Mitä mieltä ollaan ?

Ilmainen lounas ?

Syyttäjää vaatii "Ike":lle 2 vuoden vankeustuomiota lahjuksien ottamisesta.
Onko vaatimus mielestäsi kohtuuton tai ei ?

Oma vastaukseni: ihan O.K., ehkä kuitenkin ehdollisena.

30

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tase pappa

      Jos rikos katsotaan tapahtuneeksi, on Syyttäjän vaatimus oikean sorttinen, rikoksen yhteiskuntaa rapauttavan teon vuoksi.
      Todistustaakkahan on Syyttäjällä.

      Kanerva on ollut ennenkin pahoissa paikoissa, luistellen niistä tyylikkäästi pois.
      Kanerva on Pelimiehiä, vahvoine tukijoukkoineen, joilla on suhteita ja ennen kaikkea - RAHAA.
      Yleensä, oikeasti rikkaan rikos, on vahingossa tapahtunut huolimattomuus, siinä, missä tavalliselle Taaville napsahtaa Häkin Lukko, väärällä puolen ovea.

      Nyt vain sattuu olemaan hieman hämärän taustan omaavat vastapelurit mukana kuvioissa.
      Tällä erää taitaa kaikki oikeusasteet joutua tätä juttua puimaan.
      Päätöstä saadaan odottaa vuosia.

      Herääkin kysymys - Tiesikö Vapaavuori, Ministerinä ollessaan, näistä mahdollisista kytköksistä jotakin, koska Hän niin pontevasti vastusti uusien Ideaparkkien tonttien kaavoittamista ja rakentamista.

      Jos, oikeasti, tuomio rapsahtaa, vaihtuu se muutamaan tuntiin yhdyskuntapalvelua.
      Kansan moraalinen närkästys ehtii hienosti unohtua seuraaviin vaaleihin mennessä.
      Näkee, ken elää.

      • görgyj

        Kyllähän meillä on yllättävän
        korruptoitunut ja mätä valtio-
        valta. Eräänkin puolueen
        kansanedustajista on 20%
        rikollinen tausta.
        Meille tarvittas poliittinen
        oikeusasiamies. joka val-
        voisi kansanedustajien
        nuhteettomuutta. Tämä
        olisi käsittääkseni ainoa
        keino saada rikolliset pois
        eduskunnasta.


    • Täysin kohtuuton.
      Ile pitäisi vapauttaa kokonaan kaikista syytteistä.
      Oikeudenkäynti on pelkkää nykyajan hapatutusta.
      Rahankäyttö on aina ollut suunnitelmallista jo Kekkosen aikaan.
      Ja kaavoitus on aina ollut puolueiden hanskassa, rahantekokone kun on.
      Silkkaa, naurettavaa näytelmää koko homma.
      Katsokaa vaikka Turun arkkitehtuuria tänäpäivänä, ei se kaikki masennus ole pelkästään Kanervan vika.
      Ongelma taitaa olla siinä, että muinainen Ulkoministeri unohti ottaa mukaan pari kaveria, jotka olisi pitänyt ottaa mukaan.
      H.

      • Tase pappa

        Nyt puhuu Mies asiaa.
        Näin on näppylät ja nännit Turussa ollut ja tulee olemaan.

        Ei muuten tarvitse ottaa enempää kavereita mukaan näihin sembaloihin.
        Piiri pieni pyörii.
        Katso vaikka Toriparkin puuhamiesten nimiä.
        Sieltä luettelosta löytyy koko Turun Taudin Virustartunnan peruslähde.
        Rokotusta ei ole keksitty.


      • görgyj

        Siis: Rikollisten on päästävä eduskuntaan!
        Mutta kun olis oltava nuhteeton!
        Miten selittyy tämä yhtälö?
        Minkälainen olisi nuhteeton rikollinen?


      • görgyj kirjoitti:

        Siis: Rikollisten on päästävä eduskuntaan!
        Mutta kun olis oltava nuhteeton!
        Miten selittyy tämä yhtälö?
        Minkälainen olisi nuhteeton rikollinen?

        "görgyj"

        Rattijuopumus, ylinopeus, pyllyn nipistely, komeiden ryntäiden tiiraaminen, alaikäisten paneminen (nuori edustaja), muijan läpsäytys, satunnainen tukkapölly, puolueen parasta ajatteleminen...
        Nuo eivät ole rikoksia.
        Pienten tissien tuijottamisen välttely ja julkkisten äänestäminen eduskuntaan pitäisi olla.
        H.


      • Kairossa kaljat
        Tase pappa kirjoitti:

        Nyt puhuu Mies asiaa.
        Näin on näppylät ja nännit Turussa ollut ja tulee olemaan.

        Ei muuten tarvitse ottaa enempää kavereita mukaan näihin sembaloihin.
        Piiri pieni pyörii.
        Katso vaikka Toriparkin puuhamiesten nimiä.
        Sieltä luettelosta löytyy koko Turun Taudin Virustartunnan peruslähde.
        Rokotusta ei ole keksitty.

        Tase pappa

        Meillä on kotkassa toriparkki. Talvella ihan ok paikka ja siellä on jopa autonpesuliike.
        Varsinaisesta torista tuli parkin myötä autio ja tyhjä. Rakentaminen vei niin paljon aikaa,että tori jotenkin unohtui. Kaikki siirtyivät karhulan torille,niin myyjät kun asiakkaatkin.


      • Tase pappa
        Kairossa kaljat kirjoitti:

        Tase pappa

        Meillä on kotkassa toriparkki. Talvella ihan ok paikka ja siellä on jopa autonpesuliike.
        Varsinaisesta torista tuli parkin myötä autio ja tyhjä. Rakentaminen vei niin paljon aikaa,että tori jotenkin unohtui. Kaikki siirtyivät karhulan torille,niin myyjät kun asiakkaatkin.

        Niinhän kävisi Turussakin, jos Toriparkki toteutettaisiin. Torikauppa näivettyisi.
        Kuitenkin sitä toriparkkia ajetaan kun käärmettä pyssyyn, Turun Osuuskaupan = Wiglund Tavaratalon toimesta.
        Osuuskauppa saisi suoran yhteyden Tavarataloonsa.
        Turun Sanomien Toimitalon tontin arvo , samoin Vihannon Sähkön omistamien tonttien arvo nousisi pilviin.

        Turun Sanomat haluaisi rakentaa toimitalonsa korkeuksiin, joka estäisi näkymän Tuomiokirkkoon.
        Kansallismaisema pilattaisiin kokonaan, joidenkin liikekoijareitten rahanhimon alttarille.

        Juuri nämä tahot sitä parkkia haluaa, hinnalla millä hyvänsä.
        Torin alla on liejusavea 58 metriä.
        Torin ympäristön talot on puupalutuksen varassa.
        itsestään selvyys on, että pohjaveswi laskisi alueelta, jättäen paalutuksen alttiiksi lahoamiselle.
        Juuri tämänkaltaista on se kuuluisa Turun Tauti. On aina ollut.
        Silkkaa rahanahneutta.
        Ei parane kai koskaan. Se tappaa.


      • Kairossa kaljat kirjoitti:

        Tase pappa

        Meillä on kotkassa toriparkki. Talvella ihan ok paikka ja siellä on jopa autonpesuliike.
        Varsinaisesta torista tuli parkin myötä autio ja tyhjä. Rakentaminen vei niin paljon aikaa,että tori jotenkin unohtui. Kaikki siirtyivät karhulan torille,niin myyjät kun asiakkaatkin.

        "Kairossa kaljat"

        Stadissa torille oli pakko laittaa luistinrata samasta syystä.
        Myyvät siellä kuumaa Kaakaota!
        Heh.. varsinainen "kaupunki".
        Meilläkin keskustassa pörräävät vain KELA: lla elävät.
        Maksavat elävät Kehäkolmosen ympärillä.

        H.


    • Tase pappa

      Missään ei ole niin paljon, omasta mielestään nuhteettomia, syyttömänä tuomittuja, kun vankilassa.
      Montakaan konnuudesta tuomittua, en tiedä, joka olisi mielestään tehnyt mitään pahaa.
      On vain sattumien summa, että jotakin yleensä on tapahtunut, mistä Lakikirja sanelee tuomioita.

    • demeter

      Ei rangaistusvaatimus kohtuuton ole. Voisihan se toimia varoittavana esimerkkinä.

      Tahtoisin uskoa, että jonkinlainen ryhtiliike on käynnissä, kun Vantaallakin virkaan valittu kaupunginjohtaja, Kanervan kaltainen pelimies, erotettiin virasta lahjusepäilyn ja siihen liittyneen rikostutkinnan vuoksi.
      Tietysti taustalla oli kaikenlaista mahdolliseen kuntaliitokseen liittyvää spekulointia, mutta silti.

      • "demeter"

        Hän sit vaikuttaa naiselta?
        Miepä sit sillä ajatuksella etenenkin syvälle.

        Mitenkä hän ajattelee tuon ryhdin?
        Saunassakinko käyneenä Naisenako?

        Miehiä aina moititaan saunomisesta, mutta siellä ne tekevät kaatavia päätöksiä.
        Jopa maata kaatavia.
        Koska asialle ei mitään voi, voisiko hän laittaa ryntäänsä esille ja osoittaa olevansa miesten veroinen?
        Katsoa julkeasti pieniin päin, naurahtaa ja todeta:
        Hyvä on, mitä teillä on mielessä?
        Nauttia sitten löylyistä Saunan hiljaisuudessa, ilmoittaa halukkuudestaan selänpesuun yhdellä ehdolla.

        Jos joku ukoista sattuisi kysymään, niin vastaisi että minunkin selkäni pitäisi pestä. :)
        Olisihan se sitten yhtä harjanhuisketta, mutta sitten...:
        Pukuhuoneessa kaivaisit esiin Kossun ja korkkaisit.
        Ottaisit huikat ja laittaisit pullon kiertämään.

        Ja keskittyisit itse asiaan..?
        H.


      • demeter
        hunksz kirjoitti:

        "demeter"

        Hän sit vaikuttaa naiselta?
        Miepä sit sillä ajatuksella etenenkin syvälle.

        Mitenkä hän ajattelee tuon ryhdin?
        Saunassakinko käyneenä Naisenako?

        Miehiä aina moititaan saunomisesta, mutta siellä ne tekevät kaatavia päätöksiä.
        Jopa maata kaatavia.
        Koska asialle ei mitään voi, voisiko hän laittaa ryntäänsä esille ja osoittaa olevansa miesten veroinen?
        Katsoa julkeasti pieniin päin, naurahtaa ja todeta:
        Hyvä on, mitä teillä on mielessä?
        Nauttia sitten löylyistä Saunan hiljaisuudessa, ilmoittaa halukkuudestaan selänpesuun yhdellä ehdolla.

        Jos joku ukoista sattuisi kysymään, niin vastaisi että minunkin selkäni pitäisi pestä. :)
        Olisihan se sitten yhtä harjanhuisketta, mutta sitten...:
        Pukuhuoneessa kaivaisit esiin Kossun ja korkkaisit.
        Ottaisit huikat ja laittaisit pullon kiertämään.

        Ja keskittyisit itse asiaan..?
        H.

        Taidat Jorma Reinin ja kumppanien kamuja hunksi.


      • demeter kirjoitti:

        Taidat Jorma Reinin ja kumppanien kamuja hunksi.

        "demeter"

        Miehisyyttä ei monessakaan valtiossa katsota vammaksi, kuten..hoh...
        H:)


      • demeter
        hunksz kirjoitti:

        "demeter"

        Miehisyyttä ei monessakaan valtiossa katsota vammaksi, kuten..hoh...
        H:)

        Jaa, hunksi, minäpä olen kuullut pistämättömän aforismin:

        "Kaikki mikä korostuu, on luettava vastakohdakseen". Että se siitä miehisyydestä.


      • demeter kirjoitti:

        Jaa, hunksi, minäpä olen kuullut pistämättömän aforismin:

        "Kaikki mikä korostuu, on luettava vastakohdakseen". Että se siitä miehisyydestä.

        "demeter"

        Unisex ei aina ole siinä missä sen pitäisi olla.

        "kauneuden sijasta taiteessa on mahdollista tähdätä myös muuhun"
        Vaan aidolle miehelle eivät kummatkaan sovi.
        H.


      • jocus*

        Puutun tuohon varoittavaan esimerkkiin. Sen ei pitäisi minun oikeustajuni mukaan vaikuttaa tuomioon. Kukin vastatkoon vain omista rikoksistaan.

        Aika läpinäkyvää tuo peli Iken tapauksessa on ollut, ja jostakin mahdollisimman selkeästä tapauksesta se korruption karsiminen on aloitettava. Kuinka moni tosissaan uskoo, että Ike istuu rötöksestään linnassa?


      • demeter
        jocus* kirjoitti:

        Puutun tuohon varoittavaan esimerkkiin. Sen ei pitäisi minun oikeustajuni mukaan vaikuttaa tuomioon. Kukin vastatkoon vain omista rikoksistaan.

        Aika läpinäkyvää tuo peli Iken tapauksessa on ollut, ja jostakin mahdollisimman selkeästä tapauksesta se korruption karsiminen on aloitettava. Kuinka moni tosissaan uskoo, että Ike istuu rötöksestään linnassa?

        No, ei varmana istu linnassa (paitsi presidentin vieraana) Ike. Käy kuten Rosaliin kirjoitti, vesiperä tulee ja oikeusistuin/asianajajat nettoavat nollatyöstä, noin
        kärjistäen sanoen... Mutta: elämä on...


    • En ymmärrä miksi siitä pitäisi järjestää joku huutoäänestys, oikeus toimii ja päätös tulee aikanaan.

      • "yo-huuhkaja"

        Sinun pitäisi joskus poiketa Pubissa, illanmittaan.
        Useimmiten on siellä kauhea huuto kaikenlaisista asioista.
        Katsos kun, kansalainen ei ole luonut oikeuslaitosta, muuten kun äänestämällä Eduskuntaa, harva kansalainen on luonut edes Pajupilliä.
        Oikeuslaitos, Eduskunnan myötävaikutuksella ja tuhannet muutkin "kansankiduttajat" saavat Pubeissa huutia.

        Ainoastaan KGB ja vastaavat laitokset saivat kansan hiljaiseksi.
        Olehan varovainen mitä seuraavaksi äänestät.
        H.


      • demeter

        No eikös kansalaismielipide ole jo kohta sellainen asia, jota sopii politiikkojenkin kuunnella. Kuten sanoin, olen näkevinäni, että sitä kuunnellaan jo. (yohuuhkaja).


      • demeter kirjoitti:

        No eikös kansalaismielipide ole jo kohta sellainen asia, jota sopii politiikkojenkin kuunnella. Kuten sanoin, olen näkevinäni, että sitä kuunnellaan jo. (yohuuhkaja).

        "demeter"

        Kultsupersaukseni :)

        H.


      • demeter kirjoitti:

        No eikös kansalaismielipide ole jo kohta sellainen asia, jota sopii politiikkojenkin kuunnella. Kuten sanoin, olen näkevinäni, että sitä kuunnellaan jo. (yohuuhkaja).

        Minusta oikeudenkäynti ei ole politiikkaa.

        Tähän yhteiskuntaan eivät kuulu poliittiset oikeudenkäynnit.

        Kansalaismielipidettä pitää lainsäätäjien kuunnella, ei tuomiovallan käyttäjien.


      • hunksz kirjoitti:

        "yo-huuhkaja"

        Sinun pitäisi joskus poiketa Pubissa, illanmittaan.
        Useimmiten on siellä kauhea huuto kaikenlaisista asioista.
        Katsos kun, kansalainen ei ole luonut oikeuslaitosta, muuten kun äänestämällä Eduskuntaa, harva kansalainen on luonut edes Pajupilliä.
        Oikeuslaitos, Eduskunnan myötävaikutuksella ja tuhannet muutkin "kansankiduttajat" saavat Pubeissa huutia.

        Ainoastaan KGB ja vastaavat laitokset saivat kansan hiljaiseksi.
        Olehan varovainen mitä seuraavaksi äänestät.
        H.

        Minusta kaikenmaailman kansantuomioistuimet jäivät sodissa edelleen itärajan taa, sotasyyllisyysoikeudenkäynti oli ainoa missä alistuttiin huutosakin päätöksiin.


      • demeter
        yohuuhkaja kirjoitti:

        Minusta oikeudenkäynti ei ole politiikkaa.

        Tähän yhteiskuntaan eivät kuulu poliittiset oikeudenkäynnit.

        Kansalaismielipidettä pitää lainsäätäjien kuunnella, ei tuomiovallan käyttäjien.

        No mutta jos politiikko joutuu oikeuteen vaikka virka-asemansa väärinkäytöstä niin kyllä kai se politiikka siinä jossakin roolissa on...

        Eikös meillä ole vielä lautamiehet ? Ja eivätkö he edusta jonkinlaista kansalais-mielipidettä - noin äkkiseltään ajatellen ? (yohuuhkaja)


      • demeter kirjoitti:

        No mutta jos politiikko joutuu oikeuteen vaikka virka-asemansa väärinkäytöstä niin kyllä kai se politiikka siinä jossakin roolissa on...

        Eikös meillä ole vielä lautamiehet ? Ja eivätkö he edusta jonkinlaista kansalais-mielipidettä - noin äkkiseltään ajatellen ? (yohuuhkaja)

        Viime aikoina on tosiaan oikeudessa nähty pari kertaa että maallikkojäsenet ovat äänestyksellä päättäneet tapauksen ammattilaisen kantaa vastaan. Toivottavasti kuitenkaan niissä ei ole sorruttu poliittisiin päätöksiin, vaikka lautamiehet valitaankin poliittisin perustein...


    • RosaLiiin

      Kun nyt miun, tavallisen kansannaesen mielpiettä kysyt niin se on ihan kohtuuton.
      Suurta sirkusta taas pyöritellään monia vuosia ja vesiperä vedetään.
      Onhan se hyvä, että tuomareita työllistetään.
      Ehkä siinä haetaan ensin syytöksiä ja sitten joskus päätöksiä, että vuosikymmenien ajan pyöritettyä hyväveli tapaa murrettaisiin.
      Onnea vaan.
      Tuntuu niin oudolta, että joku pitää syntymäpäiviä ja jos sitten päivänsankaria muistetaan, se on lahjusta. Olisin Kanervalle vitosen keräykseen antanut, mutta en siinä mitään väärää näe jos rikas Kakkonen antaa yhdeksän tuhatta, jokainen kykyjensä mukaan, lahjookin.

      • vieras maksaa

        Syyttäjän mukaan lahjusten määrä on yli viisikymmentä tuhatta! Kakkosen 9000 on vain pieni köyhän almu tässä määrässä. Ei meilläpäin pidetä ihan normaalina lahjoituksina tuollaisia summia. Teillä voi olla toisin.


    • tase pappa

      Noiden rahamiesten rahoissa ei moiset rahat todellakaan tunnu missään. Raha löytää aina tiensä rahan luokse.
      Sivupolkuja se osaa kulkea myöskin sinne, missä päätösvaltaa omataan.

      Tässä asiassa ei olekaan nyt kysymys rahasta, eikä sen saajien tai antajien rikkaudesta.

      Nyt onkin kysymys paljon vakavammasta asiasta. KORRUPTIOEPÄILYSTÄ erittäin tärkeän "postin haltijan" voitelemiseksi.

      Saannosta epäilty olisi saattanut pystyä edistämään kaavoitusasiassa valtavien rahavirtojen siirtoa mahdollisen lahjuksen antajalle.

      Nyt ollaankin katsomassa, missä se korruption, lahjan ja lahjuksen raja kulkee.
      Kaikki ei ole sitä, miltä se näyttää.

      Hyvää hyvyyttäänköhän joku Suur-Liikemies mahtaa rahoittaa jonkun tärkeän päättäjä syntymäpäiväjuhlia kymmenillä tuhansilla Euroilla.

      Ihan vaan kaveruuttaanko joku makselee ( ei omalla rahallaaan) tiettyjen päättäjien vaalirahoja.
      Älkää enää unta nähkö.

      Jos tällainen toiminta yleistyy laajemminkin, niin piankos elämme maassa, missä et saa yhtäkään lupapaperia, passia tai mitään palvelua tai oikeutta, ilman tiskin alla tapahtuvaa lahjusta.

      Intia on maa missä vieläkin lähes koko virkamiesjärjestelmän palkkaus perustuu juuri lahjuksiin, Siellähän maksetaan virkapaikoista. Krekka,entiset Itäplokin maat ja monia muita maita ovat moisesta oiva esimerkki, mihin moinen johtaa.

      Oikein on. Konsulit valvokoot. Siitä heille maksetaan.

      • demeter

        Hyvin nähty, Tase-pappa, kiitos...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      277
      674
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe