Rangaistukset

KessuMN

Väärinkäsitysten välttämiseksi sanottakoon tähän alkuun: olen pitänyt Wincapitaa (Winclubia ja mitä niitä nyt olikaan) täytenä kusetuksena heti siitä päivästä lukien, kun niistä ensimmäisen kerran kuulin.
Mutta minä haluaisin kysyä kaikilta niiltä, jotka ovat hihkumassa Hannulle ja kumppaneille kovaakin kovempia rangaistuksia, että mihin te oikein tähtäätte. Mitä järkeä olisi istuttaa tuota porukkaa linnassa vuosikausia? En nyt tarkkaan muista, mitä yksi vangin vuorokausi valtiolle maksaa, mutta tosi iso se köntsä on. Niillä nostaisi monen laitoksissa elävän vanhuksen elämän laatua ihan kummasti – ja jos ei sitä, niin ainakin hoitofirmojen varat veroparatiisien pankkitileillä lihoisivat iloisesti.
Yleinen ja monet kerrat varmistettu tieto on, ettei rangaistuksia koventamalla juurikaan vähennetä rikollisuutta. Wincapitaattien kaltaisiin tapauksiin kovemmilla rangaistuksilla ei olisi minkäänlaista hillitsevää vaikutusta. Hehän ovat puhuneet itsensä ja toisensa niin umpipökerryksiin, että kuvittelevat jo olevansa täysin rehellisiä liikemiehiä ja tuotekehittelijöitä. Ei syyttömäksi itseään kuvittelevia voi pelotella sillä, että rikolliset saavat isompia kakkuja.
Kun Wincapitan primus motoreitten touhut todetaan selkeästi rikollisiksi ja kun heistä joillekin vilautetaan vankikopin sisäpuolta, niin silloin on saavutettu kaikki, mitä voidaan saavuttaa. En usko, että Hannu poistuisi vankilasta ”muuttuneena miehenä”.

8

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pahan Suopainen

      Ei ammattirikolliset muutu, mutta rehtorit, paulit, Magneetit, Pätkät, olis vaan niin kiva nähdä kalterien takana ja ohjelmassa tiilenpäät...

      • Ah niin viatonta

        Kessu: Sun olisi vielä pitänyt vedota sotaveteraaneihin. Kuinka monta sotaveteraania voitaisiin auttaa jos viattomat huijarit eivät joutuisi vankilaan.


      • olet surkimus!

        "Ei ammattirikolliset muutu, mutta rehtorit, paulit, Magneetit, Pätkät, olis vaan niin kiva nähdä kalterien takana ja ohjelmassa tiilenpäät... "

        Mikähän sinäkin mul-kku olet sanomaan yhtään mitään niin Hannusta, kuin varsinkin rehtorista, tohtorista ja Pitkäsestä yhtään mitään, jotka ovat tehneet erittäin merkittävän elämäntyön tämän yhteiskunnan hyväksi? Paulista en tiedä sen enempää, kuin että hänkin on ollut monialayrittäjä lähes koko työelämänsä ja maksanut enemmän veroja yhteiskunnalle, mitä sinä luuseri todennäköisesti tienaat koko elämäsi aikana. Tohtorilla on erittäin ansioitunut kaveri, joka on saanut lukuisia julkaisujaan läpi myöskin varteenotettavissa tiedelehdissä omaa kaksi yliopistokoulutusta kuten myöskin Pitkänen.

        Sinä suolimuroluuseri taasen olet mitätön nimimerkkisi mukainen paskiainen, joka et ole saanut, etkä saa elämässäsi mitään merkittävää aikaiseksi ja tiedostat sen itsekin, siksi elämäsi kuluu joutavassa päänaukomisessa. Olet varsinaista suomalaista pohjasakkaa, paljon pahempi kuin esim. Kailajärvi tai joku ihan oikeakin pikkurikollinen. Olet vihakirjoittaja, jonka elämäntehtävä on notkua netissä.


      • öplkjhvgfc
        olet surkimus! kirjoitti:

        "Ei ammattirikolliset muutu, mutta rehtorit, paulit, Magneetit, Pätkät, olis vaan niin kiva nähdä kalterien takana ja ohjelmassa tiilenpäät... "

        Mikähän sinäkin mul-kku olet sanomaan yhtään mitään niin Hannusta, kuin varsinkin rehtorista, tohtorista ja Pitkäsestä yhtään mitään, jotka ovat tehneet erittäin merkittävän elämäntyön tämän yhteiskunnan hyväksi? Paulista en tiedä sen enempää, kuin että hänkin on ollut monialayrittäjä lähes koko työelämänsä ja maksanut enemmän veroja yhteiskunnalle, mitä sinä luuseri todennäköisesti tienaat koko elämäsi aikana. Tohtorilla on erittäin ansioitunut kaveri, joka on saanut lukuisia julkaisujaan läpi myöskin varteenotettavissa tiedelehdissä omaa kaksi yliopistokoulutusta kuten myöskin Pitkänen.

        Sinä suolimuroluuseri taasen olet mitätön nimimerkkisi mukainen paskiainen, joka et ole saanut, etkä saa elämässäsi mitään merkittävää aikaiseksi ja tiedostat sen itsekin, siksi elämäsi kuluu joutavassa päänaukomisessa. Olet varsinaista suomalaista pohjasakkaa, paljon pahempi kuin esim. Kailajärvi tai joku ihan oikeakin pikkurikollinen. Olet vihakirjoittaja, jonka elämäntehtävä on notkua netissä.

        salmonella puri näköjään kotitekoisessa, mutta kenen rahoista noita veroja on makseltu


      • 1+1=9
        öplkjhvgfc kirjoitti:

        salmonella puri näköjään kotitekoisessa, mutta kenen rahoista noita veroja on makseltu

        jos varastan sulta tonnin ja maksan siitä puolet veroa, niin mullehan jää vielä ihan hyvät rahat.


    • Raukat kaverit!

      Jos Hannu on tehnyt vain hyvää yhteiskunnalle, miksi hän sitten sai tuomion Vantaalla. Te raukat Hannun kaverit ette menneet edes todistamaan oikeuteen valuuttakaupan toimivuudesta. Hävetkää!

    • Puhut kyllä asiaa nyt. Vankilavuorokausi on kalliinpuoleista hoitoa. Voisin kallistua kannattamaan sitä, että Kultasydämen turhan pitkän ja kalliin rangaistuksen sisaan tuomittaisiin vaikkapa satakunta kevytvankilarangaistusta. Se olisi vaikkapa viikon vankilavierailu, jossa tuomitulla saisi olla mukana kännykkää ja omat eväät.

      Kevytvangit kuitenkin lukittaisiin sisään ja he saisivat viettää viikon elämysmatkan oikeassa vankilassa. Siinäpä sitä olisi aikaa miettiä tekosiaa ja pohtia yhteiskuntakelpoisuuttaan. Tästä viikon keikasta tehtäisiin ihan oikea merkintä rikosrekisteriin, koska se rekistermerkintä ei paljoa maksa.

      Ammattikonnat ei tällaisesta viikon visiitistä muuksi muutu. Tarkoitus olisikin, että ne pienemmät varttirosvot miettisivät huonoa elämäänsä.

      Jees, kannatetaan.

      • sdfghjukilö

        nää pehmoisen leivän kaverit hemmoilee jotta seuraa pitäisi saaha sehliin, mun mieles ei muutakuin kaverit kaltereilla senään ja vähän viereen evästä jota on vaikeeta kurkotella


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe