Missä menee alkoholismin raja?

Huolissaan90

Niin... Sitä olen tässä mietiskellyt syksyn aikana. Oma avopuolisoni on alkanut nauttia alkoholia runsaasti verrattuna aiempaan kun jäi työttömäksi. Onko määrä sitten mielestänne ihan sopiva vaiko liikaa? Tässä esimerkki lähipäiviltä: Pe 7 kpl 0,5l oluttölkkejä sekä 4 kpl 0,33l olutpulloja La 4 kpl 0,5l oluttölkkejä sekä 6 kpl 0,33 olutpulloja Su 4 kpl 0,5l oluttölkkejä sekä noin puoli pulloa 40% viinaa lantrattuna Ma oli juomatta Ti eli tänään olis tarkoitus juoda 12 kpl 0,33l olutpulloja Loppuviikosta en tiedä mutta kokemuksesta voisin veikata että ke on juomatta mutta loppuviikosta taas juo. Juominen johtuu kuulemma valittamisestani niin siksi sit juo kun riidellään. Syyllistää mua. Olen kyllä huomannut ettei ole juomatta vaikka oltaisiin sovussa :( Ja mitä mieltä olette siitä ettei asia kuulu toiselle vaikka ollaan suhteessa? En saisi kuulemma puuttua asiaan. Asia vaivaa mua tosi paljon, itkettää vaan kokoajan. Tuntuu että menee hyvä ihminen hukkaan...

33

2466

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei sinun ongelma

On alkoholisti ja määrä ihan tajuton viikossa huh huh! Jos ei kokonaista viikkoa pysty olemaan ilman, niin ongelma on paha ja vaikuttaa muihinkin. Syyllinen voi itse katsoa peiliin, alkoholistilla löytyy aina "syitä" juomiseen. Käy lukaisemassa

http://www.al-anon.fi/?gclid=CLP8542F7qwCFWEntAod2kMQ9A

• Miehen asia.

Enpä ihmettele että juo. Miksi tuo akka puuttuukaan asiaan. Se on juojan oma asia. Aloittajaa jo se vaivaa, on syytä mennä hakemaan terapiaa ja jotain vertaisryhmiä ja antaisi miehen olla rauhassa. Hän on ansainnut juomisensa vaikka joisi joka päivä.
        Jo akkaa ei kiinnosta, pakatkoon kamansa ja häipyköön.

• Ässädaami

Otahan tyttö jalat allesi. Poitsu on alkoholin suurkuluttaja eikä tietenkään ota mitään vastuuta itsestään vaan odottaa sinun tekevän kaiken puolestaan.

Lähde tippuratiekseen ja teet palveluksen teille molemmille, poitsukin joutuu huolehtimaan itsestään kun ei olekaan enää tyttöystävää paapomassa.

• raitapaita

Jo se, että olet alkanut laskemaan juodun alkoholin määrää kertoo, että jotain on vialla. Olen elänyt alkoholistien kanssa ja kokemuksesta voin sanoa, että olet lipsumassa mahdollistajan asemaan. Mies syyllistää sinua juomisestaan, vaikka totuus on, että mikään mitä sinä teet ei pysäytä juomistaan tai aiheuta sitä. Valinta on miehen itsensä, mutta sinun huomauttelusi aiheesta antaa hänelle hänen mielestään oikeutuksen juomiseen. "Kun on niin pahapäinen nainen, on pakko juoda", "teet minulle pahan olon, siksi juon".

Tottakai parisuhteessa toisen alkoholinkäyttö on yhteinen asia. Selvämies tai selvänainen on kuitenkin usein eri ihminen kuin kännimies tai känninainen.

Juomisen voi lopettaa vain juoppo itse. Eräs alkoholistin elämää elänyt raitis mies sanoi kerran, että jokaisella juopolla on pohjansa. Toisilla se on katuoja, toisilla se on vaikkapa 3 päivää viikosta kännissä ja muuten asiat kuitenkin kunnossa. Juominen on hyvin henkilökohtainen valinta. Jos mies ei itse tilaansa tajua, olet varsin voimaton.

Oman elämäsi suhteen voit toki valita. Elätkö juopon kanssa vai et.

• Puhu asiat selviksi

Hei pahvi se juominen voi todellakin johtua susta! Koita panostaa parisuhteeseen oikeesti enemmän ja puhu sen miehesi kanssa mikä SINUSSA RASSAA.

• Ikäsi ?

Mitä se auttaa, että toinen puhuu kun alkoholisti vain kaataa juomaa kurkusta alas, ei puhu eikä ymmärrä, mitä hänelle sanotaan ja puhutaan. Juoja on se, joka ei panosta eikä toinen mahda sille mitään. Kehity, tollo.

• näin on

Höpö höpö.Kun mieli tekee juoda niin syynhän se juoja aina jostakin löytää.

• Viisasten juoma

Itku ei valitettavasti markkinoilla auta. Mutta karaisepa luontosi ja ota selvää asiasta nimeltänsä alkoholismi ja kaikesta siitä, mitä siitä ajan kuluessa seuraa. Selvitä nämä asiat myös ao:lle vähin erin, yksinkertaisesti ja ymmärrettävästi, vaikkapa hyvien, valaisevien esimerkkien kera. Tee tämä niin hyvin, että kun lopullinen alamäkensä alkaa, niin hän tietää ja muistaa, että hänelle kerrottiin tulevaisuutensa ja millainen loppunsa tulee olemaan.

Kun lapseni olivat teinejä, pyysin heitä ennen omia alkokokeiluja kuuntelemaan ja katselemaan humalaisia ihmisiä tarkasti ja vesiselvänä. Käytin myös hyväkseni kaikki pitkälle deekuuntuneet yksilöt, esimerkin voimaa ei päihitä mikään. Kukaan järjellinen olento ei halua tilaan, jossa aivot ovat levinneet juotuna pellolle eikä ihmisyydestä ole jäljellä hiventäkään.

• niiinpä

Niin avopuolisosi ryyppää sunkin rahoja. Ei riitä 400 € kuukaudessa ja vuositasolla viitisen tonnia. Valitettavasti sait juoponvikaisen miehen.
      Hoitoon olisi saatava ja jotain muuta tekemistä kun dokata joka päivä. Tilanne tuskin paranee jos ei avopuolisosi itse ymmärrä tilanteen vakavuutta.
      Mitä lomia ja muuta kivaa tolla rahalla vois tehä, tai edes puolellakin siitä.

Vaikea on tilantees, järkeä ja apuja tulee käyttää ja ensisiaisesti hakea. Tsemppiä jaksamiseen.

• sivistyneesti kiitos

joo tota en edes itse pystyis juomaan tota tahtia. Juo kerran korkeintaan kuussa ja sekin tuntuu et on liikaa. Ikinä en vedä kunnon kännejä vaan se on sellasta tissuttelua kerran kuussa. Monta kertaa viikossa ylittää jo suurkuluttajan rajan ja jos jatkaa tota tahtia niinmistään ei tule mitään. Et valita turhasta ja jos juominenhan on ookoo jos sen tekee sivistyneesti silloin tällöin. Se että se syyllistää sua niin kertoo jo ettei se välitä muusta kuin juomisesta. Et ole kovin tärkeä miehellesi kun se ei noteraa sun mielipidettäsi juomisesta.

• mk

EN teid ämissä alkohlistin raja mene mutta jos miehell'ä mene yli 24 annosta alkoholia viikossa niin on suurkuluttaja. Ykis annos on joko pullo olutta, lasi viiniä tai 4cl kirkasta. Yritäppä saada miehesi olemaan kuukausi ilman alkoa niin huomaa kun asiat paranevat ja jaksaa. yritä aloitta joku kiva harastua puoliosn kanssa josta molemmat pitävät niin hyvä tulee. Yleensä ne jotka ovat lopettaneet läträämisen niin pitää keksiä jotain muuta sen tilalle mikä ennen meni ryyppäämiseen. urheilua. moottoripyöraily ja joku muu vaikka laskivarjohyppyharratus niin hyvä tulee.

• Miettijä

Minun avopuolisoni juo n. 10 olut tölkkiä joka ikinen päivä. Hän on alkoholisoitunut, muutosta ei ole näkyvissäkään. Mietin pääni puhki mitä tehdä kun aina lupaillaan ja sitten ne petetään. Ja tietty kaverit ja hänen omat menonsa menee etusijalle. Ja toki olen myös kuullut sanottavan että hän juo kun minä olen niin rasittava. Ei siitäkään kovin hyvä mieli tule. Ja minä en ole aihetta juomiselle antanut.

• Miettijä: häivy. Elämäsi menee hukkaan.

• RealistiLeeena

Ota ero alkoholista ennenkuin on liian myöhäistä.
      Hän on on masentunut,ja tarvitsee hoitoa.

• Ei enää alkoa

Se on alkoholistin vakiovirsi että "täytyy juoda kun on niin kamala muija". Juominen on aina jonkun muun syy, itse ei oteta vastuuta siitä eikä muutenkaan omista tekemisistä.

Olin entisen mieheni kanssa yhdessä lähes parikymmentä vuotta. Hänkin jäi työttömäksi ja siitä se repesi, aikaisemmin kohtuuden mitoissa pysynyt käyttö muuttui jokapäiväiseksi. Aloimme riidellä, tuli rahavaikeuksia ja miehen tulot meni kaljaan. En voinut olla sanomatta kaljan ostamisesta kun olisi pitänyt tuoda ruokaa kotiin. Siinäpä taas hyvä syy lähteä baariin kun akka huutaa.

Menetin hyvän miehen, olen katsellut uutta mutta siltä näyttää että vapaalla jalalla olevista moni on juoppo tai alkoholisoitumassa. Ei huvita enää alkaa taistelemaan sellaisen kanssa.

• yksin kotona

Mistä te naiset löydätte noita juoppoja ja miksi ette heivaa pihalle sellasta. En vaan ymmärrä! Rakastatteko muka tollasta miestä joka juo kolme kertaa viikossa tai jotain.? On varmaan hääviä asua juopon kanssa voi tziisus. Itse muistan lapsuudesta kun äiti ja äidin mies juopotteli 4 kertaa viikossa vähintään. Silloin jo kahdeksan vuotiaana päätin että minusta ei ikinä tule juoppoa ja se lupaus on pitänyt.

• Mistä rahat?

Tuohan on älyttömän kallis "harrastus".

• ....................

Ei ole mielestäni paljon. Tai no riippuu vähän miehesi iästä. Jos miehesi on suurin piirtein samanikäinen kuin sinä, niin sinun ikäluokassasi moni on opiskelija ja suurin osa opiskelijoista bilettää usein ja juo bileissä paljon alkoholia.

Miehesi juo siis aivan normaalisti verrattuna muihin ikäisiinsä, mikäli miehesi on sinun ikäluokkaansa.

"Jos ei kokonaista viikkoa pysty olemaan ilman, niin ongelma on paha ja vaikuttaa muihinkin."

Ovatko silloin lähes kaikki opiskelijatkin alkoholisteja?

• ,,,,,,,

Se on ihan siinä, mihin vertaa. Jos vertaat miestäsi pultsariin, voi sanoa ettei se nyt niin paljon juo. Suurkulutuksen raja on 24 annosta miehillä, se raja ei siitä muutu vaikka käyttäjä olisi minkä ikäinen! Opiskelijat läträävät siinä määrin oluella ja muilla juomilla että varmasti osa on tulevia alkoholisteja.

• ,,,,,,, kirjoitti:

Se on ihan siinä, mihin vertaa. Jos vertaat miestäsi pultsariin, voi sanoa ettei se nyt niin paljon juo. Suurkulutuksen raja on 24 annosta miehillä, se raja ei siitä muutu vaikka käyttäjä olisi minkä ikäinen! Opiskelijat läträävät siinä määrin oluella ja muilla juomilla että varmasti osa on tulevia alkoholisteja.

Osa opiskelijoista on alkoholisteja. Valitettavasti näin on.

• 3K

Nyt kun kerran kysyit niin mielestäni ovat. Suuri osa suomalaisista on alkoholisteja. Siitä ei vain puhuta. Täällä on joku erityinen alkoholismin raja, kunhan hoitaa työnsä... Mutta alkoholisti on alkoholisti riippumatta opinnoista tai työstä.

• mies täällä36

Jos mie joisin noin paljon viikos niin kuolisin varmaan paris kuukaudes. Miehes on alkoholisti ja alkoholistit ei myönnä ikinä että juovat liikaa. Ei sun kannata tollasta katsella ja se pahenee ajan myötä vielä se juominen. Ja se juominen ei johdu sun valittamisesta et älä sitä luule. Juopot syyllistää aina sitä ekaa läheisintä ja se olet sinä. Sille ei vaan voi mitään jos kun se on päättänyt pienessä aivo kopassan juoda ja sä et oikeesti voi sille mitään. Sun pitää puhua miehen läheisille ekaks. Äidille, siskolle, isälle, parhaille kavereille. Ne yhdessä vois saada miehes tajuamaan ongelman.

• mies 37

On syytäkin olla huolissaan jos noin paljon viikossa juo. Käske se hoitoon ja jos se ei mene niin juominen pahenee

• Nyt heittäydyn ammatilliseksi, vaikka ei täällä kai oikein saisi.
      Olen 50 sisätautien erikoislääkäri.
      Avomiehesi on alkoholisti, eikä hyvältä näytä. Yksi asia on positiivista: on AVOpuoliso. Lähde heti lätkimään. Kerro syyksi alkoholin käyttö ja lähde lätkimään!!! Älä laske mitään pulloja äläkä kuuntele mitään selityksiä: ulos!!! Olen niin tosissani kuin olla voin.
      Totta kai syyllistää: on osa alkoholismia. "Mikä sinäkin luulet olevasi?" "Sinun vuoksesi tässä juodaan, omaa syytäsi, miksi olet niin valittavainen ja riiteleväinen?" Tätä tulee, ja niin kauan kuin sitä tulee, ei toivoa ole. On osa sairautta.
      Ei mitään filosofointeja mistään rakkaudesta. Olen avioeron vannoutunut vastustaja, mutta muutama tilanne on, jolloin vain otetaan kamppeet ja häivytään. Yksi on alkoholismi tai sen esiaste. Toinen on väkivalta. ja on muutama muukin. Mutta alko on yksi, ja minä sentään vastustan avioeroa. Avoero on onneksi helppo, kun miehesi ei ole mitään luvannutkaan. Ulos!
      Pärjäät ja löydät paremman. Irrota otteesi hänestä. Menee ehkä katuojaan tai kuolee ennen aikojaan, mutta sinun ei kannata sitä jäädä seuraamaan. Et kuitenkaan saa hänestä raitista. Tsemppiä!!!

• Tinttarella61

Juuri näin on asia, kuten BOXI kirjoitti.
        Avomieheni paljastui alkoholistiksi, ja siinä ei enää ole mitään merkitystä määrien laskulla. Paras kuvaus alkoholismista löytyy mielestäni Avominnen sivuilta. Ja se osuvaa, että on aivojen hermosairaus: ihmisestä tulee päihdepersoona, jonka luonne muuttuu ja joka ei allekirjoita sanomisiaan ja tekemisiään selvin päin. Toimivat myös omaa moraaliaan vastaan.Mieheni on itse ollut hoidossa, mutta jatkaa vain, salaa sortunut toisella paikkakunnalla asuessaan, ja nyt olemme eron partaalla. Valehtelee juomisestaan, syyllistää minua joka asiasta. Se riitaisuus on se, millä etenkin tunnistaa. Nostattaa riidan ja kohta ihmettelee, että miksi moisesta riita. Itse moittii ja syyllistää, kuvio sama joka kerta. Viisi minuuttia sitten lähetin viesttin, että tämä on nyt tässä, ilman hoitoa turha edetä. Sitten vannotaan rakkautta eukä muisteta mitä ikävää on sanottu. Kuvio on sama, toistuu koko ajan.
        Mutta....luulenpa, että tie on liian raskas alkperäiselle kirjoittajalle ja itselleni jäädä prosessiin seuraamaan. Se on pitkä tie, repsahduksia tulee ja niistä on aina raskas nousta. Ne ovat kuin pieniä kuolemia. Jos teillä ei ole lapsia, lähde ihmeessä. Jos raitistuu, voitte kohdata silloin. Nyt itse harmittelen, että en lähtenyt vaan jäin tukemaan raitistumisprosessia. Se aika oli hyvää, mutta samassa suossa ollaan nyt.
        Jos olet nuori, sinä ap-kirjoittaja. Lähde. itse olen 50, mutta minunkin aloitettava uusi elämä ilman häntä. Nuorena voit toteuttaa mummoni neuvoa, inä en osannut. SIIS: älä ota koskaan juoppoa tai väkivaltaista miestä.
        Minullakin siis AVOmies, olen toisella kierroksella ja ei yhteisiä lapsia. Mutta on talo, on yhteistä elämää. On vain yritettävä jaksaa irroittautua. En ole ollut milestäni juomisen mahdollisitaja. En tiennyt mitään alkoholismista (kuin mitä olin lukenut, mutta omakohtaista kokemusta sen seuraamisesta ei ollut), ja asuimme eri paikkakunnilla, joten sai salattua sitä pitkään.Heti kun tajusin, aloin ohjata hoitoon. Lähteä olisi pitänyt: vasta se saattaa raitistuttaa. Ja siitä on vain hän vastuussa.
        Toipujalla pitää olla oma halu, mikään ulkoinen usuke ei riitä. He osaavat todella puhua vaölkoisen mustaksi, joten sielun nöyrtyminen asian edessä kunnon hoidossa on ainoa mahdollisiuus.
        Tiedän tämän kaiken, miksi silti niin raskasta. Koko kevät ja kesä mennyt näissä valheissa.

• Digi poksi
        Tinttarella61 kirjoitti:

Juuri näin on asia, kuten BOXI kirjoitti.
        Avomieheni paljastui alkoholistiksi, ja siinä ei enää ole mitään merkitystä määrien laskulla. Paras kuvaus alkoholismista löytyy mielestäni Avominnen sivuilta. Ja se osuvaa, että on aivojen hermosairaus: ihmisestä tulee päihdepersoona, jonka luonne muuttuu ja joka ei allekirjoita sanomisiaan ja tekemisiään selvin päin. Toimivat myös omaa moraaliaan vastaan.Mieheni on itse ollut hoidossa, mutta jatkaa vain, salaa sortunut toisella paikkakunnalla asuessaan, ja nyt olemme eron partaalla. Valehtelee juomisestaan, syyllistää minua joka asiasta. Se riitaisuus on se, millä etenkin tunnistaa. Nostattaa riidan ja kohta ihmettelee, että miksi moisesta riita. Itse moittii ja syyllistää, kuvio sama joka kerta. Viisi minuuttia sitten lähetin viesttin, että tämä on nyt tässä, ilman hoitoa turha edetä. Sitten vannotaan rakkautta eukä muisteta mitä ikävää on sanottu. Kuvio on sama, toistuu koko ajan.
        Mutta....luulenpa, että tie on liian raskas alkperäiselle kirjoittajalle ja itselleni jäädä prosessiin seuraamaan. Se on pitkä tie, repsahduksia tulee ja niistä on aina raskas nousta. Ne ovat kuin pieniä kuolemia. Jos teillä ei ole lapsia, lähde ihmeessä. Jos raitistuu, voitte kohdata silloin. Nyt itse harmittelen, että en lähtenyt vaan jäin tukemaan raitistumisprosessia. Se aika oli hyvää, mutta samassa suossa ollaan nyt.
        Jos olet nuori, sinä ap-kirjoittaja. Lähde. itse olen 50, mutta minunkin aloitettava uusi elämä ilman häntä. Nuorena voit toteuttaa mummoni neuvoa, inä en osannut. SIIS: älä ota koskaan juoppoa tai väkivaltaista miestä.
        Minullakin siis AVOmies, olen toisella kierroksella ja ei yhteisiä lapsia. Mutta on talo, on yhteistä elämää. On vain yritettävä jaksaa irroittautua. En ole ollut milestäni juomisen mahdollisitaja. En tiennyt mitään alkoholismista (kuin mitä olin lukenut, mutta omakohtaista kokemusta sen seuraamisesta ei ollut), ja asuimme eri paikkakunnilla, joten sai salattua sitä pitkään.Heti kun tajusin, aloin ohjata hoitoon. Lähteä olisi pitänyt: vasta se saattaa raitistuttaa. Ja siitä on vain hän vastuussa.
        Toipujalla pitää olla oma halu, mikään ulkoinen usuke ei riitä. He osaavat todella puhua vaölkoisen mustaksi, joten sielun nöyrtyminen asian edessä kunnon hoidossa on ainoa mahdollisiuus.
        Tiedän tämän kaiken, miksi silti niin raskasta. Koko kevät ja kesä mennyt näissä valheissa.

Boxi on nainen ja lesbo. Siksi hyökkäävä jyrkkä kanta. V i t u t se mikään lääkäri ole.

• puli mikä puliukko

Asiaa ja paljon, minäkin jätin alkkiksen ja en ole katunut päivääkään. Nyt uusi uhri on katsellut liki 7 vuotta sitä läträämistä, mutta on itsekin naiseksi aika kova juomaan. Vakka on kantensa löytänyt, harmi, että on pakko laskea lapset sitä ryyppäämistä katselemaan.

• o

Sama homma täällä ja vielä suurempien määrien kanssa. Homma ei voi toimia niin, että arkielämää ei voi enää elää ja pitää varoa ettei toinen joisi. Esimerkiksi Pienet riidat parisuhteessa ovat normaalia elämää...ei ole mikään syy aloittaa juominen sen takia ja laittaa juominen syyksesi. Alkoholisti yrittää aina löytää syyn juomiseensa.. Itse ainakin laitan ehdot pöytään : jos juominen ei lopu niin loppuu suhde.

• Vaihtoon mars

"Tuntuu että menee hyvä ihminen hukkaan..."

Olet haksahtanut naisten yleisimpään virheeseen. Olet alkanut sääliä alkoholistia.
      Ei siinä mene HYVÄ ihminen hukkaan, koska HYVÄ ihminen ei juo liikaa. Huonoja taas ei pidä sääliä, itse ovat osansa valinneet. Ei kenenkään ole pakko juoda viinaa, tyhmät, selkärangattomat ja itsekkäät vain sortuvat siihen läträämiseen.

Vaihda nykyinen retkusi selkärankaiseen mieheen.

• aBcDeF

No miksi valitat ?

Muuttuuko käytös paljonkin tai onkä hänestä sinulle vaivaa ?

Miksi ei ottaisi ? Mitä pahaa ?

Otanta 10 "lähimmästä" työkaverista sanotaan että kaikki juo 2-3 päivänä/viikossa 4-6 tölkkiä/illassa .. Ilmeisesti keppanaa tai siideriä.
      ja 2 päivänä vielä saman viikon aikana ns. kännit joillakin pienet joillakin ihan tokku pois .Mitä se kullakin tekee 10-15 tuoppia.
      Lomat tuntuu niillä menevän vielä paljon kosteammin.
      Kavereista voi kertoo että jokainen juo 2-4kertaa/viikossa riippuen töistä kuinka paljon.

Itse teen systeemillä 5 töitä 5 vapaata (pitkää päivää siksi vapaata "paljon")

Olen 6 vrk etten ota tippaakaan, mutta 4 iltaa tulee sitten yleensä vedettyy ..

Iltapäivällä kaupan ja kaiken muun kotitöiden jälkeen saunaa lämmitellessä tai muuta touhutessa parilla oluella sitten myöhemmin emännän kanssa pikkasen punkkuu ja sitten lasten mentyä nukkumaan unijuomat eli puoli plo. votkaa huiviin.
      Oma vaimoni melkein kannustaa tähän syyt ovat:
      -Olen rennompi en kirraa mistään:työt,raha yms. huolet häviää. olo on kuin olisi saanut velat anteeksi.
      -Olen kuulemma niin ihana ku olen krapulassa tai pienessä huppelissa.
      -Vaimoni mielellään lähtee kauppaan kun olen pienessä sievässä tai krapulassa olen kaikista ostoksista hänen kanssaa samaa mieltä tai siis paljon myöntyväisempi tavaroihin joita hän haluaa.

Itse tunnen oloni hyväksi kun otan.. Polvet ja alaselkä huonossa kunnossa urheilun jäljiltä joten kaikki kivut häviää kun alkoa ottaa.

Kaikille se viina ei sovi ja kohtuus olisi toki hyvä säilyttää. Ettei viina vie.

• Ei h-i !

Tästä puuttuu sekä järki että selkäranka. Ilmeisesti tietoa ei ole tarpeeksi eikä valaistusta tapahtunut ollenkaan, vaikka ikä lienee aikuisen.

• Vttj. Hki

Nykyään on tapana menet kylään kuin kylään ensimmäiseksi tyrkätään viinilasi tms. lasi tai olut purkki käteen.

Olen todella yllättynyt kuinka paljon ihmiset juovat.

En ole tavannut ihmistä joka ei joisi pois lukien ne joilla se on todellinen ongelma eikä pysy lapasessa juominen eikä näin ollen voi juoda.

Määrältään miehesi kulutus ei ole rajua/ilta.. .Mutta tuo jokailta juominen on minusta se joka tökkää.
        Näitä 6-8 olutta/ilta juojia on tosi paljon.
        Itse juon "vaan" viikonloppuisin ja lomilla, mutta määrät ovat paljon suuremmat kerralla.

• tarjottu on.
        Vttj. Hki kirjoitti:

Nykyään on tapana menet kylään kuin kylään ensimmäiseksi tyrkätään viinilasi tms. lasi tai olut purkki käteen.

Olen todella yllättynyt kuinka paljon ihmiset juovat.

En ole tavannut ihmistä joka ei joisi pois lukien ne joilla se on todellinen ongelma eikä pysy lapasessa juominen eikä näin ollen voi juoda.

Määrältään miehesi kulutus ei ole rajua/ilta.. .Mutta tuo jokailta juominen on minusta se joka tökkää.
        Näitä 6-8 olutta/ilta juojia on tosi paljon.
        Itse juon "vaan" viikonloppuisin ja lomilla, mutta määrät ovat paljon suuremmat kerralla.

mää ku menin viimeks kylään niin mulle tupattiin munaa suoraan suuhun ei käteen niin mää sanosin isännälle et vetele käteen elikks händyyn.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      80
      1965
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1683
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1270
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      697
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      656
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe