Korkeasti koulutettu nainen ja duunarimies

eukon rahaaa

Tunnetteko sellaisia pareja joissa nainen on korkeasti kouluttautunut ja mies suhteellisen tavallinen duunari? Olisi aika hienoa saada lääkäri-nainen, tekisi muita kateelliseksi ja olisi minullekin statusta. Sillä voisin kehua ja leikkiä olevani hienompi kuin muut miehet koska olen saanut niin hienon muijan.
Jänskää, että yliopistonaiselle ei kelpaa duunari, mutta yliopistomiehelle kelpaa tavallinen sihteeri yms.

33

4320

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanna--

Minä olen akateemisesti koulutettu nainen, ja miestäni voisi kait duunariksi laskea. Hän on kyllä opiskellut yliopistossa 3 vuotta, mutta vaihtoi sen jälkeen alaa "suorittavalle portaalle". Minä myös tienaan enemmän kuin mieheni, eikä se haittaa kumpaakaan.

Olen ehkä ottanut mallia kotoa, jossa isä ei ole suorittanut mitään pakollisen oppimäärän jälkeen, mutta rakastaa työtään - jota hän on tehnyt 30v. Äitini taas on käynyt opistotason (2,5v) koulutuksen, ja on nykyään töissä kunnalla johtajana.

Kyllä näitä pareja siis löytyy.

• Paikkaunnan pukki

No tiedän paikkakunnalla erään miehen, joka saalistaa näitä korkearvoisia naisia. sitten kaupungilla ääneen huutelee minun puolisoni se tai tämä.
      Kuitenkin kaikki ei sujukaan ja sitten pttänyt näitä naisiaan ja eonnut jo edempaan kertaan, välillä on paikallisessa ravintolassa ollut karvahatun jaolla, jossa kylläkin valikoi naiset, joilla on asema, jotka eivät voi huudella panoöistä.

No hyvä puoli on se, että naiset ovat päässeet eroon tyypistä, mutta lapsiparat eivät kunnon isäänsä tunne, sillä tämä mies on paljon lapsellisempi kuin lapsensa, hänen täytyy olla näkyvillä joten eihän silloin voi kotosalla olla ja toinen tuntuu olevan seksiaddtikko, aina pettä ja mieli tekisikin laitta jollakin tavoin laskenta päälle, kuinka monta naista on paikkakunnalla pannut.
      Nytkin on yksi paksuna, isästä ei ole tietoa, kovin viittaa tähän kundiin, tällä naisella vain ei ole tarpeeksi titteliä, joten asuu toisen katon alla ilmaiseksi, jolla on sitä tituleerausta.
      Mitenkähän tämmöisen toiminta saataisiin loppumaan, jonkinlainen varoitus olisi paikallaan jo ihan siitä syystä, että noita kärsivä lapsia hänen jäljiltään on jo lesdaatiollinen lukumäärä.

• akateemikko nainen

Kyllä minulle kelpaa mutta itse en kelvannut kellekään vaikka olen kivan näköinen. En koskaan ole ymmärtänyt miksi. Siksi minulla on nyt lähes kouluttamaton ulkomaalainen mies, joka ei kykene (eikä halua) elättäämään minua eli omilla varoillani elän. Tosin ei hän ammattiani taida arvostaa enkä tiedä arvostaako minuakaan. Ei paljon kehtaa ystävilleen esitellä saati perheelleen. Monesti haaveilen miehestä, joka arvostaisi tai jopa ihailisi mutta sellaiset toiveet ovat osoittautuneet ihan pilvilinnoiksi ja haihatteluksi. Mutta sellaista se on...

• akateemikko nainen

...kritisoijille...tuo äskeinen ei tarkoita ettenkö rakastaisi häntä. Kyllä minä rakastan, kaipaisin vain vähäsen arvostusta ja joskus tunnen jopa kateutta niitä naisia kohtaan, joista miehet välittävät jopa taloudellisella tasolla vaikkei se nyt ole pääasia mutta kertoo jotain toisen tärkeydestä ja arvostuksesta :(.

• naaprissa asusteleva

Tunnen yhen parin. Mies on korkeasti koulutettu juoppo joka on juonut viimeiset 10 vuotta. Mies on 34 vuotias. Miehen vaimo 33 vuotias on yliopistoja käynyt ja töissä paperitehtaalla. Tienaa non 50 000 vuodessa. Niillä on kaks lasta kouluikäisiä koira.

• koljonmäki

Sinulle akateemikko nainen
      Miehet pelkää lukenutta naista ja ne ei tajua että ei se ihmistä naisena muuta , mutta jos on lukenut ja tietää maailman asioista, osaa käyttäytyä ja omaa empatiaa niin jo häipyy duunarit ja muut samaan aikaan pelosta vinkuen. Eihän niiden arvolle sovi että nainen tiena paremmin, pitäähän niiden saada pyhien aikana kehua itsään toisilleen ja jokainen on ollut aina paras. Vaimot niillä on ihan toisista luokista mitä sinä olet. Joten siinä näet millaisia ne ovat, kyllästyttäviä, minun mielestäni. Mutta vakka kantensa valitsee, kaikissa piireissä----useimmiten

• Nykyään akateeminen

Omasta kokemuksesta tiedän, että näin se on, koulutuksella on väliä parisuhteessa ja etenkin naisten mielestä. Tätä on mielestäni turha kieltää, toki pieni osa naisista voi muiden avujen vuoksi laskea rimaa.
      Itse olen saanut kokea tämän tilanteen, ulkomuotoni ilmeisesti on naisiin vetoava kun usein tekevät jopa tuttavuutta ja haluavat jatkoille. Vaan kun olin tavallinen duunari, niin eipä niistä orastavista suhteista koulutettujen naisten kanssa tullut mitään ja syyksi jopa ilmoitettiin, tämä koulutustason eroavuus.
      Voin vain ihmetellä mitä naiset miehestä haluavat, rikas, koulutettu, komea, rakastettava, lapsille hyvä isä ja uskollinen mies?
      Moni nainen voisi katsoa peiliin ja oikeasti miettiä edes mitä voi itse vaatia mieheltä, jos on AMK merkonomi, pienet aivot ja omaa siiderivalaan vartalon.

• daa dirlan

Ei se koulutus ihmisyyttä määrittele. Mieluumin duunari, jos osaa arvostaa aidosti toisia ihmisiä, osaa rakastaa ja näyttää tunteensa, kun statuksen perässä laukkaava koulutettu mies, jolle pinnallinen puoli ja ulkokuori ovat tärkeintä. Sama pätee kumpaankin sukupuoleen. En ylipäätään ymmärrä jaottelua tällä palstalla, naiset sitä ja naiset tätä. Ihan älytöntä, ei kai sitä kaikkien voi yleistää olevan tietynlaisia, vaikka laumassa täällä ollaankin vaan sillä perusteella että jollakin on huonoja kokemuksia.

• Koulutus ei merkitse

Jaa, ja mitä ne siellä yliopistossa opettaa sellaista mikä tekee normaalin parisuhteen solmimisesta vaikeaa? Menettekö te tittelin kanssa naimisiin? Itse kyllä haluaisin ihmisen vierelle, en titteliä.

Ei se korkea koulutus ole minusta mitenkään älykkäämpää tehnyt. Kirjoja voi lukea kuka vaan jota kiinnostaa, yliopistossahan vaan osoitetaan mikä kirja pitää lukea ja minä päivänä sen voi tenttiä. Onpas haastavaa!
      Yliopistotason tietokin on jo valmiiksi kerättyä, joku on sen todennut ja tutkinut, mitä ihmeellistä on siinä että lukee kirjasta valmiita teorioita? Ei se juurikaan omaa älykkyyttä ja ongelmanratkaisukykyä kasvata, lähinnä kasvattaa lampaaksi.

Mutta elämänkoulu se vasta haastava koulu onkin, ja onni niillä jotka saavat kumppanin jolla on paljon sosiaalisia lahjoja ja elämäntaitoja!

• patteri

Totta töriset. Älykkyyttä on erilaista mutta ehkäpä se "paras" älykkyys on kyky soveltaa käytännössä oppimaansa. Sama voisi toimia parisuhteessakin.

• akna

Meillä tästä on tullut jopa ongelma, että minä (nainen) olen miestäni korkeammin koulutettu. Onko muilla ollut sellaista napit vastatusten oloa, että mies tuntisi liian suuren kahdenkeskeisen eroavuuden parisuhteessa johtuvan juurikin koulutuseroista? Meinattiin ihan sen takia erotakin kun mies alkoi moisia puhua, mutta asiat setvittiin.

Minkä sitä mahtaa, että itse kokee kutsumusammatikseen jonkin sellaisen, johon vaaditaan korkea koulutus. Toinen sitten taas on löytänyt kutsumuksensa ihan vaikka amiksen ekalla. En minä itse ymmärrä, mitä vikaa tai ongelmaa siinä on. Tiedän myös jo, että kutsumusammatissani tulen jopa joka tapauksessa tienaamaan vähemmän kuin kuka tahansa ammattikoulusta töihin siirtynyt, mutta eipä tuo mitään. Ehkä miestä pelotti, että tienaisin häntä enemmän? Enpä tiedä.

• akna

Lisäksi haluan ylistää Koulutus ei merkitse -nimimerkillä kirjoittanutta henkilöä erittäin hyvin tiivistetystä ja järkevästä viestistä. Olen itsekin aivan samaa mieltä, kuka tahansa voi opiskella - tuolla vaan ihmisistä tehdään juurikin karjaa, opetellaan asioita ulkoa ja väsätään norsunluutorniston kirjaoppineita ihmisiä, jotka eivät todellisuudesta tiedä mitään. Arvostan itse ainakin ihan yhtä paljon Stephen Hawkingia kuin elämänkoulutettujakin, tieto vain on erilaista näiden välillä mutta ihan yhtä arvokasta ja sitä voi olla ihan yhtä paljon.

• duunari ja naisjohta

Olemme aloittajan otsikossa mainitun kaltainen perhe.Vaimo akateeminen johtavassa asemassa oleva ja itse olen fyysistä työtä tekevä duunari.Opiskelu aikanaan vaimoni synnytti kolme lasta ja hoiti heitä neljä vuotta opiskelunsa ohessa.Siihen aikaan kävin töissä yksin ja elätin perheeni.Nyt sitten on toisin.Vaimo tekee uraa ja pitkää päivää.Hän on ehdottanut minulle kotiisän roolia jota en kuitenkaan ole ostanut.Hänen mielestään hänen palkallaan tulisimme aivan hyvin toimeen joten minun palkkaa ei tarvittaisi.Nytkin kotityöt ja lastenhoito on lähes kokonaan minun harteilla mutta silloin jos jäisin kotiin minulla olisi aikaa enemmän lapsille ja heidän ei tarvitsisi käydä päivähoidossa.Voi olla että joudun suostumaan hänen ehdotukseensa.Yleensä vaimo on tottunut saamaan tahtonsa läpi sekä kotona että työssään. Että tälläinen on meidän stoori.

• mk

Älä missään niemssä rupea koti-isäksi koska jos 10-30v jälkeen tulee ero niin olet puilla paljailla kun ei ole eläkekertymää ja ammattitaito vanhemtutnut ja kerroppa tämä vaimollesi niin tajuaa mimmoisen riskin kotiin jäävä puoliso ottaa ja se realisoituu mahdollisen eron myötä.

• liisukki

Uskon että tämä suhde toimii (nainen korkeammin koulutettu ja tienaa paremmin), vain jos miehellä on helvetin hyvä itsetunto, joten ei koe minkäänlaista alemmuuden tunnetta siitä että vaimo tuo leivän kotiin.

• jäätonttu

Tunnen tosi monta paria, joissa nainen esim. lääkäri, maisteri tms. ja miehellä takana vain peruskoulu tai jokin ammattikoulututkinto. Itse olen sillee rajoittunut, että haluaisin miehellänikin olevan yliopistotason koulutus. En tiedä, mistä moinen johtuu. Tai ehkä siitä, että tunnen olevani samalla aaltopituudella koulutettujen kanssa. Mutta sitten tunnen oikein hyvin joitakin peruskoulun käyneitä miehiä, jotka ovat tosi fiksuja. Sellaisen kyllä kelpuuttaisin. Joillekin sivistys tuntuu tulevan äidinmaidossa.

Mutta tuo ap:n näkökulma eli akateeminen vaimo toisi statusta, on kyllä tosi etova. Ei mikään niin ällöä kuin titteleillä keikarointi. Entä jos ap:llä olisi se yliopistokoulutus??? Taitaisi olla leuhka mies. Kelpaisiko hänelle duunarivaimo vai pitäisikö vaimon tuoda hyvän koulutuksensa avulla vielä bonusta perheen statukseen, luulenpa niin.

• Maisteri-Vaimo

Kyllä se parisuhteeseen sopivuus on ihan muusta kiinni kuin koulutustasosta. Minusta nimenomaan se samanlainen elämänasenne on se ratkaiseva. Ei auta vaikka puoliso olisi kuinka akateeminen, jos häntä ei ollenkaan kiinnosta samat asiat kuin itseä. Esim. monia Diplomi-insinäöörejä ei kiinnosta kulttuuri tai taide tipan tippaa ja moni KTM ei voisi vähemmän välittää filosofiasta tai muista "pehmeistä humanistitieteistä" (anteeksi rankka yleistys kaikki DI:t ja KTM:t).
      Itse olen löytänyt miehen joka ei ole muuta kuin ylioppilas mutta on sen jälkeen tehnyt vaikka minkälaisia hommia, useat luokiteltavissa ns. "duunarihommiin". Hän on kuitenkin todella monipuolisesti kiinnostunut maailmasta ja historiasta, tietää taiteista valtavasti jne. Eli yleistieto paljon parempi kuin minulla maisterin tutkinnostani huolimatta. Ja juuri siksi meidän keskustelummekin ovat niin mielenkiintoisia ja yhteinen aika kuluu kuin siivillä.
      Ja kun hän on vielä loistava isä lapsillemme ja kotihommatkin sujuvat, minä voin tehdä vapaammin uraa kuin muuten olisi mahdollista. Eli en kyllä vaihtaisi häntä mihinkään.

• mui muikk

Tiedän muutaman parin ystäväpiiristäni, jossa nimenomaan nainen on se korkeasti koulutettu ja mies ei esim. nainen on kauppatieteiden maisteri ja mies on autonkuljettaja ja eräs toinen pariskunta on sellainen, että nainen on juristi ja mies ns. yleismies-jantunen. Kummassakin tapauksessa kyse pitkästä parisuhteesta, on lapsia, omakotitaloa ja ovat oikein onnellisia.

Minusta kyse on siitä, että antaa luvan olla sellainen kuin on. Kummallakin ptiää olla tilaa toteuttaa itseään haluamallaan tavalla.

• NikolaiOakley

Olen korkeasti kouluttautuva mies, enkä halua duunarinaista. Ulkonäkö on tietenkin näin maailman kauneutta rakastavan näkökulmasta tärkeä asia, mutta ei yksin riitä. Jotain täytyy olla niiden kasvojen takanakin. Älykkyys on puoleensavetävää koska se mahdollistaa vuorovaikutuksen niin monella muullakin kuin tylsin arkisin tavoin.

Korkea koulutus ja tavoitteet viestivät kunnianhimosta ja itsevarmuudesta. Epäitsevarmat ja vähään tyytyvät ihmiset ovat tyypillisesti epämielenkiintoisia, eikä sellaisia jaksa edes kavereina, saati elämänkumppanina.

• Mgstrn

Matala koulutus voi kyllä viestiä siitäkin, ettei ole ollut varaa kouluttautua, vaan on ollut pakko olla töissä, jotta on saanut itsensä ja perheensä elätetyksi. Ei siinä silloin ole älystä, kunnianhimosta taikka itsevarmuudesta ollut apua.
        Terveisin vasta kuusikymppisenä maisteriksi kouluttautunut (kun ei aiemmin ollut varaa).

• Maisteri-Vaimo

"Korkea koulutus ja tavoitteet viestivät kunnianhimosta ja itsevarmuudesta. Epäitsevarmat ja vähään tyytyvät ihmiset ovat tyypillisesti epämielenkiintoisia, eikä sellaisia jaksa edes kavereina, saati elämänkumppanina."

Tämä ehkä kertoo enemmän sinusta ja ajatuksistasi kuin ihmisistä yleensä. Ensinnäkin korkea koulutus ei ole sama asia kuin korkeat tavoitteet. Monet hankkivat korkean koulutuksen vain koska mikään käytännön ala ei kiinnosta ja yliopistosta taas löytyy itseä kiinnostava ala. Epävarmoja ja vähään tyytyväisiä ihmisiä on myös kaikissa koulutusryhmissä sillä se on enemmän luonteenpiirre, ei koulutuskysymys..
      Itsevarmat ja kunnianhimoiset ihmiset ovat todella usein ensialkuun mielenkiintoisen tuntuisia. Välillä vaan he paljastuvat sitten pitemmällä ajalla vain omaa hyväänsä ajaviksi itsekkäiksi ihmisiksi joiden kanssa pitkä parisuhde ei ole mikään onnellisuuden tae.

• ade12

Mulla on korkeakoulutus ja mun mies on sitten duunari, mutta tienaa vielä muakin paremmin :) Jos olet ahkera, niin kyllä sitä ilman korkeakoulutustakin voi pärjätä vaikka kuinka hyvin taloudellisesti. Mä en oo koskaan kattonut ihmisessä sitä koulutusta ja mun mielestä hauskempaa ja monesti myös hyväsydämisempää porukkaa on ollut ne vähemmän koulutetut... mut tää on vaan mun mielipide.

Meillä kuitenkin keskustellaan ihan kaikesta maan ja taivaan välillä ja tykätään elämässä niin paljon samoista asioista ja ollaan paljon saman tyylisiä muuten, niin tämä koulutusero ei ole mua haitannut.

• inlovevve

Minäkin olen akateemisesti koulutettu ja mies on käynyt ammattikoulun. Ei vaikuta suhteeseen, paitsi ehkä joskus vähän turhauttaa mieheni yleissivistyksen puute tiettyjen aihepiirien saralta.

• ääripäitä ollaan

Minun miesystävä ei ole käynyt mitään koulua peruskoulun jälkeen eli ollaan ihan ääripäitä :). Mutta se hassu juttu on siinä, että hän on ensimmäinen mies, joka on todennut, että olen älykäs ja tykästynyt siihen (hän on vaivautunut kuuntelemaan minun juttuja). Yleensä ihmiset luulee minua täysin tyhmäksi esim lapseni opettaja kohtelee minua kuin olisin täysin kouluttamaton ja tyhmä vaikka olen paljon koulutetumpi (ja uskoakseni älykkäämpi) kuin hän - testien mukaan opin jopa 5 kertaa tavanomaista nopeammin ;). En ole koskaan vaivautunut korjaamaan hänen ennakkoluulojaan, jotka hän on muodostanut varmaan pukeutumiseni perusteella.

• 10+12

Minunkaan mies ei ole käynyt koulua peruskoulun jälkeen, mutta pärjää työelämässä (duunarina tietenkin) loistavasti sillä on pätevä, motivoitunut ja hyvä tyyppi, ja on jo melko nuorena luonut itselleen hyvän maineen ja hyvät verkostot. Itse opiskelen todella arvostettua alaa yliopistossa, ja luultavasti tulen olemaan korkeatuloinen kunhan saan graduni valmiiksi. En vaihtaisi silti miestäni mistään hinnasta :) Hänellä on jalat maassa, toisin kuin esimerkiksi monilla opiskelukavereistani. Ollaan olevinaan jotain niin hienoa, ja samalla elämän perusasiat unohtuu täysin. Korkea koulutus ei takaa menestystä, eikä koulutuksen puute estä loistavan uran luomista!

• akateeminen mies...

"Sillä voisin kehua ja leikkiä olevani hienompi kuin muut miehet koska olen saanut niin hienon muijan. "

miehet kattoo kuule vaimon naamaa, ei titteliä. Hyväperseistä sihteeri arvostetaan paljon korkeammalle vaimona kuin tavis lekuri.

• ja hah

Miksi sillä sihteerillä olisi parempi "perse" kuin "lekurilla"? Sitä paitsi, kuka kutsuu lääkäriä lekuriksi???? Oh hoijaa... Entäs jos on "hyväperseinen lekuri"?

• suututtaa

En usko, että miehet katsovat naisen persettä ja naamaa noin muut seikat poissulkien. Itse en ainakaan suostuisi ottamaan miestä, jolle fyysinen olemukseni olisi se tärkein kriteeri. Nimittäin se kertoo paljon siitä, mitä merkitsisin tuollaiselle miehelle, seksiobjektia. Ei kiitos. Haluan miehen, joka kiinnostuu ajatuksistani, innostuu mieleni liikkeistä.

Nyt tietysti joku mies möläyttää, että joo, olet ruma nainen. En satu olemaan, vaan olen varmasti objektiivisesti arvioiden mallinvartaloinen aika kauniskasvoinen nainen. Mutta en halua olla objekti. Minua suututtaa, että on niin paljon miehiä, joille nainen on vain jotain, jota voi katsella tai koskettaa. Miten se voi tänä päivänäkin olla mahdollista. Minulla oli ihana isä. Hän arvosti älykästä ja kaunista äitiäni ihmisenä ja elämänkumppaninaan. Voi olla, että jään yksin, koska eihän vastaavia miehiä taida olla olemassakaan tai joku muu nainen on varmasti jo sellaisen kultakimpaleen huomannut.

• suututtaa
        suututtaa kirjoitti:

En usko, että miehet katsovat naisen persettä ja naamaa noin muut seikat poissulkien. Itse en ainakaan suostuisi ottamaan miestä, jolle fyysinen olemukseni olisi se tärkein kriteeri. Nimittäin se kertoo paljon siitä, mitä merkitsisin tuollaiselle miehelle, seksiobjektia. Ei kiitos. Haluan miehen, joka kiinnostuu ajatuksistani, innostuu mieleni liikkeistä.

Nyt tietysti joku mies möläyttää, että joo, olet ruma nainen. En satu olemaan, vaan olen varmasti objektiivisesti arvioiden mallinvartaloinen aika kauniskasvoinen nainen. Mutta en halua olla objekti. Minua suututtaa, että on niin paljon miehiä, joille nainen on vain jotain, jota voi katsella tai koskettaa. Miten se voi tänä päivänäkin olla mahdollista. Minulla oli ihana isä. Hän arvosti älykästä ja kaunista äitiäni ihmisenä ja elämänkumppaninaan. Voi olla, että jään yksin, koska eihän vastaavia miehiä taida olla olemassakaan tai joku muu nainen on varmasti jo sellaisen kultakimpaleen huomannut.

Jatkoa edelliseen. Olen pettynyt siihen, millaisia miehet ovat. Kasvoin varmaan liian hyvässä ympäristössä. Olen aika varma, että tulen elämään yksin, koska en halua tyypillistä miestä itselleni, siis sellaista, jolle nainen on se objekti vain, jota ei tarvitse muuten kuunnella, jonka mielipiteet eivät merkitse mitään. Hyvästi miehet!

• samma här
        suututtaa kirjoitti:

Jatkoa edelliseen. Olen pettynyt siihen, millaisia miehet ovat. Kasvoin varmaan liian hyvässä ympäristössä. Olen aika varma, että tulen elämään yksin, koska en halua tyypillistä miestä itselleni, siis sellaista, jolle nainen on se objekti vain, jota ei tarvitse muuten kuunnella, jonka mielipiteet eivät merkitse mitään. Hyvästi miehet!

Kuule, sama täällä. Kun suomalainen mies haluaa mieluummin sen sihteerin kuin enempi koulutetun naisen, kuten "akateeminen mies" tuossa ylhäällä niin hienosti totesi, niin en enää vilkuilekaan suomalaisia miehiä, vaikka minulla on aika hyvännäköinen peppu ;)...mutta pitäköön nuo suomalaiset akateemikot ne sihteerinsä. Minä katselen noita tummahiuksisia ihanuuksia ja seurustelen kurdimiehen kanssa. Häntä sentään kiinnostaa ajatukseni ja maailmankatsomukseni :).

• samma här kirjoitti:

Kuule, sama täällä. Kun suomalainen mies haluaa mieluummin sen sihteerin kuin enempi koulutetun naisen, kuten "akateeminen mies" tuossa ylhäällä niin hienosti totesi, niin en enää vilkuilekaan suomalaisia miehiä, vaikka minulla on aika hyvännäköinen peppu ;)...mutta pitäköön nuo suomalaiset akateemikot ne sihteerinsä. Minä katselen noita tummahiuksisia ihanuuksia ja seurustelen kurdimiehen kanssa. Häntä sentään kiinnostaa ajatukseni ja maailmankatsomukseni :).

Miten voitte yleistää noin rankasti? Varmaan sen pelkän ulkonäön perässä juoksijoita miehissä on, mutta niiden perusteella kaikkien miesten leimaaminen ei mielestäni osoita kovin laajaa näkemystä aiheesta. Tyypillinen suomalainen mies ei pidä naista objektina.

• tattaraa

Itselleni ei ole mitään väliä, mikä ammatti puolisolla on, kunhan hän vaan itse pitää siitä. Eksäni oli vain peruskoulupohjalta liikenteessä, mutta rahaa meillä oli aina ja hänellä töitä. Nykyisellä siipalla on korkeampi tutkinto kuin itselläni (ainakin toistaiseksi), mutta ei tulisi mieleenkään valita puolisoa ammatin perusteella! Minua itseasiassa ärsyttää, koska mieheni on insinööri ja kehuskelee jatkuvasti ammatillaan ja "arvoasemallaan" yhteiskunnassa. Mulle olis ihan sama, vaikka se olis paskakuski, tykkäisin siitä silti.

• joopajoo

Insinööri ja kehuskelee asemallaan... No sano sille, että ihan tavallinen pulliainen se on. En ole koskaan nähnyt insinöörissä mitään ihmeellistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      96
      2326
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      182
      1918
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      179
      1466
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      247
      912
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      79
      892
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      806
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      799
    8. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      702
    9. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      213
      643
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      621
    Aihe