JOHTAJA TIMO FLINKILLÄ KOVAT PIPUSSA ?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10254045#comment-52190231
- - Timo tähdentää näin:
1. Adventtikirkko ei vainoa ketään. Yksittäiset ihmiset voivat niin tehdä.
2. Voi pelastua ja olla uskossa, mutta ongelma on se, että kun hylkää totuuden, hylkää myös suojan pahaa vastaan. Henkilökohtaisesti en tunne kuin yhden eronneen, joka on edelleen uskossa. Kaikki muut ovat lopulta ajautuneet kaiken uskon ulkopuolelle.
3. Koska olemme Jumalan profetioissa ennustama ja esiinkutsuma herätysliike valmistamaan maailmaa Jeesuksen paluuta varten. Puhun nyt siis kirkkokunnasta, en yksittäisistä ihmisistä.
- - - - -
Uskon uskonnonvapauden periaatteeseen, joten jos joku halua erota seurakunnasta, niin erotkoon.
Mitä suuremman valon ihminen hylkää, sitä suurempaan pimeyteen hän joutuu. Tiedän tämän, koska olen sen nähnyt niissä ihmisissä, jotka ovat hylänneet seurakuntani raamatulliset opetukset.
Me uskomme ja opetamme olevamme Ilmestyskirjan profetioissa ennustettu herätysliike. Siitä meillä on Jumalan ilmoitus. Se ei tee meistä uskovina ihmisinä muita uskovia parempia. Se vain tarkoittaa, että Jumala on antanut meille profeetallisen tehtävän. Me julistamme evankeliumia Raamatun profetioista (Matt. 28:18-20; Ilm. 14:6-12). Se on Jumalan meille antama tehtävä.
- - - -
En ilmaissut asiaa liioitellusti. Ne seurakunnasta eronneet, jotka minä tunnen, ovat kaikki luopuneet kaikesta uskosta Jeesukseen, yhtä poikkeusta lukuun ottamatta. Se on surullista.
Meillä on Jumalan antama tehtävä. Ei se vähennä muita kristittyjä muissa seurakunnissa. Tunnen monia hyviä, uskollisia Jeesuksen seuraajia, jotka eivät (vielä) ole adventisteja, eikä minulla ole mitään heitä vastaan. Eikä adventtikirkolla.
- - - -
Jumala on joutunut kaikkina aikoina herättämään yksilöitä uskonpuhdistustyöhönsä – ja sitä työtä tarvitaan myös adventtiseurakunnassakin tänä päivänä!!
Minkä käsityksen saatte, lukijat - tarkoittaako Timo tuossa, että hänellä on aivan erityinen tehtävä Adventtikirkossa, vaiko sitä, että muutkin Adventtikirkon johtajat ovat samalla jyrkällä linjalla hänen kanssaan. Että erityisen uskonkansan erityisiä johtajia?
Tri T.Flinkillä kovat piipussa?
48
294
Vastaukset
- joo..
Timo Flink tarkoittaa poikkeuksella Jari Laurilaa.
Ymmärsitköhän sinä Antti jotain väärin?
Ensiksikin, minä en ole johtaja adventtikirkossa. Olen paikallisen seurakunnan pastori Mikkelissä ja Savonlinnassa.
En puhunut itsestäni, vaan kirkkokunnasta, koska alkuperäisen kirjoittajan kysymyshän koski koko kirkkokuntaa, eikä yksittäisiä ihmisiä. Tai minua.
Asia on kuitenkin niin, että yksilö, joka hylkää Jumalan hänelle antaman totuuden valon, menee pimeyteen. Mitä suurempi valo on ollut, sitä pimeämpään ihminen menee hylätessään tietoisesti Jumalan antaman valon. En ymmärrä, miksi tämä periaate on niin vaikeaa hyväksyä? Sehän tulee Raamatusta.
Mitä tulee tehtäväämme, niin se on määritelty selkeästi opinkohdassa numero 13:
"13. Jäännös ja sen lähetystehtävä
Kaikkien aikojen yleismaailmalliseen seurakuntaan kuuluvat kaikki, jotka todella uskovat Kristukseen, mutta viimeisinä päivinä, laajalle levinneen luopumuksen aikana, on kutsuttu esiin jäännös, joka noudattaa Jumalan käskyjä ja uskoo Jeesukseen. Tämä jäännös ilmoittaa tuomion ajan koittaneen, julistaa pelastusta Kristuksessa ja kaiuttaa hänen toisen tulemuksensa lähestymistä.
Tämän julistuksen vertauskuvina ovat Ilmestyskirjan 14. luvun kolme enkeliä; sen kanssa samanaikaisesti on taivaassa käynnissä tuomiotoimi, ja maan päällä julistus johtaa parannukseen ja uskonpuhdistukseen. Jokaista uskovaa kutsutaan osallistumaan henkilökohtaisesti tähän maailmanlaajuiseen todistamiseen. (Ilm. 12:17; 14:6-12; 18:1-4; 2.Kor. 5:10; Juud. 3,14; 1.Piet. 1:16-19; 2.Piet. 3:10-14; Ilm. 21:1-14.)"TF:
" Ymmärsitköhän sinä Antti jotain väärin?
Ensiksikin, minä en ole johtaja adventtikirkossa.
Olen paikallisen seurakunnan pastori Mikkelissä ja Savonlinnassa. "
Olen sitten ymmärtänytväärin tai oikein, edelleen olen sitä mieltä, että pastori on seurakunnan johtaja. Vanhimmisto on tukena ja tarvittaessa välikätenä. Kyllä pastoriksi valitaan sellainen henkilö ja kirkkoherraksi, jolla on johtajuuskykyjä.
Tietysti jos seurakunnassasi on seurakunnan vanhimmalla enemmän opillista ja käytännön meriittiä kuin sinulla, sitten en osaa sanoa, kumpi on johtaja adventtikirkossa teidän seurakunnassa. Mielipiteesi ovat niin vahvoja, sanoisino, itsevarmojakin, että tulkitsen sinut seurakuntiesi johtajaksi, eikä siellä ehkä muita teologian tohtorismiehiä olekaan. Pastori on seurakuntansa hengellinen johtaja luonnostaan, jos taitaa pestinsä.
TF:
"Asia on kuitenkin niin, että yksilö, joka hylkää Jumalan hänelle antaman totuuden valon, menee pimeyteen."
Niin taitaa asia olla, mutta ei se, että joku ihminen ei hyväksy adventtioppia, tee hänestä pimeyden lasta. Kyllä pelastus on sisäinen asia, ei opinkappaleiden nieleminen sitä ole.- Tervettä epäilyä
Voisiko adventtiliikkeet todellakin olla lähes kaikkien vanhan testamentin profeettakirjojen ennustama jäännös ja vain se, adventismi siis? Mielestäni ei todellakaan.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10254336 - häh???
Tervettä epäilyä kirjoitti:
Voisiko adventtiliikkeet todellakin olla lähes kaikkien vanhan testamentin profeettakirjojen ennustama jäännös ja vain se, adventismi siis? Mielestäni ei todellakaan.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10254336Kuinka monta vanhan testamentin tekstiä oikein näit tuossa tekstissä, kun kaikki viittaukset oli uuteen testamenttiin??????
Ja minä tarkoitin juuri tätä korostustasi:
"Mitä tulee tehtäväämme, niin se on määritelty selkeästi opinkohdassa numero 13:
"13. Jäännös ja sen lähetystehtävä"
Julistat teidän kirkkonne ainaoksi oikeaksi jäännösseurakunnaksi! Jäännös TE muka olette semmoinen lafka, että Jumalan puolesta ilmoitatte lopunajan tuomion ajankohdan!!! "Tämä jäännös ilmoittaa tuomion ajan (koittaneen).
Tuomion ajankohta saapuu Kristuksenkin korviin vasta viime sekunnilla, mutta te (tai ainakin sinä TF) aiotte ilmoitella siitä etukäteen, erityisosaaajina!!!
Matt. 24:36
Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit,
eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
Matt. 24:44
Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee.
Luuk. 12:40
Niin olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee."
antti- pläh pläh
Rauhoituppas Antti nyt vähän ja lueppas ne Raamatun paikat, jotka tuossa Timon viestissä oli.
- mistä sekunti?
Tuomion ajankohta saapuu Kristuksenkin korviin vasta viime sekunnilla, mutta te (tai ainakin sinä TF) aiotte ilmoitella siitä etukäteen, erityisosaaajina!!!
kirjoitti Antti.
taas..
Helluntaissa on profetoitu tuhansia kertoja vuosikymmenten saatossa, joissa kuuluu sanat Jeesuksen nimissä ja sanomina.
Minä tulen PIAN. ts. Jeesus tietää tulemisensa hetken, onhan Hän Jumala.
Mutta me emme tiedä sitä.
Profetia on Pyhän Hengen innoittama.
Olisiko raamatunpaikan tulkinnassasi jotain vinoumaa?
Olisiko noissa Matteuksen sanoissa jotain käännöksen suhteen, että meille ei hetkeä kerrota.
ja että myös.
Jeesuksen paluu on jokahetki edessämme.
Tänäänkin.
Kuinka niin?
Koska kukaan ei meistä tiedä hetkeään, koska iänkaikkinen matkamme täällä päättyy ja alkaa matkakäsitteessä iankaikkinen matka.
Seuraava hetkihän siinä on Jeesuksen paluun hetki, kun olemme kuolleet.
Jeesus takaisinpaluu tuli isälleni 1986, samon ukilleni, anopille 1976, appiukolle 1980. Eli sitä hetkeä ei tiedä kukaan, ei enkelit eikä..... Anttikaan.
- Paljon nähnyt***
Hän tarkoittaa sitä, mitä sanoo; Meillä on erikoistehtävä julistaa viimeistä armon sanomaa tälle hukkuvalle maailmalle. Jeesus tulee pian, oletko valmis? on meidänkin kysymyksemme.
Ehkä linja tuntuu jyrkältä, mutta ei se sitä ole. Jokaisella on mahdollisuus edes tulla kuulemaan, mitä sanomme tai opetamme tai tutustua sanomaan, joka Raamatusta löytyy kanssamme. Keinoja on monia; kirjeopisto, kirkot, jäsenemme.
Meistä jokainen on joskus ottanut tämän saoman vastaan ja osaa neuvoa,mitä ihmisen, uteliaan ihmisen, tulisi tehdä. Vasta täysin hylättyään sanoman, joka Raamatusta löytyy, jokainen tekee valintansa, jonka myös Jumalakin rekisteröi tiedostoonsa.
Löytyy henkilöitä, jotka ovat omintakeisesti tutkineet Raamattua, ja löytäneet sieltä sanomamme, ja sitten tulleet uskoon. Heitä Jumala johdattaa eteenpäin uskon teillä, joten jokainen, joka kuulee Paimenen, Jeesuksen, äänen ja tekee sen mukaan Jumala kutsuu lapsikseen. Hän itse tekee heissä hyvän työnsä ja vie sen päätökseen. Se tie johtaa perille ianakikkiseen elämään, koska he ovat valinneet seurata Paimentaan. Tämän näkee heidän hedelmistään, jotka ovat Pyhän Hengen hedelmiä.
jos on kerran kulkenut Paimenen johdossa ja sitten eksynyt pois(eronnut), on kuin kadonnut lammas, jota Paimen edelleen etsii, mutta löytääkö, on eri asia. Paimen huhuilee, etsii ja kulkee noita erämaita, jonne henkilö on mennyt, mutta kuuleeko tämä Paimenen ääntä, on eri asia. Toinen asia on sekin, että antaako hän vastasignaalia. Jos näin käy, Paimen hakee hänet takaisin lammastarhaan.
Olen samaa mieltä Timon kanssa, että meilläkin pois jääneet ovat kadonneet jonnekin tuntemattomaan, enkä tiedä heidän uskovien kanssa kokoontuvan. Ehkä he ovat luterilaisen kirkon passiivisia jäseniä ja veronmaksajia, tai sitten jotkut ovat kuolleet pian hylkäämisen jälkeen. Tämä on surullista.
Jotkut pääsivät hyvin lähelle tullako seurakuntaamme? Muutaman tämän kokeneen tiedän, ja heidän elämänsä on yhtä ranttalia, siinä on viina, tupakka ja niiden seuraukset kuvassa ollut jo monia vuosia. Heidän kohdallaan oli joku liian rakas asia, joka olis tullut jättää, ettei voinut liittyä seurakuntaan. Tämä jätti heidät pois, ja sen valinnana seuraukset näkyvät terveydessä yms. .
Valinta Jeesuksen puolelle on vakava juttu, joten sietää harkita tarkoin, mitä tekee. Ei Saulkaan tiennyt, koska Jumalan Henki jätti hänet ja hän tuhoutui.
Vielä lopuksi, seurakunta ei pelasta ja sen jäsenyys. Jeesus on Pelastajamme. Amen!- yksi sisar...
Kyllä selitit hyvin asian:'' Paljon nähnyt'' tuohon ei voi muuta sanoa kuin Amen.
KIITOS KOMMENTISTA! OLEN SISI OIKEIN KSÄITTÄNYT: TF KOVAN LINJAN MIES
### Hän tarkoittaa sitä, mitä sanoo; Meillä on erikoistehtävä julistaa viimeistä armon sanomaa tälle hukkuvalle maailmalle.
Ehkä linja tuntuu jyrkältä, mutta ei se sitä ole. Jokaisella on mahdollisuus edes tulla kuulemaan, mitä sanomme tai opetamme ###
Jos onkin TF äkkijyrkkä linjassaan, olen minäkin vastakkaisessa. Nääs väitän kivenkovaan, että Adventtikirkko ei ole suinkaan AINOA vaihtoehto, vaan moni muu julistaa ja opettaa tälle viimeiselle sukupolvelle ihan riittävän laajasti ja syvästi Jumalan totuuksia ja vetoavat kuulijoihin, että ottaisivat vastaan pelastuksen Kristuksessa. Kristuksella on vain 1 kirkkovene, kaikki Herran omat ovat siinä pelastuksen arkissa sisällä.
Kaikki kristityt liikkeet opettavat ja julistavat ja odottavat Jeesuksen pikaista tulemista. Se ei voisikaan olla adventistien yksinoikeus. Myös kolmen enkelin sanoma on tuttu, mukaanlulien kolmannen enkelin sanoma.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ilm. 14:1&rnd=1321734610044
antti- mathetes
Antti on oikeassa!
Jotkut adventistit myöntävät kun ollaan kasvokkain puheissa, että tottakai muutkin uskovat voivat muistakin seurakunnista pelastua! (Olen tavannut heitä)! Mutta adventismi on tosiasiassa omissa sisäisissä opeissaan se ainut oikea viimeisen sanoman julistajaseurakunta ja samalla myöskin se ainut "jäännös-seurakunta", joka pelastuu viimeisellä tuomiolla, siksi koska se "pitää sapatin"!
Mormonitkin kuvittelevat olevansa se ainut oikea seurakunta jossa pelastutaan, ja joka on tullut Jumalan armosta tänne "viimeisiin aikoihin" julistamaan pelastuksen sanomaa ja kun liityt heihin , niin pelastut! Samoin todistavat myös jehovantodistajatkin omaa ainutlaatuisuuttaan pelastumisen tiellä!
Jos ja kun kuuluu adventtiseurakuntaan ja jos on "opillisesti sivistynyt" ja myös uskollisesti kymmenykset tuloistaan kirkolle maksaja, niin seurakunnan hierarkiassa voi edetä vaikkapa - pastoriksi asti! Mutta jos huomataan ettei kymmenyksiä oikein tule, niin on turhaa kuvitella etenevänsä adventtikirkon virkahierarkiassa istumapenkkejä pidemmälle! Mutta toki hekin pelastuvat "sapatinvieton perusteella" kuten adv,kirkko opettaa! Tämä on lyhyesti heidän oppinsa!
Itse olen ymmärtänyt, että pelastus on yksin Jumalan armosta, uskon kautta Kristuksessa Jeesuksessa! -(Ef 2:8-9 / Room 13:8-10 / Gal 3:23-26)!
Terv, mathetes- vestigia terrents
Parasta se on ollakin Antin kanssa samaa mieltä. Muuten sinut saatetaan bannata palstalta.
- pyh!
höpsis. siinä taas puolitotuuksilla ratsastettua valhetta suollat.
- Totuus tekee vapaaks
mathetes sinun ei tarvitse olla adventisti uskoessasi kolmen enkelin sanoman. Kolmas enkeli lentääkin ja varoittaa pedosta ja pedon merkistä joka on sunnuntai.
Jumalan merkki on sapatti. Valitse mathetes oikein niin pääset mukaan tempaukseen kun Jeesus tulee toisen kerran.
Kirkkorakennukset jäävät tänne. - 098765ascfd
Totuus tekee vapaaks kirjoitti:
mathetes sinun ei tarvitse olla adventisti uskoessasi kolmen enkelin sanoman. Kolmas enkeli lentääkin ja varoittaa pedosta ja pedon merkistä joka on sunnuntai.
Jumalan merkki on sapatti. Valitse mathetes oikein niin pääset mukaan tempaukseen kun Jeesus tulee toisen kerran.
Kirkkorakennukset jäävät tänne.Kuinkahan monta sataa erilaista uskontoa on jotka pitävät sapatin? Veikkaan että aika monta. Siinä meninikin sitten adventistien erityisasema.
- menikö täällä?
098765ascfd kirjoitti:
Kuinkahan monta sataa erilaista uskontoa on jotka pitävät sapatin? Veikkaan että aika monta. Siinä meninikin sitten adventistien erityisasema.
Missä hengessä kirjoitit`?
Heitän sinulle, että kuinka moni seurakunta Suomen kamaralla julistaa sapatin rauhaa?
Vastaaapa siihen 098765ascfd! - siinä niitä
menikö täällä? kirjoitti:
Heitän sinulle, että kuinka moni seurakunta Suomen kamaralla julistaa sapatin rauhaa?
Vastaaapa siihen 098765ascfd!En ole hän, jolta kysyit. Tiedän Suomen kamaralla Adventtikirkon lisäksi ainakin Herran Kansan, jotka pitävät sapatin. Ja sitten on SPAUP. Ja koska oli kyse eri uskonnoista, niin löytyyhän Suomesta juutalaisia myöskin.
- rheellisyys
vestigia terrents kirjoitti:
Parasta se on ollakin Antin kanssa samaa mieltä. Muuten sinut saatetaan bannata palstalta.
Onko antti toinen mode fnissin kanssa? Olisi hyvä saada joku selvyys siitä kuka sensuroi ja miksi? Se että ketjuja ja viestejä katoaa ilman ilmoitusta ei ainakaan paranna adventistien uskottavuutta. Avoimuus ja rehellisyys on kaiken a ja o.
- 098765ascfd
menikö täällä? kirjoitti:
Vastaaapa siihen 098765ascfd!Hyvässä hengessä. Jostain luin että sapattia viettäviä uskontoja on paljon. En vain muista lähdettä. Tuo viimeinen komettini siitä, että adventistit eivät olekkään niin erityíslaatuinen lopunajan seurankunta mitä he itse kuvittelevat.
En osaa vastata kysymykseesi. Seurakunta ei ole siis sama asia kuin uskonto. Viittaat ehkä adventistien seurakuntiin? Olisiko niitä 78. - 098765ascfd
siinä niitä kirjoitti:
En ole hän, jolta kysyit. Tiedän Suomen kamaralla Adventtikirkon lisäksi ainakin Herran Kansan, jotka pitävät sapatin. Ja sitten on SPAUP. Ja koska oli kyse eri uskonnoista, niin löytyyhän Suomesta juutalaisia myöskin.
http://www.spaup.org/
Onko tämä jokin uusi adventtiuskonto?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Herran_Kansa
Tarkistin tuon ja sapatti on lauantaina.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Juutalaisuus#Sapatti
Tästä aiheesta voisi avata uuden ketjun. - Fniss!
rheellisyys kirjoitti:
Onko antti toinen mode fnissin kanssa? Olisi hyvä saada joku selvyys siitä kuka sensuroi ja miksi? Se että ketjuja ja viestejä katoaa ilman ilmoitusta ei ainakaan paranna adventistien uskottavuutta. Avoimuus ja rehellisyys on kaiken a ja o.
Minä olen poistattanut yhden viestin asiattomana. Ja se oli sellaista tekstiä, että siihen varmasti ehti reagoimaan jokainen lähellekään normaali keskustelija. Se oli nimimerkin "adventisti" kirjoittama ja siinä nimettiin kolme henkilöä jotka pitäisi tappaa. Oikeastaan olisi ollut poliisi-ilmoituksen paikka, mutta olkoon.
Toinen ketju, johon kynteni iskin, oli se "mitä kuoleman jälkeen" palstalle kuuluva ketju, jonka siirrätin oikealle palstalleen.
Siinä aluksi, mutta voisinhan alkaa enemmänkin sörkkimään näitä viestejä, jos haluat. - 098765ascfd
098765ascfd kirjoitti:
http://www.spaup.org/
Onko tämä jokin uusi adventtiuskonto?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Herran_Kansa
Tarkistin tuon ja sapatti on lauantaina.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Juutalaisuus#Sapatti
Tästä aiheesta voisi avata uuden ketjun.Tässä http://www.spaup.org/music/doc_download/179-ennustuksia-jumalan-seurakunnasta ennustuksessa spaup nostaa itsensä Jumlaan ennustamaksi lopunajan seurakunnaksi.
USKONPUHDISTUS
TÄMÄ JULKAISU KÄSITTELEE, JUMALAN SANAN JA TODISTUSTEN VALOSSA,
USKONPUHDISTUSLIIKETTÄ ADVENTTIKANSAN KESKUUDESSA; SEN ALKUA JA
KEHITYSTÄ, SEKÄ MYÖS MITKÄ OVAT JUMALAN SEURAKUNNAN TUNTOMERKIT, JA
MIKÄ ON JUMALAN SEURAKUNTA TÄNÄÄN
Kumpihan on nyt se oikea lopunajan jäännösseurakunta? - pyh!
098765ascfd kirjoitti:
Tässä http://www.spaup.org/music/doc_download/179-ennustuksia-jumalan-seurakunnasta ennustuksessa spaup nostaa itsensä Jumlaan ennustamaksi lopunajan seurakunnaksi.
USKONPUHDISTUS
TÄMÄ JULKAISU KÄSITTELEE, JUMALAN SANAN JA TODISTUSTEN VALOSSA,
USKONPUHDISTUSLIIKETTÄ ADVENTTIKANSAN KESKUUDESSA; SEN ALKUA JA
KEHITYSTÄ, SEKÄ MYÖS MITKÄ OVAT JUMALAN SEURAKUNNAN TUNTOMERKIT, JA
MIKÄ ON JUMALAN SEURAKUNTA TÄNÄÄN
Kumpihan on nyt se oikea lopunajan jäännösseurakunta?Ei ainakaan sdaup, koska monet heistä ovat antitrinitaareja.
- mathetes
Totuus tekee vapaaks kirjoitti:
Kirkkorakennukset jäävät tänne.Niin, totuus tekee vapaaksi! :)
Kirjoitit:
>>Jumalan merkki on sapatti.Valitse mathetes oikein niin pääset mukaan tempaukseen kun Jeesus tulee toisen kerran.<
Vastaus:
Kiitos vihjeestä, mutta olen jo saanut valita Jumalan armosta uskon kautta Jeesuksen vapahtajakseni ja hänessä minä nyt olen ja elän! -(Ef 2:8-9)
Kirjoitit:
>Kirkkorakennukset jäävät tänne.<
Vastaus:
Samaa mieltä!
Uudenliiton terveiset!
(Room 13:8-10 / Gal 3:19-26 / 1Tim 1:9)
Terv, mathetes rheellisyys kirjoitti:
Ainakin minulta on kadonnut vain semmoine nketju, jossa todistin eepu*n olevan katolinen teologialtaan. Adventisteihin tai ei-adventisteihin kohdistamaani kritiikkiä ei ole poistettu. Vain katolilaisuutta tahi eepu*a koskevia viestejäni bannattu. Siksi arvelenkin eepu*n olevan yksi palstan seriffeistä. Sitäpaitsi eepu* saa klrjoittaa ihan mitä tahansa, eikä siihen puututa.
Lainaus adventisteista tässä ketjussa
"""viimeisen sanoman julistajaseurakunta ja samalla myöskin se ainut "jäännös-seurakunta", joka pelastuu viimeisellä tuomiolla, siksi koska se "pitää sapatin""""!
Minusta kovin tiukkaa tekstiä. Tuskin tuollainen teksti on rakentamassa siltoja ja tilaa yhteiseen kristilliseen vakaumukseen uskovien välillä, vaan luo pohjaa erotteluun ja jännitteisiin :)- pyh!
Niin, ja kirjoittajahan oli siis ei-adventisti.
EN SANAAKAAN VAIHTAISI POIS, UTULILAN HUOLENAIHEESTA. SAMA HUOLI ON.
Mielestäni tri Flinkillä on nyt yht´äkkiä kovat piipussa, vaikka ei olekaan presidenttiehdokas. Yhdyn Utulilan HUOLESTUNEESEEN kirjoitukseen :
### Lainaus adventisteista tässä ketjussa
"""viimeisen sanoman julistajaseurakunta ja samalla myöskin se ainut "jäännös-seurakunta", joka pelastuu viimeisellä tuomiolla, siksi koska se "pitää sapatin""""!
Minusta kovin tiukkaa tekstiä. Tuskin tuollainen teksti on rakentamassa siltoja ja tilaa yhteiseen kristilliseen vakaumukseen uskovien välillä, vaan luo pohjaa erotteluun ja jännitteisiin :) ###
ANTTI- häh?????
AnttiVKantola kirjoitti:
EN SANAAKAAN VAIHTAISI POIS, UTULILAN HUOLENAIHEESTA. SAMA HUOLI ON.
Mielestäni tri Flinkillä on nyt yht´äkkiä kovat piipussa, vaikka ei olekaan presidenttiehdokas. Yhdyn Utulilan HUOLESTUNEESEEN kirjoitukseen :
### Lainaus adventisteista tässä ketjussa
Minusta kovin tiukkaa tekstiä. Tuskin tuollainen teksti on rakentamassa siltoja ja tilaa yhteiseen kristilliseen vakaumukseen uskovien välillä, vaan luo pohjaa erotteluun ja jännitteisiin :) ###
ANTTIMiten niin yht'äkkiä kovat piipussa????
Timohan on koko ajan edustanut täällä kirkon virallista oppia, sanonut sen ääneen moneen kertaan ja opintokohta 13 on kirkon virallinen oppi...
joten miten niin YHT'ÄKKIÄ???????????? - voi ett'
pyh! kirjoitti:
Niin, ja kirjoittajahan oli siis ei-adventisti.
Ninhän pitääkin olla!
Adventismihan on sanan muunnoksia.
Adventistien julistus ei ole Raamatun mukaista.
Heillä Raamattu on käytössään vain jotta sen sisällön voi tulkita pois alkuperäisestä merkityksestään. Koskaan en ole tavannut sapatttia oikein viettävää adventistia.
Yksikin adventisti pyysi minua tappamaan hänen koiransa sapattina.
Mikä koirien tappaja minä muka olisin???adventistille. - advr.
häh????? kirjoitti:
Miten niin yht'äkkiä kovat piipussa????
Timohan on koko ajan edustanut täällä kirkon virallista oppia, sanonut sen ääneen moneen kertaan ja opintokohta 13 on kirkon virallinen oppi...
joten miten niin YHT'ÄKKIÄ????????????Mistä lähtien kristinuskoon olisi tullut adventtikirkon opinkohtia?
Eihän niistä puhuta Raamatussakaan yhtään mitään.
Olete tyystin hakoteillä. - pyh!
advr. kirjoitti:
Mistä lähtien kristinuskoon olisi tullut adventtikirkon opinkohtia?
Olete tyystin hakoteillä.ai Raamattu, Jumala, Jeesus Kristus, pelastus jne ei kuulu kristinuskoon vai? No pitää sitten kiertää kristinusko kaukaa. Sehän on sitten pelkkää pakanuutta, kun nuo eivät kuulu kristinuskoon.
- pyh!
voi ett' kirjoitti:
Ninhän pitääkin olla!
Adventismihan on sanan muunnoksia.
Adventistien julistus ei ole Raamatun mukaista.
Heillä Raamattu on käytössään vain jotta sen sisällön voi tulkita pois alkuperäisestä merkityksestään. Koskaan en ole tavannut sapatttia oikein viettävää adventistia.
Yksikin adventisti pyysi minua tappamaan hänen koiransa sapattina.
Mikä koirien tappaja minä muka olisin???adventistille.ja taas yksi valehteleva provoiloja.
mistä teitä oikein sikiää koko ajan? - häh????
advr. kirjoitti:
Mistä lähtien kristinuskoon olisi tullut adventtikirkon opinkohtia?
Olete tyystin hakoteillä.Eihän tuo liittynyt mitenkän asiaan... mitä taas höpötät????
Adventtikirkkoa palveleva tri Flink sanoo näin:
### olemme Jumalan profetioissa ennustama ja esiinkutsuma herätysliike valmistamaan maailmaa Jeesuksen paluuta varten. ###
### Mitä tulee tehtäväämme, niin se on määritelty selkeästi opinkohdassa numero 13: - - - viimeisinä päivinä, laajalle levinneen luopumuksen aikana, on kutsuttu esiin jäännös, . . . ###
Uskon että tri Flink on ihan 100 % vakavuudella tuota mieltä mitä totesi olevansa. Että muut (kirkot) ovat luopuneet ja vain adventistit ovat tosi jäännös.
antti- plääh plääh
mutt eihä se noin menny tos opinkohdas... ei siinä sanottu, ett vain adventistit on tosi jäännös... siinähän otettiin mukaan kaikki oikeet kristityt kaikkialla... vai luitko hätäsesti????
- A-jäännsökirkko?
plääh plääh kirjoitti:
mutt eihä se noin menny tos opinkohdas... ei siinä sanottu, ett vain adventistit on tosi jäännös... siinähän otettiin mukaan kaikki oikeet kristityt kaikkialla... vai luitko hätäsesti????
Joo kattokaas Flinkin Timppa totta tosiaan väittää adventtikirkkojen olevan ainoat oikeat kirkkokunnat maan päällä ja myöntää sentään joitain pelastuvan muistakin kirkkokunnista, vaikka eivät ole ehtineet siirtyä adventtikirkkoon.
Ei taida monikaan adventistipastori sentään enää olla tuollainen utopistinen fanaatikko?
### Kirkkona me uskomme olevamme Jumalan jäännöskansa. ###
### olemme Jumalan profetioissa ennustama ja esiinkutsuma herätysliike valmistamaan maailmaa Jeesuksen paluuta varten. ###
### Mitä tulee tehtäväämme, niin se on määritelty selkeästi opinkohdassa numero 13: - - - viimeisinä päivinä, laajalle levinneen luopumuksen aikana, on kutsuttu esiin jäännös, . . . ###
- Ohilukija_1
Välillä Timo uskoo Suomen Adventtikirkon olevan erikoiskansa (=jäännös) Jumalan edessä ja välillä taas menettää tuon uskonsa ja uskottavuuden?
Onko vai ei, Timo?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10262235Mielestäni olen vastannut tuohon jo, mutta kertaukseksi vielä. Kyllä, uskon, että seitsemännen päivän adventistit ovat Jumalan profetioissa ennustama ja esiinnostama herätysliike, Jumalan näkyvä jäännöskansa. Totesin myös, että jäännöksessä on kaksi puolta, näkyvä ja näkymätön. Jälkimmäiseen kuuluvat kaikki aidot Jeesuksen seuraajat.
Näkyvä jäännös on näkyvä niiden Raamatun totuuksien vuoksi, mitä se edustaa ja opettaa, näkymättömään jäännökseen kuuluminen on kiinni ihmisen suhteesta Jeesukseen. Näkyvä on osa näkymätöntä.
Siis vastaus on kyllä.
- sivusta seurannut
En ihmettele, vaikka tämä Timo Flink olisi aikeissa perustaa jonkun uuden fundamentaliskonservatiivisen Ellen White lasein varustetun adventtiliikkeen haaran.
Hän ei ilmiselvästi ole tyytyväinen tämän hetkiseen ekumenisvivahteiseen adventtiliikkeseen Suomessa, joka vähin äänin on irtautumassa adventismin kulmakivesta Ellen G Whitesta.
Flinkin mielestä adventtikirkko nykymuodossaan on ilmeisesti vain penseä kuvatus muiden amerikasta lähtöisin olevien uususkontojen seurassa.
Enpä siis ihmettelisi, vaikka Flink olisikin se "myyrä", joka lopullisesti ja kirkon sisältä päin näivetyttää adentismin teologisilla kannanotoillaan.
Flink on alkanut niin sanotusti "paisumaan" tohtorin myssy silmillään.- piut paut
Kylläpä sua kauhiast häiritse, ett joku on uskollinen omalle adventistisell vakaumukselleen.... mutt onks sull mittää vakaumust itelläs ollenkaan...
- sivusta seurannut
On kyllä minulla vakaumus ja vahva sellainen.
Vakaumukseni on selkeä:
Älä missään nimessä ja olosuhteissa lankea amerikkalaisten uususkontojen pauloihin. Näillä uskonnoilla on vain rahankiilto silmissä ja heidän päällimmäisin tarkoituksensa on vain alistaa ihmisisä omien käsitystensä ja säädösten alle.
Näissä kulteissa jäsenet ovat hyljänneet vapauden ja ovat orjuuttaneet itsensä pastoreiden vallan ja mieltymysten alle. Heistä on tullut kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat.- pyh!
No sitten sun vakaumukses on tasan potaskaa.
- nöyrä ihmine
pyh! kirjoitti:
No sitten sun vakaumukses on tasan potaskaa.
Minä en liittyisi kirkkokuntaan johon kuuluu kaltaisiasi.
Luuletko todella sinusta löytyvän kristityn olemuksen?
Epäilen 100%sesti. - pyh!
nöyrä ihmine kirjoitti:
Minä en liittyisi kirkkokuntaan johon kuuluu kaltaisiasi.
Luuletko todella sinusta löytyvän kristityn olemuksen?
Epäilen 100%sesti.Ei se ainakaan noista palstan adventistien herjaajista löydy.
TF on innokas puhumaan salaisesta tempauksesta, jota muka ei-adventistiset kristityt opettavat. Mutta asia on niin, että me uskomme hyvin näkyvään ylösottoon.
1. Kor. 15:52
yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
1. Tess. 4:16 :
Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17
Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.
VAIKKA Raamattu todistaa, että pilviin tempaaminen tapahtuu silmänräpäyksessä, tapahtuma on varsin näyttävä.
SAKARJA 14 ei välttämättä liity vielä ylösoton hetkiin, vaikka niinkin voisi ajatella.
Sen tiedämme kaikki, että Sak. 14. ei ole vielä voinut tapahtua, vaan on edessä.
Sakarja osoittaa miten tahansa sitä sitten tulkitaankin, että elämää on Maassa ylösoton jälkeenkin:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Sak. 14:1&rnd=1322815262673Antti hyvä,
Hyvin monet kristityt uskovat salaisen tempauksen opetukseen, erityisesti vapaissa suunnissa, koska se on ollut osa heidän Israel-näkemyksiään (dispensationalismi). Tälläkin palstalla on ollut aikaisemmin kirjoittajia, jotka ovat niin opettaneet.
On hienoa, että sinä et usko salaiseen tempaukseen. Valitettavan moni kuitenkin uskoo, vastoin Raamattua. Toivottavasti mahdollisimman moni (mielellään kaikki) hylkää koko ajatuksen ja palaa noiden Raamatun tekstien opetukseen Jeesuksen paluun näkyvyydestä ja kuuluvuudesta.
Sakarjan 14 luvun teksti ei liity Jeesuksen toiseen tulemiseen, vaan se liittyy typologisesti hänen kolmanteen tulemiseensa, jolla tarkoitan tapahtumia Ilmestyskirjan 20. luvun 1000 vuoden ajanjakson lopussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1811508
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall1951202Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä431101Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad42794- 14700
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30691Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21680- 37673
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .19621Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46617