Yölläkö ne liikkuu

ööööööööö

Monet ilmoittaa harrastuksen, luonnossa liikkuminen. Minä liikun luonnossa eikä tuolla näy ketään.

21

477

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • metsänmies

Riippuu paikasta. Kyllä siellä minusta vilisee porukkaa liiaksikin.

• Luonnollista

Kokeilepa joskus Nuuksion kansallispuistoa, jos satut asumaan eteläisessä Suomessa :)

• olethan nainen?

liiikutko hiihtäen vai kävellen ja joko maaliskuussa? käyn siellä ja toivon löytäväni kohtaavani sut...notskille..

• Neula Heinäsuovassa

Kyllä niitä onnellisia perheitä kurittomien mukuloittensa kanssa on ihan liiaksikin tuolla mettissä.
      Ja aina on joku porkkakävelyseurue tai marttakerho tallustamassa kamalan kälätyksen säestämänä vaikka menisit sinne pimeimpään metikköön..

• poksuko

No, itse tulee liikuttua luonnossa - sen verran, mihin nyt kaupungissa tai kaupungin laitamilla on yleensä mahdollista. Itse olen huomannut, että eipä siellä juuri näy muita ulkoilijoita (etenkään naisia). Pääsääntöisesti vastaan tulijat ovat koiran ulkoiluttajia.

Viime talvena tuli käytyä paljon pilkillä. Pääsääntöisesti jäällä ulkoilijat olivat ohi meneviä hiihtäjiä, paria koiran ulkoiluttajaa lukuun ottamatta. Moni nainen harrastaa ulkoilua, kysymys kuuluu - missä ? Kaupungilla shoppaillen ?!

• Neula Heinäsuovassa

Poksuko, -hih- varmaan kaupungilla shoppaillen...
      Täytyy tunnustaa että minullakin on oma ja usein myös lainakoira matkassa, kun laavuilen ja sienestelen.
      Taitaa olla aika epätoivoista jos et pidä koirista tai olet alleginen niille...

• poksuko

Epätoivoista ? Pidä koirista ? Missä olen niin sanonut ?

Ensinnäkin, minulla ei ole todettuja allergioita. Toisin kaikenlaisesta pinnallisuudesta olen saanut aina näppyjä...

Nähtävästi Neula Heinäsuovassa ei ymmärrä lukemaansa, tai sitten vain piuhat ovat liian pitkät. Pidän kissoista (ja miksei koiristakin). Minulla lemmikkejä ei ole, koska kerrostalo ja kaupunki ei mielestäni tarjoa lemmikille (elävälle olennolle) riittävän hyvää elinympäristöä. Jos tällä hetkellä lemmikin ottaisin, se olisi sisällä verkotetulla parvekkeella elämään oppinut kissapari, josta olisi toisilleen myös seuraa.

Epätöivoista ? Mulla ei ole tapana kulkea ulkona sillä fiiliksellä, että olen iskemässä jokaista vastaan tulevaa naista kumppaniksi. Toki, joissakin tilanteissa vähän ujompana miehenä olen huomannut sen, että kadulla tulee vastaan yllättävän paljon naisia, joihin ei saa edes normaalia katsekontaktia. Kuljetaan joko laput silmillä, katsoen omiin jalkoihin tai "tyhjyyteen". Todella huvittavaa ja sinänsä omalla tavallaan surkuhupaisaa... :D

• 456je5kryu
        poksuko kirjoitti:

Epätoivoista ? Pidä koirista ? Missä olen niin sanonut ?

Ensinnäkin, minulla ei ole todettuja allergioita. Toisin kaikenlaisesta pinnallisuudesta olen saanut aina näppyjä...

Nähtävästi Neula Heinäsuovassa ei ymmärrä lukemaansa, tai sitten vain piuhat ovat liian pitkät. Pidän kissoista (ja miksei koiristakin). Minulla lemmikkejä ei ole, koska kerrostalo ja kaupunki ei mielestäni tarjoa lemmikille (elävälle olennolle) riittävän hyvää elinympäristöä. Jos tällä hetkellä lemmikin ottaisin, se olisi sisällä verkotetulla parvekkeella elämään oppinut kissapari, josta olisi toisilleen myös seuraa.

Epätöivoista ? Mulla ei ole tapana kulkea ulkona sillä fiiliksellä, että olen iskemässä jokaista vastaan tulevaa naista kumppaniksi. Toki, joissakin tilanteissa vähän ujompana miehenä olen huomannut sen, että kadulla tulee vastaan yllättävän paljon naisia, joihin ei saa edes normaalia katsekontaktia. Kuljetaan joko laput silmillä, katsoen omiin jalkoihin tai "tyhjyyteen". Todella huvittavaa ja sinänsä omalla tavallaan surkuhupaisaa... :D

Hyi kauhea mikä parkumiskertomus muutamasta lauseesta... :DDD
        Näin se kalikka kilahti.

• Neula Heinäsuovassa

"Itse olen huomannut, että eipä siellä juuri näy muita ulkoilijoita (etenkään naisia). Pääsääntöisesti vastaan tulijat ovat koiran ulkoiluttajia."

Kyllä tuosta saa käsityksen että kaipaisit muitakin kuin koiranulkoiluttajia.

"Toki, joissakin tilanteissa vähän ujompana miehenä olen huomannut sen, että kadulla tulee vastaan yllättävän paljon naisia, joihin ei saa edes normaalia katsekontaktia. Kuljetaan joko laput silmillä, katsoen omiin jalkoihin tai "tyhjyyteen". "

Minä ainakin kuljen omissa oloissani ja ajatellen omia juttujani lenkillä enkä viitsi jokaikistä toljailevaa miestä alkaa rohkaisemaan. Suurin osa niistäkin kun on kuitenkin ukkomiehiä.

• ...................

Ihan näin ulkopuolisena pitää kyllä ihmetellä, että miten pystyt päättelemään tuosta viestistä, että "Poksukolla" olisi jotain koiria tai koiran ulkoiluttajia vastaan?
        Outoa logiikkaa. Kuten myös se, että normaali katse olisi jonkinlainen rohkaisu mihinkään sen kummempaan.

• Neula Heinäsuovassa
        ................... kirjoitti:

Ihan näin ulkopuolisena pitää kyllä ihmetellä, että miten pystyt päättelemään tuosta viestistä, että "Poksukolla" olisi jotain koiria tai koiran ulkoiluttajia vastaan?
        Outoa logiikkaa. Kuten myös se, että normaali katse olisi jonkinlainen rohkaisu mihinkään sen kummempaan.

Kyllä minä katsekontaktia luon mummuihin, hyvin vanhoihin vaareihin ja lapsiin. Ja usein vaihdan muutaman sanankin. Läheisen koulun oppilaatkin tuntevat minut ja koirani. Saattavat kaukaa jo tervehtiä nimellä meitä.

Kyse olikin siitä että en välitä luoda katsekontaktia tai keskusteluyhteyttä vieraiden miesten kanssa, koska ikäluokkani ja asuinalueeni lähes kaikki vastaantulevat miehet ovat varattuja.

Miksi ihmeesssä minun pitäisi pururadalla tiirailla jokaikistä äijää silmiin, jos haluan kulkea rauhassa ja koota ajatuksia.
        asia on aivan erilainen maalla, missä morjestelen autojakin kun vastaan tulevat. siellä se on tapa.
        Kaupungeissa ei muuta kuin kerää harmeja itselleen huomioimalla jokaikisen miehen!

• Poksuko
        Neula Heinäsuovassa kirjoitti:

Kyllä minä katsekontaktia luon mummuihin, hyvin vanhoihin vaareihin ja lapsiin. Ja usein vaihdan muutaman sanankin. Läheisen koulun oppilaatkin tuntevat minut ja koirani. Saattavat kaukaa jo tervehtiä nimellä meitä.

Kyse olikin siitä että en välitä luoda katsekontaktia tai keskusteluyhteyttä vieraiden miesten kanssa, koska ikäluokkani ja asuinalueeni lähes kaikki vastaantulevat miehet ovat varattuja.

Miksi ihmeesssä minun pitäisi pururadalla tiirailla jokaikistä äijää silmiin, jos haluan kulkea rauhassa ja koota ajatuksia.
        asia on aivan erilainen maalla, missä morjestelen autojakin kun vastaan tulevat. siellä se on tapa.
        Kaupungeissa ei muuta kuin kerää harmeja itselleen huomioimalla jokaikisen miehen!

"Kyse olikin siitä että en välitä luoda katsekontaktia tai keskusteluyhteyttä vieraiden miesten kanssa, koska ikäluokkani ja asuinalueeni lähes kaikki vastaantulevat miehet ovat varattuja."

Kyllä tarvii olla melkoisen pieni asuinalue tai ainakin pieni hiekkalaatikko, jos tuntee kaikkien vastaantulevien miesten siviilisäädyn. Minä en ainakaan tiedä omalla asuinalueellani vastaan tulevien naisten siviilisäätyä pelkän katseen perusteella, kun tässä kaupunginosassa asuu vaivaiset >20000 ihmistä :D

"Miksi ihmeesssä minun pitäisi pururadalla tiirailla jokaikistä äijää silmiin, jos haluan kulkea rauhassa ja koota ajatuksia."

Eivätkö naiset osaa kävellä ihmisten ilmoilla katsoen kanssaihmisiä ihan normaalisti ilman sen kummempia takaa-ajatuksia ? Tarviiko aina olla isku päällä ? Entä miten olette ajatelleet ylipäätänsä tutustua muihin ihmisiin tai olla ylipäätänsä minkäänlaisessa normaalissa vuorovaikutuksessa, kun tuo kommunikointikyky on noin rajoitettua ?

"Kaupungeissa ei muuta kuin kerää harmeja itselleen huomioimalla jokaikisen miehen!"

Tuo nyt kuulostaa sinun itsesi kehittämältä ongelmalta. Varsin yleinen asenne turhan monella ihmisellä. Se on ihme, että lenkkipolulla saadaan niitä "harmeja", kun taas baareihin mennään kieli poskella tyrkylle ilman sen kummempia estoja...

• Neula Heinäsuovassa
        Poksuko kirjoitti:

"Kyse olikin siitä että en välitä luoda katsekontaktia tai keskusteluyhteyttä vieraiden miesten kanssa, koska ikäluokkani ja asuinalueeni lähes kaikki vastaantulevat miehet ovat varattuja."

Kyllä tarvii olla melkoisen pieni asuinalue tai ainakin pieni hiekkalaatikko, jos tuntee kaikkien vastaantulevien miesten siviilisäädyn. Minä en ainakaan tiedä omalla asuinalueellani vastaan tulevien naisten siviilisäätyä pelkän katseen perusteella, kun tässä kaupunginosassa asuu vaivaiset >20000 ihmistä :D

"Miksi ihmeesssä minun pitäisi pururadalla tiirailla jokaikistä äijää silmiin, jos haluan kulkea rauhassa ja koota ajatuksia."

Eivätkö naiset osaa kävellä ihmisten ilmoilla katsoen kanssaihmisiä ihan normaalisti ilman sen kummempia takaa-ajatuksia ? Tarviiko aina olla isku päällä ? Entä miten olette ajatelleet ylipäätänsä tutustua muihin ihmisiin tai olla ylipäätänsä minkäänlaisessa normaalissa vuorovaikutuksessa, kun tuo kommunikointikyky on noin rajoitettua ?

"Kaupungeissa ei muuta kuin kerää harmeja itselleen huomioimalla jokaikisen miehen!"

Tuo nyt kuulostaa sinun itsesi kehittämältä ongelmalta. Varsin yleinen asenne turhan monella ihmisellä. Se on ihme, että lenkkipolulla saadaan niitä "harmeja", kun taas baareihin mennään kieli poskella tyrkylle ilman sen kummempia estoja...

Minä kirjoitan "koska ikäluokkani ja asuinalueeni lähes kaikki vastaantulevat miehet ovat varattuja."
        En kirjoita että tuntisin kaikki yksilöt erikseen.
        Asun omakotialueella, jossa pääosa asukkaista on perheitä.

En minä väitä saavani harmeja lenkkipolulla, mutta minua ei vaan kiinnosta pitkän päivän päätteeksi alkaa jokaikiselle vastaantulijalle pitämään seuraa.
        Sitä varten minulla on ystävät ja sukulaiset.

Minusta jokinen saa kulkea rauhassa lenkkipoluillaan ja olla katsomatta ketään, jos haluaa olla rauhassa!

Sitäpaitsi en käy ollenkaan baareissa, paitsi joskus kuskina kun haluan tanssimaan.

• ,.-,.-,.-
        Neula Heinäsuovassa kirjoitti:

Ymmärrän periaatteessa pointtisi, mutta viestejäsi on aika hupaisaa silti lukea.
        Ihan kuin kaikki suurin piirtein ikäisesi miehet olisivat sinulle potentiaalisia kumppaniehdokkaita tai seksiobjekteja. Ja näin ollen niitä ei voi vahingossakaan katsoa päin, ettei katse vain vihjaa tai paljasta mitään. :D

Ne miehet on ihan ihmisiä, myös ne varatut, ja niihin voi ottaa ihan samalla lailla normaalin katsekontaktin niin kuin mummoihin, vaareihin tai vaikka lapsiin. Ei sinun tietenkään tarvitse (ja suurin osa ihmisistä on lenkillä omissa ajatuksissaan, jos ovat yksinään liikkeellä). Mutta teet asiasta oudon ja turhan ison numeron.

• otapullaa

Tässä ketjussa taas nähtiin kuinka eksytään tekemään (turhia) päätelmiä kirjoittajista ja unohdetaan keskustelunaihe.

Aloittaja liikkuu luonnossa ja ihmettelee miksei siellä juurikaan kohtaa muita luonnossa liikkujia. Vaikka niin moni ilmoittaa harrastavansa luonnossa liikkumista.

Minun tulkintani asiaan on se, että moni ihminen HALUAISI liikkua luonnossa enemmän kuin liikkuukaan, ja ilmoittaa sen sitten harrastuksekseen vähän niinkuin vinkkinä..että lenkkikaveria ja silleen..
      Tai sitten käy kerran kuukaudessa vähän happeilemassa ja pitää sitä oikeasti mainittavana asiana.

On ilmeisen tärkeää antaa itsestään reipas ja tervehenkinen kuva vaikka todellisuus ei sitä ihan olisikaan.

Jos minä tekisin profiilin, kertoisin että tykkään katsoa telkkaria. Luontodokumentit on mielenkiintoisia. Ei varmaan tulisi vastauksia, huolimatta rehellisyydestä:)

No ei vais, oon mä metsässä käyny. Jäniksenkin olen ampunut. Ja kalat osaan fileoida. En vaan käy usein luonnossa, joten ei se mikään harrastus ole.

• Yksi luonnossa l

Luonnossa liikkuminen tarkoittaa montaa asiaa...mukaan mahtunee heitäkin, jotka sitä ilmoittavat harrastavansa, mutta harrastavat sitä lähinnä sohvalla dokumentteja katsellen. Ymmärtäminen on niin erilaista, miksi asiat mieltää.

Luonnossa voi liikkua myös marjastaen ja sienestäen, onko parempaa liikkumismuotoa olemassakaan? Nämä ovat itselläni tämän hetkisiä muotoja, enkä ajattele johtavani ketään harhaan, kun kymmeniä litroja marjoja mukaan sieltä lähtee ja kilometrejäkin taittuu vaikka niitä ei siellä lasketa. Haluaisin laajentaa tätä myös patikointiin, vaeltamiseen mielenkiintoisessa seurassa -ja olen nainen, muutenkin paljon urheileva sellainen. Turha siis vetää nopeilla johtopäätöksillä herneitä nenään, jos ei ensimmäisessä puskassa ketään vastaan tule. Eri asia on juuri, kun osa ihmisistä kertoo ja puhuu harrastavansa sitä sun tätä, mutta se harrastamisen toteuttaminen onkin toinen juttu.

• Poksuko

"Luonnossa voi liikkua myös marjastaen ja sienestäen, onko parempaa liikkumismuotoa olemassakaan?"

Nyt kun kysyit, ei ole :) Tosin tateista en välitä, kun sienistä en ole koskaan pitänyt, mutta marjojen poimiminen on mukavaa puuhaa, jos vain on mitä poimia. Viime kesänä oli poimittavaa, ja pakkaseen tuli omin käsin poimittua melkein 20 litraa mustikkaa.

Kaupunkilaisen näkökulmasta harmi vain on se, että niitä marjoja on yleensä lähdettävä poimimaan pitempien matkojen takaa, jolloin pitäisi olla melkein oma auto käytettävissä. Toisaalta itse poimituissa marjoissa on se hyvä puoli, että tietää ainakin niiden alkuperän, toisin kuin torilla myytävien marjojen kohdalla.

• avara_luonto

Kaikki haluaa olla luonnonhelmassa, kunhan sinne ei vaan tarvitse kävellä.
      Sohvalta käsin on vaivattomampaa seurata luontoa telkusta, eikä tarvitse
      ottaa askeltakaan, saa ihan seljällään pällistellä luonnon ihmeitä, iso
      voikkaripino vieressä sohvapöydällä tai pizzalaatikko vatsan päällä.
      Se riittää että jaksaa vaihtaa vain luontodokkaria esittävän kanavan
      kaukosäätimestä. Sekin käy joskus voimille, huh, eikö kukaan keksi sellaista
      telkkua, että kanavat vaihtuisi ajatuksen voimalla, ei tarvitsisi pitää kädessään
      sitä painavaa ja rasittavaa kapulaa.

• erkk.

luonnossa ainakaan naiset pimeellä yksin uskalla. ei oo näkynyt. kissat kyllä tykkää pimeestä

• pyörä-jallu

Mä liikun maastopyörällä Tampereen seudun metsissä noin 50 kilsan säteellä lähes päivittäin ja täleen viikonloppusin öisinkin. Ikinä en oo yhtään alle 50-vuotiasta naista siellä nähnyt!

Kaltaistani 30v kollia kiinnostais kans tietää, mitä suurin osa naisista tarkoittaa sillä "metsässä samoilulla" harrastuksissaan. Onko se vain joku tulevaisuuden haave, joka vaikuttaa ihan kivalta ajatukselta päässä ja johon ehkä olis kiva suostua sen oikean prinssin kanssa??

Itse jatkan metsissä rymyämistä ja ähkin tieni läpi ajamattoman hangen verenmaku suussa.

• iisi-Liisi

Ehkä ne naiset eivät ähki siellä ajamattomassa hangessa. Itse olen yleensä kirjoittanut miehille että kävelen metsässä polkuja pitkin, ettei jää sellaista vaikutelmaa että rämmin pöpelikössä niin että ryteikkö ryskyy. Koska en todellakaan lähde tallomaan missä sattuu, en halua haavoja naamaan ja silmälaseja rikki kun oksat lyövät päin näköä. Ja siellä sammalikoissa on kaikenlaisia koloja joihin voi takertua ja katkaista jalkansa. Kuulin tässä pari vuotta sitten tapauksesta että nainen katkoi jalkansa metsässä ja kännykkä oli unohtunut kotiin tai lataus loppu. Sinne olisi jäänyt ellei naapurin koira olisi kuullut avunhuutoja.

Polkuja pitkin kulkeminen säästää maastoa ja hermoja. ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      47
      2498
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2477
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2372
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      57
      2145
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1867
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      84
      1685
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1143
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1024
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1005
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      56
      886
    Aihe