Kysymys Semperille ja Jonahille

greeeeen

Esitän asian hyvin lyhyesti.

Mitä väärää on tässä väitteessä:

Olen saanut Jumalalta voiman vastustaa syntiä.

?

21

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onko se

      ' voima ' miltään osin puutteellinen?

    • Hyvä aloitus Rakas Green ja minäkin vastustan synnin uskovissa kovalla käskynsanalla älä enä tee syntiä !!

      Luuk. 17:3

      Pitäkää itsestänne vaari! Jos sinun veljesi tekee syntiä, niin nuhtele häntä, ja jos hän katuu, anna hänelle anteeksi.

      Joh. 5:14

      Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi".

      • greeeeen

        On mielenkiintoista, että Semper sanoo itsekin, että tietoinen synti on voitettavissa, mutta kun toinen uskova kertoo, että on saanut Jumalalta voiman vastustaa syntiä, ei Semper pysty sitä hyväksymään.

        Näyttää siltä, että Semper uskoo Raamatun sanaan ainoastaan teoriassa, tai sitten hän ei vain yksinkertaisesti pysty sulattamaan sitä, että jotkut muut ihmiset ovat uskontiellään pidemmällä kuin hän itse.

        Semper kertoo omasta kovasta taistelustaan syntiä vastaan, jota käy 'nyrkki silmän alle' -asenteella (kuvainnollisesti). Tätä taistelua hän kertoo käyvänsä jatkuvasti, vaikka on käsittääkseni ollut uskossa jo kymmeniä vuosia.

        Raamattu lupaa sen, mitä 'ei nimmaria' kertoo itselleen tapahtuneen, mutta Semper ei sitä hänelle(kään) tunnu suovan. Miksi? Siksikö, ettei ole itse päässyt 'itsensä pieksemistä' pidemmälle?!


    • Pysy vahvana loppuun asti, sillä ...

      Matteus 24
      13 "Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu."

    • * Ekivaarin vaan pitäis ensin pelastua. Omatekoinen mielenneiryytä syntynyt satu jeesus ei voi pelastaa, tosi se on , ekivaari.
      * Vain Gogatalla henkensä ja verensä sekä ruumiinsa uhrannut Jumalan Poika Jeesus Kristus, joka tuli alas taivaasta, voi pelastaa. Älä pidä muita jumaiai minun rinnallani. Vain Jeesus on Jumala joka voi, ja jolla ainoalla on elämä itsessään, voi sen antaa myös katuville ja synnin sairaille.

      • Ei kukaan voi itseänsä pelastaa. Se on Jumala joka pelastaa:

        Itse olen usein luullut olevani kuolemaan tuomittu, etten luottaisi itseeni, vaan Jumalaan, joka kuolleet herättää. Hän pelasti minut niin monesta, suuresta kuolemanvaarasta, ja yhä pelastaa, ja häneen olen pannut toivoni, että hän vielä vastakin pelastaa, eikä ihmiset voi sitä estää. [2.Kor.1:9]

        1. Pietarin kirje 1
        3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,"


    • Vastaan lyhyesti: ei siinä mitään väärää ole. Miksi kysyt?

      • greeeeen

        Miksi ihmeessä sitten jonkun (etenkin tietyn henkilön) kertoessa noin olevan omassa elämässään, alkaa sinun taholtasi hirveä irvailu, syytökset omavanhurskaudesta ja höpötykset oman lihansa pyhittämisestä/oman lihansa pyhittäneistä uskovista!?

        Ja yleensä perässä seuraa samanmielinen veljesi Jonah (kuten itseänne nimitätte) omine ilkeine kommentteineen.

        Alla oleva linkin takaa löytyvässä viestissäkin Jonah rientää taas avuksesi ja yrittää todistella 'ei nimmarin' kirjoittavan vastoin Raamatun sanaa. Sellainen 'pieni mutta' vain, että ensimmäisen asiaanne tukemaan tarkoitetun raamatunkohdan Jonah tempaisi vanhasta testamentista, ja kahdesta muusta hän jätti seuraavat, vainoamaanne kirjoittajaa tukevat, jakeet pois.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10388530#comment-53224287

        Mikä ihme teidät kaksi saa toimimaan noin?
        _______

        Semper, sinä VALEHTELET meistä jatkuvasti! En ole koskaan sanonut lihan pyhittyvän, eikä sitä tee 'ei nimmariakaan'!

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10398936#comment-53255536

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10368373#comment-53101333


    • Eiköhän sinun 'kuplettisi' juoni ole selvinnyt jo useimmille.

      Minulla ei ole nyt, ei ainakaan ennen iltaa, enempää aikaa setviä sinun omatekoisia sekaannuksiasi. Olen pahoillani, että en pysty havainnollistamaan uskovan kilvoitusta, kristityn vaellusta, niin taitavasti, että ymmärtäisimme toisiamme.

      Sitäpaitsi, enkös luvannut pitää paussia sinun suuntaasi sentähden, että ainoa tarkoituksesi ilmeisesti on saada minua kiedottua omien vyyhtiesi (valheittesi?) verkkoon.

      Kilvoitellaan green hyvä uskon kilvoitus ja tartutaan kiinni iankaikkiseen elämään, johon Jumala meitä kutsuu, 1.Tim.6:12.

      Vaikka meille on luvattu voima vastustaa syntiä, me elämme silti armon varassa. Ilman armoa emme pärjää hetkeäkään - et sinä, en minä eikä ei-nimmari tai kukaan muukaan - muistetaan se.
      Voitto synnistä on luvattu, mutta nöyryydessä on pysyttävä.

      • greeeeen

        Eli taas kerran sinulla, Semper, on 'hyviä syitä' olla vastaamatta minulle ja olla ottamatta vastuuta teoistasi...

        Omat viestisi kertovat kyllä sen, mistä on todella kyse. Voimme tarvittaessa tarkastella niitä lisääkin.


      • toivottavasti
        greeeeen kirjoitti:

        Eli taas kerran sinulla, Semper, on 'hyviä syitä' olla vastaamatta minulle ja olla ottamatta vastuuta teoistasi...

        Omat viestisi kertovat kyllä sen, mistä on todella kyse. Voimme tarvittaessa tarkastella niitä lisääkin.

        Katsotaanpa ottaako Semper edes tällä kertaa vastuuta.


    • lyhyesti

      Sinä valehtelet ja ylpeilet.

      • greeeeen

        Ja sitten voitkin varmasti esittää perustelut väitteellesi...


      • lyhyesti
        greeeeen kirjoitti:

        Ja sitten voitkin varmasti esittää perustelut väitteellesi...

        Sinulle on esitetty ihan riittävästi perusteluja, en enää heitä helmiä sioille.


      • greeeeen
        lyhyesti kirjoitti:

        Sinulle on esitetty ihan riittävästi perusteluja, en enää heitä helmiä sioille.

        No johan olikin 'hyvät perustelut'...


    • raamatusta

      Jaakobin kirjeestä

      Luku 4:1-3 ja 11,12

      1. Mistä johtuvat riidat ja taistelut teidän keskuudessanne?
      Eivätkö HIMOISTANNE, jotka sotivat jäsenissänne?

      2. Te himoitsette, eikä teillä kuitenkaan ole.
      Te murhaatte ja kiivailette, ettekä voi saavuttaa.
      Te riitelette ja taistelette. Teillä ei ole siksi, ettette ano [Jumalalta armoa ja apua]

      3. Te anotte, ettekä saa, koska ANOTTE väärässä tarkoituksessa, kuluttaaksenne sen HIMOISSANNE.

      11. Älkää panetelko toisianne, veljet.
      joka panettelee tai tuomitsee veljeään, panetteelee lakia ja tuomitsee lain, sinä et ole sen noudattaja, vaan sen tuomari.

      12. Yksi on lainsaatäjä ja tuomari, Hän joka voi pelastaa ja tuomita kadotukseen.
      mutta kuka olet sinä tuomitsemaan lähimmäistäsi.

      Paavalin ensimmäisestä kirjeestä Korinttolaisille

      Luvut 1:10-13 ja 4:6,7 ja 11:17-19

      1:10-13

      10. Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä kehotan teitä, veljet, että kaikki olisitte puheessa yksimielisiä ja ettei teillä olisi erimielisiin ryhmiin jakaantumisia, vaan ette teillä olisi sama mieli ja ajatustapa.

      11. Olen näet Kloen perheväeltä kuullut, ette teillä, veljeni, on riitoja keskuudessanne.

      12. Tarkoitan sitä, että joku teistä sanoo: minä olen Paavalin puolta, toinen: minä Apolloksen, joku taas: minä Keefaan, joku vielä minä Kristuksen.

      13. ONKO KRISTUS JAETTU? eihän Paavali ole ristiinnaulittu teidän puolestanne? vai onko teidät kastettu Paavalin nimeen?

      4:6,7

      6. Ettekö tiedä, että vähäinen määrä hapatetta hapattaa koko taikinan.

      7. Peratkaa pois vanha hapantaikina ette teistä tulisi uusi taikina.

      11:16-19

      16. Mutta jos joku haluaa väittää vastaan, niin tietäköön, ettei meillä ole sellaista tapaa, eikä Jumalan surakunnalla.

      17. Tätä käskiessäni minä en kiitä sitä, että kokoontumisenne ei tee teitä paremmiksi VAAN PAHEMMIKSI.

      18. Olen ensiksikin kuulut, että seurakunnan kokoukseen tullessanne teillä on keskenänne riitoja, ja osaksi sen uskonkin.

      19. TÄYTYYHÄN TEIDÄN KESKUUDESSANNE OLLA ERIMIELISIÄ RYHMÄKUNTIAKIN, ETTÄ KÄVISI ILMI, KETKÄ KESTÄVÄT KOETUKSEN.

      Paavalin ensimmäisestä kirjeestä Korinttolaisille

      Luku 6:1-8,9,10,13-20

      1.Kuinka kukaan teistä rohkenee toisen kanssa olevassa riita-asiassa käydä oikeutta väärien edessä?
      Miksi ei pyhien edessä?

      2.Vai ettekö tiedä, että pyhät tulevat tuomitsemaan maailmaa*?
      Jos te tuomitsette maailmaa, ettekö kelpaa ratkaisemaan vähäpätöisiä asioita?

      3.Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä*, emmekö sitten maallisia asioita?

      4.Jos teillä on ratkaitavina maallisia asioita, seurakunnassanne vähäarvoisina pidettyjäkö te asetatte tuomareiksi?

      5.Teidän häpeäksenne tämän sanon.
      Eikö joukossanne ole ketään viisasta, joka voisi ratkaista veljien välisiä riitoja?

      6.Veli käy oikeutta veljen kanssa, vieläpä epäuskoisten edessä!

      7.Teille on yleensäkin vaurioksi, että käräjöitte keskenänne. Miksi ette ennemmin kärsi vääryyttä?
      Miksi ette pikemmin anna riistää itseltänne?

      8.Sen sijaan te itse teette vääryyttä ja riistätte toisen omaa, vieläpä veljen.

      9.vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa?
      älkää eksykö, eivät huorin tekijät, epäjumalien palvelijat, avionrikkojat, eivät miehille antautuvat ja miesten kanssa makaavat miehet.

      10.eivät varkaat, ahneet, juomarit, pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.

      Paavalin kirjeestä Galatalaisille

      Luku 5:18

      18. Mutta jos te purette ja syötte toisianne, varokaa, ettette toisianne perin hävitä.

      Paavalin kirjeestä korinttolaisille

      Luku 3:3,4

      3. OLETTEHAN VIELÄ TURMELTUNEEN LUONTONNE HALLINNASSA.
      Kun teillä on kateutta ja RIITAA, silloinhan VANHA luontonne vallitsee teitä ja te elätte kuin MAAILMAN IHMISET AINAKIN.

      4. Kun joku sanoo: Minä olen Paavalin puolta, toinen taas: Minä apolloksen,
      ETTEKÖ KÄYTTÄYDY [MAAILMAN] IHMISTEN TAVOIN?

      Paavalin kirjeestä Tiitukselle

      Luku 3:10 ja 11

      10. Karta harhaoppista ihmistä, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti

      11. Sinähän tiedät että sellainen on juotunut harhaan, tekee syntiä ja itse tuomitsee itsensä.

      ymmärrättekö tämän?

      • raamatusta

        Paavalin 1 kirjeestä korinttolaisille

        Luku 5:9-13

        9. Kirjoitin teille kirjeessäni, ETTETTE seurustelisi huorintekijöiden kanssa.

        10. En TARKOITTANUT yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita, anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.

        11. Kirjoitin teille, että jos joku VELJEKSI SANOTTU on huorintekijä tai ahne, epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja, juomari tai anastaja, ETTE SEURUSTELISI ETTEKÄ SÖISI SELLAISEN KANSSA.

        12. Onko minun asiani tuomita ulkopuolella olevia?
        Ettekö tekin tuomitse sisäpuolella olevia?

        13. Ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala.
        POISTAKAA KESKUUDESTANNE MIES, JOKA ON PAHA.

        Paavalin 2 kirjeestä tessalonikalaisille

        Luku 3:14

        14. Jos joku ei tottele tässä kirjeessä sanomamme, MERKITKÄÄ hänet älkääkä seurustelko hänen kanssaan, ETTÄ HÄN HÄPEÄISI.

        ymmärrättekö tämän?

        ja

        noudatatteko näitä ohjeita ja käskyjä ja toimitteko näin?


      • greeeeen

        >>3. OLETTEHAN VIELÄ TURMELTUNEEN LUONTONNE HALLINNASSA.
        Kun teillä on kateutta ja RIITAA, silloinhan VANHA luontonne vallitsee teitä ja te elätte kuin MAAILMAN IHMISET AINAKIN.


      • greeeeen kirjoitti:

        >>3. OLETTEHAN VIELÄ TURMELTUNEEN LUONTONNE HALLINNASSA.
        Kun teillä on kateutta ja RIITAA, silloinhan VANHA luontonne vallitsee teitä ja te elätte kuin MAAILMAN IHMISET AINAKIN.

        HETI KUN IHMINEN USKO TÄHÄN MITÄ ON KIRJOITETTU NIIN SE TULEE NÄKYVIIN MEIDÄN ELÄMÄÄN JA MUUTTAA MEITÄ.. tärkeä asia otit esiin .. Ole siunattu !!!! : )


      • greeeeen
        savonarola kirjoitti:

        HETI KUN IHMINEN USKO TÄHÄN MITÄ ON KIRJOITETTU NIIN SE TULEE NÄKYVIIN MEIDÄN ELÄMÄÄN JA MUUTTAA MEITÄ.. tärkeä asia otit esiin .. Ole siunattu !!!! : )

        Nimenomaan muuttaa. Tekee uudeksi. Ihmiseksi, joka ei saata tehdä pahaa.

        9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

        10 Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.

        (1. Joh. 3:9-10)


      • greeeeen kirjoitti:

        Nimenomaan muuttaa. Tekee uudeksi. Ihmiseksi, joka ei saata tehdä pahaa.

        9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

        10 Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.

        (1. Joh. 3:9-10)

        Amen !! OLe siunattu !!! : )


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1703
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      175
      1340
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1128
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1128
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      956
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      47
      916
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      69
      897
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      860
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe