Mikä amk tai yliopiston tutkinto olisi sellainen jolla olisi mahdollisimman paljon uramahdollisuuksi? Tarkoitan että kun joku yliopistotutkinto niin voi saada myös muun alan hommia tai päästä johtotehtäviin. Mitens kauppatieteet esimerkiksi?
Moneen kelpaava amk tai yliopistotutkinto
6
163
Vastaukset
- an englishman
Juu, kauppatieteet / kaupallisen alan tutkinto on ihan hyvä vaihtoehto tuosta näkökulmasta.
Noin yleisesti ottaen yliopisto-opinnot saattavat olla amk-opintoja parempi vaihtoehto siksi, että yliopistossa opiskellaan myös sivuainetta (tai jopa useampia sivuaineita), jolloin yliopistotutkinto on - tutkinnosta riippumatta - usein laaja-alaisempi kuin amk-tutkinto.
Itselläni on tutkinto sekä amk:sta että yliopistosta, joten edellisen kommentin tarkoitus ei ole lähteä aloittamaan tässä ketjussa kiistaa tutkintojen paremmuudesta. - mine tee
Kannattaisiko siis opiskella "perus" liiketaloutta vai rahoitusta vai finanssi ja talousalan ko?
- joo´´o
Yliopistossa on paljon myös turhaa! Ei siellä ole mitään järkeviä ja hyödyllisiä kuin kauppatieteet, oikeustieteet, lääkkis, mistä ne tosi nörtit tulikaan? it-tieteitä mitä nyt olikaan ja TKK. Loput onkin sit verorahojen tuhlausta. Filosofianmaisteri niitä Suomi tulee tarviimaan ihan hitosti...
- luulekohan+?+
Eikö se "teollisuustalous" ole ainakin jonkinverran "yleistutkinto" AMK:stakin
- Tässä sinulle
Kokemuksesta voin sanoa, että insinööritutkinnolla pääsee melkein mihin vaan. On selkeästi monipuolisemmat työnsaantimahdollisuudet kuin kaupallisen tutkinnon kautta. Insinööri kelpaa sekä teknisiin että myynnin ja markkinoinnin tehtäviin, kun taas kaupallisen tutkinnon suorittaneen on likimain mahdotonta selviytyä vaativistä tekniikan tuntemusta edellyttävistä töistä. Toki poikkeuksia on tässäkin kohdin.
- LoveandMarriage
Unohda amk-tutkinnot. Insinöörin ja tradenomin tutkintoa voi verrata merkonomiin ja levyseppähitsaajaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911087
- 123860
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103825"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 68559
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
- 50463