Mikä kampaajia vaivaa??

MillaXX

Oon ihan kypsä kampaajalla käynteihin. Mulla on tyypilliset suomalaiset hiukset, ei siis mitkään järin paksut mutta oon paljon ohuempiakin nähnyt. Oon varsinkin nuorten kampaajanaisten suhteen saanut kamalaa kohtelua, "ohuet hiukseni" ovat olleet heille hirveä ongelma ja sitä ollaan otettu puheeksi inhottavalla tavalla useita kertoja saman käynnin aikana. Lisäksi on äärettömän vaikeaa saada sitä mitä tilaa, jos haluaa saada tietyn väriset tai pituiset, niin yleensä on lähtenyt ihan kumma väri päässä tukka nyrhittynä nolon lyhyeksi. Ei viitsisi maksaa kerta toisensa jälkeen kalliisti, kun heti lähtiessä mielessä ajattelee että pidän kiinni kunnes kasvaa pidemmäksi ja väri lähtee pois ja tänne(kään) en enää ikinä tule. Nykyään pelkään käydä kampaajalla. Maksan mielelläni laadusta ja arvostan kampaajien työtä paljon, niitä oikeesti hyviä vaan tuntuu olevan harvassa. En halua lähteä kampaajalta kokien itseni hävettäväksi ja vielä kamalan kampauksen takia oikeesti hävetä silmät päästä.

50

2034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama homma täällä

      Oon ihan samaa mieltä. Pelottaa mennä uudelle kampaajalle aina kun ei tiedä että minkälaisella tukalla sieltä lähtee pois.

      Ite luulin löytäväni jo hyvän kampaajan joka osas leikata tukan hyvin (pari kertaa jo olin käyny ) kunnes viimeks nyrhi otsatukan liian lyhyeksi. En ymmärrä että jos selvästi sanoo mitä haluaa niin silti tulos on jotain muuta. Nyt sitten pitäis kai joku uusi kampaaja ehtiä mut en tiedä..

    • kamppari

      no miksi et siltikin mene uudestaan ja sano että viimeksi otsatukka oli liian lyhyt. jos kerta olet muuten ollut tyytyväinen! suu auki kampaajalla ja kertokaa mitä haluatte, silloin kun kysytään onko hyvä, niin kampaaja odottaa kuulevansa REHELLISEN vastauksen!

    • tyytyväinen asiakas

      en tajuu, meikä on aina saanut just sitä mitä haluun, olen aina seurannut mitä kampaajani tekee ja selostanut tarkkaan mitä haluun ja värin olen ite valinnu värikartalta ja kampaajani on sitte sanonut, et tuo väri ei käy, ennekö tehään värinpurku edellisestä, tai myös hän on selostanut, et joku väri on hieman erilainen minun hiuksissa kun kartalla.
      Ase ohimollako teidän hiukset on lyhyeksi leikattu , vai oletteko vaan lukenu juorulehtiä, ettekä ole serannut mitä kampaaja tekee.

      • barberi

        Ihan naurattaa sun loppukommenttisi.. Täytyy vaan todeta että jatkuvasti täytyy kouluttaa itseänsä ammattitaidon ylläpitämiseksi. Juuri eilen tuli uusi asiakas, joka kertoi kaikkien edellisten kampaajien epäonnistuneen hänen hiuksissaan. Siinä sitä kampaaja-parka miettii, että onko tämä ns ammattivalittaja, jolla EI ole tarkoitustakaan olla tyytyväinen eli mitä ilmeisemmin on valituksellaan saanut ilmaiseksi hiusten laittoa jne. Miettikää muuten mikä into mahdollista tälläistä asiakasta alkaa palvelemaan.. Eipä siinä mitään, vaikka tuo tullessaan jo huonoja terveisiä ja suorastaan jo odottaa että epäonnistuisit! Minä kyselin mitä hän haluaapi ja kerroin mitä voin tehdä. Huomasin kyllä oli itse kyninnyt hiuksiaan, edes oppilas ei tekisi sellaista jälkeä..mutta minähän vaan palvelen ystävällisesti ja toisaalta melkein toivon itsekseni ettei hän tulisi toiste !
        Onnistuin kuitenkin, hän oli tyytyväinen ja lupasi suositella ystävälleenkin..omg.:)


    • tyytyväinen myös

      On kyllä minullakin käynyt joskus niin, että itku kurkussa olen kampaajalta lähtenyt. Kerron miten haluan hiukset, otan rillit pois ja keskityn tihrustamaan aikakauslehteä.Yritän välillä tihrustaa itseäni peilistä, mutta en näe kunnolla. Kampaaja näyttää lopputuloksen lopuksi, jolloin laitan rillit takaisin päähän ja siinä vaiheessa selviää mitä on tapahtunut.
      Onneksi olen löytänyt hyvän kampaajan, enkä kyllä mihinkään vaihda. Tosin se kyllä hieman välillä hiukan harmittaa, että paksuja hiuksiani kaikki kampaajat ovat päivitelleet. Kysyinkin kerran leikillä, että olenko kampaajan painajainen :)

    • kajljdflu

      Jos kärsit ohuista hiuksista, laita ihmeessä tuuhennukset.

      olen ehdottomasti samaa mieltä, että kampaajat kynivät monesti tukan liian lyhyeksi. Joillekin sen sopii, mutta jos haluat pidemmät hiukset, kokeilepa sinettejä.

      Itselläni oli sama ongelma, kasvatin hiukseni polkkamittaan ja laitoin 40 cm sinetit ja ensimmäistä kertaa elämässäni olen tyytyväinen. Värjään itse ja leikkaan latvat itse, joten kampaajalla ei tarvitse edes käydä.

    • Mirkkus

      Noh minä en enää jaksa käydä kampaajalla kun ei koskaan saa sitä mitä haluaa.
      Minulla on kuulemma puolestaan niin paksu tukka ettei saa sellasta leikkausta minkä pyydän.

      Joten en oo käyny kampaajalla piiiiiitkään aikaan.

    • Kukaan.,

      Täysjärkinen ei enää nykytietojen valossa värjää hiuksia.

      • liika

        käsittely pilaa hiukset ja myrkkyjä menee hiusreijistä verenkiertoon. Ammattimaisesti värjäystä ei saa tehdä päänahkaan asti, vaan tulisi jättää n. sentti tilaa juuri sen tähden, että ne ovat myrkyllisiä.
        Jos ihmiset tykkää käydä paljon kampaajilla piristyksen takia, kannattaisi kasvattaa sen verran hiusta, että voi tehdä makeita kampauksia esim. viikonlopuksi, jos juhlimaan lähtee. Siis muotoiluja mm. pinneillä ja kihartimilla. Toki saa lyhyisiin hiuksiin myös uutta muotoa helposti. Ei aina tartte saksia ja värjätä.


      • 8+16
        liika kirjoitti:

        käsittely pilaa hiukset ja myrkkyjä menee hiusreijistä verenkiertoon. Ammattimaisesti värjäystä ei saa tehdä päänahkaan asti, vaan tulisi jättää n. sentti tilaa juuri sen tähden, että ne ovat myrkyllisiä.
        Jos ihmiset tykkää käydä paljon kampaajilla piristyksen takia, kannattaisi kasvattaa sen verran hiusta, että voi tehdä makeita kampauksia esim. viikonlopuksi, jos juhlimaan lähtee. Siis muotoiluja mm. pinneillä ja kihartimilla. Toki saa lyhyisiin hiuksiin myös uutta muotoa helposti. Ei aina tartte saksia ja värjätä.

        Hiusvärit eivät mene verenkiertoon.


      • daaaah
        8+16 kirjoitti:

        Hiusvärit eivät mene verenkiertoon.

        Sori vaan mutta kyllä menee, päänahassa on reikiä, nimittäin hiustuppeja ja sitä kautta aine imeytyy sun ihoon ja verenkiertoon.


    • Matilda

      Säälin naisia,kun he tekevät tukasta niin suuren"numeron..Ihmettelen myös sitä ,onko kaunista tuollainen eri suuntiin sojottava tönkkö tukka--kirkkaan punainen,pikimusta,vihreä,sininen tms.Värjäykset sitä paitsi ovat epäterveellisiä.
      Minullakin oli aikaisemmin lyhyt tukka,mutta nykyisin olen kauan pitänyt melkein vyötäröön asti ulottuvaa tukkaa. ei tarvi värjätä,ei tarvi lyhennellä kuin joskus tasauksen vuoksi. "
      Ja voinpa nekin rahat käyttää johonkin tarpeellisempaan asiaan kuin .
      Tietysti,jos jokin haaveri tai sairaus vie tukan, se on sitten eri juttu.
      "Tällä kertaa hyväksi havaittu"...

    • ...........

      Nimenomaan ne huonot kampaajat valittaa ohuista hiuksista tai hiuslaadusta, kun mitään ei osata tehdä (ja asiakkaan hiuksia voi sitten syyttää epäonnistumisista). Vaihtakaa kampaajaa, hyviäkin löytyy.

      • melkeen kalju

        kuuleppas, ei siinä ihmeitä tehdä, jos kaksi karvaa hakee toisiaan ei niitä karvoja saa sinne lisää, oli sit hyvä tai huono, ainoastaan hiusten tuuheutus voi auttaa, mutta sillonki pitää olla senverran karvoja että ne sinetit/teipit ei näy.


      • huooh
        melkeen kalju kirjoitti:

        kuuleppas, ei siinä ihmeitä tehdä, jos kaksi karvaa hakee toisiaan ei niitä karvoja saa sinne lisää, oli sit hyvä tai huono, ainoastaan hiusten tuuheutus voi auttaa, mutta sillonki pitää olla senverran karvoja että ne sinetit/teipit ei näy.

        Kuka puhui kahdesta hiuksesta tai melkein kaljusta. Olet kyllä käsittämättömän typerä.

        Ylipäätään huonot kampaajat valittavat liian ohuista/paksuista/karheista hiuksista. Eikö niille kampaajille makseta nimenomaan siitä että siitä tukasta sais hyvännäkösen.

        Tietenkin kaljun on turha mennä kampaajalle, ja tuskin käyvätkään.


    • ....................

      Kyllä kampaajan ammattitaito saa hennoistakin hiukista mahtavat.
      Niilläkin on omat huonot päivänsä, on huomattu kyllä.
      Mietinkin joskus miten ne niin monet huonot kampaajat pärjäävät ja kuinka niillä käy asiakkaita ollenkaan.

      • haivenet..

        Hennot onki ihan eriasia kun melkeen kalju.
        Kyllä ne pärjää, kun ei noita melkeen kaljuja ole montaa, eikä se tee sitä kampaajaa huonoksi, jos toisella ei kertakaikkiaan ole kun muutama haiven päässä.


      • Rkaarin

        Kyllä pitää paikkansa,et onhan kampaajallakin huonoja päiviä ettei jaksa asiakasta riittävästi kuunnella ja lopputulos epäonnistuu. Kampaajan/Parturin työ on vaativaa jos ei kursseja käy, ammattitaito kärsii ja asiakkaalle ei saa tyydyttävää lopputulosta.
        Kampaaja/parturin olisi tehtä saada asiakkaan näyttämään mahdollisimman kauniilta.
        Itse olen samaa mieltä,miksi kampaajat/parturit leikkaa aina liian lyhyeksi vaikka kuin yrittää sanoa, et pituudesta vain sentti pois ,niin sekään ei auta.


    • takku

      pelkää rahastusta antaa hiuksien kasvaa

    • ite laitan

      mitäs sitte käyt,laita ite ja unohda koko ammattikunta ja rahas säästyy johonki parempaan.

    • lähihoitsu.

      Luulen, että niitä vaivaa työn huono arvostus ja helvetin pieni palkka sekä kitisevät kateelliset asiakkaat.
      Jos palkka on 1400-1600€ brutto niin meikä ei ainaska tuollaisella palkalla edes pärjäis, jopa lyhyen kurssin käyneet siivoojat saa enempi.

      • ++++++++++

        Mistä ne asiakkaat olis kateellisia? Huonosta arvostuksesta vai helvetin pienestä palkasta?

        Kitisevät asiakkaat voi kyllä harmittaa, mutta tuskin niitä nyt niin hirveesti on. On kuitenkin asiakaspalvelutyötä, ja pitäisi/kannattaisi osata käyttäytyä.


      • Oikea asenne tarpeen

        "Jos palkka on 1400-1600€ brutto niin meikä ei ainaska tuollaisella palkalla edes pärjäis, jopa lyhyen kurssin käyneet siivoojat saa enempi. "

        Mikä huono se on? Onhan tietysti tilastoissa sanottu, että 3000 € voi olla joku ihmeen keskipalkka. Mutta edes hyvillä koulutuksilla ja pitkällä työkokemuksella ei tässä yhteiskunnassa pääse näinä aikoina edes 1200 €:n. Ei se ehkä mikään kamalan kova palkka ole, mutta ei se ole huonokaan. On likaisia töitä, jossa ei voi edes olla siistin näköinen, kampaajan työ sentään tehdään puhtaassa kampaamossa eikä työ ole minun mielestä aliarvostettu.

        On varmasti vaikeaa tehdä mieliksi asiakkaille, mutta ei niin vaikea, että varastonhoitoon tai raksasiivoukseen sentään tarttis lähteä. Kampaajien koulutus ei opeta käsittelemään asiakkaita, ei siihen palautteeseen kannata tunteellisesti suhtautua. Käyttäisi kuvia mallina eikä yrittäisi saada asiakasta liian trendikkääksi.

        Kukin haluaa säilyttää oman tyylinsä, eikä se ole trendikkyyttä. Jos asiakas ei pyydä muutosta kampaukseen, miksi pitäisi muuttaa. Asiakkaalla on oma luotettava ulkonäkö esim. työpaikalla, tukkaa ei voi kammata pystyyn tai uimarityyliin tai lilan väriseksi. Kuvitelkaa laki-ihminen, jolla on joku harpun kampaus.


      • €uro.
        Oikea asenne tarpeen kirjoitti:

        "Jos palkka on 1400-1600€ brutto niin meikä ei ainaska tuollaisella palkalla edes pärjäis, jopa lyhyen kurssin käyneet siivoojat saa enempi. "

        Mikä huono se on? Onhan tietysti tilastoissa sanottu, että 3000 € voi olla joku ihmeen keskipalkka. Mutta edes hyvillä koulutuksilla ja pitkällä työkokemuksella ei tässä yhteiskunnassa pääse näinä aikoina edes 1200 €:n. Ei se ehkä mikään kamalan kova palkka ole, mutta ei se ole huonokaan. On likaisia töitä, jossa ei voi edes olla siistin näköinen, kampaajan työ sentään tehdään puhtaassa kampaamossa eikä työ ole minun mielestä aliarvostettu.

        On varmasti vaikeaa tehdä mieliksi asiakkaille, mutta ei niin vaikea, että varastonhoitoon tai raksasiivoukseen sentään tarttis lähteä. Kampaajien koulutus ei opeta käsittelemään asiakkaita, ei siihen palautteeseen kannata tunteellisesti suhtautua. Käyttäisi kuvia mallina eikä yrittäisi saada asiakasta liian trendikkääksi.

        Kukin haluaa säilyttää oman tyylinsä, eikä se ole trendikkyyttä. Jos asiakas ei pyydä muutosta kampaukseen, miksi pitäisi muuttaa. Asiakkaalla on oma luotettava ulkonäkö esim. työpaikalla, tukkaa ei voi kammata pystyyn tai uimarityyliin tai lilan väriseksi. Kuvitelkaa laki-ihminen, jolla on joku harpun kampaus.

        1200€ on just köyhyysrajalla EU;ssa,kyl menetetystä vapaa-ajasta pitäs sentään hiukan enempi saada, kun työtä tehdään vajaa 40/h viikko.
        Monet saa jopa ansiosidonnaista työttömyyskorvausta enempi, eivätkä tee mitään.


    • ety

      hei kyllä ohuistakin hiuksista saa tuuean näköiset kunhan leikkaa sopivasti

    • Kaveri viimeiselyyn

      Kampaaja leikkaa vanhalle kynityn tukan. Kaikki sieltä tulevat asiakkaat tunnistaa siitä, että on asiakas vanha ja hänellä "poikatukka". Minun mitta täyttyi, olen pitänyt kampaaja hyvänä. Osaa leikata hienon kampauksen, mutta itse kyllästyy malliin paljon nopeammin kuin asiakas. Mitä väliä sillä on, jos joku tykkää olla tietyn tyylinen. Vanhemmat asiakkaat tuskin haluavat vaihdella tyyliä.

      Olen ollut edellisestä tukanleikkuusta kohta vuoden jo käymättä kampaajalla. On vaikea leikata itse taipuvia hiuksia, eikä onnistu aina saamaan suoraa linjaa. Mutta aion leikata niin kauan itse kuin tukka vähänkin on siedettävän näköinen. Epätasainen se on, mutta en ala kasvattelemaan enää yli puolta vuotta, että hiusmalli olisi toivomani mukainen.

      • ??????????????????

        Voi kauheeta, onko sulle väkivallalla leikattu tukka, en ole enne tuolasta kuullutkaan et väkisin leikataan lyhyt malli??????????
        Mulle on aina leikattu just sellanen jota olen tilannu, mähän sen koko paskan maksan, ei mul ole koskaan väkisin mitään laitettu.


      • Mallista eri käsitys
        ?????????????????? kirjoitti:

        Voi kauheeta, onko sulle väkivallalla leikattu tukka, en ole enne tuolasta kuullutkaan et väkisin leikataan lyhyt malli??????????
        Mulle on aina leikattu just sellanen jota olen tilannu, mähän sen koko paskan maksan, ei mul ole koskaan väkisin mitään laitettu.

        Niin se vaan on, hänellä on oma käsitys asiasta. Menepä kokeilemaan joidenkin toisten kertomille kampaajille.


    • ammattitaitoa!!

      voi ei tiiän tunteen :( mä en ole IKINÄ lähtenyt kampaajalta tyytyväisenä vaikka olen rautalangasta vääntänyt että millasen tukan haluun. Aina tulee jotain ihan muuta. Mikä kampaajia tosiaankin vaivaa????

      • merotuuraam

        Hei.Tässä kampaajan mielipide.Esinnäkin ainakin kannattaa miettiä minkä ikäinen kampaaja on. Jos on n. 1-4v aikana koulusta päässyt on paljon vielä opittavaa. Alamme on vaikea ja työtä oppii tekemällä ja jopa virheitten kautta. Menettekö aina trendi kampaamoon? voisiko joku kiva penempi vastata enenmmän juuri sinun toiveitasi. Kysele esin kaveriltasi kellä kivan näköinen tukka kenellä hän käy? ja kertokaa tarkasti kampaajalle ettei saa missään nimessä leikata hiuksia liian lyhyeksi kerrotte tarkan määrän. Jos kampaaja leikkaa likaa joa olet pyytänyt esin.2cm. Sano siitä heti suora palaute..vaadi korvausta jos ei sellainen kun sovitte. Jos iso kampaamoo, pyydä esimies paikalle. Ja jos pelkäät millainen malli tulee, vie kuva mukana ja sano ettei tämän lyhempiä. Ja värit minä ainakin sanon asiakkaalle jos ei mahdollista tehdä sen väristä kuin asiakas pyytää. Kerrankin kun kerroin jo tilatessa asiakkaalle ettei noin vaaleaa saa liian tummasta niin asiakas ei sitten edes perunut aikaa vaikka olin rehellinen.On niin kurja kun on niin paljon ihmisiä jotka ei peru aikaansa ja kun itse en saa palkkaani jos aika jää tyhjäksi


      • barberi

        Eikä sun enää kannata kampaajia kiusatakaan, jollet osaa oikeasti rautalangasta meille vääntää mitä haluat. Voi olla että sun hiuksista EI yksinkertaisesti voi saa tehtyä mitä haluat, onkos käynyt mielessä?
        Mitäs jos kokeilet mennä Viroon, siellä halvempaakin ja voivat ymmärtää sinua paremmin kuin me kotimaiset kampaajat.


    • lättänäpää

      Mullakin on ollut useammin ikäviä kokemuksia. Syytän kyllä omaa lättätukkaa, mutta myös kampaajia. Oli eräs aivan mahtava kampaaja, joka sai hiuksistani upeat sekä puolipitkänä mallina että lyhyenä mallina. Ei tarvinnut häpeillen lähteä kampaamosta, ei ollut hiukset föönattu ohueksi suoraksi lehmän nuolemaksi päätä myöten. Leikkauksessa otettiin huomioon hyvät ja huonot puoleni, hiukset olivat ilmavat, liikkuvat ja hyvät vielä seuraavana päivänä ja sain muotoiltua ne juuri sellaiseksi kuin halusin.

      Voi kun tietäisin missä tuo huippuammattilainen nykyään on tai olisinpa ottanut edes kuvia niistä malleista. Olen yrittänyt selittää mitä haluan, mutta ei.

      • ------

        Sellaisia huippuja kyllä löytyy, jotka taikovat hankalistakin hiuksista mahtavat :) Todelliset pro-ammattilaiset eivät ikinä syytä asiakkaan hiuksia, vaan tekevät lopputuloksesta hiuslaadusta riippumatta hienot.

        Mullakin on vähän hankalat hiukset, ja ainoastaan 2 kampaajaa on osannut leikata ne todella hyvin. Toinen oli ulkomailla, eikä ollut edes kallis. Toinen oli täällä Suomessa, ja kalliimman puoleinen, mutta lopputulokseen olin tyytyväinen (siitä kannatti maksaakin!)


      • ztrauq55
        ------ kirjoitti:

        Sellaisia huippuja kyllä löytyy, jotka taikovat hankalistakin hiuksista mahtavat :) Todelliset pro-ammattilaiset eivät ikinä syytä asiakkaan hiuksia, vaan tekevät lopputuloksesta hiuslaadusta riippumatta hienot.

        Mullakin on vähän hankalat hiukset, ja ainoastaan 2 kampaajaa on osannut leikata ne todella hyvin. Toinen oli ulkomailla, eikä ollut edes kallis. Toinen oli täällä Suomessa, ja kalliimman puoleinen, mutta lopputulokseen olin tyytyväinen (siitä kannatti maksaakin!)

        Mikä paikka tämä oli, siis Suomessa? Helsingissä? Kiitos jos vastaat!


    • barberi

      Musta tuntuu että vaadit kuiteski liikoja kampaajilta.Ei kampaajat mitään taikureita ole.Joka ikinen värjäys on uusi kemiallinen käsittely, jossa täytyy ottaa huomioon edellinen värjäys.Mitä enemmin käsitelty hius, sitä huonommin uusi väri pysyy.
      Jos vaihtaa jatkuvasti kampaajaa, parempi mahdollisuus saada joka kerta epäonnistunut look. Uusi kampaaja vaikka ammattitaitoinenkin ei tunne hiustesi historiaa ja sitä mikä on mennyt pieleen edellisissä. Kampaaja haluaisi myös onnistua työssään ja saada sinut / asiakkaan tyytyväiseksi , joten neuvoisin tyytymään johonkin kampaajaan ja " kouluttamaan " hänet ymmärtämään toiveesi.

      • ex kampaaja

        Puhut asiaa, kun tulee uusi asiakas niin ekaksi ei aina edes puhuta samaa "kieltä" ymmärretään väärin, kun ei vielä toista tunne yhtään, mutta kun jo kaksi tai kolmekin kertaa käyny samalla, niin aletaan ymmärtää toisiamme.
        Tuo hiusten historia on tärkeetä tietää, kaikki asiakkaat ei edes muista mitä ite ovat päähänsä laittaneet.
        Kampaajan työ on vaikeeta, kun vertaa vaikka konttorityöhön tai johonki hoito tai tehdastyöhön.


      • barberi

        Jos sait keltaisen värin hiuksiisi, kun toivoit vaaleanruskeaa. Keltainen eli kulta onkin ruskeasta vaalempi pigmentti kohti blondia. Syynä saattaa olla se kaupan ruskean värin kestävä pigmentti jota toisinaan on vaikea saada poistettua eli vaalennettua toivotun sävyiseksi. Jos tuli liian keltainen, sitä pitää taittaa vastasävyllä tai tehdä väri uusiksi. Se taas on hiusten kunnosta kiinni, montako kertaa voi tehdä värjäyksiä toivotun sävyn saamiseksi. Sitten kun värjättän monta kertaa, jotta saa asiakkaan tyytyväiseksi, taitanee olla kampaajan syy kun hiuksista tuli kuivat.. :)


    • subusajf

      Minulla on samanlaisia kokemuksia...Kävin viime viikon lauantaina kampaajalla ja sanoin tahtovani ruskeisiin hiuksiini vaaleanruskeita raitoja ja 1 cm latvoista pois.No kampaaja oli ihan mukava,mutta kun hiukset kuivuivat alta paljastui aivan kamala ORANSSI väri ja hiuksista hän oli leikannut varmasti 4 cm.Meinasin sitten kotiin tullessa purskahtaa itkuun kun huomasin lyhyet ja oranssit hiukseni..Siihen meni sitten sekin 55 euroa.Kaverini ensimmäinen reaktio oli että "hei menikö kotiblondaus pahasti pieleen,kun oot nyt tollanen porkkanapää" jonka jälkeen kävelin kauppaan,ostin tummanruskean värin ja värjäsin hiukset taas kauniin ruskeiksi.Ketutti vaan niin jumalattomasti,että nyt hiukset on huonossa kunnossa tälläisen turhuuden takia.Olin tätä "kampaajaa" ennen käynyt 3 vuotta vakiokampaajallani joka valitettavasti joutui muuttamaan toiselle paikkakunnalle..Jos et luota kampaajaan,älä mene tekemään isoja muutoksia,koska kuten minun tapauksessa,niin saattaa mennä pahasti pieleen.

      • voi pyhä yksinkertai

        mitäs sitte tääl kitiset, mee nyt hyvä ihminen valittaan sinne kampaamoon ja haukkuun se ihminen pystyyn niin voisit saada hyvitystä, tai rahat takas.


    • kampaaja83

      Suosittelen käyntiä ammattioppilaitoksella. Itse valmistuin aikuislinjalta äsken ja siellä käytetään oikeasti aikaa yhteen asiakkaaseen, jotta asiakas olisi lähtiessään tyytyväinen .Jos asiakas ei ole tyytyväinen niin pääsee veloituksetta uudestaan. Värjäys ja leikkaus pitkään hiukseen oli jotain alle 40 euroa meidän koululla. Aion itse vastikään käydä siellä!
      -terv uusi parturi-kampaaja

    • .......::::::

      Mulla on suomalaiset ohuet, hennot hiukset, ja lisäksi viel luonnokiharat. Olen kanssa monia kertoja lähtenyt itku kurkussa pois kampajaalta. Kun kampaaja ei ymmärrä mitä haluan niin ei väkisin.

      Nyt olen päättänyt et ne saa jäädä, ei enää leikkauksia. Säästämpä rahaa kun en käy kampaajalla.

      • Onni on kampaaja saman katon alla. Kun puolisoni laittaa kampauksen, niin saa olla varma, jotta se pysyy! Moni nuori alalla oleva ei osaa kuin leikata, nutturat ja tupeeraukset ovat "liian vaikeita".


    • eareataer5h

      Rovaniemellä on yksi aivan mahtava kampaaja, jolle lyhyiden hiusten aikanani annoin aina vapaat kädet. Sain ihan mahtavia leikkauksia! Paras oli toiselta puolelta melkein siili, toiselta pitempi, värinä musta räiskyvän punaisilla raidoilla. Hän oli aina innoissan kun sai vapaat kädet, eikä tarvinnut tehdä "juurikasvu piiloon ja sentti latvasta".

    • Pilatut hiukset

      Itse kävin tänään kampaajalla leikkuuttamassa huonot latvat pois ja otsatukan. Ei mennyt ihan niinkuin pitikin... Muuten hiuksista tuli ihanat, mutta otsatukasta tuli sellainen ei-toivottu. Sanoin että leikkaa sellaiset mitkä viimeksikin, jotka onnistuivat täydellisesti, mutta pääsipä leikkauttamaan liian lyhyet, vaikka monesti olen siitä sanonut. Inhottaa kyllä nyt niin. Kasvaahan ne kyllä takaisinkin, mutta en jaksa oikein odotella 1-2 kuukautta että ne olisivat täydelliset. Ei sitä päin naama, ainakaan minä kehtaisi sanoa että näähän on ihan kauheet... Tiedä mitä näille tekisi, kun on tulossa tapaamisiakin. Kiinni yritin laittaa, miten ennen pidin, mutta ne tippuvat pois, vaikka käyttäisi hiuslakkaakin. Ei sitä oikein osaa selittää, että minkälaiset sitä hiuksistaan haluaa, kun ei löydy mistään sellaista oikeanlaista kuvaakaan. Itselläni on kuulemma sen muotoinen pää että kaikki hiusmallit kävisi päähän, mutta ei näytä ainakaan lyhyt otsis. Meinasi hermot mennä kun se leikkeli niitä hiuksia siinä. Mutta ei nuita nyt pidemmiksikään nyt saa, täytyy koittaa olla vaan pilkan kohteena.

      • voivoi3

        Ai, pitääks kampaajan olla selvänäkijä kun et osaa kertoa mitä haluat, kampaajan on mahdoton muistaa kaikkien asikkaiden edellisiä malleja, kas kun he leikkaavat käyntikertasi välissä muutamat muutkin hiukset.Tämä asiakasryhmä joka haukuu heti tuoliin istuttuaan edellisen kampaajan voisi katsoa peiliin olisiko syytä itsessä.Kampaajana toimitan nämä ilomielin leikkaamaan itse hiukset, oma juttunsa on taasen nämä "saat ihan vapaatkädet" ja kun työ on suoritettu onkin monta toivetta miten oli täytynyt tehdä.Jessss, nouskaas taksiin ja sanokaa ett aja aika kauas.


    • öghrh

      Eilen tulin kampaajalta ja itkut pääsi kotona. Olin viimein onnistunut vuosien kasvatuksen jälkeen kasvattamaan pitkän ihanan letin, mutta kuivat latvat kaipasivat siistimistä. Kerroin selkeästi, että haluan että leikataan VÄHÄN ja näytin sormilla kuinka paljon ja sanoin vielä että ehkä noin kolme senttiä. MIKSI kampaaja sitten leikkasi lähes kymmenen senttiä?!?! Oliko ohjeeni jotenkin vaikea ymmärtää? Koitan ajatella positiivisesti, että nyt ei taatusti ole kuivia latvoja, mutta kyllä harmittaa että vuosien kasvatus valui parissa kymmenessä minuutissa hukkaan ja saan taas aloittaa alusta. Työn jäljessä ei sinänsä ole mitään valittamista.

    • yes can do

      Olen vähän alle viiskymppinen nainen, tummahiuksinen joten harmaat näkyvät ärsyttävästi. Kävin ikäiselläni sinänsä kivalla kampaajalla vuosia, mutta aina tyrkytettiin kestoväriä ja hiuksista yritettiin tehdä vaikeasti laitettavat vaikka en osaa niitä laittaa itse ollenkaan enkä tehdä mitään kampauksia. Löysin sattumalta aivan nuorten naisten pitämän kampaamon, jossa todella kuunnellaan minua. Kevytvärit pysyvät paljon paremmin, pitkä tukka saa olla eikä haluta nyrhiä lyhyeksi. Hyviä ohjeita ja neuvontaa tuotteiden käytössä, rento meininki jne. Ei tukkoon föönausta tai kiharoita... En voisi olla tyytyväisempi, kyllä nuoret osaa =)

      • tiia.

        Minun mummuni jo 64v kävi myös nuorella kampaajalla, kun ei saanut aikaa omalle kampaajalle, no tulos oli hirveä hänelle oli tehty ihan "teinitukka" ja väri oli kamala, mummuni joka on hiukan vanhoillinen ei tykännyt yhtään tukastaan ja meillä lapsenlapsilla oli hauskaa kun mummu oli kornin näköinen.
        Seuraavalla viikolla hän sai ajan omalta kampaajalta joka korjaili ja värjäsi sen uudestaan ja tulos mielytti meitä kaikkia.


    • Mammamiat

      Mulla on kampaajalle aina yksi selkeä ohje. Latvat siistitään suoraan linjaan. Vaan kuinka monta kertaa pitää vartioida ettei ne sakset lipee ja lähdetä yhtäkkiä unohduksen vallassa pyöristellen ja ihmekevennellen sivuja nyyhtämään.

    • vanhempi rouva

      Neuvo voi tulla myöhään mutta älä mene niille pissiksille asiakkaaksi!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minua odottaa

      Joku todella ihana nainen jossain tulevaisuudessa. Siihen uskon ja luotan. 🤗❤️✨
      Sinkut
      219
      4167
    2. Miten toivoisit

      Teidän välien olevan tällä hetkellä? Tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      4016
    3. Keksitkö keinon

      Miten voin nähdä ihastusta joka ei myönnä tunteitaan.
      Ikävä
      48
      3632
    4. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      65
      2983
    5. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2741
    6. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2518
    7. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2518
    8. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2406
    9. T- miehelle....

      Kuka sua rakastaa? Kertoi rakastavansa....
      Suhteet
      41
      2289
    10. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2245
    Aihe