Olen ollut parisuhteessa kumppanini kanssa jo parisen vuotta, lukuunottamatta jotain lyhyitä katkoja suhteessamme. Meillä molemmilla on profiilit facebookissa ja olemme suhtkoht tyytyväisiä ja onnellisia suhteessamme ja pyrimme puhumaan asioista avoimesti. Tai ainakin minä pyrin puhumaan.
Tämä vaikuttaa ehkä mitättömältä ja turhalta asialta, mutta minua se vaivaa välillä: Miksi kumppanini ei laita Facebookkiin siviilisäädyksi esim "parisuhteessa"? Koska mehän olemme parisuhteessa, niin miksi hän ei voi laittaa noin yksinkertaista asiaa nettiprofiiliinsa?
Olen puhunut asiasta hänelle suoraan ja olen yrittänyt vihjaillakkin, mutta hän vain vastaa minulle "Katsotaan huomenna/viikonloppuna." Minusta tuntuu että hän siirtää ja välttelee tätä asiaa koko ajan.
Minua se suuresti ihmetyttää ja epäilyttää, vaikka melko pieni asia tämä loppujen lopuksi onkin.
Kertokaa, mitä mieltä te olette asiasta? Millaisia kokemuksia teillä on? Voiko tässä olla jotain muutakin kuvioissa mukana, vai olenko vain vainoharhainen?
Tutkitusti Facebook vaikuttaa parisuhteisiin liiankin negatiivisella tavalla ja voi aiheuttaa turhia, typeriä riitoja. Sekä eroja...
Parisuhde ja Facebook-siviilisääty
19
825
Vastaukset
- äh ja puh
Tosi mies ei vahtaa facebookin tapaisia asioita. Sä olet fruittari....
- isosisko neuvoo
No kuulkaapas, on sitä ennenkin osattu elää ja suhteita hoitaa ilman mitään facebookeja. Näitä keskusteluja kun lukee, niin huomaa miten monessa parisuhteessa se aiheuttaa riitoja. Jospa unohtaisitte koko facebookin muutamaksi viikoksi ja alkaisitte vaikkapa viihtyä kahden aikaa viettäen. Hui kauhea, aikö kuulostakin pelottavalta:)
Tuonkin ajan minkä vietätte facebookissa, voisi kyllä käyttää järkevämminkin ja vältyttäisiin monelta riidalta ja epäluulolta. - naamakirjasuhde
Me ollaan oltu parisuhteessa nelisen vuotta, eikä olla kumpikaan laitettu suhdetietoja profiiliin. ei siitä olla sen kummemmin edes keskusteltu.
- näin...
Minkä ihmeen vuoksi miehen pitäisi päivittää parisuhdetilanteensa facebookiin? Eiköhän kaikki sen tiedä, kenen pitääkin / haluattekin tietävän. Sinun itsetuntoasi nostaaksesi? Unohda koko juttu. Samaa linjaa jatkamalla voi olla, ettet ole enää parisuhteessa.
- ..............
Onko mies ilmoittanut työnantajansa Facebookissa? Miksi ei, jos kerran on työsuhteessa? No siksi, että kaikki eivät halua vuotaa yksityisasioitaan julkisuuteen.
- FB boikottiin..
Sitä minäkin oon ihmetelly, ku oon facebookissa tutkaillu pariskuntien sivuja. Toinen puolisko ilmottaa avoimesti olevansa parisuhteessa henkilön ***** kanssa, mut sit taas se toinen ei mainitte profiilissaan sanallaakaan siitä että on varattu. Ni sitä mä oon miettiny, et tollanen on aikas tyhmää, ite en sellasesta kauheesti tykkäis. Ikäänkuin tää "pihtaava" osapuoli haluais pitää kaikki ovet avoinna, jos vaikka joku hemaiseva hempukka tai kolli osuis kohdille. Ni jopas sitä oltaiskin nopeesti vapaata riistaa..
- *huoh* :/
Olen samaa mieltä kanssasi "FB boikottiin.." Itsellänikin tulee mieleen että "pihtaava" osapuoli haluaa pitää kaikki ovet auki, eikä halua antaa muille sitä vaikutelmaa/totuutta että on parisuhteessa...
- levinia
Elämää on Facebookin ulkopuolellakin.
Miehet nyt tuppaa olemaan sellaisia, että ei ne edes ajattele jotain tuollaista, ne pitää sitä ihan itsestäänselvyytenä :) Tokihan kaikki tietää että olette yhdessä, ihan ilman FB statuksiakin! - *huoh* :/
Harvoinpa siellä Facebookissa tulee muutenkaan käytyä. Ehkä vaivaan päätäni ihan turhalla asialla.
Facebook on mielestäni muutenkin turha paikka ja sosiaalisuus on nykypäivänä liian yliarvostettua. Ketä kiinnostaa muiden ihmisten "hehkutus"- tilapäivitykset? Tyyliin "Joo huomenta, keitinpä tuossa hyvät aamukahvit ja kävinpä aamupaskalla!" - kaikkiasitä
..."Samaa linjaa jatkamalla voi olla, ettet ole enää parisuhteessa". .
Totta. - jhjhljh
Minulla oli kaverinani kerran ihminen, joka taisi olla statukseltaan sinkku, vaikka ei siis taatusti ollut, yhteiset talotkin oli jo hankittu. Ero sitten kuitenkin joskus tuli, ja löytyi uusi kumppani, ja silloin kyllä status muuttui salamana suhteelliseksi. Täytyy myöntää että vähän ihmetytti.
Ja muutenkin, eikös sen asian voi jättää ihan kokonaan ilmoittamatta jos kyse olisi siitä ettei halua kaikista asioista kaikkialle huudella? Miksi suorastaan valehdella?
Mutta kaipa siihen sitten on syynsä, en ole viitsinyt kysellä koska tunnen paremmin tämän toisen osapuolen kuin tämän joka sinkuksi suhteessa ilmoittautui, enkä viitsinyt aiheuttaa ongelmia osoittamalla asiaa jos vaikka toinen ei olisi huomannut tai jos asiasta olisi jo valmiiksi kränää. En ehtinyt saada tilaisuutta kysyä suoraan siltä joka sinkuksi itseään ilmoitteli.... - eräs fbssä
Ratkaisu: kun pitää statuksen täysin tyhjänä ei tarvitse miettiä noita asioita!!
- .....
Eipä tarvitse murehtia ko asioita kun ei kumpikaan edes ole facebookissa, ei ole aikaa eikä kiinnostusta....
- hmm...
Siis mikä siviilisääty hänellä siellä siten on? Sinkku? Jos ei ole mitään siviilisäätyä laittanut niin sulle vois sanoa että hanki elämä! Ja jostain muualta kuin facebookista.
- JuanJesus
Mulla on kyll profiilissa "parisuhteessa", ei kenen kanssa, ei olla mieheni kanssa FB-kavereita. Miehellä ei ole mitään.
- -j-
me miehen kanssa erottin ja oltiin. loppujen lopuksi en jaksa enään ees olla sen kaveria siellä. enkä ole pitkään aikaan pitäny että olen naimisissa. saa olla tyhjä kohta niin ei tarvi taas muutella sitä jos tulee riitaa ja eroja. ja mun mielestä se on ihan sama lukeeko sitä siä vai ei. kun kuitenkin ne ystävät tietää oletko sinkku vai varattu.
et älä turhaan huolehdi!!! =) - tyuwu
Ymmärrän kyllä että mietityttää, mutta kaikki eivät jaksa välittää facebookista, ja osa ei vain jaksa kavereiden, tuttujen, puolituttujen ja sukulaisten kommentteja "uudesta" parisuhteesta. Jotkut vain tarkoituksella pitävät fb profiilin informaation minimissä.
Mikäli miehelläsi lukee siellä "sinkku", niin on kyllä oikeus valittaa, vahdata ja vaatia että status muuttuu :D mutta jos siellä ei yksinkertaisesti lue mitään parisuhteesta niin turhaa mieltäsi vaivaat. - Mies, 29v
Jos Naamakirjaan merkattu "parisuhteen tila" muodostaa riitoja itse suhteeseen, ehdottaisin, että poistatte kummatkin omat profiilinne Facebookista nyt saman tien ja alkaisitte elämään virtuaalisen elämän sijaan oikeaa elämää.
Jos ette pääse asiasta yhteisymmärrykseen - tai profiilien poistaminenkaan ei onnistu, suosittelen jättämään koko suhteen. - vinkki1....
Noh, jos pelkäät, että miehelläsi on säpinää facebookissa muitten kanssa nii kirjottele vaa sinne hänen seinälleen rakkausrunoja, laita rakkausbiisejä, kirjota kaikkee että "oli ihana viikonloppu rakas
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462