Apua..matikka hukassa

hheiniiii

eli siis olen ollut aina huono matikassa ja yläasteella se vielä jotenkin sujui, mutta, kun menin amikseen niin siellä ei sitä matikkaa niin paljon tulekkaan ja kun tässä jokin aika sitten menin yhdelle matikka sivustolle ja kokeilin muuntaa murtoluvut desimaaliluvuiksi niin eihän se enää onnistunnutkaan, kun en enää muista miten se tapahtui. perus muuntamiset menee, mutta ei yhtään hankalammat, joten voisitteko selventää miten se muuntaminen käy. tiedän olevani todella surkea, kun en tällaista hommaa osaa...

14

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt osaat
    • Mä tiedän 98

Öö...mä en ymmärrä,miten ei voi osata muuntaa murtolukuu desimaaliluvuks,tämmöne 13-wee nörtti kun oon...Anyway,oletetaan vaikka,et on murtoluku 1ja3/4.Koska 3/4 on kolme neljäsosaa75%(siis 75/100)Niin murtoluvut on oletettavasti muutettava prosenteiks,eli 3/4=0.75Nyt ollaan vaiheessa almost ready,mut kun yhtälöstä puuttuu vielä se 1 kokonainen,saadaan murtoluvusta 1ja 3/4 desimaaliluku 1.75,nojaten tietenkin siihen logiikkaan,että 3/4on 75%. 1ja3/4 on siis desimaaleina 1.75.Toivon,ettei tää mun supernörttiteoria menny yli hilseen.Ja ai joo,3/4=75%saadaan sillä,että 100:4 ja se kerrotaan 4:llä.Toivottavasti ymmärsit.Joo,oon vähän nörtti.

• Mä tiedän 98

Ai joo,se 1.75 saadaan,kun 1 on yksi kokonainen,eli 100%.desimaaleina tämä jaetaan sataan.(tiedän myös,et kun ihmisen ÄO:n jakaa sataan,saadaan se,kuin monta keskiverto-ihmistä kyseessä oleva ihminen vastaa)Matikka on mulle ainski simppelii.

• Einsteinreborn

Sä pyöritit samaa paskaa koko ajan ympäri. Et sä mitään nörtteilyä osaa millään 7-luokan materiaalilla. Tiedätkö miten orionin galaksin kaarikierteiset antimateriaalikeskittymät kiertävät tähtisumussa hyberbelistä hydraalivektoria, joka on vielä vertikaalisesti keskittynyt gravitaatiokentän dibloidiseen kerrokseen? Tästä seuraa ettei orionin galaksin megalopolinen divetyperoksidi diffusioidu parkinssonin hiukkasten 3,4 oktogramman suurusluokkaisten piiytimien kanssa. Mä tiedän myös sen että apinat on viisaampia kuin ihmiset. Ne tajuaa ettei tarvitse miettiä turhaa paskaa, vaan keskittyy oleelliseen. Toisinsanottuna syömiseen,nukkumiseen,paskantamiseen ja panemiseen.

• Mä tiedän 98

Ihan heti!Mä vaan yritin auttaa,kertomalla,miten murtoluvut laitetaan desimaaliluvuiksi!Ja tasan on muka hyvä elämä p*skantaminen ja paneminen!Pöh,vai muka ******?Etkö sä muka ymmärtänyt?

• einsteinreborn
        Mä tiedän 98 kirjoitti:

Ihan heti!Mä vaan yritin auttaa,kertomalla,miten murtoluvut laitetaan desimaaliluvuiksi!Ja tasan on muka hyvä elämä p*skantaminen ja paneminen!Pöh,vai muka ******?Etkö sä muka ymmärtänyt?

Pahoittelen, kunhan vähän härnäsin O.o. Mä kirjoittelen tänne vähän läpällä kaikkea satunnaista.

Niin ja alkuperäiseen kysymykseen vastausta: Kaiva vaikka nuo vanhat ala/ylä asteen matikan kirjat ja vihkot esille ja kertaa niistä. Saako kysyä mihin muuten tarvit noita muunnoksia, jos amiksessa ei ole paljoa matikkaa? Pitääkö osata laskea päässä koulutukseen liittyen vai ihan omaksi iloksi?

ps. apinoilla on hyvä siellä viidakossa, ja uskon että ne tykkää elämästään. Ihmisapinat on muuten aika kehittyneitä, ei niiden elämä ihan noista asioista koostu.

terv. orangutani amazonasin viidakosta :)

• Mä tiedän 98
        einsteinreborn kirjoitti:

Pahoittelen, kunhan vähän härnäsin O.o. Mä kirjoittelen tänne vähän läpällä kaikkea satunnaista.

Niin ja alkuperäiseen kysymykseen vastausta: Kaiva vaikka nuo vanhat ala/ylä asteen matikan kirjat ja vihkot esille ja kertaa niistä. Saako kysyä mihin muuten tarvit noita muunnoksia, jos amiksessa ei ole paljoa matikkaa? Pitääkö osata laskea päässä koulutukseen liittyen vai ihan omaksi iloksi?

ps. apinoilla on hyvä siellä viidakossa, ja uskon että ne tykkää elämästään. Ihmisapinat on muuten aika kehittyneitä, ei niiden elämä ihan noista asioista koostu.

terv. orangutani amazonasin viidakosta :)

Eeh...okei,kunhan lopetat sen,saat anteeks...Mä en oikein osaa ottaa tommosta läpällä...Mut mä käytän niin paljon pilkkuja,kun haluun,eikä se tarkota,et mä muka oisin uhmaiässä.Mä vaan erottelen pää-ja sivulauseet.Ja kyl mä riehun täällä,jos haluunXD

• einsteinreborn
        Mä tiedän 98 kirjoitti:

Eeh...okei,kunhan lopetat sen,saat anteeks...Mä en oikein osaa ottaa tommosta läpällä...Mut mä käytän niin paljon pilkkuja,kun haluun,eikä se tarkota,et mä muka oisin uhmaiässä.Mä vaan erottelen pää-ja sivulauseet.Ja kyl mä riehun täällä,jos haluunXD

En mä sulle sitä uhmaikäviestiä laittanutkaan :) Ihan vapaasti saa riehua, riehuminen tekee välillä hyvää :D

kunhan ei riko liikaa paikkoja

• Mä tiedän 98

En mä sulle sitä uhmaikäviestiä laittanutkaan :) Ihan vapaasti saa riehua, riehuminen tekee välillä hyvää :D

kunhan ei riko liikaa paikkoja

No en mä mitään riko,enkä oo uhmaiässäkään,mut jos sä et laittanut sitä viestiä,niin kuka?

• einsteinreborn
        Mä tiedän 98 kirjoitti:

No en mä mitään riko,enkä oo uhmaiässäkään,mut jos sä et laittanut sitä viestiä,niin kuka?

siis en kohdistanu sitä sulle, vaan sille 12-pojulle. Juu kyl mä tiedän että sä et mitään riko. Vaikutat ihan kivalta ja rauhalliselta tytöltä, ja toikin oli vaan tommonen yleinen heitto tohon väliin xD

• oikee Mä tiedän 98

siis en kohdistanu sitä sulle, vaan sille 12-pojulle. Juu kyl mä tiedän että sä et mitään riko. Vaikutat ihan kivalta ja rauhalliselta tytöltä, ja toikin oli vaan tommonen yleinen heitto tohon väliin xD

Öö mä kyl tarkoitin sitä,kun motkotit mulle niistä pilkuista:-).Ja jos se et ollu sä,varastettiinko nimimerkki,vai liikkuuko täällä...klunk,jotain pahaa?

• einsteinreborn
        oikee Mä tiedän 98 kirjoitti:

Öö mä kyl tarkoitin sitä,kun motkotit mulle niistä pilkuista:-).Ja jos se et ollu sä,varastettiinko nimimerkki,vai liikkuuko täällä...klunk,jotain pahaa?

mitä jos mulla on jakautunu persoona? D: Jos unohdetaan pilkut sun muut. Ei mun maailmankuva tainnu niistä kauheasti järkkyä ,,,,,,,,,,, sori... jos vaikka keskitytään nyt seuraamaan puiden putoilua lehdistä vai? xD

• oikee Mä tiedän 98

mitä jos mulla on jakautunu persoona? D: Jos unohdetaan pilkut sun muut. Ei mun maailmankuva tainnu niistä kauheasti järkkyä ,,,,,,,,,,, sori... jos vaikka keskitytään nyt seuraamaan puiden putoilua lehdistä vai? xD

Hehheh XD! Seuraan kyllä sitäkin :-)

• wesrdtf

Ihmiset aina sotkevat matematiikan ja laskennon. Ei kerro minkäänlaisista matikan taidoista osaako laskea murtoluku. Sitävarten meillä 2000-luvun lapsilla on laskin.
      Matematiikka on se kuinka osaa käyttää laskentoa. (mikä tietysti on aika turhaa jos ei osaa laskea)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      92
      1066
    2. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      732
    3. Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat

https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe
      Savonlinna
      35
      614
    4. Ei näytä hyvältä

Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj
      Ähtäri
      39
      546
    5. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      49
      490
    6. Jos vielä toivot...mies...

Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi
      Ikävä
      46
      475
    7. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      31
      469
    8. Ilahtuisin jos laittaisit viestin

Mutta et niin tee 😔 sillä sun mielestä on mun vuoro.
      Ikävä
      34
      447
    9. Olet hurmaava

Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su
      Ikävä
      14
      441
    10. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
      Ikävä
      38
      434
    Aihe