moro
Epätietoinen nainen kyselee: hehkunvalo vilkkui kaupalle ajettaessa ja ehkä hivenen havaitsin nykimistä/tehojen vähenemistä/epätasaista polttoa. Kaupalta kotiin lähdettäessä ajo normaali eikä hehkunvalo enää vilkkunut.
Omistan testerin mutta en tiedä mihin se kuuluisi torpata kiinni:)
Huollon valoa auto vilkuttanut jonkin aikaa mutta ignorasin sen (mun mielestä se vaan syttyy aina tiettyjen kilometrien jälkeen automaattisesti) koska on menossa piakkoin huoltoon ja kävi kesällä huollossa. Jarrupalojen valo myös palaa ja olen varannut vaihdon ylihuomiselle.
voinko ajaa autolla huomenna n. 5 kilometriä ja ylihuomenna sinne korjaamolle jossa katsoisivat samalla testerillä vikakoodit kun vaihtaa jarrupalat?
viime viikonloppuna ajopeli juuttui saveen helmojaan myöden ja piti vetää traktorilla kiipelistä pois (joo mulle aina tapahtuu kaikenlaista) ja koska ei oo vetokoukkua ni vanteista ja keulaan ruuvattavasta koukustahan sitä on sit kiskottu. ajo oli senkin jälkeen kyl normaalia, ei edes täristänyt tai puoltanut vaikka savea oli varmaan kilotolkulla sekä levypyörissä että alustassa. Pesin autoa kauan ja hartaasti, myös alustasta, olisko voinu mennä painepesurilla vettä jonnekkin?? tosin pesustakin pian viikko ja sen jälkeen ollu kuivaa keliä.
particle filter valoa vilkutti kesällä, mutta johtuu mun mielestä justiin lyhyestä kaupunkiajosta kun karsta ei pääse palamaan ja valo sammuu aina autoa "ulkoiluttamalla" vaikka motarilla tai kehällä.
ja audihan se siis on A6 vuosimallia 07 ja diesel kyseessä, 2 litran kone. farkku. manuaali (thank god).
kiitti jos joku jaksaa olla aktiivinen ja vastata/arvella mikä vois olla vikana.
Mulla on tossa nytte kolme tyttöä huollettavana ja kuskattavana harrastuksiin yms joten olis kiva jos ei ois iso vika:)
Ja hehkunvalo vilkkuu..
4
170
Vastaukset
- a6 tdi.
voit ihan hyvin ajaa huoltoon autosi.
obd,testerin pistoke on kuskin jalkatilan yläpinnassa aika lähellä sitä kahvaa josta konepelti avataan. - mammamiamikäviikko
Ok, kiitti, heti helpotti. Huolto ei onneksi tosiaan kaukana ja kun huomisista harrastekuljetuksista selvitään ni hyvä tulee.
Taidan käydä samantien roplaamassa sitä testeriä jos löytäisin sen paikoilleen. - james bond
Mulla 2008vm.Mielestäni kiva kun valot vilkkuu eri väreissä.Merkkiliikkeessä sanoivat että ne häipyy ajan kanssa itsestään.Toisaalta sama homma edellisessä konsernin autossa golfissa.
- mammamiamikäviikko
Valo lopetti vilkkumisen tosiaan jo sillon kaupasta paluumatkalla eikä ole sen jälkeen vilkutellut. Löin testerin kiinni kun löysin sen paikan mihin se tulee, testeri ei löytänyt mitään vikakoodia eikä ole valokaan vilkkunut sen koommin. Jarrupaloja vaihdattessa kysäsin pojilta että mitäs ne tykkää vilkkumisesta, pojat sano että tod.näk epätasainen polttoaineen syöttö/palamishäiriö, ei aiheuta toimenpiteitä jos ei testeri anna vikakoodia ja auto käyttäytyy normaalisti. Joskus kuulema vilkkuu jarruvalojen palettua loppuun mutta silloin testeri nappaa vikakoodin. Testeri maksaa kyllä nopsaan ittensä takaisin kun ei tarvi lähtee merkkiliikkeelle valoja sammuttelemaan (25 euroo kerta) ja voi lainailla frendeille kanssa. Nykyautot sytyttelee melko herkästi noita varoitusvaloja, jos vähän enempi kenkii autoa tai tulee huono mäkilähtö tms. ni syttyy justiin sen epätasaisen polttoaineensyötön vuoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231195
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87757
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19716- 93697
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276675- 107614
- 32573
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet113502