Gyros ei ole yhtä kuin döner, kyseessä on totaalinen eroavaisuus. Eli siis kyse on kebablihasta. Gyros on turkkia doner kreikkaa.
Opettele dönerkebapin teko niin homma on ratkaistu. Itse paistoin jouluna reilulle 20:lle hengelle kyseistä lihaa vartaalla, joka pyöri kulovalkean edessä. Rakensin grillin jossa oli kolme uuninpeltiä päälletysten ja jokaisessa paloi kuusenhavuja jotka sitten hiiltyessään muodostivat oivan lämmönlähteen.
Gyroksen, ei dönerin lihat painoivat n.1,5 kiloa josta söimme kolme ateriaa ja sitä vielä jäikin tähteksi.
Varrasta jossa liha pyörii sanotaan Gyroksen ollessa kyseessä paistiksi ja döneristä puhuttaessa se on potkaa.
Kaikille hienoista kiiltävistä grilleistä kiinnostuneille neuvoisin tutustumista sen yksinkertaisimpaan ja toimivimpaan malliin, jonka näkee erinomaisessa ammattikäytössä vaikkapa Tallinnassa sijaitsevassa afgaaniavintolassa, joka sijaitsee lähellä lentokenttää. Hyvää ja halpaa aidolla uunigrillillä valmistettua ruokaa jota eivät turhat vihannekset pilaa. Ehdottomasti tutustumisen arvoinen paikka. Kävin eilen testaamassa.
Döner kebabista
Vanha kokki
1
96
Vastaukset
- Vanha kokki
Niin lisään vielä, että minä olin nuorena kokkina kepbappi baarissa töissä Turkissa, niin että minä kyllä kelabapit tiedän. Siellä meillä oli tapana räkäistä kebabin väliin, jos oli koppava asiakas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 77669
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483