Vertaillaan pappeja

HengellisestiVarakas

Siinä missä hengellinen pappi on ihmisläheinen ja vakaa päätöksissään on virkamiespappi mitääntekemätön, epäluotettava kristillisen yhteisön korkepalkkainen sätkynukke joka myötäilee asemiensa parantamiseksi ylimpiään.

Ja tälläisillekkö pitää antaa avustuksia eläkekassaan?Antakaa köyhille nekin rahat senkin ulkokultaiset sieluttomat ja sydämmettömät paholaisen käsikassarat.

Missä vika kun tonneja palkkapäivänään tuhlaava ihminen ei " raaski tai kykene" maksamaan osaansa omaan eläkkeeseen.Kirkollisen tradition mukaanhan papeilla ei ole rasitteena elatusruokkomaksuja eivätkä heidän puolisonsakkaan ole akateemisina menestyjinä heikkotuloisia.

Missä vika siis?

8

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ortodoksi

      Eläkemaksut otetaan automaatisesti palkasta niin kuin muutkin veroluonteiset maksut niin papeilta kuin muiltakin, joten en ymmärrä juttusi pointtia.

      • Holy Virtues

        En ymmärrä kirkolliskokouksen pointtia antaa avustusta eläkekassaan papeille juuri tuosta syystä.


      • Olisiko kyse...
        Holy Virtues kirjoitti:

        En ymmärrä kirkolliskokouksen pointtia antaa avustusta eläkekassaan papeille juuri tuosta syystä.

        Olisiko kyse siitä, että eläkekassan piirissä oleva papisto alkaa olla enenevässä määrin eläkkeellä, jolloin palkoista perittävät eläkemaksut eivät enää riitä eläkkeisiin.

        Nimittäin eläkekassaan kuuluu vain vanhan polven papistoa. Nuorimmatkin siinä mukana olevat alkavat olla yli nelikymppisiä. Uudemman papiston eläkeasiat on järjestetty normaalien työeläkeyhtiöiden kautta.


      • Hävetkää
        Olisiko kyse... kirjoitti:

        Olisiko kyse siitä, että eläkekassan piirissä oleva papisto alkaa olla enenevässä määrin eläkkeellä, jolloin palkoista perittävät eläkemaksut eivät enää riitä eläkkeisiin.

        Nimittäin eläkekassaan kuuluu vain vanhan polven papistoa. Nuorimmatkin siinä mukana olevat alkavat olla yli nelikymppisiä. Uudemman papiston eläkeasiat on järjestetty normaalien työeläkeyhtiöiden kautta.

        Niin makaa kuin petaa.Se on papin ammati vakaumuksen ja nöyryyden ammatti.Omistiko Jeesus mitään ja kuoliko hyvähintaisessa palvelutalossa.

        Voiko nälkään kuolla ja peruseläkkeellä selvitä nykypäivänä vai onko se rahvaan etuja vain?


      • muinaisjäänne
        Olisiko kyse... kirjoitti:

        Olisiko kyse siitä, että eläkekassan piirissä oleva papisto alkaa olla enenevässä määrin eläkkeellä, jolloin palkoista perittävät eläkemaksut eivät enää riitä eläkkeisiin.

        Nimittäin eläkekassaan kuuluu vain vanhan polven papistoa. Nuorimmatkin siinä mukana olevat alkavat olla yli nelikymppisiä. Uudemman papiston eläkeasiat on järjestetty normaalien työeläkeyhtiöiden kautta.

        Kirkossamme on olemassa kaksi eläkejärjestelmää. Toinen koskee pappeja, joiden työsuhde on alkanut ennen 1994. Näiden osalta eläkkeet maksaa eläkekassa, jonka maksuja ei ole rahastoitu , vaan vuosittain eläkkeiden maksamiseen tarvittavat varat kannetaan seurakunnilta erillisenä maksuna.
        UUdemman papiston eläkeasiat on järjestetty kuten edellä on mainittu. Papilta on tietenkin peritty työntekijän osuus eläkemaksusta kummassakin tapauksessa palkanmaksun yhteydessä.


      • Holy Drivers
        muinaisjäänne kirjoitti:

        Kirkossamme on olemassa kaksi eläkejärjestelmää. Toinen koskee pappeja, joiden työsuhde on alkanut ennen 1994. Näiden osalta eläkkeet maksaa eläkekassa, jonka maksuja ei ole rahastoitu , vaan vuosittain eläkkeiden maksamiseen tarvittavat varat kannetaan seurakunnilta erillisenä maksuna.
        UUdemman papiston eläkeasiat on järjestetty kuten edellä on mainittu. Papilta on tietenkin peritty työntekijän osuus eläkemaksusta kummassakin tapauksessa palkanmaksun yhteydessä.

        Kultaseni... elämä on Kelan pariin voi aina siirtyä.Kukaan ei estä käyttämästä sossua.Vai eikö taivu ylpeys papille hankkia elantonsa soppahuollon luukulta.Se on nälkä sellainen kaveri että se laittaa jalat kävelemään sinne minne niska ei taivu.Suomessahan on sen verran hyvä järjestelmä ettei edes akateemisen tarvitse olla ilman ruokaa ja hoivaa.Ja hyvästä palkastahan on viisas laittanut vähän syrjään pahan päivän varalle.


    • 23

      Omituinen h....täjä!

      • pönöttäjä....

        mene sinä vaan toteuttamaan itseäsi "akkojen" pariin seilaa vaikka uimahallista jonnekkin huoltamolle sillävälin kun joku 9e rahvas hoitaa sinunkin työsi.Tai juo vaikka pullo viinaa.Tallinnanmatkat ovat halpoja siellä on tarpeeksi irstautta kohtuu hintaan.Kokeile jos pääsisit mielesi päähän siellä.Rahalla saa ja hevosella pääsee.Ei kai sikariportaalta ole mammona lopussa?

        Turhaa sitä edustelet siinä itseäsi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe