Osuuspankin nettipankki

87k

Miksi osuuspankin nettipankista on tehty kokoajan vaikeampi ja epämukavampi käyttää...

1. Poistettiin mahdollisuus käyttää sähköistä henkilökorttia tunnistautumiseen, eli tarvitaan nykyjään avainlukulista ja tunnukset

2 Ruvettiin kysymään avainlukua SEKALISESSA järjestyksessä, eli piti aina etsiä se tunnus kortin jommalta kummalta puolelta, eli piti aina kaivaa kortti ulos lompakosta, ennen ne meni järjestyksessä 1-100

3 Ilman aivanlukua ei näe enää edes tilin saldoa lainkaan aloitussivulla

4 Ruvettiin käyttämään 300 avainluvun listaa, no tämähän OLISI ihan ok, mutta kun ne luvut kysytään nykyjään satunnaisessa järjestyksessä, niin pitää etsiä aina VIIDELTÄ kortilta se oikea numero, hidasta, ja hankalaa touhua.

5 Noniin, nyt on päästy jo tarkistelmaan tilin tietoa, annettuane käyttäjätunnuksen, salasanan, ja kolunnut avainlukulistan läpi, ja haluan maksaa laskun, niin mitä vielä tehdään käyttäjien kiusaamiseksi, no tottakai ruvetaan kysymään uusi satunnainen avainluku laskun maksun jälkeen.

Yleensä erinäisissä palveluissa koitetaan sujuvoittaa palvelua, ja nopeuttaa sitä, paitsi op:lla...

36

2375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en koe hankalana

      Minusta nuo kaikki on ihan ok, jotta turvallisuus maksimoidaan. Eipä siinä avainlukulistan oikean numeroparin hakemisessa kauan mene (normaalilsta ihmiseltä).

    • jäsen X

      ei tossa uudistuksessa ole muuta ongelmaa kuin tuo, että jokainen lasku vahvistettava erikseen. AIvan sata se ongelma vielä korjataan kunhan ne itsekkin tajuavat sen, että tuo on työlästä.

      Ehkä tuo mobiilivarmenne voisi toimia varmistuksessa, eli kun laskut on valmiina ja tarkistettu, niin asiakas painaisi näppäintä varmista, ja saisi tekstarin asiakastiedoissa olevaan kännykkänumeroon, ja viestissä olisi tunnusluku joka syötetään selaimeen tai sitten tekstiviestillä palautettuna.

      Eihän tuo tunnusluvun syöttö yksittäisen laskun kanssa ole ongelma, mutta jos niitä on reilusti yli kolme salmalla kertaa, nii kyllä se syö.....
      300 luvun avainlukulista on ok, ja tottakai tunnistautuminen pitää olla täydellistä pelkän tilin tarkistamiseen.

      Avainlukujen kysyminen sekajärjestyksessä on vanha juttu. Nordealla ne on vielä järjestyksessä ja arvaas mikä duuni siinä o ku menet yliviivaamaan väärän luvun ja et saakaan sitten sitä listaa takaisin järjestykseen. Se on vain hyvä, että on ohje jossa kielletään yliviivaus ja numeron antaa verkkopankki.

    • Paskaa se vaan on

      No kohta 1 poistettiin palvelun käytön vähäisyyden takia (ainakin niin ne puolusteli, ei kertonut tosin lukuja, liian kallis ominaisuus kenties, liian turvallinen omianisuus?)

      No kohtaan 2 ei löydy mitään järkeää selitystä, muutakuin käyttäjielle harmin aiheuttaminen

      Kohtaa kolme ei voida perustella millään, ei se lisää turvallisuutta, että ei näe etusivulla tilin SALDOA

      4 No sinähän asian sanoit niikuin se on, eli jos numerot kysyttäisi järjestyksessä, olsi helppo aina listalta taittaa lompakon ikkunaan oikea sivu auki, mutta ei toimi tällä satunnaisjärjestelmällä, satunnaisjärjestelmällä 1 sivu avainlukuja on MAKSIMI nopeuden yms taki, ei taas ajateltu asikkaita.

      Ko kohtaa viisi varmaan perusteella sillä, että jos olet kirjaantunut sisään tarkistaaksesi saldon, niin joku nappaa sun tietokoneen ja tyhjää tilin.

      Eli puolustellaan turvallisuudella, todellisuudessa se on vain asiakkaille vittuilua, no onhan sitä muitakin pankkeja.

      Seuraavaksi OP poistaa varmaan ominaisuuden käyttää viivakoodipyssyä "vähäisen käytön" takia...

    • 2

      " 2 Ruvettiin kysymään avainlukua SEKALISESSA järjestyksessä,"

      tuo oli ainakin hyvä parannus,
      Nordeassa mennään järjästyksessä, siihen en luota ja nordeassa ei edes PIN lukua,

      oletkos katsonut kaikki veloitukset, ettei vaan
      jokin tuttu ja paljonkäytettyä Laskusi nimellä, Esim sähkölaskusi, vuokranmaksusi tai luottokorttimaksusi NIMELLÄ olisi maksettu muuaalekin "rikolisen tilinumerolle",

      kuin tarkistaa huolella huomaa joskus että kaikia veloituksia ei todella ole tullutkaan,
      molemmin päin voi tapahtua.

      • Jäsen X

        Enempää en asiaa enää lisää, mutta mainitsit nordean verkkopankin heikkouden tunnistautumisessa.

        Tosiaan. Nordealla syötät vain sopimuksessa saamasi asiakasnumeron ja avainlukulistassa olevan ensimmäisen järjestyksessä vapaan avainluvun.

        OP, Sampo ja S-pankki toimivat niin, että asiakastunnuksen ja avainluvun väliin tulee asiakkaan itsensä määrittämä salasana.

        Mutta mikä sitten mättää vielä tuon pin-koodi varmenteen kanssa laskua maksaess lisäksi OP:ssa, niin asiakaan on itsensä tilattavaa avainlukulista verkkopankissa tai haettava . Muut toimittaa uuden listan automaattisesti joko päivämäärän tai niiden kättämisen mukaan.

        Lisäksi listojen vaihtotavoissa on jotain eroja. Nordealla se vaituu automaattisesti päivänmukaan, mikä on merkitty listaan.


    • juurikin näin saata

      Tämä(kin) asia olisi ratkaistavissa helposti, eli annetaan käyttäjän valita

      Näkyykö tilin saldo ilman avainlukua vai ei

      Kysytäänkö avainluvut sekajärjestyksessä tai järjestyksessä

      Voisi halutessaan saada 100 avainluvun listan, maksamalla toimituskulut, tai hakemalla sen tise pankista.

      Voisi itse valita haluaako laskujen vahvistuksen tai ei.

      Mitä sähköiseen henkilökorttiin tulee, niin taatusti ohjelmisto jolla se toimii, on raskas käyttää, ja kallis, joten sitä ei kannattanut pitää yllä "muutaman käyttäjän takia"

      Mutta antais asiakkaiden valita, haluaako ne sujuvuutta tai kankeutta

      • näin

        joo annetaan valita ja sit tämmöinen tumpelo marssii joku päivä pankkiin ja sanoo, et joku kurkkas olan yli saldoo ja ei tykännyt siitä ja se on sit pankin vika, kun ei ole turvallista.. 100kpl avainlukulistan saa pankista kun vaan marssii sinne..kankeus kunniaan jos se tuo turvallisuuden! Itse ainakin haluan pelata varman päälle, kun on raha-asioista kyse. Ja toi avainlukulistan kysyminen laskunmaksun yhteydessä ei kuluta sitä avainlukulistaa (tämän sain vastaukseksi omasta pankista).. JA tärkein: miksi pitää rasittaa päätään näin pienellä asialla ja muutoksella!


      • 87k
        näin kirjoitti:

        joo annetaan valita ja sit tämmöinen tumpelo marssii joku päivä pankkiin ja sanoo, et joku kurkkas olan yli saldoo ja ei tykännyt siitä ja se on sit pankin vika, kun ei ole turvallista.. 100kpl avainlukulistan saa pankista kun vaan marssii sinne..kankeus kunniaan jos se tuo turvallisuuden! Itse ainakin haluan pelata varman päälle, kun on raha-asioista kyse. Ja toi avainlukulistan kysyminen laskunmaksun yhteydessä ei kuluta sitä avainlukulistaa (tämän sain vastaukseksi omasta pankista).. JA tärkein: miksi pitää rasittaa päätään näin pienellä asialla ja muutoksella!

        Siksi että YKSI muutos tai KAKSI tms olisi ihan ok, mutta että VIISI uudistusta, joista JOKAINEN hankaloittaa aina edellistä, ymmärrätkö.

        Esim 300 luvun avainlukulista olisi ok, jos ne kysyttäisi järjestyksessä, samoin laskun maksun vahvistus, jos ilman avainlukua pääsisi tarkistelemaan tiliä.

        Eli yleensä kun palveluita muutetaan, pyritään niistä tekemään käyttäjille helpompia, ja parempia, ei niin että käyttö hankalittuu, ja hidastuu, kuten op teki


    • hyvästi OP

      Nytpä näkyy olevan tgaas yksi v-käyrää nostattava uudistus,eli maksaessani laskua,huomasinkin,että selaimeni ei kelpaa.

      Pitää olla Firefox 6,7 tai 8.
      En ala viikoittain selainta päivittämään,vaikka Firefox uutta versiota viikottain tarjoaakin.

      Minulla on seiska,mutta ei kelpaa ei.
      Siellä SSL-lootassa on rasti,eli ei ole siitä kiinni.

      Koska Osuuspankin ainoa tarkoitus on saada asiakkaan verenpaine nousemaan,ja koska jo muutenkin syön verenpainelääkkeitä näen ainoaksi ratkaisuksi kävellä joulun jälkeen Nordeaan kysymään,että kiinnostaako niitä siirtää asuntolainani sinne.

      Mitä OP tällä jatkuvalla pelleilyllä voittaa,sitä en tiedä,mutta nyt on OP:n laskunmaksu saatu niin hankalaksi,että minun mittani täyttyi!!

      • jhgfdsfgh

        Nordea se onkin vasta v-mäinen, vaihdoin itse sieltä Tapiolaan, kaikkein käytettävin nettipankki, eikä mitään maksuja tilistä ja korteista.


      • 87k
        jhgfdsfgh kirjoitti:

        Nordea se onkin vasta v-mäinen, vaihdoin itse sieltä Tapiolaan, kaikkein käytettävin nettipankki, eikä mitään maksuja tilistä ja korteista.

        Totta, nordea on ollut alusta asti huono, eikä niikuin op, että alussa oli hyvä ja helppo, nopea ja turllinen käyttää, ja nyt pikkuhiljaa tehdään kokoajan hankalemmaksi ja epämukavammaksi käyttö, ja hitaammiksi


    • hihat paloi

      Nyt paloi hihat lopullisesti! Perkeleen kännykkäpelleilyä ja ei edes mahdollisuutta valita, haluaako kyseiseen leikkiin mukaan vai ei. Täytyy katsoa uusi pankki ja lopettaa tili osuuspankista, sen verran on neuroottinen idiootin kehittelemä järjestelmä, etten sitä ala katselemaan.

    • shaibe op

      ketjun aloittaja sataprosenttisesti oikeassa. Yrittäjänä tulee maksettua laskuja pikkusen normi ihmistä enemmän, ja näpyttelet päivässä turhaan kymmeniä avainlukuja vaikka ne ei sitä kulukkaan niin vituttaa ihan huolella!!

    • luminenRedmont

      Eikö meitä, jotka käytämme harrastelijoiden tekemää Linux-räpellystä, nii voisi vapautta tästä tunnuslukusulkeisista?

    • hyvin toimii

      Kyllä Osuuspankissa Fire 7 toimii täysin.Minulla ollut tuo seiska 7.01 enkä aio päivittää.

    • Sekava

      Ihan hanurista ne on olleet jo jonkin aikaan.Nyt se avainlukulistakin on niin järjettömän kokoinen muoviläpyskä,mitä pyöritetään ympäri kun etsitään oikeaa lukua.Seuraavaksi laittavat sellaisen avainlukulistan joka riittää seuraavaksi 5 vuodeksi kulujen minimoimiseksi (postikuilut).Joku varmasti on kuitannut isot rahat verkkosivujen jatkuvasta veivaamisesta,jota kutsutaan tehostamiseksi tai palvelun parantamiseksi.Verkkopankkia käytän kun on pakko ja pakkohan sitä on käyttää kun pankkikonttorit on lopetettu.Eikä tässä vielä kaikki,sillä samalla veivät ottoautomaatinkin senästä.

    • qwerty20a

      Paljonko piti olla tilillä rahaa, että sait automaatin seinääsi?

    • pössipossi

      Kyllä op on maaseudun vessa ja kaupungin kusiputka. Sianporsittajakoulutuksella vaikea suunnitella verkkopalvaluita

    • 87k

      Itse maksoi juuri "hieman" isomman summan pois tililtä, ja kolme tekstiviestiä kännykkään ja neljä avainlukua pankkii jne.

      Miksi OP ei tee yksinkertaista valikkoa josta voisi valita seuraavia asioita:

      Näytä tilin saldon ilman avainlukua [ ] kyllä [ ] ei

      Maksu pitää kuitata erikseen uudella avainluvulla [ ] kyllä [ ] ei

      Sisäänkirjaantumisessa voidaan käyttää sähköistä henkilökorttia [ ] kyllä [ ] ei

      Haluan käyttää ns. mobiilivahvistusta [ ] kyllä [ ] ei

      Avainlukulistan numeroita kysyttävä [ ] järjestyksessä [ ] satunnaisessa järjestyksessä.

      Eli näin saisi asiakas valita mitä toimintoja haluaa itse käyttää, tästä tuskin olisi pankille harmia.

      Viimevuonna muuten maksoin saman suuruisien maksun kuin nyt, ja sen maksaminen vaati kaikenkaikkiaan yhden avainluvun, joka kysyttiin vieläpä järjestyksessä, miten voikaan olla näin?

      • ....,,,,

        Eikös tuo ole aivan sama miten noita lukuja kysytään, jos yhden laskun vuodessa maksaa? Miten muuten kysytään yksi luku muuten kuin järjestyksessä?


      • 87k
        ....,,,, kirjoitti:

        Eikös tuo ole aivan sama miten noita lukuja kysytään, jos yhden laskun vuodessa maksaa? Miten muuten kysytään yksi luku muuten kuin järjestyksessä?

        Ei, koska kun ne kysytään järjestyksessä, niin ei tarvitse plärätä koko 300 luvun listaa läpi, ja voi aina pitää oikean sivun käännettynä.

        Ja totta, maksan vain kerran vuodessa noin 30.000€ laskun, jonainen vuona en lainkaan

        Mutta on se ihme, että heti kun on isompi summa, niin op ajattelee "nyt on aivan varmana varastettu, käyttäjätunnus, salanasana, ja KOKO avainlukulista, toivotaan kdäet ristissä että edes kännykkä on omistajalla"


    • EsaL-74

      1. Käytön vähyyden vuoksi. Ei tuo ilmaista oe, eli pankin ei kannattanut tarjota sitä, koska kysyntää oli liian vähän.

      2. Käyttäjän turvallisuudella perustelevat

      3. Käyttäjän turvallisuudella perustelevat. Jos haluat, talleta puhelimeesi "01000500(pause)3(pause pause)tunnuslukujasalasana#" pause tulee ainakin nokialaisissa numerovalinnassa *-nappulasta toisella tahi kolmannella. Sieleä kuulet päätilin tilanteen puhelimitse. Puhelinpalveun käyttö on toki lisämaksullista.

      4 Eipä se selaaminen sielät paljoa kauemmin vie.. Hyvä vaan, ettei tarvitse vähän väliä uutta avainlukua tilailla.

      5 Käyttäjän turvallisuus. Onneksi tuota muutettiin siten, että kun laittaa askuja useamman kerralla maksuun, ne kaikki voi hyväksyä yhdellä avainluvulla. Jostain käsittämättömästä syystä tätä ei ulotettu aiemmin asetetun laskun muutokseen.

      • 87k

        1 Taitaa olla vähän niikuin suomi24:n viestipuu 99% käytti 1% ei ja poistettiin vähäisyyden takia

        2 Ei multa ainakaan kadonnut tililtä lainkaan rahaa vaikka järjestyksessä kysyttiin

        3 Ja mitä siitä mulle on haittaa vaikka joku ulkopuolinen näkisi tilini saldon, siis olettaen että hän on saanut tunnusluvun ja salasanan

        4 Niin tuo olisi OK, jos ne kysyttäisi edelleen järjestyksessä

        5 Mitä turvallisuutta tuo on, meinaatko että jos kone varastetaan heti kun ollaan kirjauduttu sisään, ja annettu eka avainluku :D

        Eli vähän samaa meinikiä kuin suomi24:ssä ei välitetä pätkääkään käyttänistä ja jos valitetaan, niin vittuillaan entistä kovemmin takaisin


    • Uutta tietoa

      Seuraava uudistus on tulossa lähikuukausina osuuspankille.

      Siinä ei asiakas saa enää itse päättää nettipankin tunnuslukua, vaan asiakas saa pankin määräämät neljä tunnuslukua A B C ja D ja jokainen näistä on neljä numeroa pitkä

      Ja nettipankki kysyy vuoronperään aina A B C tai D tunnuslukua

      tällä estetään se tapaus, että joku kurkkii käyttäjätunnukset, ja tunnusluvun ja vie koko avainlukulistan, sillä siitä ei ole hyötyä koska samaa tunnuslukua ei kysytä koskaan kahta kertaa peräkkäin, ja nuo neljä tunnuslukua on vain asiakkaan päässä.

      Myöskin yksikin ainut väärän tunnusluvun antaminen lähettää asiakkaan puhelimeen viestin jossa kysytään onko tunnukset hallussasi vai haluatko lukita sen, johon sitten vastaan teksiviestillä H (hallussa) tai L (lukitse) ja viesti maksaa aina 1,90€

    • pössneneörkki

      kyllähän kehittämisestä vastaa hongankolistaja pölhö k. kustaa

    • multi simmi

      Nettipankki ja mobiilikäyttis.

      Itsellä on pääsääntöisesti käytössä ny eindows käyttis puhelin, ja toisena anroidi. ( Nokia 710 ja Huawei idoes X5 )

      Kun Nokia Lumiaan tili tämä ns. Tango päivitys ja kameraan sitten lisäsovellus, niin OP-verkkopankista loppui mahdollisuus viivakoodin lukuun. Eikä nokian WP Nordean sovelus ole toiminut lainkaan. Vaikak se sovellus muka on.

      • 87k

        Itselläni on muuten henkilökortin lukija sekä viivakoodinlukija.

        Kohta varmaan mahdollisuus käyttää viivakoodinlukijaa poistetaan myös "vähäisen käytön takia"

        Eikä viivakoodin lukija mitään sovelluksia tartte, jos luen esim nyt lidlin pullon viivakoodin tulee tähän 20047986 eli ihan niinkuin olisi näppäimistö tuon kirjoittanut, kone ei edes tiedä että kyseessä on mikään lukija


      • multisimmi
        87k kirjoitti:

        Itselläni on muuten henkilökortin lukija sekä viivakoodinlukija.

        Kohta varmaan mahdollisuus käyttää viivakoodinlukijaa poistetaan myös "vähäisen käytön takia"

        Eikä viivakoodin lukija mitään sovelluksia tartte, jos luen esim nyt lidlin pullon viivakoodin tulee tähän 20047986 eli ihan niinkuin olisi näppäimistö tuon kirjoittanut, kone ei edes tiedä että kyseessä on mikään lukija

        Ei viivakoodinlukutoimintoa kannata poistaa. Se poistaa suurimmalla osalla verkkopankkia käyttävällä virheitä ja nopeuttaa pankkiasiointia.

        Windows puhelimen ja niinkuin sanoin myös anroidissakin on tuo op-sovellus, niin se on modiilisovelluksen lisäosa. Se vaan nyt ei toimi kun puhelimeen asensiin uuden käyttäjärjestelmäpäivityksen. Mutta nou hätä. Eipä näy windows Nordea sovelluskaan toimivan lainkaan....

        Mutta kaitpa tuo ongelma paranee, kun sovelluksiin tulee päivityksiä. Ja Nyt kun windoes soveluksessa on toimintabuki, niin käytän anroidia.


      • 87k
        multisimmi kirjoitti:

        Ei viivakoodinlukutoimintoa kannata poistaa. Se poistaa suurimmalla osalla verkkopankkia käyttävällä virheitä ja nopeuttaa pankkiasiointia.

        Windows puhelimen ja niinkuin sanoin myös anroidissakin on tuo op-sovellus, niin se on modiilisovelluksen lisäosa. Se vaan nyt ei toimi kun puhelimeen asensiin uuden käyttäjärjestelmäpäivityksen. Mutta nou hätä. Eipä näy windows Nordea sovelluskaan toimivan lainkaan....

        Mutta kaitpa tuo ongelma paranee, kun sovelluksiin tulee päivityksiä. Ja Nyt kun windoes soveluksessa on toimintabuki, niin käytän anroidia.

        Niin, mutta OP:han tekee samaa kuin suomi24 eli vittuilee vain käyttäjille ja kokoajan tekee palvelusta vaikeamman ja kankeamman käyttää, joten kyllä tuo ominaisuus seuraavksi poistetaan

        Perustellaan kai turvallisuudella tai vähäisellä käytöllä, koska se kotiin tunkeutuva huijarihan (joka käy päivitätin kotona op:n mielestä) voi vaihtaa sen viivakoodin, tai sitten haittaohjelma (joita on kone täynnä op:n mielestä) voi "näppäillä" väärän viivakoodin jossa on huijarin tilinumero tai väärä summa


      • Kortilla käy
        87k kirjoitti:

        Niin, mutta OP:han tekee samaa kuin suomi24 eli vittuilee vain käyttäjille ja kokoajan tekee palvelusta vaikeamman ja kankeamman käyttää, joten kyllä tuo ominaisuus seuraavksi poistetaan

        Perustellaan kai turvallisuudella tai vähäisellä käytöllä, koska se kotiin tunkeutuva huijarihan (joka käy päivitätin kotona op:n mielestä) voi vaihtaa sen viivakoodin, tai sitten haittaohjelma (joita on kone täynnä op:n mielestä) voi "näppäillä" väärän viivakoodin jossa on huijarin tilinumero tai väärä summa

        Olipahan oikein junttien kirjoitus taival tämä kirjoitelma rypäs.On palattu takaisin useamman laskun kuittaukseen.Satunnainen puhelin kuittaus on ihan turvallisuutta ei käytetä kaikkin laskuihin.Uudet listat tulivat ainakin minulle automaattisesti kun vanha oli lopuillaan.Sekanumerointi ihan hyvä kun on koulussa oppinut aakkoset ja numerot ei ole ongelmaa.Kun viivakoodilukijaa käytetään on syytä tarkistaa aina tiedot koska laskussakin voi olla virhe jo valmiina.Monesti niistä puuttuu firma mihin rahat katoaa ja se on syytä lisätä,näkyy tiliotteessa sitten.Tilin näkyvällä saldolla eikä sähköisellä henkilökortillakaan ole ollut lainkaan käyttöä tähän päivään mennessä.
        HEUREKA! Jotain järkeä tulossa viimeinkin visa laskutukseen saa valita kolmesta ajasta koska katkeaa ja koska lasku menee maksuun! Nykyinen täysin järjetön kun katkeaa noin 8päivä kuukautta,kun eletään yleensä kuukauden mukaan alusta loppuun.Visan maksuajastahan hukattiin jo aikoja sitten viikko pois ei ole enään 45päivää keskimäärin,vaan 37.


      • 87k
        Kortilla käy kirjoitti:

        Olipahan oikein junttien kirjoitus taival tämä kirjoitelma rypäs.On palattu takaisin useamman laskun kuittaukseen.Satunnainen puhelin kuittaus on ihan turvallisuutta ei käytetä kaikkin laskuihin.Uudet listat tulivat ainakin minulle automaattisesti kun vanha oli lopuillaan.Sekanumerointi ihan hyvä kun on koulussa oppinut aakkoset ja numerot ei ole ongelmaa.Kun viivakoodilukijaa käytetään on syytä tarkistaa aina tiedot koska laskussakin voi olla virhe jo valmiina.Monesti niistä puuttuu firma mihin rahat katoaa ja se on syytä lisätä,näkyy tiliotteessa sitten.Tilin näkyvällä saldolla eikä sähköisellä henkilökortillakaan ole ollut lainkaan käyttöä tähän päivään mennessä.
        HEUREKA! Jotain järkeä tulossa viimeinkin visa laskutukseen saa valita kolmesta ajasta koska katkeaa ja koska lasku menee maksuun! Nykyinen täysin järjetön kun katkeaa noin 8päivä kuukautta,kun eletään yleensä kuukauden mukaan alusta loppuun.Visan maksuajastahan hukattiin jo aikoja sitten viikko pois ei ole enään 45päivää keskimäärin,vaan 37.

        Siksi voisikin olla valitkot haluaako käyttää näitä "lisävahvistuksia" eli ne saisi ahlutessaan pois.

        Mutta tosiaan seuraavat turvallisuus uudistukset on kolme tunnuslukua joita kysellään vuorotellen, ja tuollainen "raaputettava" avainlukulista

        Ja tottakai viivakoodipyssyn käyttö poistetaan turvallisuusyistä

        Ja tekstiviestivahvistus tulee vain kun maksun määrä ylittää 1000% keskimääräisen laksun summan

        Eli jos keskimääräinen lasku on esim 500€ tulee lisävahvistus jos maksaa yhtäkkiä 5000€ laskun jne.


    • 87k

      Kenties seuraavaksi saadaan avainlukulistaksi sellainen josta aina "rapsutetaan" esiin seuraava avainluku, jotta listän valokopioiminen/valokuvaaminen on estetty käytännössä.

      Lisäksi tuon rapsutettavan kohdan päällä on toinen avainluku, ja kysytään aina molemmat, näinollen huomataan heti jos on rapsuttanut väärän numeron auki.

      Tämä siis tuon kolmen vakion tunnusluvun lisäksi.

      Turvallisuus ennen kaikkea

    • 423234

      tarviiko enää olla 2 numeroa jäljellä vaihdettaessa avainlukulistaa vai riittääkö yksi?

    • Anonyymi

      1. Olen 73 v. Täysin terve. Suomen- ja englanninkielen taitoinen
      2. Käytössäni on S-pankin avainlukulista, joka tuli tiensä päähän.
      3. Yritin hankkia uuden S-avainlukulistan - henkilökohtaisesti Euran palvelupisteestä henkilökohtaisesti. Mutta Ei Onnistunut.
      4. Miksi heidän S-kortissaan EI OLE KUVAA, jos/kun sitä vaativat, jotta voisi saada uuden avainlukulistan???
      5. Avainlukulistan saamiseksi olisi kelvannut "henkilökortti" tai "voimassaoleva passi" joita ei ollut valitettavasti mukana matkassa.
      4. Todella epämukava asiointikokemus. Palvelu, joka ei vaan omasta näkökulmastani onnistunut. Tarkoittanee, että olen liian vanha asioimaan ao. liikkeesä henkilökohtaisesti.
      5. Tämä henkilöasiointi olisi vaatinut voimassaolevan passin tai henkilökortin. Minulla ei ollut näitä "voimassaolevia" kortteja mukana, mutta kylläkin kuvallinen AJOKORTTI.

      Miksi voimassaoleva, kuvallinen AJOKORTTI ei kelpaa tunnistautumiseen??? Ajokortti sisätää myös kaikki vastaavat tiedot.

      Lisäksi S-KORTTIINI on kirjauttu seuraavat näkyvät tiedot:

      * numerosarja edessä ja takana.
      * Henkilökohtaisen allekirjoituksen perässä ole 3:n numeron lukusarja
      * OK Keulan jäsennumero - tai jokin tarkastusnero (?)
      * Sekä tietenkin "siru", jonka sisältämä info ei ole tiedossani.
      * Lähimaksuominaisuus.
      * Lisäksi kortin kopioinnin varmentamiseksi korttiin on painettu Hologrammi - "alaspäin lentävä lintu", (jonka painaminen vaatii kehittynyttä painoteknikkaa).
      Luulisi näiden tietojen tarkistamien olevan "helppo nakki robottitekniikalle!"

      Anri Westerholm
      S-kaupan jäsen vuosikymmeniä.

      • Anonyymi

        Elämä on helponpaa, kun pidät mukanasi henkilökortin. Se on pätevä läpyskä. Vaari 75, 9 v.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe