Hiljaisuudessa ja yksinäisyydessä Jumala usein puhuu ihmiselle.Jumalan ääni voi kuulua myöskin myrskyssä, tuulessa ja jopa maanjäristyksessä, mutta useimmiten hän puhuu hiljaisessa tuulen hyminässä.
Jumalan lapsikin saattaa vavista hänen äänensä kuullessaan ja Elian tavoin mieluummin peittää kasvonsa.
Mutta meidän ei tulisi peljäten vetäytyä loitommalle, meidän tulisi nuoren Samuelin tavoin rukoilla vilpittömästä sydämmestä: Puhu Herra palvelijasi kuulee.
Eroitammeko me Jumalan äänen kaikkien ympärillämme ja sisällämme olevien äänten joukosta.
Olemmeko halukkaat sanomaan olehan vaiti, jokaiselle muulle äänelle, kun Jumalan ääni kutsuu.
Uskallammeko vaimentaa rakkaimman ystävämmekin äänen, kun hän puhuu ja jonka tiedämme olevan Jumalan tahdon vastaista?
Jeesus teki niin, kun hän Pietariin kääntyen sanoi: Mene pois minun tyköäni saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisen.Matt.16:23.
Monet vieraat äänet pyrkivät myös tunkeutumaan Jumalan lapsen korviinkin.Nämä äänet ovat toisinaan erehdyttävästi Jumalan sanan kaltaisia. Niiden kuiskuttelemat sanat ovat totuuden ja valheen hienoa sekoitusta.
Niiden sanoma kaikuu niin hyvältä korvissa.
Kreikkalainen jumaltaru kertoo seireeneistä merenjumalan kauniista tyttäristä, jotka lumoavan kauniilla laulullaan houkuttelivat merenkulkijoita harhaan.
Ne jotka seurasivat heidän laulunsa houkutusta tuhoutuivat ja heidän laivansa pirstoutuvat.
Sielun vihollinen osaa myös saada äänensä suloiseksi ja liikuttavaksi. Hän on hyvä saarnaaja, tarvittaessa hän osaa käyttää raamatunkohtia.Luuk.4:1-13.
Niin hän koettaa eksyttää jokaisen ihmisen, niin jos mahdollista valitutkin.
Mutta meidän täytyy tottua kuulemaan Jumalan ääntä. Tuon rakkaan ja mahtavan äänen on tultava meille niin tutuksi, niin että voimme eroittaa sen kaikista vieraista äänistä.
Jos usein seurustelemme Jumalan kanssa rukouksessa ja viihdymme hiljaa ja yksin hänen kasvojensa edessä niin me tutustumme yhä paremmin hänen ääneensä.Tunnemme sen kaikkien muiden joukosta.
Maailmassa ei ole paikkaa eikä aluetta, missä emme kuulisi Jumala puhuvan, eiväkä myöskään mitkään ulkonaiset olosuhteet voi estää seurustelemasta Jumalan meidän rakkaan Herramme kanssa.
Avoimin korvin.
4
61
Vastaukset
- Hoito auttaa
Aäniin auttaa lääkitys.Elämä helpompaa kun pysyy tässä reaalimaailmassa.Mielisairaalassa hoitajana olen nähnyt kuinka potilaat koostuvat saatuan asiamukaista hoitoa.Luonnassakin on mukavampaa liikkua kun kuulee vain tuulen suhinaa ja linnun laulua.
Hoito auttaa:lle!
Sinä et tainut nyt ymmärtää ollenkaan, että mistä anne-elina puhui? Ei Jumalan ääni ole mitään korvin kuultavaa, vaan se on sydämestä sydämeen tapahtuvaa puhetta.
Olen joskus nähnyt sellaisen unen, että olin sellaisessa hyvin kauniissa paikassa lähesieni kanssa ja siellä ei käyty keskustelua sanoin, vaan jokainen ymmärsi toistaan ilman sanoja. Se oli hyvä ja kaunis uni ja silloin tuli mieleeni että olimme Jumalan uudessa maassa.
Jumalan äänen kuuleminen ei ole mitään lihallisin korvin kuultavaa, eikä se mitenkään kuulu hourailun piiriin eikä mielisairauteen.Jumalan hulluna onkin hyvä olla, vaikka minä en olekkaan mitään ääniä kuullut niin voihan minut leimata hulluksikin.
Olikohan nuori Samuel hullu kun hän kuuli äänen kun Jumala puhui hänelle, hän vain sanoi nöyrästi Herralle. Puhu Herra palvelijasi kuulee.
Tuo nimimerkki: Hoito auttaa, ei ole uskovainen sen huomaa kirjoitustyylistäkin, siksi hän ei ymmärrä hengellisiä asioita, hän luulee että se on mielisairautta, niinhän Raamattu sanookin että uskomattomalle kaikki hengelliset asiat ovat hullutusta.
"Jumalan hulluna onkin hyvä olla," Oikein anne-elina sanoit!
Ei me eletä tämän maailman mittapuun mukaan, vaan Jumalan. Kristus pitää meistä huolta tällaisenaan, vai hän voi olla täydellinen kaikessa Jumalalle ja se riittää, sillä mekin olemme silloin täydelliset uskon kautta hänessä.
Kristuksen vanhurskaus on meidän pelastuksemme ei siihen ole enää mitään lisäämistä. Kun elämme hänessä, niin hän itse vaikuttaa tekemisemme ja tahtomisemme, niin että voimme sanoa: "En enää elä minä, vaan Kristus elää minussa!"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 891017
- 55722
Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat
https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe35604Ei näytä hyvältä
Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj39536- 31469
Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...48458- 34447
Jos vielä toivot...mies...
Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi41429Olet hurmaava
Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su14421Dina on valittu virkaan Rovaniemelle
Kemijärven kaupunginjohtaja on pyrkinyt pois Kemijärveltä ja näyttää että näin tulee käymään.25418