Häpeän ikäeroamme

Kaisa__23

Olen 23-vuotias opiskelijanainen. Olen seurustellut kolme vuotta minua noin 15 vuotta vanhemman miehen kanssa. Rakastan miestäni ja meillä on todella hyvä suhde ja kemiat toimivat upeasti. Ongelma kuitenkin on se, että häpeän ikäeroamme. Olen saanut mukavia ystäviä yliopistosta ja he tietävät, että seurustelen, mutta eivät tiedä ikäerosta mitään. Yritän kierrellä ja kaarrella aina, jos he yrittävät udella jotain miehestäni, mieheni iästä erityisesti.

En sinänsä häpeä miestäni, mutta kyllä olen joutunut kuulemaan paljon ikäisteni naisten puheita ja niissä kolmekymppiset miehet ovat jo jotain ikäloppuja. Eivät kuulemma pystyisi koskaan seurustelemaan niin vanhan miehen kanssa. Itseäni ei ikäero sinänsä haittaa ollenkaan. Koen sen jopa hyväksi, koska en ole koskaan tuntenut vetoa ikäisiini miehiin. Mutta en kuitenkaan kehtaa kertoa kenellekään miehestäni tai kehtaa kutsua ystäviä kylään, jos mieheni on kotona. Jotenkin olen saanut sellaisen käsityksen, että ikäiseni naiset pitäisivät minua jotenkin "pilattuna" jos seurustelen reilusti vanhemman miehen kanssa. Niin kuin olisin huora tai jotenkin muita huonompi...

En oikein tiedä, pitäisikö minun vaan yrittää olla rehellinen ja seisoa suhteemme takana, vaikka ikäeroa saatettaisiinkin vierastaa? Vai tyydynkö peittämään suhteemme (tai siis sen, että kenen kanssa seurustelen), kunnes olen itsekin vanhempi ja ikäero olisi ehkä useampien mielestä siinä vaiheessa jo "hyväksyttävämpää"?

12

896

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tätöinen

Se on oma päätöksesi. Ystävät ympärilläsi mollaavat vanhempia miehiä, koska ..niin, kysypä joltakulta heistä, mistä tuo "varma tieto" yli kolmikymmenvuotiaiden ominaisuuksista on peräisin. Samalla heitä käytetään seksuaalisesti hyväksi parikymppisten kypsymättömien poikien toimesta, petetään, kohdellaan huonosti, otetaan ja jätetään, poikakaverit painuvat kavereiden kanssa ryyppäämään tytön toivoessa romanttista kahdenkeskistä iltaa jne. Nyt syyllistyn kaksikymppisten parjaamoiseen itse, mutta hyvässä tarkoituksessa.
      Yksi parhaista opiskeluaikaisista ystävistäni alkoi seurustella ja meni naimisiin miehen kanssa, jolla oli jo tytön ikäisiä lapsia. Ikäeroa oli siis ainakin kaksikymmentä vuotta. Kyllähän ensimmäinen reaktio oli tyrmistys, mutta myöhemmin kun opin tuntemaan tuota miestä paremmin, harmin aihe vaihtui lopulta harmiin siitä, kun hän erosi niin fiksusta, kohteliaasta ja kaikin tavoin ihanasta miehestä. Syistä jotka eivät liity tähän keskustelunaiheeseen mitenkään.
      Jos ystäväsi ovat tosiystäviä, eivätkä vain lauma kanapäitä, niin he suhtautuvat hyvin, arvostuksesi pikemminkin nousee kuin laskee. Yleistä leukojen louskutusta tuo yli kolmikymppisten kevyt mollaus, liittyen tietysti siihen että jotakuta heistä on kapakassa yrittänyt iskeä se "isän ikäinen" viinalta haiseva vatsakas miekkonen. Miehille naureskelu on sitä tyttöjen small talkia, joka ei lainkaan tarkoita, etteivätkö he pitäisi miesystävästäsi. Jos minä olisin sinä, kutsuisin joskus joko yhden, kaksi tai koko poppoon teille illanviettoon. Mies laittaisi herkullista ruokaa ja voisi muutenkin esiintyä edukseen, itse tiedät hänen parhaat puolensa? Teinä kahtena en vastaisi mitään, siis en yhtään mitään, kyselyihin hänen iästään tai ikäerostanne. Se nyt ei tosiaankaan kuulu opiskeluystävillesi, yhtä vähän kuin se montako euroa miehellä on tilillään. Tytöt saavat tyytyä arvailuun, ja saattavat arvata miehen useita vuosia todellista nuoremmaksi : )

• oppeliini

Sinä olet jo 23 ja mies 15v vanhempi. Muutaman vuoden kuluttua tuo aikarako ihmeesti kasvaa umpeen. Eikä se edes ole niin suuri että siitä kannattaa tehdä minkään valtakunnan numeroa. Ei sinun eikä se kuulu ystävillesi lainkaan!

Ainoa millä on merkitystä, onko mies saanut mitään aikaiseksi ( tarkoittaa itsensä kehittämistä niin ammati- kuin henkiselläkin tasolla) vain onko hän jumittunut ala-asteelle.

• murkku

IKÄEROSSA ei ole mitään hävettävää!
      Älä siis häpeä rakkauttasi, ikä on VAIN NUMERO. Ja jos sinun ystäväsi on oikeasti sellaisia, että he tuomitsevat ihmisen iän perusteella niin huh huh, sanon minä.

• 15+5

Mä olen 20 ja mies 34 eli 14-vuotta ikäeroa. Kemiat toimii hyvin ja en ole juuri meidän ikäeroa hävennyt juuri koskaan :) Annat mennä vain täydestä sydämmestä. Rakkaus voittaa kaikki esteet! :)

• nohalooo...

Häpeätkö nyt sen takia, koska kaverit sanovat sellaisen olevan noloa? Aika säälittävää, jos olet noin vietävissä. Jos oikeasti rakastat miestäsi, niin ikäero ei pitäisi vaikuttaa mitenkään sinuun. Päästä miehesi jollekin paremmalle naiselle, jos olet tosiaan noin lapsellinen.

• Miii-au

Ensimmäinen avomieheni oli minua 14 vuotta vanhempi. Aloimme seurustella kun olin 17 ja olimme yhdessä melkein 7 vuotta. Ikäero oli ehkä 17-vuotiaalle iso, mutta ei se minua ainakaan häirinnyt, eikä siitä tullut muutenkaan ongelmaa missään. No joo, en päässyt ensimmäisenä yhteisenä vuotenamme kapakkaan hänen kanssaan, mutta eipä kapakoissa ole tullut senkään jälkeen kovin käytyä... Myöhemmin ei ikäero tuntunut enää missään.

• 20

"Yleistä leukojen louskutusta tuo yli kolmikymppisten kevyt mollaus"

Niin ihan samanlaista kuin aikuisten naureskelu pennuille. Ihan varmasti ap:n kaverit olis tosi otettuja jos joku kiva vähän vanhempi ihastuis heihin. Samoin kuin kolmekymppisetkin olis jos joku nuorempi flirttailis.

• Pelko pois!

Hei Kaisa!

Kyllä ne puheet loppuu kunhan sanot miten asiat ovat! Ihan sama homma kuin vitsit ja jutut muista ei läsnäolevista vähemmistöistä.
      Olisihan se kumma jos pitää pelätä kertoa muutaman vuoden vanhemmasta miehestään kun toinen jäljellä olevista presidenttiehdokkaista ilman pelkoa voi kertoa parisuhteestaan miehen kanssa ja saada ennusteen mukaan kolmanneksen kaikista suomalaisten äänistä.

Eli pelko pois Rosemarie ja nauti onnestasi!

• kuten aikaisemmatkin

sen sanoivat, ei tuossa ikäerossa ole mitään kovin ihmeellistä sinänsä, on tosi upeaa ja harvinaista, jos kaikki on muuten ns. täydellistä :)

Mulla on ikäeroa mieheen myös 14 vuotta, olen saman ikäinen kuin sinä. Ikäero ei ole koskaan ollut ongelma näiden lähes viiden vuoden aikana. Opiskelijana myös suurin osa ystävistäni on minua vuoden jos toisenkin vanhempi ja heilläkin on ikäerosuhteita, aikuisten maailmassa kait aika normia. Kiertelemällä asiaa teet siitä paljon isomman kiinnostuksenkohteen kuin se onkaan, ehkä kaverit ihan kiusallaan sitten kyselevät siitä kun vaivaannut :) Mutta tuskin hekään sillä mitään pahaa tarkoittavat.

• Manold

Ketä rakastat enemmän, pinnallisia ystäviäsi vaiko elämänkumppaniasi. Jos häpeät rakastasi, häpeäsi on oikeasti sinun häpeäsi.

Luota rakkauteesi. Sen pitää olla muun yläpuolella.

• *Haiku*

Hyvä ystäväni on naimisissa 15 v. vanhemman miehen kanssa ja tapasi tämän ollessaan 20-v. Nyt reilu 10 v. päästä ovat edelleen yhdessä onnellisesti =) Ei se siis ikää katso! Itse en olisi koskaan edes arvannut, että mies on häntä "niin paljon" vanhempi, koska on niin nuorekas!

• 123123123123123

Oho, minulla on sitten ihan ääripää kaveripiiri :) Nimenomaan ne vanhemmat miehet (siis noin 28-34-vuotiaat) ovat halutuimpia. Yksi kavereistani seurustelee 8 vuotta vanhemman tyypin kanssa, toinen piirittää jatkuvasti 30 miehiä, oma kultani on 9 vuotta vanhempi ja yksi kaverini on 11 vuotta vanhemman miehen kanssa.

Ikäluokkamme on 19-21. Ehkä viehätys johtuu siitä että vanhempaa miestä voi kunnioittaa helpommin kuin omanikäistä. Vanhemmat miehet ovat ehkä jättäneet armottomat viikonloppukännäykset taakseen ja ovat valmiita sitoutumaan, perustamaan perheen jne.

Kerro rohkeasti ikäero jos sitä kysytään, minusta siinä ei ole mitään outoa, tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      88
      2088
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1756
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      237
      766
    5. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      699
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      556
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      492
    Aihe