alaikäisenä naimisiin

haluan naimisiin

itselläni menossa erittäin monimutkainen ja vähän ikäväkin tilanne elämässä, olen 17 vuotias ja raskaana kihlatulleni joka kylläkin asuu turkissa. ongelmani on että pian en mahani kanssa riskien vuoksi pysty enään lentämään turkkiin joten kun olimme suunnitelleet häät maaliskuussa kun täysi-ikäistyn, niin se ei nyt onnistukkaan, en myöskään pääse rahatilanteen ja vastasyntyneen vauvan kanssa ihan heti lentämään kun pikkukaveri on ulkona. haluaisin tietää kuinka nopeasti oikeusministeriö käsittelee nämä asiat, etenkin kun tietää pyyntöni olevan kiireellinen sillä pian en voi enään lentää, eikä kihlattuni myöskään pääse suomeen armeijaongelman vuoksi. eli kuinka nopeasti luvan saa? ja onko jollain kokemusta alaikäisenä ulkomaalaisenkanssa naimisiin menosta?

olen asunut turkissa viimeisen reilun vuoden ajan, ja nyt kun olen raskaana ja haluan synnyttää suomessa, olisi minulle erityisen tärkeää olla naimisissa ja saada myös isä suomeen :)

8

366

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dete.

provo

• hyvä vinkki

Lähdetäänkö siitä, että jos olet riittävän iso tyttö harrastaaksesi toimintoja, joista voi saada alkunsa uusi ihmiselämä, ja sitoutuaksesi juridiseen sopimukseen nimeltä avioliitto - olet varmasti riittävän iso tyttö ottaaksesi näin aamun valjettua luurin käteen ja ryhtyäksesi selvittämään asioita asianmukaisemmilta tahoilta kuin keskustelupalstalta. Eikös niin?

• ärsyttää tuommoiset.

Likka ihan asiallisesti kysyy asiaa joka on hänelle tärkeä, miksi pitäisi aina soittaa jollekkin tyypille, joka luulee tietävänsä asiasta jotain, ja kaikki niistä luulee tietävänsä asiat eri tavalla, kun voi yrittää tavoitella maalaisjärjen omaavia ihmisiä, jotka myös tietävät noista asioista, joidenka ei tarvitse virkansa puolesta käännyttää likkaa ovelta, siksi että kunta/suomen sosiaaliviranomaiset eivät halua että menevät nuorena naimisiin, ettei tule niitälapsia.
        Oma isäni kavereidensa kautta järjestivät minulle avioliiton 17-vuotiaana, että pääsen pois sosiaalitoimen "huollosta" :-D. Kaikilla ihmisillä on omat syysnsä mennä naimisiin. ja eikös "vapaina" kansalaisina meillä ole oikeus mennä naimisiin jos halutaan-!- ja ylipäänsä kysyä siitä miten se onnistuu.
        Jos olet tarpeeksi aikuinen kommentoimaan tälläistä asiaa, olet myös varmasti tarpeeksi aikuinen kätkemään katkeruutesi ja hoitamaan nää kirjottelut asiallisesti ja auttaa kun apua pyydetään. Mene naimisiin itse äläkä kiukuttele jos ulkonäkösi/luonteesi ei kelpaa kaksilahkeisille.!! Mutta älä kiusaa pientä avutonta tyttöparkaa jolla on tarpeeks paha tilanne ilman sun panetteluasi.*!'

• hyvä vinkki
        ärsyttää tuommoiset. kirjoitti:

Likka ihan asiallisesti kysyy asiaa joka on hänelle tärkeä, miksi pitäisi aina soittaa jollekkin tyypille, joka luulee tietävänsä asiasta jotain, ja kaikki niistä luulee tietävänsä asiat eri tavalla, kun voi yrittää tavoitella maalaisjärjen omaavia ihmisiä, jotka myös tietävät noista asioista, joidenka ei tarvitse virkansa puolesta käännyttää likkaa ovelta, siksi että kunta/suomen sosiaaliviranomaiset eivät halua että menevät nuorena naimisiin, ettei tule niitälapsia.
        Oma isäni kavereidensa kautta järjestivät minulle avioliiton 17-vuotiaana, että pääsen pois sosiaalitoimen "huollosta" :-D. Kaikilla ihmisillä on omat syysnsä mennä naimisiin. ja eikös "vapaina" kansalaisina meillä ole oikeus mennä naimisiin jos halutaan-!- ja ylipäänsä kysyä siitä miten se onnistuu.
        Jos olet tarpeeksi aikuinen kommentoimaan tälläistä asiaa, olet myös varmasti tarpeeksi aikuinen kätkemään katkeruutesi ja hoitamaan nää kirjottelut asiallisesti ja auttaa kun apua pyydetään. Mene naimisiin itse äläkä kiukuttele jos ulkonäkösi/luonteesi ei kelpaa kaksilahkeisille.!! Mutta älä kiusaa pientä avutonta tyttöparkaa jolla on tarpeeks paha tilanne ilman sun panetteluasi.*!'

"eikös "vapaina" kansalaisina meillä ole oikeus mennä naimisiin jos halutaan"

Nono, eipä mene noin. Täysi-ikäisellä ja puolisoehdokkaansa kanssa esteettömällä, kyllä. Alaikäisellä, vain laissa määrätyin ehdoin.

Mitä tulee ap:n kysymyksiin, niin otetaan vaikka tämä "kuinka nopeasti oikeusministeriö käsittelee nämä asiat". Mitä luulet, noin aikuistenoikeesti, olisiko oikeusministeriö parempi paikka selvittää asiaa kuin nettipalsta? ;DDD

"Jos olet tarpeeksi aikuinen kommentoimaan tälläistä asiaa, olet myös varmasti tarpeeksi aikuinen kätkemään katkeruutesi ja hoitamaan nää kirjottelut asiallisesti ja auttaa kun apua pyydetään"

Minkä katkeruuden? Nimenomaan annoin parasta mahdollista apua, minkä osasin (sillä varauksella, että aloitus on provo, kuten eka vastaajakin epäili). Neuvoin kysymään faktakysymyksiin oikeita vastauksia niiltä tahoilta, jotka asioista päättävät. Mistä sinä niitä kysyisit?

"Mene naimisiin itse "

En voi, mutta hääpäivää juhlimme taas lähiaikoina.

"Mutta älä kiusaa pientä avutonta tyttöparkaa"

En ole kiusannut, mutta olen vakaasti sitä mieltä, että jos ottaa vastuulleen alkavan ihmiselämän, ei sovi mennä sormi suuhun muutamassa käytännönjutussa. Mikäs muuten sinun ongelmasi on, kun noin tulistuit?

• turhutus
        hyvä vinkki kirjoitti:

"eikös "vapaina" kansalaisina meillä ole oikeus mennä naimisiin jos halutaan"

Nono, eipä mene noin. Täysi-ikäisellä ja puolisoehdokkaansa kanssa esteettömällä, kyllä. Alaikäisellä, vain laissa määrätyin ehdoin.

Mitä tulee ap:n kysymyksiin, niin otetaan vaikka tämä "kuinka nopeasti oikeusministeriö käsittelee nämä asiat". Mitä luulet, noin aikuistenoikeesti, olisiko oikeusministeriö parempi paikka selvittää asiaa kuin nettipalsta? ;DDD

"Jos olet tarpeeksi aikuinen kommentoimaan tälläistä asiaa, olet myös varmasti tarpeeksi aikuinen kätkemään katkeruutesi ja hoitamaan nää kirjottelut asiallisesti ja auttaa kun apua pyydetään"

Minkä katkeruuden? Nimenomaan annoin parasta mahdollista apua, minkä osasin (sillä varauksella, että aloitus on provo, kuten eka vastaajakin epäili). Neuvoin kysymään faktakysymyksiin oikeita vastauksia niiltä tahoilta, jotka asioista päättävät. Mistä sinä niitä kysyisit?

"Mene naimisiin itse "

En voi, mutta hääpäivää juhlimme taas lähiaikoina.

"Mutta älä kiusaa pientä avutonta tyttöparkaa"

En ole kiusannut, mutta olen vakaasti sitä mieltä, että jos ottaa vastuulleen alkavan ihmiselämän, ei sovi mennä sormi suuhun muutamassa käytännönjutussa. Mikäs muuten sinun ongelmasi on, kun noin tulistuit?

Sen verran hyvä kommentti, että epäilen sinun olevan Liina Anniina, yksi ainoista tämän palstan järkevistä naisista!

• huomionkipeäkö?
        turhutus kirjoitti:

Sen verran hyvä kommentti, että epäilen sinun olevan Liina Anniina, yksi ainoista tämän palstan järkevistä naisista!

...ettet vaan mainostanut taas ihan itseäsi...

• hyvä vinkki
        huomionkipeäkö? kirjoitti:

...ettet vaan mainostanut taas ihan itseäsi...

Teille molemmille, sekä kiitelleelle turhutukselle että ilmeisen happamalle huomionkipeälle, en ole Liinuska. Enkä ole edes turhutus, jolle hymyilevä kiitos kommentistasi!

Ja sinä huomionkipeä, jos olet sama kuin nimimerkki "ärsyttää tuommoiset", niin ehkä haluat vastata esittämiini kysymyksiin?

• Mammapa neuvoo

No, mikäs kiire sulla naimisiin on?
      Kaikkeahan ei saa, mitä haluaa..
      Tee lapsonen, anna pojan käydä armeijansa ja mene itse vaikka koulunpenkille.
      Aikuistut siinä samalla ja järkikin kasvaa ja asiat näyttää aikuisen perspektiivillä paljonkin erinlaisilta.
      Tänään haluat naimisiin, huomenna haluat jotain muuta, sellaista se on, elämä..
      Täällä annat lapselle paremman alun elämään, joten ehkä se Turkki ahtaine elämän tyyleineen kannattaa jättää ihan vain lomailumaaksi. ;)
      Itse menin alaikäisenä naimisiin ja kuvittelin olevani niin aikuista, vaikka pelkkä penskahan sitä kuitenkin on...ja erohan siitä tuli sitten parin vuoden jälkeen, kun halusin taas jotain muuta.
      Opiskelu kuitenkin kannattaa aina, joten pistäppä asiasi uuteen tärkeysjärjestykseen ja lapsen syntymän jälkeen hommaa itsellesi ammatti.
      Burkhaan ehdit pukeutua sitten myöhemmin, jos järkesi ei vain kasva.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      80
      1965
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1683
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1270
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      697
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      656
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe