Kerronpa teille mitä minulle tapahtui.. Olen ollut mieheni kanssa melkein 20 vuotta, pari lasta, normaali kuvio. Anopin kanssa on ain ollut hyvät välit, on ollut mukavaa juttuseuraa ja hyvä mummi lapsille.
No, tuossa pari vuotta sitten mieheni juominen alkoi riistäytyä käsistä ja paheni niin että miehen luonne muuttui ja hänestä tuli ilkeä ja äkkipikainen.. Viime aikoina alkoi kuviossa olla mukana jo paikkojen hajottamista ja lievää väkivaltaa minua ja lapsia kohtaan. Juominen oli jokapäiväistä. Aloin pelätä ja elämä muuttui niin kauheaksi että minun oli pakko muuttaa lasten kanssa pois kodistamme. Mieheni mm. uhkasi minua ja lapsia aseella.. Poliisit paikalle ja lastensuojeluilmoitukset, oikeudenkäynnit tulossa.. Mies ryyppäsi työpaikkansakin, nyt työttömänä.
No nyt tämä kaikki on anopin mukaan yhtäkkiä minun syytä. Olen pilannut hänen poikansa elämän, ajanut hänet juomaan, aiheuttanut potkut töistä, ja vielä sekin että kehtasin mennä soittamaan poliisit paikalle kun humalainen mieheni heilui ladatun pistoolin kanssa ja uhkasi tappaa minut ja lapset.. Hänen poikansa ei kuulemma olisi koskaan vahingoittanut lapsia! Mistä minä olisin sen voinut tietää kun lasten kanssa juostaan sukkasillaan pihalle karkuun.. Mitä ihmettä minun sitten olisi pitänyt tehdä??
Kummalliseksi tämän asian tekee se, että noin vuosi sitten kysyin anopiltani miksi hän ei enää käy meillä kylässä niinkuin ennen ja hän vastasi ettei halua tulla katsomaan mieheni (hänen poikansa) örveltämistä ja riehumista ( anoppi sai oman osansa mieheni huonosta käytöksestä, mm. huutamista ja haistattelua). Ettei kuulemma enää tunne poikaansa. Oli surullinen ja puhuimme asiasta paljon. Hän sanoi ymmärtävänsä jos lähden lasten kanssa, koska eihän sellaisessa helvetissä voi lapsia pitää.. Mutta sitten kun olin lähdössä ja tapahtui se kauhea asevälikohtaus, minä olenkin se joka kaiken on pilannut.. Olen ollut niin järkyttävän huono vaimo että olen ajanut mieheni juomaan elämänsä pilalle.. Anoppi katkaisi kaikki välit minuun eikä ole edes lapsia halunnut tavata.. Lasten vuoksi tämä kaikki tuntuukin niin kamalalta. Eivät he voi ymmärtää miksi mummi ei halua tavata ( lapset alle 10-vuotiaita). Ja kaiken tapahtuneen jälkeen nämä syytökset tuntuvat minustakin kohtuuttomilta. Pahalta tuntuu, olen menettänyt kotini, puolisoni, avioliittoni (jonka piti olla ikuinen..), lapset isänsä (lastensuojelu ei anna vielä tavata ennenkuin mies on ryhdistäytynyt), ja nyt kaiken kukkuraksi vielä mumminsa.. Ikävä minullakin on niitä yhteisiä juttutuokioita anopin kanssa.. En olisi koskaan voinut uskoa että minun elämässä tulee käymään näin..
Kaikki olikin mun syytä!
13
787
Vastaukset
- saharaaa-
Tuossa tilanteessa mies ei voi syyttää, kuin itseään ja anopin on turha tulla mussuttamaa sinulle, että olet muka huono vaimo ja ajoit miehesi elämän tuohon suuntaan. Jokainen meistä valitsee polun mitä kulkea.. toinen voi olla suuntaa antava puolisko. Anoppi ei halua kohdata oman poikansa virheitä ja siksi hän heijastaa sen sinuun viattomaan osapuoleen, jonka kautta taas lapsetkin kärsivät. Älä anna anopin kuitenkaan lannistaa vaan jatka lapsiesi kanssa elämistä vaikka olisikin kurjaa, kun lapset eivät nää mummoa, mutta kuka tollasta mummoa haluaisikaan nähdä saatikka sitten isää, vaikka olisikin yhteishuoltajuus tallella.
En oikein osaa auttaa mitenkään, kun itselläni ei ole kokemusta hunostoa anopista. Itse olen tällä hetkellä oman anoppini kanssa hyvää pataa, en ole vielä naimisissa eikä minulla ja miehelläni ole lapsia.. seurustelu vaiheessa vasta. - Kolmas kerta vielä
stereona?
- ALKOHOLISTI ITSE
Anoppi näköjään haluaa tehdä pojalleen tien tasaiseksi täystuhoon.
- fkjertlkjk23
Onpa kurja tilanne! Ei varmaan auta kuin odotella. Jos anoppi on aiemmin järkevältä vaikuttanut, eiköhän se järkevyys palaakin. On varmaan tunnekuohussa ja kuten tuossa yllä sanottiin, yrittää vierittää syyn sun niskoille kun ei halua miettiä sitä, onko miehen kasvatuksessa mennyt jotain vikaan. (Eikä miehesi käytös tietysti anopinkaan syytä ole, kyllä aikuinen ihminen on ihan itse vastuussa tekemisistään. Anoppisi silti varmaan salaa syyttää itseään.) Helpointa siis varmaankin antaa hänen rauhoittua, itsellesikin on liian repivää jos rupeatte keskenänne vielä kiistelemään.
Sinuna odottaisin vaikka muutaman viikon, keskittyisin saamaan päivittäiset asiat järjestykseen ym. Sitten kirjoittaisin anopille pitkän kirjeen tapahtumista ja omista tuntemuksista. Siihen loppuun voisi rakentavasti lisätä, että ymmärrät, että tapahtunut on hänelle järkytys, mutta että toivoisit välien vielä palautuvan. Heitä siis pallo hänelle, että saa ottaa yhteyttä kun on siihen valmis. - Kaiken mailman
Voi sinua, minä tunnen tuon tyylin ja en ihmettele yhtään että anoppi laittaa syyt sinun niskoille, niin ne tekevät jottei tarvitsisi katsoa omiin vierheisiinsä joita ehkä on tapahtunut pojan kasvatusvaiheessa. Joten tiedän mitä on saada syyttömänä syyt niskoilleen toisen ihmisen muuttumisesta viinan voimalla. Ja anoppisi luulisi edes haluavan tavata lapset jotka ovat hänen poikansa joten ehkä hän on jonkinlaisessa sokissa kaikesta tapahtuneesta mitä poikansa on aiheuttanut. Yritä jaksaa ja kokemuksesta sanon TOTUUS tulee aina voittamaan joten ole vahva ja huolehtiva äiti lapsillesi. Sillä sinä et ole voinut muuttaa ihmistä, siitä hän kantaa itse vastuun ja se pitäisi anopinkin älytä.
- aöklsdfj
Yleensähän kyllä noin on että miehen syrjäytyminen on naisen syytä. Ihan siis rehellisiä jos ollaan niin näin on.
- utelias ämmä
Mielenkiinnosta ihan kysyn, että miten perustelet tuon naisen syyllisyyden miehen syrjäytymiseen?
- no jooh
aöklsdfj: 12 vuotias trolli, yrittää provosoida
- mk
Anopille täytyy olla joku syyllinen kun ei kestä sitä että poika on vaipumassa alkoholismiin ja täytyy keksiä syntipukki ja sanoppa anopille että on kasvattanut huonosti poikansa kun noin rupeaa ryyppäämään eikä tajua että ei se viina juomalla lopu.
- sil-ve
Jatka lastesi kanssa taakse katsomatta. Mitä tahansa sieltä entisestä kaipaatkin, niin päästä irti ajatuksistasi. Kerro lapsille rehellisesti, miten mennään nyt. Valoa kohti!
- beauchamp
anopillesi on kamala paikka ollut tuo miehesi käytös, nyt olette vielä kaikki järkyttyneitä ja poissa tolaltaan anoppia myöden.. Anna anopin rauhoittua ja odota aikasi.. anopillesi tälläinen on ollut myös yhtä helveettiä joten älä suotta ota itseesi. Jatka eteenpäin ja rauhoita nyt vaan sitä omaa mieltäsi omien ystäviesi, terapeutin/ sukulaistesi kanssa.. miehesi hakee tukea äidistään.. ja vaikka olisi millainen renttupoika niin tuskin ikinä vanhemmat kääntävät omille lapsilleen selkäänsä. Ethän sinäkään voisi niin tehdä omillesi.
Valoa kohti! Asiat järjestyy ajallaan. Anoppisi ei vihaa sinua vaan sitä tilannetta missä olette. vaikka purkaa sinuun..ota etäisyyttä nyt. Voimia! itsekkin väkivaltaa kokenut..- beauchamp
vielä eräs veikkaus että anoppisi kokee olevansa voimaton tekemään mitään millekään.. sellainen käy inhottavaksi ajan mittaan. Ampumavälikohtauksesta sinun syyttely johtuu siitä että anopistasi nyt pitää olla vikaa muuallakin.. kukaan ei halua uskoa omasta lapsestaan tälläista. Syyllistä haetaan omaan pahaan mieleen.. ja niin kauan kuin haetaan pysy etäällä anopista ja exästäsi ihan itsesi takia. Lapset ovat sitkeitä selviämään, heille voisi tehdä hyvää vaikkapa tukiperheen tapaaminen- onhan sellainen? varamummi..kummi tms. seura että ikävät kotiasiat painuisivat taka-alalle. Saisit sinäkin vähän omaa aikaa.
- JK
VAI IIN
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh952318Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1791913- 1791456
- 246900
- 79882
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11796- 62789
- 55702
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako213643Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349611