Minä riennän sitä kohti, Fil.3:12

Semper.Fidelis

Meille on Jumalan sanassa luvattu voitto kaikesta synnistä.

Jumala valmistaa meille pääsyn voittajana ulos kaikista kiusauksista, joita Hän meille sallii. Mutta me tarvitsemme paljon kestäväisyyttä ja uskon kuuliaisuutta sekä runsaasti, runsaasti Jumalan armoa, vieläpä armoa armon päälle, saavuttaaksemme sen, mikä luvattu on.

Kukaan meistä ei ole saavuttanut, EI kukaan, sellaista pyhyyden ja puhtauden täydellisyyttä ja uskomme päämäärää, johon Jumalan sana meitä kehottaa: "Lopuksi, veljet, iloitkaa, TULKAA täydellisiksi, ottakaa vastaan kehoituksia," 2.Kor.13:11

"Sillä te tarvitsette kestäväisyyttä, tehdäksenne Jumalan tahdon ja saadaksenne sen, mikä luvattu on." Heb.10:36.

Palstatoverimme greeen on kiitettävällä tavalla osoittanut mielenkiintoa tätä suurenmoista kutsumusta kohtaan, joka meille annetaan Jumalan sanassa.

Tosin greeen näyttää luulevan, että hän olisi jo voittopokaalin saanut. Sellaisen käsityksen Sana osoittaa kokonaan vääräksi.
On syytä epäillä, että sellaisen harhautuksen ja valheopin takana piileskelee sielujemme vihollinen, itse s'aatana.

Saakoon Jumala armossaan johtaa meitä kaikkeen totuuteen!

72

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1.Tim.2:5

Ilmestyskirja:
      3:2 Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä.

Ilmestyskirja:
      3:12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

• greeeeen

Aloitetaanko keskustelu tässä ketjussa siitä, että näytät yhdenkin kohdan, jossa ->

>>greeen näyttää luulevan, että hän olisi jo voittopokaalin saanut

• greeeeen

• Green Semperille:
        >>>...tai näytä edes jonkin viestini, jossa kirjoitan ylipäätään jotakin OMASTA uskontiestäni.>Ammuit ohi jo siinä, että minä en edes ole koskaan väittänyt olevani uudestisyntynyt.

• Jonah kirjoitti:

Green Semperille:
        >>>...tai näytä edes jonkin viestini, jossa kirjoitan ylipäätään jotakin OMASTA uskontiestäni.>Ammuit ohi jo siinä, että minä en edes ole koskaan väittänyt olevani uudestisyntynyt.

Kiitoksia ystävällisestä ja asiallisesta avustasi, Jonah.

Linkittämäsi greeen-viesti/26.1.2011 kertoo paljon siitä 'uskonhengestä', jonka kiivaileva ystävämme omistaa.

Ilmeisesti kiivailijan puserossa on vielä hapuilua uskonelämän ratkaisevissa kysymyksissä huolimatta rohkeasta etunojasta, jolla hän esiintyy suhteessa synnin torjunta- ja tuhoamistoimintaan.

Ehkä greeen luottaa enemmän teorian voimaan kuin käytännön realismiin. Priorisointi näyttää greeenillä toimivan nurinpäin verrattuna Raamatun opetukseen. Apostoli Jaakob ilmaisee asian tällä tavalla:

2:17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
        2:18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
        2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
        2:20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?"

On hyvä toivoa greeenille kasvua ja vahvistumista Herramme Jeesuksen tuntemisessa. Ennenkuin hän siinä voi edistyä, täytyy hänen luopua kestämättömistä teorioistaan, joilla ei ole Raamatun sanaa tukena. Teorialla vailla totuuspohjaa ei kukaan pitkälle pötki.

• greeeeen
        Jonah kirjoitti:

Green Semperille:

Voi Jonah, kun minä edelleenkin vasta selvitin tuossa vaiheessa itselleni sitä, mitä on olla uudestisyntynyt. En siis sano tuossa varsinaisesti, että en ole uudestisyntynyt.

Tuota nimenomaista tekstinpätkää onkin sitten linkitelty sinun toimestasi sinne ja tänne, mutta jospa antaisit nyt Semperille ihan oikeaa tukea ja linkittäisit tänne kaikki tietämäsi viestit, joissa puhun oikeasti omasta uskontiestäni. :)

• greeeeen
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Kiitoksia ystävällisestä ja asiallisesta avustasi, Jonah.

Linkittämäsi greeen-viesti/26.1.2011 kertoo paljon siitä 'uskonhengestä', jonka kiivaileva ystävämme omistaa.

Ilmeisesti kiivailijan puserossa on vielä hapuilua uskonelämän ratkaisevissa kysymyksissä huolimatta rohkeasta etunojasta, jolla hän esiintyy suhteessa synnin torjunta- ja tuhoamistoimintaan.

Ehkä greeen luottaa enemmän teorian voimaan kuin käytännön realismiin. Priorisointi näyttää greeenillä toimivan nurinpäin verrattuna Raamatun opetukseen. Apostoli Jaakob ilmaisee asian tällä tavalla:

2:17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
        2:18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
        2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
        2:20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?"

On hyvä toivoa greeenille kasvua ja vahvistumista Herramme Jeesuksen tuntemisessa. Ennenkuin hän siinä voi edistyä, täytyy hänen luopua kestämättömistä teorioistaan, joilla ei ole Raamatun sanaa tukena. Teorialla vailla totuuspohjaa ei kukaan pitkälle pötki.

ET siis, Semper ystäväiseni, pystynyt TAASKAAN näyttämään kirjoittavasi totta.

Et pysty tuomaan esille viestejä, joissa ->

• greeeeen kirjoitti:

Voi Jonah, kun minä edelleenkin vasta selvitin tuossa vaiheessa itselleni sitä, mitä on olla uudestisyntynyt. En siis sano tuossa varsinaisesti, että en ole uudestisyntynyt.

Tuota nimenomaista tekstinpätkää onkin sitten linkitelty sinun toimestasi sinne ja tänne, mutta jospa antaisit nyt Semperille ihan oikeaa tukea ja linkittäisit tänne kaikki tietämäsi viestit, joissa puhun oikeasti omasta uskontiestäni. :)

Mutta voih' greeen, saanhan kommentoida tässä hieman;)

Kuulostaa, ettei sinulla todella omalla kohdallasi ole varmuutta uudestisyntymisestä. Nimimerkki 'tänäänkin' taisi kuulua niihin, jotka ovat "100%-synnitön" -leimalla varustettuja ja siten oppinne mukaisesti uudestisyntymiskynnyksen onnistuneesti ylittäneet.

"Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta." 2.Kor.13:5

Omasta uskontiestäsi sinun olisi hyvä antaa rehellistä todistusta. Apostoli Pietarilla on kehotus, joka koskee jokaista uskovaa:

1.Piet.3:15 "olkaa AINA valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,"

Miksi et halua puhua omasta uskontiestäsi? Sitä nyt kysyn.

• greeeeen

Mutta voih' greeen, saanhan kommentoida tässä hieman;)

Kuulostaa, ettei sinulla todella omalla kohdallasi ole varmuutta uudestisyntymisestä. Nimimerkki 'tänäänkin' taisi kuulua niihin, jotka ovat "100%-synnitön" -leimalla varustettuja ja siten oppinne mukaisesti uudestisyntymiskynnyksen onnistuneesti ylittäneet.

"Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta." 2.Kor.13:5

Omasta uskontiestäsi sinun olisi hyvä antaa rehellistä todistusta. Apostoli Pietarilla on kehotus, joka koskee jokaista uskovaa:

1.Piet.3:15 "olkaa AINA valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,"

Miksi et halua puhua omasta uskontiestäsi? Sitä nyt kysyn.

Semper, edelleenkin todistat käytökselläsi sen, että ET pysty osoittamaan kirjoittaneesi totta!

Joudut venkoilemaan muilla asioilla.

Kerrohan nyt suoraan, olenko sanonut jossakin saaneeni jo voittopokaalin, vai oliko se sittenkin vain sinun oma valheesi minusta?!

• greeeeen kirjoitti:

Semper, edelleenkin todistat käytökselläsi sen, että ET pysty osoittamaan kirjoittaneesi totta!

Joudut venkoilemaan muilla asioilla.

Kerrohan nyt suoraan, olenko sanonut jossakin saaneeni jo voittopokaalin, vai oliko se sittenkin vain sinun oma valheesi minusta?!

Hävittyäsi keskustelun takerrut tavoillesi uskollisena sivuseikkaan kuin oljenkorteen suunnataksesi huomiota pois Raamatun vastaisesta oppisuuntauksestasi.

Omista saavutuksistasi tai tavoitteistasi ei vakavasti puhuen
        saa selvää vanha erkkikään. Niin ympäripyöreää on puheesi.

Synnittömyys ja taistelun loppuminen lihan tahtoa vastaan ovat kaikesta päätellen avainteesejäsi. Ketä ne koskevat, kuka on nuo teesit ehtinyt toteuttaa, jätätkö tahallaan sen hämärän peittoon?

Oppitoverisi kanssa olette joka tapauksessa todistaneet, että vasta kun nuo tavoitteet ja teesit ovat toteutuneet, vasta silloin ihminen uudestisyntyy. Sinnikkäällä uurastuksella siis ansaitaan pelastus!

Toisaalta voi olla niin, ettei sinulla mitään omaa käsitystä olekaan. Missiosi on ehkä ainoastaan hyökätä minun todistuksiani vastaan.
        Siltä menettelysi onkin vahvasti näyttänyt. Linjallesi on tyypillistä, kun sitä tarkemmin yrittää punnita, se vanha oppositiomiehen varman-päälle toteamus, että "asiaa en tunne, mutta vastustan".

Toivottavasti en pahoita herkkää mieltäsi, kun näin vaikuttimiasi pohdiskelen. Yöunia en sentään sinulta halua viedä, ystäväiseni.

• Semper.Fidelis kirjoitti:

Hävittyäsi keskustelun takerrut tavoillesi uskollisena sivuseikkaan kuin oljenkorteen suunnataksesi huomiota pois Raamatun vastaisesta oppisuuntauksestasi.

Synnittömyys ja taistelun loppuminen lihan tahtoa vastaan ovat kaikesta päätellen avainteesejäsi. Ketä ne koskevat, kuka on nuo teesit ehtinyt toteuttaa, jätätkö tahallaan sen hämärän peittoon?

Oppitoverisi kanssa olette joka tapauksessa todistaneet, että vasta kun nuo tavoitteet ja teesit ovat toteutuneet, vasta silloin ihminen uudestisyntyy. Sinnikkäällä uurastuksella siis ansaitaan pelastus!

Toisaalta voi olla niin, ettei sinulla mitään omaa käsitystä olekaan. Missiosi on ehkä ainoastaan hyökätä minun todistuksiani vastaan.
        Siltä menettelysi onkin vahvasti näyttänyt. Linjallesi on tyypillistä, kun sitä tarkemmin yrittää punnita, se vanha oppositiomiehen varman-päälle toteamus, että "asiaa en tunne, mutta vastustan".

Toivottavasti en pahoita herkkää mieltäsi, kun näin vaikuttimiasi pohdiskelen. Yöunia en sentään sinulta halua viedä, ystäväiseni.

Tuo on kyllä aika suuri ylpeyttä että sä olisit voittanut Green !! hiiiiiiiiiiiiiiiii

• greeeeen

Näin sanoin sinulle, Semper, jo heti aluksi..:

greeeeen 9.1.2012 14:38

Aloitetaanko keskustelu tässä ketjussa siitä, että näytät yhdenkin kohdan, jossa ->

• greeeeen
        savonarola kirjoitti:

Tuo on kyllä aika suuri ylpeyttä että sä olisit voittanut Green !! hiiiiiiiiiiiiiiiii

Niinpä niin... Semper esitti minusta aluksi valheen ja ilmoittaa nyt voittaneensa keskustelun, kun en lähtenyt mukaan hänen yritykseensä viedä keskustelu sivuraiteille, vaan pyysin häntä todistamaan väitteensä (joka on siis valhe) todeksi...

• greeeeen kirjoitti:

Näin sanoin sinulle, Semper, jo heti aluksi..:

greeeeen 9.1.2012 14:38

Ota nyt se herne pois nenästäsi, green.

Kohta ei henki enää kulje, kun hengellä ei enää ole reittiä, kulkukanavaa.
        Se on tukossa.

Ystävällisin terveisin veljesi Jonah.

Uskossa Jeesukseen Kristukseen olen veljesi, hän meidät pelastaa Jumalan armosta.

• Jonah kirjoitti:

Se on tukossa.

Uskossa Jeesukseen Kristukseen olen veljesi, hän meidät pelastaa Jumalan armosta.

Taisi sun omas nenä mennä meloonin kun aloittit tajumaan ettei teillä minkänlaista näyttöä että Green olisi väärässä ja pahin on se että ei kukaan riennä kahden tien kulkijana minnekkään ,, vaan on paatunut ja jähmetty kiinni muiilta opittu seurakuntien perinnäisoppin kautta,, joka saa ihminen uskomaan että hän on matkalla niinkuin semper. Mutta ei kukaan joka uskoo ettei Jeesus ei pysty vapahtamaan ihminen synnin vallasta ja ottamaan hänestä synnin pois että pääsis Kristuxeen Jeesuxen Kallilla Verellä ja sen kautta Kristuxeen on mihinkään matkalla kohti voittopokaalin.. Rukoilkaa nyt että saatte Usko uskoa Raamattun ja mitä siinä oikesti lukee ja mitä Paavali julistaa. Olisko käynyt teidän kohdalla että Jeesuxen käsivarsi olisi tullut liian heikko ja hänen Veri laimempi kun maito jolla ei ole voima Vapahtaa ja pelastaa !! oikeesti Ajatelka nyt ihan vähän mitä te tarjoatte ihmisille !! Ihmiset kysyvät eikö me todella tullaan erilaisia kun tullaan uskoon?? Ja te vastatte ei suinkaan armo riittä koska ei päästään lihasta ja synnistä niin aina me kompuroimme.. mikä se sellainen Armo on ???? Armo on se kun ei tarvi tehdä syntiä ja ei ole minkäänlaista synninkuorma joka painaa.. Ei ole ihme että uskovaiset voi pahoin kun ei usko pääsee vapahtamaan niitä synnistä ja percelen vallasta ,, mutta jos joku vältämättä halua pysyä synnissä ja vääryydessä,,,,, niin ole hyvä vaan ,, mutta muista että Jumala ei tule hyvä mieltä että kukaan syntinen hukkuu...

Voi toivoisin Rakas Semper että sä todella rientäis kohti voittopokaalin mutta siinä tulis olla puhdistettu ja pyhitetty täysin valmistettu siinä valkaistettuna vaatteissa että olisi mukana rientämässä !!!

• greeeeen
        Jonah kirjoitti:

Se on tukossa.

Eli puolustat siis Semperin VALEHTELUA, Jonah!

Ymmärrän kyllä hyvin, miksi uskallat lähteä pahaan mukaan; sinähän uskot kaikkien pelastuvan lopulta, huolimatta siitä, miten ovat elämänsä eläneet ja lähimmäisiään kohdelleet.

• greeeeen kirjoitti:

Eli puolustat siis Semperin VALEHTELUA, Jonah!

Ymmärrän kyllä hyvin, miksi uskallat lähteä pahaan mukaan; sinähän uskot kaikkien pelastuvan lopulta, huolimatta siitä, miten ovat elämänsä eläneet ja lähimmäisiään kohdelleet.

Irroitat, green, asiayhteydestä sen kun sanon, että kaikki tulevat pelastumaan lopussa, kun kaikki saatetaan ennalleen.

Ja sen teet tarkoituksellisesti riitaa haastaaksesi.
        Siitä et puhu ollenkaan, mitä olen sanonut tapahtuvan e-n-n-e-n-k-u-i-n kaikki on asetettu ennalleen.

Sanot minun sanoneen, että uskon ”kaikkien pelastuvan lopulta, huolimatta siitä, miten ovat elämänsä eläneet ja lähimmäisiään kohdelleet”.
        Tuo on aivan itse kehittelemäsi lause irroittaessasi sanomani asiayhteydestään., minä en ole niin kirjoittanut.

Ehkäpä sinun kannattaisi kertoilla vain omista raamatun tulkinnoistasi. Ei muiden, kun et niitä uudestisyntymättömänä kuitenkaan ymmärrä.

• greeeeen
        Jonah kirjoitti:

Irroitat, green, asiayhteydestä sen kun sanon, että kaikki tulevat pelastumaan lopussa, kun kaikki saatetaan ennalleen.

Ja sen teet tarkoituksellisesti riitaa haastaaksesi.
        Siitä et puhu ollenkaan, mitä olen sanonut tapahtuvan e-n-n-e-n-k-u-i-n kaikki on asetettu ennalleen.

Sanot minun sanoneen, että uskon ”kaikkien pelastuvan lopulta, huolimatta siitä, miten ovat elämänsä eläneet ja lähimmäisiään kohdelleet”.
        Tuo on aivan itse kehittelemäsi lause irroittaessasi sanomani asiayhteydestään., minä en ole niin kirjoittanut.

Ehkäpä sinun kannattaisi kertoilla vain omista raamatun tulkinnoistasi. Ei muiden, kun et niitä uudestisyntymättömänä kuitenkaan ymmärrä.

Eli sinun oppisi mukaan, Jonah, kaikki pelastuvat lopulta. Ja kun kaikki kerran pelastuvat, tapahtuu pelastuminen huolimatta siitä, miten paha ihminen on täällä eläessään ollut.

Mitä siis olinkaan kirjoittanut väärin?

• greeeeen kirjoitti:

Eli sinun oppisi mukaan, Jonah, kaikki pelastuvat lopulta. Ja kun kaikki kerran pelastuvat, tapahtuu pelastuminen huolimatta siitä, miten paha ihminen on täällä eläessään ollut.

Mitä siis olinkaan kirjoittanut väärin?

Kaikki pelastuvat, myös pahaa tehneet. Kunhan ovat kärsineet 1000-vuotisen valtakunnan aikana rangaistuksen pahoista teoistaan viimeistä pisaraa myöten. Ja oppineet kantapään kautta totuuden.

Silloin nämä ”hukkuneet” ovat lasisen meren alla, kun taas pelastuneet ovat lasisen meren päällä ja hallitsevat 1000 vuotta yhdessä Jeesuksen kanssa. Heidän välillään on ylitsepääsemätön kuilu,vrt. ”rikas mies ja Lasarus”.

Rev 15:2 Ja minä näin niinkuin lasisen meren, tulella sekoitetun, ja ne, jotka pedosta voiton saaneet olivat ja hänen kuvastansa ja hänen merkistänsä ja hänen nimensä luvusta, seisovan lasisen meren päällä, ja heillä oli Jumalan kanteleet,

Rev 20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat [=ja he elivät ja hallitsivat] Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.

Tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen tapahtuu se, mitä luvussa 21 kerrotaan.
        Rev 21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen [= ensin ollut] taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.

Tuo jae kertoo sen, että maailmanajan lopputapahtumissa ensin ollut taivas lasisen meren päällä ja maa lasisen meren alla (tulisessa järvessä), siis 1000-vuotisen valtakunnan aikaiset, ovat kadonneet. Senhän jo todistaa sekin, että jakeessa 21:1 sanotaan, että lasista merta ei enää ole. Nimenomaan lasista merta, jota tässä tarkoitetaan, ei enää ole. Ei lasisen meren päällystä (pintaa) eikä tämän pinnan alla olevaa tulimerta, jossa hukkuneet olivat tuhat vuotta olleet ”helvetillisissä” kärsimyksissä.

Kun niitä ei ole, on tapahtunut seuraava pelastussuunnitelman viimeinen vaihe:
        Rev 21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        Rev 21:3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        Rev 21:4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."

Tämä tapahtuma on vasta lopullinen ”taivas” ja Jumalan pelastussuunnitelma on saanut näin täyttymyksensä. Ja siitä kertoo koko Ilmestyskirjan loppuosa, kuvaten Jumalan valtakuntaa, sen jälkeen kun kaikki on asetettu ennalleen.

Nämä maailmanajan lopun tapahtumat ja niiden vaiheet Ilmestyskirjassa on ymmärrettävä kaiken muun vaikeasti tajuttavan ohella. Vasta silloin voi ymmärtää, että loppupeleissä kaikki tulevat pelastumaan. Ilman Jumalan antamaa ”tekohengitystä” kadotukseen joutuneet olisivat hukkuneet tuliseen mereen.

Tuohon liittyy myös Joonan kirjan loppu.
        Jon 4:11 Enkö siis minä armahtaisi Niiniveä, sitä suurta kaupunkia, jossa on enemmän kuin sata kaksikymmentä tuhatta ihmistä, jotka eivät vielä tiedä, kumpi käsi on oikea, kumpi vasen.

Eikö Jumala armahtaisi?
        Jumala on rakkaus.

Ps.
        Enempää en nyt asiaa käsittele. Aiemat kirjoitukseni selventänevät asiaa, tai sitten ei.

• Eivät pelastu !
        Jonah kirjoitti:

Kaikki pelastuvat, myös pahaa tehneet. Kunhan ovat kärsineet 1000-vuotisen valtakunnan aikana rangaistuksen pahoista teoistaan viimeistä pisaraa myöten. Ja oppineet kantapään kautta totuuden.

Silloin nämä ”hukkuneet” ovat lasisen meren alla, kun taas pelastuneet ovat lasisen meren päällä ja hallitsevat 1000 vuotta yhdessä Jeesuksen kanssa. Heidän välillään on ylitsepääsemätön kuilu,vrt. ”rikas mies ja Lasarus”.

Rev 15:2 Ja minä näin niinkuin lasisen meren, tulella sekoitetun, ja ne, jotka pedosta voiton saaneet olivat ja hänen kuvastansa ja hänen merkistänsä ja hänen nimensä luvusta, seisovan lasisen meren päällä, ja heillä oli Jumalan kanteleet,

Rev 20:4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat [=ja he elivät ja hallitsivat] Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.

Tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen tapahtuu se, mitä luvussa 21 kerrotaan.
        Rev 21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen [= ensin ollut] taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.

Tuo jae kertoo sen, että maailmanajan lopputapahtumissa ensin ollut taivas lasisen meren päällä ja maa lasisen meren alla (tulisessa järvessä), siis 1000-vuotisen valtakunnan aikaiset, ovat kadonneet. Senhän jo todistaa sekin, että jakeessa 21:1 sanotaan, että lasista merta ei enää ole. Nimenomaan lasista merta, jota tässä tarkoitetaan, ei enää ole. Ei lasisen meren päällystä (pintaa) eikä tämän pinnan alla olevaa tulimerta, jossa hukkuneet olivat tuhat vuotta olleet ”helvetillisissä” kärsimyksissä.

Kun niitä ei ole, on tapahtunut seuraava pelastussuunnitelman viimeinen vaihe:
        Rev 21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        Rev 21:3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        Rev 21:4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."

Tämä tapahtuma on vasta lopullinen ”taivas” ja Jumalan pelastussuunnitelma on saanut näin täyttymyksensä. Ja siitä kertoo koko Ilmestyskirjan loppuosa, kuvaten Jumalan valtakuntaa, sen jälkeen kun kaikki on asetettu ennalleen.

Nämä maailmanajan lopun tapahtumat ja niiden vaiheet Ilmestyskirjassa on ymmärrettävä kaiken muun vaikeasti tajuttavan ohella. Vasta silloin voi ymmärtää, että loppupeleissä kaikki tulevat pelastumaan. Ilman Jumalan antamaa ”tekohengitystä” kadotukseen joutuneet olisivat hukkuneet tuliseen mereen.

Tuohon liittyy myös Joonan kirjan loppu.
        Jon 4:11 Enkö siis minä armahtaisi Niiniveä, sitä suurta kaupunkia, jossa on enemmän kuin sata kaksikymmentä tuhatta ihmistä, jotka eivät vielä tiedä, kumpi käsi on oikea, kumpi vasen.

Eikö Jumala armahtaisi?
        Jumala on rakkaus.

Ps.
        Enempää en nyt asiaa käsittele. Aiemat kirjoitukseni selventänevät asiaa, tai sitten ei.

Kaikki ihmiset eivät pelastu - se on selvään tuotu esille
        Raamatussa.

Ennen 1000-vuotista valtakuntaa on kuollut ihmisiä,
        jotka eivät vastaanottaneet totuutta eli Jeesusta
        pelastuakseen ja odottavat tuonelassa tuon ajan
        loppumista, jolloin käydään viimeinen tuomio ja
        kaikki ne, joiden nimet eivät ole Elämän kirjassa,
        heitetään tuliseen järveen - helvettiin - josta Jeesus
        niin vakavasti varoittaen mainitsi useita kertoja.

• Eivät pelastu ! kirjoitti:

Kaikki ihmiset eivät pelastu - se on selvään tuotu esille
        Raamatussa.

Ennen 1000-vuotista valtakuntaa on kuollut ihmisiä,
        jotka eivät vastaanottaneet totuutta eli Jeesusta
        pelastuakseen ja odottavat tuonelassa tuon ajan
        loppumista, jolloin käydään viimeinen tuomio ja
        kaikki ne, joiden nimet eivät ole Elämän kirjassa,
        heitetään tuliseen järveen - helvettiin - josta Jeesus
        niin vakavasti varoittaen mainitsi useita kertoja.

Mutta unitarististen henki opettaa että kaikki pelastuu vaikka olis miten syntisiä mutta yrittää he opettavat että tulis. Vaikka ei ole kumminkin mahdollisuus parempaan ja muutoxeen. Mutta siinä heillä on takaovi auki koska ei ole väliä kun kaikki kumminkin pelastuu..

• 1.Tim.2:5 kirjoittaa totuutta siitä kuinka Herra Sebaot on antanut vallan Pojalleen
      Jeesukselle Kristukselle.

Mitä sinä olet saanut kokea Semper, kun Pojasta Jeesuksesta on tullut sinulle kompastuskivi ja loukkauskallio?

• Samassa veneessä oot

Ja sinäkin vielä niinkuin tämä eksyttäjä 1 Tim ei riittäisi tälle päivälle.

• Inhottava realisti

Mitkähän "synnit" tekin noin konkreettisesti olette "voittaneet"?

Miten voi voittaa jotakin sellaista, mikä on vain ihmisten mielikuvituksen luomaa?

• "Sillä te tarvitsette kestäväisyyttä, tehdäksenne Jumalan tahdon ja saadaksenne sen, mikä luvattu on." Heb.10:36.

"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon." Matt.7:21

Jumalan tahdon tekeminen sulkee pois sen, että saisimme tehdä oman itsekkään lihan mielen mukaisen tahtomme mukaan. Itselleen rehellisinä joudumme myöntämään, että meistä nousee paljon pahaa itsekkyyttä, jonka joudumme alistamaan Jumalan tahdolle. Se merkitsee oman ristin ottamista, itsensä kieltämistä.

Matt.16:24, Mark.8:34, Luuk.9:23

Siinä määrin kuin olemme saaneet kuolettaa oman itsekkään ja turmeltuneen lihallisen tahtomme, siinä määrin olemme saaneet raivattua tilaa Jumalan ihmiselle, uudelle luomukselle meissä.

Ellemme suostu luopumaan vanhan ihmisen vaelluksesta, me emme saa tilaa uuden luomuksen kasvulle ja vahvistumiselle.

2.Tim.3:17 "että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut."

Ef.4:22-24 "että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten, ja uudistua mielenne hengeltä ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen."

• Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut

Oletko Semper voittanut Kristus vai onko Hän voittanut Hänet,, monet tulis lopetta taistelun Häntä vastaan niin etä uskois mitä Hän on sanonut niin heidän opetus ei olis ristiriitainen Sana kanssa niinkuin sinun..
      Sinunkin Semper ja Jonah tulis tehdä kutsumuxen ja valitsemisen vahvaxi niinkuin Paavali niin sulla on niinkuin varma ja luotettava ja saisitte juosta kohti päämäärää, voittopalkintoa

2. Piet. 1:10
      Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea

Jos tekin saisitte oikea asema Kristuxessa niin ette tarvitsette lankea ja senmuka jäädä voittopalkinnon ulkopuolella..

Pysyä pystyssä oli ainoa Paavali ja ainoa tavoite että Hän saisi voittopokaalin eikä lankeaisi viimeisillä metrillä syntiin,,

Jos et ole päässyt synnin vallasta niin himo joka sussa asuu saa sut lankeamaan niin helposti sillä aluella missä sä olet heikko että hyttynenkin voi sua puhaltaa nurin !!!

• NäinSeOn!

Savonarola semperille ja jonahille
        "Jos tekin saisitte oikea asema Kristuxessa niin ette tarvitsette lankea ja senmuka jäädä voittopalkinnon ulkopuolella.."

Tarkoitatko savonarola, että olet saavuttanut tilan, jossa et lankea? Onko kaikki synti voitettu? Eiks mitään pulpahda enää esille, edes kerran vuodessa? Ajatuksin, sanoin, teoin, laiminlyönnein?

Jos mitään pois pantavaa ei sun elämässä enää ole niin se johtuu siitä, ettei Pyhä Henki saa sun touhuilun ja lainkiivailun hyörinässä paljastaa sydämesi pimeitä kätköjä.

• Kiitos savonarola siitä, että mainitsit nimimerkkini Jonah Semperin yhteydessä.

Katsos, kun me olemme Semperin kanssa yhtä (mieltä) tästä syntinen/synnitön asiasta (ja monesta muustakin).
        Tottakai olemme, kun raamatun totuus on juuri niinkuin Semper on selvittänyt kirjoituksissaan.

Ette te, green ja savonarola, mitään synnittömiä ole. Synnittömiä olemme vasta kun olemme saaneet puhdistetun ja kirkastetun hengellisen ruumiin ennen Jumalan valtakuntaan pääsyä. Jumalan armosta ja Jeesuksen Kristuksen ansiosta.

Silloin vasta olemme päässeet eroon alennustilamme ruumiista, lihastamme, jossa synti asuu.

Php 3:20 Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi,
        Php 3:21 joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi.

Teillä ei liene alennustilan ruumista ollenkaan.

• Jonah kirjoitti:

Kiitos savonarola siitä, että mainitsit nimimerkkini Jonah Semperin yhteydessä.

Katsos, kun me olemme Semperin kanssa yhtä (mieltä) tästä syntinen/synnitön asiasta (ja monesta muustakin).
        Tottakai olemme, kun raamatun totuus on juuri niinkuin Semper on selvittänyt kirjoituksissaan.

Ette te, green ja savonarola, mitään synnittömiä ole. Synnittömiä olemme vasta kun olemme saaneet puhdistetun ja kirkastetun hengellisen ruumiin ennen Jumalan valtakuntaan pääsyä. Jumalan armosta ja Jeesuksen Kristuksen ansiosta.

Silloin vasta olemme päässeet eroon alennustilamme ruumiista, lihastamme, jossa synti asuu.

Php 3:20 Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi,
        Php 3:21 joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi.

Teillä ei liene alennustilan ruumista ollenkaan.

Mix Raamattu ei opeta tällaisesta vaarallisesta alenustilasta,, vaan on kexitty perinnäisoppi ja kaanankieltä ?

• savonarola kirjoitti:

Mix Raamattu ei opeta tällaisesta vaarallisesta alenustilasta,, vaan on kexitty perinnäisoppi ja kaanankieltä ?

Kyllä Ruumis joo siinä on alennustila mutta ei Ruumis tarkoitta liha ! Tutki nyt alkkukielet kun sä olet noin viisas..

Tuo alennustila mitä mainitset on se mikä koskee meidän fyysisen oloilamme ja ruumimme mutta se ei koske meidän sisäinen tila ja elämä Raamatun mukaan vaikka yritätte niputta siihen synti ja liha..

En minä nyt pysty lentämään tässä alennustilassa mutta Taivassa kyllä,, uskot sinä sen ??

• Aloitus:
      "Meille on Jumalan sanassa luvattu voitto kaikesta synnistä"

Onnittelen saavutuksestasi. Entä sitten?
      Aloittaja on kai nyt sitten synnitön!

Mutta mutta mitä tapahtuu taivaan portilla aloittajalle?
      Pyhä Pietari loihe lausumaan: Menepäs siitä alas julkiateistin apulaiseksi pikipadan keittoon apulaiseksi. Äläkä nurise. Syyllistyit nettikiusaamiseen ainakin 20 aloituksella "greeniä" kohtaan etkä katunut.
      Paatuneet eivät ole kelvollisia vihreille niityille. Hus siitä.

• En ole kertonut sinulle, kuinka pitkälle olen päässyt tuon lupauksen saavuttamisessa tai siitä osalliseksi pääsemisessä. Sinulle tuottaa varmasti ylipääsemättömiä vaikeuksia käsittää asiaa, vaikka sen parhaani mukaan sinulle selostaisin.

Jääköön siis kaiken synnin voittamisessa edistyminen minun ja Jumalan väliseksi asiaksi. Melko vähän se muille kuuluukaan.

Aloittajako nettikiusaa sinun mielestäsi "greeniä"?

En tiennytkään sellaisesta. Täytyypä tutkia omaa osuutta asiaan. Jumala ei vaadi lapsiltaan tuppisuuna olemista silloin kun uskon perusteita kysytään.

Edelleen sinun tulee ottaa huomioon, että kasvottomalla keskustelupalstalla on tekstille annettava sen verran profiilia ja särmää, että asiat tulisivat ymmärretyiksi. Ympäripyöreä joo-joo linja tai muu tyhjä myötäily ei hyödytä ketään. Päinvastoin.

Tutkippa Apostolien tekoja. Ei sielläkään pelkällä nynnyilyllä evankeliumin totuutta eteenpäin viety. Huijareita paljastettiin ja totuuden vääristelylle annettiin huutia. Että silleen, s-pursukka.

Jospa Pietari peräti kehuisi minua suoraviivaisesta sanan esillä pitämisestä. Siinä toivossa minä elän - toki samalla muistaen sen, mitä keskinäisestä rakkaudesta on Raamattuun kirjoitettu.

En ole kertonut sinulle, kuinka pitkälle olen päässyt tuon lupauksen saavuttamisessa tai siitä osalliseksi pääsemisessä. Sinulle tuottaa varmasti ylipääsemättömiä vaikeuksia käsittää asiaa, vaikka sen parhaani mukaan sinulle selostaisin.

Jääköön siis kaiken synnin voittamisessa edistyminen minun ja Jumalan väliseksi asiaksi. Melko vähän se muille kuuluukaan.

En tiennytkään sellaisesta. Täytyypä tutkia omaa osuutta asiaan. Jumala ei vaadi lapsiltaan tuppisuuna olemista silloin kun uskon perusteita kysytään.

Edelleen sinun tulee ottaa huomioon, että kasvottomalla keskustelupalstalla on tekstille annettava sen verran profiilia ja särmää, että asiat tulisivat ymmärretyiksi. Ympäripyöreä joo-joo linja tai muu tyhjä myötäily ei hyödytä ketään. Päinvastoin.

Tutkippa Apostolien tekoja. Ei sielläkään pelkällä nynnyilyllä evankeliumin totuutta eteenpäin viety. Huijareita paljastettiin ja totuuden vääristelylle annettiin huutia. Että silleen, s-pursukka.

Jospa Pietari peräti kehuisi minua suoraviivaisesta sanan esillä pitämisestä. Siinä toivossa minä elän - toki samalla muistaen sen, mitä keskinäisestä rakkaudesta on Raamattuun kirjoitettu.

Kirjoitat -->Edelleen sinun tulee ottaa huomioon, että kasvottomalla keskustelupalstalla on tekstille annettava sen verran profiilia ja särmää, että asiat tulisivat ymmärretyiksi. Ympäripyöreä joo-joo linja tai muu tyhjä myötäily ei hyödytä ketään. Päinvastoin.

Vastaan sulle -->Sentakia olen paljastanut seurakuntien perinnäisoppia jonka he opettaa vuos vuodelta ja katso nyt mihin se on johdattanut. Kirkkot joutuvat myymään itseä maailman yksityisille..
        Jotain vakava on tapahtunut ja se ei ole Jumalan vika,,, vaan se täytyy olla siinä juuri seurakunnissa mitä opetetaan ja missä ei ole valvottu ja taistelleet syntiä ja liha vastaan,, vaan annettu viholinen voittaa heitä ja sokaista heitä niin älä sinäkään luotta liika luuserimeininki,, vaan kysy Herralta mikä tekee sut niin vahvaxi,,, ettet sä olet niiden valittujen joukkossa jotka on mahdollisuus joutua pois tieltä ja hujjatuxi.. Tiedät Raamatunpaikkan..

• savonarola kirjoitti:

Kirjoitat -->Edelleen sinun tulee ottaa huomioon, että kasvottomalla keskustelupalstalla on tekstille annettava sen verran profiilia ja särmää, että asiat tulisivat ymmärretyiksi. Ympäripyöreä joo-joo linja tai muu tyhjä myötäily ei hyödytä ketään. Päinvastoin.

Vastaan sulle -->Sentakia olen paljastanut seurakuntien perinnäisoppia jonka he opettaa vuos vuodelta ja katso nyt mihin se on johdattanut. Kirkkot joutuvat myymään itseä maailman yksityisille..
        Jotain vakava on tapahtunut ja se ei ole Jumalan vika,,, vaan se täytyy olla siinä juuri seurakunnissa mitä opetetaan ja missä ei ole valvottu ja taistelleet syntiä ja liha vastaan,, vaan annettu viholinen voittaa heitä ja sokaista heitä niin älä sinäkään luotta liika luuserimeininki,, vaan kysy Herralta mikä tekee sut niin vahvaxi,,, ettet sä olet niiden valittujen joukkossa jotka on mahdollisuus joutua pois tieltä ja hujjatuxi.. Tiedät Raamatunpaikkan..

>>>niin älä sinäkään luotta liika luuserimeininki,, vaan kysy Herralta mikä tekee sut niin vahvaxi,,, ettet sä olet niiden valittujen joukkossa jotka on mahdollisuus joutua pois tieltä ja hujjatuxi..

>>>niin älä sinäkään luotta liika luuserimeininki,, vaan kysy Herralta mikä tekee sut niin vahvaxi,,, ettet sä olet niiden valittujen joukkossa jotka on mahdollisuus joutua pois tieltä ja hujjatuxi..

Seuran mielellään sellainen joka vaeltaa Kristuxeb elämän kautta koska sehän on sama kun seuraa JEESUSTA ja silloin täytyy elää Hänen elämä.. SITÄ JOKAINEN YMMÄRTÄÄ ILMAN MUUTA..

Minulle kelpaa hyvin Paavalin todistusta jonka hän kirjoittaa miten hän pääsi vapaxi lihasta ja sitä vanhasta elämästä ----> 24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
        Koska Vain vapaa voi todistaa näin voimakkaasti omasta elämästä -->
        Room. 16:25

Mutta hänen, joka voi teitä vahvistaa minun evankeliumini ja Jeesuksen Kristuksen saarnan mukaan, sen ilmoitetun salaisuuden mukaan, joka kautta ikuisten aikojen on ollut ilmoittamatta,

Fil. 4:13

Kaikki minä voin hänessä, joka minua vahvistaa.

• greeeeen

En ole kertonut sinulle, kuinka pitkälle olen päässyt tuon lupauksen saavuttamisessa tai siitä osalliseksi pääsemisessä. Sinulle tuottaa varmasti ylipääsemättömiä vaikeuksia käsittää asiaa, vaikka sen parhaani mukaan sinulle selostaisin.

Semper, sinä esitit aloituksessa minusta VALHEEN. Siitä et minnekään kiemurtele, vaikka kovasti sitä yritätkin.

En lähde esittämään arvioita siitä, kuinka pitkällä olet lupauksen saavuttamisessa, mutta sen haluan sanoa tähän kohtaan, että selvästikään et soisi kenenkään muun olevan pidemmällä siinä kuin sinä itse. Toistuvasti kerrot siitä, kuinka sinä joudut jatkuvasti lyömään itseäsi kovassa taistelussasi syntiä vastaan, ja väität kaikkien olevan samassa tilassa, mutta niin ei todellisuudessa ole. Uskovissa on paljon sinua pidemmälle edistyneitä ja siinä on sinulle, toisten neuvojalle, näköjään liian kova pala purtavaksi.

• greeeeen kirjoitti:

Semper, sinä esitit aloituksessa minusta VALHEEN. Siitä et minnekään kiemurtele, vaikka kovasti sitä yritätkin.

En lähde esittämään arvioita siitä, kuinka pitkällä olet lupauksen saavuttamisessa, mutta sen haluan sanoa tähän kohtaan, että selvästikään et soisi kenenkään muun olevan pidemmällä siinä kuin sinä itse. Toistuvasti kerrot siitä, kuinka sinä joudut jatkuvasti lyömään itseäsi kovassa taistelussasi syntiä vastaan, ja väität kaikkien olevan samassa tilassa, mutta niin ei todellisuudessa ole. Uskovissa on paljon sinua pidemmälle edistyneitä ja siinä on sinulle, toisten neuvojalle, näköjään liian kova pala purtavaksi.

Green sanoit Semperille yllä:
        >>>Uskovissa on paljon sinua pidemmälle edistyneitä.

• greeeeen
        Jonah kirjoitti:

Green sanoit Semperille yllä:
        >>>Uskovissa on paljon sinua pidemmälle edistyneitä.

Mikähän siinä voi olla Jonahille noin vaikea ymmärtää, että en ole koskaan sanonut varsinaisesti "en ole uudestisyntynyt", vaan olen sanonut tilanteessa, jossa minulle koko uudestisyntymisen käsite oli vielä melkolailla vieras, että ->

>>Ammuit ohi jo siinä, että minä en edes ole koskaan väittänyt olevani uudestisyntynyt.

• Seurattuani pidemmältä ajalta SF:n ja jaikalin kirjoituksia, voin todeta seuraavaa.
      Keskinäisestä riitelystään huolimatta molemmilla on tarve korostaa omaa jumalallista persoonaansa.
      Sen he tekevät hienovaraisen vaivihkaisesti. Mutta sävy on selvä. Mainitessaan Paavalia, Pietaria, Jeesusta tai Jumalaa heidän kynänsä vaistomaisesti samaistaa heidät mainittuihin persooniin.

Persoonamme haluavat olla kaikkitietäviä. Mikäs siinä. Suotakoon se heille.
      Mitäs siitä, jos he joutuvat vääristelemään jopa omaa oppikirjaansa puhumattakaan todellisuuden vääristelystä.

• "Hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee," 2.Piet.1:4

Lueppa Suopursukka, mitä Pietari kirjoittaa ylläolevassa jakeessa:
        "tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi"! Jeesuksen seuraajat on todella kutsuttu tulemaan osallisiksi jumalallisesta luonnosta.

Jos emme saa osallisuutta siitä jumalallisesta luontoa, josta Pietari kirjoittaa, meille ei luvata pelastumista himojen turmeluksesta.

Älä silti pelästy; en minä ainakaan kuvittele jumaluuteen yltäväni. Ihmisen raadollisuuteen olemme sidotut myös uskovina. Mutta sisimmässä tulee kasvaa osallisuus jumalallisesta luonnosta.

Uusi luomus, se uusi ihminen "joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen" syrjäyttää päivittäin vanhaa turmeltunutta ihmistä, joka pidetään ristillä himoineen ja haluineen.

Näin se rakas oppikirjamme Raamattu, Jumalan sana, opettaa. Kaikkitietävyydestä ei ole pelkoa, mutta näin voimakkaan kehotuksen meille Pietari on antanut: "sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi." 1.Piet.1:15

• greeeeen

"Hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee," 2.Piet.1:4

Lueppa Suopursukka, mitä Pietari kirjoittaa ylläolevassa jakeessa:
        "tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi"! Jeesuksen seuraajat on todella kutsuttu tulemaan osallisiksi jumalallisesta luonnosta.

Jos emme saa osallisuutta siitä jumalallisesta luontoa, josta Pietari kirjoittaa, meille ei luvata pelastumista himojen turmeluksesta.

Älä silti pelästy; en minä ainakaan kuvittele jumaluuteen yltäväni. Ihmisen raadollisuuteen olemme sidotut myös uskovina. Mutta sisimmässä tulee kasvaa osallisuus jumalallisesta luonnosta.

Uusi luomus, se uusi ihminen "joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen" syrjäyttää päivittäin vanhaa turmeltunutta ihmistä, joka pidetään ristillä himoineen ja haluineen.

Näin se rakas oppikirjamme Raamattu, Jumalan sana, opettaa. Kaikkitietävyydestä ei ole pelkoa, mutta näin voimakkaan kehotuksen meille Pietari on antanut: "sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi." 1.Piet.1:15

Näytätkö, Semper, jo viimeinkin RAAMATUSTA ne kohdat, joissa sanotaan, että ->

- uusi luomus syrjäyttää päivittäin vanhaa ihmistä.

- omaa turmeltunutta tahtoa kuoletetaan ja viedään ristille jatkuvasti (sinun suora väitteesi mm. 9.1.2012).

Minun Raamattuni sanoo ainakin näin:

24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.

(Gal. 5:24)

-> siis "OVAT ristiinnaulinneet".
        _______

9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa

10 ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.

(Kol. 3:9-10)

-> siis "OLETTE riisuneet".
        _______

17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.

(2. Kor. 5:17)
        _______

• greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

Näytätkö, Semper, jo viimeinkin RAAMATUSTA ne kohdat, joissa sanotaan, että ->

- uusi luomus syrjäyttää päivittäin vanhaa ihmistä.

- omaa turmeltunutta tahtoa kuoletetaan ja viedään ristille jatkuvasti (sinun suora väitteesi mm. 9.1.2012).

Minun Raamattuni sanoo ainakin näin:

24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.

-> siis "OVAT ristiinnaulinneet".
        _______

9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa

10 ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.

-> siis "OLETTE riisuneet".
        _______

17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.

(2. Kor. 5:17)
        _______

Semper, edelleenkin odotan, että näytät Raamatusta kohdat, joihin väitteesi perustat.

• Mainitsemissasi raamatunjakeissa ei sanota mitään. Muutama sana peräkkäin ilman minkäänlaista järjellistä sisältöä.
      Jos niissä jotain on, niin tyhmyyden ylistystä.

• Saakoon Jumala loistaa evankeliumin kirkkautta sydämeesi:

2.Korinttolaiskirje:

4:3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa,
        niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,

4:4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman
        jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka
        lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, Hänen,
        joka on Jumalan kuva.

4:5 Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta
        Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne
        Jeesuksen tähden.

4:6 Sillä Jumala, joka sanoi: 'Loistakoon valkeus
        pimeydestä', on se, joka loisti sydämiimme, että
        Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden,
        joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa."

Saakoon Jumala loistaa evankeliumin kirkkautta sydämeesi:

2.Korinttolaiskirje:

4:3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa,
        niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,

4:4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman
        jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka
        lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, Hänen,
        joka on Jumalan kuva.

4:5 Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta
        Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne
        Jeesuksen tähden.

4:6 Sillä Jumala, joka sanoi: 'Loistakoon valkeus
        pimeydestä', on se, joka loisti sydämiimme, että
        Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden,
        joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa."

Taas tuli sulta huima perinnäisoppia --->syrjäyttää päivittäin vanhaa turmeltunutta ihmistä, joka pidetään ristillä himoineen ja haluineen.

Millä lailla Rakas Semper pitää turmelutta ihmistä Ristillä ?? Onko se sun Jumalallinen luonto joka pitää liha ristillä vai millä lailla?? Ei kait vaan omavanhurskas on liikelä ja saa sut lakihenkisexi ???

Onko Jonah myöskin sama mieltä Semperin kanssa tästä uskonnollista sanoisinko taikkatemppusta ???

• savonarola kirjoitti:

Taas tuli sulta huima perinnäisoppia --->syrjäyttää päivittäin vanhaa turmeltunutta ihmistä, joka pidetään ristillä himoineen ja haluineen.

Millä lailla Rakas Semper pitää turmelutta ihmistä Ristillä ?? Onko se sun Jumalallinen luonto joka pitää liha ristillä vai millä lailla?? Ei kait vaan omavanhurskas on liikelä ja saa sut lakihenkisexi ???

Onko Jonah myöskin sama mieltä Semperin kanssa tästä uskonnollista sanoisinko taikkatemppusta ???

Savis, perinnäisoppia ja uskonnollista hapatusta edustat juuri sinä väittäessäsi, että meillä ei uskovina olisi kilvoittelua hylätäksemme lihan tahdon ja tehdäksemme sen sijaan Jumalan tahdon.

Sinä olet harhautunut siihen hapatuksen lajiin, jossa kuvitellaan lihan tahto lopullisesti murskatuksi niin, ettei meillä enää ole taistelua.

Toinen, paljon yleisempi hapatuksen laji on se, jossa tyydytään olemaan sitä mitä ollaan - kurjia matoja matkamiehiä ainoastaan. Kirkon opetus perustuu tuohon hapatukseen, eikä ole kaukana siitä helluntailiikkeenkään todellinen oppi.

Sinulla Savis on siis tuo ensinmainittu harha 'liiveissäsi'. Sen olet tuonut esiin. Olet pyhä ja puhdas eikä sinulle ole enää mitään tekemistä pyhityksen kanssa. Olet niin sanotusti 'valmis tapaus'. Onnittelisin sinua, ellen tietäisi, että olet eksytyksen harhapoluilla.

Millä lailla Rakas Semper pitää turmelutta ihmistä Ristillä ??

Vastaan sinun kysymykseesi apostoli Pietarin sanoilla:

"Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu, ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen, jos "olette maistaneet, että Herra on hyvä.

Rakkaani, niinkuin outoja ja muukalaisia minä kehoitan teitä pidättymään lihallisista himoista, jotka sotivat sielua vastaan,
        ja vaeltamaan nuhteettomasti pakanain keskuudessa, että he siitä, mistä he parjaavat teitä niinkuin pahantekijöitä, teidän hyvien tekojenne tähden, niitä tarkatessaan, ylistäisivät Jumalaa etsikkopäivänä."

1.Pietarin kirje 2:1-3,11-12

• greeeeen

Savis, perinnäisoppia ja uskonnollista hapatusta edustat juuri sinä väittäessäsi, että meillä ei uskovina olisi kilvoittelua hylätäksemme lihan tahdon ja tehdäksemme sen sijaan Jumalan tahdon.

Sinä olet harhautunut siihen hapatuksen lajiin, jossa kuvitellaan lihan tahto lopullisesti murskatuksi niin, ettei meillä enää ole taistelua.

Toinen, paljon yleisempi hapatuksen laji on se, jossa tyydytään olemaan sitä mitä ollaan - kurjia matoja matkamiehiä ainoastaan. Kirkon opetus perustuu tuohon hapatukseen, eikä ole kaukana siitä helluntailiikkeenkään todellinen oppi.

Sinulla Savis on siis tuo ensinmainittu harha 'liiveissäsi'. Sen olet tuonut esiin. Olet pyhä ja puhdas eikä sinulle ole enää mitään tekemistä pyhityksen kanssa. Olet niin sanotusti 'valmis tapaus'. Onnittelisin sinua, ellen tietäisi, että olet eksytyksen harhapoluilla.

"Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu, ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen, jos "olette maistaneet, että Herra on hyvä.

Rakkaani, niinkuin outoja ja muukalaisia minä kehoitan teitä pidättymään lihallisista himoista, jotka sotivat sielua vastaan,
        ja vaeltamaan nuhteettomasti pakanain keskuudessa, että he siitä, mistä he parjaavat teitä niinkuin pahantekijöitä, teidän hyvien tekojenne tähden, niitä tarkatessaan, ylistäisivät Jumalaa etsikkopäivänä."

Tässä se nähdään taas kerran, Semperin mukaan on mahdollista päästä vapaaksi kaikesta pahan kiusauksesta, mutta ei sitten kuitenkaan ole.

Semper siis selvästikin uskoo TEORIASSA Raamatun sanaan ja lupauksiin, mutta ei sitten kuitenkaan usko niiden toteutuvan KÄYTÄNNÖSSÄ kenenkään toisen uskovan elämässä...

Semper.Fidelis 9.1.2012 13:50:

>>Esität yllä viestissäsi 9.1.2012 13:34 taas uuden perättömän väitteen. Nimittäin sen, että me emme voisi päästä pahan kiusauksilta vapaaksi. Nimenomaan sen me voimme saavuttaa!

• neuvoa.

Jätä nyt jo nämä harhaoppiset rauhaan, he ovat itse itsensä tuominneet.

2.Tim 2:23

Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.

2.Tess.2:7-12

Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
        8. niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
        9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
        10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
        11. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12. että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

2.Joh 10-11

Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;
        11. sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.

Tiit.3:10-11

Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
        11. sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

• greeeeen
        savonarola kirjoitti:

Tähän Savonarolan kysymykseen liittäisin kysymyksen: Onko Jonahilla edes tarvetta päästä vanhan ihmisensä pahuudesta eroon, hän kun uskoo, että ihan kaikki pelastuvat lopulta, riippumatta siitä, miten ovat elämänsä eläneet ja lähimmäisiään kohdelleet...

>>Ja viime kädessä kaikki pelastuvat. Kaikki, myös ne, jotka eivät usko, että kaikki pelastuvat.>Kaikki
        pelastuvat loppupeleissä. Älä ole huolissasi, merihukka.>Loppujen lopuksi kaikki kuitenkin pelastuvat, kunhan notkistavat polvensa ja kumartavat Jumalaa. Senkin Raamattu kertoo ja se on Jumalan tahto. Ja Jumalan tahto tulee täyttymään, vaikka jotkut hartaat uskovat tuomitsevat ihmisiä helvettiin.

Jumalalle kiitos siitä, että kaikki pelastuvat taivaan kotiin ja kaikki entinen palautetaan ennalleen.

• greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

Tähän Savonarolan kysymykseen liittäisin kysymyksen: Onko Jonahilla edes tarvetta päästä vanhan ihmisensä pahuudesta eroon, hän kun uskoo, että ihan kaikki pelastuvat lopulta, riippumatta siitä, miten ovat elämänsä eläneet ja lähimmäisiään kohdelleet...

>>Ja viime kädessä kaikki pelastuvat. Kaikki, myös ne, jotka eivät usko, että kaikki pelastuvat.>Kaikki
        pelastuvat loppupeleissä. Älä ole huolissasi, merihukka.>Loppujen lopuksi kaikki kuitenkin pelastuvat, kunhan notkistavat polvensa ja kumartavat Jumalaa. Senkin Raamattu kertoo ja se on Jumalan tahto. Ja Jumalan tahto tulee täyttymään, vaikka jotkut hartaat uskovat tuomitsevat ihmisiä helvettiin.

Jumalalle kiitos siitä, että kaikki pelastuvat taivaan kotiin ja kaikki entinen palautetaan ennalleen.

Kysymykset siis jatkoksi savonarolan kysymyksiin 11.1.2012 22:02.

• neuvoa.

Näiden harhaoppisten synnintunto on samaa tasoa kuin ateisteilla ja he ovat eksyttävän hengen vallassa, täynnä ylpeyttä.

• greeeeen kirjoitti:

Käsityksesi green tuntuu olevan, että kaikki muut, paitsi sinä, kirjoittavat täällä ihan mitä sattuu. Sinä ainoastaan kirjoitat totuutta.

Se osoittaa kuinka kohtelet uudestisyntyneitä Jeesukseen Kristukseen uskovia lähimmäisiäsi.

Mielenkiintosi näkyy kohdistuvan erikoisesti Semperiin ja toisinaan minuun, vaikka sen pitäisi kohdistua Jeesukseen Kristukseen ja raamatun sanomaan.
        Käyttäisit enempi aikaa raamatun sanoman tutkimiseen, kuin kanssaihmistesi arvosteluun.

Hyvää päivän jatkoa.

• greeeeen kirjoitti:

Tässä se nähdään taas kerran, Semperin mukaan on mahdollista päästä vapaaksi kaikesta pahan kiusauksesta, mutta ei sitten kuitenkaan ole.

Semper siis selvästikin uskoo TEORIASSA Raamatun sanaan ja lupauksiin, mutta ei sitten kuitenkaan usko niiden toteutuvan KÄYTÄNNÖSSÄ kenenkään toisen uskovan elämässä...

Semper.Fidelis 9.1.2012 13:50:

>>Esität yllä viestissäsi 9.1.2012 13:34 taas uuden perättömän väitteen. Nimittäin sen, että me emme voisi päästä pahan kiusauksilta vapaaksi. Nimenomaan sen me voimme saavuttaa!

Sinua green n äyttää olevan mahdotonta saada ymmärtämään Sanan opetusta pyhityksestä ja synnin voittamisesta. Tiedätkö, miksi se on mahdotonta? Vastaan: siksi, koska olet sulkenut sydämesi totuudelta!

Hyökkäät jatkuvasti minua vastaan ja etsit väen vängällä ristiriitaa minun sanoistani. Ongelmasi ja sokea pisteesi on siinä, että luulet uskovan muuttuvan Kristuksen kaltaiseksi ilman taistelua lihassa asuvaa syntiä ja kiusausta vastaan.

'No pain, no gain' sanotaan arkisessa sananparressa englanniksi. Myös Raamattu julistaa "kärsimysten kautta voittoon ja vapauteen synnistä" -oppia monessa monessa kohdassa, esimerkiksi tässä:
        "Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli - sillä joka lihassa kärsii, se LAKKAA synnistä" 1.Piet.4:1

Saman tien kävi Mestarimme Jeesus vaeltaessaan kaikessa kiusattuna kuten mekin:
        "Ja niin Hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä Hän KÄRSI, kuuliaisuuden," Heb.5:8

Voitto kaikesta synnistä ja kaikista kiusauksista ei tule kerta rysäyksellä. MUTTA, siitä olen varma, että voitto tulee, kunhan uskollisesti kilvoittelemme ja suostumme kärsimään lihassamme.

Kärsimys aiheutuu siitä, että lihassa asuva himo ei enää saakaan tyydytystä; se ei enää saa tulla raskaaksi ja synnyttää syntiä. Liha protestoi ankarasi "kovaa kohtaloaan". Sitä taistelua riittää loppuun saakka; meidän on kiellettävä itsemme, s.o. taivutettava lihallinen mielemme ja tahtomme.

Summa summarum, lihassa asuu pelkkää pahaa aivan kuten Paavali todistaa Room.7.luvun loppuosassa. Lihasta päivittäin esiin nousevan pahan kuolettamisessa on pysyttävä uskollisena. Se on puhdistautumista kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta.

"Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa." 2.Kor.7:1

• neuvoa. kirjoitti:

Näiden harhaoppisten synnintunto on samaa tasoa kuin ateisteilla ja he ovat eksyttävän hengen vallassa, täynnä ylpeyttä.

Tarkoititko viestisi minulle? Joka tapauksessa olet oikeassa siinä, että greenin kaltaisten 'lihansa pyhittäneiden kristittyjen' synnintunto on työnnetty valheen peitteen alle.

Uskova ihminen, Jeesuksen seuraajana itseään pitävä henkilö, EI VOI lakata taistelemasta lihasta nousevaa pahaa vastaan. Paavalilla se taistelu jatkui loppuun saakka, emmekä ole Paavalia parempia.

Onhan täysin mahdoton ajatus, että ihminen voisi täällä alhaalla saavuttaa täydellisen synnittömyyden; siis tilan, jossa viimeinenkin pahan vallan vastarintapesäke lihassa olisi tullut tapetuksi.

Tietoinen synti ON kuoletettava, sitä emme saa hyväksyä, siitä meidän on oltava erossa. Mutta toisin on lihassa asuvan synnin laita. Sen uusia pesäkkeitä paljastaa Jumalan Henki päivittäin ja siinä, juuri SIINÄ, meillä on jatkuva taistelu.

Jumalalle kiitos, myös lankeemuksista voidaan nousta. Sen Sana lupaa meille, mutta yksikin lankeemus on liikaa. Niihin emme saa tottua, niitä EI PIDÄ vähätellä.

• neuvoa.

Tarkoititko viestisi minulle? Joka tapauksessa olet oikeassa siinä, että greenin kaltaisten 'lihansa pyhittäneiden kristittyjen' synnintunto on työnnetty valheen peitteen alle.

Uskova ihminen, Jeesuksen seuraajana itseään pitävä henkilö, EI VOI lakata taistelemasta lihasta nousevaa pahaa vastaan. Paavalilla se taistelu jatkui loppuun saakka, emmekä ole Paavalia parempia.

Onhan täysin mahdoton ajatus, että ihminen voisi täällä alhaalla saavuttaa täydellisen synnittömyyden; siis tilan, jossa viimeinenkin pahan vallan vastarintapesäke lihassa olisi tullut tapetuksi.

Tietoinen synti ON kuoletettava, sitä emme saa hyväksyä, siitä meidän on oltava erossa. Mutta toisin on lihassa asuvan synnin laita. Sen uusia pesäkkeitä paljastaa Jumalan Henki päivittäin ja siinä, juuri SIINÄ, meillä on jatkuva taistelu.

Jumalalle kiitos, myös lankeemuksista voidaan nousta. Sen Sana lupaa meille, mutta yksikin lankeemus on liikaa. Niihin emme saa tottua, niitä EI PIDÄ vähätellä.

Tarkoitin sinulle.

• Jonah kirjoitti:

Käsityksesi green tuntuu olevan, että kaikki muut, paitsi sinä, kirjoittavat täällä ihan mitä sattuu. Sinä ainoastaan kirjoitat totuutta.

Se osoittaa kuinka kohtelet uudestisyntyneitä Jeesukseen Kristukseen uskovia lähimmäisiäsi.

Mielenkiintosi näkyy kohdistuvan erikoisesti Semperiin ja toisinaan minuun, vaikka sen pitäisi kohdistua Jeesukseen Kristukseen ja raamatun sanomaan.
        Käyttäisit enempi aikaa raamatun sanoman tutkimiseen, kuin kanssaihmistesi arvosteluun.

Hyvää päivän jatkoa.

Ei näytä sulla olevan hyvä päivä kun vaikenet tuolla tavalla etkä vastaa. Oliko kysymys liian kiusallinen ?? Vasta nyt edes Greenille ja pysy tällä kerta asiassa mitä sulta on kysytty ???

• savonarola kirjoitti:

Ei näytä sulla olevan hyvä päivä kun vaikenet tuolla tavalla etkä vastaa. Oliko kysymys liian kiusallinen ?? Vasta nyt edes Greenille ja pysy tällä kerta asiassa mitä sulta on kysytty ???

Ja Semoer Rakas kirjoittaa ---> "Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu, ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen, jos "olette maistaneet, että Herra on hyvä.

Minä vastaan tähän ,,Hyvä niin tehdän kerta rysäyxillä mutta Semper luule siin lukevan,, Pankaa siis pois PIKKU HILJA koska hän puhuu koko ajan taistelusta joka on niinkuin joku maraton taistellu josta ei tuu mistään mitään hänen jaarittelujen muka koska hänen opetus on perinnäisopista että ihminen ei tule valmis mihinkään suunta täss maan päällä ja se on kyllä aivan iso b................

Ja Rakas Semper kirjottaa myös------> Rakkaani, niinkuin outoja ja muukalaisia minä kehoitan teitä pidättymään lihallisista himoista, jotka sotivat sielua vastaan,

Varnasti kehoitti PYHÄ HENKI Paavali ihan samoin pidäyttymään lihallisista himoista, jotka sotivat sielua vastaan. niinkuin hän Room 7 opettaa. Mutta me näemme ettei se ole mahdollista ihmisille vaan Jumalalle jolle kaikki on mahdollista niinkuinJeesus sanoi ja todisti opetuslapsille jotka olivat toivottomaassa tilassa kun selvis miten paljon Jumala heiltä vaatii..

• savonarola kirjoitti:

Savonarola.

Vastasin jo ylempänä viestissäni 13.1.klo 12:50 noihin pelastusasioihin, jotka green veti esille sotkeakseen aloituksen aihetta. Jos nyt niitä tarkoitit vastaamattomuudellani.

Aloituksen aihe oli tämä:

Php 3:12 Ei niin, että jo olisin sen [voittopalkinnon] saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
        Php 3:13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
        Php 3:14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.

En siis ole vielä saanut mitään synnittömyyden voittoseppelettä päähäni.
        Voittopalkintoa kohti rientäminen tarkoittaa jokapäiväistä taistelua lihan tahtoa vastaan ja yritän taistella ja kilpailla sääntöjen mukaan saadakseni voittoseppeleen.

2Ti 2:5 Eihän sitäkään, joka kilpailee, seppelöidä, ellei hän kilpaile sääntöjen mukaisesti.

Kilpailu on pitkän matkan kilpailu maratooni, joka kestää koko maallisen elämämme. Ja jatkuu maaliin asti, Jumalan valtakunnan portille asti. Vasta maalin saavutettuamme pannaan voittoseppele päähämme.

Voittoseppeleen voivat saada vain kilpailun osanottajat. Maratooniin osallistumattomia sivustakatsojia, jotka tien vierillä huutavat ja hosuvat ilmaan ”kannustaessaan” kilpailijoita ei seppelöidä ollenkaan.

• greeeeen

Sinua green n äyttää olevan mahdotonta saada ymmärtämään Sanan opetusta pyhityksestä ja synnin voittamisesta. Tiedätkö, miksi se on mahdotonta? Vastaan: siksi, koska olet sulkenut sydämesi totuudelta!

Hyökkäät jatkuvasti minua vastaan ja etsit väen vängällä ristiriitaa minun sanoistani. Ongelmasi ja sokea pisteesi on siinä, että luulet uskovan muuttuvan Kristuksen kaltaiseksi ilman taistelua lihassa asuvaa syntiä ja kiusausta vastaan.

'No pain, no gain' sanotaan arkisessa sananparressa englanniksi. Myös Raamattu julistaa "kärsimysten kautta voittoon ja vapauteen synnistä" -oppia monessa monessa kohdassa, esimerkiksi tässä:
        "Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli - sillä joka lihassa kärsii, se LAKKAA synnistä" 1.Piet.4:1

Saman tien kävi Mestarimme Jeesus vaeltaessaan kaikessa kiusattuna kuten mekin:
        "Ja niin Hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä Hän KÄRSI, kuuliaisuuden," Heb.5:8

Voitto kaikesta synnistä ja kaikista kiusauksista ei tule kerta rysäyksellä. MUTTA, siitä olen varma, että voitto tulee, kunhan uskollisesti kilvoittelemme ja suostumme kärsimään lihassamme.

Kärsimys aiheutuu siitä, että lihassa asuva himo ei enää saakaan tyydytystä; se ei enää saa tulla raskaaksi ja synnyttää syntiä. Liha protestoi ankarasi "kovaa kohtaloaan". Sitä taistelua riittää loppuun saakka; meidän on kiellettävä itsemme, s.o. taivutettava lihallinen mielemme ja tahtomme.

Summa summarum, lihassa asuu pelkkää pahaa aivan kuten Paavali todistaa Room.7.luvun loppuosassa. Lihasta päivittäin esiin nousevan pahan kuolettamisessa on pysyttävä uskollisena. Se on puhdistautumista kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta.

"Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa." 2.Kor.7:1

Semper hyvä, kun minä en edelleenkään ole sanonut, että kaikki tapahtuisi kertarysäyksellä tai ilman taistelua syntiä vastaan. MUTTA Raamattu kertoo täysin selvästi, ettei tuo kova taistelu jatku loputtomiin. Sinä et vain tätä voittoa ja rauhaa muille soisi... ehkäpä siksi, ettet ole itse siihen yltänyt...

17 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä.

18 Sillä sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa, ja he pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet.

19 Onhan teidän kuuliaisuutenne tullut kaikkien tietoon; sentähden minä iloitsen teistä, mutta minä tahtoisin teidän olevan viisaita hyvään, mutta taitamattomia pahaan.

20 Ja rauhan Jumala on pian musertava saatanan teidän jalkojenne alle. Herramme Jeesuksen armo olkoon teidän kanssanne.

(Room. 16:17-20)
        _______

23 Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen

(1. Tess. 5:23)

• greeeeen

Näytätkö, Semper, jo vihdoinkin Raamatusta kohdan ->

- jossa Paavali kertoo koko uskontiensä olleen (loppuun saakka) taistelua oman vanhan ihmisensä pahuutta vastaan.

- jossa Paavali sanoo kilvoittelun/kilpajuoksun tarkoittavan taistelua oman vanhan ihmisensä pahuutta vastaan.

• greeeeen
        savonarola kirjoitti:

Niinpä, savonarola, vastausta ASIAAN olisin Jonahilta toivonut. Taas kerran se jäi tulematta.

• greeeeen
        Jonah kirjoitti:

Savonarola.

Vastasin jo ylempänä viestissäni 13.1.klo 12:50 noihin pelastusasioihin, jotka green veti esille sotkeakseen aloituksen aihetta. Jos nyt niitä tarkoitit vastaamattomuudellani.

Aloituksen aihe oli tämä:

Php 3:12 Ei niin, että jo olisin sen [voittopalkinnon] saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
        Php 3:13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
        Php 3:14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.

En siis ole vielä saanut mitään synnittömyyden voittoseppelettä päähäni.
        Voittopalkintoa kohti rientäminen tarkoittaa jokapäiväistä taistelua lihan tahtoa vastaan ja yritän taistella ja kilpailla sääntöjen mukaan saadakseni voittoseppeleen.

2Ti 2:5 Eihän sitäkään, joka kilpailee, seppelöidä, ellei hän kilpaile sääntöjen mukaisesti.

Kilpailu on pitkän matkan kilpailu maratooni, joka kestää koko maallisen elämämme. Ja jatkuu maaliin asti, Jumalan valtakunnan portille asti. Vasta maalin saavutettuamme pannaan voittoseppele päähämme.

Voittoseppeleen voivat saada vain kilpailun osanottajat. Maratooniin osallistumattomia sivustakatsojia, jotka tien vierillä huutavat ja hosuvat ilmaan ”kannustaessaan” kilpailijoita ei seppelöidä ollenkaan.

Lukisitko, Jonah, ihan nöyrällä mielellä Raamatusta, mistä taistelusta Paavali kirjoittaa käyttäessään sanoja kilvoittelu ja kilpajuoksu.

• Jaak.3:12-16
        greeeeen kirjoitti:

Niinpä, savonarola, vastausta ASIAAN olisin Jonahilta toivonut. Taas kerran se jäi tulematta.

Eihän, veljeni, viikunapuu voi tuottaa öljymarjoja eikä viinipuu viikunoita? Eikä myöskään suolainen lähde voi antaa makeata vettä.
        13. Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.
        14. Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
        15. Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, RIIVAAJIEN viisautta.
        16. Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.

• greeeeen kirjoitti:

Green, vastasin tuolla ylempänä.

• greeeeen
        Jonah kirjoitti:

Green, vastasin tuolla ylempänä.

Niinpä näyt vastanneen, Jonah. MUTTA lisäksi suollat palstalle jatkuvasti arvioitasi minusta henkilönä. Keskustelisitko kerrankin ihan vain ASIASTA?!

Ja Jonah hyvä, minä en ole ottanut tässä(kään) mitään esille sotkeakseni aloituksen aihetta. Keskustelen siitä mielelläni.

Eli vastauksena esittämiini lisäkysymyksiin... sinun oppisi mukaan siis on tarvetta hyvään vaellukseen, mutta vain välttääkseen väliaikaisen 'pelastumattomuuden', ei välttyäkseen ikuiselta kadotukselta.

Uskotko muuten, että tuhat vuotta tarkoittaa tässäkin yhteydessä yhtä päivää?

• "Voittoseppeleen voivat saada vain kilpailun osanottajat. Maratooniin osallistumattomia sivustakatsojia, jotka tien vierillä huutavat ja hosuvat ilmaan ”kannustaessaan” kilpailijoita ei seppelöidä ollenkaan."

Noin on. Silti me kaikki kuollaan. Ollaan lenkillä tai ei. Eikä kuoleman takana ole muuta kuin lajillinen lisääntyminen. Tämä taas on aivan erilainen käsite raamatullinen manala-elämä.

• Rakas Jonah et ollenkkaan ymmärrä Raamatun sanoma ja sitä mitä PAAvali tarkoitti voittopalkinton saamisesta kun sun täytyy elinimioida sen unitarismisen ajattelutavan MUKAAN että joku putois pois tieltä suoraan helvettiin..

Kaikki tietää RAAMATUSTA ETTÄ MONI JÄÄ TIELLÄ KOSKA HEILLÄ EI OLE RAKKAUUTTA TOTUUTEEN ...

• Green: >>Näytätkö, Semper, jo vihdoinkin Raamatusta kohdan
      - jossa Paavali kertoo koko uskontiensä olleen (loppuun saakka)
      taistelua oman vanhan ihmisensä pahuutta vastaan.
      - jossa Paavali sanoo kilvoittelun/kilpajuoksun tarkoittavan taistelua
      oman vanhan ihmisensä pahuutta vastaan.

• greeeeen

Ei siis tullut pyydettyjä raamatunkohtia vieläkään, vaan taas vain pelkkää omaa tulkintaasi siitä, mitä Raamatussa tarkoitetaan.

• greeeeen kirjoitti:

Ei siis tullut pyydettyjä raamatunkohtia vieläkään, vaan taas vain pelkkää omaa tulkintaasi siitä, mitä Raamatussa tarkoitetaan.

Olihan siinä kolme Raamatunkohtaa tuossakin viestissäni (17.1.2012 15:07). Sinulle ei vain riitä mikään, vastarannan kiiskiseni greeen.

Mutta katsotaan, saammeko uusia keskustelijoita tänään aloittamaasi ketjuun. Pelkästään sinun kanssasi juupas-eipäs inttäminen ei ole kovin hedelmällistä puuhaa. Erityisen turhauttavaa se on siksi, että et ole rehellinen itsellesi etkä Jumalan Sanalle.

Snun lihasi EI ole pyhittynyt kuten yrität viestittää. Sinussa, se on sinun lihassasi ei asu mitään hyvää. Huomaa: ei mitään hyvää, vaan pelkästään pahaa ja kokonaan hylättävää, Kristuksen kanssa ristillenaulittavaa.

• greeeeen

Olihan siinä kolme Raamatunkohtaa tuossakin viestissäni (17.1.2012 15:07). Sinulle ei vain riitä mikään, vastarannan kiiskiseni greeen.

Mutta katsotaan, saammeko uusia keskustelijoita tänään aloittamaasi ketjuun. Pelkästään sinun kanssasi juupas-eipäs inttäminen ei ole kovin hedelmällistä puuhaa. Erityisen turhauttavaa se on siksi, että et ole rehellinen itsellesi etkä Jumalan Sanalle.

Snun lihasi EI ole pyhittynyt kuten yrität viestittää. Sinussa, se on sinun lihassasi ei asu mitään hyvää. Huomaa: ei mitään hyvää, vaan pelkästään pahaa ja kokonaan hylättävää, Kristuksen kanssa ristillenaulittavaa.

Olihan siellä kolme raamatunkohtaa, mutta eipä niissä edelleenkään sanota asioita niinkuin sinä väität.

Seuraavaksi voisit näyttää, missä olen sanonut lihan pyhittyvän! Aika moneen kertaan olen tuonut eteesi raamatunkohdat, joissa sanotaan, mitä lihalle on tapahtunut Kristuksen omien elämässä.

9 Älkää valehdelko toisillenne. Olettehan riisuneet yltänne vanhan minänne kaikkine tekoineen

10 ja pukeutuneet uuteen, joka jatkuvasti uudistuu oppiakseen yhä paremmin tuntemaan Luojansa ja tullakseen hänen kaltaisekseen.

______

24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen

• Aivan kuin sinä Rakas Semper olisit laatinut uuden AA nimettömät syntisten ohjelma jossa hokee kerran syntinen aina syntinen ,, kerran lihallinen aina lihallinen mutta taistelu pitää silti käydä vastaan ???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      231
      3038
    2. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      125
      2171
    3. Varattais lähihotellista

🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      218
      1726
    4. Nyt jäi velat perimättä

Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta
      Jämsänkoski
      14
      1705
    5. Martinan aussikulta, missä?

Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      292
      1540
    6. Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."

RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita
      Tv-sarjat
      47
      1277
    7. Haluaisin sun kanssa yhteisen

Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      51
      1243
    8. Mitä tekisit jos kaivattusi olisi

humalassa, kun tapaat hänet jossain seuraavalla kerralla?
      Ikävä
      110
      1065
    9. Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?

Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan
      Ähtäri
      58
      984
    10. Rakkauden kesä 2025

Oletko valmis? 🥰
      Ikävä
      92
      975
    Aihe