Keskusteluyhteys

Puhelias

Olen alkanut ihmetellä miksi tällä palstalla tulee kaiken aikaa esille, että siitä ja siitä asiasta miehen pitää puhua äidilleen, miniä ei voi asiasta puhua. Kun on kysymys vaikka joulun vietosta, tai lasten tilapäisestä hoitamisesta, tai jostakin auton lainasta tai muusta avustamisesta, niin miniä ei voi keskustella anopin kanssa, sillä se kuuluu pojan tehdä.

Millaista on yhteydenpito, jos on tällaisia kirjoittamattomia sääntöjä? Joku kauhistelee, että anoppi neuvoo miniää taloustöissä, miksi ei neuvo poikaansa!

Välit katkeavat, ja miniä ei käy anoppilassa, vaikka poika menee lasten kanssa kylään.
Anoppia pelätään, kun hän tulee kutsumatta. Varmaan pelätäänkin, kun ei tiedetä, mistä hänen kanssaan voi puhua, kun niin monet asiat tuntuvan olevan tabu.

Ihmettelen, miksi sukulaisuus katsotaan niin tärkeäksi, että keskustelunaiheetkin jaetaan sen mukaan!

4

174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SuruMuttaTosi

Tiedätkö: kun on useat vuodet yrittänyt keskustella anoppinsa kanssa ja aina päädytään riitaan, ei enää viitsi keskustella. Annetaan miehen sitten hoitaa puhuminen. Fiksuahan tämä on!

Eikä anoppia pelätä, jos kutsumatta tulee. Lähinnä ihmetellään, etteikö ihmisellä ole nykyajan käytöstapoja.

• ex-miniä

Ehkä kaikki eivät ole ihmisinä niin mutkattomia kuin sinä, koska muistan kyllä oman anoppini kanssa olleeni hierarkiassa kaiken ihmisyyden alapuolella. Muuten ihan ok nainen, mutta kaikessa "tärkeässä" päätökset tapahtuivat mieheni ja anopin välillä. Tosin en niin välittänyt juuri sen vuoksi tavata anoppia saati käydä anoppilassa, sillä minun suvussani ei moista asennetta ole ollut saati on nytkään.

Jos olisin anopin suhteen ryhtynyt ylen demokraattiseksi ja taistellut kansalaisoikeuksistani se olisi aiheuttanut enemmän mieliharmia minulle kuin vain kohautella olkapäitäni, että olkoot mikä on.

• Just4you2

Siksi koska miniällä on se oma äiti jonka kanssa sopia sukulaisuusmenot.. Jos on ongelmaa anopin kanssa paras keskustella mahdollisimman vähän.. Konflikteilta vältytään tällätavalla ja perheen sisäinen demokratia säilyy.. Lisäksi mies oppii viimeistään tässä vaiheessa pitämään huolen näistä asioista ettei kaikki sälä ole naisen harteilla.. Tasa-arvoakin siinä on osanen..

Anoppius ja miniänä olo eivät ole kylläkään mitään verisiteitä eivätkä sukulaisuutta kummallekkaan. siksi loukkaaminen onkin niin helppoa.. tunnesiteitä ei aina pääse kehittymään.. ainakaan postiiivisia. Se on harmi..

• pitäjä45

Näi on ja olla pitää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      82
      2005
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      121
      1715
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1306
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      720
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      676
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      57
      624
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      205
      580
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      47
      517
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      482
    Aihe