Apua! Miten kitkeä äkkirakastuminen nopeasti!

iikkis

Eli otsiikko kertookin jo paljon. Olen parisuhteessa ja onnellisessa sellaisessa. Poikaystäväni on aivan ihana, enkä millään tahtoisi hänestä luopua. Hän on juuri sellainen jonka kanssa tahtoisin viettää lopun ikääni.
Meillä on kuitenkin ollut jonkinlaista valtataistelua viimeaikoina ja suhde on ollut pienessä remontissa. Ei mitään hirveän vakavaa, mutta kuitenkin, muutoksia parisuhteeseemme lähinnnä mieheni aloitukseta.
Nyt eilen sitten tutustuin sattumalta ystäväni pariin (miespuoliseen) kaveriin ja toisen kanssa oli aivan mielettömästi sähköä! Tajusin myös heti että se oli molemminpuoleista. Mitään ei todellakaan tapahtunut, normaalia tutustumista mutta en kerta kaikkiaan saa tyyppiä mielestäni! Tämä on kamalaa, koskaan aiemmin en ole kokenut tällaista, näin nopeaa ja vahvaa ihastumista. Enkä edes tiedä tyypistä juuri mitään! :D
Olen seurustellut nykyiseni kanssa vajaat 2 ja puoli vuotta, ja mietin että pitkässä suhteessa toki tulee ihastumisia, mutta onko 'normaalia' että niitä tulee jo näin pian? Kertokaa vanhemmat ja viisaammat ihmiset miten saisin itseni pois näin ahdistavasta ihastumisesta...

10

626

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iikkis

Anyone? Lisäisin vielä sen että mun on vaikea olla näkemättä tätä kaveria enää, sillä ollaan samaa kaveripiiriä ja hän asuu melkein naapurissa. Lisäksi puhuttiin nyt jo jonkinlaisten pikkujoulujen tms järjestämisestä tässä ennen joulua... Joten kiltit auttakaa mua saamaan tunteeni kuriin ennen kun nään hänet seuraavan kerran. nyt jo tässä hanestä kirjoittaessa sydän hakkaa ja perhoset lentää vatsassa... Joten apua todella kaivattaisiin....!

• mieti lähtökohdat

eihän se koskaan paikkaa eikä aikaa eikä elämäntilannetta kysele, jos joku rakkaus tulee vastaan. Mutta miksi sinun ja kumppanin välit on sellaiset, että niiden väliin mahtuu sinun tunteesi ja ihastumiset toiseen. Ei kannata keskittyä yhtään siihen ihastukseen vaan ensin pohtia, mikä tekee sen hajuraon siihen väliin, että sinne niitä toisenlaisia tunteita mahtuu.
      Yleensä siitä lähdetään, missä ollaan, joten kysy itseltäsi missä sinä olet.

• iikkis

Kiitos, olenkin miettinyt tuota... Sikäli outoa, että vaikka poikaystävän haluamat muutokset kirpaisivatkin alkuun, niiin olen itsekin paljon onnellisempi näin. Mutta voihan se olla että joku osa minusta jäi tyytymättömäksi ja päätti ratkaista asian näin..? Todellakin inhottavaa koska olen aina ollut sitoutuvaa ja uskollista tyyppiä ja siksi tällainen ihastuminen tuntuu todella rankalta nyt.. :( etenkin kun poikaystäväni todella haluaa parastani ja on ollut aina tukena ja rakastanut. Ja kun tämä tuli niin salamana kirkkaalta taivaalta! Vielä eilen aamulla poikaystäväni lähti luotani ja kaikki oli hyvin... Tai ainakin siltä tuntui.

• dfsa

Käy kokeilees ensin että onko se hyvä panemaan. Eihän sitä sokkona kannata lähteä miestä vaihtamaan.

• iikkis

Niinno, tarkoitukseni ei tosiaan ollut vaihtaa miestä vaan saada tämmöinen ihme tunnevyöry toista kohtaan kuivumaan pois.

• arkea tulossa

Parin vuoden jälkeen alkuhuuma haihtuu ja silloin ihastuu toisiin herkemmin. Tuossa tilanteessa vaaditaan sitoutumista. Toisaalta tietysti pitää punnita, että onko suhde kunnossa jos ihastuminen johonkin toiseen tulee noin vahvana.

• hankalapää

sinun pitää vaan tehdä selväksi ihastuksellesi että olet varattu nainen. Olisi hyvä myös ottaa tietoisesti hieman etäisyyttä siihen jätkään ja keskittyä vaikka siihen naispuoliseen kaveriisi. Paras olisi jos näkisit sitä tyyppiä vain kun oma poikaystäväsi on mukana, voihan tilanne alkuunsa tuntua sinusta ahdistavalta, mutta hei ei kannata hölmöillä. Kannattaa tajuta, että ihastumisia kyllä sattuu, mutta et tiedä siitä ihmisestä oikeasti yhtään mitään millainen se on omana itsenään... jos nykysuhde on hyvä niin pidä siitä kiinni.

• iikkis

Kiitos hankalapää, toivoinkin että joku takoisi päähäni järkeä! Juuri tuo itseänikin naurattaa että kun en tosiaan tunne häntä ollenkaan. Nykyiseni tunnen ja tiedän hänen olevan ihana. Mutta ehkä tämä on nyt tutkiskelun paikka että mitä suhteessa nyt on kun tämmöinen pääsee tapahtumaan... Juu olen miettinyt tuota että ottaisinn poikaystävän mukaan seuraavan kerran (jos ehtii, hän on hyvin kiireinen). Siinä on vaan se, että pelkään poikaystäväni huomaavan jotain... Kun tosiaan tuntui niin vahvasti tuo. Enkä tahtoisi loukata häntä. mutta ehkä nyt kun osaan varautua pystyn myös hallitsemaan tunteeni paremmin.

• Done that

"Tajusin myös heti että se oli molemminpuoleista"

Älä nyt tuohon lankaan mene-kuka tahansa pelimies käyttää säälittä hyväkseen tilanteen, jossa nainen on muutaman sanan jälkeen valmis lopettamaan vuosien suhteensa.

"Olen parisuhteessa ja onnellisessa sellaisessa. Poikaystäväni on aivan ihana, enkä millään tahtoisi hänestä luopua. Hän on juuri sellainen jonka kanssa tahtoisin viettää lopun ikääni."

Mikä tuossa siis mättää? Vähän kinastelette, ja olet saman tien lääpälläsi ensimmäiseen hyypiöön joka vähän kehuu? Mieti nyt ittekin, elämässä tulee eteen kuitenkin "pikkasen" isompiakin asioita.

• iikkis

Juu, ymmärrän kyllä pointtisi done that mutta kun tämä ei todellakaan ole 'ensimmäinen hyypiö joka vähän kehuu'. En todellakaan ole tyyppiä joka ihastuu helposti! Suhteemme aikana on tullut useampaan otteeseen tilanteita joissa olisin voinut valita toisin, mutta aiemmissa tapauksissa ei mielessäni ole käynytkään ihastuminen tms. Nyt se vaan iski kertakaikkiaan. Mutta, olen kyllä miettinyt sitäkin mahdollisuutta että pelimies osui kohdalle. eipä sitä toisesta kai välittömästi sitä huomaisi... No, mutta ei auta kuin koittaa saada järkeä taas päähän ja toinen pois ajatuksista. Omaani kuitenkin rakastan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      88
      2088
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1756
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      237
      766
    5. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      699
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      556
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      492
    Aihe