Kirjanoppinut teologian tohtori Timo Flink tietäjähengessä puhuu adventismista:
"Koska olemme Jumalan profetioissa ennustama ja esiinkutsuma herätysliike valmistamaan maailmaa Jeesuksen paluuta varten".
1. Adventtikirkko = herätysliike?
2. TF tarkoittanee em. ennustuskellaan että 7. päivän adventtikirkon maksavat jäsenet olisivat ainoa oikea lopunajan jäännösseurakunta?
3. Miten adventistit valmistavat maailman Jeesuksen paluuta varten?
4. Adventistit = Jumalan profetioissa (vai EGW:n profetioissa) ennustama ja esiinkutsuma?
Puhuuko Flink PH:n innoittamana?
TF: "olemme Jumalan profetioissa ennustama herätysliike"
6
151
Vastaukset
- fariseukset ry
Adventistit tunnetaan "profeetan hengestään" jota he kutsuvat Jumalan profetioiksi.
### "Koska olemme Jumalan profetioissa ennustama ja esiinkutsuma herätysliike valmistamaan maailmaa Jeesuksen paluuta varten". ###
Olisi kiva tietää, MISTÄ tuollaisen tiedon olet saanut, että Timo noin puhuisi.
Ja olisi ko hän yhä sitä mieltä. Minun käsitykseni mukaan muutkin kirkot alkavat pikku hiljaa oppia ottamaan - ajan merkkejä tarkkailtuaan - viitekehyksekseen Ilm. 14:6-12
Ilm. 14. luku kokonaisuudessaan tässä:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ilm. 14:1&rnd=1321473892316
Päivän tunnussana :
Saarn. 4.
20 Kuuntele tarkkaan, poikani, mitä sinulle sanon, pidä korvasi auki!
21 Älä päästä mielestäsi minun sanojani, pidä ne visusti sydämessäsi,
22 sillä ne ovat löytäjälleen elämä, lääke koko hänen ruumiillensa.
antti- Tiukkapipo timoteus
Kyllä se Timo pitää adventtiliikettä ainoana oikeana kristillienä herätysliikkeenä!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10255532
Ei liene kotoieessa protestanttisessa Suomessamme enää montakaan noin totista torvensoittajaa kuin Timo. Yhteyden ja ykseyden ja karismaattisuuden siunaus käsitetään ja vastaan otetaan. Ei ole mitään syytä eristäytyä. - Kverulantti antti
Kantola on nyt ottanut Timon hampaisiinsa retosteltavaksi. Kumma tyyppi kun jatkuvasti on oltava joku ihminen hampaissa. Tunnetko itsetuntosi kohoavan tuolla keinoin?
Hei
Täällä on ihan kiva vastata tällaisiin vaikka ei olisikaan Timo.
1)
Adventtikirkko on herätysliike. Adventtikirkko syntyi keskiajan päättymisen yhteydessä, ja uskonpuhdistuksien aikaan ja kun kirjapainotaito alkoi painaa raamattuja kansalle.
Raamattu oli ollut kansalta suljettu kirja joka oli tavallisesti luostarissa ketjuilla kiinni seinässä ja raamattua sai selittää vain papit ja latinaksi.
Monenlaista oppia oli mistä piti päästä pois.
Syntyi monia uskonpuhdistusliikkeitä siihen aikaan ja uskovaisia pakeni Amerikkaan koska Amerikka oli ainoa uskotovapaa maa pallonpuoliskolla.
Muualla joutui helposti polttoroviolle, tms. pikkasen ikävää.
Oli monia uskonpuhdistajia ja heidän ympärilleen syntyi aina ryhmä kuulijoita kun he löysivät raamatusta uutta tietoa. Ryhmät kasvoivat kokonaisiksi kirkoiksi joita on useita meilläkin. Luterilainen kirkko, Adventtikirkko. Babtistikirkko, ym, ym. ns. protestanttiset kirkot kaikki tyynni uskonpuhdistusliikkeitä ja herätysliikkeitä alunperin kaikki.
2)
Minä en minkälaisia sanamuotoja muut käyttävät.
Adventtikirkossa tiedetään lopun ajan seurakunnan vaatimukset että se pysyy sellaisessa opissa että on totuudellinen raamatun kanssa.
Minä ilmaisen sen nyt tässä 2 jakeella joita aina jatkuvasti esitän koska
tuossa jakeessa on koko Raamattu ja kaikki mistä on kysymys pelastushistoriassa ollut kaikkina aikoina; >>>>> Ilm 14:12.
Jae kertoo selvästi minkälainen on "pyhä ihminen" kun Jeesus tulee !
Voi hyvinkin olla että maailmalla on seurakuntia joilla täytyy nuo ehdot.
MInäkin voin perustaa vaikka "Kylän tylppäaisaisten yhdistyksen" jonka missiona on Ilm 14:12. Eikös vain ?
Ei ole tarpeellista, kaikenlainen yhdistystoiminta on aina varoja ja aikaa, voimia sitovia asioita ja kun seurakuntia on niin ei ole järkeä niitä lisää tehtailla.
3-4)
"Adventisti" sanaa minä en koskaan ole käyttänyt koska minusta se on sanahirviö. Tuo mieleen lähinnä sairauden.
Minä en ymmärrä kuinka kirjat ja kannet lukeneet ihmisetkin voivat käyttää tuollaista sanaa ?
Minä käytän "adventtilaiset" mielelläni koska se ei tuo mieleen sairautta, vaan
mistä on kyse, jos tietää mitä sana "adventti" tarkoittaa.
Matt 28:18-20 nk. kaikki muutkin tekevät.
Ei sen kummempaa.
Kirkolla on kaikki tarvttava tieto tunnustuksessaan. "Yksin uskosta ja yksin armosta ja yksin Kristus. Käskyt ovat pyhät ajan loppuun saakka.
Lutherkin opetti että laki ja evankeliumi eivät sulje toisiaan pois ja ovat aina yhdessä. Luuk 16:17, 1 Joh 5:3, Jaak 2:10-13. Minulla on paljon tärkeitä vakiojakeita vuodesta toiseen. Raamattu on vanha kirja.
Lopun aikana tärkeä taistelu: Ilm 12:17 ja Ilm 13.
jatkuu.......................................On kuitenkin huomattavaa ettei aikaansa odottavilla profetioilla pidä mätkyttää.
Ei saa eikä voi syyttää sellaisista jotka odottavat aikaansa ja jotka eivät ole konkreettisesti tapahtumassa.
On ihmisiä joilla ei ole sitä tiedon määrää mitä monilla on jotka ovat kymmeniä tuhansia sivuja lukeneet ja tutkineet kaiken historian kulussa suhteessa uskoon.
Aikaansa odottavilla profetioilla ei siis voi syyttää, ei tuomita. Näkyy aina sitten kun tapahtuu vasta. Kaikenlaisessa jos joku väittää jollakin olevan profetian lahjan pätee raamatun ohje 1 Tess 5:20-23. Eli pidä minkä sillä hetkellä itse näet hyväksi ja käytä loppu paperi vaikka vessapaperina, eikä sen suurempaa meteliä.
Itse joskus kun tutkin asioita sivuutin kaiken mikä tuntui ettei tajua, ja aikanaan kaikki sitten selvisi kun oli aika kypsä.
Synti on joskus suhteellinen käsite. Ihmisen omatunto sitä tiedon määrää vastaan minkä omistaa ja Jumalan edessä. Ei kaikilla ole ollut aikaa vielä toistaiseksi lukea esim 20 000 sivua kaikkea mahdollista.
Ellen G White oli hengellinen kirjalija, jolla väitettiin olevan profetian lahja.
Pitää muistaa että kaikki ihmiset ovat oman aikansa tiedon valossa, niin oli jokainen profeetta. Kun Jumala antoi jotakin, sellaiset sanat voivat olla hyvin harvoja. Jokainen puki ne omaan kieliasuun. Monet eivät itse ymmärtäneet mistä Jumalan ilmoituksessa on kyse.
Ei pidä ajatella heti jotakin Mooseksen kaltaista. Seurakunta tarvitsi joinakin aikoina aina lisää, vrt Apt 21:9.
Noin on helpompaa lähestyä asiaa oudoksesta.
Ellen GW ennusti Jumalan kansan nousun ja loppuvaiheita pelastushistoriassa.
Hän valotti koko Raamattua omalla opetuksellaan.
Hän ennusti spiritismin nousun.
Terveyskasvatuksen hän laittoi alulle jonka tarkoitus perustui lopun ajan eläinsairauksiin ja eläintauteihin että ihminen osaisi syödä muutakin kun alueittain joudutaan ruoka-aineita hylkäämään. Eivät ole käskyjä.
Käytäntö on osoittanut että EGW ruokalaustasmalli oli 1800 luvulla samanlainen kuin terveystohtorit tänään suosittavat.
EGW hyödytti oman aikansa seurakuntaa tietysti paljon käytännön neuvoilla joilla ei meidän aikanamme ole taas merkitystä.
Nuo pastorit ovat vain ihmisiä, mutta he ovat lukeneet teologian kandidaatin tai maisterin tutkinnon ja jos sitten on intoa riittänyt ovat jostakin aiheesta väitelleet.
Väitöskirja tarkoittaa että tekee jostakin uutta tietoa edustavasta tieteellisen tutkimuksen. Työ on näyte että kykenee siihen.
Väitöskirja voi koskea vaikka "hevosen viimeisen takahampaan poiston komplikaatioista suhteessa hevoslääkärin lepopäivän viettoon."
yst. jari
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2401938- 1881607
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä461240Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad50952- 40779
- 14760
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30751Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21740Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .23722Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46637