Läheisyydestä

läheisyys

Olenko ihan epänormaali kun odotan niin paljon enemmän läheisyyttä enkä sitä saa? Tuntuu että riudun tähän läheisyyden kaipuuseen ja siihen toiveeseen että minut huomataan. Itse huomion miestäni päivittäin, teen romanttisia juttuja, suukottelen, puhun kauniisti, sanon rakastavani. En tietenkään koko ajan ole iholla, annan omaa tilaa ja rauhaa ja meillä molemmilla on omia juttujamme mutta edes kerran päivässä, viimeistään ennen nukahtamista, teen jotain kivaa ja huomioin. Mieheni ei koskaan tee mitään sellaista ja kun menen lähelle niin tuntuu että hän ei huomaa minua siinä. Rakkauden- ja tykkäämisentunnustuksiin hän vastaa vain jotain epämääräistä muminaa.

Olen koittanut olla huomioimatta ja odottanut ja odottanut useita päiviä mutta mitään ei tapahdu ellen minä huomioi häntä.

Seksiä meillä on 1-2 kertaa viikossa ja siihen minun on tyytyminen. Sekin vaan tuntuu hänen osaltaan suoritukselta ja joka kerta mieheni ei edes pääse huippuunsa. Tuntuu että hän vain hoitelee minut että pääsee taas takaisin siihen omaan kuplaansa.

Olemme seurustelleet 2 vuotta, miesystävälläni on oma asunto mutta ei hän siellä juurikaan viihdy ja vaikka olen puhunut ja ehdottanutkin että haluaisiko hän kenties enemmän omaa aikaa ja viettää aikaa ja öitä omalla asunnollaan jotta jaksaisi huomioida minua paremmin. Hän haluaa kuitenkin olla luonani ja muuten meillä meneekin todella hyvin, nauramme yhdessä ja puhumme paljon. Tuntuu kuin olisimme hänen puoleltaan enemmän ystäviä kuin rakastavaisia. Tuntuu kuin hän ei haluaisi minua vaikka sanoo kyllä että ei se asia niin ole.

Onko mitään keinoa, kun tuntuu että puhuminen ei auta? Aina hän ei ole ollut tuollainen ja väittää minua nyt läheisriippuvaiseksi. Enemmänkin luokittelisin itseni läheisyysriippuvaiseksi. Olemmeko vain liian erilaisia?

13

161

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • johannes100

Tiedän tunteen... Meillä vaimoni ei halua läheisyyttä, hellyyttä, eikä suukkoja.. menee melkein karkuun.. ja minä taas haluaisin niitä antaa ja vastaanottaa.. Ja nykyään seksissä hän ei halua edes käyttää mitään ehkäisyä, vaikka olen sanonut että en halua vielä lasta.. (eli emme harrasta seksiä) Ja tuntuu myös että puhumisesta ei ole mitään hyötyä..

• 15

Teillä on se perusprobleema, sinä olet nainen ja äijäsi on mies, siis tunne-elämätänne olette erilaisia kuin yö ja päivä.

Harvasta miehestä on kuvailemaasi ihannesuhteeseen, ellei kaveri sitten ole hieman neitimäinen persoona.

• mix ei se toinen voi

Minä teen sitä ja tätä, minä kyllä huomioin, minä tuon vaikka kuun taivaalta, mutta se toinen ei tee mitään, se vaan ynisee, se vaan on..... ruikutiruikuti.

Anna toisen olla herranen aika!

Miehelläsi on oma persoonansa ja sinulla on omasi. Nähtävästi miehesi ei ole sen tyyppinen, mitä sinä häneltä odotat.
      Sinussa ei ole vikaa, saat olla se mikä olet, eli saat nauttia suunnattomasti läheisyydestä, mutta et voi vaatia tai painostaa sitä toiselta.
      Sinun kannattaa vakavissasi miettiä, josko pystyt elämään suhteessa, jossa sinä jaat läheisyyttä, mutta et itse saa sitä toiselta. Voi olla, että miehelläsi on muita rakastettavia ominaisuuksia, jotka paikkaavat tämän ominaisuuden.
      Jos koet jääväsi niin suuresta asiasta paitsi (läheisyyden kaipuusta), ei sinulla vaihtoehtoja oikein ole. Sinun on päätettävä tämä suhde ja haettava sellaista kumppania, joka vastaa tarpeisiisi.

• Läheisyys

Ruikutiruikuti, sitä vartenhan nämä palstat ovat, ja annan toisen myös olla ja hän antaa minun olla. Tarvitsen minäkin omaa aikaa. Välillä jopa ehdotan että hän menisi omaan kotiinsa että saisi olla rauhassa mutta hän ei halua.

Sitähän minä juurikin ruikutan että mitä on tapahtunut kun hän ei aina ole ollut tuommoinen olmi. Ymmärrän että tarpeet ovat erilaiset mutta onko se liikaa vaadittu jos toisen mieliksi tekisi jotain kivaa, mistä tietää toisen tykkäävän ja mikä ei varsinaisesti ole häneltä itseltään pois muuten kuin siihen käytettynä aikana. Ja se aika on muutama minuutti hänen päivästään. Vaikka oma-aloitteisesti halaisi tai suutelisi. Oma-aloitteisesti! Tai edes huomaisi minut kun lähestyn häntä. Hymyilisi.

Suora ja helppo kysymys: Onko liikaa vaadittu että näyttää tai kertoo tunteensa jos niitä on? Olenko itsestäänselvyys?

-aloittaja-

• Läheisyys
        Läheisyys kirjoitti:

Ruikutiruikuti, sitä vartenhan nämä palstat ovat, ja annan toisen myös olla ja hän antaa minun olla. Tarvitsen minäkin omaa aikaa. Välillä jopa ehdotan että hän menisi omaan kotiinsa että saisi olla rauhassa mutta hän ei halua.

Sitähän minä juurikin ruikutan että mitä on tapahtunut kun hän ei aina ole ollut tuommoinen olmi. Ymmärrän että tarpeet ovat erilaiset mutta onko se liikaa vaadittu jos toisen mieliksi tekisi jotain kivaa, mistä tietää toisen tykkäävän ja mikä ei varsinaisesti ole häneltä itseltään pois muuten kuin siihen käytettynä aikana. Ja se aika on muutama minuutti hänen päivästään. Vaikka oma-aloitteisesti halaisi tai suutelisi. Oma-aloitteisesti! Tai edes huomaisi minut kun lähestyn häntä. Hymyilisi.

Suora ja helppo kysymys: Onko liikaa vaadittu että näyttää tai kertoo tunteensa jos niitä on? Olenko itsestäänselvyys?

-aloittaja-

Kysymykseen vielä lisäys:

Onko liikaa vaadittu että näyttää tai kertoo tunteensa jos niitä on ja jos se tekee toisen iloiseksi ja tyytyväiseksi?

-aloittaja-

• 20 + 1
        Läheisyys kirjoitti:

Kysymykseen vielä lisäys:

Onko liikaa vaadittu että näyttää tai kertoo tunteensa jos niitä on ja jos se tekee toisen iloiseksi ja tyytyväiseksi?

-aloittaja-

"Onko liikaa vaadittu että näyttää tai kertoo tunteensa jos niitä on ja jos se tekee toisen iloiseksi ja tyytyväiseksi?"

Entäs jos niitä ei ole tai ne tekisivät toisen surulliseksi ja loukkaantuneeksi?

• Läheisyys
        20 + 1 kirjoitti:

"Onko liikaa vaadittu että näyttää tai kertoo tunteensa jos niitä on ja jos se tekee toisen iloiseksi ja tyytyväiseksi?"

Entäs jos niitä ei ole tai ne tekisivät toisen surulliseksi ja loukkaantuneeksi?

Niin, tulee mieleen että jos niitä tosiaan ei ole mutta miksi hän sitten "väkisellä" on kanssani jos niitä ei olisi. Tietenkin päästän hänet menemään jos hän niin haluaa, tällä hetkellä hän ei halua. Itsestäni en ole niin varma.

Tässä tapauksessa ne tunteiden näyttämiset tekisivät toisen iloiseksi ja tyytyväiseksi ja eikö rakkaalle haluta aina hyvää? En osaa vastata tuohon vastakysymykseen mutta häntä ei kuulemma minun "lähentelyni" haittaa tai häiritse mutta ei hän niitä mitenkään huomaakaan. Minä ainakin haluan miellyttää häntä ja toisinaan on tehtävä myös kompromisseja jotta molemmat osapuolet olisivat tyytyväisiä.

-aloittaja-

• 4
        Läheisyys kirjoitti:

Niin, tulee mieleen että jos niitä tosiaan ei ole mutta miksi hän sitten "väkisellä" on kanssani jos niitä ei olisi. Tietenkin päästän hänet menemään jos hän niin haluaa, tällä hetkellä hän ei halua. Itsestäni en ole niin varma.

Tässä tapauksessa ne tunteiden näyttämiset tekisivät toisen iloiseksi ja tyytyväiseksi ja eikö rakkaalle haluta aina hyvää? En osaa vastata tuohon vastakysymykseen mutta häntä ei kuulemma minun "lähentelyni" haittaa tai häiritse mutta ei hän niitä mitenkään huomaakaan. Minä ainakin haluan miellyttää häntä ja toisinaan on tehtävä myös kompromisseja jotta molemmat osapuolet olisivat tyytyväisiä.

-aloittaja-

Taitaa olla niin että äijäsi ei oikein halua olla kanssasi mutta on tottunut, vähän sama karrikoiden kuin tupakoitsija joka polttaa mutta haluaa lopettaa.

• Nalliin napsahti

Jepp!!!

Mitäpä tuohon lisäämään!

• täällä myös

Kirjoituksesi oli kuin suoraan omasta elämästäni. Meillä myös miehen kanssa ihan samanlaista...

Ennen oli läheisyyttä,mutta jotenkin se on vaan jäänyt miehen osalta. Hän on muuten ihana isä,puoliso. Vastuullinen ja viettää kaiken aikansa (jollei töissä ole) perheensä kanssa. Sen takia tämä onkin niin vaikeaa itselle... kaipaan läheisyyttä hurjasti,mutta en sitä saa. Seksiä on kerran vkossa. Jos silloinkaan. Toista naista ei ole,sillä on tosiaan meidän kanssa jollei töissä ole...

En halua erota. Muuten kaikki on kunnossa. Jotenkin vaan tuntuu että joudun itse luopumaan tästä läheisyyden kaipuusta. En tiedä miten se sitten vaikuttaa minuun... Muuten mieheni huomioi minua paljon. Mutta ei ihokontaktilla. Ei suukkoja,ei haleja,ei ohimentäessä hipauksia. Itse yritin,mutta takaisin ei tullut mitään. Yritin huomioida sanoilla,teoilla ja miten nyt rakkautta osoitetaan.

Kai tässä täytyy tämän asian kanssa jotenkin elää.

• Auervaara

Niinpä, juuri tuon takia me niin sanotut "rentut" olemme olemassa, me odotamme ravintoloissa yms. paikoissa jatkuvassa valmiustilassa kaltaisiasi läheisyydenkaipuisia naisia.
        Teitä on muuten uskomattoman paljon, luojan kiitos.
        Meiltä saat läheisyyttä huomiota ja laadukasta seksiä mutta paluuta entiseen sinulla ei enää ole.

• 1 + 13

"Ennen oli läheisyyttä,mutta jotenkin se on vaan jäänyt miehen osalta. Hän on muuten ihana isä,puoliso. Vastuullinen ja viettää kaiken aikansa (jollei töissä ole) perheensä kanssa."

Sanalla sanoen miehen elämä on ollutta ja mennyttä. Hän on hyväksynyt tilanteen ja pakertaa eteenpäin päivä päivältä. Hän ei haaveile mistään tulevasta eikä odota mitään innokkaana.

Ennen kuin noita stressaavia vastuita oli, häneltä riitti energiaa paapoa sinua. Nyt teidän molempien pitää olla aikuisia ja paapoa lapsianne.

• 5+8
        1 + 13 kirjoitti:

"Ennen oli läheisyyttä,mutta jotenkin se on vaan jäänyt miehen osalta. Hän on muuten ihana isä,puoliso. Vastuullinen ja viettää kaiken aikansa (jollei töissä ole) perheensä kanssa."

Sanalla sanoen miehen elämä on ollutta ja mennyttä. Hän on hyväksynyt tilanteen ja pakertaa eteenpäin päivä päivältä. Hän ei haaveile mistään tulevasta eikä odota mitään innokkaana.

Ennen kuin noita stressaavia vastuita oli, häneltä riitti energiaa paapoa sinua. Nyt teidän molempien pitää olla aikuisia ja paapoa lapsianne.

Kuin kuohittu kolli :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1197
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      190
      551
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe