Mikä sammakkoeläin sopisi mulle, vai sopisiko mikään?

diidiii

"Vaatimuksia"
- mahdollisimman pieni terraario
- voi käsitellä
- sopii aloittelijalle
- ei maksa mansikoita
- suht. lyhytikäinen

Viherlehtisammakko, kiinanankellosammakko?
Ehdotukset olisi kiva saada perusteluineen :)

9

131

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käärmemies

      Käy lukaisemassa sivulta http://sammakkolampi.net/jutut/lajin_valinta.html löytyvä taulukko, jossa on taulukoitu erilaisia sammakoita. Taulun tiedoista saattaisi olla hyötyä sammakon valinnassa.

      Lehti- ja kellosammakon välillä valinta useimmiten tiivistyy kysymykseen siitä, miten sinä suhtaudut veteen. Kiinankellosammakko asuu vedessä, akvaterraariossa jossa on useampi kymmenen litraa vettä. Monet eivät välitä säännöllisistä veden vaihdoista ja muusta veden kanssa puljaamisesta, ja hylkäävät siksi kellosammakot. Sama koskee kaikista pieninpään altaaseen menevää lajia, kääpiökynsisammakkoa, joka elää täysin akvaariossa.

      Oikeastaan mikään sammakko ei ole käsiteltävissä. Joten jos se on sinulle tärkeä vaatimus, voit unohtaa sampit kokonaan.

    • diidiii

      Kiitos vastauksesta! Multa löytyy kyllä akvaario, mutta tosissaan se siivoominen on aina sellasta läträämistä, oma hommansa. Sammakot eivät varmaan ole sitten mulle sopivia.
      Ihan mielenkiinnosta kysyn vielä, että pystyvätkö jotkut kalalajit elämään sammakoiden kanssa samassa akvaariossa?

    • Käärmemies
    • Netta ♥

      jos et ole valmis maksamaan haluamistasi lajeista etkä jaksaisi siivota terraa etkä myöskään ole valmis hankkimaan isoa terraa, et ole valmis ottamaan sammakkoeläimiä.

    • No Viherlehtisammakot on 25e kpl terraario noin 60x45x60 kokoinen maksaa 100euroo ja voi käsitellä ja löytää faunattarista.

      • ja muute eläää 2-4vuotta ja ja sopii aloittelijoille


      • FrogBoy

        Viherlehtisammakoita ei todellakaan voi käsitellä, niin ei muitakaan sammakkoeläimiä! Vaikka sammakko ei olisikaan myrkyllinen ihmiselle niin esim. ihmisen hiki ja muut"suolot" ovat myrkyllisiä sammakolle. Itse olen omistanut viherlehtiä vuoden ja olen käsitellyt niitä muistaakseni 2 kertaa jotka ovat molemmat tapahtuneet siirtojen yhteydessä. Muuten kaikkien jotka harkitsevat sammakkoeläintä lemmikiksi pitäisi mielestäni lukea koko sammakkolampi sivusto alusta loppuun asti.

        T:12 vuotias poika jolla on kolme kiinankellosammakkoa ja kaksi viherlehtisammakkoa sauvasirkkoja.


    • kyl multakin löytyy

      Joo en tarkottanu et voi leikkiä mut voi niitä just ehkä muutama kerta vuoteen hiplailla:D ja mä omistan kaks viherlehtisammakkoo kääpiöparta-agaman,skinkkejä ja omistin tuliskinkin :D Hyla cinereat on mul 4,5 vuotta

      • hehe3

        ja oon 12


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5700
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      212
      1765
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1722
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      93
      1188
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1145
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      876
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe