Kitsaat hyväksikäyttäjät

mitta loppu

Tuli taas ikävä kyllä joulun alla ajankohtaiseksi ...

nimittäin nämä perheenjäsenet, jotka tulevat mukaan kimppalahjoihin mielellään, pyytävät sinua hakemaan jotain puolestaan, mutta hups, unohtavat maksaa takaisin. Eikä siinä mitään, jos tämä toimisi silloin tällöin tai vastavuoroisesti toistepäin.

Nyt kun on siirtänyt ítsensä parin vuoden ajaksi tarkastelemaan näiden muutamien toimintatapoja etäältä, on huomannut että he jotenkin jäävät aina reilusti plussalle näissä hankinnoissa. Huvittavinta kaikessa on se, että tulot itselläsi on kolmannes näiden luistajien tuloista, mutta hyväksikäytettävänä höynänä menet ja kustannat näille "reppanoille" vaikka mitä.

"Muistuta sitten mitä oon velkaa" SIIS ANTEEKSI MITÄ? Minun pitää siis suorittaa hankinta yksin omalla ajallani ja nähdä vielä vaivaa anella maksua takaisin?? No muistutat, odotat maksua takaisin, annat asian olla -sehän oli niin pieni summa. Kunnes huomaat kuinka monta kertaa sama kuvio on toistunut vuoden sisään.

Eli raha menee tässäkin rahan luo. Hellyt auttamaan kun toinen kertoo teatraalisen surkeana että tilillään on vain kohta miinusmerkkejä. Se jää tietekin mainitsematta, että säästötilillä on sitten "hiukan" enemmän ja että tämä haluaa maksaa ökytaloaan nopeammin pois kuin yksikään saman tuloinen tekee. Eli tämä kaikki kotiin päin.

Koko toimintapa perustuukin siihen, että tunnistetaan toisen hyväntahtoisuus ja väsyminen pyytää takaisin osuutta yhteisostoista ja käytetään tätä sumeleimatta hyväkseen, kun on niin hölmö että menee tähän. Ja höynäytys tapahtuu niin hienovaraisesti, että kirstunvartija pysyy muka itsekin täysin tietämättömänä toisen maksamisista itselleen.

No kauan meni tajuta, mutta sinisilmäisyys vaihtui vihdoin läpinäköön. Tästä lähin ostan lahjat yksin ja olen pa aina kun pitää toimitta näille muka-köyhille tavaraa.

4

338

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omatalous

oletpa turhamainen kun tuhlaat vähiä rahojasi lahjoihin ja vaadit samaa muiltakin....

• POKZ

Teet oikein.

Oma itsehankittu lahja on muutenkin parempi ja voi valita mieleisen.

Pihikit varmaan ällistyvät, kun eivät voi hyväksikäyttää sinua enää. Sinuna sanoisin vielä suoraan heille, että mistä tämä uusi lahjasysteemi johtuu. Tekee hyvää heille kuulla pari totuutta asiallisesti sanottuna.

• kuulllostaa tutulta. olen itsekki nsaanut pyydellä rahoja takaisin. ei se kannata muuta kuin hoitaa omat ostoksensa. sano vain suoraan jos tulee kimppa lahjoista puhetta että ostat vain jos saat rahat etukäteen.
      on niin paljon hyävksikäyttäjiä joka vie aikansa ennen kuin tajuaa. mitä vanhemmaksi tulee sitä enenmmän sitä herää totuteen.

• Yksityinen lahja

Menin kerran lankaan. Ostimme yhteisen ja kalliin lahjan kahtena perheenä yhteiselle sukulaiselle.
      Maksun hetkellä meille lankesi 3/4 hinnasta, koska meidän perheessä oli kaksi lasta.
      Miten ihmeessä, heillä oli 4! Mutta ratkaisu oli se, että heidän 4 lastaan olivat jo poissa kotoa, mutta meidän lapset vielä asuivat lapsuudenkodissa.
      Joten siis meille 3/4 ja heille 1/4.
      Seuraavalla kerralla sanoin, että olin jo ostanut lahjan. Ei tullut ikinä enää mieleenkään, että menisin kimppaan kenenkään kanssa.

Aloittajalle sanoisin, että antaisin tilinumeroni kimppailijoille ja pyytäisin rahat etukäteen, myös lahjapakkaukseen ja korttiin, muuten joudut maksamaan pari euroa vielä niistäkin, vaivannäöstä puhumattakaan.

Velaksi ei kannata yhteislahjoja ostella, se jää helposti omalle kukkarolle kokonaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1197
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      190
      551
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe