Kuntosali ja juokseminen ?

Mr Kukkakeppi

Aloitin tässä joku aika sitten kuntosalilla käynnin ja tuloksia on tullut ihan mukavasti. Kuitenkin ennen salilla käyntiä kävin paljon juoksulenkillä. Nyt kun, tuo kuntosali tuli kuvioihin ja myös huonommat kelit, niin on jäänyt tuo lenkkeily vallan pois. Eli nyt olis tarkoitus tässä kelien parantuessa taas nostaa sitä kuntoa ylös lenkillä käymisen merkein. Olisi kuitenkin hyvä asia olla se hyvä kunto, kun kerran on armeija edessä kesällä. Mutta miten kannattaisi nyt toimia sen suhteen, kun haluan vielä käydä kuntosalilla ja hankkia sitä lihasmassaa? Tärkeintä olisi siis pitää/saada lisää lihasmassa ja samalla hankkia kunto paremmaksi ilman, että tulisi poltettua kaikki lihakset pois juoksemalla. Riittääkö jos syön yli kulutuksen ? Vai mitä pitäisi tehdä ?

5

322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HP00

      itsellä sama ongelma, kertokaahan joku fiksu!

    • Kyllä,

      lihakset säilyy, jos et ihan maratoonariksi ala

      • PersonalTrainer_**

        Intissä väistämättä ne lihat lähtee kävelemään, kun ei pääse trenaamaan usein/ruokaliut on mitä on (proteiinin saanti liian pientä). Mutta lihasmuistilla ne saa nopeasti takasin plussakaloreiden kera.

        MItä juoksemiseen tulee, niin kauhean pitkiä lenkkejä ei suositella jos bodailee. 30-45min max. Tärkeintä on kuitenkin nauttia ennen harjoitusta proteiinia hiilaria hieman ja sama juttu heti lenkin jälkeen. Heraproteiinia 25-30g hedelmä ja sama juttu treenin jälkeen tai palautumisjuoma (hera maltodekstriini erikseen sekoitettuna halpaa). Jos juoksee paljon niiin pitää syödä paljon, mutta pitää valita jompi kumpi jos haluaa kunnolla kehittää lihasmassaa. Pitkäkestoinen juoksu ja bodailu ei sovi yhteen, tästä on puhuttu paljon. Sen sijaan kannattaa keskittyä lyhyisiin vetoihin. Mäkijuoksu ja spurtit. Näistä on hyötyä salille asti ja jopa lihasmassan kasvatukseen, koska intervalli tyyliset kaikki irti vedot aktivoi samoja tyypin II-B lihassoluja kuin salitreeni ja rasvanpoltto on myös omaa luokkaansa tutkimusten mukaan. Kunto kasvaa varsin mukavasti. 3000cooper on helppo intissä jos on vetänyt mäkijuoksua/spurttia ja ei ole lihava.

        Mutta teki mitä teki, niin ruokaa naamariin ja varsinkin proteiinia 200-300g/pvä painosta riippuen ja sopivasti lepoa ja paljon unta!

        Ja kun treenaa usen ja monipuolisesti niin pitää hommata hyvät lisäravinteet tukemaan harjoittelua, jotta palautuminen on parasta. Täältä tilaisin halvimmat lisäravinteet pienellä postikulurajalla. Tarvitset seuraavia:
        - Heraproteiini katso Self 4kg 59,90e (heraisolaatti, markkinoiden halvin hinta! ) Löytyy myös 1kg ja 2kg purkit. Tämä on laatuprodea ei mitään pierettävää halpaa.
        -Monivitamiini, C-vitamiini, D-vitamiini sekä Omega3
        -Jos tekee palautusjuoman itse, niin tuolta löytyy maltodekstriiniä, joka siis tankkaa lihaksien hiilarivarastoja juoksu/salitreenin jälkeen. Aina otettava proteiinin kanssa.<

        www.ebn.fi


      • Mr. Kukkakeppi
        PersonalTrainer_** kirjoitti:

        Intissä väistämättä ne lihat lähtee kävelemään, kun ei pääse trenaamaan usein/ruokaliut on mitä on (proteiinin saanti liian pientä). Mutta lihasmuistilla ne saa nopeasti takasin plussakaloreiden kera.

        MItä juoksemiseen tulee, niin kauhean pitkiä lenkkejä ei suositella jos bodailee. 30-45min max. Tärkeintä on kuitenkin nauttia ennen harjoitusta proteiinia hiilaria hieman ja sama juttu heti lenkin jälkeen. Heraproteiinia 25-30g hedelmä ja sama juttu treenin jälkeen tai palautumisjuoma (hera maltodekstriini erikseen sekoitettuna halpaa). Jos juoksee paljon niiin pitää syödä paljon, mutta pitää valita jompi kumpi jos haluaa kunnolla kehittää lihasmassaa. Pitkäkestoinen juoksu ja bodailu ei sovi yhteen, tästä on puhuttu paljon. Sen sijaan kannattaa keskittyä lyhyisiin vetoihin. Mäkijuoksu ja spurtit. Näistä on hyötyä salille asti ja jopa lihasmassan kasvatukseen, koska intervalli tyyliset kaikki irti vedot aktivoi samoja tyypin II-B lihassoluja kuin salitreeni ja rasvanpoltto on myös omaa luokkaansa tutkimusten mukaan. Kunto kasvaa varsin mukavasti. 3000cooper on helppo intissä jos on vetänyt mäkijuoksua/spurttia ja ei ole lihava.

        Mutta teki mitä teki, niin ruokaa naamariin ja varsinkin proteiinia 200-300g/pvä painosta riippuen ja sopivasti lepoa ja paljon unta!

        Ja kun treenaa usen ja monipuolisesti niin pitää hommata hyvät lisäravinteet tukemaan harjoittelua, jotta palautuminen on parasta. Täältä tilaisin halvimmat lisäravinteet pienellä postikulurajalla. Tarvitset seuraavia:
        - Heraproteiini katso Self 4kg 59,90e (heraisolaatti, markkinoiden halvin hinta! ) Löytyy myös 1kg ja 2kg purkit. Tämä on laatuprodea ei mitään pierettävää halpaa.
        -Monivitamiini, C-vitamiini, D-vitamiini sekä Omega3
        -Jos tekee palautusjuoman itse, niin tuolta löytyy maltodekstriiniä, joka siis tankkaa lihaksien hiilarivarastoja juoksu/salitreenin jälkeen. Aina otettava proteiinin kanssa.<

        www.ebn.fi

        Kiitti neuvoista. Tarkoitus olisi pikku hiljaa kehittää kunto takaisin, joten spurtteja tulee todennäköisesti tehtyä. Alussa varmaan lenkit kestää hiukan kauemmin eli jopa tunnista ylöspäin, mutta suurin osa on vain reipasta kävelyä. Sitten myöhemmin, kun pystyy juoksemaan paremmin, pitää muistaa tuo 30-45 min sääntö.

        Tuosta cooperista sen verran, että jotenkin epäilen tuota 3000 m. Itse juoksin syksyllä 2400 m, kun olin pitänyt muutaman viikon lenkkitauon. Alkuvauhti oli kyllä sellaista, että 3000 m menisi rikki, mutta sitten vaan tahti hidastui. Mutta en sitten rehellisesti tiedä miten asia on ^^


    • Itse juoksen

      talvella mäkijuoksuja (piikkisauvojen kanssa), kun liukasta ja pakkasta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe