne vaan tulee tänne
        ja kerää teiän pullot, vaikka ne vain haluaisi kunnon töitä jotta voisivat elättää perhettään!

SInä Kyyninen Mies!
        Lopeta se itkeminen Jo!

Olen samaa mieltä
        Blackandproud!

• sikailua?
        El.a. K.IM kirjoitti:

MJ

Toi toisten puolesta onnellisena oleminen on haastavaa puuhaa.

Mä duunailin sitä yli kolmekymmentä vuotta.

Mutta sitten alkoi olemaan ympärillä onnettomia ihmisiä, vaikkakin ulkoisesti teeskentelivät onnellista.

Ei sitä voi olla onnellinen toisen puolesta, jos näkee toisen todellisen tilanteen.

Siis, että jos toinen on sisimmässään tyhjä.

Mikä susta on "sisimmässään tyhjä"? Sä nimetön tottakai, mutta kerro mulle, että miten kehtaat herjata?

• jgugbyhgvbhygvhy
        Hei!!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

Olen samaa mieltä
        Blackandproud!

Joo no mut vaikka mä en mikään rasisti olekaan ja vaikka vihaan rasisteja jotka näillä palstoilla kirjoittelee häiriintyneesti, niin alkaa muakin ärsyttää se, että esim. pankkiautomaateilla on keräyspyyntöjä Afrikan lapsille, koska jos itsellä on rahaa vain puuroon, ei tosiaankaan kiinnosta avustaa siinä mitään Afrikan lapsia ja lisäksi Suomessa ei saa erityisiä sosiaalitukia mikään veronmaksajaperheet, vaan niitä pitäisi maksaa pällinperseille kantasuomalaisille, jotka on niin huonoista taustoista kantasuomalaisina, vaikka Suomi on kansalaisileen koulutusmahdollisuudet tarjonnut, etä nyt kun ne on heti täysi- ikäisiksi kaavaettuaan kersanrutvua pyngänneet muiden rahoista, niin ne epäsivistysihmiset herjaa nyt sitten netissä. Onj ihan järrkky ajatus, että mä esim. olen vasta vähän päälle kolmikymppinen ja että sitten jos olisin ysäri- Suomessa tehnyt penikkaa heti kun joku ukko kattoo, niin että yhteiskunta on maksanut ja että mullakin vois olla vaikka parikymppinen runkkarikersa peeloilemasa herjauksia viattomille ja huijailemassa kasvatti netissä, mutta mä kyllä olen käynyt kouluja, eli tasan pitäisi lailla kieltää lastenteko koulutusta ja työpiakkaa omaamattomilta, Suomi24- kirjoittajien perusteella, koska jokuhan teidätkin on kasvattanut ja mä kysyn että millanen, milllaset....

• rahanainen

Miksi olla kateellinen tuollaiselle ?
      Hänhän joutuu vielä aikanaan vaikeuksiin kun on päässyt liian helpolla.

Miksi olla kateellinen pilalle hemmoitellulle? Hän masentuu vielä pahasti, kun ei ole enään elämässä mitä saavutella. Säälin kaveriasi.

Kaverisi puhelahjat tulevat vielä kyllästyttämään fiksut naiset. Perättömiä lörpöttelevät rikkaat junttimiehet eivät vedä puoleensa fiksuja naisia. Jos joku haksahtaa, niin kyllä pian lähtee. Tietty jotkut rajhastavat häntä avioliitollaan ilman aitoja tunteita. He ovat niitä naisia. Sääli kaveriasi.

Ei kaikki pitkisita miehistä tykkää. Maailmassa on paljon lyhyitä fiksuja naisia jotka tarvitsevat lyhyemmän miehen. Haloo!!

Jos kaverisi on saamassa lapsen, niin rillumarei, hauskat ajat ovat takanapäin ja vastuu painaa. Säälin miestä kun ei voi enään vapaasti bilettää. Hän on sinulle kateellinen kun voit tanssia ja iskeä naisia. Etsikkoaika on ihanaa. Pidä hauskaa ja etsi uusia tuttavia ukkoontuneiden tilalle.
      Ei avoiliiton satamaan saa mitään kiirettä pitää. Se on rankkaa.

Älä ole katkera ! Se tuhoaa ihmisen. Ei sillä sun kamullakjaan kuitenkaan kaikki hyvin ole. Hän näyttelee.

No nyt kun masennus on poissa niin voit aloittaa oman mukavan elämän ja lopettaa kaverisi matkimisen. Aviopuolisot löytyvät silloin kuin löytyvät. Rahalla tässä maailmassa et onnea saa. Se on varma. Etsi onnea hyvistä ja itselle sopivista ihmisistä. Älä kiirehdi minnekkään. ELÄ ! Hyvistä miehistä on pulaa. Säilytä itsesi kunnollisena ja katsele vain fiksuja naisia. He odottavat sinua.

Säilytä kaveruutesi tähän tyyppiin ihan sellaisena kuin haluat. Jos hän on paskanpuhuja niin jätä omaan arvoonsa koko tyyppi.

• kommentti...,,..,

Sori ei rehellisen puhelahjat "kyllästytä" ketään. Etu toki, jos osaa sanoa jotakin, eikä ole mikään paska-aivo, joka olisi ikänsä lukenut pelkkää Seitsemän Päivää- lehteä sossukorvauksilla.

• Kohtalotoveri

Uskon, että jokainen ihminen tuntee kateutta toista ihmistä kohtaan jossain vaiheessa elämää. Kaikki eivät sitä myönnä edes itselleen. Se on jo iso asia, että olet sen itsellesi myöntänyt. Eikä se ole mikään synti.

Uskon myös, että ystäväsi saattaa olla kateellinen sinulle jostain asiasta. Jostain sellaisesta, mitä ei osaisi kuvitellakaan. Vaikka on ihana asia saada lapsi, niin hän saattaa pian lapsen saannin jälkeen tuntea kateutta sinua kohtaan, kun huomaa, että onkin aika sidottu olemaan kotona. Tuntuu sinusta ehkä hullulta ajatukselta, mutta monesti se on niin, että sitä haluaa niitä asioita, mitä toisella on. Sitten kun hän saa lapsen, hän haluaakin vapautta. Sitten kun on vapautta, haluaa perheen, jne.

Älä ainakaan ajattele, että olisit jotenkin huonompi ihminen kuin kaverisi. Se, että olet kokenut vastoinkäymisiä elämässä ja hän ei, tekee mielestäni sinusta paljon mielenkiintoisemman ihmisen kuin kaverisi. Olet nähnyt elämän varjopuoletkin ja osaat arvostaa enemmän sitä kaikkea hyvää, mitä elämällä on ihmisille annettavanaan. Kaverisi ei ehkä osaa arvostaa kaikkea sitä, mitä hän on saanut.

Häntä pystyyn siis, kuoma :-)

• jotkutvaanonlöysiä

Tiedän tunteen tiedän tunteen.. Mun mielestä paras on jättää tää "ystävä" pois elämästä ehkäpä? joku vetos aikasemmin tuolla että kun ei tarvi käydä töissä ja silti asuu hienos isos talos. Semmoset on mun mielestä todella löysiä ja aikaansaamattomia paskoja jotka on koko elämänsä saanu kultavadilla kaiken eteensä. Ei tiedä mitään työelämästä tai "kavereidensa" tunteista. Katsellaan vaan omaa napaa ja mietitään missä ravintolassa syödään seuraavaksi.

• aijaahas???!1

Ai jaa? Ketä siis sinusta pitäisi kadehtia? Mä voin kertoa, että mä ainakaan en tiedä, että millaisissa taloissa tän nimettömän foorumin paskapääät nettiherjaajat asuu, enkä ole kiinnostunut tietämäänkään ja kuule mistään perheestä ei kukaan kadehti ketään, jos sellaista yrität että joku olisi kateellinen vaikka jonkun isosta kakaralaumasta ja sellaisista asioista, kun se on ihan vapaa valinta, että perustaako perheen. Raha on ainoa asia, mistä tällaisten palstojen nettimustamaalaajat kadehtii, kuten ainoa syy on se maailmassa kaikkeen kateuteen, ja ne haluaisi itselleen sen, mitä kadehtimillaan ihmisillä on - siis niillä jotka ei ole kadehtijoiden kanssa edes tekemisissä tai halua niistä ja niiden elämästä mitään tietää, vaikkei toisten rikkaudet luonteeltaan kateellisille ja huijareille niillle kuulu ja jokainen kaveeraa omissa elämänpiireissään oman tyyppistensä ihmisten kanssa, eli paljoa keskusteltavaa ei ole sellaisten kanssa, jotka ei kiinnosta ja jotka on niin umpikateellisia, että joistakin taloistakin kehtaa muita kadehtia.

Kenen pitäisi jättää ja mikä ystävä pois elämästään? Ketä kadehdit, nimetön? Ja et kai ole skitso nettisekopää, joka puhuu virtuaalimaailmasta sotkein sellaisia "ystävyyskuvioihin"? Normaaleilla on ystävänsä ihan live- elämässä ja ei ystäviä kukaan halua elämästään pois jättää, kun hyvät ystäväthän ovat arjen piriste ja suurin ilo mikä ihmisellä voi olla.

• bdbdb

Alkuperäiselle kirjoittajalle.
      Olen huomannut, että kärsimyksen määrä elämässä on kutakuinkin vakio; sellainen, joka on elänyt lapsuutensa pumpulissa kokee kovia myöhemmällä iällä, kun taas nuorena kärsinyt voi elää mielekästä elämään myöhemmällä iällä. Älä siis vertaa elämääsi kaverisi elämään. Pyri näkemään hyvät puolet hänen luonteessaan ja omassasi ennen kaikkea. Hankkiudu hyvään, opettavaiseen ja inspiroivaan seuraan, tai jos sellaista ei löydy ole itse itsellesi hyvää, opettavaista ja inspiroivaa seuraa.

Et ole huonompi, vaikka kaverisi olisi saanut helpommat kortit elämänsä alkutaipaleelle.

Voimia ja iloa elämääsi

• jaaa....,,--.,.

Millainen nykynuori, kun te sellaisia kuraperseisiä nelikymppisiä eli mua kymmnisisen vuotta vanhempia olette kaikki tekstisisältöjen perusteella, edes kuvittelee, että joku tai kukaan eläisi elämänsa "pumpulissa", josnoj vaan normaali perhe ja välittävät aikuiset ja ei mukan mitään vastoinköymisiä kouluissa pärjäävillä ja kadehdituilla vain muka ikinä ja että muka jotnekijn helppoo? Susta vai hyvät kouluarvosanat ja tutkinnot ja ammatit ja rehellisen tausta ja normaalien elämänpiirit ja kaveripiirit tulee muka kenellekään millään muulla, kuin sillä että pääkopassa on itsekullakin penikalla riittävästi älliä jo kakarana? Ei koulusta saa hyvää todistusta,. jos ei osaa, ei rikosrekisteriä hanki ihminen joka keskittyy muuhun kuin häiritsemiseen kotikasvatuksen ja vanhempiensa valvonnan vuoksi ja ei pentujen elätämisen vuoksi ulise kukaan, joka tekee sen verran kakaroita ja vaan järkevien kanssa, ettei tule ulinaa. Mä ainakaan en ikinä ole tuntenut yhtäkään sellaista ihmistä, jotka on tehneet lapsia sellaisten kanssa, joiden kanssa elatuksista taistelusta pitää valtion niidne oikeuskulut maksaa. Kai sen tajuaa, jos revan levittää, että ei kande jos tyyppi on tyhmä.

• Na45

Joo, nimenomaan niin, kun alkaa vastuu painaa vanhemmuuden myötä, niin varmasti hän ainakin sitten on kateellinen sinulle. Nyt kun olet päässyt masennuksesta, niin eikuin elämä uusille urille ja kyllä se oikea vielä sullekin löytyy. Kuuntelin tossa taustakorvalla BB:tä, siellä puhuivat seitsemästä kuolemansynnistä ja MUKA KATEUS ON YKSI. Hah hah ha. Kateus ei todellakaan ole mikään synti, vaan SUOMALAINEN ON PERUSLUONTEELTAAN KATEELLINEN, ei siinä mitään, mutta kateudelle ei pidä antaa ylivaltaa jolloin oma elämä menee katkeruuteen, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Kyllä jokainen ihminen on erilainen ja omalla tavallaan arvokas, laulun sanoja lainatakseni;"jokainen ihminen on laulun arvoinen, jokainen elämä on tärkeä" :D hyvää jatkoa sinulle!

• KäyttäytyminenTurhaa

Suomalainen ei ole perusluonteeltaan sen kateellisempi kuin muutkaan. Kyse on tietyistä suunnista tulevista psykotroonisista taajuuksista, jotka pakottavat suomalaiset tietynlaisksi. Ettehän Te sitä tietysti usko, ennenkuin törmäätte isoon herraan/rouvaan. Sitten uskotte, kun käyttäytymisenne muuttuu, ettekä voi sille mitään. Sekös se itkettää ja hävettää. Hölmölä.

• Kyllä on
        KäyttäytyminenTurhaa kirjoitti:

Suomalainen ei ole perusluonteeltaan sen kateellisempi kuin muutkaan. Kyse on tietyistä suunnista tulevista psykotroonisista taajuuksista, jotka pakottavat suomalaiset tietynlaisksi. Ettehän Te sitä tietysti usko, ennenkuin törmäätte isoon herraan/rouvaan. Sitten uskotte, kun käyttäytymisenne muuttuu, ettekä voi sille mitään. Sekös se itkettää ja hävettää. Hölmölä.

Suomalaisten kansantauti nro 1. on no. kateus.

• niinpä varmaan
        Kyllä on kirjoitti:

Suomalaisten kansantauti nro 1. on no. kateus.

Kyllä on kateus suomalaisten kansantauti, koska esim, tällä ei ole rekisteröityneesti ja silti tietysti joskin anonyymisti näemmä aina, kirjoittaneet koskaan mitkään muut, kui jotkut ihan tampsat valtiolle perse pystyssä velkaa olevat Timo T.A Mikkoset, Johanna Tukiaiset ja Tiina Jylhät ja nehän on ö- luokan julkkiksia, joiden mielipipiteet ei kiinnosta ketään. Mä ainakin säälin jokaista, joka kirjoittelee Suomi24:ssa, koska suurinpiirtein kerran vuodessa saa nähdä asiallisen keskustelun, tai sori en kyllä ikinä ole nähnyt yhtäkään ja kai tällä ihan oikeastikin on joitakin rekisteröityneitä jäseniäkin, vaikkeivat nimillä kirjioita? Millaset paskasäkit kehtaa rekisteröityä jonnekin nettifoorumille ja ei silti palstoilla kerro niitä näkemyksiuää OMILLANSA KOKO NIMILLÄ, jos kerran on pakko herjata muka? Mulla ainakaan ei ikinä kävis päässäkään sellainen, että hankkisin tällaseen nimettömään nettiin nimimerkin nimettömänä, vainoten ketään tällasessa julkisessa nimetömässä netissä.

• ja lisään.
        niinpä varmaan kirjoitti:

Kyllä on kateus suomalaisten kansantauti, koska esim, tällä ei ole rekisteröityneesti ja silti tietysti joskin anonyymisti näemmä aina, kirjoittaneet koskaan mitkään muut, kui jotkut ihan tampsat valtiolle perse pystyssä velkaa olevat Timo T.A Mikkoset, Johanna Tukiaiset ja Tiina Jylhät ja nehän on ö- luokan julkkiksia, joiden mielipipiteet ei kiinnosta ketään. Mä ainakin säälin jokaista, joka kirjoittelee Suomi24:ssa, koska suurinpiirtein kerran vuodessa saa nähdä asiallisen keskustelun, tai sori en kyllä ikinä ole nähnyt yhtäkään ja kai tällä ihan oikeastikin on joitakin rekisteröityneitä jäseniäkin, vaikkeivat nimillä kirjioita? Millaset paskasäkit kehtaa rekisteröityä jonnekin nettifoorumille ja ei silti palstoilla kerro niitä näkemyksiuää OMILLANSA KOKO NIMILLÄ, jos kerran on pakko herjata muka? Mulla ainakaan ei ikinä kävis päässäkään sellainen, että hankkisin tällaseen nimettömään nettiin nimimerkin nimettömänä, vainoten ketään tällasessa julkisessa nimetömässä netissä.

Ja lisään, että en tiedä onko tänne kirjoittaneet Timo T. A. Mikkoset, Tiina Jylhät ja Johanna Tukiaiset, mutta sillä tavalla on nimettömissä kirjoituksissa mulle joskus väitetty kun olen tätä foorumia lukenut, muistaakseni, ja siitä asiasta oletan, että se pitäisi paikkansa, kun kerran Suomi24 ei ole poistanut niitä väitteitä nimettömistä keskusteluista - ja itse en ole kiinnostunut Suomi24:n jäsenkunnasta, en kuulu siihen, eikä kukaan ainakaan minulle tuttu kirjoita tällä foorumilla, enkä ole koskaan harrastanut mitään ihmissuhteita netissä tai ole mikään virtuaalipöllö.

Aloituksen sisältö on aika sairas, ottaen huomioon että normaali ihminen ei edes nimettä mene julistamaan minnekään nettipalstalle, että kadehtisi YSTÄVÄÄNSÄ, vaikkakin mustamaalaaja toi aloittaja ilmiselvästi on ja ylläpito on sikamainen, kun aloituksen ohessa on naisten kuvia kun etusivua katsoo ja kirjoituksen mustamaalari on miesnimimerkillä. Sekopää foorumi tää Suomi24.

• *muahhahhahhaa*
        ja lisään. kirjoitti:

Ja lisään, että en tiedä onko tänne kirjoittaneet Timo T. A. Mikkoset, Tiina Jylhät ja Johanna Tukiaiset, mutta sillä tavalla on nimettömissä kirjoituksissa mulle joskus väitetty kun olen tätä foorumia lukenut, muistaakseni, ja siitä asiasta oletan, että se pitäisi paikkansa, kun kerran Suomi24 ei ole poistanut niitä väitteitä nimettömistä keskusteluista - ja itse en ole kiinnostunut Suomi24:n jäsenkunnasta, en kuulu siihen, eikä kukaan ainakaan minulle tuttu kirjoita tällä foorumilla, enkä ole koskaan harrastanut mitään ihmissuhteita netissä tai ole mikään virtuaalipöllö.

Aloituksen sisältö on aika sairas, ottaen huomioon että normaali ihminen ei edes nimettä mene julistamaan minnekään nettipalstalle, että kadehtisi YSTÄVÄÄNSÄ, vaikkakin mustamaalaaja toi aloittaja ilmiselvästi on ja ylläpito on sikamainen, kun aloituksen ohessa on naisten kuvia kun etusivua katsoo ja kirjoituksen mustamaalari on miesnimimerkillä. Sekopää foorumi tää Suomi24.

Eewari?!? Sinäkö se oot? :D

• sekopäistä nähdätota
        *muahhahhahhaa* kirjoitti:

Eewari?!? Sinäkö se oot? :D

Kirjoita kuule ihan nimesi, että kuka olet, jos olet se sairas, joka puhuttelee mua sivullista normaalia ihmistä "eewariksi" tässä Suomi24:ssa ja joka suorastaan vainonnut minua siten ja nolannut, ihan normaalia ihmistä? Vaiko etkö kehtaisi, kun jos tossa olisi nimettömän jorinan sijaan _sun oma ristimämesi_, niin hullultahan sä vaikuttaisit, kun käyt netin nimettömällä palstalla mun nimettömän kimppuun suorastaan vainoamaan minua joka keskustelussa johon osaa otan, nimettömällä sairaalla kommentoinnilla? Olisko kovin hienoa jos tulisi julkisuuuteen, että sekopää puhelinmyyjä örkön- perseen kylältä kyttää netissä viatonta, vaiko mikä muu hullu sä olet? Et jokatapauksessa mun sivistys, tai ystäväpiiriä tai minkään asteinen edes tuttuni. Nimettä saa kirjoittaa tässä Suomi24:ssa, mutta ei siten, että takertuu nimettömällä kommentoinnilla nimettömään viattomaan palstalle kirjoittavaan mustamaalaamaan ja pilkkaamaan joka keskustelussa, johon otan osaa. vähän noloa mulle, että mun perässä jotkut hullut roikkuu puhuttelemalla minua esim. "eewariksi" nimettömässä kommentoinnissaan, v*tun hullut nimetömän netin sekopäät.

• lisään....,..
        sekopäistä nähdätota kirjoitti:

Kirjoita kuule ihan nimesi, että kuka olet, jos olet se sairas, joka puhuttelee mua sivullista normaalia ihmistä "eewariksi" tässä Suomi24:ssa ja joka suorastaan vainonnut minua siten ja nolannut, ihan normaalia ihmistä? Vaiko etkö kehtaisi, kun jos tossa olisi nimettömän jorinan sijaan _sun oma ristimämesi_, niin hullultahan sä vaikuttaisit, kun käyt netin nimettömällä palstalla mun nimettömän kimppuun suorastaan vainoamaan minua joka keskustelussa johon osaa otan, nimettömällä sairaalla kommentoinnilla? Olisko kovin hienoa jos tulisi julkisuuuteen, että sekopää puhelinmyyjä örkön- perseen kylältä kyttää netissä viatonta, vaiko mikä muu hullu sä olet? Et jokatapauksessa mun sivistys, tai ystäväpiiriä tai minkään asteinen edes tuttuni. Nimettä saa kirjoittaa tässä Suomi24:ssa, mutta ei siten, että takertuu nimettömällä kommentoinnilla nimettömään viattomaan palstalle kirjoittavaan mustamaalaamaan ja pilkkaamaan joka keskustelussa, johon otan osaa. vähän noloa mulle, että mun perässä jotkut hullut roikkuu puhuttelemalla minua esim. "eewariksi" nimettömässä kommentoinnissaan, v*tun hullut nimetömän netin sekopäät.

Ja lisään, että on se ihme, kun sama hullu joka minua pilkkaa, myös vääristelee kirjoitusteni sisältöä. Pyysin tolta minua "eewariksi" kutsuvalta, että laittais RISTIMÄNIMENSÄ tekstiinsä, että saisin tietää kuka ja millainen hullu mun sivullisen kimpussa roikkuu nettipalstalla ja senkin sanan " ristimänimi", ylläpio vääristeli tai siis toi kouho, joka mua vainoaa nettinörttipaskapää, sairaiden kavereidensa kanssa.

• *muahhahhhahhaa*
        lisään....,.. kirjoitti:

Ja lisään, että on se ihme, kun sama hullu joka minua pilkkaa, myös vääristelee kirjoitusteni sisältöä. Pyysin tolta minua "eewariksi" kutsuvalta, että laittais RISTIMÄNIMENSÄ tekstiinsä, että saisin tietää kuka ja millainen hullu mun sivullisen kimpussa roikkuu nettipalstalla ja senkin sanan " ristimänimi", ylläpio vääristeli tai siis toi kouho, joka mua vainoaa nettinörttipaskapää, sairaiden kavereidensa kanssa.

Tai sitten et vaan osaa kirjoittaa.

• Pohdia

No oletpa ällöttävä hyvä kun ei tunneta

• (toim.huom.)

Kateus on todiste siitä, ettet ole sinut itsesi kanssa. Ja se haittaa ihmissuhteidenkin luomista.
      Toinen puoli on myös ylpeys, joka saattaa yhtälailla olla sitä, ettei olet sinut itsensä kanssa, ja te ystäväsi kanssa olettekin toistenne vastaparit.
      Terve suhde itseen ja muihin ihmisiin kulkee teidän välissänne keskipolkua. Voit hyvällä syyllä hyljätä kateutesi ja etsiä pysyvää suhdetta. Suhteiden lukumäärä vastakkaiseen sukupuoleen syö hyvän suhteen syntymahdollisuuksia.

Kun kumpikin tahollaan on sitä mitä tulisikin olla, ei tarvitse yrittää arvostaa toisiaan vaan arvostus on luonnollista ilman eri oppimistakin; olet tällöin nimittäin oppinut sen taidon jo itsetunnon tervehtymisen yhteydessä.

• etelä-pohojanmaa

mut voin sanoa.monelle joka on saanu kaiken kuin manulle illallinen,myöhemmäs vaihees käy huonosti.mut se joka joutuu pers värkistä repimään kaiken,se on yleensä se voittaja

• Voittajien sukua

Just näin on. Hyyvää pohojalaanen.

• noo..,,..

Kukaan normali ei koskaan edes mene etelä-Pohjanmaalle, jos ei ole ihan pakko.: Eiks siellä ole hiljaisia ja lestiksiä ja muutenkin vino kulttuuri? Ikinä kyllä itse ainakaan edes käynyt missään Vaasassa tai Oulussa tai niissä paikoissa - suurempia persreikäpaikkoja niihin nähden olis varmaan korkeintan joku kammo Kainuu, joku rasisti- Joensuu ja itä- Suomi, missä ei ole mitään korkeakouluja ja mitään normaalia elämää. Lisäksi hullukaan ei haluasi muuttaa tai asua Helsingissä - en mä ainakaan. Suomessa ei ole mitään muuta ihmiskulttuuripaikkaa, kuin keski- ja läntinen Suomi.

• Hei kuules tollo
        noo..,,.. kirjoitti:

Kukaan normali ei koskaan edes mene etelä-Pohjanmaalle, jos ei ole ihan pakko.: Eiks siellä ole hiljaisia ja lestiksiä ja muutenkin vino kulttuuri? Ikinä kyllä itse ainakaan edes käynyt missään Vaasassa tai Oulussa tai niissä paikoissa - suurempia persreikäpaikkoja niihin nähden olis varmaan korkeintan joku kammo Kainuu, joku rasisti- Joensuu ja itä- Suomi, missä ei ole mitään korkeakouluja ja mitään normaalia elämää. Lisäksi hullukaan ei haluasi muuttaa tai asua Helsingissä - en mä ainakaan. Suomessa ei ole mitään muuta ihmiskulttuuripaikkaa, kuin keski- ja läntinen Suomi.

Joensuussa on yliopisto, Savonlinnassa on Jns yliopiston yksikkö, Lappeenrannassa on Teknillinen korkeakoulu. Riittävätkö nämä esimerkit "elämästä". Miten määrittelet sanan "normaali ihminen" Siellä etelässäkin pitää syödä ja käydä paskalla. Mitä on "vino kulttuuri" Jos tässä ketjussa on jotain vinoa niin sinun asenteesi. Tilanteesi näyttää tosi pahalta. Vai "ihmiskulttuuripaikka", kuse housuihis nulli.

• aha??!!
        Hei kuules tollo kirjoitti:

Joensuussa on yliopisto, Savonlinnassa on Jns yliopiston yksikkö, Lappeenrannassa on Teknillinen korkeakoulu. Riittävätkö nämä esimerkit "elämästä". Miten määrittelet sanan "normaali ihminen" Siellä etelässäkin pitää syödä ja käydä paskalla. Mitä on "vino kulttuuri" Jos tässä ketjussa on jotain vinoa niin sinun asenteesi. Tilanteesi näyttää tosi pahalta. Vai "ihmiskulttuuripaikka", kuse housuihis nulli.

No nyt minä nauran ja jos kertoisin kuka olen, sinä et minua opastaisi korkeakouluista: kysymys on siitä, että minä _joudun_ näkemään asiattomia tekstejä tässä ja en jaksa kirjoittaa asiallisesti teksteihin, jotka ovat silkkaa herjaamista ja peeloilua. Määrittelen sanan "normaali ihminen" tässä kontekstissa siten, kun näen muiden nimettömiä tekstejä, että normaali ihminen ei mene nimetömästi minnekään nettiin ja ala kirjoitella nimettömänä tuntemattomista ihmisistä, että nämä muka olisivat kateellisia omille ystävilleen, haloo... Ai että tollo ei vai ole se, joka johdatteli etusivulta juuri minut tähän keskusteluun, joka on ihan pimeä. Ja mulla ainakaan ei ole mitään tuntemiani ihmisiä Suomi24:ssa, enkä tapaa avautua ystävistäni netissä tai minä ainakaan kadehdi ketään. Lisäksi pidän hiirimäisenä käytöstä, että tässä Suomi24:ssa ihmiset luo itselleen; siis jotkut niiistä, luo profiileja, vaikka kirjoittelu palstoilla tapahtuu aina vain nimimerkeillä: pitäis olla siten, että ei mitään profiilipelleilyä tällasissa saastaneteissä, vaan ainoastaan omilla koko nimillä kirjoittelua palstoilla tai sitten vaihtoehtosiesti, ei mitään mahdollisuutta kenellekään luoda mitään virtuaaliprofiileja nettiin ja pelkkää nimetöntä kirjoittelua, koska nyt mäntit käy henkiläkohtaisiksi ja mustamaalaamaan kadehtimiaan netissä ja sitä ei ole kiva lukea, kun tällaisen keskustelun tarkoitus olisi YLEISTASOINEN keskustelu, eikä henkilökohtaisuudet.

Sori nyt vaan, kun en ketään osaa kadehtia, enkä siksi osaa asettua nimettömien kirjoittajien asemaan, jotka kirjoittelee kateellisuuksiaan joistakin varmaan mistä lie puolitutuistaan netissä. Mulla ainakin on normaali ystäväpiiri ja siihen ei kateellisia ihmisiä kuulu - ei edes välillisesti. jotne mitäs paskaa minä joudun sivullisena koko ajan olemaan herjattu Suomi24:ssa? Onks joku mulle kateellinen, vai? Nimeäni en ole kertonut, enkä kertoisi tai ikinä pyrkisi "tutustumaan" keneenkään missään tällaisessa Suomi24:ssa, kun en kuulu pelleihmisiin,. joilla olisi mitään "virtuaalielämää" ja mulla on hyvä maine, eli siksikään en pelleilisi ja kirjoittelisi mitä sattuu netissä, vaikka ilman nimeä aina minäkin kirjoittelen, kuten KAIKKI tässä Suomi24:ssa palstoille kirjoittelevat.

Että siinä sulle kommentti.

• Yli päässyt :D

Aika aikaa kutakin, sanoo vanha sananlasku. Miksi ihmeessä pitää tuntea kateutta, kun on vaihtoehtojakin. Hanki tasapainoinen elämä, se tulee ajallaan, kunhan opit suhtautumaan itseesi oikein. Hymyä naamalle, voi tuo elämäkin alkaa sujumaan ja asiat lutviutumaan ; )

• Riitta Kuivamuona

Hei KyyninenMies! Olet jo voiton puolella, kun ajattelet mitä voisit itse tehdä sen eteen, ettet olisi kateellinen. On monia, jotka eivät tiedä, että he ovat itse ainoita jotka voivat vaikuttaa. Kateus on asenne sekin. Mutta mitä oikeasti kadehdit ja onko se, mitä ystävälläsi on todella sitä mitä sinä tahdot?
      Lue kirja Ajattele elämäsi paremmaksi (esimerkkikirja asenteista ja uskonvarmistuksesta parempaan). Ei oo huuhaata ja elämää näkeneet ja eläneet voivat vahvistaa sen. Pintaliitäjät eivät todennäköisesti edes pohdi ystävyyssuhteitaan, jos ystävien elämä heittelee tai heidän elämäntyylinsä ovat kovin erilaiset. Sinä pohdit! Hyvä!

• nallefin

Mullakin on kaveri jolle varsinkin työpaikat tuntuu tupsahtavan kuin liukuhihnalta ja ihan tuosta noin vaan. On kuitenkin joutunut kokemaan myös kovia elämässään ja hän on joistakin asioista kateellinen minulle, joten vaikka joskus huomasin itsessäni kytevän pientä kateutta häntä kohtaan en sitä todellakaan ole enää. Alottajalle, eti itestäs niitä puolia joissa oot parempi kuin kaveris. Varmasti niitä löytyy. Ja siitä kuinka eriarvoiset lähtökohdat ihmiset saa elämäänsä, niin noh, kaikilla suomalaisilla on kuitenkin ihan *elvetin hyvät lähtökohdat elämäänsä. Verratkaapa kehitysmaan lapseen. Kliseistä ehkä mutta ihan oikeasti. Niille varmasti kelpaisi sunkin elämä, yritä miettiä siltä kantilta.

• tupsahteluista....

pITÄÄKÖ SE SATA KERTAA SIVULLISEN SANOA, ETTÖ YSTÄVÄT EI OLE KATEELLISIA TOISILLEEN? Mulle ainakaan ei kelpaisi elämä kolmi- nelikyumppisen duunarimiehen kanssa ja sori vaan. EN halua autoa, en kolmea lasta, en velkataloa tai tavallista elämää, enkä myöskäöän julkisuutta tai kuuluisuutta tai mitään sellaista pervojen harrastamaa, vaan ainao mitä haluan on, että musta tulee joskus kuuluisa joko kaunokirjallisesti tai tieteellisesti, eli melkkis voisij kirjioittaa romaanin tao tehdä väikkärin, jos jaksaisin. En ehkä ikinä mene naimisiiiin , mutta jos menen, niin varmaan lastentekoiän jälkeen, enkä hanki kakaraa jos sellainen tilanne tulee, paitsi elinikäisen rakkausavioliittoon. Että onkos mula kauheen kateellnen ajatusmaailma tässä?

• :)

Hmmm. Vai on jollain ystäväpiiri, jossa kukaan ei ole koskaan kateellinen. Paljon onnea hänelle, vaikkakin taitaa olla utopiaa.

Kateus ja katkeruus kuuluu ihmisluonteeseen, ratkasevaa mielestäni on miten siihen reagoi. Itselläni on ollut itsetunto ongelmia ja joskus tunsin olevani kaikille kateellinen jostakin. Nyttemmin olen todella harvoin toiselle kateellinen ja silloinkin jos huomaan näin tapahtuvan, mietin että minkä takia kadehdin ja mitä minun tulee tehdä.

Mitä siis tässä välissä on tapahtunut? Voisi kai sanoa, että löysin pitkän etsinnän jälkeen itsetunnon ja -arvostuksen. Miten? Se ei käy hetkessä, mutta oivalluksen oikeaan suuntaan voi tehdä hetkessä. Se oivallus on, että kaikilla on oikeasti samanarvoiset kortit kädessä. On vain itsestä kiinni mitä niillä tekee. Kaverisi ehkä on saanut helpomman lähdön, mutta jos SINÄ haluat jotain elämälläsi, taivas vain on rajana.

Asia kiteytettynä: Jos haluat jotain asiaa niin paljon että kadehdit toista, jolla tämä asia on; sinun tulee itse toimia asian saamiseksi. On ihan sama mikä se asia on. Jos sitä tarpeeksi haluaa ja on valmis tekemään sen eteen töitä, sen voi saavuttaa. Kun tämän sisäistää, tuntee itsensä varsin kaikkivoipaksi eikä sen tähden tarvitse enää kadehtia muita. Hyvä tunne ruokkii hyvää tunnetta ja on mukavaa, kun pystyy oikeasti iloitsemaan toisen (ystävän) onnesta:)

Ja omasta kokemuksesta voin sanoa, että tämä pätee mihin tahansa asiaan. Sinä itse olet ainoa ihminen joka tekee päätöksiä elämässäsi.
      mieti mitä haluat. Analysoi lähtötilanne ja vertaa tilanteeseen missä haluat olla. Mieti askel askeleelta miten voit päästä lähemmäksi haluamaasi ja anna palaa.

• kjghuygiugy

Mulla ainakaan ole tarvinnut ikinä kadehtia ketään: on ollut välittävä tavisperhe, ulkonäöltäni namavärkiltä olen lähes missi eli kukaan ei mua rumaksi sanoisi ja lisöksi on ollut kaalissa niin paljom älyä, että mä olen käynyt korkeakouluja, enkä nussuuttanut nimettömänä profiileilla kadehtimassa mitään junttikansanosaa, joilla on monta pentua ja velkaomakotitalo ja muuta paskaa. Mutta sitä en jaksaisi, että mun pitää tuntemattomien kateuden kohde Suomi24:ssa olla: multa ei riupu fyrkkaa ja mun ystäväpiiri on sellainen, että siellä ainakaan ei kukaan kadehdi ketään, eli hulluja en kimppuuni tällasessa anonyyminetissa halua herjaamaan mua viatonta. Ja mene nyt v*ttuun , joka ronkit mun koneella, kiitos!

• vieläkehtaattekin

Saa--a! Elämän faktaa on se, että jos olet lapsuutesi viettänyt kurjissa oloissa kurjien vanhempien kanssa!
      Se, joka kantaa tämän läpi elämän on yhtä hele---tiä! Siinä ei auta kaunistelut eikä itseensä menemiset eikä kannustavat ja tsemppaavat kommentit!
      Jotkut saavat onnen, toiset eivät.

• Itsestä kiinni

Kaikki ne saavat, jotka ymmärtävät, mistä sitä pitää etsiä.

• ai jaa??!!

Kuka on kurjien vanhempien kanssa sun mielestä elänyt? Tottakai sä, kun nimettömänä herjaat,mutta ketä tarkoitat? Tuskin on "kurjia vanhempia" muilla,kuin rikostaustaisten kakaroilla ja sellaisilla joita pitää "yhteiskunnan" auttaa, että edes ruokansa antaisi omien kakaroidensa pöytään, mutta älä mulle tule puhumaam niistä sellaisista, kun sellaiset asiat ei mun elämänpiiriin ja elämänkokemukseeni liity ja kun esimerkiksi omassa suvussani ei ole yhtäkään rikostuomiotaustaista ihmistä, enkä myöskään tunne sellaisia ihmisiä.

• Terimosos

Kerron sinulle omasta kokemuksesta. Olin koulussa kiusattu, itsetunto meni ihan kirjaimellisesti pohjalle. Lisäksi sairastuin murrosiässä kovaan neurologiseen sairauteen. Sain sen takia noin 200 kohtausta vuodessa. Kun yritin luoda suhteita vastakkaiseen sukupuoleen niin ei niistä tullut mitään kun toinen osapuoli sai tietää sairauteni. Kenkää tuli.

Tuntui, että elämäni oli aivan tuhkan nuuskana. Kadehdin ystäviäni yli rajojen. He saivat ajokortit ja auton alleen. Minä en tautini takia edes ajokorttia. Yhtään hyvää ystävää minulla ei ollut.

Sai hävetä koulussa omaa elämääni kun sain kohtauksia koulussakin. Ihmiset pitivät minua varmasti osin mielisairaana tautini takia, vaikka mikään mielisairaus ei ollut edes kyseessä. Ylioppilaskirjoyuksissakin tuli kohatus.
      Preputin yhden lukioluokan kun tauti painoi päälle. Elämä oli aivan pelkkää mössöä.

Mutta....sain ammatin opistossa. Joskin työsuhteet katkes kun tuli työpaikoilla kohatuksia. Kertakaikkiaan oli järkyttävää. Mikään ei onnistunut.

Vuodet meni. Lopulta ei ystäviä, itsetunto hajalla, ei itseluottamusta...

Mutta sitten eräs päivä tuli mieleeni alkaa lukemaan Raamattua. Jokin tuntui loksahtavan kohdalleen. Tulin uskoon ihan kirjaimellisesti.

Sain nopeasti uusia hyviä ystäviä. Aloin tervehtymään henkisesti, itsetuntoni ja -luottamus palasi. Tervehdyin. Minun kateus hävisi. En enää viis veisannut vaikka ihmiset oli rikkaita. Minua kohtaan alkoi herätä ihmisissä kateutta, vaikka en nauttinut siitä ollenkaan. He saivat huomata että oli todella onnellinen ja saaanut rauhan sielluni ja sisälleni.

Lisäksi paranin täysin tuosata n. 20v minua piinanneesta taudista. Sain jättää lääkkeet kokonaan. Tulin täysin terveeksi. Jumala teki ihmeen elämässäni. Parantumaton sairaus hävisi kun rukoilin.

Olen onnellinen. Olen matkalla Taivaaseen vai Jeesuksen ristinkuoleman kautta. Hän sovitti syntini. Minulla on hyvä tulevaisuus. En katso tätä nykyistä elämää ja maallisuutta. Minulla on katse suunnattuna tulevaisuuteen.

Jumala on pitänyt minusta hyvää huolta. Minulla on kaikki mitä maallista tavitsen, vaikka läksinkin köyhästä kodista. Jumala on järjestänyt minulle hyvän työpaikan, ystäviä, terveyden, rauhan, onnen, tulevaisuuden. Ajokorttikin minulla on ja pidin jonkin aikaa itselläni kunnon autoa mutta möin sen kun en tarvitse sitä kaupungissa asuvana. Löysin itselleni myös vaimon.

Tässä lohdutus sinulle. Jumalalla on apu elämääsi. Lue Raamattua, liity uskovien piirriin. Saat ystäviä ja rauhan.

Suosittelen kirkon herätysliikkeitä esim. Kansanlähetys, Vapaaseurakuntaa ja Helluntaisrk. ovat oikein hyviä paikkoja.

Ei elämä ole useinkaan sitä mitä se luulee olevan. Jeesus sanoi: " Minä olen tie, totuus ja elämä."

Jumalalla on sinulle tarjolla todellinen elämä. Ota se vastaan.

• pälä pälä...

V*ttu mikä sekopää nettiherjaaja, nimetön. Ensin väittää että oli muka neurologinen sairaus ja että muka sellaisesta parannutaan. Ja auto pitäisi olla - ikäänkuin muka auto on mikään statusmittari. V*ttu näillä palstoilla oikeasti on umpisairaita kirjoittelijoita. Varmaan kohta itsenikin pakko mennä jonnekin kuraperse- Facebookiin ja alkaa keskustella netissä _vain_ omien tuntemieni ihmisten kansssa, kun ei näillä nimettömillä Suomi24:lla ole mitään nornaaleja kirjoittajia, eli varmaan siis nykynettimaailma on sellainen, että tuntemattomien kanssa netissä kirjoittelu ei enää edes onnistu, kun ei näillä palstoilla ole mun elämänpiirin normaalieettisiä nettikirjoittajia. Mutta vähänkö v*tuttaa, kun mä en haluaisi miksikään julkkikseksi mihinkään nettiin ja on ärsyttävää, että nää nimettömät palstat jotka todellisuudessa vertaistukeen olisi tarkoitettu, on täysijn pilattu sillä, että ainakaan ylläpito ei ota mitään vastuuta näemmä siitä, että miten sairaita peättömiöä väitteitä nettiherjaajat vaan näillä palstoilla ilman omia nimiään esittää.... Ja olis pitäneeet nää palstat sellaisina, että kommenttien kirjoittajia ei identifioida, kun EI TÄLAISILLA KUKAAN koskaan kirjoita nimillään kuitenkaan.

Sanokoot sulle jeesus mitä sanoo, mutta nää keskustelupalstat eivät ole herjaamista ja uskontopropagandaa varten tai mitään häiriköintiä varten, vaan on ainoastaan kiusallista ja häiritsevää nähdä, jos on normaalietiialla ja käytölstavoilla paiskattu, että nimettöminä jotkut kehtaa sikailla tollasissa nimettömissä ja naamattomissa kirjoituksissa ihan miten päin vain näemmä.

• lisään....,,..
        pälä pälä... kirjoitti:

V*ttu mikä sekopää nettiherjaaja, nimetön. Ensin väittää että oli muka neurologinen sairaus ja että muka sellaisesta parannutaan. Ja auto pitäisi olla - ikäänkuin muka auto on mikään statusmittari. V*ttu näillä palstoilla oikeasti on umpisairaita kirjoittelijoita. Varmaan kohta itsenikin pakko mennä jonnekin kuraperse- Facebookiin ja alkaa keskustella netissä _vain_ omien tuntemieni ihmisten kansssa, kun ei näillä nimettömillä Suomi24:lla ole mitään nornaaleja kirjoittajia, eli varmaan siis nykynettimaailma on sellainen, että tuntemattomien kanssa netissä kirjoittelu ei enää edes onnistu, kun ei näillä palstoilla ole mun elämänpiirin normaalieettisiä nettikirjoittajia. Mutta vähänkö v*tuttaa, kun mä en haluaisi miksikään julkkikseksi mihinkään nettiin ja on ärsyttävää, että nää nimettömät palstat jotka todellisuudessa vertaistukeen olisi tarkoitettu, on täysijn pilattu sillä, että ainakaan ylläpito ei ota mitään vastuuta näemmä siitä, että miten sairaita peättömiöä väitteitä nettiherjaajat vaan näillä palstoilla ilman omia nimiään esittää.... Ja olis pitäneeet nää palstat sellaisina, että kommenttien kirjoittajia ei identifioida, kun EI TÄLAISILLA KUKAAN koskaan kirjoita nimillään kuitenkaan.

Sanokoot sulle jeesus mitä sanoo, mutta nää keskustelupalstat eivät ole herjaamista ja uskontopropagandaa varten tai mitään häiriköintiä varten, vaan on ainoastaan kiusallista ja häiritsevää nähdä, jos on normaalietiialla ja käytölstavoilla paiskattu, että nimettöminä jotkut kehtaa sikailla tollasissa nimettömissä ja naamattomissa kirjoituksissa ihan miten päin vain näemmä.

ja ihme, että ylläpito muokkasi viestistäni sanat " normaalietiikka" ja "käytöstavat". Eikös mua asiallisena kirjoittajana vai saisi esittää, vaika en ole netihäirikkö, kun pitää tunkea ronkkimaan mun sivullisen nimettömän viestien sisältöä, kun verbaaliset kyvyt keskusteluun asiallisesti ei herjaajilla riitä ja ainoa mikä niitä kiinnostaa, on väiteherjaaminen sairaissa keskusteluintresseissään? Vähän skitsoja nää tyypit tällä Suomni24:lla.

• Ohhoh :O
        lisään....,,.. kirjoitti:

ja ihme, että ylläpito muokkasi viestistäni sanat " normaalietiikka" ja "käytöstavat". Eikös mua asiallisena kirjoittajana vai saisi esittää, vaika en ole netihäirikkö, kun pitää tunkea ronkkimaan mun sivullisen nimettömän viestien sisältöä, kun verbaaliset kyvyt keskusteluun asiallisesti ei herjaajilla riitä ja ainoa mikä niitä kiinnostaa, on väiteherjaaminen sairaissa keskusteluintresseissään? Vähän skitsoja nää tyypit tällä Suomni24:lla.

A) Ehkä kannattaa oikolukea omat tekstinsä ennen kuin postaa ne, ei tarvitse sitten syyttää ylläpitoa omista kirjoitusvirheistään.

B) Pakkoko on keskustella netissä ollenkaan, jos Facebook on mielestäsi täyttä kuraa ja Suomi24 vielä pahempaa kuraa? Luulisi että normaalietiikalla ja käytöstavoilla paiskatulla ihmisellä on keskusteluseuraa ihan livenäkin.

C) Jos kaipaat asiallisempaa sävyä keskusteluihin, sinuna kiinnittäisin huomiota ensisijaisesti omiin hengentuotoksiisi täällä. Kommenteissasi joka toinen sana on vittu ja joka kolmas kuraperse ja niiden välissä pelkkää aggressiota ja keuhkoamista. Pystyisitkö mitenkään lukemaan & kommentoimaan viestiketjua kuvittelematta, että jokaikisen kirjoittajan tarkoitus on jotenkin loukata ja häiriköidä juuri sinua?

• jaaa??!!..,.,.
        Ohhoh :O kirjoitti:

A) Ehkä kannattaa oikolukea omat tekstinsä ennen kuin postaa ne, ei tarvitse sitten syyttää ylläpitoa omista kirjoitusvirheistään.

B) Pakkoko on keskustella netissä ollenkaan, jos Facebook on mielestäsi täyttä kuraa ja Suomi24 vielä pahempaa kuraa? Luulisi että normaalietiikalla ja käytöstavoilla paiskatulla ihmisellä on keskusteluseuraa ihan livenäkin.

C) Jos kaipaat asiallisempaa sävyä keskusteluihin, sinuna kiinnittäisin huomiota ensisijaisesti omiin hengentuotoksiisi täällä. Kommenteissasi joka toinen sana on vittu ja joka kolmas kuraperse ja niiden välissä pelkkää aggressiota ja keuhkoamista. Pystyisitkö mitenkään lukemaan & kommentoimaan viestiketjua kuvittelematta, että jokaikisen kirjoittajan tarkoitus on jotenkin loukata ja häiriköidä juuri sinua?

Eihän asiattomilla aloituksilla ja teksteillä välttämättä aina minua loukatakaan, mutta niillä loukataan älyäni, kun jotkut kehtaavat sellaisia laatia näille nimettömille nettipalstoille ja minä en ymmärrä seikkaa, että miten ja millaiset ihmiset edes viittivät laatia asiattomia aloituksia ja olen pahoillani, jos sitten en ole niin pitkäpinnainen ihminen, että kestäisin lukea mitään täysin säälimätöntä sävyltään henkisesti sadistista nimetöntä nettiherjaamista hermostumatta itsekin lukemastani.

Minun mielestäni on joitakin erittäin keskeisiä etiikan piiriin kuuluvia asioita, joita ei saisi tällaisilla nimettömillä nettipalstoilla käyttää väiteherjaamiseen ja niitä ovat mm. a.) vakavat sairaudet, b.) yksityisten kansalaisten toiminta, jos väitetään puheet perättömiksi tiedetyllä (ja ei- esim. julkisuudessa medioiden väittämillä tiedolla) tavalla netin nimettöminä kirjoittajina, c.) ihmisten yksityiset yksityislämän piiriin kuuluvat suhteet, jollaiset asiat eivät kuulu tällaisille nimettömille keskustelupalstoille missään muodossa ja d.) väitteet esimerkiksi poliittisesta suuntautumisesta, toiminnasta tunnustettuna nimettömänä ammattinharjoittajana tai vaikkapa mielipiteistä tai yksityiskansalaisen yksityisyyden piiriin kuuluvista muista asioista, jos ne eivät pidä paikkaansa ja ja tietäen teksteissä jonkun yksittäisen tiedetyn kunniaa loukkaaviksi.

Minun ei tarvitse käyttää oikolukuohjelmaa - osaan muutenkin kirjoittaa. Ja jos sitten ei ylläpidon edustaja muokkaa tekstieni sisältöjä, niin kuka?

Ihan vapaasti saat olla sitä mieltä, että minun ei tarvitsisi netissä keskustella ollenkaan, mutta olen luonteeltani sellainen ihminen, että olen kiinnostunut monenlaisista mielipiteitä ja parhaan mahdollisuuden siihen tarjoaa tuntemattomien nimettömien nettikommenttien lukeminen. Facebookia en arvosta sen yksityisyydensuojan puutteen vuoksi, enkä ole siihen koskaan kuulunut. Ja Suomi24:n jäsenyydestä olen puhunut siksi, että minua herjataan tämän foorumin erinäisillä palstoilla nimettömillä väitteillä, että olisin jotenkin suhdemielessä osallinen tällaiseen, vaikka olen ainoastaan lukenut ja kommentoinut näitä julkisia keskustelupalstoja, enkä tiedä henkilöistä.

Mieluummin minä lukisin kirjoittajien nasevia mielipiteitä kiinnostavista aiheista, enkä nimetöntä nettiherjaamista, joten aina suutun kun näen nimettömän keskustelunavauksen, jossa kirjoittanut ei ole pätkänkään vertaa miettinyt, että miten ikävältä se tuntuu kommenttien lukijasta lukea. Ja lisäksi minua ärsyttää, että tämän foorumin Suomi24 nimetön kirjoittajakunta ei osaa erottaa nasevaa ja nyansseja sisältävää kiinnostavaa halua kirjoittaa persoonallisia omakohtaisia näkemyksiä ja sellaista viestintää; vaikka nimettömän kirjoittelun mahdollisuus on, vastaavasti täysin tyhjänpäiväisestä "mukamielipiteestä", jossa vain mennään nimettömästi henkilökohtaisuuksiin tarpeettomasti ilman mitään mielenkiintoista mielipidettä, jota voisi kommentoida kiinnostavastikin.

Tämän lisäksi minua epäilyttää, että miten ja miten tunnollisesti tämän foorumin Suomi24 ylläpito tarkistaa, että ovatko esim. kuvia käyttävät todella jäseninä foorumilla. En usko, että monet kuvilla esiintyvät ovat niitä, joita herjaajat väittävät heidän olevan.

• Ohhoh :O
        jaaa??!!..,.,. kirjoitti:

Eihän asiattomilla aloituksilla ja teksteillä välttämättä aina minua loukatakaan, mutta niillä loukataan älyäni, kun jotkut kehtaavat sellaisia laatia näille nimettömille nettipalstoille ja minä en ymmärrä seikkaa, että miten ja millaiset ihmiset edes viittivät laatia asiattomia aloituksia ja olen pahoillani, jos sitten en ole niin pitkäpinnainen ihminen, että kestäisin lukea mitään täysin säälimätöntä sävyltään henkisesti sadistista nimetöntä nettiherjaamista hermostumatta itsekin lukemastani.

Minun mielestäni on joitakin erittäin keskeisiä etiikan piiriin kuuluvia asioita, joita ei saisi tällaisilla nimettömillä nettipalstoilla käyttää väiteherjaamiseen ja niitä ovat mm. a.) vakavat sairaudet, b.) yksityisten kansalaisten toiminta, jos väitetään puheet perättömiksi tiedetyllä (ja ei- esim. julkisuudessa medioiden väittämillä tiedolla) tavalla netin nimettöminä kirjoittajina, c.) ihmisten yksityiset yksityislämän piiriin kuuluvat suhteet, jollaiset asiat eivät kuulu tällaisille nimettömille keskustelupalstoille missään muodossa ja d.) väitteet esimerkiksi poliittisesta suuntautumisesta, toiminnasta tunnustettuna nimettömänä ammattinharjoittajana tai vaikkapa mielipiteistä tai yksityiskansalaisen yksityisyyden piiriin kuuluvista muista asioista, jos ne eivät pidä paikkaansa ja ja tietäen teksteissä jonkun yksittäisen tiedetyn kunniaa loukkaaviksi.

Minun ei tarvitse käyttää oikolukuohjelmaa - osaan muutenkin kirjoittaa. Ja jos sitten ei ylläpidon edustaja muokkaa tekstieni sisältöjä, niin kuka?

Ihan vapaasti saat olla sitä mieltä, että minun ei tarvitsisi netissä keskustella ollenkaan, mutta olen luonteeltani sellainen ihminen, että olen kiinnostunut monenlaisista mielipiteitä ja parhaan mahdollisuuden siihen tarjoaa tuntemattomien nimettömien nettikommenttien lukeminen. Facebookia en arvosta sen yksityisyydensuojan puutteen vuoksi, enkä ole siihen koskaan kuulunut. Ja Suomi24:n jäsenyydestä olen puhunut siksi, että minua herjataan tämän foorumin erinäisillä palstoilla nimettömillä väitteillä, että olisin jotenkin suhdemielessä osallinen tällaiseen, vaikka olen ainoastaan lukenut ja kommentoinut näitä julkisia keskustelupalstoja, enkä tiedä henkilöistä.

Mieluummin minä lukisin kirjoittajien nasevia mielipiteitä kiinnostavista aiheista, enkä nimetöntä nettiherjaamista, joten aina suutun kun näen nimettömän keskustelunavauksen, jossa kirjoittanut ei ole pätkänkään vertaa miettinyt, että miten ikävältä se tuntuu kommenttien lukijasta lukea. Ja lisäksi minua ärsyttää, että tämän foorumin Suomi24 nimetön kirjoittajakunta ei osaa erottaa nasevaa ja nyansseja sisältävää kiinnostavaa halua kirjoittaa persoonallisia omakohtaisia näkemyksiä ja sellaista viestintää; vaikka nimettömän kirjoittelun mahdollisuus on, vastaavasti täysin tyhjänpäiväisestä "mukamielipiteestä", jossa vain mennään nimettömästi henkilökohtaisuuksiin tarpeettomasti ilman mitään mielenkiintoista mielipidettä, jota voisi kommentoida kiinnostavastikin.

Tämän lisäksi minua epäilyttää, että miten ja miten tunnollisesti tämän foorumin Suomi24 ylläpito tarkistaa, että ovatko esim. kuvia käyttävät todella jäseninä foorumilla. En usko, että monet kuvilla esiintyvät ovat niitä, joita herjaajat väittävät heidän olevan.

Mistä ihmeen nettiherjaamisesta sinä jaksat jauhaa? Tässä keskustelussa kukaan ei ole nimennyt tai muuten tehnyt tunnistettavaksi yhtäkään ihmistä, joten herjaamisen tunnusmerkit tuskin täyttyvät yhdessäkään kommentissa. Ja mitä ihmettä on "väiteherjaaminen"?

Jos keskustelun aihealueena on ystävyys, ihmiset todennäköisesti keskustelevat siitä omakohtaisten kokemuksiensa ja tunteidensa pohjalta. Aika luonnollista minusta. Mitä pahaa siinä on? Miksi ne eivät kuuluisi tällaisille keskustelupalstalle? Jos sinua ei kiinnosta lukea yksityisten ihmisten yksityisistä kokemuksista (jotka eivät kuitenkaan loukkaa kenenkään yksityisyyttä, koska nimiä ei mainita), miksi pirussa sitten luet ja kommentoit niitä hyvinkin ahkerasti? Yksikään aloitus tuskin miellyttää jokaikistä lukijaa, mutta tuskin se on tarkoituskaan. Tässäkin keskustelunavauksessa aloittaja haluaa purkaa sydäntään ja saada neuvoja ikäväksi kokemansa tilanteen muuttamiseksi, joten en ymmärrä, miksi sinä koet sen älysi loukkaamiseksi ja suutut. Pakottiko joku sinut lukemaan ja kommentoimaan tätä ketjua? Ajatteletko, että vain sinun mielipiteesi merkitsee ja että vain sinun kiinnostaviksi kokemasi asiat ja keskustelunaiheet saavat nähdä päivänvalon? Oletko kenties hieman itsekeskeinen?

Ja edelleen, jos haluat muuttaa keskustelupalstaa parempaan suuntaan, tarkastele ensimmäiseksi omaa toimintaasi kriittisellä silmällä. Kaikkein epäasiallisimmat kommentit tässä ketjussa ovat sinun kirjoittamiasi aggressiivisia hyökkäyksiä, joissa ei ole nasevuudesta tai nyansseista tietoakaan. Kannattaisi sinunkin hieman miettiä, miltä muista tuntuu lukea sinun kommenttejasi, joiden ainoa anti on v*tun kuraperse -litaniat. Ts. jos joku täällä kirjoittaa asiattomuuksia ja loukkaa muita keskustelijoita, suurin syyllinen olet sinä.

• ert6543

hieno "ystävä",mistähän tollasia löytyy ja vielä miespuolinen.Oikee kunnon äijä.

• Eevass

Olet jo voiton puolella, kun olet itsellesi tunnustanut kadehtivasi. Itse pääsen kateusasian yli yleensä siinä vaiheessa, kun suoraan tunnustan tämän kadehdittavalle. Kun ei tarvitse mitään peitellä ystävyyssuhteessa, niin lopulta mitään kateusongelmia ei enää ole. Voi nauttia vain ystävyydestä. Voit nauttia siitä, että sinulla on näin onnekas ystävä.

Mikäs sen mukavampaa kun kavereilla menee hyvin. Siitä onnesta saa sitten itsekin siivun. Miltä tuntuisi, jos kaikilla ystävälläsi menisi tosi huonosti?

• khgiughygjuhyvhgv

No näiden Suomi24- nettiherjaajienhan kaikilla realistisilla omilla ystäviillään eittämättä meneekin tosi huonosti ja siksi ne herjaa: ne on urpoista perheistä ja ottaneet kuraperseinä velkaa , että voisivat ökyillä ja kateellisia sitten kaikille, joila ei sama tilanne ole, Ne ei ole akateemisia, jotne ne kadehtii akateemisia, vaikka akateemiseksi pääsee jos vaan älyä on riittävästi, Suomessa jokainen. Ne on ehkä rikostaustaisa ja revaa levittäneitä, eli pennuille pitäisi oklla muonaa ja kauhea kateus on, vaikka saavat enemmän sosiaalituki, kuin kadehtimiensa perheiden lapset. Ja ainakaan mä en halua elämääni ihmsiä, jotka haluais mun "onnesta siivun", jos se liittyy niillä rahaan ja en tunne ihmisiä, jotka kadehtii ketään. Muuten on tosi tolloa, että joku neljäkymppinen puhuu vielä "kavereista". Juntti: ihmisillä on ystäviä ja sitten on puolituttuja, eikä "kavereita". Teineillä on "kavereita" jamuuioden puhekieleen ei kuulu sana "kavereita".

• lisäään....,,
        khgiughygjuhyvhgv kirjoitti:

No näiden Suomi24- nettiherjaajienhan kaikilla realistisilla omilla ystäviillään eittämättä meneekin tosi huonosti ja siksi ne herjaa: ne on urpoista perheistä ja ottaneet kuraperseinä velkaa , että voisivat ökyillä ja kateellisia sitten kaikille, joila ei sama tilanne ole, Ne ei ole akateemisia, jotne ne kadehtii akateemisia, vaikka akateemiseksi pääsee jos vaan älyä on riittävästi, Suomessa jokainen. Ne on ehkä rikostaustaisa ja revaa levittäneitä, eli pennuille pitäisi oklla muonaa ja kauhea kateus on, vaikka saavat enemmän sosiaalituki, kuin kadehtimiensa perheiden lapset. Ja ainakaan mä en halua elämääni ihmsiä, jotka haluais mun "onnesta siivun", jos se liittyy niillä rahaan ja en tunne ihmisiä, jotka kadehtii ketään. Muuten on tosi tolloa, että joku neljäkymppinen puhuu vielä "kavereista". Juntti: ihmisillä on ystäviä ja sitten on puolituttuja, eikä "kavereita". Teineillä on "kavereita" jamuuioden puhekieleen ei kuulu sana "kavereita".

Ja kiitos kyseenalainen taas Suomi24- ylläpito, että rikot mun sananvapautta. En tee kirjoitusvirhjeitä juuri yhtään, joten en halua nähdä nimettömän postaamiani tekstejäni sellaisina, missä ne on ronkittu.

• Varmaan tyhmä.

En edelleenkään ymmärrä kadehtimista.. Mistä siinä on kysymys? Jokaisella on oma elämänsä - joka pitää ihan itse hoitaa parhain päin.

• niinpä.

En minäkään ymmärrä ja kun yritin tihrustaa tuota pikkiriikkistä häiriköiden etusivulle laittamaa aihetta, että mikä kuva siinä oikein on, kun näemmä naisen kuva, niin mua alkoi oksettaa, kun se tyypppi muistuttaa ainakin etäisesti sellaista mulle tuntematonta puolituttua lapsuudestani, jonka luonnetta tai elämäänsä kylläkään en tunne ja tyyppi on mulle luonteeltaan ja elämänsä tapahtumilta täysin tuntematon, eli herjataanko noilla sairailla aloituksilla siis todellisuudessa minua ja minuako tällä pipillä mustamaalausfoorumilla joku ihan todella kadehtii tai yrittää huijailla johdattelemalla minua keskusteluihin, jotka on ihan sikamaisia, koska saan kaikkeen sanomaani vain herjaamista joiltakin ihan porsailta, jotka ei osaa tuntematonta ihmistä keskusteluissa asiallisesti kohdella, vaikkka ilman nimiä mulle kirjoittelevat jatkuvia herjauksiaaan? Ja vielä nimetön foorumi!

Joo ei vois olla, kuin mahdollisesti ehkä korkeintaan mun siskon mies, jonka hyväksymien mullle tuntemattomien Facebook- ystävien kautta, jotka siis _ei liity mun tai mun läheisten ihmisten tai ystävieni ystäväpiiriin tai tuntemiini_ ja mun läheisiin, vaikka mies ihan normaali ja fiksu onkin, vois joku päästä nettiin mua ruippimaan ja aloittaa tollasen sairaan herjaamisen, missä joudun aina etusivulta nimettömiin paskakeskusteluihin kaiken maailman huijareiden nettitoiminnan vuoksi, koska itse en elämässäni ole olllut MINKÄÄN nettiyhteisön jäsen persoonalla, eli en Facebookissa, en Suomi24:ssa, enkä missään netissä ole henkilöäni tiettäväksi tehnyt tai kirjoittele profiilia mihinkään omaten ja tässäkin keskustelussa siis kai varmaan normaalijärkiset lukijat funaa, etten henkilökohtaisten tuttujeni kanssa keskustele... Joo mut kunhan pohdin.

• Malbe

moi KyyninenMies,

sun kaltaisia on maailma täynnä, kateus, niin miksi sitä on niin paljon...
      Olen myös ollut samanlainen, toisilla on, mulla ei. Ei kai se auta jos kaverilles
      siitä puhut, opi tuntemaan ja hyväksymään itsesi ja sitten mietit mitä haluat ja
      lähdet pyrkimään siihen. Eikä pidä vertailla itseään muihin, sä oot sinä, ainutlaatuinen ja upea! meidät on luotu jokainen uniikiksi, monet eivät vaan
      halua olla omia itsejään vaan luulevat onnen ja autuuden löytyvän matkimalla
      muita. Mun kohdalla muutoksen on saanut aikaan, ei mikään pieni asia, Jumala.:)
      Ja se on hienoa, että myönnät asian ja haluat muutosta. Jos on elämässä sujunut aina hyvin, ei se ole mikään onnen tae, melkein päinvastoin, että kun on karikkoja osaa arvostaa eri lailla sitä kun menee hyvin. Ja oikeasti, raha ei tuo onnea. Jos onkin niin, että kun elää mahdollisimman yksinkertaisesti, vähällä materialla eikä haali tavaraa voi keskittyä paremmin oleellisempiin asioihin, rikkauteen joka ei häviä, ihmisen sisäiseen maailmaan...Ulkonäkö, parempi hyväksyä pärstäs, koska muuta et tule saamaan:) eli kannattaako murehtia asioita joille ei voi mitään vai olla kiitollinen siitä mitä on. Pitääkö olla kuoleman sairaana ennenkuin osaa olla kiitollinen...Kaikkea hyvää sulle.

• jaaa kommentti...

Joo rahanpuute ja kynnen katkeaminenhan näiden kateellisten ongelma on. Esimerkiksi jos ne kerran kehtaa käydä mun heille tuntemattoman kimppuun herjaamaaan netissä ilman omia henkilökohtaisia nimiään mulle herjauksissa käytämättä, tietäen, että mä en tiedä keiden kanssa keskustelen koskaan, kun keskustelen tässä Suomi24:ssa, ja käyttäen hyväkseen faktaa, että vaikken ole mentaalipotilas tai kärsi mielisairaudesta, niin että mun mainetta loaten jotkut vuodelta Kyrpä tuntemattomat koulukiusaajat jotka ei tuttavpiiriini kuuulu, käy netissä mun persoonaa vääristelemään, SYYSTÄ ETTÄ KOSKA jollakin mun sukuun muuta kautta tulleella on niitä mänttejä Facebookkki- paskan kavereissaan, että saavat tietoa mun elämästä, kuten vaikka missä asun, mikä mun koulutus on ja muuta, mikä ei niille sellaisille pätkääkään kuulu kun ei olla edes tuttavia, niin onpas aika huh huh pokan määrä ottaen huomiooon, että mä en ole osallinen Suomi24:ssa henkilöprofiililla!

Esimerkiksi aika törkeää, että minua on mielisairaaksi leimattu Suomi24:ssa. Mulla ei ole mielenterveyslääkereseptiä, en ole mielisairas ja korkeintaan jostakin alaikäisinä koulukiusaamisistaan johtuneesta henkisestä panpoinninvoinnistani voisi vielä siat vuosikymmeniä myöhemmin alkaa netissä kateellisina ja huijaustarkoituksissa möykätä, koska mun oma elämänpiiri ja omat tuntemani ystäväni on normaaleja, eikä niihin kuulu mitään sairaita puolituttujensa tai tutuntutuntutuntuttujensa mustamaalaajia tai mitään uteliaita maalaisakkoja, jotka netissä viittii kirjoitella kadehtimistaan ihmisistä törkyä, hyödyntämällä sairaalla tavalla sitä, että mä kirjoittelen tällaiselle foorumille välillä.

• vähemmän pitkä&upee

Kaverisi on pitkä ja komea, hän vokottelee pitkiä ja kauniita naisia. Sinä olet vähän lyhyempi ja vähemmän komea - hiero siis tuttavuutta vähemmän pitkän ja kauniin naisen kanssa. Täytyy pysyä omalla tasollaan. Mutta ei hätää, nimittäin jos sattuu oleen naisella luonne kohillaan niin olet onnellisempi kuin kaverisi. Tarvitset vähän lisää itseluottamusta, terveet elämäntavat ja sosiaalisia suhteita, nämä kaikki vaikuttaa toisiinsa. Sitten olet vastustamaton. Onnea loppuelämään.

• jhvggjyhgv

Voi kun oliskin hullu, joka luulisi, että ihmisen arvo riippuisi ulkonäöstä. Sori ei riipu, vaan siitä , että on rehellisen status.

• dtyim

Ei sinulla ole OIKEUTTA olla kateellinen kaverillesi vaikka hän paskantaisi kultaa. Missään ei ole sanottu, että kaiken pitää mennä tasan, paitsi ehkä jossain poliittisessa kirjassa.

Mikään tässä maailmassa ei mene tasan. Sinä kuulut itse maailman mittakkavassa siihen parempaan osaan.

Ja lopulta, kaikki tänne syntyneet kuolee eikä kukaan vie mitään hautaan. Todennäköisesti parin sadan vuoden päästä kukaan ei muista kumpaakaan teistä, eikä ketään kiinnosta kuinka helppoa tai vaikeaa teillä oli.

Toisaalta kateellisuus tuntuu olevan suomalaisten kansanhuvi.

• jaa....,,,..,

Ehkä sairain viesti ton uskontojorinan, noiden pelottavien väkivaltaistaten kateusjuttujen ja muun lisäksi ketjussa on ton nimettömän, siis teidän muiden kokonaisuudessaan nimettömien lisäksi, viesti, joka kadehtii siis jonkun joka ei edes ole realistisesti tuttunsa in real life, kesämökkiä ja sukulaisia ja elämää... Ymmärän, että onhan se kateellista, jos ei ole sukulaisia, hyviä ystäviä ja normaalia perhetaustaa missä kaikki keskimäärin on fiksuja, mutta tartteeko sitä mulle normaalin silmille kirjoitella, sitä kateutta.;)

• Hyväksy ensin itsesi
    • oma vikasi

"Tiedän kuinka katkeralta tämä kirjoitus tuntuu mutta mua ärsyttää se että toiset saa niin paljon paremmat lähtökohdat omaan elämäänsä kuin toiset ja että niille järjestyy asiat kuin asiat tuosta vaan."

Tekisit jotain asian eteen etkä vain valittaisi mainostajille tällaisista asioista. Maailma on tulossa menemään vielä paljon huonompaan suuntaan tässä suhteessa, kun Kataisen kaavailema Uusi Maailmanjärjestys astuu voimaan keväällä 2013.

• jghiugiyhgjuygv

Mainostajat on perseestä, eli oletko mainostaja? Ketjussa ei ole yhtäkään viestiä, missä kirjoittamastasi sekoilusta olisi kirjoitettu. Millaset persereiät keksiii päästään friikkejä juttuja TÄLLASESSA JULKISESSA ANONYYMI NETISSÄ, JOKA ON SAASTAINEN FOORUMI JA EHKÄ JOPA RIKOLLINEN, KUNNES JOKU NERO KEKSII KIELTÄÄ TÄLLASET?:D Mä voisin tulostaa tän keskustelun ja se osoittaa, että keskustelu on skitso, eli TÄYSIN NIMETTÖMÄT hullut kehissä, jotka ei sido vastaustensa sisätlöä aloitusten aiheisiin, vaan joilla menee mäntiksi koko molotuksensa, vaikka tää olis keskustelupalsta tuntemattomien kesken kun ein ole koko nimiä palstoilla ja muuten aiheesta "ystävyys", eikä yritysten mainostoiminta.

• Salattu-totuus..

PSALMIT 73
      1. Aasafin virsi. Totisesti, Jumala on hyvä Israelille, niille, joilla
      on puhdas sydän.
      2. Mutta minun jalkani olivat vähällä kompastua, askeleeni olivat aivan liukahtaa.
      3. Sillä minussa nousi kateus ylvästelijöitä kohtaan, kun minä näin jumalattomien menestyvän.
      4. Sillä he ovat vaivoista vapaat kuolemaansa asti, he ovat voimakkaat ja lihavat.
      5. Eivät he koe muitten kuolevaisten tuskia, eikä heitä vaivata niinkuin muita ihmisiä.
      6. Sentähden on ylpeys heillä kaulakoristeena, väkivalta on puku, joka heidät verhoaa.
      7. Heidän silmänsä pullistuvat ulos heidän lihavuudestaan, heidän sydämensä kuvittelut kulkevat valtoimina.
      8. He pilkkaavat ja puhuvat väkivallan puheita pahuudessansa, he puhuvat kuin korkeuksista.
      9. Heidän suunsa tavoittelee taivasta, ja heidän kielensä kulkee pitkin maata.
      10. Sentähden heidän kansansa liittyy heihin ja särpii vettä kyllälti.
      11. Ja he sanovat: "Kuinka Jumala sen tietäisi, onko tietoa Korkeimmalla?"
      12. Katso, nämä ovat jumalattomat; kuitenkin he elävät ainaisessa rauhassa ja rikastuvat yhäti.
      13. Turhaan minä olen pitänyt sydämeni puhtaana ja pessyt käteni viattomuudessa:
      14. minua vaivataan joka aika, ja minä saan joka aamu kuritusta.
      15. Jos olisin sanonut: "Noin minäkin puhun", katso, niin minä olisin ollut petollinen koko sinun lastesi sukua kohtaan.
      16. Minä mietin päästäkseni tästä selvyyteen; mutta se oli minulle ylen vaikeata,

17. kunnes minä pääsin sisälle Jumalan pyhiin salaisuuksiin ja käsitin, mikä heidän loppunsa on oleva.
      18. Totisesti, sinä panet heidät liukkaalle, perikatoon sinä heidät syökset.
      19. Kuinka he joutuvatkaan äkisti turmioon! He hukkuvat, heidän loppunsa on kauhistava.
      20. Niinkuin unen käy herätessä, niin sinä, Herra, kun heräjät, heidän valhekuvansa hylkäät..

• EL.a . K:IM

KyyninenMies

Toisille on vaan annettu enemmän, kuin toisille.

Koita funtsia sitä sillä tavalla.

Että on siistii olla sellaisen kaveri.

Sellaisesta kaverista on iloa, jos sellainen osaa itse arvostaa sitä, mitä on saanut.

Mä en ole ollut samanlaisessa tilanteessa.

Olen saanut aina, mitä olen pyytänyt.

Mut on opetettu vaan niin nöyräksi, etten viitsi kokoajan olla pyytämässä.

Aika vaatimatonta elämää elellyt, vaikka voisin pyytää vaikka mitä.

• Eiköhän se asennemuutos lähde ihan omasta päästä liikkeelle. Unohda katkeruus ja keskity johonkin, joka vie sinut kohti sinua tyydyttävää tilannetta - äläkä jää pähkäilemään liian pitkäksi aikaa, mikä se jokin on.

• Ei mee tasan

Sanotaan että pumpulissa eläneet kohtaavat myöhemmässä iässä vaikeuksia, kun taas kovia kokeneet selviävät helpommalla.

No... Itseasiassa ei se pidä paikkaansa. Jos tukiverkosto on alkujaankin luja, siihen verkostoon voi luottaa myös vanhempana. Ja totuus on myös se että raha luo turvaa sekä tyytyväisyyttä. Koskaan ei tarvitse miettiä mistä saa muuttoapua, onko varaa maksaa asuntolainaa tai joutuuko soittamaan kaverille että tulisitko hinaamaan tän auton kun se jäi tielle...
      Varakas ihminen ei tarvitse muiden apua vaan tulee toimeen omillaan. Me köyhät tarvitaan kavereita jeesaamaan.

Mutta ei se mene niin että kärsimyksen määrä on kaikille vakio. Joillekin vaan sattuu enemmän kuin toisille. Ei sille voi mitään. Kyllä muakin välillä ottaa päästä että kaveri saa 24-vuotiaana kaikki valmiina ja minä työskentelen sen 30 vuotta ne asiat saadakseni.
      Elämä menee niin. Olet kuitenkin silti onnellisessa asemassa että saat elää vapaana maassa jossa pidetään edelleen peruspalveluja ihmisille. Ei tarvitse mennä tehtaalle tekemään 12-16-tuntista päivää parin euron takia, tai myydä tytärtään 13-vuotiaana jotta perheesi saisi rahaa ruokaan.

PMMP/Tässä elämä on: "Luulin ennen, että jossain mitataan tarkalleen,
      milloin on annettu liikaa jollekin kantaakseen.
      Se on pelkkä harha, perätön luulo, toiset hölmöt uskoo niin.
      Jäävät hartiat väkevän, suuren, pieneksi kuin heikonkin."

• kommenttia outouteen

Mä ainakin kutsun mun ystävän vaikka perjantaina kahville, kun ne muutekin on huolissaan minusta, että kun mulla muutenkin on vaikeaa, että käytän aikaani tällaseen nimettömien keskustelujen lukemiseen ja että edes keskustelen niin idioottien kanssa, kuin nää Suomi24:n nimettömät kesustelut missä tuntemattomat mua herjaa, ja näytän vaikka tän keskustelun niille, jollei ylläpidon runkut tätä poistata. Tulosteessa ainakin näkyisi, että ei ole yhtään nimellä kirjoittavaa koko ketjssa ja julkinen foorumin keskustelupalsta. Inssiystävää siihen tosin tarvitsisi, että saisin selville mitkä tyypit mua herjaa, joskaan vain laimeaa ihoas koen sellaisia ihmisä kohtaan, jotka alkaa mun tyyppisiä viattomia sivullisia netissä ahdistella herjaamalla, koska mulle ainakaan ei nimiä näissä keskusteluissa näytetä. Kyllä muuten nyky- Suomessa jo huoraamistakin on: on sellaisia syrjäytyneitä perheitä, joissa rikolliset rkostuomiotaustaiset vanhemmat esim. käyttää kakaroitaan esim. apuna rikosten tekemisessä ja muita hulluja, vaikka niitä asioista ei normaalit viittis edes miettiä... Nyt sekopäät on keksineet nettirikokset: joka toinen hullu herjaa netissä siinä luulossa, että saisi nyhdettyä viattomista rahaa sillä. Että ei kandeis tietokoneistaa koko yhteiskuntaa ja laittaa kaikkea sen varaan, koska keskimääräinen ihminen on tyhmä ja luulee kia moni todeksi kaikkea sitäkin, mitä virtuaalista lukee tai näkee, mikä seikka kuvottaa ja puistattaa edes ajatuksena.

• idi00tti

hahahahhha KUUNEL LUTKA, LIVE WITH IT !

• elä omaa elämääsi

Hanki joku toinen kaveri, joka on enempi samanarvoinen itsesi kanssa, jos nyt haluat näin arvioida ihmisiä. Tai useampikin kaveri. Elämä voi pitkällä tähtäimellä tehdä vaikka kuinka monta volttia, toisilla menee välillä paremmin, kuin toisilla. Tiedän mistä puhun, koska itse olin pitkään olevinaan heikommassa asemassa kuin muut. Mutta kuten vanha sanonta sanoo: paistaa se päivä risukasaankin. Olen tällähetkellä ihan hyvässä asemassa, entiseen elämääni verrattuna. Toivottavasti myös sama ihminen. Mieti mikä on sinulle itsellesi tärkeää, ei se mikä on muille tärkeää.

• Kateus karmeeta

Kanattaa keskittyä vaan omaan osaansa Kateus vie kalatkin vesistä Minä olen ollut aina köyhä enkä valita elämääni olen tosi tyytyväinen ,että saa nousta aamuisin terveenä ja elämää tihkuvana sängystä ylös Toisen hyvä ulkonäkö tekee vaan iloiseksi minut Ei kannata tuhlata energiaa kateuteen ELÄ ITSEKKIN JA ANNA TOISTENKIN ELÄÄÄÄÄ.

• Tee se itse mies

Keskity ensin siihen, missä olet hyvä. Tee itsestäsi erinomainen. Laajenna sen jälkeen osamistasi ja taitojasi heikommilla alueiillasi.
      Lopeta itsesi ja taitojesi vähättely heti alussa. Positiivinen ihminen oppii nopeasti uusia asioita, kosak haluaa oppia. Negatiivinen ei opi mitään, koska syöttää aivoileen koko ajan huomaamattaan väärää viestiä, jolla estää aivojensa kehittymisen.
      Sinusta tulee hyvä ja menestyvä, kun haluat niin ja uskot itseesi.
      Minä olin lapsena tosi köyha resukka jota kiusattiin koulussa. Ruoastakin oli pulaa. Päätin jossain vaiheessa yli 20 vuotiaana vasta aloittaa kehittää itseäni.
      Nyt minulla on talus kunnossa, muutama asunto ja vuokralaisia. Olen arvostettu ihminen ja pärjään hyvin.
      En nostanut itseäni kateudella enkä itsesäälillä vaan systemaattisella työllä sekä aikuisopiskelulla.

• ruoaasta....

No et varmaan ole mikään erityinen neropatti, jos et peruskoulusta ole hyvää kouluarvosanaa saanut ja sori vaan. Mä ainakin olin luokkani paras keskiarvoltani ala- asteella siis kolmen parhaimman joukossa missä siis yli ysin arvosanaa ei kova vanhanajan kokkariopetttaja antanut kenellekään, vaikka sainkin poliittisista syistä kovempaa kohtelua arvosanojen osalta kuin jotkut muut, jotka oli persetehdasduuneissa ja muuta. Aika outoa,l jos joku päätä "vasta" yli kaksikymentävuotiaana alkaa kehittää itseään, kun meillä normaaleilla on sellainen kasvatus, että se tehdään kaikessa kersasta asti, misät systä ei tulekaan mitään rikostaustoja tai ongelmia tai mitään runkkuja elämään, paitsi korkeintaan kateuden kautta...

PS. On hyvien perheidenkin kantasuomalaisilla lapsilla nyky- Suomessa ruoasta pulaa, että turha kadehtia, kun sosiaalituki hassataan pääosin moraaliltaan sairaille, jotka käyttää sosiaalidemokraattista järjestelmää väärin. Mjun ainakih yhteiskunta odottasa pärjäävän kymmenellä eurolla erlämisen perusmenoissa, vaikken saa mitään sosiaalitukien muotoa muita ja en ole rikas.

• 7+11

Ei sinun tarvitse eikä pidäkään olla onnellinen HÄNEN PUOLESTAAN vaan ole onnellinen ITSESI VUOKSI.

• Luonnehäiriö.

Narsismista keskustellaan hyvin paljon, narsismia on vaikea tynnistaa.

Ilmiö on kaiketikin aika yleinen, koska uusia tukirhmiä on perustattu Espooseen Helsinkiin, Järvenpäähän Äänekoskelle Kittilään.

Tutustu Narsistien uhrien tuki ry: sivustoilla ilmiöön

http://www.narsistienuhrientuki.info/
        ----.

• KJHBIUBGUGBYUGY
        Luonnehäiriö. kirjoitti:

Narsismista keskustellaan hyvin paljon, narsismia on vaikea tynnistaa.

Ilmiö on kaiketikin aika yleinen, koska uusia tukirhmiä on perustattu Espooseen Helsinkiin, Järvenpäähän Äänekoskelle Kittilään.

Tutustu Narsistien uhrien tuki ry: sivustoilla ilmiöön

http://www.narsistienuhrientuki.info/
        ----.

Mäkin haluaisin tietää, että mikä luonnevika on niillä, jotka on muhun sivulliseenm tässä Suomi24:ssa takertuneet, vaikken koskaan kirjoita tuttujen ihmistne kanssa ta ole henkilönä tuttu. Esimerkiks talousrikolliset on sosiopaatteja. Ihan siis päästään pöpiksi sanottais yhdeksää kymmenestä mun kanssani tässä Suomi24:ssa keskustellutta, jos lukisi niiden herjaukset mulle sivulliselle tässä julkisuudessa, missä mä olen kauhuissani ainoastaan siitä, että tuntemattomat ihmiset kehtaa; että niillä on moraalintaso sellainen, käydä NIMETTÖMINÄ esimerkiksi mun nimettömän kimppuun NIMETTÖMÄSSÄ JULKISUUDESSA julkisesti levittelemään nimettömiä herjauksia, kun en esiinny henkilöllä - itellä ei ikinä olisi pokkaa omata osallisuutta mihinkään nettiyhteisöön, jonka kirjoittajat ei esiinny omilla koko nimillään julkisuudessa julkisissa nimettömän julkisen netin herjauskeskusteluissa, joissa pakkomielteisesti takertuvat minuun.

• Kirjoituksesi

olisi voinut olla vaimoni kirjoittama. Nyt hän 50 ja kaikki mainitsemasi kateellisuuden lähteet olisi voitu liittää myös häneen. Myönnän, että hänen perheessään oli paljon huonoa. Siellä oli läheisten kuolemia, pulaa rahasta ja sairauksia. Olen ollut häne kanssaan naimisissa 25 vuotta ja koko aika on täytynyt käyttää hänen tyynnyttelemiseensä pyrkien löytämään hänen elämästään niitä hyviä puolia, joista voi olla iloinen. Mikään ei kuitenkaan tehoa. Ei hän mitenkään noteeraa esim. sitä, että minä olin taloudellisesti paljon vaikeammista lähtrökohdista. Hän vertaa itseään vaan siihen naapurin rikkaaseen tyttöön. Nyt 25 vuoden jälkeen olen jo täysin kyllästynyt hänen itsesääliruikutukseen. Pitää oppia elämään omaa elämää. Sinunkin elämäsi näyttää määräytyvän toisen ihmisen kautta.

Hyvää kirjeessäsi on positiivinen pyrkimyksesi oppia ajattelemaan muulla tapaa. Nykyinen ajattelutapasi ei hyödytä ketään. Teet itsellesi vahinkoa ja samalla vaikeutat muiden elämää.

Miksi ripustaudut siihen kaveriisi? Maailmassa on vaikka miten paljon ihmisiä ja voi hyvinkin olla niin, että teidän ei kuuluuisi olla kavereita.

• jaaa....,,...

Miten sä kehtaat kirjoittaa, että olisit 25 vuotta ollut avioliitossa, kun et ole sellainen tyyppi sä nimetön ja naimisissa olevat ei omia puolisoitaan netissä hauku. Ja onko viiskymmppinen akka, jonka asialla esiinnyt, joku rivariperheen möllöpää, kun yleensä varmaan 50- vuotiaat ei enää kadehdi ketään, vaan on aikuisiksi kasvaneita ihmisiä? Joskin joku muutoson väestössä tapahtunut, ne jotka nyt on eläkeikäisiä, niin niiden vanhemmat - siis hyvienn perheiden rotivanhemmat- kasvatti kakaransa ihmisiksi, mutta sitten tää sukupolvi joilla pelleillä on parikymppisinä tehtyjä momnia penikoita nyky- Suomessa, niin niille on vähän liikaa jaettu spsiaalitukia, kun niiden perheet ei ole pystyneet niistä ihmisiä tekemään, jos mitään pystyy tästä nimettömästä kirjoittelusta päättelemään. Ja älä hölise kirjeistä, tää on JULKINEN KESKUSTELUPALSTA , eikä mitään henkilökohtaista tällaisella kirjoittelu tai jos sun on pakkko alkaa henkilökohtaikseksi, mene ja kirjoia lehteen nimelläsi toi tekstisi - ai mutta ethän sä kehtaa... Hiiret ei ikinä kehtaa kirjoittaa nimillä, mutta netissä törkyä ihan jumalattomasti kyllä ja vielä VIATTOMISTA TAI HUIJAUSTARKOITUKSESSA VIATTOMIEN NIMISSÄ.

Toivottavasti muhun ei kukaan "ripustaudu" hebnkilökohtaisen taloudellisen hyödyn tavoittelun minusta tai ystävistäni, nimissä. Eikä kyllä voikaan, kun en tunne pässejä ja mielipuolia jotkayrittää netissä saada muka talousdleliseen korvausvastuuseen viattomia siitä, etä itse herjaavat systemaattisesti nimettöminä tollot.

• Herännyt

Kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää. Ystäväni kuoli yllättäen työtapaturmassa.
      Ystävälläni oli kaikkea mitä kuvitella saattaa, omakotitalo, moottoripyöriä, moottorikelkka, hyvä työpaikka. Hän oli rikas ja menestyvä. Lapset hyvin koulutettuja ja menestyviä. Mutta kuolema lopetti kaiken. Mitään hän ei saanut mukaansa. Ystäväni kuolema muistuttaa päivittäin ilman Kristusta eletyn elämän turhuudesta.

• jhuyasd

Muista, että parhaat elämän lähtökohdat eivät ole aineelliset vaan henkiset. Monesta köyhästä, mutta tunne-elämältään rikkaasta ja rakastavasta kodista, on moni päässyt elämässään pitkälle. Ja se pitkälle meno ei tarkoita tavaran keräilyä vaan tasapainoista elämää, johon itse on tyytyväinen. Tosiasia on, että alastomana olemme tulleet tänne ja alastomana me pois lähdemme.

• xfg

Mäkin olin kateellinen joskus yhdelle kaverille. Sillä oli nätti tyttöystä, komea auto, hyvä opiskelupaikka, rahaa. Mulla ei silloin ollut mitään niistä.
      Yhtenä päivänä kuulin että tää kaveri oli laittanut haulikon piipun suuhunsa ja lataissut aivonsa pellolle.
      Sen jälkeen en ole osannut kunnolla kadehtia ketään. Aina tulee se tapaus mieleen jos huomaan kadehtivani jotain.
      Kateus on myrkkyä.

• jaaa??

Tais olla velkarahalla ökyelämänsä ostanut toope, se itsensä tappanut ystäväsi, ja tais olla huono itsentunto? Eipä voi opettaa normaalia eetttistä arvomaailmaa nillle, joilla ei sitä ole.

• näin on

kuulostaa naivilta , mutta ala RUKOILLA hänen puolestaan,tietysti omien asenteittesi puolesta, JEESUS on totta

• cindixx

Ole onnellinen omasta puolestasi ja itsestäsi. Älä tuhlaa elämääsi yrittämällä elää kaverisi elämää. Hänellä on omat murheensa ja paineensa.

Olen itse ollut koko elämäni tuollainen kadehdittu osapuoli. Ja kohdannut myös ihan selkeää hyväksikäyttöä. Minä olen ollut se roskakori, jolle kaverit ovat purkaneet huolensa. Mutta jos minulla on ollut huolia, niin vastaus on ollut tyyliin MITÄ SINÄ VALITAT; EIHÄN SINULLA VOI OLLA VAIKEAA, kun olet aina saanut mitä haluat. Kun jäin työttömäksi 20 vuoden työsuhteen jälkeen, niin ystäväni, johon olen tutustunut 7-vuoitaana, kommentoi : Hyvähän sinun on kun on mies elättämässä.

Yksi ratkaisuni on ollut, että olen tehnyt "kaverieron" monen ystäväni kanssa. En ole pitänyt sen kummemmin yhteyttä. Olen vastannut yhteydenottoihin, jos ovat ottaneet yhteyttä (yleensä kun ovat tarvinneet minulta jotain) kieltäytynyt kohteliaasti tekemästä palveluksia. Olen hakeutunut ihmisten pariin, jotka eivät tiedä taustaani tai muutakaan elämästäni, vaan olen ystävävystynyt täysin puhtaalta pöydältä ilman ennakkosasenteita. Kahden vuoden jälkeen olen tutustunut uudestaan vanhohih ystäviini, heidän asenteensa on selkeästi muuttunut.

Mieti mitä haluat elämältäsi ja elä omaa elämääsi.

• eiiiiiiiiiiiiiiii!

"roskakori" no, eikö ystävänä HALUA tukea sitä kärsivää ystävää jos hänellä menee huonosti, että voisi antaa neuvoja tai apua? Miksi sanot että se olisi heti HYVÄKSIKÄYTTÖÄ, jos joku purkaa parhaalle ystävälleen sydäntään??? Oletpa aikamoinen ystävä! Ihmiset nyt aina purkavat toisilee huolia, miksi koit että ne EI KUULU sinulle? Juuri tyypillinen kultalusikka-asenne, ei saisi puhua huonoista asioista, ainoastaan hyvistä! Ja jos sinulla todella on mies elättmässä , niin onhan se kuitenkin ihan eri asia kuin ypöysin selviytyä!

• jos ei toimi
        eiiiiiiiiiiiiiiii! kirjoitti:

"roskakori" no, eikö ystävänä HALUA tukea sitä kärsivää ystävää jos hänellä menee huonosti, että voisi antaa neuvoja tai apua? Miksi sanot että se olisi heti HYVÄKSIKÄYTTÖÄ, jos joku purkaa parhaalle ystävälleen sydäntään??? Oletpa aikamoinen ystävä! Ihmiset nyt aina purkavat toisilee huolia, miksi koit että ne EI KUULU sinulle? Juuri tyypillinen kultalusikka-asenne, ei saisi puhua huonoista asioista, ainoastaan hyvistä! Ja jos sinulla todella on mies elättmässä , niin onhan se kuitenkin ihan eri asia kuin ypöysin selviytyä!

molemmin puolin, idiootti!

• kuka purkaasydäntään
        eiiiiiiiiiiiiiiii! kirjoitti:

Niin mutta ei kukaan kadehdi ketään mistään parisuhteistakaan. Saahan sellaisen jokainen, joka haluaa. Onneks mun parhaat ystävät ei ole Suomi24:n kirjoittavia, vaan normaalin ajatusmaailman omaavia. Tosin kyllä itselläkin siten, että en halua olla esimerkiksi alaikäisenä tuntemieini silloisten kakaroiden kanssa mikään ystävä, vaikka lapsena oli jotakin kaveruutta, koska mitään puhuttavaa ei ole aikuisiässä enää sellaisten kanssa, joiden kanssa ei ole mitään yhteistä historiaa ja kokemuksia aikuisiältä, jollei perheystävistä ole kyse. Säälittävää, jos joidenkin parhaat ystävät ei ole livessä, vaan virtuaalissa. Eiköhän parhaiden ysrävien kanssa jokaiset tapaa ihan henkilökohtaisesti ja säännöllisesti ja ihmeellistä toikin, että sekoitatte tuttavuuden ystävyyden käsitteeseen.

• Kun lusikalla on annettu niin kauhalle ei voi vaatia.. mutta se että on tollanen jolle ei oo koskaa tapahtunu mitään elämässää mitää siis traagista.. nii osaako tälläinen ihminen jatkossa toimia, jos tapahtuukin jotain kamalaa esim. menettää vanhempansa tai jotain muuta.

Rikkaus ei tuo valttia.. se tuo myös hännystelijöitä.. Sinä olet todennäköisesti hänen ystävä et vain rahan takia vaan ihmisen. Ihminen joka elää köyhemmässä osaa ajatella järkevästi (ehkä) x) Osaa toimia tilanteessa, kuin tilanteessa, ja kaiken nähnyt ja kokenut on rikkaampi, kuin yksikään rikas ihminen. Muista se!!!

• Tiedättekö mitä?

Minäkin olen kyyninen 2-kymppinen nuori mies ja minä olen saanut tarpeekseni elämästään! Minäkin olen melkein epätäydellinen sinun tavoin! Yritän käyttäytyä parhaani mukaan, mutta vahvat vahvistuvat ja heikot heikkenevät! Mutta onneksi minun isälläni on paljon rahaa, että voisin leuhkia ihmisille heiluttamalla seteleitä ja merkkituotteet muitten nähden! Onko isäni ollut huono ihminen, että ei ole ostanut lapselle tarpeeksi videopelejä, DVD:t ja kaiken turhan krääsää? Ehkä isäni pitäisisi hankkia lellipennulle lihavan pankkikortin niin, että Otto-automaatti räjähtää! Hah hah haa! >,'D

http://www.youtube.com/watch?v=lsiltC7HM9s

• näinjuuon

kaverisi onnihan ei ole sinulta pois.

• äppäräpäppäräpää

Sinun pitäisi elää omaakin elämääsi, eikä vain vahdata toisen tekemisiä. Eihän tuo ole mitään ystävyyttä, jos vain ajattelet toisesta pahaa ja päällepäin olet mukava kaveri. Ei kaverisi elämä kuulu sinulle, ole tyytyväinen jos joku haluaa olla kanssasi.

• ei enää ystävä

AP: olet aivan oikeassa! Tuollaisia ihmisiä todellakin on, ja pahinta heissä on että heidän luonteensa ei ole päässyt nöyrtymään eikä kasvamaan henkisesti ollenkaan, he ovat kuin pikkulapsia. On mahdotonta olla sielunystävä sellaisen kanssa. Jos sinulle satuu jotain todella karmeaa, niin he ei halua osallistua siihen esim. tukemalla tai suremalla kanssasi, EHEI! Heidän elämään ei haluta pisaraakaan mitään surullista tai vaikeaa, koska EI TARVITSE!! Tommosilla ystävillä ei tee mitään. He haluaa pitää elämänsä täydellisenä, ja vaan hyvät asiat saa kuulua heidän elämäänsä. Olen itse juuri lopetanut ystävyyden tällaisen kultalusikkalapsen kanssa. Vain hyviä asioita sa tulla hänen elämään, ei murheita. Jos sinulla menee hyvin, olet hyvä ystävä, jos tulee ongelmia, olet OUT!

• LOPETA SE YSTÄVYYS!

olen itse kokenut vaikean ystävyyden kultalusikka-henkilön kanssa, jolla on kaikkea perheen/suvun taholta. Tilanteet voivat todellakin kärjistyä aika törkeiksi, jos olette läheisiä ystäviä, koska tuo rikas ei haluakkaan jakaa siitä ilosta mitä saa itse ilmaisena muille ystäville mitään, mutta minä köyhempänä olin aina jakanut sen pienen ja vähäisen mitä minulla oli hänen kanssaan. Aina muistin merkkipäivänsä, hän ei minun. Joskus kävi että olin ypöyksin juhannuksen tai vapun tai uudenvuoden, mutta hän bailasi rikkaitten kavereittensa (puolison kavereitten) kanssa eikä puhettakaan että minua olisi voitu siihen porukkaan kutsua. Miltä tuntui? Kun hän juhli juhannusta kesämökillään ja nautti omaisuudestaan, ei kertaakaan kysynyt olenko ehkä yksin. Jos tilanne olisi ollut tosinpäin, olisin kutsunut hänet omaan porukkaani. Lopeta ystävyys, rikkaat karttaa köyhiä aina, se ei tule toimimaan, ajaa sinut vain katkeruuteen myöhemmin!

• jaaa??!!

Olet siis netissä lopettanut jonkun ystävyyden - hourupää, netti ei ole sama aasia kuin _todellisuus asioiden tilasta_. V*ttu jaksa enää tollasten hullujen nettijuttuja lukea - sä oot päästäsi sairas. Päasia ettei mua ainakaan kukaan mäntti sotke henkilönä tai reaalissa tuntemieni ihmistne osalta tällaiseen sairaaseen kirjoitteluun - en ole vastuullinen siitä, että hullut herja minua netissä. Mä voin sanoa vaan sen, etten ole "sielunystävä" yhdenkään Suomi24:n kirjoittavan kanssa tai edes kenenkään kaverina missään netissä, vaan ainakin mun ystävät on reaalielämässä. Ketäs sä niinkun "kateelliseksi" väität? Mua täysin vuaitonta sivullista nimetöntä kirjoittajaa vai, joka tulen lukemaan teidän nimettömien nimettömiä sairaita nettijuttuja ja vastaanottamaan asiatonta herjaamista toivomattani joka keskustelussa, johon etusivulta menen tuntemattomien nimettömien sanomisia lukemaan? Mä olen kertonut, etten ole henkilökohtaisessa tekemisissä netissä koskaan tuntemattomien ihmisten kanssa, enkä ole mikään pelle, jonka sietäisi asitona herjaamista muka osakseen saada taukoamatta, vaikka muhn tekstit on normaalijärkisiä ja on päivänselvää, että joku sekopää leimaa mustamaalaamisella minua hullluksi tässä netissä, vaikka olen täysin sivullinen, enkä edes nimeäni kenellekään netissä kertonut tai mikään nettiprofiilipaskapää ole sellainenkaan , kun mua ei virtuaalihörhöily kiinnosta.

• yksin8

Ehkä se auttaa jos muistat, ettei ystäväsi hyvä tuuri ole sinulta pois. Hän ei ole vienyt sinun naisiasi eikä rahojasi. Sinulla menisi luultavasti yhtä huonosti kuin nyt, vaikka kaverillasi menisi vielä huonommin. Muista myös, että maailmassa on oikeasti miljardeja ihmisiä, joilla menee huonommin kuin sinulla ja jotka kadehtisivat sinua, jos naapurissa asuisivat.

Kadehdin kyllä itsekin monia ihmisiä, joiden elämä vaikuttaa helpommalta kuin omani, mutta fakta on, ettei se vitutus mitään auta, jos ei yritä suunnata kadehtimiseen kuluvaa energiaa siihen, että kehittää itsestään paremman. Sinä voit olla hyvä ja onnistunut ihminen, vaikket olisi yhtään niin kuin kaverisi. Voisit myös ehkä yrittää olla iloinen siitä, että noinkin hyvä tyyppi edes haluaa olla kaverisi, ja miettiä, miten voisit hyödyntää hänen menestystään omassa elämässäsi.

Mutta jos sinusta tuntuu, ettet saa ystävyydestänne muuta kuin pahan olon itsellesi, niin sitten kannattaisia harkita siitä ihmisestä irtautumista. Ei kannata hengata sellaisessa seurassa, jossa tuntee olevansa täysi paska. Se vain syö itsetuntoa. Voisit todellakin jossain vaiheessa kertoa kaverillesi näistä tunteistasi. Se saattaisi jopa auttaa. Ehkä kaverisi ei tajua, että tekee sinut kateelliseksi. Jos hän tietäisi, miltä sinusta tuntuu, hän saattaisi jopa haluta auttaa sinua parantamaan omaa elämääsi. Minä ainakin haluaisin auttaa kavereitani tuntemaan olonsa paremmaksi.

Toivottavasti tuosta nyt oli jotain apua. :) Tsemppiä jatkoon.

• 14+12

Ole vain rauhassa kateellinen, onhan sinulla aihettakin.

Ystäväsi on päässyt helpolla.
      Jos tuollaiselle tulee oikeita rankkoja vaikeuksia, ei selviytyminen niistä olekaan helppoa.
      Olen nähnyt noita pumpulissa kasvaneita, kunhan elämä alkaa näyttää nurjaa puoltaankin, alkaa kova poru, aina on toisten syy.
      Viimein ystävätkin näkevät todellisen luonteen ja kaikkoavat.

• ei se ole kaunis

älä kadehdi tuota kaveria.saattaa olla ettei siitä ole myöhemmässä elämässä mihinkään.tunnen monia joilla on ollut vaikka minkalaista,vimpaimia ja mielihaluja kun on ollut äveriäästä perheestä.minä arvostan enemmä sitä että on nähnyt vaivaa asioden eteen eikä ole saanut ilmaseks jotain mitä haluaa.sinä tulet varmasti saamaan paremman elämän ja puolison kun tiedät että ne namut eivät tipu itsestään.kaverillasi tulee olmaan vaikeaa kun ei olekkaan isä ja äiti jakamassa namuja kun lähtee kotoa maalimalle.unohda koko asia älä vaivaa itseäsi olthan jo nähnyt ettei raha tee onnelliseksi se vain on ruokaa ja asumista varten ei rahalla saa kavereita,vaan se tulee ihmisen sisältä hyvämieli.onkohan tuo edes kaunis minusta saattaa olla ihan kuvottavan näköinen minusta.

• jaaa....,,,j..

"Namuja" jakamassa, "kun lähtee kotoa"... vittu mä en saanut koulukiusaamisen vuoksi koulua vaihtaessani, kun mua kadehdittiin ja siksi kiusatiiin pässien taholta, edes mitään opintotukea kakkosasteen opintoihin, vaan kyllä mut ainakin pelasti normaali perheeni ja suuri ystäväverkosto, ettei ottanut ohraleipä ja pystyin sit älyllänbi elämässän etenemään. Voi jeesus mitä idiootteja tällä foorumilla kirjioittaa. Etkö tiedä, että se riippuu ihan ihmisen älystä, että millainen elämä on? Ja kuka nettiherjaaja on susta "kaunis"? Eikös sitä yleensä viidentoista ikävuoden jälkeen päästä siitä luulosta, että ulkonäöstä ketään kukaan kadehtisi? Ainakin normaaleilla on sellainen pääkoppa. Ja kuka tällä foorumila huijaa, eli haluaa henkilökohtaista tällasta paskakirjoittelua,mikä mulkku? Kenelöe pitäis vikka mun rahaa jakaa ja minkä takia? Itekin köyhä, mutta sentään hyvästä perheestä ja rehellinen.

• voi sua

Kateus on yksi kuolemansynneistä, tiesitkö sitä? Tai no, tuskinpa se sua kiinnostaa. Luuletko että ystäväsi on jotenkin onnellinen kun on saanut "niin paljon" elämässään? Materialla ei ole tässä elämässä yhtään mitään merkitystä. Hän ei taatusti ole sisäisesti yhtään sinua rikkaampi. Kukaan ei tässä elämässä ole parempi tai arvokkaampi kuin toinen. Jotta löytäisit onnen elämääsi, sinun täytyy lopettaa tuo kadehtiminen joka tekee sinut onnettomaksi. Vain sellainen ihminen voi olla onnellinen joka löytää onnen itsestään, sisältään, ja uskosta Jumalaan ja kaikkien ihmisten ainutlaatuisuuteen ja tärkeyteen. Meillä kaikilla on tehtävämme täällä maan päällä.

• jaaa....,,..,

Aloituksen nimetön hutsu arvostaa muunmuassa monien naisten kanssa lapsien tekemistä muka miesten käytökseksi, eli pelle ja skruusakkia, kun sen mielestä joku kadehtisi jotakin lapsien tekemisestä ja yrittää vetään nimettömän nettiin jonkun tuntemansa naman, mitä muka mä vaikka kadehtisin ja en tasan. Ihan järjetön toi aloitus. Mä pikemminkin säälin lapsiperheitä, luin kadehdin niitä ja en tiedä asiaa, mistä ihmisiä voisi kadehtia. Sori ei ole käynuyt mielessä, sellaiset.

• ja lisään sille joll
        jaaa....,,.., kirjoitti:

Aloituksen nimetön hutsu arvostaa muunmuassa monien naisten kanssa lapsien tekemistä muka miesten käytökseksi, eli pelle ja skruusakkia, kun sen mielestä joku kadehtisi jotakin lapsien tekemisestä ja yrittää vetään nimettömän nettiin jonkun tuntemansa naman, mitä muka mä vaikka kadehtisin ja en tasan. Ihan järjetön toi aloitus. Mä pikemminkin säälin lapsiperheitä, luin kadehdin niitä ja en tiedä asiaa, mistä ihmisiä voisi kadehtia. Sori ei ole käynuyt mielessä, sellaiset.

Ja lisäksi ylläpidon runkku nyt pois mun kimpusta vääristelemästä kirjoittamaani. Sanvapauteen ei kuulu toisen ihmisen tekstisisältöjen muokkkaaminen keskustelupalstalla tietoisella vääristelemisellä.

• mies 48

Aika monta ystävää olen joutunut dumppaamaan kun on kateus mennyt jo sairauden puolelle. Ilmeisen yleinen sairaus ja olen onnellinen kun en itse kyseistä tautia ole oikeastaan koskaan sairastanut. Näyttää olevan melko raastava tunne josta ei paljon hyötyä ole.

• aihjaa???

Ihmisiä kadehditaan a.)älystä ja hyvästä maineesta , b.) rahasta ja c.) syistä, että joku on viaton jonkun kanssa tekemisissä, jonka asiat ei sille kadehtijalleen kuulu ja joka ei hyvää kadehtimalleen toivo. Kyllä mäkin varman aika äkkiä muuttuisin kateelliseksi, jos olisin vaikkapa joku ylivelkaantunut ökyvelkaomakotitalon hankkinut monipäisen kersalaumam paimentaja ja synnyttänyt tylsenni vuosia ja jolla ei edes ukko omaisi statusta, että saisin tavallista kunnioitusta normaalisti arjessa kivoilta ihmisiltä, mutta sitä kohtaloa en koskaan itselleni ( älyni vuoksi ), hanki. Lisäksi varmaan, jos olisin tyhmä, kuvuttelisin, että kaikki yliopistopaperit omaavat olisi kermaperseitä - varmaan aika kamala pääkoppa ja kateellisen kohtalo niilläkin juustoilla. Kolmanneksi jos olisin ruma, kuvittelisin varmaan, että ulkonäkö ratkaisee ja ei muuten ratkaise, koska tosi paljon taviksen näköisiä ukkoja ja akkoja on mukavia ja ihan ihmisiä käytöksessään kaikille aina.

Itellä kateuden kohdeystävät on Facebookissa ja mä en siihen saittiin kuulu enkä liity kun en halua, mutta olen monille tosi läheinen; oikeesti fiksuille ihmisille ja ihan siksi, että me on elämämme aikana yhteisiä kokemuksia omattu ja Suomi24:ssa en tässä tuntemieni kanssa kirjoita, vaan ainakin mua herjataan aina nimettä henkilökohtaisuuksilla perättömillä puheilla julkisesti. Luuulin, että tää Suomi24 olis palsta, missä voisi kirjoitella tuntemattomien kanssa yleistasoisesti, koska ei ole muitakaan suomalaisia foorumeita, minne ei vaadittais nimimprooffia, että voi jotain sanoa ja siitä en ole kiinnostut mistää brändäämisesta, kun en halua netissä itseäni profiloida, enkä ole ole sellainen persoona.

• lucky-lucky-lucy

- Hänen rikkaista vanhemmistaan. Aina hän on saanut kaiken mitä on halunnut vaiikka on käyttäytynyt kuin rasavilli lapsesta asti ja ollut töykeä toisia kohtaan. Toisinsanoen pilalle hemmoteltu.

-> Haluaisitko todella itse olla pilalle hemmoteltu? Todella? Itserakas, töykeä ja täysin tietämätön elämän varjopuolista? Olisi se varmasti mukavaa keekoilla huomion keskipisteenä koko ajan ja käyttää muita ihmisiä kuin kintaita, mutta mutta... Itse en haluaisi olla sellainen.

-Hänen puheenlahjoistaan. On selvinnyt kaikesta koska on hyvä puhumaan ja laittamaan asiat toisten niskoille näyttäen itse syyttömältä. Näistä puheenlahjoista hän on saanut paljon enemmän ihmissuhteita ja ystäviä kuin minä.

-> Haluaisitko olla epärehellinenkin? Onko hänellä oikeasti hyviä ystäviä vai vain "ystäviä", jotka ovat huomanneet hänen kaksinaamaisuutensa ja purkavat katkeruuttaan vaikkapa no, suomi24:n palstalle? : D Anteeksi, tarkoitukseni ei ole vidduilla, vaan ihan kiinnittää huomiosi tähän. Luulen, että monet vieläkin näkee näistä ihmisistä läpi, oli miten hyvät puheenlahjat tahansa, ja minua ainakin ällöttää tällaiset sutkit.

-Ulkonäöstä. Omistaa minua paremman ulkonäön ja on pitkä kuin kaappi ja sellaisestahan ne naiset tykkää, Tässä vaiheessa kun itse vielä vokottelen naisia niin kaverillani on kolmas nainen jonka kanssa on saamassa oman lapsen. Aika vittumaista kun on vielä itse poikuus tallella...

-> Juu, kyllä naiset tykkää pitkistä miehistä, en tiedä sitten mikä siinä on. Mutta usko hyvä mies, että se ei todellakaan ole ainoa vaatimus, jonka perusteella hypätään sänkyyn tai perustetaan perhe! Itse peräänkuulutan edelleen perusrehellisten, kilttien miesten perään. Ehkä vokottelet "vääränlaisia" naisia. Ehkä voisit katsella myös niitä seinäruusuja, joiden hyperaktiiviset ja hyvännäköiset kaverit taas vievät miehen kuin miehen niiden nenän edestä? Tai ehkä voisit nauttia sinkkuudestasi ja vapaudestasi. En tiedä minkä ikäinen olet, mutta itse olen parikymppinen naisenalku, minulla ei ole koskaan ollut miestä ja olen vasta nyt tajunnut, että elämä ja nuoruus menee ohi murehtiessa sitä mitä ei ole kun voisi olla iloinen siitä mitä on. Koska kohta olet vanha ja katkera ja morkkaat itseäsi siitäkin, ettet silloin nuorena ollut tyytyväinen edes siihen mitä sinulla oli.

- Hänen ns. "pumpulielämästä :DD" Siinä missä minä olen kokenut muutama vuosi sitten isäni kuoleman niin oman ystäväni ei ole koskaan tarvinnut kärsiä mistään masennuksesta tai isosta elämänmuutoksesta eli on selvinnyt hyin helpolla kaikesta.

-> Vaikeudet kasvattaa ihmistä. Elämä on paskamaista, KAIKILLA, ainakin joskus. Jos se lohduttaa, niin ei sen sinun kaverisikaan läheiset voi kaikki elää ikuisesti ja varmasti hänelläkin tulee vaikeuksia eteen. Ja hän varmaan suhtautuu niihin pieniinkin paljon voimakkaammin, koska ei ole ennen kohdannut oikeasti mitään todella kamalaa.
      (jatkuu, viestin siältö on kuulemma liian pitkä, eh...)

• lucky-lucky-lucy

Olen pahoillani, että isäsi on kuollut ja otan osaa. : / Kyllä sellainen masentaa ihmisen kuin ihmisen ja laittaa miettimään, onko missään mitään järkeä ja miksi muilla menee paremmin kun itsellä on niin paskamainen olo. Mutta hei, sinä olet selvinnyt! Voit olla ylpeä itsestäsi etkä ole esim. päättänyt elämääsi vaikeuksien vuoksi. Äläkä päätäkään, elämä voi olla oikeasti mukavaa. Ei tietenkään koko ajan ja ainahan sitä moskaa sataa niskaan, mutta niin kliseiseltä kuin se kuulostaakin, se on asenteesta kiinni. Voit joko jäädä siihen moskaan lillumaan ja hukkua siihen tai voit koittaa polskia eteenpäin. Tylsäähän se on, jos ei ole paljon kavereita, mutta eikö se riitä, jos on edes yksi? Olen ollut myös kateellinen (ja olen tietty välillä edelleen, sillä ihmisiähän tässä vain ollaan) kavereilleni, jotka luovat tuosta noin vain uusia suhteita ja saavat kaikki ihmiset pitämään itsestään, mutta pari vuotta sitten tutustuin yhteen uuteen ihmiseen, josta on nyt tullut varsin hyväkin ystävä. Voimme puhua melkein kaikesta. Ja se riittää. Olen aika ujo ja on iso kynnys mennä kaikkiin suurempiin tapahtumiin, mutta sitten on vain pakotettava itsensä ja mennä vaikka vain pariksi tunniksi. Sillä koskaan ei voi tietää, kenet siellä tapaa ja kuinka kivaa voikaan olla.

Päätän monologini tähän. Paitsi sen vielä sanon, että ei se kaverisi onni ole sinulta pois. Sun täytyy löytää omasi, ehkä se on jo nenäsi edessä, mutta et vain näe sitä keskittyessäsi kadehtimaan jotain sellaista, mitä ei ole ja mikä ei melko varmasti kuitenkaan ole ihan niin ihanaa, mitä on kuvitellut. Tai siis, ajatteles: kaikkihan haluaa lottovoiton, mutta faktahan on se, että 100% lottovoiton saaneista lihoo ja moni on silti onneton, koska ei voi tietää, ketkä haluaa olla seurassa vain heidän itsensä takia vai vain sen takia, että he ovat rikkaita. (Okei, edelleen se lottovoitto kelpaisi, koska helpottaisihan se elämää ja ihminen on pohjimmiltaan todella laiska ja haluaisi vain syödä viinirypäleitä oman veneen kannella, mutta sitten ajattelen, että on se aika surullista, jos vain miljoona euroa riittää tekemään onnelliseksi. Aika halpaa.)

Jes, toiv. on parempi onni tulevaisuudessa. : )

• jaaa.....ihoiughiug
        lucky-lucky-lucy kirjoitti:

Olen pahoillani, että isäsi on kuollut ja otan osaa. : / Kyllä sellainen masentaa ihmisen kuin ihmisen ja laittaa miettimään, onko missään mitään järkeä ja miksi muilla menee paremmin kun itsellä on niin paskamainen olo. Mutta hei, sinä olet selvinnyt! Voit olla ylpeä itsestäsi etkä ole esim. päättänyt elämääsi vaikeuksien vuoksi. Äläkä päätäkään, elämä voi olla oikeasti mukavaa. Ei tietenkään koko ajan ja ainahan sitä moskaa sataa niskaan, mutta niin kliseiseltä kuin se kuulostaakin, se on asenteesta kiinni. Voit joko jäädä siihen moskaan lillumaan ja hukkua siihen tai voit koittaa polskia eteenpäin. Tylsäähän se on, jos ei ole paljon kavereita, mutta eikö se riitä, jos on edes yksi? Olen ollut myös kateellinen (ja olen tietty välillä edelleen, sillä ihmisiähän tässä vain ollaan) kavereilleni, jotka luovat tuosta noin vain uusia suhteita ja saavat kaikki ihmiset pitämään itsestään, mutta pari vuotta sitten tutustuin yhteen uuteen ihmiseen, josta on nyt tullut varsin hyväkin ystävä. Voimme puhua melkein kaikesta. Ja se riittää. Olen aika ujo ja on iso kynnys mennä kaikkiin suurempiin tapahtumiin, mutta sitten on vain pakotettava itsensä ja mennä vaikka vain pariksi tunniksi. Sillä koskaan ei voi tietää, kenet siellä tapaa ja kuinka kivaa voikaan olla.

Päätän monologini tähän. Paitsi sen vielä sanon, että ei se kaverisi onni ole sinulta pois. Sun täytyy löytää omasi, ehkä se on jo nenäsi edessä, mutta et vain näe sitä keskittyessäsi kadehtimaan jotain sellaista, mitä ei ole ja mikä ei melko varmasti kuitenkaan ole ihan niin ihanaa, mitä on kuvitellut. Tai siis, ajatteles: kaikkihan haluaa lottovoiton, mutta faktahan on se, että 100% lottovoiton saaneista lihoo ja moni on silti onneton, koska ei voi tietää, ketkä haluaa olla seurassa vain heidän itsensä takia vai vain sen takia, että he ovat rikkaita. (Okei, edelleen se lottovoitto kelpaisi, koska helpottaisihan se elämää ja ihminen on pohjimmiltaan todella laiska ja haluaisi vain syödä viinirypäleitä oman veneen kannella, mutta sitten ajattelen, että on se aika surullista, jos vain miljoona euroa riittää tekemään onnelliseksi. Aika halpaa.)

Jes, toiv. on parempi onni tulevaisuudessa. : )

Tommosta ei kukaan haluaisi lukea. Kuka akka sun kaveri on, joka hakee rikkaita miehiä ja onko montakin penikkaa? Ja puhelahjat ei merkkaa, vaan se että onko sulla tai jollakin tuntemillasi rikosrekisteri ja paskapäätuttuja ja sä paskapää, vaiko että oletko normaali tavallinen hminen, joka voisit olla kateuden kohde.

• SIKAMAISTYA !1
        jaaa.....ihoiughiug kirjoitti:

Tommosta ei kukaan haluaisi lukea. Kuka akka sun kaveri on, joka hakee rikkaita miehiä ja onko montakin penikkaa? Ja puhelahjat ei merkkaa, vaan se että onko sulla tai jollakin tuntemillasi rikosrekisteri ja paskapäätuttuja ja sä paskapää, vaiko että oletko normaali tavallinen hminen, joka voisit olla kateuden kohde.

JA YLLÄPITO EI KIITOS TARVITSE SENSUROIDA SANAA, JOSSA SANON NIMTÖNTÄ SIKATEKSTIN KIRJOITTAJAA PASKAPÄÄKSI, JOS KERRAN JÄTÄTTE NÄKYVIIN SANAN "PASKAPÄÄTUTTUJA" NIMETTOMILLE OSOITETUSSA SAMAISESSA VIESTISSÄ.

• Bye bye

Ei sen elämä välttämättä oo niin ihanaa. Se voi vaan peitellä sitä. Munkin yks kamu on tehny niin. Tsemppiä kaikille!!

• Doorisdei

Kateuden tunteita on jokaisella joskus. Toiset ovat siihen luonteeltaan taipuvaisempia kuin toiset, mutta kateutta ei pitäisi näyttää. Kateuden kohde kun ei ole syyllinen siihen, että kateellinen kadehtii, joten siksi ei pitäisi alentua haukuskelemaan ja nimittelemään etuoikeutetuiksi kokemiaan ihmisiä niin kuin täälläkin moni tekee - ja tosi rumasti. Aivan kuin sitä pitäisi sen oman kateutensa vastineeksi saada keksittyä jotain, josta voisi tuntea vahingoniloa, ja ta-daa, siinä meillä onkin jo kaksi tosi alhaista tunnetta.

Haluaisin muistuttaa ihan joka iikkaa, että elämä ei ole mikään kilpailu, jossa kaikki tavoittelevat suuria taloja, kauniita vaimoja, komeita miehiä, paljon rahaa tms. Kateudesta voi yrittää oppia pois. Itseään voi muistuttaa siitä, ettei se mitä toisella on ole itseltä pois. Jos ystävyyssuhteessa kokee ettei toiselta saa mitään ja itsekin pystyy vain tuntemaan kateutta, silloin olisi varmaan vähentää yhteydenpitoa.

Lopetetaan ihmisten jatkuva vertailu ja yritetään kasvaa ihmisinä. Siitä se oikea voittajaolo vasta tuleekin, kun pystyy kasvamaan kateudesta yli eikä kiinnitäkään enää huomiota siihen, mitä toisella on enemmän tai vähemmän kuin itsellä. Minusta ihailtavia ihmisiä ovat ne, jotka eivät kehuskele omalla itsellään eivätkä myöskään kyttäile sitä mitä toisilla on.

• Doorisdei

^ olisi syytä vähentää - sana jäi pois

• nimettömän kommentti

Mä olen aina ihmetellyt kateellisia ihmisiä... En montaa sellaista ole tuntenut, mutta tulee ihan joku ala- aste ja yläasteikä näitä nimettömiä juttuja lukiessa mieleen: mulle esimerkiksi lakkasi puhumasta ja julkisesti koko ajan pilkkasi muutama kakara siksi lukion ekalla, hakkasi yläasteella ja muuta, (ja sitten vaihdoinkin parempaan kouluun, missä oli normaali kohtelu), että kertomansa mukaan kun en ollut "yksinhuoltajaperheestä" ja siitä oli kateellisia ja sit taas mun perhe ei edes tuntenut niiden kakaroiden vanhempia tai liikkunut niiden piireissä, jotka muka niin tuntevinaan oli mun perheen ja muka mun asiat. Mun vanhemmat oli kuntajohtajia ja en tiedä niiden mua kakarana koulukiusanneiden vanhempien ammatteja tai taustoja. Ihan siis aikuiset akat ja ukotkin pilkkasi mua muistaakseni kun olin alaikäinen tyttö, kun mulla oli perhe., joka esiintyi pikkukupungin lehdissä ja kauhea kateus tai luulot oli niillä niiden kersoilla mua kohtaan.

Hyi v*tu mäkin inhoan kateutta. Elämässä jokainen pärjää ihan olemalla mukava ja rehti kansalainen ja jokaisella on todellisia ystäviä, joka on asiallinen kansalainen. Että se tästäkin sairaasta aiheesta, jossa ainoa herjattu olin keskustelussa näemmä minä sivullinen, joka en tunne Suomi24- kirjoittajakuntaa pätkään vertaa henkilöiden osalta, tai edes haluaisi tuntea kirjoitusmoraalin perusteella.

• ei kannata

Kaikilla on kuitenkin omat ongelmat. Kaikilta kuolee läheisiä joskus. Rahan arvo heilahtelee eikä sillä voi rakkautta ostaa. Ainut plussa rahassa on se, että sillä saisi varhain ostettua oman kodin ja maksaa se suhteellisen nopeasti.... Mitään muuta hyvää varakkuudessa ei ole. Köyhät ihmiset on usein nöyrempiä, iloisempia ja osaavat jakaa pienestäkin muiden kanssa.
      Onni ja rakkaus tulee ihan muista asioista kuin maineesta ja rahasta.

• kommentti...,,..,

Joo mutta rahaa ja omaa kotia erityisesti ei tartte ainakaan ne muiden rahoista, joiden omat vanhemmat ei verovaroillaan ole sitä niille kakaroilleen mahdollistaneet, jos kerran ei kakaransakaan ole missään tuottavassa normaalijärkisen statuksen kirjoissa, eli kouluttautuneita ja fiksuja ja töissä käyviä ihmisiä. Miks vaikka mun ja mun veronamaksajasukujen pitäis maksaa kodit joillekin kersalaumatyypeille ja niidn elämiselle, kun kerran itelläkään ei yhteiskunta ole auttanut kuin marginaalisesti elämässäni sosiaalituilla ja kuh ilman perhettäni en olisi pärjännyt? Ja nyky- Suomessa ei hullukaan hanki velkarahalla vaikka omakotitaloa itelleen ja ukkeleilleen ja akkeleilleen, jos ei ole sellaisessa työssä, että tietää siinä palkan saavansa vuosikymmeniä ja jos ei ole hyvä veronmaksaja. Täyspäinen köyhä asuu vuokralla. Eikä tasan kadehti paremmista status-perhetaustoista olevia, koska on normaali.

• lisään...,,..,.
        kommentti...,,.., kirjoitti:

Joo mutta rahaa ja omaa kotia erityisesti ei tartte ainakaan ne muiden rahoista, joiden omat vanhemmat ei verovaroillaan ole sitä niille kakaroilleen mahdollistaneet, jos kerran ei kakaransakaan ole missään tuottavassa normaalijärkisen statuksen kirjoissa, eli kouluttautuneita ja fiksuja ja töissä käyviä ihmisiä. Miks vaikka mun ja mun veronamaksajasukujen pitäis maksaa kodit joillekin kersalaumatyypeille ja niidn elämiselle, kun kerran itelläkään ei yhteiskunta ole auttanut kuin marginaalisesti elämässäni sosiaalituilla ja kuh ilman perhettäni en olisi pärjännyt? Ja nyky- Suomessa ei hullukaan hanki velkarahalla vaikka omakotitaloa itelleen ja ukkeleilleen ja akkeleilleen, jos ei ole sellaisessa työssä, että tietää siinä palkan saavansa vuosikymmeniä ja jos ei ole hyvä veronmaksaja. Täyspäinen köyhä asuu vuokralla. Eikä tasan kadehti paremmista status-perhetaustoista olevia, koska on normaali.

Ja taas siis ylläpidon runkkari muokkasi kirjoitukseeni asiattomia vääristeleviä pointteja - kiitti vaan siat.

• JK

ÄLÄ OLE KATELINEN YHTSÄVÄLESI

• Amélie Poulain

Aloittaja! Olet vaikean kysymyksen edessä. Olet ottanut nyt ensimmäisen askeleen itsesi kehittämisen tiellä: tunnistat ongelman itsessäsi, ja uskallat myös tunnustaa sen. Se on hyvä merkki, ja kertoo jo paljon vahvuuksistasi.

Kateus on yksi kuolemansynneistä aivan ymmärrettävistä syistä: se syövyttää mielen hiljaa sisältäpäin ja katkeroittaa sydämen. Luulen, että kateus kumpuaa pohjimmiltaan itsekkäästä ihmismielestä, joka on minäkeskeinen. Sinun olisi nyt hyvä aukaista silmäsi ja ajatella maailmaa eri tavalla: ei yksilökeskeisesti vaan yhteisökeskeisesti.

Sellainen ihminen, jonka ei tarvitse kokea vastoinkäymisiä, ei ehkä koskaan syvenny pohtimaan näitä asioita. Miksi elämän pitäisikään olla kaikilla helppoa? Meillä jokaisella on paikkamme ja roolimme, vahvuutemme ja heikkoutemme, ja ennen kaikkea oma arvomaailmamme. Olet oikealla tiellä, kun pohdit ongelmaasi sisältäkäsin. Jos jatkat itsesi tutkiskelua ja suhtautumistasi ympäristöösi ja maailmaan, sinut palkitaan sellaisella ymmärryksellä, johon ystäväsi ei ehkä koskaan pääse.

Minun henkilökohtainen tavoitteeni elämässä on kehittyä ihmisenä, rakastaa ja saada vastarakkautta, välittää, ymmärtää ja toimia yhteisön hyväksi. Jonkun toisen tavoitteet ovat erilaiset, mutta se ei vielä tee hänestä ihmisenä yhtään huonompaa tai parempaa. Kaikilla meillä on täällä oma tehtävämme, ja jos kaikki olisivat kuten ystäväsi, olisi maailma hyvin yksinkertainen ja pinnallinen paikka. Materiaaliset arvot vain tuntuvat valitettavasti hallitsevan yhteiskuntaa: rakkautta, tietoa, henkisyyttä ja kehittymistä ei niinkään huomioida, kun mitataan niin sanottua elämässä menestymistä. Itselleni avautui onni, kun ymmärsin, ettei länsimainen arvomaailma ole ainoa, saati sitten oikea. Minun rikkauksiani ovat tieto, jonka opin, rakkaus, jota tunnen ja ymmärrys, jonka saavutan ajattelulla. Sinun täytyy nyt löytää omat rikkautesi, eikä tavoitella ystäväsi rikkauksia. Kun löydät oman tiesi ja opit arvostamaan sitä, mitä sinulla jo on, katoaa kateuskin kuin itsestään. Onnea etsintääsi!

• asdadadsdadadad

"Ystäväsi" on materialistinen paska, joka ei tiedä oikeasti elämästä mitään. Esittää olevansa onnellinen vaikkei oikeasti ole. Elikkä sinulla ei ole mitään syytä olla kateellinen.

• 1337

Minä olen kateellinen kaikille kaikesta. Mulla on wow

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      96
      2326
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      182
      1918
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      179
      1466
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      247
      912
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      79
      892
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      806
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      799
    8. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      702
    9. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      213
      643
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      621
    Aihe