Mediavero

journal man

Nythän vähäosaiset saivat helpotusta mediaverossa. Kyllä nyt Saulilta menee pas kat housuun. Tarttis tehdä pian jotain, että saatais tilanne tasoihin.

13

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tv:tä katsoo pöljä

      Vähäosaisille ja vähä-älyisillehän television ohjelmia lähetetäänkin.

      Itseään arvostava kansalainen ei koskaan myönnä katselevansa mitään television ohjelmaa.

      Kunnon veronmaksajillehan se on jälleen eräs rasite sosiaaliapuun tarvittavien varojen keräämisessä.

    • kaksin elävä

      Korkein maksu tulee jo melko vähän tienaaville. Yksineläjät hurraavat, kun nyt perheessä kaikki tienaavat joutuvat maksamaan. Nyt joputui työttömiksi lupamaksujen tarkistajat, voivoi. Veroa on helppo korottaa vaivihkaa.

    • 3 21

      Kun mediaveron käyttöönotto tulu julkiseksi, korostettiin sitä, että siinä poistuu televisiomaksu. Kaikkiihan muka televisiota katselevat muutenkin.

      Sittemmin selvisi, ettei näin suinkaan ole. Monella ei ole kytössään lankaan televisiota..

      Sitten joku keksi korostaa, ettei kyseessä pöe suinkaan televisiovero. Sillä maksulla muka ylläpidetään radiotoimintaa ja tiedonvälistysverkostoa.

      Lohduttavaa kuulla! Toivottavasti siitä riittää mahdollisimman vähän Ylen hömppäohjelmien valmistamiseen höppänöille ja sellaisiksi tuleville.

      Kuinkahan moni kansasta muuten tietää, mitä media tarkoitaa?

    • tiedätkö sinä

      numerosarja, mitä tarkoittavat hyvät tavat ja kanssaihmisten arvostus ?

    • zyxb

      Yksinelääjänä ja televisoluvan maksajana olen tyytyväinen ratkaisuun vaikka raja täydelle mediamaksulle on todella alhainen. Minua se helpottaa satasella vuodessa.
      Maksajaksi valitettavasti joutuvat myös ne pienituloiset jotka ovat jättäneet maksunsa maksamatta kun raha ei riitä.
      Jos keskiansio on 40 000€ vuodessa niin kyllä 22000€ tienaava on pienituloinen.

      • 11 21

        Jo on kumma, jos 22 000 euron vuosituloilla ei muka nykyistä televisiolupaa pysty maksamaan! Vielä puhuu pienituloisesta!

        Sen pystyy maksamaan sellainenkin, jonka vuositulot ovat 14 237 euroa. Sillä määrällä ei tosin paljoa taas mäyräkoiraolutta osteskella.


      • EI YLEVEROLLE
        11 21 kirjoitti:

        Jo on kumma, jos 22 000 euron vuosituloilla ei muka nykyistä televisiolupaa pysty maksamaan! Vielä puhuu pienituloisesta!

        Sen pystyy maksamaan sellainenkin, jonka vuositulot ovat 14 237 euroa. Sillä määrällä ei tosin paljoa taas mäyräkoiraolutta osteskella.

        Ei tarvitse onneksi olutta ostella eikä sätkää pössytellä. Tuntuuhan tuo ylevero suolaselta sairaseläkkeestä, yle vie lääkerahat. Ylelle menee kaikki eläkkeen korotukset eikä riitäkkään. Ylevero on oikein rosvomaksu. En omista televisiota enkä tarvitse ylen palveluita, minulle on samantekevää onko yleä olemassakaan yle tulkoon omillaan toimeen. Yle menköön maksukortille niinkuin muutkin kanavat ovat. Eihän yle ole muita kanavia kummempi samallaista roskaa siellä on ja urheilun höpötystä jota ei viitsi katsella.


      • Minäkö muka änkyrä?
        EI YLEVEROLLE kirjoitti:

        Ei tarvitse onneksi olutta ostella eikä sätkää pössytellä. Tuntuuhan tuo ylevero suolaselta sairaseläkkeestä, yle vie lääkerahat. Ylelle menee kaikki eläkkeen korotukset eikä riitäkkään. Ylevero on oikein rosvomaksu. En omista televisiota enkä tarvitse ylen palveluita, minulle on samantekevää onko yleä olemassakaan yle tulkoon omillaan toimeen. Yle menköön maksukortille niinkuin muutkin kanavat ovat. Eihän yle ole muita kanavia kummempi samallaista roskaa siellä on ja urheilun höpötystä jota ei viitsi katsella.

        Tasan tarkkaan samaa mieltä.
        Minäpä ajattelin kokeilla jättää maksamatta. Saa nähdä mitä ulosmittaavat. Ja siitä teen rikosilmoituksen ja vien asian Euvostoliittoon niin korkealle kuin pystyn.
        Eihän autottomatkaan maksa minun autoveroani, ei esimerkiksi liikennemaksun nimikkeellä.
        Televisiota minulla ei ole koskaan ollut enkä usko sellaista ´koskaan hankkivani. Minulla riittää tekemistä muutenkin liiaksi asti.


      • ?
        Minäkö muka änkyrä? kirjoitti:

        Tasan tarkkaan samaa mieltä.
        Minäpä ajattelin kokeilla jättää maksamatta. Saa nähdä mitä ulosmittaavat. Ja siitä teen rikosilmoituksen ja vien asian Euvostoliittoon niin korkealle kuin pystyn.
        Eihän autottomatkaan maksa minun autoveroani, ei esimerkiksi liikennemaksun nimikkeellä.
        Televisiota minulla ei ole koskaan ollut enkä usko sellaista ´koskaan hankkivani. Minulla riittää tekemistä muutenkin liiaksi asti.

        Voihan nytkin tietokoneen omaava katsella runsaasti TV-ohjelmia netistä.

        Miten voit jättää veron maksamatta, joka peritään ennen rahan jakamista?


      • Minäkö muka änkyrä?
        ? kirjoitti:

        Voihan nytkin tietokoneen omaava katsella runsaasti TV-ohjelmia netistä.

        Miten voit jättää veron maksamatta, joka peritään ennen rahan jakamista?

        Ei minun koneestani vain näy. Tai sitten en osaa katsoa.


      • |||
        Minäkö muka änkyrä? kirjoitti:

        Ei minun koneestani vain näy. Tai sitten en osaa katsoa.

        Minä katselen aina joskus Yle Areenalta.
        Kirjoita Googleen tuo yle areena, enhän sitten tiedä onko koneessasi ohjelmaa, jolla voi katsella.

        Itse olen laittanut osoitteen kirjanmerkkeihin/suosikkeihin.


      • kiukkua vaan
        Minäkö muka änkyrä? kirjoitti:

        Ei minun koneestani vain näy. Tai sitten en osaa katsoa.

        Et osaa katsoa? Ei ihme ettet ymmärrä muitakaan asioita kun lukee mielipiteistäsi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe