Hiukkasen ihmetyttää

wunnuska

Elämä nyt meni niin, ettei sitä omaa perhettä tullut perustettua. Ei osunut kohdalle miestä, jonka kanssa olisin perheen perustanut ja sitten tuli aika hoitaa omat vanhemmat. Ennen vanhempieni poismenoa sain töissä kuulla, että helppohan sinun on kun sinulla ei ole lapsia, vaikka kaikki tiesi tilanteeni, että aikani meni vanhempia hoitaessa. Vaihdoin puheenaihetta, sillä tajusin että heillä on vielä edessä se mikä minulla on nyt takana. Aikaisemmin minusta oli mukavaa kuunnella ihmisten juttuja omasta perhe-elämästään ja lasten kommelluksista, mutta ei enää vanhempieni pois menon jälkeen. Taas se sama "helppohan sinun on kun sulla ei ole perhettä". Mutta minullahan oli: äiti ja isä olivat perheeni ja nyt olen menettänyt heidät. Käyn vielä suruani läpi ja muiden puheet perheestä ja lapsista nostavat mieleeni surun siitä ettei omia lapsia ole eikä näin ollen lapsenlapsiakaan tule. Näin vain kävi. Ymmärrän sen, että perhe ja siitä puhuminen on ihmisille tärkeää, mutta jollain lailla puheista käy ilmi että puhujien mielestä minä en tiedä elämästä mitään "perheettömänä" ja jos haluaisin puhua elämän muistakin asioista, puheeni mitätöidään ja aloitetaan taas se perhe&lapset-keskustelu. Luojan kiitos työkavereina on myös nuorempia ja perheettömiäkin ihmisiä, joiden kanssa keskustelut onnistuvat ellei paikalle satu näitä perheellisiä. Onko muita saman kokeneita täällä?

5

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen pahoillani, jos

      koet perheellisten keskustelut noin!
      Vakuutan, että huolia ovat täynnä heidän päivänsä. Aivan turha kadehtia heitä.
      Ja se, ettei sinun kohdallesi hyvää miestä sattunut, se ei ole heidän vikansa.

    • wunnuska

      Tiedän, että heillä on omat huolensa. En kadehdi heitä. Enkä syytä heitä tilanteestani.

      • akat. homo!

        Ihmiset ovat keskimäärin aika taantumuksellisia.
        Uutta on ajatus, että nainen voi tulla toimeen
        ilman miestä. Ennen poika jäi talonpitäjäksi,
        ja tyttöjen oli tarkoitus löytää itselleen elättäjä.
        Enää nainen ei tarvitse elättäjää, ja se onkin
        ongelma monelle miehelle. Kun vielä naiset
        alkavat olla koulutetumpia kuin miehet. Yli-
        opistossa on naisenemmistö lähes joka kou-
        lukunnassa. On tulevaisuudessa ihmettele-
        mistä.


    • wunnuska

      mmmm....kyllä mulle mukava mies kelpaisi. Nythän on aikaa ja mahdollisuuksia vaikka kuinka.

      • Lillukanvarsi1

        Varmasti on mukavia miehiä joille kelpaat. Eikä muuten tarvitse olla sinua vanhempi. Mukavia alle 40-v löytyy, jotka hakevat vanhempaa naista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe