Olen ollut mieheni kanssa yhdessä pian 6 vuotta, tällä hetkellä kumpikin 22-v. Meillä on syksyllä 4 vuotias tyttö!
Alussa anopin kanssa tulimme toimeen.. Normaalia kanssakäymistä... Kun kerroimme raskaudestani, noin viikolla 20 elämämme ja varsinkin minun elämäni muuttui helvetiksi! Olimme kyllä nuoria, mutta sitoutuneita toisiimme.. Anoppini on ollut samanikäinen kun on saanut esikoisensa! Heti kerrottumma appivanhemmat olivat sitä mieltä että asia pitää hoitaa pois päiväjärjestyksestä.. Jos ei abortti niin adoptia... Rahaa tarjottiin että niin tehdään... Se oli aivan hirveää! Mieheni on seisonut rinnallani, mutta vanhempansa ei ole koskaan häntä kuunnellut!
Tyttäremme syntyi ja ääni kellossa muuttui... Minun olisi pitänyt samantien pystyä unohtamaan kaikki kaameudet koska he olivat niin ihastuneita ensimmäiseen lapsenlapseensa. Tähän en ole pystynyt vieläkään. Tyttäremme ei juuri ole mummilassaan ollut hoidossa, max 5 kertaa ja käymme n. 1-2 krt kuussa, vaikka asuvat noin 2km päässä! Omilla vanhemmillani tyttäremme on paljon, ja käymme usein!
Nyt mieheni siskolle on tulossa vauva, ja siitä anoppi onkin niin innoissaan ettei totta, ja kyllä, minä olen katkera kaikesta kokemastani vääryydestä..
Usein anoppi nykyään laittaa viestiä, kuinka haluaisi viettää aikaa tytön kanssa ja sitä sun tätä.. Tavaraa kannetaan kassit väärällä.. Ja sitten minua syytetään hyväksikäytöstä, kun en kuitenkaan anna tyttöä hoitoon.
Jos pyytävät esim. Syömään ja kieltäydytään tulemasta, niin siitäkö anoppi vasta suuttuukin! Huoh.. Tämä tuntuu loputtomalta umpikujalta! Onneksi parisuhteemme ei enään nykyisin tästä kärsi... Mitä pitäisi tehdä? Anoppi on äärettömän itsekäs ja itsekeskeinen, narsistisia piirteitä omaava akka! Kukaan ei voi olla riittävän hyvä hänen lapsilleen... Kamala tilanne, mutta en tiedä mitä tehdä :(
Mahdoton anoppi!
28
630
Vastaukset
- kohtalotoveri!
Voi että, ikävää luettavaa! Hienoa (ja pääasia on) että miehesi on uljaasti pitänyt puoliasi ja vetänyt yhtä köyttä TEIDÄN perheenne kanssa. Tietenkin hän on ikävässä välikädessä, mutta kyllä molempien on toisiaan kunnioitettava hyvällä käytöksellään, vahempien ja lapsien.
Minulla on hieman samantyylinen tilanne; anoppi on narsisti. Hän tappelee jokaisen kanssa ja haluaa puuttua elämäämme. Viime viikonloopuna hän kehoitti tulevaa miestäni pitämään pintansa kanssani, hän on jo haukkunut minut ylimieliseksi kun puolustin miestäni (tulevan anopin haukkuessa häntä tyhmäksi). En ole ikinä heitä loukannut, aina kun käydään heillä, olen kohtelias ja kehun heidän ruokaansa ja kuuntelen hänen ongelmiaan kiltisti. Siltikään en voi pyyhkiä noin vain mielestäni, kuinka minut on jo haukuttu moneen kertaan syyttä jo ennen kuin olemme päässeet naimisiin! Uskon, että sinusta tuntuu vieläkin pahemmalta, kun luin kertomastasi tilanteesta.
En osaa sanoa sinulle muuta, kuin että koita niellä pettymys ja kun tapaatte toisianne niin kuuntelet vain heidän marinansa ja annat olla! Toisesta korvasta ulos vaan! PÄÄASIA on että miehesi vetää kanssasi yhtä ja että TE päätätte omista asioistanne, ei kukaan muu. Parempi viileät välit kuin ei välejä ollenkaan. Jos et vaan kestä tilannetta, niin pyydä miestäsi keskustelemaan asiasta vanhempiensa kanssa, älä sotkeudu asioihin. Itse olen myös pyytänyt omaa miestäni selvittämään sotkut hänen perheensä kanssa ja minä selvitän oman perheeni kanssa. Tsemppiä!! - katkeruuttako?
Tästä kirjoituksesta paistaa läpi se että sinä haluat rangaista appivanhempiasi menneistä virheistä ihan loputtomasti, et halua unohtaa etkä antaa lapsesi solmia normaaleja suhteita toisiin isovanhempiinsa.
Nyt kun miehesi sisko saa lapsen ja appivanhempasi toisen lapsenlapsen johon sinun rankaisusi ei enää ylety niin mielesi kuohuu katkeruutta, eikö?
Ehkäpä siitä toisesta lapsenlapsesta tulee näille isovanhemmille läheisempi ja tärkeämpi... mutta siitä sinä voit syyttää ihan itseäsi kun et ole suonut lapsellesi normaaleja suhteita toisiin isovanhempiinsa.
Joskus olisi vain parasta unohtaa menneet ja elää nykyisyydessä.- Exido
Kyllä, olen äärimmäisen katkera! Pitää paikkaansa! Nyt tuota pientä ihmistä, josta iloita, ei olisi, jos olisin ollut heikompi ja suostunut heidän vaatimuksiinsa!
Anopin kanssa tulee joka asiasta sanomista, mikään ei mee niinkun voisi luulla!
Anoppi ja appi ovat olleet vain tyttäremme 1 vuotis päivillä, 2 ja 3 vuotis päiville ei ole mahtuneet tulemaan mun vanhempien kanssa! Anopille en voi mainita missään sivulauseessa tyttömme olleen toisessa mummulassaan, sillä anoppi on niin äärettömän mustasukkainen siitä..
Toisaalta itseäni harmittaa tämä tilanne aivan äärettömän paljon... Mutta toisaalta, joku pieni osa minusta nauttii anopin pahasta mielestä!!
Itse en ikinä voisi kuvitella sanovani sellaisia kauheuksia omalle lapselleni tai tämän puolisolle!! Enkä itse niitä kauheuksia pysty ikinä unohtamaan.. Lapseni ei ikinä kysele toisia isovanhempiaan, mikä myöskään ei omaa mieltäni nimeksikään paina.. Ikävä myöntää, mutta niin se on :( - katkeruuttako?
Exido kirjoitti:
Kyllä, olen äärimmäisen katkera! Pitää paikkaansa! Nyt tuota pientä ihmistä, josta iloita, ei olisi, jos olisin ollut heikompi ja suostunut heidän vaatimuksiinsa!
Anopin kanssa tulee joka asiasta sanomista, mikään ei mee niinkun voisi luulla!
Anoppi ja appi ovat olleet vain tyttäremme 1 vuotis päivillä, 2 ja 3 vuotis päiville ei ole mahtuneet tulemaan mun vanhempien kanssa! Anopille en voi mainita missään sivulauseessa tyttömme olleen toisessa mummulassaan, sillä anoppi on niin äärettömän mustasukkainen siitä..
Toisaalta itseäni harmittaa tämä tilanne aivan äärettömän paljon... Mutta toisaalta, joku pieni osa minusta nauttii anopin pahasta mielestä!!
Itse en ikinä voisi kuvitella sanovani sellaisia kauheuksia omalle lapselleni tai tämän puolisolle!! Enkä itse niitä kauheuksia pysty ikinä unohtamaan.. Lapseni ei ikinä kysele toisia isovanhempiaan, mikä myöskään ei omaa mieltäni nimeksikään paina.. Ikävä myöntää, mutta niin se on :(." Mutta toisaalta, joku pieni osa minusta nauttii anopin pahasta mielestä!!"
Lapseni ei ikinä kysele toisia isovanhempiaan, mikä myöskään ei omaa mieltäni nimeksikään paina.. Ikävä myöntää, mutta niin se on :( "
Lapsesi ei kysele tietenkään isovanhempia joihin ei ole voinut tutustua eikä solmia suhteita.... ehkä sitten aikuisena syyllistää sinua kun olet katkeruuksissasi estänyt tämän.
Miksi sanot ettei sinun mieltäsi paina kun kuitenkin päivänselvästi painaa?
Mieltäsi painaa se tosi asia että appivanhempasi saavat nyt lapsenlapsen johon sinun kostosi ei enää pure ja jonka olemassa olo tulee suuresti helpottamaan sitä tuskaa jota ovat tunteneet kun eivät ole voineet solmia norm suhteita ensimmäiseen lapsenlapseensa. Tuosta lapsesta tulee heille ikäänkuin ensimmäinen lapsenlapsi.
Kyllä sinun kannattaisi tehdä ja käsitellä tuota katkeruuttasi jotenkin, jonkun asiantuntijan avustuksella. - Exido
katkeruuttako? kirjoitti:
." Mutta toisaalta, joku pieni osa minusta nauttii anopin pahasta mielestä!!"
Lapseni ei ikinä kysele toisia isovanhempiaan, mikä myöskään ei omaa mieltäni nimeksikään paina.. Ikävä myöntää, mutta niin se on :( "
Lapsesi ei kysele tietenkään isovanhempia joihin ei ole voinut tutustua eikä solmia suhteita.... ehkä sitten aikuisena syyllistää sinua kun olet katkeruuksissasi estänyt tämän.
Miksi sanot ettei sinun mieltäsi paina kun kuitenkin päivänselvästi painaa?
Mieltäsi painaa se tosi asia että appivanhempasi saavat nyt lapsenlapsen johon sinun kostosi ei enää pure ja jonka olemassa olo tulee suuresti helpottamaan sitä tuskaa jota ovat tunteneet kun eivät ole voineet solmia norm suhteita ensimmäiseen lapsenlapseensa. Tuosta lapsesta tulee heille ikäänkuin ensimmäinen lapsenlapsi.
Kyllä sinun kannattaisi tehdä ja käsitellä tuota katkeruuttasi jotenkin, jonkun asiantuntijan avustuksella.Kiitos mielipiteestäsi! Olen asiaa parinkin eri tahon kanssa käynyt läpi... Ja olen saanut osakseni myös paljon ymmärrystä!! Ihminen joka ei ole anoppini sanoja raskausaikanani ollut kuulemassa, ei voi ymmärtää kuinka minua loukattiin naisena ja ennen kaikkea äitinä sillä kaikella!
Puheissasi on varmasti myös totta... Siitä olen kuitenkin iloinen, että lapsellani on yhdet ihanat ja rakastavat isovanhemmat! Ja paljon muita rakastavia ihmisiä ympärillä, joten...
- Virvetuulia
No kyllä sitä anoppiasikin voisi jotenkin yrittää ymmärtää. Te ootte olleet miehes kanssa jotain 17-18 -vuotiaita, kun ootte alkaneet odottaa lasta. ei kukaan äiti haluaisi, että lapsestaan tulee vanhempi noin nuorena, varsinkaan pojan äiti. Moniko poika tuossa iässä on kykenevä ottamaan isän vastuuta harteilleen? Tossa iässä kuuluisi opiskella ja hommailla niitä elämän eväitä itselleen, ei ruveta lapsentekoon. Tytöille jotenkin helpommin voi se äidinrooli sitten pakon edessä solahtaa päälle, mutta pojat on tossa iässä tyttöjä lapsellisempia ja hyvinkin hukassa. Se, että anoppi on itse saanut lapsensa yhtä nuorena, kertoo vain siitä, että hän on kokenut asian ja tietää, miten rankkaa se voi olla. Ajat on kuitenkin koko ajan muuttuneet, vaatimukset kasvaneet, nykyään jos joutuu koulunsa keskeyttämään, voi syrjäytyä tosi helposti.
Ei ole yhtään ihme, että tollanen äitiä hirvittää. Varmaan mietti yöt pitkät, miten te selviätte. Oliko teillä muuten kaikki asiat ihan kunnossa? Eli molemmilla jo ammatit hankittuina ja työpaikat ja koti valmiina odottamassa uutta tulijaa? Vai olitteko kenties pisteessä, missä ensisijaisesti tarvitaan niitä omia vanhempia auttamaan varsinkin taloudellisesti, mutta muutenkin?
Kirjoitat olevasi umpikujassa, mutta en nyt oikein ymmärrä, minkälaisessa. Anoppisi on selvästikin yrittänyt "paikata" asioita kutsumalla luokseen, kantamalla tavaraa "kassit väärällä" jne, mutta sinulle ei kelpaa mikään. Haluat ilmeisesti täyden pesäeron.
No ota se. Olet neljä vuotta roikottanut anoppia löysässä hirressä, eiköhän se jo riitä. Lopeta kaikki yhteydenpito, älä anna miehenkään pitää mitään yhteyttä. suhteet poikki vain ja sillä siisti. sitten olet tyytyväinen eikä tarvitse kirjoittaa tännekään, miten kamala anoppi sinulla on, kun et hänestä mitään kuule etkä häntä ikinä näe.
Jos anoppisi on oikeasti narsisti, silloin sinun nimenomaan on ne välit laitettava poikki. Narsistinen ihminen tuhoaa vähitellen kaiken ympäriltään. Pelastat perheesi, kun ette pidä yhteyttä lainkaan. Toivottavasti miehesi on kanssasi samaa mieltä.
Ja ihana asia tapahtuu, jälleen kerran yksi kakaramaisesti ajatteleva miniä saa äidin ja pojan välit tuhotuksi.
Tämän viestiketjun muistat sitten, kun oma tyttäresi on 17-vuotias ja seurustelee. Ilahdut varmasti suuresti hänen ilmoituksestaan, että nyt meille tuleekin lapsi, poikaystävä myös 17-vuotias. Mutta kuten omat vanhempasi joutuivat tekemään, myös sinä joudut tämän kiltisti nielemään, koska tyttärien äitien on niin tehtävä, poikien äidit taas paremminkin uskaltavat sen suunsa avata ja mielipiteensä asiasta sanoa.- Exido
Hui...
Ensinnäkään en ole ikinä kokenut että vanhempieni olisi ollut pakko niellä tyttäremme odotus, ovat alusta saakka olleet innoissaan!
Mielestäni meillä oli asiat suhteellisen kunnossa, molemmilla toki koulu kesken, josta mieheni valmistui, opiskelujen ohella kävi töissä, samassa työpaikassa edelleen vakituisesti! Asumme samassa asunnossa kuin silloin. Myös itse käyn töissä. Emme ole kummankaan vanhemmilta joutuneet ikinä pyytämään rahallista apua!
Jos en lainkaan ajattelisi appiukkoa (joka on ihana ihminen) ja miestäni, olisin aikaa sitte katkaissut välit!
En tiedä minkälainen käsitys nuorista äideistä on, mutta itseni ei ole ollut pakko sopeutua mihinkään!! Tyttäremme ei ole vahinko, vaan täysin tietoisesti saanut alkunsa!! Molempien päätöksellä! Olen alusta saakka ollut sitoutunut lapseeni, enemmän kuin moni vanhempi äiti!! Juuri tuo asenne myös anopissani harmittaa!! Minä olen varmasti ollut yhtä hyvä äiti kuin moni moni muu!
- Virvetuulia
Varmasti olet ollut hyvä äiti ja olet, mutta en kuitenkaan usko, että omat vanhempasi olisivat olleet kauhean innostuneita ja onnellisia raskaudestasi heti samantien siitä kuultuaan... eivät ehkä vaan sitä sinulle näyttäneet. Kuka vanhempi on onnesta väärällään kuultuaan, että heidän 17-vuotias tyttärensä on raskaana, koulu kesken...?
Kyllä jokainen äiti ja isä normaalisti on hyvin, hyvin huolestunut tuollaisessa tilanteessa. Jos ei ole, on kyllä melkoisen outoa. Ei alaikäisten kuuluisi vielä ruveta lapsia hankkimaan, hehän on lapsia vielä itsekin. Mutta se siitä.
Varmasti tilanteesi helpottuu, kun tämä miehesi sisaren lapsi syntyy, ja saat olla rauhassa anopiltasi. Joten sinunhan pitäisi olla päinvastoin tyytyväinen asianlaitaan. Ei anoppiin ole pakko pitää jatkuvaa yhteyttä. Eikä sinun tarvitse välittää mistään anopin mustasukkaisuuksista sinun vanhempiasi kohtaan, hänellä on pian niin paljon muuta tekemistä ja ajateltavaa, että sinä saat olla ihan rauhassa. Et kai sinä itse ole jollain lailla mustasukkainen tästä tulevasta vauvasta ja anoppisi mielenkiinnosta siihen? Miksi ihmeessä, jos et edes anopistasi pidä?
En minä edelleenkään näe sinulla olevan tässä mitään umpikujaa, niin kuin kirjoitit aloitusviestissäsi. Eläkää nyt vain omaa elämäänne, anna anopin puheitten olla ja mennä, ei me kukaan tässä maailmassa olla täydellisiä. Jos lapsellanne on yhdetkin hyvät isovanhemmat, siitä voit jo olla kiitollinen ja se kyllä lapsellenne riittää, niin monilta puuttuu molemmat. Älä haudo ja vatvo anoppisi puheita loputtomiin. Sehän on vain yksi ihminen, ei kai sillä nyt niin suurta valtaa sinun elämääsi voi olla, että tunnet olevasi umpikujassa hänen takiaan? Teillähän on oma elämänne ja se on ja siitä tulee edelleen just sellainen, kuin miksi te itse sen teette.
Minä en ollut ensimmäiselle anopilleni toivottu enkä sopiva miniä ollenkaan ja sain sen kuulla ja kokea kyllä, eikä ollut lapsemmekaan oikeanlainen, aina verrattiin milloin keneenkin toiseen lapseen suvussa. Mutta ei mulla ollut aikaa ja halua jäädä niitä motkottamisia ja letkauttelemisia hautomaan. Ja sinnehän nuo on painuneet, ajan kanssa unohduksiin.
Niin ja vielä, jos sun anoppi ja appi on jääneet tyttärenne synttäreiltä pois sen takia, että siellä on olleet sinun vanhempasi, niin sitä suuremmalla syyllä voit ottaa reilun etäisyyden anoppiisi. Vanha sanontahan kuuluu, että ei tupata jos ei tykätä.- Exido
Ehkä tosiaan rupean odottelemaan että anoppi jättää meidän perheen rauhaan kun toinen lapsenlapsi syntyy! Siinä on vain se yksi huono puoli, asuvat noin 400km päässä!! Mutta toivoa sopii!
Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat, ja varmasti vanhempani ajattelivat kauhuissaan kun kuulivat raskaudesta, mutta eivät sitä minulle ikinä näyttäneet!
Tuntuu että anoppiani pitäisi kaikelta suojella mitä ei halua kuulla vai tietää.. Mutta tyttäremme itse osaa tehdä varsin selväksi jo, jos on vaikkapa ollut yökylässä toisella mummulla!! Miehenikään ei juurikaan käy yksinkään vanhemmillaan, äitiään kohtaan häneltä ei juuri kunnioitusta löydy, isänsä kanssa ovat läheisissä väleissä, näkevät melkein joka päivä, kun ovat samassa työpaikassa...
Umpikujassa tunnen olevani sen takia, koska tiedän että miestäni tämä tilanne harmittaa.. Ja haluaisi varmasti että ainakin isänsä näkisi enemmän tytärtämme.. Mutta jos olen minäkin kovapäinen, niin on myös anoppini, hiukan vielä kovempi... Hänen kanssaan on mahdoton löytää minkäänlaista keskusteluyhteyttä!!
- 38.45
Taas yksi miniä lisää.
No niin se klssinen tarina, kauhea anoppi, lapsi riitakapulana, ja toinen mummo etusijalla.
Ihan niin näin se on aina. Ajattelikohan anoppisi että olette liian nuoria saamaan lapsen silloin kun odotitte häntä ja siitä pyytämättömät neuvot, epäiliköhän hän oman poikansa kärsivällisyyttä isän rooliin. Oli miten tahansa niin et kai voi istuttaa katkeruuden siementä lapseesikin sanoista jotka jostain syystä annettiin teille, ymmärrän hyvin että olet pahoittanut mielesi niistä, mutta älä kannna katkeruutta mielessäsi kun se ei kuienkaan johda minnekkään. Kun lapsesi tulee koulu ikään niin hän voi alaata ajattelemaan miksi toisen mummon luona ei käydä koskaan, joten älä ota pieneltä ihmiseltä edellytyksiä silloin kun hänellä ne ovat saatavilla. Niin monta lasta on olemassa joilla ei ole yhtäkään mummoa, joten yritä niellä katkeruutesi ja miehesi ja lapsesi tähden olla kauaskateseinen sillä kuitenkin miehesi varmaan kärsii tilanteesta sisimmässään. Miksi aina on niin että juuri miehen äidistä haetaan kaikki viat ja se naisen äiti on juuri se ainoa paras mahdollisuus. Sinä et voi muuttaa anoppisi ajattelutapaa mitenkään, ja jos nyt nautis siitä että kostat hänelle muka jotain niin ei ole sinunkaan psyykkeesi ihan kunnossa. En usko tippaakaan että suomen kaikki anopit ovat niin kauheita kun näillä palstoilla saa lukea, usein on nuori miniä vaan niin herkkä nahkainen ja kääntelee asiat aina omaksi parhaakseen. Olen itse ollut miniä ja voi sitä asioitten kaivelua kun meillä oli alku aikoina , näin jälkikäteen vaan saa ajatella että minä nuorena miniänä tulkkasin usein ihan väärin anopin sanomiset, silloin oli elämä musta valkoista---- nykyisin se on monissa nyansseissa sitä on oppinut ymmärtämään muitakin kun itseään ja omaa äitiään. Joten yritä itse muuttaa ajattelu tapaasi, sillä toisia ihmisiä et voi muuttaa. Ja normaali ihminen ei haudo kostoa ja nauti siitä.- Paljon kärsinyt
Voisihan se anoppikin yrittää muuttua, eikai se ikää katso. Miksi miniöitten pitäisi yrittää muuttaa ajattelutapaansa? Onko se anopeilta kielletty????
- Ymmärtäjä100
Oletpa saanut kamalia vastauksia.. Valitan, yleinen suhtautuminen 16-18 vuotiaan raskauteen näyttää olevan kurja.. Toisaalta ethän ole anopistasi millään tavalla riippuvainen että koita unohtaa koko homma. Sinun ikäisesi maailmankuva on vielä erinlainen kuin kokeneemman. Kokeneemman pitäisi osata vastata asiallisemmin, ja käsittää sinun kantasi asiaan. En ymmärrä miksi anopilla olisi valta YRITTÄÄ PAKOTTAA MINIÄ ABORTTIIN!!! Siitähän tässä on kyse.
Sellaista tuskin voi ihan anopin mieliksi unohtaa.. Saatika anteeksi antaa. Ymmärrän katkeruutesi ja ymmärrän anoppisi alistaneen sinua, nuorta tyttöä..
Anoppisi olisi pitänyt käsittää olla hiljaa. Huolissaan voi olla kertomatta miniälleen mitään.. Anopit, keskitykää määräilemään poikianne, jos ne vaikka teitä kuuntelisi..
Itse olen sekä miniä että anoppi. Yritän ymmärtää nuoria. Rankaisemalla heidät saa vain perääntymään ja ahdistumaan..Nuoria pitää kunnioittaa, ei alistaa. Niin kun toimii saa samaa itselleenkin.- Paljon kärsinyt
Voi, olisipa minulla sinunlaisesi anoppi.. Itse olen myös miniä ja anopiksi tulossa. En halua tulla oman anoppini kaltaiseksi.
- Exido
Paljon kärsinyt kirjoitti:
Voi, olisipa minulla sinunlaisesi anoppi.. Itse olen myös miniä ja anopiksi tulossa. En halua tulla oman anoppini kaltaiseksi.
Kiitos näistä viimeisimmistä viesteistä! Ihanaa, että joku myös ymmärtä!!
Sitä ei vaan pysty kaikkea unohtamaan vaikka kuinka haluaisi... :( - katkeruutako?
Exido kirjoitti:
Kiitos näistä viimeisimmistä viesteistä! Ihanaa, että joku myös ymmärtä!!
Sitä ei vaan pysty kaikkea unohtamaan vaikka kuinka haluaisi... :(Niin että kaikki nämä 4v olet pystynyt pitämään anoppiisi tietyn laisia välejä... lasta on käytetty näytillä sen verran että puukko anopin haavassa on kiertynyt ja haava on pysynyt auki.
Nyt kun tiedät että anoppi pääsee toteuttamaan mummouttaan toista kautta ja sinun "kostosi" laimenee, on aika kiristää ruuvia ja katkoa välit kokonaan 4v sitten sanottujen sanojen takia?
Olet sinäkin yksi melkoisen kiero peijooni... en paremmin sano. Nykyminiä "parhaasta" päästä.
Toivottavasti edes miehesi tajuaa pelisi ja ymmärtää asiat äitinsä kannaltakin. - Lumikki
katkeruutako? kirjoitti:
Niin että kaikki nämä 4v olet pystynyt pitämään anoppiisi tietyn laisia välejä... lasta on käytetty näytillä sen verran että puukko anopin haavassa on kiertynyt ja haava on pysynyt auki.
Nyt kun tiedät että anoppi pääsee toteuttamaan mummouttaan toista kautta ja sinun "kostosi" laimenee, on aika kiristää ruuvia ja katkoa välit kokonaan 4v sitten sanottujen sanojen takia?
Olet sinäkin yksi melkoisen kiero peijooni... en paremmin sano. Nykyminiä "parhaasta" päästä.
Toivottavasti edes miehesi tajuaa pelisi ja ymmärtää asiat äitinsä kannaltakin.Eiköhän se anoppi ole tässä tapauksessa itse haavansa aiheuttanut. Tosi "rakentavaa" kritiikkiä sinulta.Oletko itse ko. anoppi kenties? Otan osaa.
- katkeruuttako?
Lumikki kirjoitti:
Eiköhän se anoppi ole tässä tapauksessa itse haavansa aiheuttanut. Tosi "rakentavaa" kritiikkiä sinulta.Oletko itse ko. anoppi kenties? Otan osaa.
En ole kenenkään anoppi. Mutta pystyn kyllä ymmärtämään äitiä joka on huolissaan liian aikaisin aloitetusta perhe-elämästä.
Anoppi on kenties itse haavansa aiheuttanut mutta oikeuttaako se loputtomaan kostoon?
Tämä aloittaja miniä haluaa vain kostaa ja kostaa loputtomiin..... vaikka anoppi halusi solmia normaalit mummi-lapsi suhteet... alku-järkytyksestä toivuttuaan, miniä ei tätä lapselleen suonut.
Nyt sitten aloittaja miniä kiehuu kiukkua kun anoppi saa uuden mahdollisuuden puhtaalta pöydältä tyttärensä lapseen johon hänen manipulointinsa ei ulotu.
Mutta jokainen elää tavallaan ... - Lumikki
katkeruuttako? kirjoitti:
En ole kenenkään anoppi. Mutta pystyn kyllä ymmärtämään äitiä joka on huolissaan liian aikaisin aloitetusta perhe-elämästä.
Anoppi on kenties itse haavansa aiheuttanut mutta oikeuttaako se loputtomaan kostoon?
Tämä aloittaja miniä haluaa vain kostaa ja kostaa loputtomiin..... vaikka anoppi halusi solmia normaalit mummi-lapsi suhteet... alku-järkytyksestä toivuttuaan, miniä ei tätä lapselleen suonut.
Nyt sitten aloittaja miniä kiehuu kiukkua kun anoppi saa uuden mahdollisuuden puhtaalta pöydältä tyttärensä lapseen johon hänen manipulointinsa ei ulotu.
Mutta jokainen elää tavallaan ...Puhdas pöytä edessä, likainen takana.
- diana-lisa
Ymmärtäjä 100
Luulen ettet ihan niin psygologinen ole kun annat ymmärtää, kai sinä käsität että asia mistä aloittaja kertoo ei ole ihan niin kun hän sanoo, ymmärrät kai että jotain on ollut vinossa kun anoppi näin on sanonut, joten jos nyt yrität muka ymmärtää nuoria niin ymmärrä meitä vähän vanhempia myöskin. Me kanssa ollaan ymmärtämässä nuoria mutta jotain heidän pitää itsekkin tehdä eikä valittaa. Kai käsität että kukaan aikuinen ei sano näin jos ei jokin asia ole vialla ja epäilen että tässä on ollut. Ja sitten saat kiitoskirjeen että "muka joku ymmärtää" se ei ole oikein, kaikki jotka ovat yrittäneet opettaa tätä aloittajaa täällä ovat kyllä ihan oikeassa mutta sinä väännät suurilla kirjaimilla miten anoppi on voinut niin sanoa, se on hyvin ajattelematonta. Olet kai huomannut että tämä nuori ihminen ei ole kypsä , hän kiittää sinua kirjeestä joka ei auta ketään, me muut yritetään avata tämän egoistin silmät näkemään oma osuutensa asiassa, mutta vain se että hän kiittelee sinua säälistä osoittaa että olette samalla aaltopituudella kumpikin. Kyllä me muut ymmärretään että anopilla on ollut VAHVAT SYYT sanomaansa ja tämä miniä olisi tehnyt oikein jos olisi ottanut opikseen ja ymmärtänyt miksi anoppi sanoi niin , mutta ei hän jauhaa ja on kateellinen miehen siskolle hänen suhteessaan äitiinsä ja tuo asiat epäkypsästi esille. Me jotka rakastamme nuoria ihmisiä sanomme suoraan miten tykkäämme asiasta, AJATTELE syyt ja seuraukset, kaksi sanaa jotka ovat hyvin tärkeitä elämässä.Kunnioituksen ansaitsee niin nuori kuin vanhakin , oman käytöksensä perusteella,. - hannu Y
Ymmärtäjä 100
Ai ai ai mitä paskaa saat aikaan kun leikit mmärtäjää, et varmaan ymmärrä niin pitkälle itsekkään. - ymmärtäjä100
diana-lisa kirjoitti:
Ymmärtäjä 100
Luulen ettet ihan niin psygologinen ole kun annat ymmärtää, kai sinä käsität että asia mistä aloittaja kertoo ei ole ihan niin kun hän sanoo, ymmärrät kai että jotain on ollut vinossa kun anoppi näin on sanonut, joten jos nyt yrität muka ymmärtää nuoria niin ymmärrä meitä vähän vanhempia myöskin. Me kanssa ollaan ymmärtämässä nuoria mutta jotain heidän pitää itsekkin tehdä eikä valittaa. Kai käsität että kukaan aikuinen ei sano näin jos ei jokin asia ole vialla ja epäilen että tässä on ollut. Ja sitten saat kiitoskirjeen että "muka joku ymmärtää" se ei ole oikein, kaikki jotka ovat yrittäneet opettaa tätä aloittajaa täällä ovat kyllä ihan oikeassa mutta sinä väännät suurilla kirjaimilla miten anoppi on voinut niin sanoa, se on hyvin ajattelematonta. Olet kai huomannut että tämä nuori ihminen ei ole kypsä , hän kiittää sinua kirjeestä joka ei auta ketään, me muut yritetään avata tämän egoistin silmät näkemään oma osuutensa asiassa, mutta vain se että hän kiittelee sinua säälistä osoittaa että olette samalla aaltopituudella kumpikin. Kyllä me muut ymmärretään että anopilla on ollut VAHVAT SYYT sanomaansa ja tämä miniä olisi tehnyt oikein jos olisi ottanut opikseen ja ymmärtänyt miksi anoppi sanoi niin , mutta ei hän jauhaa ja on kateellinen miehen siskolle hänen suhteessaan äitiinsä ja tuo asiat epäkypsästi esille. Me jotka rakastamme nuoria ihmisiä sanomme suoraan miten tykkäämme asiasta, AJATTELE syyt ja seuraukset, kaksi sanaa jotka ovat hyvin tärkeitä elämässä.Kunnioituksen ansaitsee niin nuori kuin vanhakin , oman käytöksensä perusteella,.Käsitän miniänä että ilkeä anoppi sanoo mitä tahansa päästäkseen pomottamaan kokematonta miniää.. taisi kolahtaanyt omaan nilkkaasi minun puheeni hyvä "diana-liisu".. Ehkä luulet minusta ja aloittajasta inhottavia asioita, joten oletat niitä olevan olemassa koska joku on aloittajalle inhottavuuksia ladellut on siihen sinusta hyvä "syy".. kuten todettu on, syyksi riittänee anopin ilkeä kieli ja mieli.. Oletat myös, etten todella ymmärrä.. Perusteita sinulla ei taida olla kumota aloittajan kertomusta kumminkaan, vai mitä?
- jk
vai iin
- tää on taas tätä
En ymmärrä miten kukaan uskaltaa enää kertoa mitään henkilökohtaisia tuntemuksiaan tällä keskustelupalstalla, kun täällä on selkeästi enemmistö jotain junttimuoreja, jotka teilaa jokaisen joka uskaltaa kertoa huonoista kokemuksistaan anopin kanssa.
SELVÄ! Have it your way! KAIKKI anopit maailmassa on maailman ihaninpia ihmisiä ja täysin absoluuttisen oikeassa aina ja sata prosenttisesti! He eivät ikinä tarkoituksella tai vahingossakaan loukkaa ketään VARSINKAAN miniäänsä, jota he rakastavat aina yhtä paljon kuin omia lapsiaan!! Kyllä näin se asia täytyy olla!- oikkuyllinen
Sulle "tää on taas tätä"
Juntti muorit ehkä haluaisivat että nuoret saisivat ammatin ennen lasten tekoa, ja muista että kun nyt niin kamalasti vihataan tätä anoppia niin hänkin RAKASTAA lastaan ihan niinkuin tämä nuori äitikin omaansa, ja vaikka lapset olisivat miten vanhoja tahansa niin äidit ajattelevat aina heidän parastaan, ja sitähän ei muutamat miniät hyväksy.
olisikohan niin että tämä ap on jättänyt kertomatta asioita mitkä ovat vaikuttaneet anopin "unohtumattomiin sanoihin" Ehkäpä anoppi vanhempana ja kokeneempana on nähnyt jotain tässä parissa jota hän on tulkannut omalla tavallaan, joten anopin mielestä ehkä olisi ollut parempi odottaa muutama vuosi , Ehkä anoppi on nähnyt jonkinlaist lapsellisuutta miniässä tai pojassaan ja ollut huolissaan tulevaisuudesta. Joten minä en ainakaan usko että aikuinen ihminen ilkeyttään sanoo asioita, vaan pelosta että kaikki ehkä epäonnistuu. Sillä useinhan on niin että kun ollaan liian nuoria niin muutaman vuoden päästä tuleekin ero ja sitten sitä lasta riepotellaan kahden kodin välillä ja riidellään kuka on sanonut mitäkin. Joten mielestäni ei olisi aina niin hyvä tarttua tälläisiin asioihin niin kovasti, ja luulla että kaikki on niinkuin sanotaan, sillä vakaviin sanomisiin on AINA syyt.
Olen minäkin nähnyt sellaisen parin joka hankki nopeassa tahdissa neljä lasta ja sitten tämä nuorikko alkoi vasta elää murrosikäänsä täysin panoksin. Siinä ei lapset painaneet vaakalaudalla mitään.
Tänään tämä neljän lapsen äiti asuu jonkun miehen kanssa, ja lapset ovat tuki kodeissa ja äidillä ei ole heille aikaa , kas kun hänen noruutensa on alkanut vasta nyt, sillä siinä iässä kun hän hankki lapsensa olivat hänen samanikäiset ystävättärensä täysin voimin murrosiän kourissa. Mutta minkään elämän vaiheen ohi ei voi hypätä, joten tämänkin nuoren äidin murros ikä siirtyi siksi ajaksi kun hän hommasi lapsia . Olen monta kertaa ajatellut , miten pojan äiti yritti saada heidät erilleen, siinä onnistumatta, joten nyt kun ovat erillään ovat mumon ajatukset niissä neljässä pienessä lapsessa jotka ovat missä mikäkin---sijoitettuna---mutta nuoret tiesivät paremmin muka kaikki asiat ja hommasivat lapsensa. Nuori äiti kulkee stiletti koroissa kaupngilla maha paljaana puseron ollessa lyhyttä laatua (muotia) ja naureskelee nuorison joukossa kten kaikki muutkin nuoret, vaan ikävä kyllä hän ei sovellu sihenkään porukkaan koska on jo elänyt ne vaiheet joihin toiset "murrosikäiset ovat vasta haaveilemassa. Joten annetaan anteeksi tälle ep,n anopille, hän vaan on äiti , äidin vaistoilla. Ja tämä miniä sitten jo kirjoituksesta näkyy missä mennään. - tää on taas tätä
oikkuyllinen kirjoitti:
Sulle "tää on taas tätä"
Juntti muorit ehkä haluaisivat että nuoret saisivat ammatin ennen lasten tekoa, ja muista että kun nyt niin kamalasti vihataan tätä anoppia niin hänkin RAKASTAA lastaan ihan niinkuin tämä nuori äitikin omaansa, ja vaikka lapset olisivat miten vanhoja tahansa niin äidit ajattelevat aina heidän parastaan, ja sitähän ei muutamat miniät hyväksy.
olisikohan niin että tämä ap on jättänyt kertomatta asioita mitkä ovat vaikuttaneet anopin "unohtumattomiin sanoihin" Ehkäpä anoppi vanhempana ja kokeneempana on nähnyt jotain tässä parissa jota hän on tulkannut omalla tavallaan, joten anopin mielestä ehkä olisi ollut parempi odottaa muutama vuosi , Ehkä anoppi on nähnyt jonkinlaist lapsellisuutta miniässä tai pojassaan ja ollut huolissaan tulevaisuudesta. Joten minä en ainakaan usko että aikuinen ihminen ilkeyttään sanoo asioita, vaan pelosta että kaikki ehkä epäonnistuu. Sillä useinhan on niin että kun ollaan liian nuoria niin muutaman vuoden päästä tuleekin ero ja sitten sitä lasta riepotellaan kahden kodin välillä ja riidellään kuka on sanonut mitäkin. Joten mielestäni ei olisi aina niin hyvä tarttua tälläisiin asioihin niin kovasti, ja luulla että kaikki on niinkuin sanotaan, sillä vakaviin sanomisiin on AINA syyt.
Olen minäkin nähnyt sellaisen parin joka hankki nopeassa tahdissa neljä lasta ja sitten tämä nuorikko alkoi vasta elää murrosikäänsä täysin panoksin. Siinä ei lapset painaneet vaakalaudalla mitään.
Tänään tämä neljän lapsen äiti asuu jonkun miehen kanssa, ja lapset ovat tuki kodeissa ja äidillä ei ole heille aikaa , kas kun hänen noruutensa on alkanut vasta nyt, sillä siinä iässä kun hän hankki lapsensa olivat hänen samanikäiset ystävättärensä täysin voimin murrosiän kourissa. Mutta minkään elämän vaiheen ohi ei voi hypätä, joten tämänkin nuoren äidin murros ikä siirtyi siksi ajaksi kun hän hommasi lapsia . Olen monta kertaa ajatellut , miten pojan äiti yritti saada heidät erilleen, siinä onnistumatta, joten nyt kun ovat erillään ovat mumon ajatukset niissä neljässä pienessä lapsessa jotka ovat missä mikäkin---sijoitettuna---mutta nuoret tiesivät paremmin muka kaikki asiat ja hommasivat lapsensa. Nuori äiti kulkee stiletti koroissa kaupngilla maha paljaana puseron ollessa lyhyttä laatua (muotia) ja naureskelee nuorison joukossa kten kaikki muutkin nuoret, vaan ikävä kyllä hän ei sovellu sihenkään porukkaan koska on jo elänyt ne vaiheet joihin toiset "murrosikäiset ovat vasta haaveilemassa. Joten annetaan anteeksi tälle ep,n anopille, hän vaan on äiti , äidin vaistoilla. Ja tämä miniä sitten jo kirjoituksesta näkyy missä mennään.Oikkuyllinen, toki jos sinä olet kerran tällaisen ikävän tapauksen todistanut, niin täytyyhän nytkin olla sama tilanne. Siis ei mitään poikkeuksia, anopit aina oikeassa! Että jos haukkuu päin naamaa tai seläntakana, niin aina on aihetta, että eihän sellaisia ilkeitä anoppeja ole. On syy yleensä aina huonoissa miniöissä. Ja oikeastaan seurustelulle voisi asettaa jonkun ikärajan vaikka 32v. ettei tarvisi anoppien katsella näitä teiniminiöitä. Ja ihanaa että sinä tulkitset rivien välistä aloittajkan viestiä, että mitä todennäköisesti on tapahtunut ja miten miniä on TAAS KERRAN aloittanut riidan ja ollut se vaikea ihminen. Todella hyvä ihmistuntuja olet varmasti!!!
- maalaisjärjelläaatel
Ei se ny noinkaan ole..itse en katsoisi kieroon kuheasti vaikka alkuun voisi pelottaa (olisin kylläkin luultavasti hiljaa..)
Maailmassa on paljon nuoria äitejä joilla on myös nuorehkot äidit..vaikeampaa se kyllä nuorille on, totta.
Että ei tässä minusta mitään väärää ole nuoret tehneet .. vain erilaisen ratkaisun joka on omansa vastuineen kaikkineen. En ole abortin kannattaja, paitsi niissä tapauksissa jolloin vanhemmat ovat liian kypsymättömiä, tai heillä on vaikkapa jokin sairaus. Mietitäämpä hiukan kauemmas.. 60 vuotta sitten tämä että lapset saatiin 18-20 ikäisenä oli normi asia... moni pyöräytti muksunsa varmaan aiemminkin. Anoppi saa olla mitä mieltä tahtoo, itse nyt edelleenkin ymmärrän että miniä tahtoo ajatella toisin. Ja koska miniä päättää omasta raskaudestaan ihan itse, anopilla ei ole sananvaltaa lapsentekoon tai teottomuuten oli ikä miniällä mikä tahansa.
Nuorempikin selviää raskaudestaan tänä päivänä eri maailmankolkissa, samoin lasten kasvatuksesta. Voisiko ajatella että 30 vuotiaana on hiukan kroppakin vanhenemaan päin noin ekaa raskautta ajatellen. - mk
Olkaa 2-4 vuotta pitämättä mitään yhteyksiä ja puhelinnumerot salaisiksi ja tarpeeksi kauas tuollaisista puolison vanhemmista niin helpottaa kun ei tulla toimeen niin ei tulla.
- JK
VAI NIIN
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741943Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481240
- 59688
- 201675
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55571
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako192556- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462