Elämä nyt meni niin, ettei sitä omaa perhettä tullut perustettua. Ei osunut kohdalle miestä, jonka kanssa olisin perheen perustanut ja sitten tuli aika hoitaa omat vanhemmat. Ennen vanhempieni poismenoa sain töissä kuulla, että helppohan sinun on kun sinulla ei ole lapsia, vaikka kaikki tiesi tilanteeni, että aikani meni vanhempia hoitaessa. Vaihdoin puheenaihetta, sillä tajusin että heillä on vielä edessä se mikä minulla on nyt takana. Aikaisemmin minusta oli mukavaa kuunnella ihmisten juttuja omasta perhe-elämästään ja lasten kommelluksista, mutta ei enää vanhempieni pois menon jälkeen. Taas se sama "helppohan sinun on kun sulla ei ole perhettä". Mutta minullahan oli: äiti ja isä olivat perheeni ja nyt olen menettänyt heidät. Käyn vielä suruani läpi ja muiden puheet perheestä ja lapsista nostavat mieleeni surun siitä ettei omia lapsia ole eikä näin ollen lapsenlapsiakaan tule. Näin vain kävi. Ymmärrän sen, että perhe ja siitä puhuminen on ihmisille tärkeää, mutta jollain lailla puheista käy ilmi että puhujien mielestä minä en tiedä elämästä mitään "perheettömänä" ja jos haluaisin puhua elämän muistakin asioista, puheeni mitätöidään ja aloitetaan taas se perhe&lapset-keskustelu. Luojan kiitos työkavereina on myös nuorempia ja perheettömiäkin ihmisiä, joiden kanssa keskustelut onnistuvat ellei paikalle satu näitä perheellisiä. Onko muita saman kokeneita täällä?
Hiukkasen ihmetyttää
5
102
Vastaukset
- Olen pahoillani, jos
koet perheellisten keskustelut noin!
Vakuutan, että huolia ovat täynnä heidän päivänsä. Aivan turha kadehtia heitä.
Ja se, ettei sinun kohdallesi hyvää miestä sattunut, se ei ole heidän vikansa. - wunnuska
Tiedän, että heillä on omat huolensa. En kadehdi heitä. Enkä syytä heitä tilanteestani.
- akat. homo!
Ihmiset ovat keskimäärin aika taantumuksellisia.
Uutta on ajatus, että nainen voi tulla toimeen
ilman miestä. Ennen poika jäi talonpitäjäksi,
ja tyttöjen oli tarkoitus löytää itselleen elättäjä.
Enää nainen ei tarvitse elättäjää, ja se onkin
ongelma monelle miehelle. Kun vielä naiset
alkavat olla koulutetumpia kuin miehet. Yli-
opistossa on naisenemmistö lähes joka kou-
lukunnassa. On tulevaisuudessa ihmettele-
mistä.
- wunnuska
mmmm....kyllä mulle mukava mies kelpaisi. Nythän on aikaa ja mahdollisuuksia vaikka kuinka.
- Lillukanvarsi1
Varmasti on mukavia miehiä joille kelpaat. Eikä muuten tarvitse olla sinua vanhempi. Mukavia alle 40-v löytyy, jotka hakevat vanhempaa naista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483