Vastapainoksi hössöttäville nuorille toinen ääripää ovat ne nuoret, jotka eivät osaa päättää mitään asioita itse vaan aina on soitettava vanhemmille.
Olen tilanteessa, jossa puolisoni aikuiset lapset soittavat, jopa monta kertaa päiväs, milloin mistäkin "ruuvin paikasta". Näillä lapsilla on omia lapsia eli mistään opiskelijan alusta ei ole kysymys. Olen niin kyllästynyt tähän, samoin puolisoni, joka on ruvennut onneksi rajoittamaan puheluja. Ja vastattu on varmaan kaikkeen mitä ihmiselämässä voi olla.
En tiedä, ovatko he tyhmiä, epäkäytännöllisiä, heikkoitsetuntoisia vai vaan frekkejä.
"Höösättävät" nuoret
6
254
Vastaukset
- normaalia kehitystä
Jospa he soittelevat siksi että haluavat pitää yhteyttä, ja neuvojen kysely on hyvä aihe tarttua puhelimeen. Onhan sinänsä positiivista, että omaiset soittelevat.
Jos he ovat uusavuttomia, niin siihen auttaa juuri neuvominen ja opastus tekemään erilaisia asioita omin päin. Aluksi tarvitaan neuvoja ja sitten luottamuksen osoitusta siihen että pystyvät hoitamaan hommansa. Hyvä tapa voisi olla suoran neuvomisen sijasta johdatella keskustelua niin että nuoret kokevat keksivänsä ratkaisun itse, ja niin itseluottamus vahvistuu. Kyse voi olla myös rohkeuden puutetta päättää ja tehdä asioita omin päin, jos heitä on lapsena autettu joka pikku asiassa.
Puhelujen rajoittaminen johtaa vain välien etääntymiseen, mutta sopiva ohjeistus ja rohkaisu johtaisi siihen, että he soittaessaan eivät tarvitsisikaan ohjeita vaan kertoisivat kuinka hienosti saivat hommat hoidetuksi. - mikä ongelma?
Oletko varma ettei kyse ole vain siitä että et itse halua olla tekemisissä uusiolastesi kanssa ja käännät omassa päässäsi negatiiviseksi sen että heillä on läheiset välit puolisoosi. Puolisosikin väsyy soittoihin, koska ei jaksa kuunnella sinun marmatustasi. Sitä vaan että eihän neuvojen kysymisessä ole mitään pahaa?
- uusioisovanhempi
Nyt ei ole kysymys siitä etten välittäisi "uusiolapsistani", päinvastoin he ovat minulle tärkeitä ja siksi olen lähtenyt mukaan tähän "auttamisrumbaan" myös taloudellisesti. En myöskään marmata puolisolleni vaan tuen häntä uskaltamaan kieltämään jatkuvat saman asian veivaamiset ja tukemaan nuoria itsenäisiin päätöksiin.
Kyseesä on yli kolmekymppiset aikuiset, jotka ovat asuneet omillaan jo vuosia. Ei siis ole kysymys elämän opettelusta, mutta ei myöskään suhteiden ylläpitämisestä, koska tapaamme melko usein, sillä asumme lähekkäin. Minusta on kysymys läheisriippuvuudesta nimenomaan niin päin ettei lapsi pysty irrottautumaan vanhemmastaan.
Omat vastaavan ikäiset lapseni pitävät yhteyttä normaalisti ja hyväksyvät myös uusiopuolisoni. He tekevät päätöksensä itse ja kertovat kyllä suunnitelmistaan etukäteen, mutta eivät ole koskaan vaivanneet minua (tai ex-puolisoani)puhelinrumballa pahimmillaan useita kertoja päivässä.
Olenko todellakin ainoa, jolla on tällaisia uusiolapsia/aikuisia? - Järjen käyttö
Et ole ainoa.
Lähipiirissäni on juuri vastaavanlainen 30v.pariskunta, joilla on myös omia lapsia.
Rouva puhuu äitinsä kanssa vähintään 5 krt päivässä. Myös rouvan äiti aloittaa aamunsa soittamalla tyttärelleen.
Läheisriippuvuuttahan tuo on, jos mikä.
Olisi ajattelemisen paikka, että mitäs sitten kun vanhempia ei aikanaan ole.
Säälittävää, molemmin puolin. - anoppi ok
voihan se olla että napanuorta ei ole katkaistu . mutta on niin paljon huonoja suhteita että voi ehkä katsoa asian positiivisen puolen... sen että on läheiset välit. ja onhan vain neuvojen kyselyjä. nämä aikuiset lapset on heidän vanhemmat kasvattanut:)
- j
vai iin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh821985Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1131708- 1801296
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472