Turvalliset kuljettajat liikenteessä?

paskakuula..

Perjaintaina tuli kaunis keli ajella ja olihan tuota jo torstainakin
lunta tuiskutellu. Tuli heitettyä keikka hesaan ja tul paluukeikkakin sieltä taas takaisin ja ajelin turunväylää siis espoon ja hesan väliä. Ohituskaista oli hiukan
lumenpöpperöinen varsinkin siellä missä se kaista OIKEASTI menee,
no kyllä siellä viellä pystyi ajamaan ihan hyvin. Ajoinkin sinne uuden
ladun missä se kaista oikeasti menee eikä keskellä tietä!

Oikeallakaistalla mateli sitten turvallista ajamista letkoja jotka
ajoi suurinosa 10-20 metrin väleillä toisiinsa ja välillä jokunen
ihan jonkun takakontissa melkein kiinni. Onko tätä sitä turvallista
ajamista kun ajetaan hiljempaa arviolta 70km/h mutta sitten
stressataan edellä olevaa ja roikutaan liian lähellä?
Suurin pelko mulla oli mikä oli siis koko ajan kirkkaana mielessä
että varaudu siihen että kohta joku turvallinen kuski koukkaa eteen
tuolta oikealtakaistalta. Tosin itseasiassa kun ajoin siellä missä
ohituskaista oikeasti menee ja jos oikealtakaistalta joku olisi vaihtanut
kaistaa niin se olisi mennyt sille keskimmäiselle kaistalle.
Talvisin nuo kaistat menee vähän eripaikoissa aika monilla.

Ps pidin sellasta 10-20km/h suurempaa nopeutta kuin oikeallakaistalla
körryyttäjät eli pitää se nopeusero turvallisuus huomioida sitten
eikä pitää itseään mitään yliluonnollisia ajotaitoja omaavana
kuitenkaan.

13

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meneppä tutkimuksiin

      Siis tuosta sekoilusta nyt ei tiedä millä kaistalla ajoit, välillä ajoit oikealla ohituskaistalla ja välillä teit uutta uraa oikealle kaistalle, taidat varmaan olla turust kun et oikein tiedä kumpi kaista on ohituskaista.

      • pöö....

        Missä siinä luki että on ajanut oikealla kaistalla?
        Kirjoituksessa lukee että ajoi ohituskaistalla.


      • ime munaasi mulkku
        pöö.... kirjoitti:

        Missä siinä luki että on ajanut oikealla kaistalla?
        Kirjoituksessa lukee että ajoi ohituskaistalla.

        Ai missäkö luki, kaiva samalla persettäsi kun luet uudestaan, siellä välissäpä tietenkin, vituun homo saaatana,


      • Stadi
        pöö.... kirjoitti:

        Missä siinä luki että on ajanut oikealla kaistalla?
        Kirjoituksessa lukee että ajoi ohituskaistalla.

        Sanoi käyneensä hesassa ja puhui Turunväylästä. Tiedoksi hänellekin, että hesa on Helsinginkatu ja stadi on stadi, mutta eihän sitä maalaisjuntit ymmärrä, että missä oikeastaan kävi.


      • Hesa haisee!!
        Stadi kirjoitti:

        Sanoi käyneensä hesassa ja puhui Turunväylästä. Tiedoksi hänellekin, että hesa on Helsinginkatu ja stadi on stadi, mutta eihän sitä maalaisjuntit ymmärrä, että missä oikeastaan kävi.

        No tämähän olikin pirun tärkeä ja kiinnostava tieto! Hesa ja stadi on Helsinkiä eikä mitään muuta. Siis pieni kyläpahanen jota paikalliset suureksi kaupungiksi kuvittelevat.Kymmenissä oikeissa kaupungeissa maailmalla on jo esikaupungit suurempia ja väkirikkaampia.


    • P Ö Ö

      AIVAN MAHTAVAA!!!!
      Sinä olet täydellisyys, teiden kuningas ja vieläpä Turusta suomen per...stä. Kaikki muut ovat pelkkiä nollia, mutta Sinä taitavin. KUMARRAMME SINULLE!!!

    • börje-liisa

      Hän todella on keskimääräistä parempi kuljettaja. Ihailen kovasti. Voisiko saada fanipostia suoraan sähköpostiin?

    • Mää tiärä

      Turkulaisessa tunnelissa on kuusi kaistaa........ joista neljä istuu auton sisällä !

    • ksoll

      Näitä riittää "turvallisia" kuskeja, ajetaan 10 metrin päässä edellä olevasta.
      Sitten kun näillä menee malttia niin tekevät jonkun hasardi koukkauksen
      ohituskaistaa ajavan eteen. Liittymien kohdalle tiivistetään jono sitten
      vielä 5 metrin väleille ettei vaan menetä näitä kuuluisia oikeuksiaan.
      Lopputulos on se että jos kukaan vatipää ei onnistu ajamaan kolaria
      niin sitten liikenne seisoo motarilla.

      On se hyvä että tulee noita metroja, ihan syystäkin.

    • nopeusrajoitus 100

      Eikös se ohituskaista ole siellä Salon seudulla? Vai oliko se ryömintäkaista? Pitkä mäki jossa raskaan kaluston vauhti voi hiipua.

      Vasen kaista on se mikä on oikean kaistan vieressä, eikä oikealta saa moottoritiellä ohittaa.

      Muutoin aloitus oli hyvä, ainostaan tuo ohituskaista on hassu sanavalinta kun ei sellaista löydy lakitekstistä. Pelkkiä ajokaistoja.

      • Ehkä ei lakitekstist

        Kyllä nykyään näkee lisäkylteejä jossa lukee ohituskasitan alkuun X km. Nekö eivät ole sitten "virallisia" kylttejä?


      • Betonijaloittelija
        Ehkä ei lakitekstist kirjoitti:

        Kyllä nykyään näkee lisäkylteejä jossa lukee ohituskasitan alkuun X km. Nekö eivät ole sitten "virallisia" kylttejä?

        Ovathan ne virallisia, mutta lakitekstissä "ohituskaistalla" ei ole mitään erityistä määritelmää. Tieviranomainen sanoo niitä ohituskaistoiksi ja me muut ymmärrämme suunnilleen mistä on kyse. Jos joku ymmärtää vähän väärinkin, se ei haittaa. Ohituskaistan olemassaolo kun ei velvoita kuljettajaa mihinkään sellaiseen, mistä ei muualla ole säädetty.


      • vcedece

        Ok, moni ei tosiaan tiedä sitä, nopeusrajoitushan koskee molempia kaistoja.
        Mutta ilmankos niitä tulppia nykyään matelee vasemmallakaistalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      58
      1685
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1260
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      654
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe