miten pääsee mustasukkaisuudesta eroon ???

mustisnainen

mulla ärsyttää kun olen mustasukkainen siis liian mustasukkainen
haluaisin kuulla teiltä kokemuksianne

8

309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7+15

Vaimoni on mustasukkainen, ollut jo 30 vuotta ja on edelleen syystä että olen naisiin menevä mies.
      Eli kokemukseni perusteella vastauksena on, ei mitenkään.
      Se on luonteenpiirre jota ei voi muuttaa, valitettavasti.

• .........

Heippa!

Olen historiassani ollut hyvin mustasukkainen nainen. Edellisissä parisuhteissa pelkäsin olla yksin, epäilin poikaystäviäni koko ajan pettämisestä (yksi sitten oli pettänytkin), tahtdoin tietää kaiken heidän menemisistään ja suutuin, jos he lähtivät poikaporukalla vaikka baariin, jne.

Mutta, olen kokenut nyt "valaistumisen" - nimittäin siten, että olen ensimmäistä kertaa miehen kanssa, johon OIKEASTI LUOTAN! Hän nimittäin sanoillaan, teoillaan ja olemuksellaan joka päivä vakuuttaa minut, että minun ei tarvitse pelätä eikä olla mustasukkainen mistään. Hän osoittaa minulle, että olen hänen elämässään ainoa nainen, ja hän ei muita tahdo.

Eli ennen olin ilmeisesti vain "mustasukkaisuutta ruokkivissa suhteissa", jotka eivät sopineet minulle. Edelliset poikaystäväni olivat alkoholiin meneviä, tykkäsivät juhlia, piilottelivat puhelintaan taskussa, eivät aina tahtoneet viettää aikaa kanssani, eivät huomioineet minua siten kuin tarvitsin.. Ja nuo asiat loivat minussa mustasukkaisuutta! Minun kohdallani mustasukkaisuus oli kai sitä, että kuollakseni kaipasin sanoja ja kosketusta.. Mutta en vain niitä saanut.

Nyt tässä parisuhteessa kaikki on toisin. Rakkaani ei juhli kuin tosi harvoin, hän puhuu kaikesta aina avoimesti ja hänen puhelimensa lepää keskellä keittiön pöytää ja siinä on äänet päällä, hän ei piilottele mitään! Lisäksi hän antaa minulle rakkaudenosoituksia ja tahtoo aina puuhailla kaikkea minun kanssani.

Tässä parisuhteessa ei ole syytä olla mustasukkainen, koska tiedän että olen hänen ainoansa.

Ehkä sinäkin olet pitkän päälle väärässä suhteessa..? :/ Kenties teidän tunne-elämänne eivät vain kohtaa? Oletko aidosti onnellinen?

• Tuttu tunne

Juuri näinhän sen pitäisi ollakin. Itse ainakin ajattelen, että todella harvoin kukaan on aiheetta mustasukkainen. Jostakin se vain saa alkunsa. Voi olla pienestäkin kiinni se tunne, attä voi luottaa toiseen täysillä. Siihen jos tulee särö, alkaa epäileminen.

• wescx

Sama täällä! Minun elämääni kuului kaksi suhdetta joissa jouduin todistamaan että naiseni ei ollut luottamuksen arvoinen. Luulin että vika oli minussa, kunnes tapasin nykyisen kihlattuni ja huomasin että kaikki eivät ole sellaisia. Joihinkin ihmisiin vain yksinkertaisesti oppii luottamaan jos he ovat spontaanisti aina luotettavia ja seisovat sanojensa ja tekojensa takana eivätkä yritä piilotella mitään.

Monta vuotta meni hukkaan yksin kärvistellessä ja hyppiessä sängystä toiseen kun ei uskaltanut luottaa keneenkään.

Ainoa hyvä puoli tässä on että en ainakaan ole enää liian sinisilmäinen.. Mutta luottamaan oppinen todellakin otti aikansa. Mutta kuinka vapauttava kokemus se onkaan kun voi viimeinkin luottaa toiseen ihmiseen. En ikinä tyytyisi vähempään!

Tsemppiä aloittajalle!

• fafah

toi oli kyllä osuvasti kirjoitettu olen kyllä sanaton

• ikätuouskollisuutta

en ole mustasukkaista luonnetta, en kysele perään sun muuta. Mutta mua petettiin....ja siihen se loppui plus muut syyt...mun vika kai, että luotan ihmiseen..

• hieman_hämmentynyt

Entä jos nainen on alkanut epäilemään puuhiani vaikken juo, en käy baareissa, olen avoin asioissa, en yritä salailla mitään vaan kerron asiat suoraan. Hän kuitenkin kertoi että on hieman mustasukkainen jos puhun muiden naisten kanssa ("koska oot niin komea"- hän sanoi) ja on pelännyt että petän. Hän on kuulemma pari kertaa juossut kotiin (jos olen ennen häntä kotona) jotta "saisi minut kiinni itse teossa". Olen kysynytkin, että olenko tehnyt jotain sellaista mikä saisi hänet epäilemään? Hän sanoi että ei, mutta on pelännyt sitä koska miten hän on itse käyttäytynyt minua kohtaan. Hän itse on ollut keskittyneempi kavereihinsa ja muihin "unohtamalla" minut (kyllä se on vähän pahalta tuntunut kun suurin osa ajasta menee facebookissa tai puhelimessa kavereiden kanssa jutteluun ja unohtaa minut siinä ja kaikki kotityöt). Eli hänen mukaan "hän on antanut minulle aiheen pettämiseen"? Hän tahtoo muutenkin olla enemmän "menevää" tyyppiä joten minun tässä "pitäisi" enemmän olla mustasukkainen/epäileväinen hänen menoistaan. Mutta hän on kuitenkin saanut minut vakuuttuneeksi että tahtoo olla minun kanssani loppuelämän eikä tekisi mitään sellaista mikä pettäisi minun luottamukseni häneen (ja sen uskonkin).

• Minä olen mustis. Uskon ja Tiedän asioita jotka eivät ole tosia.
      Näen tapahtumia, jotka eivät ole tapahtuneet.

Ja olen onnellisessa parisuuhteessa.
      Syy siihen on oma kontrolli asiaan. Kun tiedostaa ja myöntää asian, sitä on helpompi kontrolloida.
      En halua olla mustis. En halua epäillä.
      Silti mietin.
      En tutki mieheni kännykkää. Tai taskuja. Hän saa käydä yksinkin baarissa. En kysele.
      Hän on aikuinen, ja suhde perustuu luottamukseen.
      Olen kertonut ongelmani.
      Työstän sitä PÄIVITTÄIN. Mielialani vaihtelee tunneittain.
      Silti kontrolloin käytökseni.

nim. se on kaikki itsestä kiinni ( ja ehkä vähän kumppanistakin ;))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      94
      2294
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      173
      1876
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      179
      1436
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      240
      882
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      789
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      786
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      66
      786
    8. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      692
    9. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      213
      643
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      611
    Aihe