parisuhde hyväksikäytön jälkeen

suruinen

Olisi kiva kuulla miten parisuhteet ovat toimineet lapsuudessa tapahtuneen seksuaalisen hyväksikäytön jälkeen. Itse olen siis hyväksikäytetty ja parisuhteeni eivät oikein tunnu toimivan. On luottamusongelmia ja seksiongelmia yms. Aina tuntuu, etteivät miehet vain oikein ymmärrä, ja loukkaantuvat minulle mikä vaan pahentaa oloani.

Haluaisin lapsia ja perheen mutta pelkään ettei se ole mahdollista. Tämä surettaa minua paljon.

4

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7894561320

Miten tuo lapsuudessa tapahtunut seksuaalinen hyväksikäyttö sinua vaivaa?

Miten se vaivaa suhdetta?

Miten haluaisit miehesi sinua ymmärtävän?

Miten haluat miehesi toimivan?

Oletko varmasti käynyt ammattiauttajalla puhumasta ongelmastasi?

Oletko päässyt lainkaan tuosta asiasta ylitse?

Luottamuspula kumppania kohtaan ei johdu kumppanista, vaan sinusta itsestäsi.

• ....................

Ei tarvitse olla näin ikävää taustaa, että joutuisi törmäämään useampaankin itsekeskeiseen "mölliin" peräkkäin. Surkeita miehiä riittää lapioitavaksi asti. Toivon, että löydät tukea ja hoivaa joka tapauksessa. Sinuna etsisin oikein asiaan erikoistuneen terapeutin, joka soveltaa mm. traumaterapiaa ja jolle voi puhua mistä vain eli hän on luonteeltaankin kypsä ja hyvä. Kun on lannistettu noin kamalalla tavalla, kaikki pettymykset tuntuvat varmasti tuhatkertaisina. Muiltakin kannattaa kysyä mielipidettä noista miehistä, että ottaisitko itse.

• hieman rikottu

Minulla sama tausta. Ei terapioita tai mitään. luottamus ongelmia miehiin. Sitten sattumalta törmäsin mieheen johon tiesin että voisin oppia luottamaan. Sitten on vain luotettava vaikka se pelottaa, koska ei muuten mitään saa jos ei uskalla antaa. Aluksi kaikki seksi jutut oli pelottavaa, mutta päätin vain luottaa minun mieheen ja pystyn siihen hänen kanssaan, kun hän "vie". Itse en pysty tekemään mitään sillä saralla. Ainoa mikä minulla vielä on että en luota muihin kuin mieheeni ja gyne käynnit on tuskaa. haluan myös lapsia mut synnytys pelottaa sikana kun kaikkii ihmisii rupee kopeloimaan. En silti aijo enää antaa pelon rajoittaa elämää.

Että pystyy aloittamaan luottamuksen , on käytävä asia ensin itsensä kanssa selväksi. Käydä asia läpi päässä niin että se paniikki helpottaa kun ajattelee asiaa. Minulla autto netti kirjoittaminen asiaan. Sitten on hyväksyttävä asia. Se on tapahtunut se oli VÄÄRIN, sille ei voi enää mitään, se ei katoa mihinkään. Se ei tee minusta huonompaa ihmistä ja olen hyvä itsenäni siitä huolimatta. Itsetuntoa pitää nostaa. asia on vain hyväksyttävä ja mentävä eteenpäin sen kieltäminen ja siirtäminen syrjään ei auta kun hetkellisesti ja sitten se pahentaa oloa. Kun asia on käyty päässä läpi ja sen on hyväksynyt niin sitten siirtää asian syrjään ja alkaa elää omaa elämäänsä. SItä ei saa jäädä vatvomaan ja keskittää koko elämäänsä sen asian ympärille.

toivottavasti oli apua

• Ensinnäkin olisi ehdottoman tärkeää, että olet keskustellut tästä ammattiauttajan kanssa. Jos et ole, nyt on vihdoin sen aika. Muuten et kenties koskaan pääse sinuksi seksuaalisuutesi kanssa.

Jos kumppanisi rakastaa sinua aidosti, pystyt kertomaan hänelle menneisyydestäsi. Hän pystyy olemaan kärsivällinen ja yhdessä luoda seksistä taas lämpimän yhdessäolon kokemuksen ilman, että menneisyyden haamut pilaavat sen.

Uskallusta vain ja ammattiauttajan pakeille, jos et ole käynyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1197
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      190
      551
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe