vieläkö kirkko vaatii kirkkovihkimyksen ehdoksi suoritettua rippikoulua? entäs kummiksi? luulisi että on sääntö löystynyt, kun ei kai enää kovin moni käy rippikoulua? jääkö siitä edes mitään merkintää minnekään, mietin vaan että jos joku riparia käymätön vain SANOISI, että juu käyty on.. ;) Niin tarkastaako sitä kukaan? ;)
Ilman rippikoulua naimisiin/kummiksi?
15
328
Vastaukset
- reuhkana
vai riittääkö kirkkovihkimykseen (avioliittoon siis) jos TOINEN puolisoista on käynyt ripparin?
mutta luulis joo, ettei sitä tarkasteta mitenkään, eli onko käyty tai ei.. - krunts
Rippikoulu ja konfirmaatio näkyvät kirkonkirjoista, tai siis seurakunnan sähköisestä rekisteristä.
- uskonnoton
Miksi vielä jollakin on hinkua kirkkohäihin tai kummiksi?
Minä en osallistu mihinkään kirkon järjestämiin rituaaleihin, kuten vauvojen pakkokastamiseen lahkon jäseniksi.
Mistä syystä menisin onnittelemaan ripillepäässyttä?
Onko kirkkohäistä mitään apua kenellekään, kun suurin osa pareista kuitenkin eroaa tai tekevät jotain aivan kamalaa, kuten olemme lehdistä lukeneet?
Hautaus on samanhintaista kirkkoon kuuluville ja kuulumattomille, joten ei sekään voi olla syy maksaa koko ikänsä kirkollisveroa.- Nyt puhun Jumalasta
"Minä en osallistu mihinkään kirkon järjestämiin rituaaleihin, kuten vauvojen pakkokastamiseen lahkon jäseniksi."
Lapset on pelastettava perisynniltä ja pirulta.
"Mistä syystä menisin onnittelemaan ripillepäässyttä?"
Koska hän on ottanut askeleen lähemmäksi kohti Jumalaa.
"Onko kirkkohäistä mitään apua kenellekään, kun suurin osa pareista kuitenkin eroaa tai tekevät jotain aivan kamalaa, kuten olemme lehdistä lukeneet?"
Jokainen mihen ja naisen liitto tarvitsee Herran siunauksen. Sitä suuremmalla syyllä on varottava loukkaamasta aviositeen pyhyyttä huorinteoilla.
"Hautaus on samanhintaista kirkkoon kuuluville ja kuulumattomille, joten ei sekään voi olla syy maksaa koko ikänsä kirkollisveroa."
Mistä voit tietää, mahtaako Herra laisinkaan kutsua taivaaseensa niitä, jotka lepäävät siunaamattomassa maassa? - evvk
Nyt puhun Jumalasta kirjoitti:
"Minä en osallistu mihinkään kirkon järjestämiin rituaaleihin, kuten vauvojen pakkokastamiseen lahkon jäseniksi."
Lapset on pelastettava perisynniltä ja pirulta.
"Mistä syystä menisin onnittelemaan ripillepäässyttä?"
Koska hän on ottanut askeleen lähemmäksi kohti Jumalaa.
"Onko kirkkohäistä mitään apua kenellekään, kun suurin osa pareista kuitenkin eroaa tai tekevät jotain aivan kamalaa, kuten olemme lehdistä lukeneet?"
Jokainen mihen ja naisen liitto tarvitsee Herran siunauksen. Sitä suuremmalla syyllä on varottava loukkaamasta aviositeen pyhyyttä huorinteoilla.
"Hautaus on samanhintaista kirkkoon kuuluville ja kuulumattomille, joten ei sekään voi olla syy maksaa koko ikänsä kirkollisveroa."
Mistä voit tietää, mahtaako Herra laisinkaan kutsua taivaaseensa niitä, jotka lepäävät siunaamattomassa maassa?evvk
- Piru Syntinen
Nyt puhun Jumalasta kirjoitti:
"Minä en osallistu mihinkään kirkon järjestämiin rituaaleihin, kuten vauvojen pakkokastamiseen lahkon jäseniksi."
Lapset on pelastettava perisynniltä ja pirulta.
"Mistä syystä menisin onnittelemaan ripillepäässyttä?"
Koska hän on ottanut askeleen lähemmäksi kohti Jumalaa.
"Onko kirkkohäistä mitään apua kenellekään, kun suurin osa pareista kuitenkin eroaa tai tekevät jotain aivan kamalaa, kuten olemme lehdistä lukeneet?"
Jokainen mihen ja naisen liitto tarvitsee Herran siunauksen. Sitä suuremmalla syyllä on varottava loukkaamasta aviositeen pyhyyttä huorinteoilla.
"Hautaus on samanhintaista kirkkoon kuuluville ja kuulumattomille, joten ei sekään voi olla syy maksaa koko ikänsä kirkollisveroa."
Mistä voit tietää, mahtaako Herra laisinkaan kutsua taivaaseensa niitä, jotka lepäävät siunaamattomassa maassa?Mistä voit tietää, mahtaako Herra kutsua taivaaseensa niitä ylpistyneitä, jotka pitävät omaa taivaspaikkaansa itsestäänselvyytenä ja kyseenalaistavat sen muiden kohdalla?
- 316
Kysymyksiisi vastaus.
1. Kyllä. 2 Kyllä. 3. Ei ole löystynyt.
4. Jää, tarkastetaan. - ----/////
Jumala ei ole avioliittoa asettanut, eikä Jeesuskaan vaikka oli Kaanaan häissä!
Kummi ei ole liioin Jumalan tai Jeesuksen asettama vaan lapsiakin tappaneen rikollisen kristinuskon keksintö ja sitäkään ei ole edes väärennetyssä raamatussa.
Ota myös huomioon, että Jeesus ei ole perustanut yhtään rikollisen kristinuskon seurakunnista / kirkoista!
Mieti, kuka perusti ja mitä se saa aikaan.... mm. ristiretket, pakanavainot, noirarovio rikokset murhineen, raiskauksineen, ryöstöineen jne... Satoja miljoonia ovat tappaneet.... lähimmäisiään luciferilaisittain rakastaen!!!- ------/////
Jeesus ei ole parustanut rikollisen kristinuskon seurakuntia, kirkkoja! luciferilaiset valehtelevat!
Jeesus ei ole myöskään jakanut virkoja piispoille, papeille jne!
Mieti kuka niitä on jakanut ja jakaa!!!
- Kehitys kehittyy
Japanissa vihitään pareja kirkoissa, jotka eivät ole oikeita.
Näyttelijä esittää pappia ja hoitelee vihkiseremonian.
Lysti kuitenkin maksaa jonkin verran.
Mitäpä luulet olisiko sinun mielestäsi Suomessa tilausta tälläiselle bisnekselle?
Tai olisitko sinä valmis menemään tällaisessa teatterikirkossa naimisiin, jossa ei tarvitse olla uskossa eikä kuulua seurakuntaan.?
Työttömät näyttelijät sais töitä ja papiksi kelpaa vaikka Jammu Siltavuori?
Nythän kaikki pervot ei pääse vihkimään?- 23
>>Mitäpä luulet olisiko sinun mielestäsi Suomessa tilausta tälläiselle bisnekselle?
Tai olisitko sinä valmis menemään tällaisessa teatterikirkossa naimisiin, jossa ei tarvitse olla uskossa eikä kuulua seurakuntaan.?>>
No eipä kaukaa liippaa nykyinenkään kirkon toiminta?
Palveluita tuotetaan kehdosta hautaan, mutta uskon perusasiat puuttuu.
= pelkkää teatteria?
- Tee näin
Jos sinä haluat kristillisen vihkimyksen, niin suorita se rippikoulu, äläkä rupea miettimään tarkastaako joku vai ei ja pystyisitkö sinä livahtamaan vihille ilman rippikoulua.
- perinnäis-säännöt
Tee näin. . .Ei ne käyneet Aadami ja Eevakaan mitään rippikouluja. Jumala teki Aadamin kylkiluusta Eevan ja antoi Aadamille puolisoksi, ei siinä muita pappeja tarvittu. Minkä Jumala on yhdistänyt, niin sen Jumala on yhdistänyt.
Ihmiset tekevät omia sääntöjään ja perinnäissääntönä menevät sitten sukupolvelta toiselle.
- Jeesuksen esimerkki
Koko kummi on tuulesta temmattua, eikä löydy Raamatusta. Jeesus näytti esimerkin kasteesta Hän käveli omin jaloin Johannes kastajan kastettavaksi Jordanin virralla, eikä siinä kummeja ja kummituksia tarvittu. Sellaiset kummitukset ovat ihmisten omia perinnäissääntöjä.
Me emme vieneet lapsiamme kastettavaksi vauvoina Väestörekisteristä tuli kirje ja siihen laitoimme nimet. Siunattu heitä kyllä on pienenä monikin on niin tehnyt. Jeesuskin otti lapsia syliinsä ja siunasi heitä - kummallista
Tultuani uskoon noin 30 vuotta sitten, siihen jäi kummiudet. Olin yhden tytön kummi purin sen mielestäni ja muutenkin pois koko kummiuden. Raamatustakaan en moista löytänyt.
Jokainen kohtaamani ihminen on lähimmäiseni ei siinä kummajaisia tarvita.
Itsellänikin oli kummi, kun kasvoin aikuiseksi en ollut lähelläkään samaa mieltä asioista mitä Raamattuun tulee. Hänestä ei ollut minulle opettajaksi sen jälkeen kun otin itse asioista selvää mitä Raamattu pitää sisällään, siihen jäi sekin kummius.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 83727
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 89673
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 107604
- 28540
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497