Antin kirjoituksen raamatunpaikat herätti iloitsemaan.

Jeesus saapuu.

Matt. 24:36
Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit,
eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.

Matt. 24:44
Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee.

Luuk. 12:40
Niin olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee."

Ihanaa, se on lähellä. Taivaan kotiin täällä kuljen, kautta / Turvissa taivaan, suojassa siipein, Jeesus ristis juurella, suo mun pysytellä, Lähemmä Jeesus lähemmä vaan. .. Gogaltan veressä voima on.
Hengellinen laulukirja. 448. 462. 481. 489. 187

Onko Jeesuksen paluu kohdallani jo tänään.
Aikaa eivät tiedä, en minä, eikä enkelit taivaassa.

Niinkuin kirjoitin, isälläni oli 1986, Herra tietää hänen osansa, koska suun tunnustusta ei ollut, vaikka oli uskovan kodin jälkikasvu. Jätän isäni Jumalan käsiin.
Ukkini kuoli 1986, anoppi kuoli uskoen Jeesukseen 1976, samoin appiukkoni 1980.

Jeesus saapuu, mutta heille hän on saapunut noina hetkinä.

Olenko minä nyt hetkessä valmis? Sydämeni todistaa Jeesuksesta, olen Hänessä valmis, sydämeni on sairas, riemulla laulan noita lauluja.
Halleluja, näin lähellä on Jeesuksen paluu.

Mutta en ole varma hetkestä, kipua on sydämessä, otin sydänlääkkeeni, koska lääkärit on ne määrännyt. Ne auttavat kulkemaan puolisoni rinnalla tämänpäivän siihen asti, kun kutsu kuuluu.
Aika on täyttynyt.

H-hetkessä on Jeesuksen paluu, se viimeinen pasuna, sekä ylienkelin ääni.

...

ts. Jeesuksen paluu on aina läsnä ja tykönämme.

Ajattele, nouset Hallitsijasi eteen ja sanoistasi sinut julistetaan joko autuaaksi tai...

Oletko valmis kuuntelemaan osasi saamista?

Minä olen.

Olen siksi, koska Lunastajani on kanssani, nyt ja iankaikkisesti.

Sitä hetkeä ei tiedä kukaan, se on verhottu, mutta voimme julistaa aina.

Jeesus saapuu!

14

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin, sinä ja minä riemuitsemme Herran saapumisesta pian. Emme liene kumpikaan adventisteja? Olen huolissani adventtikirkon äkkijyrkästä, tosin pienehköstä siivestä, joka on alkanut saarnata, että ei-adventistisille kristityille Jeesuksen saapuminen on murheen päivä. -->

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10255532

• ääriainesta jokaises

Niinhän täällä palstalla olen nähnyt myöskin anti-adventistien kirjoittavan ettei adventistit pääse ylösottoon.
        Joten kaikissa uskonsuunnissa sitäm ääriainesta riittää.

• Antti hyvä,

Minä en opeta, että Jeesuksen saapumisen päivä on murheen päivä ei-adventistisille kristityille. Se on murheen päivä niille, jotka ovat tietoisesti hylänneet Jumalan sanan. Tähän ryhmään kuuluvat ne, jotka sanovat olevansa kristittyjä, mutta jotka eivät sitä todellisuudessa ole. Aidot Jumalan lapset eivät tähän ryhmään kuulu.

Koska asia selkeästi jäi sinua vaivaamaan, niin yritän selittää asian.

Kirkkona me uskomme olevamme Jumalan jäännöskansa. Se ei tarkoita, että vain adventisti voi pelastua. On olemassa näkyvä jäännös ja näkymätön jäännös. Opinkohta 13 tarkoittaa näkyvää jäännöstä, joka on osa suurempaa, näkymätöntä jäännöstä, johon kuuluvat kaikki Jumalan lapset kaikkialla. Adventtikirkko on Jumalan esiinnostama herätysliike, jonka tehtävänä on julistaa Ilmestyskirjan luvun 14 kolmen enkelin sanomaa kaikille, myös muille kristityille. Näemme itsemme uskonpuhdistuksen jatkajina.

Uskomme myös, että kristittyjen keskuudessa on tapahtunut luopumus totuudesta ja tämä luopumus vain pahenee, mitä lähemmäs Jeesuksen paluuta tulemme. Siksi Jumala antoi kolmen enkelin sanoman. Hän ei tee mitään ilmoittamatta sitä ensin palvelijoilleen profeetoille, kuten Aamoksen kirjassa sanotaan. Jumala haluaa pelastaa luopumuksen valtaan joutuneet. Siksi kolmen enkelin sanomaa tulee julistaa. Samalla tämän sanoman julistus tulee jakamaan kristityiksi tunnustautuvat kahteen ryhmään. Niihin, jotka ovat aitoja Jumalan lapsia ja niihin, jotka vain teeskentelevät. Jumala yksin tietää kuka meistä kuuluu kumpaan ryhmään. Se selviää ajan kanssa.

Eli lyhyesti. Minä en opeta enkä ole koskaan opettanut, että vain adventisti voi pelastua. En usko niin. Uskon niin, että henkilön pelastus on riippuvainen hänen suhteestaan Jeesukseen. Se taas on sidoksissa siihen, miten paljon totuutta henkilö on ymmärtänyt ja mitä sillä tiedolla tehnyt. Vähän totuutta tietävä, mutta sitä kokonaan seuraava menee taivaan valtakuntaan ennemmin kuin paljon totuutta tietävä, joka ei totuutta seuraa.

Auttoiko tämä?

• AVK (ei kirj)
        TimoFlink kirjoitti:

Antti hyvä,

Minä en opeta, että Jeesuksen saapumisen päivä on murheen päivä ei-adventistisille kristityille. Se on murheen päivä niille, jotka ovat tietoisesti hylänneet Jumalan sanan. Tähän ryhmään kuuluvat ne, jotka sanovat olevansa kristittyjä, mutta jotka eivät sitä todellisuudessa ole. Aidot Jumalan lapset eivät tähän ryhmään kuulu.

Koska asia selkeästi jäi sinua vaivaamaan, niin yritän selittää asian.

Kirkkona me uskomme olevamme Jumalan jäännöskansa. Se ei tarkoita, että vain adventisti voi pelastua. On olemassa näkyvä jäännös ja näkymätön jäännös. Opinkohta 13 tarkoittaa näkyvää jäännöstä, joka on osa suurempaa, näkymätöntä jäännöstä, johon kuuluvat kaikki Jumalan lapset kaikkialla. Adventtikirkko on Jumalan esiinnostama herätysliike, jonka tehtävänä on julistaa Ilmestyskirjan luvun 14 kolmen enkelin sanomaa kaikille, myös muille kristityille. Näemme itsemme uskonpuhdistuksen jatkajina.

Uskomme myös, että kristittyjen keskuudessa on tapahtunut luopumus totuudesta ja tämä luopumus vain pahenee, mitä lähemmäs Jeesuksen paluuta tulemme. Siksi Jumala antoi kolmen enkelin sanoman. Hän ei tee mitään ilmoittamatta sitä ensin palvelijoilleen profeetoille, kuten Aamoksen kirjassa sanotaan. Jumala haluaa pelastaa luopumuksen valtaan joutuneet. Siksi kolmen enkelin sanomaa tulee julistaa. Samalla tämän sanoman julistus tulee jakamaan kristityiksi tunnustautuvat kahteen ryhmään. Niihin, jotka ovat aitoja Jumalan lapsia ja niihin, jotka vain teeskentelevät. Jumala yksin tietää kuka meistä kuuluu kumpaan ryhmään. Se selviää ajan kanssa.

Eli lyhyesti. Minä en opeta enkä ole koskaan opettanut, että vain adventisti voi pelastua. En usko niin. Uskon niin, että henkilön pelastus on riippuvainen hänen suhteestaan Jeesukseen. Se taas on sidoksissa siihen, miten paljon totuutta henkilö on ymmärtänyt ja mitä sillä tiedolla tehnyt. Vähän totuutta tietävä, mutta sitä kokonaan seuraava menee taivaan valtakuntaan ennemmin kuin paljon totuutta tietävä, joka ei totuutta seuraa.

Auttoiko tämä?

adventistien saarnat ja tulkinnat eivät ole Jumalan sanaa.
        pääsikö se sinulta hetkeksi unohtumaan?

• älä kylvä lihaasi.
        AVK (ei kirj) kirjoitti:

Eipä taida sinunkaan sanasi (AVK (ei kirj) 23.11.2011 15:41)
        olla Jumalan sanaa, vaan lihaasi kylvämääsi kirjoitusta.

Ennemmin käyn kuuntelemassa Timo Flinkin puhetta, koska raamattu puhuu hänen kauttaan.

ts. olemme eri kannalla asioista.

• Antti
        AVK (ei kirj) kirjoitti:

Minä, AnttiVKantola, en ole tuota kommenttia kirjoittanut, enkä koskaan sentapaista lyhyttä vailla selitystä roikkuvaa provosoivaa kirjoittaisikaan.
        ("adventistien saarnat ja tulkinnat eivät ole Jumalan sanaa.
        pääsikö se sinulta hetkeksi unohtumaan")

Olen, sivumennen sanoen, vast'ikään diskattu Suomi24 keskusteluista
        ja siksi joudun tässä rekisteröimättömänä oikomaan jonkun tahallaan provosoivan tekstiä.

Minun jälkeeni, eli kun en nyt sitten voi kirjoittaa, diskattuna, tulee julmia susia, jotka minun nimissäni kynäilevät ja kyräilevät. Älkää heitä uskoko, sitä että se olisi minä, AnttiVKantola. Vieraasta koneesta pystyn tämän lähettämään nimettömänä, mutta vastaisuudessa olen siis ulkona, paitsi että tuon yhden aloituksen heti tämän jälkeen vielä teen tunnuksella Antti ja otsikolla "Tämäkin sopimatonta tekstiä?". Toivotan kaikille lukijoille Herran siunausta ja kirjloittajille Hengen voitelua ja keskustelufoorumien tarjoaja on aivan erityisen siunauksen tarpeessa.

Ap. t. 20:29
        Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,

antti

• Adv.pastori tri Timo Flink 21.11.2011 tällä palstalla täsäsä ketjussa toteaa :

### Kirkkona me uskomme olevamme Jumalan jäännöskansa. ###

Minä kuitenkin olen aivan varma siitä, ettei Adventtikirkko ole AINOA tai edes erityinen jäännöskansa Jumalan edessä. Uskon näet että Kristuksen seurakunta ei ole jaettu. Kaikki viimeisten sukupolvien kristityt ovat tietysti jäännöskansaa. Millään kirkkokunnalla ei mielestäni ole erityisasemaa.
      Vaan jokaisessa protestanttisessa (ja miksipä ei ei-protestanttisissakin) kirkkokunnassa ja ulkopuolisissakin kuppikunnissa on otollisia ja ei-otollsiia. KIRKONKIRAJT EIVÄT RATKAISE VAAN SYDÄN JA ENNEN MUUTA SYDÄMEN ASENNE.

Ja sitten on oma asiansa Israel-jäännöskansa.

antti

• Mutta jos ...

• Jeesus saapuu...

Voidaanko ME sanoa, että Adventtikirkko ole erityinen jäännöskansa Jumalan edessä.

Puoleen ja toiseen en punnitse vaan nostan ajatuksiin sen, että jospa sittenkin, Jumalan edessä.

Meidän tietomme on täällä vajavaista ja juuri siksi.

Vajavaisuuden huulilla adventtikansa seurakuntana tunnustaa Jumalan lain Pyhäksi, sekä uskon Jeesukseen pelastajana.

Siksi "me" kristikuntana olemme erottaneet heidät omakseen, koska meidän korvamme ei kestä kuunnella sitä saarnaa.

"me" julistamme puhujakorokkeella !" helluntaisrk.".. että sapatti ei kuulu kristityn elämään.

Raamattu taas sanoo, että laista ei katoa yksikään kirjain, eikä piirto, kuten olemme oppineet ja muuta ei ole lupa opettaakaan.

Eli MINÄ, siis minä olen kuunnellut helluntaisaarnaajan sanan ja lukenut raamatunsanan, enkä voi yhtyä helluntaisaarnaajan sanaan, koska Jeesukseni ei ole lupaa siihen antanut.

Nyt helluntaikansa on ulkoistanut opetuksessaan raamatun sanan ja vaikka adventismin tuolta osin.

Eli piipahdetaan Isän eteen, koska Sana tuomitsee meidät, Herran huoneesta.

Kuka on jäänyt julistamaan lain ja evankeliumin sidettä, taivaan ja maan olemisen ajaksi. Adventtikansa.
      Minä helluntalaisena sen todistan.

Uskon että se taivaassakin Isän edessä todistetaan.. joku on jäänyt tässä todistajan paikalle, Jeesuksen kutsusta.

Kerran omin korvin kuuntelin Keijo Lindemanin saarnaa.

"Kumartakaa Häntä, joka on luonut taivaan ja maan".

Keijo sanoi, missä luotu voi kumartaa Luojaansa on yksin ja ainoastaan sapatissa.

Jumala on luonut taivaan ja maan, antanut sen ihmistä varten sapatin.
      Sapatin, jossa olemme rakentumassa Isän edessä.

Kristikansa on tuonut alttarille ihmisopin, jolla on monta sanontaa, tämän tiimoilta.
      Sapatti, ei sido, - mikä päivä vain, - ylösnousemuspäivä=sunnuntai!"
      jne.
      Jos olen rehellinen itselleni, niin kristikansa puhuu inhimillisin huulin, vailla auktoriteettia, eli suvereeni Hallitsijan suuta ja opettaa niin.

Siksi minun valinta on parannus, mielenmuutos ja suuni tunnustuksen tähden ON se kerrottava nytkin, etten joutuisi vaikenemalla väärän todistajaksi.

Kun sinne Jeesuksen paluussa menen Isän eteen, "sanotaanko, mene pois sinä laittomuuden ihminen", on tämänpäivän tunnustukseni. tahi se, että parannuksen jälkeen en enää opeta, niinkuin isäni teki.

Isien perinnäissäännöt, ne painoivat Jeesuksen aikana ja ne painavat pakanuudessakin meidän keskuudessamme.

Mitä teemme, on jokaisen henkilökohtainen ratkaisu ja tietomme perusteella meidät tuomitaan ja Herran huoneesta käsin.

Mikä on jäännöksen todistus? Tällähetkellä olemme jäännöksiä tälle sukupolvelle.

Totuuden todistus tahi jäännös eräällainen todistaa väärin.

Totuus pääsee sisälle, väärä jää, jäännöksenä ulos.

• Jeesus saapuu.

ts. puin jäännös sanan erilaisiin kuosiin.
        Väärälle puolenkin voidaan jäädä jäännöksenä, joka ulkoistetaan taivaassa.

Mutta täällä totuuden jäännökset kutsutaankin sisälle.

Eivät jättäneet laista pois yhtäkään, eli pienintäkään käskyä ja niin opettaneet, vaan se oli kasvattaja Kristukseen.
        ja niin Uudessa liitossa laki pantiin sydämeen.
        Se Jumalan tahto, kun Uudestisynnyttiin Kristuksen kautta elävään toivoon.

• Totuuden puolesta

Olen Timo Flinkin kanssa samaa mieltä.

Itse adventistina olen huolissani, todella huolissani, että tämä luopumus on tullut myös adventtikirkkoon. Enää ei saa saarnata totuutta, vaan pyritään hiljentämään ne ihmiset, jotka puhuu Raamatun sanaa, jotta kukaan ei loukkaantuisi. Ei puhuta enää parannuksenteosta, vaan hyväksytään kaikki. Mielistellään ihmisiä.

Tällä hetkellä kysyn itseltäni miksi haluan pysyä kirkossa, jossa ei voi kuulla enää totuutta. Harvat ihmiset enää pitäytyy Jumalan sanassa ja totuudessa, muilla on vain jumalisuuden ulkokuori.

Uskon, että adventtikirkko on merkittävässä osassa lopunajassa, mutta jos suurin osa uskovista nukkuu, kuka julistaa parannuksentekoa Jeesuksen nimessä ja Hänen pikaista paluutaan? Uskovat pitää keskenään bileitä ja vähät välittää hukkuvista ihmisistä. Tämä on nykyajan tila adventtikirkossa.

Ehkä on vaan aika laittaa oma seurakunta pystyyn jos tän hetkisessä seurakunnassa ei voi puhua sitä, mitä Pyhä Henki antaa ja omat armolahjat eivät voi toimia. Surullista, että tässä todella tapahtuu seurakunnan kahtia jakautuminen.

• harvinaisuudelle.

Harvat ihmiset enää pitäytyy Jumalan sanassa ja totuudessa, muilla on vain jumalisuuden ulkokuori.

Kuinka se näkyisi hedelmänä sinun kohdallasi?

ts. erottuisi tuosta jumalisuuden ulkokuoresta, olen kiinnostunut Hengen armolahjastasi, tahi lahjoistasi, kuinka se toimisi seurakunnassa?!

• tarkennusta.

Viesti harvinaisuudelle oli = Totuuden puolesta 24.11.2011 17:46 kirjoittaneelle.

• Totuuden puolesta

Uskon, että Pyhän Hengen hedelmiä ovat rakkaus, rauha, kärsivällisyys jne.
      Uskon myös, että armolahjat voi toimia seurakunnassa, jos Pyhä Henki on saanut täyttää sydämen ja jos ylipäätään seurakunnassa hyväksytään Pyhän Hengen toiminta. Monissa vapaissa suunnissa tässä mennään paikoin yli hilseen, kun adventtikirkossa taas ei anneta Pyhälle Hengelle tilaa toimia. On paljon armolahjoja, joissa ei ole oikea henki, mutta uskon, että on myös niitä, jotka tulee Pyhästä Hengestä.

Esim. profetoimisen armolahja, Ellen White oli profeetta, Raamatussa on monta profeettaa Elia, Hesekiel, Jeremia jne. He puhuivat ihmisille sen, mitä Jumala käski heidän puhua. He näkivät unia, näkyjä ja saivat sanomia Jumalalta ja he kertoivat ne seurakuntalaisille/ihmisille. Heillä oli myös varoituksia Jumalan kansalle.

Tässä on ainakin yksi armolahja mikä tulee mieleen, joka ei mielestäni tänä päivänä saa toimia seurakunnassa .Mikä on ällistyttävää, on se, että osa adventisteista ei edes usko, että Ellen White oli profeetta ja hänen kirjoitukset oli Jumalasta. Kun olen lukenut hänen kirjojaan, koen, että niissä on ihan selvästi Jumalan henki. Armolahjoja on moninaisia ja Jumala antaa niitä kullekin tahtonsa mukaisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      168
      1428
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      41
      1019
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      725
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      650
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      37
      637
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      28
      632
    7. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      20
      622
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      607
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      577
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      573
    Aihe