Ron Paul: Muut paitsi Romney luopukaa kisasta

Ron Paul 2012

9

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paulimme

      laskee varmaan itsensäkin niihin, joiden kannattaa heittää pyyhe kehään. Hyvä niin. Maailma tuskin kaipaa hänen laistaan äärioikeistolaista vanhoillista impivaaralaista änkyrää. Amerikkalaisten pitäisi opia ymmärtämään muita maita aikeisempaa enemmän eikä käpertyä sisäänpäin, kuten kyseinen papparainen esittää. Onneksi ei Suomen politiikoista yksikään esitä yhtä järjettömiä ajatuksia.

      • Paul 2012? YES

        Mitä sisäänpäin käpertymistä se on, jos haluaa sulkea valtaosan Yhdysvaltalaisista sotilastukikohdista maailmalta, joita on siis yli 750? Tai vetää (valta)osan Eurooppaan sijoitetuista jenkkisotilaista kotiin, joita on noin 80000?

        Siis kun Suomella, tai muilla pohjoismailla, tai vaikka Japanilla, tai Egyptillä, tai Espanjalla, tai Kanadalla, tai Brasilialla, EI ole maailmalla satoja tuhansia sotilaita ja satoja tukikohtia. Niin eihän nämä maat ole mitään sisäänpäin käpertyjiä. Siis väitäitkö Suomea kansakuntana sisäänpäin käpertyneenä vain sen takia että meillä ei ole em massiivista (suhteessa väkilukuun) sotilasläsnäoloa maailmalla?

        Mitä yritän sanoa, että Paulin politiikka ei ole isolatismia vaan ihan järkevää leikkaamista. On eri asia olla maailmanpoliisi tai ihan vaan normaali sivistynyt rikas länsimaa. Jenkit ovat jo pitkään haluneet olla valtavalla hinnalla maailmanpoliisi ja tunkea itsensä väkisin joka ikiseen konfliktiin mukaan, siinä missä muut länsimaat ovat olleet maltillisia, omien rajojensa sisällä pysyviä fiksuja, rauhaan pyrkiviä valtioita.


      • Järkevät leikkaukse
        Paul 2012? YES kirjoitti:

        Mitä sisäänpäin käpertymistä se on, jos haluaa sulkea valtaosan Yhdysvaltalaisista sotilastukikohdista maailmalta, joita on siis yli 750? Tai vetää (valta)osan Eurooppaan sijoitetuista jenkkisotilaista kotiin, joita on noin 80000?

        Siis kun Suomella, tai muilla pohjoismailla, tai vaikka Japanilla, tai Egyptillä, tai Espanjalla, tai Kanadalla, tai Brasilialla, EI ole maailmalla satoja tuhansia sotilaita ja satoja tukikohtia. Niin eihän nämä maat ole mitään sisäänpäin käpertyjiä. Siis väitäitkö Suomea kansakuntana sisäänpäin käpertyneenä vain sen takia että meillä ei ole em massiivista (suhteessa väkilukuun) sotilasläsnäoloa maailmalla?

        Mitä yritän sanoa, että Paulin politiikka ei ole isolatismia vaan ihan järkevää leikkaamista. On eri asia olla maailmanpoliisi tai ihan vaan normaali sivistynyt rikas länsimaa. Jenkit ovat jo pitkään haluneet olla valtavalla hinnalla maailmanpoliisi ja tunkea itsensä väkisin joka ikiseen konfliktiin mukaan, siinä missä muut länsimaat ovat olleet maltillisia, omien rajojensa sisällä pysyviä fiksuja, rauhaan pyrkiviä valtioita.

        leikkaukset ovat perusteltuja USA:n budjetinkin tasapinottamiseksi. Näet maailman täysin musta-valkoisena. Ajatustapasi on uskonnollinen. Iranin tapaan USA on sinulle aina väärässä oleva suuri saatana, joka pyrkii ulottamaan lonkeronsa mihin tahansa. USA ei ole kaikissa rähinöissä mukana. Mukana se on lähinnä siksi, että se on johtava sotilasmahti maailmassa.

        USA:n toiminnasta nostat esille jostain syystä vain sotilaspoliittisen puolen. Mitä mieltä olet esim. heidän kehityshankkeistaan Afrikassa ja sodan jälkeisessä Afganistanissa?

        USA:n.aan pitää suhtautua tasapuolisesti, Joskus se on oikeassa ja joskus väärässä. USA on käynyt monta täysin tarpeetonta sotaa. En kuitenkaan ymmärrä sinun uskonnollistyyppistä ajattelua siitä, miten USA on aina väärässä. Uskontosi mukaisesti me muut sitten olisimme niitä sivistyneitä ja fiksuja rauhaa rakastavia kansoja. Kuinka naivi oletkaan! Minun mielestäni esim. talibanien hallinnon kaataminen oli hyvä asia. Perustelen tätä erityisesti Afganistanin naisten ja tyttöjen asemalla. Tytötkin pääsevät jopa kouluun. Näin sivistymätön ja epäfiksu minä olen.

        Paulin osalta voisit ottaa kantaa hänen muihinkin kuin sotilaspoliittsiin näkemyksiin.


      • realiteetit nyt hei
        Järkevät leikkaukse kirjoitti:

        leikkaukset ovat perusteltuja USA:n budjetinkin tasapinottamiseksi. Näet maailman täysin musta-valkoisena. Ajatustapasi on uskonnollinen. Iranin tapaan USA on sinulle aina väärässä oleva suuri saatana, joka pyrkii ulottamaan lonkeronsa mihin tahansa. USA ei ole kaikissa rähinöissä mukana. Mukana se on lähinnä siksi, että se on johtava sotilasmahti maailmassa.

        USA:n toiminnasta nostat esille jostain syystä vain sotilaspoliittisen puolen. Mitä mieltä olet esim. heidän kehityshankkeistaan Afrikassa ja sodan jälkeisessä Afganistanissa?

        USA:n.aan pitää suhtautua tasapuolisesti, Joskus se on oikeassa ja joskus väärässä. USA on käynyt monta täysin tarpeetonta sotaa. En kuitenkaan ymmärrä sinun uskonnollistyyppistä ajattelua siitä, miten USA on aina väärässä. Uskontosi mukaisesti me muut sitten olisimme niitä sivistyneitä ja fiksuja rauhaa rakastavia kansoja. Kuinka naivi oletkaan! Minun mielestäni esim. talibanien hallinnon kaataminen oli hyvä asia. Perustelen tätä erityisesti Afganistanin naisten ja tyttöjen asemalla. Tytötkin pääsevät jopa kouluun. Näin sivistymätön ja epäfiksu minä olen.

        Paulin osalta voisit ottaa kantaa hänen muihinkin kuin sotilaspoliittsiin näkemyksiin.

        Jos Irak Afganistan ovat maksaneet noin 4 biljoonaa dollaria, ja hintalappu senkun kasvaa, kai olisi syytä katsoa peiliin ja miettiä hinta-hyötysuhdetta?

        Yhdysvallat ovat johtava sotilasmahti koska rahaa on pumpattu siihen kuin mustaan aukkoon. Tottakai kun maan talous on täysin kuralla, Ron Paulin ideoita lähdetään tukemaan. Hoidetaan ensin oma pesä kuntoon ja katsellaan sitten vasta muualle.

        Kehityshankkeet ovat ok. Niitä on about kaikilla länsimailla vireillä. Mutta on eriasia pystyttää yli 750 sotilastukikohtaa maailmalle kuin olla mukana kehityshankkeissa. Niiillä ei ole mitään tekemistä toisensa kanssa.

        Olen ateisti, joten en koe asiassa mitään uskonnollista. Hyvä että yksi pieni väestönosa maailmassa (afganistanilaiset naiset) pääsevät kouluun. Mutta samalla Afganistanissa on kuollut kymmeniä tuhansia siviilejä sotimisen takia. Plus sotilasuhrit päälle kaikilta osapuolilta.

        Olenko siis oikeassa että väität Suomea sisäänpäin kääntyneeksi maaksi, koska emme ylläpidä mitään sotilasnäkyvyyttä maailmalla poislukien rauhanturvaamistehtävät? Eli meidän tulisi pysyttää ainakin pari-kolme sotilastukikohtaa vaikka tähän naapurimaiden alueelle vain sen takia että olisimme ulospäin suuntautuneempia? Täh?


      • Sodat
        realiteetit nyt hei kirjoitti:

        Jos Irak Afganistan ovat maksaneet noin 4 biljoonaa dollaria, ja hintalappu senkun kasvaa, kai olisi syytä katsoa peiliin ja miettiä hinta-hyötysuhdetta?

        Yhdysvallat ovat johtava sotilasmahti koska rahaa on pumpattu siihen kuin mustaan aukkoon. Tottakai kun maan talous on täysin kuralla, Ron Paulin ideoita lähdetään tukemaan. Hoidetaan ensin oma pesä kuntoon ja katsellaan sitten vasta muualle.

        Kehityshankkeet ovat ok. Niitä on about kaikilla länsimailla vireillä. Mutta on eriasia pystyttää yli 750 sotilastukikohtaa maailmalle kuin olla mukana kehityshankkeissa. Niiillä ei ole mitään tekemistä toisensa kanssa.

        Olen ateisti, joten en koe asiassa mitään uskonnollista. Hyvä että yksi pieni väestönosa maailmassa (afganistanilaiset naiset) pääsevät kouluun. Mutta samalla Afganistanissa on kuollut kymmeniä tuhansia siviilejä sotimisen takia. Plus sotilasuhrit päälle kaikilta osapuolilta.

        Olenko siis oikeassa että väität Suomea sisäänpäin kääntyneeksi maaksi, koska emme ylläpidä mitään sotilasnäkyvyyttä maailmalla poislukien rauhanturvaamistehtävät? Eli meidän tulisi pysyttää ainakin pari-kolme sotilastukikohtaa vaikka tähän naapurimaiden alueelle vain sen takia että olisimme ulospäin suuntautuneempia? Täh?

        on vain yksi syy miksi USA:n talous on velkainen.

        Sotilashankkeet ja kehitysapuprojektit liittyvät toisiinsa monessa tapauksessa. Ei Afganistanissakaan olisi pystytty aloittamaan mitään kehityshanketta ilman talibanhallinnon kukistamista.

        Uskonnolla viittasin ajattelutapaasi.Se on uskonnollinen. Sen mukaan on olemassa hyvä ja paha. USA edustaa ehdotonta pahaa, joka pitää tuomita kaikilla mahdollisilla tavoilla. Haluan tasapuolisempaa suhtautumista kaikkiin maihin. Jokainen maa on joskus oikeassa ja joskus väärässä.

        Loppupäätelmissäsi ei ollut tolkua. Afganistanissa Suomi on sotilaallisesti mukana USA:n tavoin. Uskonnollisen ajattelutapasi mukaisesti tuomitset USA, mutta et Suomea. Olisit edes tässä tasapuolinen. Sisäänpäinkääntyneisyydellä viittasin Paulin laajempaankin pyrkimykseen vetää USA pois kansainvälisestä toiminnasta. Sotilaallinen puoli on vain yksi pieni osa sitä. Ei sellainen eristäytyminen enää ole mahdollista globalisoituneessa maailmassa.


      • pikkukorjaaja
        Sodat kirjoitti:

        on vain yksi syy miksi USA:n talous on velkainen.

        Sotilashankkeet ja kehitysapuprojektit liittyvät toisiinsa monessa tapauksessa. Ei Afganistanissakaan olisi pystytty aloittamaan mitään kehityshanketta ilman talibanhallinnon kukistamista.

        Uskonnolla viittasin ajattelutapaasi.Se on uskonnollinen. Sen mukaan on olemassa hyvä ja paha. USA edustaa ehdotonta pahaa, joka pitää tuomita kaikilla mahdollisilla tavoilla. Haluan tasapuolisempaa suhtautumista kaikkiin maihin. Jokainen maa on joskus oikeassa ja joskus väärässä.

        Loppupäätelmissäsi ei ollut tolkua. Afganistanissa Suomi on sotilaallisesti mukana USA:n tavoin. Uskonnollisen ajattelutapasi mukaisesti tuomitset USA, mutta et Suomea. Olisit edes tässä tasapuolinen. Sisäänpäinkääntyneisyydellä viittasin Paulin laajempaankin pyrkimykseen vetää USA pois kansainvälisestä toiminnasta. Sotilaallinen puoli on vain yksi pieni osa sitä. Ei sellainen eristäytyminen enää ole mahdollista globalisoituneessa maailmassa.

        Sen verran korjataan että Ron Paulin kampanjassa ei haluta irtautua normi kanssakäymisestä maiden väliltä.


    • paul for president

      Mielenkiintoisin yksityiskohta Paulin kampanjassa on se, että hän saa vaalirahaa aktiivisilta sotilashenkilöiltä tuplasti enemmän kuin muut republikaaniehdokkaat yhdessä. Lisäksi Paul on suosituin ehdokas 18-29-vuotaiden ryhmässä.
      Eli tästä voi päätellä Ron Paulin anti-war sanoman olevan erittäin suosittu juuri niiden ihmisten keskuudessa, jotka joutuvat tekemään sen varsinaisen sotimisen.
      Kukapa sitä toisaalta haluaisikaan sotia sodissa, joihin on menty väärin perustein ja jotka eivät ole saaneet perustuslaillista käsittelyä kongressissa, jotka uhkaavat tuhota maan talouden ja joiden hyötysuhde on vähintäänkin kyseenalainen?

    • Hyvä Ron

      Huntsman ja nyt tuoreeltaan Perry tippui pois. Eli Paulin ehdotus on saanut kannatusta. Nyt spekuloidaan kumpi on seuraava tippuja, Ginrich vai Santorum. Se kumpi sössii South-Carolinan, todnäk lähtee. Tai sitten tällä nykyisellä nelikolla mennään vielä kuukausi-pari. Romney julistaminen esivaalien voittajaksi on sekä ennenaikaista että typerää.

      • 14

        Taidat olla ainoa Ron Paulin kannattaja. Se on muuten Gingrich.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1125
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      85
      845
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      669
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      632
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      60
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      89
      445
    Aihe