Tämän otsikon "anoppi ja appi" alle on tarkoitettu keskustelu anopeista ja apeista, tänne ei kuulu miniöiden ja vävyjen haukkumiset, ne menevät eri osastolle kuten suku on pahin tai suku on paras.
Joten nyt mummot mäkeen täältä ja antakaa naisten kertoa vaikeista anopeistaan ilman että täällä koitatte syyllistää toisia ja puolustella toisten huonoa käytöstä.
Täällä puhutaan anopeista ja apeista.
83
303
Vastaukset
- LOL!!!!!!
Höpön pöpöä... äläs isottele! Nettietiketin ehkä? osaat.... mutta muuten sun käytökses on tasan hanurista tempastu!
Mene käytöskouluun tai jos et pääse niin yritä edes koirakouluun että opit jotain tapoja! - mummot hiiteen
Joo, anopit vallanneet tän paikan, ja ottavat vielä kaiken arvosteluna juuri heitä kohtaan.
- yykaakoooo
Aloittaja puhuu täyttä asiaa.. Täällä tosiaan pyörii anppeja yhtäpaljon kuin miniöitä.. Miksihän näin..??? Ei me miniätkään pyöritä muilla osastoilla kyttäämässä mitä juttelette keskenään..
Tehkää anopit aloite omasta aiheesta eli 'keskustele miniästä ja vävystä".. menisi helpommin eikä tulisi näitä miniä-on-narsisti löpinöitä tännekkin.. - just just......
yykaakoooo kirjoitti:
Aloittaja puhuu täyttä asiaa.. Täällä tosiaan pyörii anppeja yhtäpaljon kuin miniöitä.. Miksihän näin..??? Ei me miniätkään pyöritä muilla osastoilla kyttäämässä mitä juttelette keskenään..
Tehkää anopit aloite omasta aiheesta eli 'keskustele miniästä ja vävystä".. menisi helpommin eikä tulisi näitä miniä-on-narsisti löpinöitä tännekkin..Mikäs ihmeen oikeus miniöillä on käydä isovanhempien sivulla provoamassa milloin mistäkin muka ongelmasta!
- rix``
yykaakoooo kirjoitti:
Tehkää anopit aloite omasta aiheesta eli 'keskustele miniästä ja vävystä".. menisi helpommin eikä tulisi näitä miniä-on-narsisti löpinöitä tännekkin..yykaakoooo
Niin näyttää olevan että te todella PYÖRITTE täällä negatiivisten ajatustenne kanssa ja saatte ilmeisesti jonkinlaisen tyydytyksen siitä että teillä menee niin krjasti anopin kanssa, sitten kun valta taistelu loppuu niin tekin tulette huomaamaan mitä oikea elämä on. m
- jkjköö
mutta kun tämä on se miniöiden sivu, ei anoppien!
- mikko kettu
MONI MINIÄ ON MYÖS ANOPPI
- mumumumumumumumu
Joo pysykää sitten poissa jakamasta oppejanne Isovanhempien palstalta.
Isovanhempien jutut
Tilaa palstan RSS-syöte
Poista kirosanafiltteri käytöstä
Tervetuloa mummut ja vaarit, ukit ja mummit, isoäidit ja isoisät keskustelemaan lapsista ja lapsenlapsista.
marella on Isovanhempien jutut -palstan sheriffi.
Enemmän teitä sillä käy naukumassa kuin isovanhempia täällä. - lintuja monia
Useimmat anopit ovat myös miniöitä joten mikä että, minä olen miniä ja anoppi joten katson sopivani tälle palstalle siinä kun nämä haukkuvaiset miniätkin.
Omasta anopistani voin vaan sanoa että paras anoppi mitä voi olla, johtuu varmaan siitä että osaan katsoa asioita muidenkin kannalta enkä vaan omasta pikku ympyrstäni. Tarve haukkua anoppiani olisi minusta hirvittävää sillä anoppini on itsenäinen ihminen ja mieheni äiti, hänellä on oma yksityinen elämänsä johon minulla ei ole osaa ei arpaa, ja jos emme ajattele kaikista asioista samalla lailla niin sehän on ihan luonnollista, olemmehan kaksi eri persoonallisuutta. Ja mieheni äiti on se joka synnytti ihmisen jota rakastan eniten maailmassa. Tarve olla ensimmäisenä joka asiassa mieheni silmissä ei ole niin suuri ettenkö antaisi anopillekkin laatuaikaa ihmiseen jota hän myös rakastaa.
En myöskään ole koskaan odottanut palveluksia häneltä siksi että hän on anoppi vaan hän on saanut itse valita lapsenvahti asiat silloin kun hänelle sopii.
Samat säännöt pätevät omaan äitiini, ja vielä omiin lapsiinikin ja heidän perheisiinsä.
Itse en voi sietää näitä haukkumisia yleisellä palstalla ihmisestä joka ei edes tiedä että hänestä puhutaan niin ilkeästi.- nettietiketin osaava
Kiva että sulla on mukava anoppi, kaikki eivät ole yhtä onnellisia. Ihmiset purkavat pahaa oloaan tällä palstalla, ja tekevät sen nimettömästi joten tässä ei ketään vahingoiteta. Älä ota henkilöjohtaisesti sitä että kaikki eivät pidä anopeistaan ja haluavat kertoa nimettömästi että miksi näin on.
Jos vaikka aloittaisit anopin kehuketjun etkä lukisi niitä haukkuketjuja ollenkaan, ei tartte sitten murehtia kuka kehtaa haukkua ja ketä. - Pieni ero
Yksi kysymys sinulle "Lintuja monia" : onko miehelläsi veljiä vai onko hän ainut poika? Arvaan että hän ei ole ainut poika perheessään.
- lintuja monia
Pieni ero kirjoitti:
Yksi kysymys sinulle "Lintuja monia" : onko miehelläsi veljiä vai onko hän ainut poika? Arvaan että hän ei ole ainut poika perheessään.
Sinulle PIENI ERO
Mieheni on todella ainut poika perheessä ja rakastettu ihminen niin äitinsä taholta kuin minunkin taholtani, ja hänellä vaan on sellainen äiti joka on kypsä ihminen ja ymmärtää eron rakkaus käsitteistä, sillä minun rakkauteni hänen poikaansa ei häiritse hänen tunne maailmaansa mitenkään. Minkäänlaista kilpailua ei ole pakko saada aikaan kahden rakastavan naisen välillä vaan ollaan onnellisia hetkistä jotka saadaan viettää yhdessä perheen kanssa, sillä joskus niitä hetkiä ei enää tule.
Ja jos me naiset ollaan vähän saman tyylisiä toistemme kanssa, niin ymmärtämys toista kohtaan tulee siitä. Ja minä en ole koskaan takertunut mihinkään sanomisiin ja yrittänyt tulkata niitä väärin tahallani, sillä tiedän että anoppi ei tarkoita muuta kun hyvää ja toivoo että meillä menisi hyvin elämässä. Me kumpikin tullaan kodeista missä juoruilua ei ole ollut pöydällä koskaan, ja sitä ei olisi edes sallittu että jotain ihmistä mollataan.Jos lähtökohdat ovat rehelliset suhteissa ihmisten kanssa niin suhde ei vahingoitu. - kaarlo aho
nettietiketin osaava kirjoitti:
Kiva että sulla on mukava anoppi, kaikki eivät ole yhtä onnellisia. Ihmiset purkavat pahaa oloaan tällä palstalla, ja tekevät sen nimettömästi joten tässä ei ketään vahingoiteta. Älä ota henkilöjohtaisesti sitä että kaikki eivät pidä anopeistaan ja haluavat kertoa nimettömästi että miksi näin on.
Jos vaikka aloittaisit anopin kehuketjun etkä lukisi niitä haukkuketjuja ollenkaan, ei tartte sitten murehtia kuka kehtaa haukkua ja ketä.nettiketin osaava
Ihan niin ne purkaa omaa pahaa mieltään sinun mielestäsi, minun mielestäni se on vaan ihan kummallista touhua, ja luulen että ennemmin haluavat kilpailla kellä on ollut kauhein anoppi noin niinku ajankuluksi, kun tarvitsevan jotenkin sääliä, ja kun niillä näyttää olevan aikaa istua koneella päivät pitkät haukkumassa sitä ihmistä joka on synnyttänyt heidän puolisonsa tähän maailmaan. - Pieni ero
lintuja monia kirjoitti:
Sinulle PIENI ERO
Mieheni on todella ainut poika perheessä ja rakastettu ihminen niin äitinsä taholta kuin minunkin taholtani, ja hänellä vaan on sellainen äiti joka on kypsä ihminen ja ymmärtää eron rakkaus käsitteistä, sillä minun rakkauteni hänen poikaansa ei häiritse hänen tunne maailmaansa mitenkään. Minkäänlaista kilpailua ei ole pakko saada aikaan kahden rakastavan naisen välillä vaan ollaan onnellisia hetkistä jotka saadaan viettää yhdessä perheen kanssa, sillä joskus niitä hetkiä ei enää tule.
Ja jos me naiset ollaan vähän saman tyylisiä toistemme kanssa, niin ymmärtämys toista kohtaan tulee siitä. Ja minä en ole koskaan takertunut mihinkään sanomisiin ja yrittänyt tulkata niitä väärin tahallani, sillä tiedän että anoppi ei tarkoita muuta kun hyvää ja toivoo että meillä menisi hyvin elämässä. Me kumpikin tullaan kodeista missä juoruilua ei ole ollut pöydällä koskaan, ja sitä ei olisi edes sallittu että jotain ihmistä mollataan.Jos lähtökohdat ovat rehelliset suhteissa ihmisten kanssa niin suhde ei vahingoitu.No sitten en muuta voi kuin onnitella sinua. Harvoilla ihmisillä on noin hyvin asiat. Uskon että jossain taivaassa päätetään kuinka tulet täällä elämäsi elämään, nauttimaan elämästä tai kärsimään. Jonkinlainen karman laki.. Sinun ei kannattaisi lukea näitä palstoja sillä tulet vain pahoittamaan mielesi.
- lintuja monia
Pieni ero kirjoitti:
No sitten en muuta voi kuin onnitella sinua. Harvoilla ihmisillä on noin hyvin asiat. Uskon että jossain taivaassa päätetään kuinka tulet täällä elämäsi elämään, nauttimaan elämästä tai kärsimään. Jonkinlainen karman laki.. Sinun ei kannattaisi lukea näitä palstoja sillä tulet vain pahoittamaan mielesi.
ihan niin
Olet oikeassa, en tule katselemaan näitä sivuja, sillä todella ihmettelen ihmisten halua olla säälin kohteena asioissa missä aina on oma kelkkakin ojassa.
Jatkakaa te joilla on siihen tarve, voin vaan sanoa että se on hyvin negatiivistä luettavaa ja saattaa tarttua likijaankin - mummot hiiteen
kaarlo aho kirjoitti:
nettiketin osaava
Ihan niin ne purkaa omaa pahaa mieltään sinun mielestäsi, minun mielestäni se on vaan ihan kummallista touhua, ja luulen että ennemmin haluavat kilpailla kellä on ollut kauhein anoppi noin niinku ajankuluksi, kun tarvitsevan jotenkin sääliä, ja kun niillä näyttää olevan aikaa istua koneella päivät pitkät haukkumassa sitä ihmistä joka on synnyttänyt heidän puolisonsa tähän maailmaan.Miten se on sinulta pois? ei sinun tarvitse sääliä tai lukea tätä palstaa jos ei miellytä.
- liisa-martiina
mummot hiiteen kirjoitti:
Miten se on sinulta pois? ei sinun tarvitse sääliä tai lukea tätä palstaa jos ei miellytä.
sinulle mummot hiiteen
Kuule ihan niin ja minä tiedän ilman sinun neuvojasikin että minun ei TARVITSE lukea tai sääliä, mutta haluni tietää minkälaisia ihmisiä nuoret miniät ovat, on johdattanut minut tälle palstalle. Joten nyt tiedän mitä joukkoa tämä sitten on, kellään ei näytä olevan mitään hyvää sanottavaa, ja jos nyt sattuu joku olemaankin jolla on asiat hyvin niin hänet jäädytetään palstalta pois, siis muuttakaa palstan nimi haukkumapalstaksi eikä mikään appi anoppi ole relevanttia, silloin kun kauhu kilpa on käynnissä. Säälin juuri teitä kun näytätte olevan ja elävän ilman minkäänlaista empatiaa, täynnä omaa itseä vaan.
Ja toivon että muistatte sitten kerran kun olette anoppeja tämän jauhamisenne. - mummot hiiteen
liisa-martiina kirjoitti:
sinulle mummot hiiteen
Kuule ihan niin ja minä tiedän ilman sinun neuvojasikin että minun ei TARVITSE lukea tai sääliä, mutta haluni tietää minkälaisia ihmisiä nuoret miniät ovat, on johdattanut minut tälle palstalle. Joten nyt tiedän mitä joukkoa tämä sitten on, kellään ei näytä olevan mitään hyvää sanottavaa, ja jos nyt sattuu joku olemaankin jolla on asiat hyvin niin hänet jäädytetään palstalta pois, siis muuttakaa palstan nimi haukkumapalstaksi eikä mikään appi anoppi ole relevanttia, silloin kun kauhu kilpa on käynnissä. Säälin juuri teitä kun näytätte olevan ja elävän ilman minkäänlaista empatiaa, täynnä omaa itseä vaan.
Ja toivon että muistatte sitten kerran kun olette anoppeja tämän jauhamisenne.Liisa-martiina, tietysti on fiksua arvioida kokonainen ikäpolvi ihmisiä sen mukaan mitä muutamat kymmenet edustaa.
Et tainnut nähdä niitä anopin kehu-ketjuja? silmät käteen mummo.
- miniä ja anoppi
"lintuja monia" puhut vain itsestäsi tekstissäsi. Elämän varjpuoli ei ole sinulle tuttua luultavasti miltään osin. Sain sinusta pumpulissa kasvaneen vaikutelman. Minusta olet naivi. Sinä oletat mutta et tiedä vielä elämästä.. Odotas kymmenen vuotta niin ääni kellossa voi muuttua.. Odota kun välit alkavat rakoilemaan. Puhu vasta sitten..
- lintuja on monia
miniä ja anoppi
Ihan niin kymmenet vuodet ovat kuluneet tässä suhteessa, ja monet kolhut on elämä antanut, ja pumpulissa ei olla kasvettu, mutta juuri kaikki kolhut opettavat ihmistä arvostamaan toisia ihmisiä, läheisen kuolema, vaikeat sairaudet, ja muut menetykset ovat asioita joita ollaan käyty lävitse joten jos olisin kasvanut pumpulissa niin varmaan olisin täällä mollaamassa anoppiani minäkin ja takertumassa jokaiseen pikku asiaan mitä hän on tehnyt ja sanonut.Siksi juuri elämä on opettanut arvostamaan toisten ihmisten mielipiteitä ja ymmärtämystä toistenkin elämän tilanteisiin
Ja jos omistaa anopin josta pitää niin se on vaan plussaa elämään.
Naiviudesta puhuttaessa, tulen siihen tuloksen että itselläsi naivius on näkyvää, sinä teit jo analyysin minusta omien kokemustesi perusteella ja luulit että olen joku nuori ihminen joka on ollut vähän aikaa suhteessa miehen kanssa, se jos joku on aika naivia, ja juuri tuolla perusteella kun tehdään analyysejä alkavat aina ne juorut maailmassa. Sinä et näköjään voi uskoa että joku ihminen todella pitää anopistaan ehdottomasti ja vaatimatta jotain häneltä omien tarkoitustensa vuoksi.
Ja sitten kun puhun vaan itsestäni, niin olen sitä mieltä että anopilla on samat oikeudet sanoa omat mielipiteensä, minä en voi puhua hänen puolestaan muuta kun että sanon että hän on ihana ihminen. - Chatrin M------u----
lintuja on monia kirjoitti:
miniä ja anoppi
Ihan niin kymmenet vuodet ovat kuluneet tässä suhteessa, ja monet kolhut on elämä antanut, ja pumpulissa ei olla kasvettu, mutta juuri kaikki kolhut opettavat ihmistä arvostamaan toisia ihmisiä, läheisen kuolema, vaikeat sairaudet, ja muut menetykset ovat asioita joita ollaan käyty lävitse joten jos olisin kasvanut pumpulissa niin varmaan olisin täällä mollaamassa anoppiani minäkin ja takertumassa jokaiseen pikku asiaan mitä hän on tehnyt ja sanonut.Siksi juuri elämä on opettanut arvostamaan toisten ihmisten mielipiteitä ja ymmärtämystä toistenkin elämän tilanteisiin
Ja jos omistaa anopin josta pitää niin se on vaan plussaa elämään.
Naiviudesta puhuttaessa, tulen siihen tuloksen että itselläsi naivius on näkyvää, sinä teit jo analyysin minusta omien kokemustesi perusteella ja luulit että olen joku nuori ihminen joka on ollut vähän aikaa suhteessa miehen kanssa, se jos joku on aika naivia, ja juuri tuolla perusteella kun tehdään analyysejä alkavat aina ne juorut maailmassa. Sinä et näköjään voi uskoa että joku ihminen todella pitää anopistaan ehdottomasti ja vaatimatta jotain häneltä omien tarkoitustensa vuoksi.
Ja sitten kun puhun vaan itsestäni, niin olen sitä mieltä että anopilla on samat oikeudet sanoa omat mielipiteensä, minä en voi puhua hänen puolestaan muuta kun että sanon että hän on ihana ihminen.miniä ja anoppi
Mikäs psykoloogi se on eksynyt näille sivuille yksinkertaisten neuvojensa kanssa.
Sinä olet ilmeisesti sellainen miniä joka ei voi sietää anoppiaan ja sitten luulet että KAIKKI maailman miniät ovat samanlaisia.
Täällä myös yksi "naivi" miniä joka tulee toimeen anoppinsa kanssa. Yhdessä anopin kanssa ulkomailla, yhdessä leivotaan, yhdessä ollaan ostoksilla, ja huumorilla suuri osuus elämään, ja yhdessä rakastetaan samaa miestä ilman turhanpäiväisiä valta taisteluja. Kun ihminen on AIKUINEN niin sitä ei ole pakotettu puhumaan rakastamansa miehen äidistä pahaa ja tarve sääliä itseään ei ole etu alalla.
Anopille voi aina soittaa ja kysyä neuvoja, ja hänen ystäväpiirinsä on täynnä ihania naisia jotka eivät sekaannu poikiensa elämään ja miniöitä joista pidetään. Sillä heillä on niin paljon muutakin tekemistä, kursseja, kylpylälomia, joillakin ilo olla työelämässä vielä, ja lasten lapsien tapaamiset ovat heille kohokohta. Joten on niitä hyviäkin anoppi/miniä suhteita, mutta täällä kai vaan keskustellaan niistä huonoista ja tullaan entistä enemmän katkeriksi miniöiksi.
- JK
VAIN IIN
- mummot hiiteen
Jos te ette hyväksy tätä anoppien haukkumista niin MIKSI TE LUETTE SITTEN NÄITÄ JUTTUJA?
Ihan vaan että saatte haukkua ihmisiä jotka kertovat elämänsä vaikeuksista?
Mitä se kertoo teistä? mummot hiiteen kirjoitti:
Jos te ette hyväksy tätä anoppien haukkumista niin MIKSI TE LUETTE SITTEN NÄITÄ JUTTUJA?
Mitä se kertoo teistä?Siksi että saavat haukua meitä jotka saamme anopiltakin paskaa niskaan. Siis meinaan oikeasti paskaa. Eihän kenelläkään oikeesti voi olla anoppia joka on diagnosoitu hullun papreihin.. ja joka ei anna sen siunaaman verran omaa rauhaa. He jotka tulevat toimeen suht järkipäisen anoppinsa kanssa, heillä ollut parempi tuuri. Siinä ainut ero..
turhaa tulla arvostelemaan niitä joilla on ongelmia, että ne johtuukin sitten itsestä eikä anopista.. Voi hyvää päivää perhana..kristallivaras kirjoitti:
Siksi että saavat haukua meitä jotka saamme anopiltakin paskaa niskaan. Siis meinaan oikeasti paskaa. Eihän kenelläkään oikeesti voi olla anoppia joka on diagnosoitu hullun papreihin.. ja joka ei anna sen siunaaman verran omaa rauhaa. He jotka tulevat toimeen suht järkipäisen anoppinsa kanssa, heillä ollut parempi tuuri. Siinä ainut ero..
turhaa tulla arvostelemaan niitä joilla on ongelmia, että ne johtuukin sitten itsestä eikä anopista.. Voi hyvää päivää perhana.."Ja minä en ole koskaan takertunut mihinkään sanomisiin ja yrittänyt tulkata niitä väärin tahallani, sillä tiedän...."
No oletpa Sinä sitten todellinen ihanne miniä..jos oletkin sitten valinnut puolisosi anoppisi mukaan..???
Mutta takerrut kuitenkin tosi pahasti heti seuraavassa kommentissasi "Ja minä en ole koskaan takertunut mihinkään sanomisiin ja yrittänyt tulkata niitä väärin tahallani, sillä tiedän että anoppi ei tarkoita muuta kun hyvää ja toivoo että meillä menisi hyvin elä"
nimimerkille lintuja on monia.. teit juuri itsestäsi idiootin- qwxgåökxxaaeew
kristallivaras kirjoitti:
"Ja minä en ole koskaan takertunut mihinkään sanomisiin ja yrittänyt tulkata niitä väärin tahallani, sillä tiedän...."
No oletpa Sinä sitten todellinen ihanne miniä..jos oletkin sitten valinnut puolisosi anoppisi mukaan..???
Mutta takerrut kuitenkin tosi pahasti heti seuraavassa kommentissasi "Ja minä en ole koskaan takertunut mihinkään sanomisiin ja yrittänyt tulkata niitä väärin tahallani, sillä tiedän että anoppi ei tarkoita muuta kun hyvää ja toivoo että meillä menisi hyvin elä"
nimimerkille lintuja on monia.. teit juuri itsestäsi idiootinKristalli varkaalle
Ihminen joka voi hyvin ei tunne tarvetta potkia toista.
Tiedätkö että sinun idiootti julistamisesi ajaa pois ihmisiä näiltä palstoilta, sillä luulisin että ihminen jota nimittelit idiootiksi ei ole lähelläkään idiotiaa sitä vastoin sinun kirjoituksesi todistaa idioottimaisesta käytöksestä - riku
Mitä se kertoo teistä?mummot hiiteen
Elämän vaikeuksista hahhaaaaaahhahahhhaahaaaaaa
- ettiketti
Aloittajalla on täysi oikeus pysyä pois tältä sivustolta. Kukaan ei pakota lukemaan.
Ehkä tarkoitus on, että täällä kirjoittaisivat vain anopit ja apet toisilleen ja toisistaan tai itsestään? Harmi vaan että silloin jutut jäisivät kovin yksipuolisiksi.
Kukaan ei voi olla anoppi jos hänellä ei ole miniää tai vävyä, joten anoppiudesta puhumiseen kuuluu saumattomasti myös nämä sukulaisuussuhteen toiset osapuolet. Sanot myös: "Antakaa naisten kertoa vaikeista anopeistaan" - mutta silloinhan kirjoittajina ovatkin miniät eikä anopit!
Tarkoittaako siis otsikko että anopit ja apet ovat kirjoittajina vai kirjoitusten kohteena? Tulkitsen sen niin että molempia, ja silloin kohteena ja kirjoittajina ovat myös miniät ja vävyt. Kunhan vaan kirjoitus jotenkin sivuaa tätä molemminpuolista sukulaisuussuhdetta- mummot hiiteen
Otsikko sanoo että täällä nimenomaan ON PUHEENAIHEENA anopit ja apet. Eli silloin kirjoittajina ovat miniät ja vävyt, kuinka vaikeaa on ymmärtää tämä asia? Tämä ei ole sinun tulkintakysymys, vaan foorumin rakenne jota sinä et ilmiselvästi ymmärrä.
- xxx444a===k(hh//
Otsikko sanoo että täällä nimenomaan ON PUHEENAIHEENA anopit ja apet. Eli silloin kirjoittajina ovat miniät ja vävyt, kuinka vaikeaa on ymmärtää tämä asia? Tämä ei ole sinun tulkintakysymys, vaan foorumin rakenne jota sinä et ilmiselvästi ymmärrä.
mummot hiiteen
Arvaa miten nautittavaa nähdä suloista tekstiäsi, ja kun olet niin viisas sanoissasi ja osaat niin hyvin tässä ihan tuntee alemmuuskomplekseja kun haluaisi olla yhtä hyvä suunsoittaja kun sinäkin, ja oikein monet kerrat olet laittanut anopeille hätähuudon ja katto ne pirut ei näytä käsittävän sanojasi, eiks oo kauheeta. Laita vielä yhden kerran ihan kuten vaan sinä osaat. - faktat selviksi
Otsikko määrittelee puheenaiheen, josta saa kirjoittaa ihan kuka tahansa.
- Rakel öhman
Kyllä taas miniät ovat niin tuohuksissaan ja yksikin sanoo ihan suoraan haukkuvansa anoppiaan.
Hyvä että levitätte perheenne vastoinkäymisiä kaikelle kansalle, normaalisti sellaiset asiat jaetaan vaan ystävättären kanssa johon luottaa, jos on vaikeuksia elämässä.
Ja sitten jos on saman aikaisesti molempia niin anoppi kuin miniäkin mille palstalle silloin mennään katsastamaan mitä kuuluu?- minusta...
monesti nuo ystävät tuntevat myös puolisosi-- Ei ole kivaa jutella hänelle anoppi ongelmia...Anopista purkautuminen kuuluu tälle palstalle. miniöiden hommat eivät kuulu. Ylläpidon kantaa kannattaa kysellä ilmeisesti, koska täällä anopit haukkuvat miniöitään ja näin koko palsta on sekasotkussa.. samoin lasenlapsia ei pidä sotkea tälle palstalle. Ohje kun on selvä..
Se jos joku haluaa haukkua anoppinsa täällä niin on jokaisen oma asia. Sananvapaus kun on ihmisoikeus. Samoin mielipide, olipa se mikä tahansa.. Että älkää nyt olko noin raukkoja ettei anonyymina muka saisi keskustella anoppinsa tai appensa tekemisiä.. ja siellä mummo osastolla miniöitä haukutaan ihan samalla tavalla.. - tic tac tic tac.....
minusta... kirjoitti:
monesti nuo ystävät tuntevat myös puolisosi-- Ei ole kivaa jutella hänelle anoppi ongelmia...Anopista purkautuminen kuuluu tälle palstalle. miniöiden hommat eivät kuulu. Ylläpidon kantaa kannattaa kysellä ilmeisesti, koska täällä anopit haukkuvat miniöitään ja näin koko palsta on sekasotkussa.. samoin lasenlapsia ei pidä sotkea tälle palstalle. Ohje kun on selvä..
Se jos joku haluaa haukkua anoppinsa täällä niin on jokaisen oma asia. Sananvapaus kun on ihmisoikeus. Samoin mielipide, olipa se mikä tahansa.. Että älkää nyt olko noin raukkoja ettei anonyymina muka saisi keskustella anoppinsa tai appensa tekemisiä.. ja siellä mummo osastolla miniöitä haukutaan ihan samalla tavalla..Jaa ... ettäkö vain miniä statuksella olevilla on sananvapaus ja se loppuu kun siirryt anoppi vaiheeseen?
Ja siitä mummu sivusta senverran että useammin sielläkin miniät käyvät anoppejaan haukkumassa kuin anopit miniöitään. Että kaikkiko sivut varattu miniöille? saavat sitten oikein olantakaa mollata itseään iäkkäämpää sukupolvea!
No jokainen vanhenee päivän kerrallaan ja tulee näillekin anopin mollaajille aika siirtyä mollattujen asemaan.... mutta sitä saa mitä tilaa.
Keljuista miniöistä tulee keljuja anoppeja. - Hauras keiju
tic tac tic tac..... kirjoitti:
Jaa ... ettäkö vain miniä statuksella olevilla on sananvapaus ja se loppuu kun siirryt anoppi vaiheeseen?
Ja siitä mummu sivusta senverran että useammin sielläkin miniät käyvät anoppejaan haukkumassa kuin anopit miniöitään. Että kaikkiko sivut varattu miniöille? saavat sitten oikein olantakaa mollata itseään iäkkäämpää sukupolvea!
No jokainen vanhenee päivän kerrallaan ja tulee näillekin anopin mollaajille aika siirtyä mollattujen asemaan.... mutta sitä saa mitä tilaa.
Keljuista miniöistä tulee keljuja anoppeja.Tic tac: Luonnonlaki: Anoppi kärsinyt aikanaan miniänä ollessaan ilkeästä anopista, ja jatkaa sitä seuraavalle sukupolvelle ikäänkuin kostoksi. Näin on sukupolvien kierre valmis. Viisas ihminen katkaisee ko. kierteen. Minä olen antanut anopille periksi ja olen mahd. vähän hänen kanssaan tekemisissä. Niin ei tule riitoja. Mitäs siihen sanotte?
- anopista pitävä
Hauras keiju kirjoitti:
Tic tac: Luonnonlaki: Anoppi kärsinyt aikanaan miniänä ollessaan ilkeästä anopista, ja jatkaa sitä seuraavalle sukupolvelle ikäänkuin kostoksi. Näin on sukupolvien kierre valmis. Viisas ihminen katkaisee ko. kierteen. Minä olen antanut anopille periksi ja olen mahd. vähän hänen kanssaan tekemisissä. Niin ei tule riitoja. Mitäs siihen sanotte?
Hauras keiju
Kaikki anopit eivät ole kärsineet miniänä ollessaan anopistaan, sillä on myös niitä jotka ovat hienotunteisia anoppeja/miniöitä, joten älä yleistä. Normaalisti pidetään anopista ja apesta ja he pitävät miniöistään ja vävyistään, joten ne on vaan ne jotka eivät aikuistu ajoissa jotka täällä jauhavat.
- papparainenj
MILLÄS NIMELLÄ SE MUMMO OSASTO KÄYTTÄÄ?
- öörhh
tuolla perhe osastolla löytyy isovanhemmat.. sinne pitäisi anoppien kirjoittaa mielipiteensä.. miniöitten ja vävyjen tänne. Asia on yksiselitteinen sääntöjenkin mukaan. Myös tasapuolisuuden mukaan..
Siitä ei tarvi olla huolissaan mitä kenenkin miniä tänne kirjoittelee. Huolehtikaa hyvät appivanhemmat vaan omasta kirjoittelustanne. Niin se on.. miniät kun eivät ole teille mitään sukua, antakaa olla.. - rolle b
öörhh kirjoitti:
tuolla perhe osastolla löytyy isovanhemmat.. sinne pitäisi anoppien kirjoittaa mielipiteensä.. miniöitten ja vävyjen tänne. Asia on yksiselitteinen sääntöjenkin mukaan. Myös tasapuolisuuden mukaan..
Siitä ei tarvi olla huolissaan mitä kenenkin miniä tänne kirjoittelee. Huolehtikaa hyvät appivanhemmat vaan omasta kirjoittelustanne. Niin se on.. miniät kun eivät ole teille mitään sukua, antakaa olla..Entäs jos anoppi onkin tunnistanut itsensä miniän kirjoituksista ja liioittelusta ja suoranaisista ilkeilynmielessä väännetyistä jutuista joissa ei ole perää edes, mienkäs silloin tehdään. Jätetäänkö vaan lukemata ja kuunnellaan kun suku selvittelee mitä se taas on sepustanut päivän iloksi ihmisille joilla on sama kanta.
Ajattelin minäkin vaan tätä nykyajan tyyliä, muka että pukaavat pahaa mieltään, luulen että siitä ei ole edes kysymys, ihminen jolla on todellisia ongelmia ei istu täällä haukkumassa toista ihmistä että muka on paha mieli, vaan siksi että hänellä ei ole muutakaan tekemistä kun on tyytymätön elämäänsä ja suhteeseensa, ja se on aina anopin vika.
Mutta kai se niin pitää olla sitten, pelko vaan että tälläisillä mielipiteillä varustetut ihmiset olisivat jossain hoitolaitoksessa työssä, ja juuri hoitaisivat vanhoja ihmisiä, apua. - nettietiketin osaava
rolle b kirjoitti:
Entäs jos anoppi onkin tunnistanut itsensä miniän kirjoituksista ja liioittelusta ja suoranaisista ilkeilynmielessä väännetyistä jutuista joissa ei ole perää edes, mienkäs silloin tehdään. Jätetäänkö vaan lukemata ja kuunnellaan kun suku selvittelee mitä se taas on sepustanut päivän iloksi ihmisille joilla on sama kanta.
Ajattelin minäkin vaan tätä nykyajan tyyliä, muka että pukaavat pahaa mieltään, luulen että siitä ei ole edes kysymys, ihminen jolla on todellisia ongelmia ei istu täällä haukkumassa toista ihmistä että muka on paha mieli, vaan siksi että hänellä ei ole muutakaan tekemistä kun on tyytymätön elämäänsä ja suhteeseensa, ja se on aina anopin vika.
Mutta kai se niin pitää olla sitten, pelko vaan että tälläisillä mielipiteillä varustetut ihmiset olisivat jossain hoitolaitoksessa työssä, ja juuri hoitaisivat vanhoja ihmisiä, apua.Mitenkäs se anoppi voi itsensä tunnistaa kirjoituksista joita on sekä "liioiteltu" ja "ilkeämielisesti väärennetty" ja "joissa ei ole edes perää"?
- nettietiketin osaava
PERHE --> ISOVANHEMPIEN JUTUT
Tervetuloa mummut ja vaarit, ukit ja mummit, isoäidit ja isoisät keskustelemaan lapsista ja lapsenlapsista.
TUO ON PALSTA MUMMOILLE JA ANOPEILLE. EI TÄMÄ!
SIELLÄ VOI HAUKKUA MINIÖITÄ JOS NIIN HALUAA.
(laitoin isoilla kirjaimilla että vanhemmat ja heikkönäköisemmätkin näkee) - keskustelu kannattaa
öörhh kirjoitti:
Siitä ei tarvi olla huolissaan mitä kenenkin miniä tänne kirjoittelee. Huolehtikaa hyvät appivanhemmat vaan omasta kirjoittelustanne. Niin se on.. miniät kun eivät ole teille mitään sukua, antakaa olla..Hedelmällinen keskusteleminen asioista on sitä että molemmat osapuolet saavat esittää asioihin oman näkökantansa, eikä niin että joku joo joo kerho samanmielisiä keskittyy antaumuksella boostaamaan toistensa mielipiteitä
Luulen että monikin anoppiinsa epäilevästi suhtautunut miniä on saanut anoppien teksteistä myös sitä toista näkökulmaa omiin luuloihinsa. - sananvapaus
öörhh kirjoitti:
Siitä ei tarvi olla huolissaan mitä kenenkin miniä tänne kirjoittelee. Huolehtikaa hyvät appivanhemmat vaan omasta kirjoittelustanne. Niin se on.. miniät kun eivät ole teille mitään sukua, antakaa olla..Mutta jos anopilla ei ole lapsenlapsia niin ei voi kirjoittaa isovanhempien juttuja
- omat jutut
nettietiketin osaava kirjoitti:
PERHE --> ISOVANHEMPIEN JUTUT
TUO ON PALSTA MUMMOILLE JA ANOPEILLE. EI TÄMÄ!
SIELLÄ VOI HAUKKUA MINIÖITÄ JOS NIIN HALUAA.
(laitoin isoilla kirjaimilla että vanhemmat ja heikkönäköisemmätkin näkee)En ole mummu vaan anoppi, joten joudun kirjoittamaan anoppipalstalle. Voinhan kirjoittaa itsestäni, jos tänne saa kirjoittaa vain anopista mutta ei muista asianosaisista.
- hau hau
omat jutut kirjoitti:
En ole mummu vaan anoppi, joten joudun kirjoittamaan anoppipalstalle. Voinhan kirjoittaa itsestäni, jos tänne saa kirjoittaa vain anopista mutta ei muista asianosaisista.
Eihän mummupalstalla voi kirjoittaa miniöistä tai lapsenlapsistsa, kun siellä saa puhua vain isovanhemmista!
- Hyvä miniä
Mut.. mites nyt mun anoppi saa tietää olevansa ilkeä/paha jos ei saa tänne tulla lukemaan näitä....
- FFFFFFOO/(¤#7534
Hyvä miniä
Anopilla on ystäviä jotka lukevat ja kun usein anoppi tuntee miniänsä niin tietää milloin hän on paikalla, Ja sitten ystävät kertovat anopille mitä on kirjoitettu ja tuttujen lapset, mutta minua se ei vaivaa , sanon vaan sillä minä pidän anopistani ja hän ei ole koskaan ärsyttänyt minua mitenkään, oliskohan lähtökohdat se mekanismi mistä tälläinen negatiivinen "muka sydämmen purkaus" on lähtöisin.
Tasapainoinen ihminen ei tunne koskaan tarvetta polkea toista ihmistä. - pikkuminiänä
Hyvällä miniällä on aina vastaus kaikkeen , vaan sillä että hänen on ihan pakko intää joka asiasta. Haukkua ihmisten tapoja, tyylejä, luonteenominaisuuksi, luokkaeroja, jms joten onhan se niin että hyvän miniän on pakko saada aina viimeinen sana, sehän kuuluu hänen tyyliinsä, anopit pois sivuilta silloin kun heistä keskustellaan vaikka oikeassa maailmassa otetaan ongelmat sen kanssa jonka kanssa ne tulevat, mutta ilmeisesti tarkoitus ei olekkaan parantaa asioita vaan solvata ja haukkua kaikella lailla, saanko kysyä, MITÄ SIITÄ SAA ihminen itselleen,------hyvän mielenkö?
Minusta taas hyvä keskustelu johtaa parannuksiin asioissa mikä on ongelmana eikös sitä sen tähden "PURETA PAHAA MIELTÄ" vai olenko väärässä, mutta monet katsovat oikeudekseen vaan sen purkamisen ja sitten toiset liukuhihnalle mukaan lastaamaan enemmän sontaa ja lopputulos-----niin mikä se sitten on?
- miniäanoppiminiällä
Miksei ole erikseen miniät ja vävyt -palstaa? Tai oikeastaan kahta, toisessa heitä saa haukkua ja toisessa he saavat haukkua:
Ja ne jotka näillä palstoilla osaavat kertoa, mitä missäkin saa puhua, voisivat ilmoittauta sheriffeiksi kaikkiin mahdollisiin ketjuihin. Siinä tulisi sitä egoa kasvatettua, kun saisi oikein mielin määrin poistaa vääriä kommentteja.- 90+?98 :) :) :)
MIKSI PITÄISI SAADA HAUKKUA , minut opetettiin jo lapsena ottamaan huomioon ihmisten erinlaisuus ja kunnioittamaan ihmistä ihmisenä, joten minulle ainakin on hyvin vieras käsite että oikein noin ilman häpeän tunteita puhutaan HAUKKUMISESTA kuin se olisi maailman tavallisin asia, kenellä on oikeus puhua negatiivisesti jostain toisesta ihmisestä kun ei kuitenkaan tiedä ihmisten taustoja eikä tunne heitä, ja kun joku kirjoittaa jotain ilkeää jostain ihmisestä niin toiset ovat heti valmiina neuvomaan miten hänen täytyisi tehdä. Ottamatta huomioon että ihminen joka on kirjoittanut saattaa olla sairas henkisesti ja keksii juttuja omasta päästään. Itse olen ollut todistamassa tälläistä tapausta ja voin sanoa että se ei tunnu hyvältä. Joten miksi pitäisi haukkua jotain ihmistä hänen luonteen piirteittensä vuoksi ja jos hän ei tanssi jonkun pillin mukaan Huomautan että tämä ei ole haukkumista vaan ihan vaan minun mielipiteeni asiasta.
- Tuuletusikkuna
90+?98 :) :) :) kirjoitti:
MIKSI PITÄISI SAADA HAUKKUA , minut opetettiin jo lapsena ottamaan huomioon ihmisten erinlaisuus ja kunnioittamaan ihmistä ihmisenä, joten minulle ainakin on hyvin vieras käsite että oikein noin ilman häpeän tunteita puhutaan HAUKKUMISESTA kuin se olisi maailman tavallisin asia, kenellä on oikeus puhua negatiivisesti jostain toisesta ihmisestä kun ei kuitenkaan tiedä ihmisten taustoja eikä tunne heitä, ja kun joku kirjoittaa jotain ilkeää jostain ihmisestä niin toiset ovat heti valmiina neuvomaan miten hänen täytyisi tehdä. Ottamatta huomioon että ihminen joka on kirjoittanut saattaa olla sairas henkisesti ja keksii juttuja omasta päästään. Itse olen ollut todistamassa tälläistä tapausta ja voin sanoa että se ei tunnu hyvältä. Joten miksi pitäisi haukkua jotain ihmistä hänen luonteen piirteittensä vuoksi ja jos hän ei tanssi jonkun pillin mukaan Huomautan että tämä ei ole haukkumista vaan ihan vaan minun mielipiteeni asiasta.
Haukkuminen vain on niin kivaa! Luemme jutun ja keksimme kahta kamalamman itse.
Anopista on niin kivaa kertoa vaikka mitä, eihän se itseään niistä jutuista tunnista.
Ilahdumme puolesta sanasta, ja kirjoitamme tänne KYLLÄ tiedän mitä se TARKOITTI kun niin merkitsevästi...ja AINA soittelee ja kyselee....
Ja kun se lähettää pojan mukana KAAKAOPUSSIN, niin hyvä, ettei epäillä myrkyttäjäksi.
Viime aikoina ei ole muistettu korostaa, että anopille pitää laatia RAJAST, joita se ei saa ylittää. Pari vuotta sitten miniä toisensa jälkeen selvitti omien anoppiensa rajankäynnit.
Vastavuoroisesti anopit kärsivät minän huonosta taloudenpidosta ja halutomuudesta tulla anoppilaan. Mikään ei miniälle kelpaa.
Aika vähän kuitenkin moititaan miniöiden kasvatustaitoja. Siitä anopeille plussa.
Lapsenlapsia ei arvostella. He ovat jokaiselle anopille ihania.
Iloitkaa miniät siitä! - Kallis ELMERI
Tuuletusikkuna kirjoitti:
Haukkuminen vain on niin kivaa! Luemme jutun ja keksimme kahta kamalamman itse.
Anopista on niin kivaa kertoa vaikka mitä, eihän se itseään niistä jutuista tunnista.
Ilahdumme puolesta sanasta, ja kirjoitamme tänne KYLLÄ tiedän mitä se TARKOITTI kun niin merkitsevästi...ja AINA soittelee ja kyselee....
Ja kun se lähettää pojan mukana KAAKAOPUSSIN, niin hyvä, ettei epäillä myrkyttäjäksi.
Viime aikoina ei ole muistettu korostaa, että anopille pitää laatia RAJAST, joita se ei saa ylittää. Pari vuotta sitten miniä toisensa jälkeen selvitti omien anoppiensa rajankäynnit.
Vastavuoroisesti anopit kärsivät minän huonosta taloudenpidosta ja halutomuudesta tulla anoppilaan. Mikään ei miniälle kelpaa.
Aika vähän kuitenkin moititaan miniöiden kasvatustaitoja. Siitä anopeille plussa.
Lapsenlapsia ei arvostella. He ovat jokaiselle anopille ihania.
Iloitkaa miniät siitä!Sulle tuuletusikkuna
Ihan niin ne lastenlapset ovat anopille rakkaita kunhan anopit vaan osaavat olla tasaarvoisia etteivät mene antamaan missään tapauksessa juuri leskeksi jääneen tyttärensä lapsille enemmän mitään kun suuren firman omistavalle poikansa lapsille, sitä pitää olla tasa arvoinen kaikessa. Eikä liioin iloita jos tytär odottaa lasta sillä siitä voi miniä vetää johtopäätöksiä että joku lapsi on parempi kuin muut ja silloin annetaan porttikielto lapsen tapaamiseen, ja omaa tytärtään rakastava anoppi on huono anoppi sillä se on miniä joka on ekana sitten vasta muut. Sitten jos anoppi hyvän hyvyyttänsä käskee syömään niin AINA pitää mennä vaikka ei yhtään haluttaisi, ja joulut sitten anoppi se pilaa nekin aina olemassa olollaan.
Minun anoppini on mieheni äiti ja hänellä on sama ihmisarvo kun kaikilla ihmisillä ja häntä me miniät emme hauku vaan olemme kiitollisia hänen antamista neuvoistaan ja jouluna hän on kunniavieras meidän muiden kanssa, eikä ole pilannut yhtäkään joulua.
- etosaanetikettiä
Suksi sinä kuuseen täältä puheenvuoroja jakamasta, sinua ei yksikään kannattanut saati ehdottanut puheenjohtajaksi. MINÄ AINAKIN HUUDAN PUHEESI PÄÄLLE!
- A.N.Oppi?
Oletko miniä, anoppi vai molemmat?
Milloin anopista tulee se kamala akka, jonka edesottamuskia pikku miniät joútuvat todistamaan vuosia?
Jokainen anoppi on ollut ensin hyväluontoinen ja kohtelais miniä, joten jossakin välissä hänen luonteensa muuttuu.
Katsokaapa miniät, näkyykö teissä jo anoppioireita? Vai tulevatkohan ne kuin salamaniskusta kirkon käytävällä kun häämarssin sävelet kuuluvat? - Etosaanetikettiä
A.N.Oppi? kirjoitti:
Milloin anopista tulee se kamala akka, jonka edesottamuskia pikku miniät joútuvat todistamaan vuosia?
Jokainen anoppi on ollut ensin hyväluontoinen ja kohtelais miniä, joten jossakin välissä hänen luonteensa muuttuu.
Katsokaapa miniät, näkyykö teissä jo anoppioireita? Vai tulevatkohan ne kuin salamaniskusta kirkon käytävällä kun häämarssin sävelet kuuluvat?Olen ollut miniä, anoppini on jo siirtynyt tuonpuoleiseen. Olimme hyvissä väleissä.
Olen myös anoppi. Olemme hyvissä väleissä miniäni kanssa. Samoin vävypojan.
Sekä miniäni että vävyni antavat arvoa sille, että minä mieheni kanssa olemme kasvattaneet heille hyvän puolison. Samoin minä olen aina antanut suuren arvon sille, että anoppini miehineen kasvatti puolisolleni hyvän arvomaailman. - En anna takaisin
A.N.Oppi? kirjoitti:
Katsokaapa miniät, näkyykö teissä jo anoppioireita? Vai tulevatkohan ne kuin salamaniskusta kirkon käytävällä kun häämarssin sävelet kuuluvat?Kirkon käytävällä kävelee miniä, ei anoppi. Ja ei ole itsestään selvää että miniästä tulisi koskaan anoppia, jos ei lapsia saa. Sitä paitsi nykyaikana ei asuta samassa taloudessa joten ei miniän välttämättä tarvitse paljoa olla tekemisissä anoppinsa kanssa. Anopista tulee kamala akka sinä hetkenä kun hän huomaa että on joutunut luovuttamaan oman pikku-mussukkansa toiselle naiselle.
- Että näin..
Etosaanetikettiä kirjoitti:
Olen ollut miniä, anoppini on jo siirtynyt tuonpuoleiseen. Olimme hyvissä väleissä.
Olen myös anoppi. Olemme hyvissä väleissä miniäni kanssa. Samoin vävypojan.
Sekä miniäni että vävyni antavat arvoa sille, että minä mieheni kanssa olemme kasvattaneet heille hyvän puolison. Samoin minä olen aina antanut suuren arvon sille, että anoppini miehineen kasvatti puolisolleni hyvän arvomaailman.Noinhan sen kuuluukin mennä. Valitettavasti anopeissakin on niitä keskenkasvuisia pumpulissa kasvaneita ykslöitä, joita täällä sitten haukutaan. Itsellä ollut kaksi anoppia eikä tulisi mieleenikään moittia ekaa. Joka ei asioihini ole ilkeällä tavalla puuttunut vaikka neuvoja antoikin. Eli kyllä asia on anopistakin sitten kiinni saako haukut vaiko ei. Ei kaikkea vaan voi niellä.. Täällä saa ihan rauhassa kirjoittaa mitä haluaa.
Nyt olen itse anoppina, eikä tulisi mieleenkään haukkua lapseni valittua selän edessä taikka takana. Jos hän sitten päättää haukkua minua, en usko hermostuvani vaikka sen täällä tekisikin. Miksi pitäisi? - outo olet!
En anna takaisin kirjoitti:
Kirkon käytävällä kävelee miniä, ei anoppi. Ja ei ole itsestään selvää että miniästä tulisi koskaan anoppia, jos ei lapsia saa. Sitä paitsi nykyaikana ei asuta samassa taloudessa joten ei miniän välttämättä tarvitse paljoa olla tekemisissä anoppinsa kanssa. Anopista tulee kamala akka sinä hetkenä kun hän huomaa että on joutunut luovuttamaan oman pikku-mussukkansa toiselle naiselle.
"Anopista tulee kamala akka sinä hetkenä kun hän huomaa että on joutunut luovuttamaan oman pikku-mussukkansa toiselle naiselle."
Jos sinä olet päättänyt ajatella noin niin eipä siinä anopille juurikaan mahdollisuuksia anneta. :(
Ja tuollaisen ajattelutavan omaava neuvoo sitten muita ongelmissa olevia? - miniä täälläkin !=<3
outo olet! kirjoitti:
"Anopista tulee kamala akka sinä hetkenä kun hän huomaa että on joutunut luovuttamaan oman pikku-mussukkansa toiselle naiselle."
Jos sinä olet päättänyt ajatella noin niin eipä siinä anopille juurikaan mahdollisuuksia anneta. :(
Ja tuollaisen ajattelutavan omaava neuvoo sitten muita ongelmissa olevia?Sulle OUTO OLET
Juuri niin siellä ei näytä olevan kaikki kupit kaapissa, ei ihme tosiaan että hänellä on ongelmia anopin kanssa kun on ymmärtänyt ihan väärin koko vihkimis asian.
Ei käsitä että äidin rakkaus poikaansa on hieman eri tasolla se kun pojan rakkaus tähän joka nyt on oikeutettu kävelemään kirkon käytävää. Kyllä meillä nauratti kun luettiin tämä kirkko kuvaus, ei sillä että se olisi ollut joku hyvä vitsi vaan sillä että tämä maatuska menee asian vierestä. Mussukka muka, äiti on aina äiti lapselle vaikka he olisivat miten vanhoja, ja vaan egoistiset kouluttamattomat miniät tykkäävät riidellä kun eivät käsitä eroa ihmisten välillä. Ja mitä ilkeimmin he osaavat kirjoitella sitä tyytyväisempiä ovat itseensä. Koko homma on MUSTASUKKAISUUTTA jota miniä kokee jos äidillä ja pojalla on hyvät välit, siinä kaikki. Ja alemmuuden tunteissaan heittäytyvät ylemmyyden tunteisiin, juuri niinkuin tämä joukko tapaa tehdä. - etiketti otsaan
etosaaetikettiä
Huuda miten haluat sinähät et muuhun kykenekkään. Luuletko että sinä olet joku maailman napa. Me muut otetaan opiksemme asioita mitä luemme vaan sinä näytät olevan riitelyä vailla ja et osaa erottaa opettavaista kitjoitusta riitelystä, vaan luulet että jos joku sanoo täällä jotain niin se on Riita, niin ei ole asia. Mutta jatka huutamistasi pikku u se ei ketään liikuta, täällä on pidettävä sellaiset kuin sinäkin, tasa arvon puitteissa. - Etosaanetikettiä
etiketti otsaan kirjoitti:
etosaaetikettiä
Huuda miten haluat sinähät et muuhun kykenekkään. Luuletko että sinä olet joku maailman napa. Me muut otetaan opiksemme asioita mitä luemme vaan sinä näytät olevan riitelyä vailla ja et osaa erottaa opettavaista kitjoitusta riitelystä, vaan luulet että jos joku sanoo täällä jotain niin se on Riita, niin ei ole asia. Mutta jatka huutamistasi pikku u se ei ketään liikuta, täällä on pidettävä sellaiset kuin sinäkin, tasa arvon puitteissa.Kirjoitat silkkaa puppua! Tässä korjauksia:
Kykenen muuhunkin kuin huutamiseen. Osaan esimerkiksi suomen kielen oikein. Samaa ei voi sanoa sinusta.
Väität, että muut kuin minä ottavat opikseen. Salli minun nauraa! :-DDD
Ethän sinäkään ole ottanut!
En ole riitelyä vailla. Yritin vain osoittaa tuolle määräilijälle paikkansa.
Ei täällä kukaan ole niin paljon toisten yläpuolella, että hänen "opettavaista kitjoitustaan" pitäisi jotenkin totella - kenenkään.
- mummot hiiteen
Mitäs jos me miniät sitten alettais nyt oikein urakalla menemään tonne anoppien ja mummojen sivuille, jaettais siellä viisauksia ja niitä nykyajan tapoja. Jos ne mummot haluaa tänne meitä ojentamaan, mennään me sinne niitä ojentamaan.
- no just...
"Mitäs jos me miniät sitten alettais nyt oikein urakalla menemään tonne anoppien ja mummojen sivuille, jaettais siellä viisauksia ja niitä nykyajan tapoja. Jos ne mummot haluaa tänne meitä ojentamaan, mennään me sinne niitä ojentamaan."
Tällä tekstilläsi osoitat vain sen ettei kenekään tarvitse ihmetellä miksi sinulla on ongelmia anoppisi kanssa. - paha akka
no just... kirjoitti:
"Mitäs jos me miniät sitten alettais nyt oikein urakalla menemään tonne anoppien ja mummojen sivuille, jaettais siellä viisauksia ja niitä nykyajan tapoja. Jos ne mummot haluaa tänne meitä ojentamaan, mennään me sinne niitä ojentamaan."
Tällä tekstilläsi osoitat vain sen ettei kenekään tarvitse ihmetellä miksi sinulla on ongelmia anoppisi kanssa.Pitäisi olla MINIÄT-sivu, jonne saa tulla haukkumaan miniöitä mutta miniät eivät saa lukea eikä vastata
- Puheenjohtajan tytär
Sinä Paha akka
Täällä ei ole kukaan anoppi haukkunut ketään antanut vaan oman kuvauksensa asiaan, eiköhän anopin saisi edes puolustaa kanssa sisariaan. Sitten tääöllä on niitä nettiketin "Osaavia" miniöitä jotka tuntuvat luulevan että kun haukkuu anoppiaan niin se on ihan normaalia heille, kukahan heidätkin on oikein kasvattanut kun ovat niin helvetin katkeria.
Sitten yksi kävelee kirkonkäytävää pitkin ITSE miehen käsipuolessa, ei siis anoppi. Minä en kyllä koskaan ole nähnyt yhdenkään anopin kävelevän vihille poikansa kanssa joten ihan turha kirjoitus oli tältäkin ihmiseltä.
Ja sitten nämä jotka käskevät vielä toistenkin miniöiden häipyä palstalta, siis miniän jolla on sivistyneisyys ja koulutus, joka on kasvatettu kodissa jossa ei ole haukuttu muita ihmisiä. Ja tämä miniä kirjoittaa oikeen suurilla kirjaimilla, vaikka jokainen selväjärkinen kyllä näkee että hän haluaa vaan riidellä (tunnen tyypin) ja näin ollen ei käsitä edes että hänellä on paljon oppimista juuri ihmis suhteista. Ja myös heillä jotka ovat hänet kasvattaneet. Minä pidän anopistani todella, mutta ilmeisesti me kuulutaan eri portaaseen yhteiskunnassa kuin hän, sillä ihminen jolla on asiat hyvin ei tunne tarvetta haukkua muita. Ota edes se opiksesi ihmis raukka mitä ihmiset kirjoittavat vai aiotko koko elämäsi elää haukkumalla aina jotain. - Paha akka
Sinä puheenjohtajan tytär.
Jos täällä on anopit-palsta, jossa vain miniät saavat kirjoittaa anopeistaan, niin miksi ei saisi olla vastaavasti miniät-palstaa, jossa vain anopit saavat kirjoittaa miniöistään? Tasapuolisuuden vuoksi.
Itse olen sekä anoppi että miniä, joten vierailisin sitten molemmilla palstoilla. Muuten olen sitä mieltä että ainoastaan molemmille osapuolille yhteinen palsta avaa mahdollisuuden todelliseen keskusteluun ja ehkäpä muutaman ongelman selviämiseenkin - ei selän takana puhuminen.
Joten ehdotan, että tätä nykyistä palstaa käytettäisiin anoppien ja miniöitten yhteisiin keskusteluihin ja molempien osapuolten kuulemiseen, kuten tähänkin asti.- nettietiketin osaava
Koska tämähän ilmiselvästi toimii hyvin! Miniä kertoo ongelmaisesta anopistaan niin tusinan verran anoppeja alkaa kertoa kuinka se on miniän vika että anoppi käyttäytyy huonosti. Tämäkö on sitten kivaa niille jotka hakevat toteuttamiskeloisia ratkaisuja ja selviytymiskeinoja kanssasisarilta. Anopit palstalla mieluummin vetävät herneet nenään ja melskaavat kuinka kestään ei saa sanoa mitään negatiivistä vaikka olisikin totta ja oleellinen osa apua hakevan ongelmaa.
Jospa anopit alkaisivat toimia niinkuin saarnaavat, olisi tämäkin mukavampi palsta lukea.
- Rohkea rokan syö
Huh - ei näissä keskusteluissa ole päätä eikä häntää. Lähden tästä käymään anopin tykönä. Tehkää tekin samoin..
- herruliini
Nettiketin osaava
Entäs jos anoppi puhuu miniästään samalla lailla kuinkan sitten suukku laitetaan. On se ihme että perheiden sisäiset asiat on pakko räiskiä tänne nettiin, ja AINA negatiivisesti. Miniät eivät pura ongelmallisia asioitaan täällä että saisivat tukeA KANSSA SISARILTA vaan siksi että saavat haukkua jotakin ja siihen on valittu miehen äiti, SIIS EI OMAA ÄITIÄ:
Otan ja lähden minäkin anoppilaan tästä , maistamaan anopin juuri leivottua pullaa hyvän kahvin kanssa.- Malle j.........n
Eihän ne nyt omaa äitiään voi haukkua , äitiä jonka kasvatuksen tuloksena haukutaan anoppia. Senhän aistii jo kirjoituksista mitä porukkaa tämä haukkuja kaarti on, nehän pitää sitä ihan normaalina kun haukkuvat jotain toista ihmistä.
Joten me jotka olemme saaneet kasvatuksen jossa kunnioitetaan muita ihmisiä, jätetään tämä palsta näille ihmisille jotka taistelevat iehestään anoppinsa kanssa, sillä anoppi ei aina ole edes tietoinen tästä taistelusta. Nyt anoppilaan rtästä. - sivustakatsoja
Ensinnäkin, ongelmatilanteista on isompi puhumisen ja avun tarve kuin silloin jos menee hyvin.
Jos miniä kertoo ongelmistaan, on hyvä kuulla mitä sekä toiset miniät että anopit siihen sanoo, ja muutkin. Mahdollisimman monet.
Keskusteluja selatessani näyttää siltä, että saarnaamista ja haukkumista tulee yhtä paljon sekä anopeilta että miniöiltä. Eihän se varsinaisesti haittaa mitään. Minä ainakin kestän lukea ihan hyvin.
Löytyy myös toteuttamiskelpoisia ratkaisuja. Jos esim. miniä saa tietää miten hän itse aiheutti anopin käytöksen, niin eikös sekin ole hyödyllistä?.
Vielä ihmettelen sitä miksi tässäkin keskustelussa joittenkin pitää huutaa? - Samassa veneessä
sivustakatsoja kirjoitti:
Ensinnäkin, ongelmatilanteista on isompi puhumisen ja avun tarve kuin silloin jos menee hyvin.
Jos miniä kertoo ongelmistaan, on hyvä kuulla mitä sekä toiset miniät että anopit siihen sanoo, ja muutkin. Mahdollisimman monet.
Keskusteluja selatessani näyttää siltä, että saarnaamista ja haukkumista tulee yhtä paljon sekä anopeilta että miniöiltä. Eihän se varsinaisesti haittaa mitään. Minä ainakin kestän lukea ihan hyvin.
Löytyy myös toteuttamiskelpoisia ratkaisuja. Jos esim. miniä saa tietää miten hän itse aiheutti anopin käytöksen, niin eikös sekin ole hyödyllistä?.
Vielä ihmettelen sitä miksi tässäkin keskustelussa joittenkin pitää huutaa?Mä voisin ajatella että tämä palsta ois sitä varten et miniät voisi hakea kanssasisariltaan vertaistukea täältä. Ja vävyt myös (!) Vai oonkohan käsittänyt ihan väärin?
- ulpukka <3
Samassa veneessä kirjoitti:
Mä voisin ajatella että tämä palsta ois sitä varten et miniät voisi hakea kanssasisariltaan vertaistukea täältä. Ja vävyt myös (!) Vai oonkohan käsittänyt ihan väärin?
Palstan nimi on Anoppi ja Appi
Siitä jaa kukin vetää johtopäätöksensä miten sitä käytetään, esim moni voi ajatella että anopit ja apet saavat äänensä kuuluville. Toiset taas että täällä keskustellaan anopista ja apesta. Kolmannet ovat tulkanneet että suolletaan pahaa mieltä anopeista ja apeista ja juuri nämä tulkitsijat ovat näköjään vallanneet palstan, joten kukaan ei oikein tiedä tarkalleen miten on oikeasti aiottu käyttää palstaa.
Joten annetaan kaikkien kukkien kukkia.
- ahkera lukija
Miksi puheen kohde pitäisi sulkea täältä pois?
Sehän täällä juuri on mielenkiintoista ja valaisevaa, että kuullaan molempien osapuolten kannanotot. Kun miniä tai anopppi kertoo ensin toisesta osapuolesta, on tietysti paikallaan nähdä miten vastapuolen edustajat näkevät vastaavan tilanteen. Opettavaista molemmille. Eikä tarttis kiihtyä niin kamalasti kun eihän teksti koske henkilökohtaisesti tuntematonta lukijaa.
Jos ei uskalla puhua oman anopin kanssa, voi täällä nimettömänä kuulostella, mitä toiset anopit asiaan sanoisivat tai saada jopa neuvoja monenlaisilta ihmisiltä, miten ongelman voisi ratkaista. Minä käyn täällä lukemassa oppiakseni ymmärtämään paremmin molempia osapuolia ja pystyäkseni välttämään näitä ristiriitoja. Minulla on sekä miniöitä että anoppi, en siis asetu kummallekaan puolelle.
Mitä hyötyä on puhua (haukkua) miniät anoppia keskenään tai anopit miniää, ilman kohteen osallistumista keskusteluun? Menee pelkäksi arvailuksi tai on pelkkää purkautumista tai juoruamista eikä johda muutokseen siinä ihmissuhteessa.- FRIDOLF
SE ON UUSI RHEILU LAJI. JA SITÄ HARRASTAA NE JOILLA ON AIKAA PÄIVÄT PITKÄT:
- :).
sinä ahkera lukija
Noin ajattelen minäkin
- justforyoutoo
Kyllä se nyt on niin, että KUN ANOPPI ON JO HAUKKUNUT, JA ITSE EN OLE PÄÄSSYT PUOLUSTAUTUMAAN NIIN HAUKUN KYLLÄ TÄÄLLÄ ihan surutta. Valitan, että se loukkaa muita kuin omaa anoppiani. En ymmärrä miksi anopit pitävät toistensa puolia käsittämättä faktaa että jos tapaisitte kerran oman anoppini, ymmärtäisitte miksi on tarve haukkua.
Totta, pelkkää purkautumista. Se helpottaa! Mikä siinä on niin vaikeaa käsittää?
Kohdallani kyseessä ei ole mikään kaakaopussi eikä tarpeellinen palohajoitus, vaan paljon paljon enemmän.. vuosikausien haukut eivät unohdu hetkessä. Anopin huuto ei unohdu ikinä.. Mutta harmittamasta lakkaa. Puhumalla..- z
Se on pekurin hommaa se , ettei hoida ongelmiaan silloin kun ne ovat ajankohtaisia.
Kai ymmärrät että anopit puolustavat toisiaan koska tietävät miten helposti asiat väännellään miniän suussaSiis yksi on niin suloinen ja viaton ja sitten tulee anoppi joka pilaa hänen elämänsä ihan täysin.
Sinä et saa asioitasi muuttumaan haukkumisella, vaan keskustelemalla sen ihmisen kanssa jonka kanssa on ongelmia. Haukkuminen antaa aina falskin kuvan ihmisestä.
- miniöistä parhain
No siinä kun vaan haukut ihan niin paljon kun haluat, ei sinua kukaan estä. MINIÄT ovat halunneet kääntää keskustelun positiiviseksi joten älä taas syytä anoppeja. Muutama on ilmeisesti tajunnut että ihminen joka "PURKAANTUU" täällä niin kamalasi ja sepustaa perheasioitaan ei anna koskaan hyvää palautetta vaan kaivaa koko ajan samaa sontaa ja pitää itseään oikeutettuna haukkujana, ja kun näkee rivit mitä olet sepustanut niin kyllä hyvin ymmärtää että olet anoppiasi vastaan, olet hyökkäävä, koko ajan, et näemitään hyvää tai opettavaista asioissa mitä muut kirjoittavat----siis et ole niitä jotka ovat kehityskelpoisia---vaan jauhat samaa koko ajan, jos olisin sinun anoppisi niin sanoisin että joskus on sinunkin osattava keskustella asioista asioina eikä jankuttaa loputtomasti mitä anoppisi on tehnyt tai jättänyt tekemät. Joten koska et halua ottaa osaa positiiviseen keskusteluun niin kai sinun sitten pitää saada jatkaa jauhamista, ja kai tiedät että kun yksi aloittaa niin aina on niitä ressuja jotka ovat heti valmiita sanomaan "MULLA SAMA JUTTU" ja niin on negatiivinen pyörä lähtenyt pyörimään vetäen mukaansa niitä jotka eivät muuten olisi edes ajatelleet anoppinsa kauheutta.
Minä olen miniä jonka suusta ei tule koskaan kuulumaan anopin haukkumista ja mikään ei silti muutu sen haukkumisen jälkeen, anoppi pysyy samanlaisena kun aina ennenkin ja miniä on saanut tyydytyksen saadessaan ageerata omien sääntöjensä mukaan joka on ----aina viimeinen sana------ ja ----älä ota opiksesi----
Joten kukaan ei kiellä sinulta luovaa voimaasi jos se kerta saa sinut voimaan niin hyvin, ajatukset vaan karkaavat siihen anoppiin jonka edesottamuksia jauhat. - miniä minäkin
ha ha. Siis miniät täällä haluaisivat, että palstalla käy ainoastaan miniöitä haukkumassa anoppejaan, mutta anopit eivät saisi vastata ja kertoa tilanteista omalta kannaltaan. Hiukka ykspuolista, ja mitä hyötyä semmosesta selän takana haukkumisesta on? Minusta palsta on hyödyllisin, jos syntyy keskustelua molempien osapuolten välillä.
Hiukka huvittaa kun toisaalta purnataan että älkää anopit tulko tänne miniöitä haukkumaan. Ja toisaalta että meidän miniöiden pitää saada haukkua täällä anoppeja sydämen kyllyydestä ja ilman vastaväitteitä. Jotain outoa.... - eräs eräs..
kun on aina saatava viimeinen sana, vaikkei s johtaisi mihinkään.. -saatava sana, vaikka viestinä kännykkään- sopii moneen anoppiin mutta vain harvaan miniään.. kyllä se "kokeneempi" pomottaa miniää. Tiedän. Jos on ilkeä.. ja palstan säännöt ovat yksiselitteiset "keskustele anopista ja apesta". Muusta voi valittaa ylläpidolle ettei kuulu tälle palstalle..
- pilkunviilausta
Anoppikin voi keskustella anopista ja apesta
- max fucktor
joo, voi kyllä. Sitä aloittaja varmaan tarkoittikin että täällä keskustellaan heistä, eikä miniöistä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882088Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361756- 1801316
- 237766
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
- 65699
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49556
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337492