Anoppi pilaa avioliittoni :( ja minä olen niin kamala, onneksi vaan hänen mielestään, minulla menee kärsivällisyys totaalisesti ja hän on jo huomannut sen, mitä tehdä ?
Mä en enään jaksa
18
622
Vastaukset
- 4+1
Paljonko vietätte aikaa, se anopin kanssa, siis ihan konkreettisesti?
Meillä puhelut ja kyläilyt tekee kuukaudessa noin 1,5 - 2 tuntia ja joka viikko nähdään. - Sarveton
Kaikki on suhteellista..
"Lohduton olo" lähtee kun jätät nyt anopin omaan arvoonsa ja annat miehesi hoitaa seurustelun anopin kanssa riittävän ajan. Ehkäpä miehesi voi hoitaa suhteensa äitiinsä, ja sinulle riittäisi vähempikin kanssakäyminen. Varmaan helpottaisi jos anopin kanssa tulee vietettyä liikaa aikaa, tai jos näin että ajatukset pyörii anopin ympärillä. Silloin kannattaa ottaa etäisyyttä ajoissa. - Juurimatomatala
Avioliittosi on sinun ja miehesi. Ulkoista anoppi. Toinen mahdollisuus on näyttää hänelle paikkansa, mutta keskuudessamme tallustelee monia, jotka eivät sitä rautalangasta väännettynäkään ymmärrä (tai usko).
Anopillasi ei ole mitään sananvaltaa sinun ja miehesi väleihin eikä teidän asioihinne. Tietääkö myös miehesi sen? - lohduton olo
Kiitos vastauksista, olen tehnyt selväksi, en ihan suoraan, mutta niin että jokaisen pitäisi siitä tajuta, että nyt on tullut seinä vastaan. Minä en enään pysty enkä jaksa, enkä halua, jos anoppi ei jätä rauhaan. Niin pitää käyttää jo voimasanoja, mitä en haluaisi. Mutta voimat on nyt täynnä. Mieheni tietää koko tilanteen ja hän on minun puolella, on surullinen miksi tilanne on näin ja miksi minä olen aina syyllinen muka kaikkeen. :((
- keetoppaa
Hyvä, että miehesi on puolellasi. Sillä on tosi iso merkitys. Liian usein näillä palstoilla kerrotaan miehistä, jotka ovat kiinni äitinsä esiliinannauhoissa. Kyllä te selviätte, anoppi kärsiköön nahoissaan oman käytöksensä seuraukset. Sinä voit suhtautua häneen neutraalisti, suurinpiirtein niin kuin sittarin kassaan.
- narsujako
Vaihda puhelinnumerosi salaiseksi. Elä niin, että anoppi tietää mahdollisimman vähän tekemisistänne. Mieskään ei saa olla juorukellona sinnepäin. Kahvikutsuja järjestät vain mukaville ihmisille, ystävillesi.
Kun kommunikaatiokanavat vääntää niin minimille, että suunnilleen vain kuolemantapaus tai vastaava on pakko raportoida, voit taas elää omaa elämääsi.
Muuttakaa kauemmas, reilusti. Etsi itsellesi tukea esim. seurakunnan perhetyöstä tms. ammattikuuntelijoista. Pidä puolesi, älä näytä heille lannistumisen merkkiäkään! - Itsenästykää!
Mihin kaikkeen?
Elä omaa elämääsi, johon kuuluu miehesi, ei miehen perhe.
Jos asut anoppilassa, niin heti pois!
Jokaisella pitää olla oma kotinsa, jossa itsellä on sananvalta.
Vaihda lukot oveesi, ota uusi puhelin. Soittakoon muori vanhaan nroon, joka on komeron pohjalla.
Älä mene kutsumatta kylään, jos on pakko mennä, viivy kohteliaisuuskäynnin verran = puoli tuntia.
ÄLÄ kerro omia asioitasi, äläkä myös kysy anoppisi asioita. Te elätte eri elämää.
Jos olet miehesi kanssa puhunut omista suunnitelmistanne tai muusta, korosta miehellesi, että anoppi ei kuulu tähän keskusteluun. Hänen ei tarvitse tietää teidän asioistanne yhtään mitään.
Aikuisuus on sitä, että omat asiat ovat omia. Toisten asioita ei udella.
- Isukki vaan
Anoppisi elää omaa elämäänsä poikansa kautta.
Hänet on saatava ymmärtämään, että teillä on oma elämänne, jossa hän ei voi määrätä.
Miehesi tehtävä on tehdä se äidilleen selväksi, mikäli hän haluaa elää elämäänsä sinun, ei äitinsä kanssa.
Mitä pidemmälle asioiden selvittelyä venytttää, sitä vaikeampaa se on. - lohduton olo
Kiitos taas..ihanat vastaukset..olo on aika huono, ja koen jo että en ole mitään, mutta kai nämä vastaukset saavat minut jaksamaan, vaikka minua ollaan peloteltu, että jos he suuttuu minulle, on leikki kaukana, mikä leikki ??????????? olen uupunut.
- kammo miniä...
meillä myös anoppi uhkaili, valehteli, syytteli,haukkui ym, tuota peliä katselin 8 vuotta ja laitoin pelin poikki, nyt anopilla ei ole mitään asiaa meille.
Meidän tilanteessa mies oli minun puolellani ja anopin edessä hänen puolellaan. nyt olemme saaneet olla vuoden rauhassa,
tosin sitä en tiedä mitä se eukko miehelleni puhuu edelleen koska mieheni ei kerro....- trukkiakka
Joo, mullakin on tuo kamala anoppi. Ensin se haukkui tytärtäni. haukkumiseen yhtyi myös mies. Hankin tyttärelleni oman kämpän että rauha tulisi taloon. Mutta ei...Anoppi alkoi että minun pitäisi lunastaa miehen osa talostamme. Mies ei itse puhunut mitään tai jos kysyi oli vastaus:"En tiiä", "Jaa". Anopille olisi minun pitänyt kustantaa ulkomaan matka. Kun olin saanut "perintöä". Sanoin etten minäkään ole päässyt ulkomaille. Kiesin anoppia soittamasta enää mulle. Muutaman haukku viestin se laittoi ja siihen loppu.Kesä meni ihan mukavasti ja mieskin sai puhekykynsä. Mutta nyt tuli syksy ja mieheltä hävisi puhekyky.Siitä tiedän että taas on juoniteltu ja myrsky nousemassa.
- xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
vähän sama, mieheni ihmettelee miksi laitoin välit poikki, mutta oli pakko, loppu voimat ja turha vääntely asioista.huohkssss
- XXsseeuuhyuhj
On hirveää mielestäni tuollainen valta taistelu. Olen sivusta seuraajana katsellut ystäväni kamppailua olla ensinmmäinen nainen pojan elämässä, ja tuloksena pojan valtavat tuskatilat ja lääkkeiden varassa eläminen. Itse yritän pysytellä taka alalla etten häiritsisi poikani elämää mitenkään, joskus aina piipahdan pikaisesti katsomassa lastenlapsia, joten se saa riittää, en voisi kuvitellakkaan että sotkisin oman poikani perhe elämän omilla ongelmillani.Keran olen pyytänyt apua että kuskaisivat minut sairaalaan kun olin huonona ja he tekivät sen. Joten anopit, meidän äiti aika on ohi, annetaan nuoren sukupolven olla omissa oloissaan ja muistetaan omaa aikaamme miniänä, jotta ei tehtäisi itse virheitä joita itse olemme kokeneet.
Sitten on kyllä monella niin fiksuja miniöitä jotka ymmärtävät että vanhempi ja kokeneempi ihminen tietää elämästä pikkasen enemmän mitä nuoremmat, ja sellaisen miniän kanssa on ihan hyvä olla yhteydessä. - just4you2
Kerrankin joku anoppi oikeasti käsittää mistä on kysymys!!!
Nostan hattua, ja pyrin itse samaan kun on oma aikani olla anoppi .. Etten pyörisi kivenä kengässä arvostelemassa elämää, joka ei ole omani. Sillä lapsiemme elämä on heidän omaansa, emmekä saa puuttua liikaa.
Kun vähän avartaa näkemyksiään niin huomaa mikä elämässä todella on tärkeää.
Nuorille aikuisille ne ovat "omat siivet joilla voi lentää". Oman lapsen liiallinen sitominen itseensä väkisin on todellakin vaurioittavinta mitä tiedän. Mieheni kärsi vuosia äitinsä takia. Nyt vasta on anoppini käsittänyt (?..) miten minun haukkumiseni loukkasi ja haavoitti koko perhettä. - tavitsa
mulla loppu välit, asiallinen, asia ja siinä kaikki, ei muuta, asia ja normaali kuulumiset, ja ei mitään ylimääräistä, helppo ja helppo olla.
- yksinkertasta
mulle oli apin kanssa sama ongelma.. olin kuulemma ihan perseestä ja turha jätkä, kokoaja haukuttii ja yritettii pilata suhde. sit vaa sanoin eukolle et: "mä seurustelen sunkaa en sun isän kas.. oon yrittäny tulla senkaa juttuu mut sei halu tulla munkaa minkä sille voin. voit nähä isääs ku käyt sen luona kyläs mä en sitä kotiini halua enkä halu kuulla koko ihmisestä mitään enää" ja asia oli sillä sovittu ja enää mtn ongelmia
se on jotai 1800-lukua et puolison vanhempien kanssa pitäis olla hyvät välit(tai välit ollenkaa).. kun aletaan seurusteleen ja kun mennään naimisiin niin kysyykö se pappi siinä: "tahdotko ottaa tämän pirkon ja hänen koko suvun vaimoksesi ja rakastaa niitä...." jos on hyvät välit appii ja anoppii nii seo hyvä plussa mut jossei tuu toimee nii sit ei vaa tuu... - surkea miniä??
Minulla kanssa ihan hirvee anoppi. Kaikki oli mun syytä ja sovinnotkin oli vain teatteria että voi jyrätä uudestaan. Yritin aikani mielyttää n. 4 vuotta kunnes romahdin lopulta miehelleni ja sanoin että en tule enää sinne koskaan. Mun kotiani haukuttiin kun tupareihin kutsuin. Sen jälkeen se ämmä ei ole täällä käynyt. Ja lisäksi yritti saada myös poikansa vihaamaan mua lähettämällä haukkukirjeen poikansa ja minun aviomieheni työpaikalle. Siitä kuulin vasta myöhemmin. Se oli viimeinen asia. Koko ajan tunsin olevani väärässä paikassa.
En ole ollut tekemissä yli neljään vuoteen heidän kanssaan. Mieheni hoitaa oman perheensä ja eikä sukulounaitakaan vietetä kuin vain tän mahtiminiän seurassa joka on keskimmäisen pojan vaimo. Se siitä perheestä! painukoon helvetiin. Onneksi ei ole lapsia niin ei tarvi olla tekemissä jos ero joskus tulee. - aanoooppii
tälläistä on liikkeellä.. jopa täällä palstalla huomaa anoppiväen silmille hyökkäyksen heti kun joku nuorempi miniän reppana suunsa avaa..
Moni anoppi ei tunnu edes käsittävän että palsta on tarkoitettu nimenomaan heistä ja appiukosta puhumiseen..
Ei kannattaisi anoppien lukea jos pitää tulla tänne samantien valittamaan.. Antakaa miniöitten purkaa täällä rauhassa, kiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh821995Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1211715- 1801306
- 229720
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 57614
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako204575- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337482