Kuinka pitkään olette olleet työttömänä ja kuinka psyyke sen kestää?
Itse natisen jo liitoksissani ja haluan päitä vadille....
Akateeminen työtön ja mielenterveys
19
1186
Vastaukset
- AI MUITTEN VIKA VAI
Ei se muiden vika ole, jos sinä olet työtön! Eikö akateemiselle ole opetttu, että itse sinä elmääsi hallitset! Tätähän akateemiset itse toitottavat muille: Sillä on vissiin elämänhallinta lähtenyt totaalisesti!
NO; MISSÄS SUN ELÄMÄNHALLINTAS ON!
ET OLE SITTEN RAKENTANUT SUHDEVERKOSTOA - RUPEEPA TÖIHIN, KATOS AKATEEMISET USEIN OVAT TÖISSÄ, JOISSA TEKEVÄT PÄÄTÖKSIÄ MUITTEN IHMISTEN SUHTEEN - NO, MUUT IHMISET SAATTAVAT LÄHTEÄ TEKEMÄÄN VALITUKSIA, JA SILLOIN JOS KOSKA KANNATTAA AKATEEMISELLA OLLA SUHTEET KUNNOSSA - VOI SITTEN MONOTTAA KANSALAISIA, IHAN LAILLISESTI JOPA!
SYYTÄT MUITA OMASTA TILANTEESTAS!- Sivistynyt
Älä huuda, käytä pieniä kirjaimia!
- ilmilelävä todiste
Noin se mielenterveys näköjään kärsii.
- koville ottaa jep
Asiallinen vastaus: Ei ole helppoa olla vailla työtä, erityisesti omaa koulutustaan vastaavaa.
itse olen kitunut ja kärvistellyt (luetaan: vit.....aa vietäväsi) siivoojana,kun oman alan töitä ei irtoa, ei sitten millään.
Näin on jatkunut jo kohta 4v ja loppua ei näy. Viime viikolla olin pitkästä aikaa haastattelussa ja jopa toiveikas paikan saamiseen.
Mutta mitä vielä, hommaan valittiin 26v vastavalmistunut, ei tälläistä pitkän työkokemuksen omaavaa (ja edelleen sitä ylläpitävää ), 52v naista.
Joten kyllä, henkisesti on kovilla ja taloudellisesti myös. Mutta minkäs tälle mahtaa, tämä on elämää. - hellanlettas sentään
No, on se sitten sinullekin vaikeaa - vaikka neljä vuotta olet kuitenkin ollut sentään siivoojan töissä eli palkka juoksee!
Kyllä on kamalaa!
Mistä näitä kitisijöitä oikein tulee?- jotain järkee sentää
samalainen kitisijä sustaki tulis jos työtehtäviäsi alennettaisiin tai jäisit työttömäksi ja joutusit ttekeen "alempia ja huonompi" hommii. on päivän selvä että ero o sitä suurempi mitä koulutetumpi. lukekaa ja kokeilkaa olla muitte housuissa kyllä asia on näin. jos amistutkinnolla jäät työttömäksi ei siivoustyö olekaan niin kauheeta ....
- s ii ri
Haluaisin lukea kommentteja ihmisiltä, jotka ovat olleet kuntouttavassa työtoiminnassa ilman palkkaa. Itse olen ollut jo jonkin aikaa ja tuntuu, ettei paikka ole minua varten... menin kuntouttavaan akateemisen pitkäaikaistyöttömyyden takia. En tunne, että kuuluisin ryhmään ja tunnen itseni ulkopuoliseksi.
- akateeminen pää
Oikeasti monet duunarit ja alemmin koulutetut ei ymmärrä, että aivottomassa duunissa raataminen syö ja kovaa henkisesti, erityisesti niitä akateemisesti koulutettuja.
Kaikille ei todellakaan ole helppoa tehdä suorittavaa työtä liukuhihnalla tai vaikka siivota.
Varsinkin, kun monet työkaverit ja yleensä se esimies ovat todella tyhmiä ja aivokuolleita. Puheenaiheet ovat tasoa perjantaipullo, dokaaminen, oksentelu ja elatusmaksut, kossupullon hinta alkossa.
Yleensä olet ainoa työpaikalla, joka ei tupakoi tai ole yh, kärynnyt kässissä autolla ajosta tms todella fiksua.
Tämä näin karkeasti yleistäen!- neropatti inssi
töysin asiaa sitä yritin itsekin yllä selittää
- en ole yh
On akateemisia yksinhuoltajiakin. Yh ei ole edes aina eronnut. Minusta yksinhuoltajat saavat kohtuutonta arvostelua. Tämä kirjotus siksi, että pojallani on kaveri, jonka isä on kuollut ja äiti korkeakoulutettu, mutta työtön. Kaveri on erittäin fiksu ja hyväkäytöksinen.
- Aifhsgshaigpog
Minä en ruputöihin akateemisena juurikaan tuon takia lähde.
- asffffffffff
totta.
- viallinen akateemine
Ja tilannetta pahentaa vielä se, että työvoimatoimisto palvelee 90% vain ja ainoastaan kouluttamattomia tai perusduunareita.
tarjolla on lähihoitajan ja hitsarin kurssia, maahanmuuttajille tai ilman ammattia olevia. Tietokoneen käytön perusteita ja hygieniapassikoulutusta.
HOHHOIJAATI. Jännää, miten hyysätään jotain tiettyä ammattiryhmää. Esim telakka lomauttaa väkeä tai paperitehdas laitetaan pakettiin. Jopa on tarjolla korotettua työttömyysturvaa ja ihan omat työvoimavirkailijat ja kaikille henkilökohtaista apua.
Akateemista työtöntä EI auta kukaan. Oma vika, mitäs opiskelit. Oma vika, miksi et ryyppää ja alkoholisoidu. Oma vika, miksi et ole mielenterveysongelmainen. Oma vika, miksi osaat jo englantia ja teit kylmiltään hygieniapassikokeen. Oma vika, miksi asut vielä Suomessa. - Enkö kelpaa?
Itsellä on kahdet maisterinpaperit, toisesta alasta pitkä työkokemus, joka päättyi työuupumukseen ja pitkään sairauslomaan. Sen jälkeen kouluttauduin uudelleen, mutta töitä ei ole löytynyt ja masennuskin hiipii välillä, kun tuntuu, että olen täysin tarpeeton tyyppi tässä yhteiskunnassa.
Hakeuduin itse Kelan kautta ammatilliseen kuntoutukseen, ja nyt etsin itselleni työkokeilutyötä. Olin oikein innostunut, että Kelan työkokeilun kautta pääsisiin työleämään kiinni, kun olen jo vuosia sieltä ollut poissa. No, nyt törmään tähän akateemisen ongelmaan - mistä ihmeestä löytyy työkokeilupaikka. Kuntoutusohjaajanikin vain toteaa, että "niin, vaikeaahan se on sun paikkaa löytää, kun olet noin koulutettu..." Alan olla jo aika toivoton, kun en edes ilmaiseksi (siis palkkaa mulle ei tartte työkokeilun aikana maksaa) mihinkään kelpaa, vaikka osaisin tehdä oikeasti kahdenkin eri ammatin asiantuntijatyötä.
Kuka ottaisi hyvin koulutetun, itsenäiseen työhön pystyvän, pitkään työelämästä poissa olleen tyypin työkokeiluun?- anteex et oon olemas
Mä voisin ottaa jos olis mihin ottaa....
Mutta kun... täällä on reilu 30v nainen, jolla on tekniikan inssin paperit ja työtön.... Työtön jo kohta 2v. ... ja kaikkein huvittavinta on etten saa edes siivoushommia, kun olen siihen kuulemma liian korkeasti koulutettu... Työkkärissä sanottiin suoraan ettei heillä ole minulle tarjota mitään... - ex-työtön...
anteex et oon olemas kirjoitti:
Mutta kun... täällä on reilu 30v nainen, jolla on tekniikan inssin paperit ja työtön.... Työtön jo kohta 2v. ... ja kaikkein huvittavinta on etten saa edes siivoushommia, kun olen siihen kuulemma liian korkeasti koulutettu... Työkkärissä sanottiin suoraan ettei heillä ole minulle tarjota mitään...Ei kai työkäri sinua työllistä taikka järjestä töitä. Sinä haet ne itse. Tuosta linkistä voits seuloa kaikki mahdolliset paikat läpi.
www.duunia.net - fafsfsfsdfd
anteex et oon olemas kirjoitti:
Mutta kun... täällä on reilu 30v nainen, jolla on tekniikan inssin paperit ja työtön.... Työtön jo kohta 2v. ... ja kaikkein huvittavinta on etten saa edes siivoushommia, kun olen siihen kuulemma liian korkeasti koulutettu... Työkkärissä sanottiin suoraan ettei heillä ole minulle tarjota mitään...Mulle ei annettu edes paikallisia mansikanpoimijan paikkoja työttömyysaikana, lastenja puolison reissutyön takia en voinut lähteä satojen kilometrien päähän Suonenjoelle..kävin sitten torilla itse kysymässä ja olisin päässyt yhteen 50 km päähän, mutta sitten tulikin kutsu kurssille, mikä oli perheen kannalta helpompi.
Sinä nainen, koetapa päästä työkkärin rahalla opiskelemaan taloushallinnon tradeksi tai vastaavaksi. Itsellä tilanne oli päinvastoin, oli kauppis käytynä ja sitten kävin tekniikan alan tutkinnon, ja töitä löytyi. Pieniin tekniikan alan firmoihin tuntuu kelpaavan nainen, jolla on sekä tekninen että kaupallinen koulutus. Itse teen sihteerin hommia 30 % ajasta ja loput avustavia tekniikan alan töitä, ehkä 10 % on vähän vaativampaa hommaa. Olen ihan tyytyväinen.
Kannattaa tietty koettaa tätä urbaanilegendaa, kun kouluja käynyt ei saanut edes duunarihommaa. Seuraavaan paikkaan ei kertonutkaan koulutustaan, vaan sanoi olleensa ojan pohjalla ko. ajan ja päässeensä nyt kuiville, ja töitä löytyi.
- 19
Jopa 80% työpaikoista on sellaisia piilotyöpaikkoja, jotka pitäisi itse tonkia esiin mikä kysyy melkoisia istumalihaksia ja puhelimen käyttöä. Opiskeluihin kuuluvan työharjoittelun järjestäminen oli erittäin rankkaa, jouduin laskujeni mukaan soittamaan 30 eri paikkaan ennen kuin järjestyi sopiva paikka jonne oli matkaa yhteen suuntaan 60 kilometriä. Sitten järjestin itseni keikkafirmalle jonka kirjoilla olin 6 kuukautta ennen kuin sain itselleni paikan toistaiseksi voimassa olevalla työsuhteella. Kuuppa kestää työttömyyttä sellaiset 1 kuukautta ja sitten alkaa ahistaa. Kolme kuukautta on se raja jonka jälkeen alkaa työllistyminen hankaloitua. Ne palkattomat työharjoittelut kelpaat sinne tasan niin kauan kuin olet ilmainen. Esim. kirjastot ja erilaiset yhdistykset toimivat työharjoittelijoilla eivätkä palkkaa ketään töihin.
- fsafsa
Monet yhdistykset tosin ovat persaukisia eikä ole varaakaan palkata oikealla palkalla, palkkatuella ne kyllä palkkaavat. Mutta, kun moni voittoa tuottava ja pomoilleen jättipalkkioita maksavat yhdistykset myös käyttävät ketjussa samoihin hommiin harjoittelijoita ja palkkatukilaisia, se on väärin. Kun on ry, voi käyttää palkkatuen kokonaan työntekijäkuluihin. Tavallinen yritys ei voi, vaan sivukulut on maksettava itse. On myös yhdistyksiä, joista on tullut voitollisia ja yritystoimintaan verrattavia, kun ovat saaneet työntekijänsä ilmaiseksi. Mutta kun joskus on ry nimen perään laitettu, sitä ei kovin helposti pois oteta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä581685- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1271260- 1401064
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55654Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64612