Tässä on listan häntäpäästä 5 huonointa:
1. Mikkelin amk
2. Seinäjoen amk
3. Arcada
4. Turun kauppakorkeakoulu
5. Laurea
http://www.webometrics.info/top100_europe.asp?country=fi&submit=go
5 huonointa
13
2935
Vastaukset
- papa karvat
Miten katsottuna huonointa? Ja mikä koulutusohjelma? Kuulemma parhaat amk löytyvät itäsuomesta suurinpiirtein eli hassua että Mikkeli on listan ykkönen.
- Mikkelistä lähtöisin
Itse olen Mikkelistä (ja asunut siellä 20-vuotta) enkä astuisi jalallanikaan Mikkelin AMK:hon, ellei olisi pakko. Keskustan kampus on kyllä upea (moderni jne.) mutta siihen se sitten jääkin kyseisen koulun osalta.
Pari kertaa hain kyseiseen kouluun varana, jossen sattuisi muualle pääsemään. Ensimmäisen kerran ennen välivuotta (jos olisinkin jälkeenpäin päättänyt etten haluakaan pitää välivuotta, vaan opiskella) ja toisella kerralla Tampereen AMK:n yhteydessä. Molemmilla kerroilla olisin päässyt sisään Mikkelin AMK:hon, vaikka molemmat valintakokeet vedin läpi vitsillä. Mielestäni pisterajat lähes kaikkiin koulutusohjelmiin ovat todella alhaiset.
En sitten tiedä onko MAMK:issa jotkut tietyt koulutusohjelmat parempia (esim. tietotekniikka).
Tämä nyt VAIN oma mielipiteeni kyseisestä AMK:sta. - Mamk ihan ok
Mikkelistä lähtöisin kirjoitti:
Itse olen Mikkelistä (ja asunut siellä 20-vuotta) enkä astuisi jalallanikaan Mikkelin AMK:hon, ellei olisi pakko. Keskustan kampus on kyllä upea (moderni jne.) mutta siihen se sitten jääkin kyseisen koulun osalta.
Pari kertaa hain kyseiseen kouluun varana, jossen sattuisi muualle pääsemään. Ensimmäisen kerran ennen välivuotta (jos olisinkin jälkeenpäin päättänyt etten haluakaan pitää välivuotta, vaan opiskella) ja toisella kerralla Tampereen AMK:n yhteydessä. Molemmilla kerroilla olisin päässyt sisään Mikkelin AMK:hon, vaikka molemmat valintakokeet vedin läpi vitsillä. Mielestäni pisterajat lähes kaikkiin koulutusohjelmiin ovat todella alhaiset.
En sitten tiedä onko MAMK:issa jotkut tietyt koulutusohjelmat parempia (esim. tietotekniikka).
Tämä nyt VAIN oma mielipiteeni kyseisestä AMK:sta.Aika jännää, että arvostellaan Mamkia, vaikka ei olla opiskeltu siellä ollenkaan. Itse opiskelin Mamkissa, enkä voi verrata sitä muualle, kun en ole muualla opiskellut. Itse koin opetuksen tason yleisesti ottaen hyvänä ainakin hoitotyön puolella ja samaa sanoivat sosionomiopiskeliatkin. Mikkeli ei ole vetovoimainen opiskelukaupunki monen mielestä, koska se on pieni paikka, joten sisään otettujen pisteraja on alhaalla, mutta tämä ei tarkoita, että opetus on huonoa. Opetus on oltava hyvää, koska opiskelijat eivät ole siellä huippuja niin kuin vaikka jossain Metropoliassa. Hyvää opiskelijaa ei pääse pilaamaan edes huono ope, mutta huonon saa valmistumaan vain hyvä. Että näin minusta.
- Totta toinen puoli
Mamk ihan ok kirjoitti:
Aika jännää, että arvostellaan Mamkia, vaikka ei olla opiskeltu siellä ollenkaan. Itse opiskelin Mamkissa, enkä voi verrata sitä muualle, kun en ole muualla opiskellut. Itse koin opetuksen tason yleisesti ottaen hyvänä ainakin hoitotyön puolella ja samaa sanoivat sosionomiopiskeliatkin. Mikkeli ei ole vetovoimainen opiskelukaupunki monen mielestä, koska se on pieni paikka, joten sisään otettujen pisteraja on alhaalla, mutta tämä ei tarkoita, että opetus on huonoa. Opetus on oltava hyvää, koska opiskelijat eivät ole siellä huippuja niin kuin vaikka jossain Metropoliassa. Hyvää opiskelijaa ei pääse pilaamaan edes huono ope, mutta huonon saa valmistumaan vain hyvä. Että näin minusta.
"Hyvää opiskelijaa ei pääse pilaamaan edes huono ope, mutta huonon saa valmistumaan vain hyvä."
Saattaahan tuo olla noinkin. Olin Mikkelin amk:ssa opettajana muutaman vuoden ja voin vaan todeta, että haastetta löytyi. Opiskelijat piti saada valmistumaan, vaikka taso oli välillä harmittavan matala. Opettajat olivat huolissaan omasta työllisyydestään ja ottivat välillä vähän heikompiakin hakijoita sisään että saatiin koulutus alkamaan. Kun oli päästetty hakija sisään niin hänet piti saada kunnialla uloskin, koska eihän opiskelijalla voi teettää viittä vuotta turhaa työtä. Ei se aina kaikkien kohdalla pelkästään pedagogisella panostuksella tapahtunut, vaan kyllä jouduttiin laskemaan välillä vaatimustasoakin. Ykkösellä tuli päästetyksi läpi sellaisia tapauksia, että ei niillä taidoilla pärjää työssä.
Oli siellä Mikkelissä silti joka ryhmässä aina joitakin hyviäkin opiskelijoita ja heidän kannaltaan oli surku, että ei ehditty opiskella asioita paremmin kun valtaosa ryhmästä laahasi aina jäljessä. Ymmärrän hyvin niitä, jotka sieltä lähtivät ensimmäisen tai toisen vuoden jälkeen muualle.
Itsekin lähdiin Helsinkiin töihin heti kun sain paremmasta amk:sta työpaikan. On todellakin helpompaa tehdä töitä motivoituneitten ja hyvin valittujen opiskelijoiden kanssa. - Opiskelija MAMK 2010
Totta toinen puoli kirjoitti:
"Hyvää opiskelijaa ei pääse pilaamaan edes huono ope, mutta huonon saa valmistumaan vain hyvä."
Saattaahan tuo olla noinkin. Olin Mikkelin amk:ssa opettajana muutaman vuoden ja voin vaan todeta, että haastetta löytyi. Opiskelijat piti saada valmistumaan, vaikka taso oli välillä harmittavan matala. Opettajat olivat huolissaan omasta työllisyydestään ja ottivat välillä vähän heikompiakin hakijoita sisään että saatiin koulutus alkamaan. Kun oli päästetty hakija sisään niin hänet piti saada kunnialla uloskin, koska eihän opiskelijalla voi teettää viittä vuotta turhaa työtä. Ei se aina kaikkien kohdalla pelkästään pedagogisella panostuksella tapahtunut, vaan kyllä jouduttiin laskemaan välillä vaatimustasoakin. Ykkösellä tuli päästetyksi läpi sellaisia tapauksia, että ei niillä taidoilla pärjää työssä.
Oli siellä Mikkelissä silti joka ryhmässä aina joitakin hyviäkin opiskelijoita ja heidän kannaltaan oli surku, että ei ehditty opiskella asioita paremmin kun valtaosa ryhmästä laahasi aina jäljessä. Ymmärrän hyvin niitä, jotka sieltä lähtivät ensimmäisen tai toisen vuoden jälkeen muualle.
Itsekin lähdiin Helsinkiin töihin heti kun sain paremmasta amk:sta työpaikan. On todellakin helpompaa tehdä töitä motivoituneitten ja hyvin valittujen opiskelijoiden kanssa.Itse opiskelin mamk:issa pari vuotta yli odotetun ajan, enkä todellakaan saanut mitään säälipisteitä - edes toivottomalta tuntuvassa loppuvaiheessa. Kursseista tuli yleensä täysin odotetun mukaisia arvosanoja (minun tapauksessani yleensä 0-3), eli vain opiskelemalla pärjää.
Omakohtaisen kokemuksen (tietojenkäsittely) mukaan kursseilla ei todellakaan käyty asioita heikompien tahdissa, vaan "jos juna jätti, niin se jätti". Toki apua sai aina kysyttäessä, mutta uusiin sisältöihin mentiin aina suunnitellun aikataulun mukaisesti. Varaa myöhästymisiin ei ollut. Tietenkin tilanne voi olla toinen esimerkiksi käden taitoja vaativilla linjoilla (sähkö, puumateria jne.), joissa asioiden hallitsemattomuus voi olla jo turvallisuusriski.
Mielestäni on siis hyvin paljon itsestä kiinni, miten mamk:issa suksi luistaa -opettajista tai opiskeluympäristöstä se harvemmin jäänee kiinni.
- Verdo
Ite opiskelin Mamkissa ympäristötekniikan inssiksi... En osaa opetuksen tasoa vertailla muihin mutta kyllä siellä jotain oppia jäi päähän. Ja toisesta opiskelijakesästä lähtien oman alan hommia riittäny niin paljon kuin jaksaa tehdä. Tosin ei tää terveystarkastajan jobi nyt liene mikään maailman halutuin. Ihan kohtalaista palkkaa saa mut työssä pitää olla kyllä paksuhko nahka, välillä tulee kuraa niskaan ihan kunnolla ja kielteistä julkisuutta paikallislehdissä. Omat opiskelukaveritkin työllistyny ihan hyvin sekä julkiselle että yksityiselle sektorille, osa tosin lähti valmistumisen jälkeen jatko-opiskelemaan ja osa tekee ihan muita hommia. Mut omalla alalla Mamkilla on ainakin hyvä maine.
- Missä muut?
Otit kai huomioon, että 13 suomalaista amk:ta puuttuu vertailusta kokonaan. Mukana on varmasti Mikkeliä huonompia.
- No niinpäs puuttuu
Aivan näin. Listalle oli päässyt Suomesta vain 33 korkeakoulua. Analysoituja korkeakouluja oli 15 000 ja mukaan listaukseen oli kelpuutettu 5000 parasta.
Suomen sijoitus kokonaisvertailussa on vain 43, ja se johtuu juurikin noista huonoista amkeista, jotka eivät ole edes listalla. Puuttuu siitä ainakin Kajaanin, Kemi-Tornion, Satakunnan ja Keski-Pohjanmaan amk ... onko niitä tosiaan 13, jotka on tipahtaneet?
- Huonoista huonoimmat
Hei, noi oli 5000 parhaan korkeakoulun listalle päässeistä huonoimmat. Oikeasti huonoimmat tulee tässä:
5019 Rovaniemen ammattikorkeakoulu
5069 Satakunnan ammattikorkeakoulu SAMK
5352 Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu
5352 Kemi-Tornion Ammattikorkeakoulu
5363 Teatterikorkeakoulu
5539 Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
5636 Högskolan på Åland
6061 Kajaanin ammattikorkeakoulu
6254 Yrkeshögskolan Novia
7109 Humanistinen Ammattikorkeakoulu
7394 Academy of Fine Arts Helsinki
8538 Saimia Saimaan ammattikorkeakoulu
10132 Poliisiammattikorkeakoulu
http://www.webometrics.info/rank_by_country.asp?country=fi- Mikkeliäkin huonomma
Niin sitä vaan että elekää sitä Mikkelin amkia aina haukkuko, koska on noin monta, jotka on vielä Mikkeliäkin huonompia. Hännänhuippu on poliisit.
- Pohjanmaalle?
Eli Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu on kolmanneksi huonoin suomenkielisitä amkeista - ellei lasketa poliiskoulua. Eipä ihme että ne mainostaa niin kovasti niitten englanninkielisiä koulutusohjelmia. Niihin on varmaan helppo päästä!
- jep jep.
Saimia on kyllä ihan oikeassa kohtaa listaa.
- pölöltttt
Mitäs nuo Teatterikorkeakoulu ja Poliisiammattikorkeakoulu? Ihan omaa luokkaansa ja eikö muualla Suomessa ole vastaavia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911087
- 123860
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103825"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 68559
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
- 50463