Onkohan kohtalotovereita?
Ensimmäisen kerran vaimoni lähti matkalle 15-vuotta sitten.
Lastemme kanssa 2:ksi viikoksi Sisiliaan.
Muutaman vuoden tauon jälkeen alkoivat vuosittaiset matkat naisystävän kanssa.
Viikon kaupunkilomia ja kahden, jopa kolmen viikon yhdistelmämatkoja.
Kaupunki ranta.
Useana vuotena kaksikin matkaa.
Nyt vaimo on teatterireisulla "harjoittelemassa" viikon kuluttua alkavaa Saksan joulumarkkinapiipahdusta, 5 vuorokautta.
Jos on kohtalotovereita niin miten olette asiaan suhtautuneet ja miten olette itse eläneet nuo "leskiviikot"?
Asenteet omiin matkoihin?
13
194
Vastaukset
- toinen leskitys
Joo...toistahan ei voi omistaa ja jos toinen kokee tuollaiset matkat virkistäviksi ilman kumppania, eipä sille mitään voi.
Oma mieheni on aina halunnut käydä viihteellä ilman minua ja vaikka se aluksi loukkasikin, sen ymmärrän kyllä nyt paremmin.
Saahan sitä sen kumppanin kanssa arkea jakaa ihan tarpeeksi ja tuollaiset irtiotot ovat joillekkin kuin piristysruisku, joka kyllä näkyy sitten koko olemuksessa.
Tässähän ei muu pukkaa pintaan kuin mustasukkaisuus ja olo, että on ulkopuolinen silloin.
Joten, mitä moista murehtimaan, antaa kaikkien kukkien kukkia ja tervemenoa vaan, kyllä se sieltä takaisin aina tulee ja piristää se jollakin tapaa sitten sitä parisuhdettakin, kun ei toista pidä niin päivästäänselvyytenä.
Joten luottamusta sullekkin kehiiin ja keksi itse jotain mielekästä tekemistä reissujen ajaksi itsellesikin! Katsos, jokainen on oman elämänsä tirehtööri, ei voi siivellä mennä ja ajatella, että toisen pitää aina ne mukavat jutut järjestellä toisenkin puolesta. ;)- Maksumiehenäkö?
Joo niinhän se on, ettei toista voi omistaa mutta jos toiselle oma aika ja varsinkin sen viettäminen kaikkien muiden paitsi puolison kanssa on mukavempaa on kyse siitä, että puoliso on jo aikoja sitten irti sanoutunut parisuhteesta eikä ole siihen enää millään tavalla sitoutunut.
Kyllä sitä, joka aina odottaa, sietää, sopeutuu ja joustaa pitää enemmän kuin itsestään selvyytenä, ainakin erittäin tylsänä seurana, jos ei muuten.
En sietäisi tuollaista kohtelua, mikä parisuhde tuollainen edes on? - Ei nimimerkkiä
Maksumiehenäkö? kirjoitti:
Joo niinhän se on, ettei toista voi omistaa mutta jos toiselle oma aika ja varsinkin sen viettäminen kaikkien muiden paitsi puolison kanssa on mukavempaa on kyse siitä, että puoliso on jo aikoja sitten irti sanoutunut parisuhteesta eikä ole siihen enää millään tavalla sitoutunut.
Kyllä sitä, joka aina odottaa, sietää, sopeutuu ja joustaa pitää enemmän kuin itsestään selvyytenä, ainakin erittäin tylsänä seurana, jos ei muuten.
En sietäisi tuollaista kohtelua, mikä parisuhde tuollainen edes on?"Joo niinhän se on, ettei toista voi omistaa mutta jos toiselle oma aika ja varsinkin sen viettäminen kaikkien muiden paitsi puolison kanssa on mukavempaa on kyse siitä, että puoliso on jo aikoja sitten irti sanoutunut parisuhteesta eikä ole siihen enää millään tavalla sitoutunut."
Olen ihan eri mieltä. Asenteesi on nimenomaan sitä omistamista ja syyllistämistä. Puoliso ei muka saisi pitää kivaa yksin.
Elämässä on monta ulottuvuutta, eikä kukaan ole sellainen ihminen, että pystyisi tyydyttämään puolisonsa niillä kaikilla: keskustelu, kulttuuri, seksi, huumori, juorut, matkustelu, ostokset, liikunta, hauskanpito, ruoka, harrastukset jne. Itse asiassa pariskunta saa olla kiitollinen, jos noista edes pari, kolme sujuu.
Niiden lukuisten muiden tarpeiden tyydyttämistä ei tarvitse tehdä puolison kanssa vaan ne voi hoitaa yksin tai kavereiden kanssa. Rakkaus on sitä, että haluaa puolison olevan onnellinen, eikä sitä, että haluaa puolison tekevän minut onnelliseksi. - Miehen kanssa reissu
Ei nimimerkkiä kirjoitti:
"Joo niinhän se on, ettei toista voi omistaa mutta jos toiselle oma aika ja varsinkin sen viettäminen kaikkien muiden paitsi puolison kanssa on mukavempaa on kyse siitä, että puoliso on jo aikoja sitten irti sanoutunut parisuhteesta eikä ole siihen enää millään tavalla sitoutunut."
Olen ihan eri mieltä. Asenteesi on nimenomaan sitä omistamista ja syyllistämistä. Puoliso ei muka saisi pitää kivaa yksin.
Elämässä on monta ulottuvuutta, eikä kukaan ole sellainen ihminen, että pystyisi tyydyttämään puolisonsa niillä kaikilla: keskustelu, kulttuuri, seksi, huumori, juorut, matkustelu, ostokset, liikunta, hauskanpito, ruoka, harrastukset jne. Itse asiassa pariskunta saa olla kiitollinen, jos noista edes pari, kolme sujuu.
Niiden lukuisten muiden tarpeiden tyydyttämistä ei tarvitse tehdä puolison kanssa vaan ne voi hoitaa yksin tai kavereiden kanssa. Rakkaus on sitä, että haluaa puolison olevan onnellinen, eikä sitä, että haluaa puolison tekevän minut onnelliseksi.Jos hyväksyy sen että puolisolla on vähän "virikkeitä" muuallakin, myös sen seksin saralla, niin mikäs siinä. Minusta ostokset ja juorut eivät mene mitenkään samaan kategoriaan seksin kanssa, seksi on intiimiä parisuhteeseen kuuluvaa kanssakäymistä jossa on mukana syviä tunteita. Ei se ole ihan sellainen kassatavara jonka voi mennä kaverin kanssa ostamaan muualta kun kotona oleva ei enää miellytä.
Toista ei voi omistaa, eikä pidäkään, mutta parisuhde on lupaus jossa nimenomaan on luvattu olla toisen kanssa. Nuo jatkuvat reissut tyttökaverien kanssa tehdään sinkkuaikana, ei parisuhteen ja avioliiton aikana.
Eivätkä ne reissut todellakaan ole niin viattomia "oman ajan ottoja", se on vaan itselleen kätevää valehtelua. Jos ilman puolisoa on hauskempaa, voisi olla parempi elää muutoinkin ilman sitä puolisoa ja mennä vapaasti miten huvittaa.
Terv. Nimimerkki en koskaan lähtisi matkalle ilman parhainta seuraa - aviomiestäni
- iloinen "leski"
Itse nautin siitä omasta ajasta, mitä saan, kun toinen on reissussa.
On paljon sitä työnkin takia, joten silloin harrastan omia juttujani, siivoan huushollin ihan itselleni ja nautin, kun se pysyy siistinä kerrankin!!
Vietän "tyttöjen" kanssa silloin saunailtoja, juoruillaan viinin kanssa pitkään yöhön ja tehdään hyvää ruokaa!
Käydään joskus tanssimassa, shoppailemassa ja pohditaan elämää yleensä.
Sitten taas jaksaa odotella jo toistakin kotiin, kun on saanut "levähtää" toisesta kunnon tovin, niin se menee...ei sitä samaa naamaa jaksa koko ajan katsella, muussa kuin saduissa. - Vai?
Eikait sitä tartte koko aikaa ollakkaan yhdessä kuin paita ja perse?
- Onnellinen vaimo
Minä käyn siskoni kanssa joka vuosi 2-3 viikon reissua Lapissa. Käymme vaeltamassa ja hiihtämässä. Miestäni ei kiinnosta vaeltaminen tai hiihtäminen, joten hän jää kotiin. Olen monesti yrittänyt saada miestäni innostumaan kyseisistä harrastuksista, mutta jos ei kiinnosta, sitten se ei kiinnosta. Mieheni harrastaa lomien aikana omia juttujaan, eikä ole koskaan estänyt minua lähtemästä. Toisinaan mies käy myös kavereidensa kanssa reissussa, tosin ei niin pitkillä kuin minä.
Meillä on hyvä suhde. Ehkä sen takia nämä lomat eivät aiheutakaan meillä mitään närää. - tuomaantuska
En haluaisi maalata piruja seinälle.. Mutta entinen vaimoni reissasi myös tyttökaverinsa kanssa melkoisen paljon. Alun perin heitä oli kolme, mutta yksi jäi siitä porukasta myöhemmin pois. Ruska ja laskettelureissuja pohjoiseen ja aurinkolomia etelän lämpöön. Luotin, tottakai, vaikka joskus epäilyksen paholainenkin hiipi mieleen. Kirjoitinkin silloin tänne, kauan sitten, vähän neuvottomana ja palstalaiset loivat minuun uskoa sanoen minun toimineen aivan oikein antaessani vaimolle omaa aikaa ja vapautta.. No eivätpä olleet aivan oikeassa. Vaimo ei koskaan pienestikään ilmaissut että parisuhteesssamme olisi jotain pielessä. Päin vastoin myöhemmin on sanonut että olin kaikinpuolin hyvä aviomies ja isä lapsille, hän oli se joka oli kypsymätön. Totuus noista matkoista paljastui silloisen vaimoni reissukaverin avioeron jälkipyykissä. Sitä vaan että joskus se matkailu ei ole niin viatonta kuin luulisi. Toivon tietenkin ettei teillä ole näin. Tsemppiä, mutta älä kulje "suljetuin silmin.
- Ei nimimerkkiä
Siis mikä se paljastunut totuus nyt sitten oli? Että vaimosi harrasti seksiseikkailuja matkoillaan, vai?
Hän petti luottamuksesi, mutta valitettavasti aikuisten parisuhteessa ei ole muuta mahdollisuutta kuin luottaa. Ei mies enää nykyään voi sulkea vaimoaan torniin. Ja vaikka voisi, ei se keskinäinen rakkaus ja intohimo siitä paranisi. - Leskeytyvä
Ei nimimerkkiä kirjoitti:
Siis mikä se paljastunut totuus nyt sitten oli? Että vaimosi harrasti seksiseikkailuja matkoillaan, vai?
Hän petti luottamuksesi, mutta valitettavasti aikuisten parisuhteessa ei ole muuta mahdollisuutta kuin luottaa. Ei mies enää nykyään voi sulkea vaimoaan torniin. Ja vaikka voisi, ei se keskinäinen rakkaus ja intohimo siitä paranisi.Tärkeintä on luottaa itseensä!
Luottamus kumppaniin kasvaa siitä!
- mk
Nuo reissut pitää tehdä solloin kun on sinkku ja itsekkin poikamiehnenä etelässä kayneenä käytin niitä perheenemäntiä seksiseurana ja itse ei puolisoni ole koskaan ihnkunut etelään naisporukaas kun tiedän mitä sillä tehdään ja suhde on huono jos lomatkin pitää olaa eriaikaan. Kun vittää kunnon ja riittävän pitkä n sinkkuaijan oli mies ati nainen niin ei sitten perisuhteessa olessaan tartte vieraissa käydä kun noitatautejakin on liikkeellä että sillen.
- mhfsdjyrs
En ole kohtalotoveri vaan se reissaava vaimo. Et kerro, miksi vaimo matkustaa ilman sinua... koska sinä et halua mukaan vai koska hän ei halua sinua mukaan?
Minä matkustan ilman miestä, koska mies ei juurikaan perusta matkustamisesta. Kävin siskon kanssa Ateenassa, äidin kanssa Perussa ja suunnittelen lapsen (ja ehkä toisen aikuisen, kaverin?) kanssa reissua ystävän luo Nigeriaan. Miehen huomioin matkasuunnitelmissani: jos hän haluaa matkustaa kanssani, olen aina valmis. Jos rahat on tiukilla, niin se on syy olla reissaamatta. Ja jos turvallisuusseikat arveluttaa, miehen näkemyksellä on väliä (valittiin Peru Kolumbian sijaan, enkä mene Nigeriaan ennen kuin lapsi on vähän isompi). Mutta jos mies ei innostu matkailusta, eikä raha tai turvallisuus ole esteenä, niin suunnittelen reissuja omin nokkineni. Tosin tämä oli miehelle tiedossa jo ennen avioliittoa eikä hän koskaan ole asiasta valittanut. Pari reissua on tehty yhdessäkin.
Sitten taas jos puoliso haluaisi toistuvasti matkustaa nimenomaan ilman puolisoa niin se voi tuntua epäreilulta. Toisaalta ihmisillä on erilainen oman ajan tarve... - Leskeytyvä
Asiallinen kommenttisi ansaitsee taholtani selvityksen.
Poissaolot eivät ole meille ongelma.
Työelämäsä ollessani olin vuosikausien ajan viikot pois kotoa.
Eläköidyimme saman aikaisesti pian 11-vuotta sitten.
Jo siihen mennessä olimme olleet, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta, kaikki lomamme matkoilla.
Tähän mennessä yhteen laskien noin 4,5-vuotta neljässä maanosassa ja yli 50:ssä maassa.
Nykyään teemme vuosittain ka. 6 yhteistä matkaa, yht. 14 - 16 viikkoa.
15-vuotta sitten minulla oli työesteitä mutta en halunnut olla jarruna koska lapsillemme ja vaimolle sopi silloinen Sisilian matka.
Ensimmäinen tyttöjen matka oli tilanteessa jolloin leikkaamattomat harmaakaihit rajoittivat näkökykyäni ja risteilyllä herännyt kiinnostus Maltaa kohtaan sai vauhtia 2 yhden hinnalla.
Kehoitin vaimoani lähtemään jos löytää mieleisensä kaverin.
Muutaman seuraavan kerran asia tarvitsi minun taholtani aktiivisuutta mutta sitten asettui uomiinsa.
Olen yhden kerran ollut mammojen mukana enkä lähde enää koskaan.
Voisin rakentaa omaa ohjelmaa mutta tuntisin itseni kuitenkin hieman ulkopuoliseksi.
Vien vaimon asemalle ja haen sieltä ja palatessaan haen sieltä.
Vaimo on aina palannut hyväntuulisena ja virkistyneenä suursiivoamaani talouteen, ajankohdasta riippuen kahvi- tai ruokapöytään.
Olen niin naurettavan itsevarma etteivät mitkään synkät epäluulot ole varjostaneet taivastani.
Kokoaikaisen yhdessäolon ja yhteisten matkojen, lisäksi tuollaiset lyhyet irtiotot ovat mielestäni paikallaan.
Ps. Yhden tuttavapariskunan yksi viikon "soolomatka" johti toisen osapuolen kertoman mukaan 7:n vuoden selibaattiin. Totta vai ei? En tiedä mutta ko. rouva tarjosi minulle intiimimpää seurustelua.
Samainen sai, vuosia myöhemmin, meidän nähtemme, turpiinsa pelkän alkuillan kahvilareisun vuoksi. Vaimoni oli mukana kahvilla.
Muutama muukin tapaus on tuttavapiirissämme mutta tuo on räikein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh892128Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361776- 1801326
- 241794
- 67732
- 59718
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </340514