Nythän vähäosaiset saivat helpotusta mediaverossa. Kyllä nyt Saulilta menee pas kat housuun. Tarttis tehdä pian jotain, että saatais tilanne tasoihin.
Mediavero
13
175
Vastaukset
- tv:tä katsoo pöljä
Vähäosaisille ja vähä-älyisillehän television ohjelmia lähetetäänkin.
Itseään arvostava kansalainen ei koskaan myönnä katselevansa mitään television ohjelmaa.
Kunnon veronmaksajillehan se on jälleen eräs rasite sosiaaliapuun tarvittavien varojen keräämisessä. - kaksin elävä
Korkein maksu tulee jo melko vähän tienaaville. Yksineläjät hurraavat, kun nyt perheessä kaikki tienaavat joutuvat maksamaan. Nyt joputui työttömiksi lupamaksujen tarkistajat, voivoi. Veroa on helppo korottaa vaivihkaa.
- yksineläjän eläke
Korkein vero menee jos tulot ovat n 22 000e/v. Muutenkin vero olisi noussut pian taloutta kohden 280e... Yksineläjiä ei juuri ole muistettu millään helpotuksilla aiemmin, hyvä kun tässä edes. Suomessa on yksineläjien talouksia n 40% varmaan hiukan ylikin.
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194710546513/artikkeli/maksimimaara yle-veroa rapsahtaa jo reilun 20 000 euron tuloilla.html
- 3 21
Kun mediaveron käyttöönotto tulu julkiseksi, korostettiin sitä, että siinä poistuu televisiomaksu. Kaikkiihan muka televisiota katselevat muutenkin.
Sittemmin selvisi, ettei näin suinkaan ole. Monella ei ole kytössään lankaan televisiota..
Sitten joku keksi korostaa, ettei kyseessä pöe suinkaan televisiovero. Sillä maksulla muka ylläpidetään radiotoimintaa ja tiedonvälistysverkostoa.
Lohduttavaa kuulla! Toivottavasti siitä riittää mahdollisimman vähän Ylen hömppäohjelmien valmistamiseen höppänöille ja sellaisiksi tuleville.
Kuinkahan moni kansasta muuten tietää, mitä media tarkoitaa? - tiedätkö sinä
numerosarja, mitä tarkoittavat hyvät tavat ja kanssaihmisten arvostus ?
- zyxb
Yksinelääjänä ja televisoluvan maksajana olen tyytyväinen ratkaisuun vaikka raja täydelle mediamaksulle on todella alhainen. Minua se helpottaa satasella vuodessa.
Maksajaksi valitettavasti joutuvat myös ne pienituloiset jotka ovat jättäneet maksunsa maksamatta kun raha ei riitä.
Jos keskiansio on 40 000€ vuodessa niin kyllä 22000€ tienaava on pienituloinen.- 11 21
Jo on kumma, jos 22 000 euron vuosituloilla ei muka nykyistä televisiolupaa pysty maksamaan! Vielä puhuu pienituloisesta!
Sen pystyy maksamaan sellainenkin, jonka vuositulot ovat 14 237 euroa. Sillä määrällä ei tosin paljoa taas mäyräkoiraolutta osteskella. - EI YLEVEROLLE
11 21 kirjoitti:
Jo on kumma, jos 22 000 euron vuosituloilla ei muka nykyistä televisiolupaa pysty maksamaan! Vielä puhuu pienituloisesta!
Sen pystyy maksamaan sellainenkin, jonka vuositulot ovat 14 237 euroa. Sillä määrällä ei tosin paljoa taas mäyräkoiraolutta osteskella.Ei tarvitse onneksi olutta ostella eikä sätkää pössytellä. Tuntuuhan tuo ylevero suolaselta sairaseläkkeestä, yle vie lääkerahat. Ylelle menee kaikki eläkkeen korotukset eikä riitäkkään. Ylevero on oikein rosvomaksu. En omista televisiota enkä tarvitse ylen palveluita, minulle on samantekevää onko yleä olemassakaan yle tulkoon omillaan toimeen. Yle menköön maksukortille niinkuin muutkin kanavat ovat. Eihän yle ole muita kanavia kummempi samallaista roskaa siellä on ja urheilun höpötystä jota ei viitsi katsella.
- Minäkö muka änkyrä?
EI YLEVEROLLE kirjoitti:
Ei tarvitse onneksi olutta ostella eikä sätkää pössytellä. Tuntuuhan tuo ylevero suolaselta sairaseläkkeestä, yle vie lääkerahat. Ylelle menee kaikki eläkkeen korotukset eikä riitäkkään. Ylevero on oikein rosvomaksu. En omista televisiota enkä tarvitse ylen palveluita, minulle on samantekevää onko yleä olemassakaan yle tulkoon omillaan toimeen. Yle menköön maksukortille niinkuin muutkin kanavat ovat. Eihän yle ole muita kanavia kummempi samallaista roskaa siellä on ja urheilun höpötystä jota ei viitsi katsella.
Tasan tarkkaan samaa mieltä.
Minäpä ajattelin kokeilla jättää maksamatta. Saa nähdä mitä ulosmittaavat. Ja siitä teen rikosilmoituksen ja vien asian Euvostoliittoon niin korkealle kuin pystyn.
Eihän autottomatkaan maksa minun autoveroani, ei esimerkiksi liikennemaksun nimikkeellä.
Televisiota minulla ei ole koskaan ollut enkä usko sellaista ´koskaan hankkivani. Minulla riittää tekemistä muutenkin liiaksi asti. - ?
Minäkö muka änkyrä? kirjoitti:
Tasan tarkkaan samaa mieltä.
Minäpä ajattelin kokeilla jättää maksamatta. Saa nähdä mitä ulosmittaavat. Ja siitä teen rikosilmoituksen ja vien asian Euvostoliittoon niin korkealle kuin pystyn.
Eihän autottomatkaan maksa minun autoveroani, ei esimerkiksi liikennemaksun nimikkeellä.
Televisiota minulla ei ole koskaan ollut enkä usko sellaista ´koskaan hankkivani. Minulla riittää tekemistä muutenkin liiaksi asti.Voihan nytkin tietokoneen omaava katsella runsaasti TV-ohjelmia netistä.
Miten voit jättää veron maksamatta, joka peritään ennen rahan jakamista? - Minäkö muka änkyrä?
? kirjoitti:
Voihan nytkin tietokoneen omaava katsella runsaasti TV-ohjelmia netistä.
Miten voit jättää veron maksamatta, joka peritään ennen rahan jakamista?Ei minun koneestani vain näy. Tai sitten en osaa katsoa.
- |||
Ei minun koneestani vain näy. Tai sitten en osaa katsoa.
Minä katselen aina joskus Yle Areenalta.
Kirjoita Googleen tuo yle areena, enhän sitten tiedä onko koneessasi ohjelmaa, jolla voi katsella.
Itse olen laittanut osoitteen kirjanmerkkeihin/suosikkeihin. - kiukkua vaan
Ei minun koneestani vain näy. Tai sitten en osaa katsoa.
Et osaa katsoa? Ei ihme ettet ymmärrä muitakaan asioita kun lukee mielipiteistäsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125866
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 69572
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist32473