APPIUKKO

APPIUKKO

APPIUKOT OVAT AIAN ANOPPIA MUKAVEMPIA. MIKSI!!!!!!????

20

641

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JK

SIKSI

• katkera miniä

Ei appiukot ole aina mukavempia. Minulla on ihana anoppi, mutta täysi sika appiukko. Ukkolla viiraa päässä ihan oikeasti ja me kaikki läheiset kärsitään tämän yhden persoonallisuushäiriöisen kiusaamisesta. Hän esimerkiksi yrittää saada pankista meidän tilitietoja ja jopa kerran onnistui puhumalla saamaan rahaa meidän tililtä itselleen. Hän haki meidän postit ennen kuin laitoimme lukollisen laatikon ja aukoi meidän laskut ja kirjeet. Hän tulee meidän työpaikalle kuin omistaisi sen ja puuttuu jokaiseen asiaan vaikkei tiedä mistään oikeasti mitään. Hän haukkuu minua ja poikaansa meidän lapsille. Hän vihaa kissojamme ja olemme joutuneet usein hoitamaan potkaisun uhriksi joutunutta kissaa. Koiramme taas on hänen omasta mielestään hänen eikä meidän ja hän saisi ainoastaan hoitaa tätä koiraa. Me emme hänen mielestään osaa sitä. Hän kertoo koko suvulleen kuinka me muka olemme rakentaneet työpaikkamme hänen rahoillaan ja hän omistaa kaiken ja saa määrätä kaikesta. Tekisi mieli sanoa, että maksappa sitte tuo pankkilaina niin ei tarvis valehdella. Niin, tämä ukko on jo 87-vuotias ja puolikuuro ja -sokea...sori tämä purkaus, mutta kylläpä kummasti helpotti :)

• mk

Ei miehsi saa tuollaista vanhaa äijää kuriin ja jos ei muuten usko niin lapttaapa kunnolla ukko aturpiin niin oppii ja holhouksen alaisesksi tuollainen pitäsii laittaa ja heti kun tuollaista tapahtuu niin lääkäriltä lahete suljetulle osatolle koska henkilä on vaarallinen itselleen ja umpäristölle.

• Katkera miniä
        mk kirjoitti:

Ei miehsi saa tuollaista vanhaa äijää kuriin ja jos ei muuten usko niin lapttaapa kunnolla ukko aturpiin niin oppii ja holhouksen alaisesksi tuollainen pitäsii laittaa ja heti kun tuollaista tapahtuu niin lääkäriltä lahete suljetulle osatolle koska henkilä on vaarallinen itselleen ja umpäristölle.

Ei auta puheet, ei hyvät eikä pahat. Meinasi nostaa pahoinpitelysyytteen minua vastaan jo siitä kun kerran kädestä talutin ovelle ja käskin painua ulos kun en jaksanut töiden jälkeen kotonakin vielä kuunnella sitä jatkuvaa narinaa ja valitusta. Nyt hänellä on pääsy kielletty meille ja ovet aina lukossa, mutta hän kurkkii ja koputtelee ikkunoiden takana. Koirasta lähtien kaikki on oltava lukkojen takana tai tämä ukko omii ne itselleen. Hän käy selvittämässä meidän asioita virastoissa, joista sitten soitellaan meille ihmetellen. Kaikkiin mahdollisiin kauppoihin on jouduttu erikseen sanomaan, ettei tälle ukolle saa meidän laskuun antaa mitään vaikka se selittäisi mitä satuja oikeuksistaan. Tämä ihminen on niin uskomaton, että en tiedä mitä tämän kanssa pitäisi tehdä. Me yritetään olla niin vähän tekemisissä kuin mahdollista, mutta tuntuu että ukko änkeytyy väkisin joka paikkaan ja joka asiaan. Tilanne on vain pahentunut vuosien varrella, kun ukon muu sosiaalinen elämä on pienentynyt olemattomiin. Miehen siskon mukaan meidän on vain kestettävä hammasta purren, koska isällä ei ole muuta sisältöä elämässä. Todella raskasta olla narsistin elämänsisältö!

• mdrb
        Katkera miniä kirjoitti:

Ei auta puheet, ei hyvät eikä pahat. Meinasi nostaa pahoinpitelysyytteen minua vastaan jo siitä kun kerran kädestä talutin ovelle ja käskin painua ulos kun en jaksanut töiden jälkeen kotonakin vielä kuunnella sitä jatkuvaa narinaa ja valitusta. Nyt hänellä on pääsy kielletty meille ja ovet aina lukossa, mutta hän kurkkii ja koputtelee ikkunoiden takana. Koirasta lähtien kaikki on oltava lukkojen takana tai tämä ukko omii ne itselleen. Hän käy selvittämässä meidän asioita virastoissa, joista sitten soitellaan meille ihmetellen. Kaikkiin mahdollisiin kauppoihin on jouduttu erikseen sanomaan, ettei tälle ukolle saa meidän laskuun antaa mitään vaikka se selittäisi mitä satuja oikeuksistaan. Tämä ihminen on niin uskomaton, että en tiedä mitä tämän kanssa pitäisi tehdä. Me yritetään olla niin vähän tekemisissä kuin mahdollista, mutta tuntuu että ukko änkeytyy väkisin joka paikkaan ja joka asiaan. Tilanne on vain pahentunut vuosien varrella, kun ukon muu sosiaalinen elämä on pienentynyt olemattomiin. Miehen siskon mukaan meidän on vain kestettävä hammasta purren, koska isällä ei ole muuta sisältöä elämässä. Todella raskasta olla narsistin elämänsisältö!

Nuo mk.n neuvot turpiin laittamisineen voi muuten jättää omaan arvoonsa mutta tuo holhoukseen saattaminen kaiken tuon häirinnän perusteella ihan jo ikään perustuen sitä voisitte joltain viranomais taholta tiedustella.

• ...
        Katkera miniä kirjoitti:

Eikö kannattaisi sentään muuttaa jonnekin kauemmas tuntemattomaan osoitteeseen ja olla pitämättä kokonaan yhteyttä? Ei luulisi, että yhdeksänkymppinen jaksaa enää päivittäin ajaa kymmeniä kilometrejä vetääkseen vesiperän. Lieneekö hänellä enää ajokorttiakaan.

• Katkera miniä
        ... kirjoitti:

Eikö kannattaisi sentään muuttaa jonnekin kauemmas tuntemattomaan osoitteeseen ja olla pitämättä kokonaan yhteyttä? Ei luulisi, että yhdeksänkymppinen jaksaa enää päivittäin ajaa kymmeniä kilometrejä vetääkseen vesiperän. Lieneekö hänellä enää ajokorttiakaan.

Maatilaa hankalampi siirtää minnekkään. Oli todella kovan työn takana saada appiukko edes muuttamaan toiseen osoitteeseen. Väkisin yritti jäädä asumaan meidän kanssa "huolehtimaan tilan asioista". Ajokorttikin tällä ukolla vielä on, valitettavasti. Ei vain ymmärretä, että millä ihmeen taidoilla hän on saanut sen vielä pitää. Mutta oletettavasti on entisenä kunnallispoliitikkona puhunut lääkärin niin pökerryksiin, että tämä on ajoluvan kirjoittanut ihan vain päästäkseen ukosta eroon :) Nyt ukolle sattui eilen navetassa sellainen virhe, että yksi vasikka joutui maksamaan sen hengellään. Olen silmät päästäni itkenyt vasikka-raukan vuoksi koko yön ja ukko vain tuumasi, että hän on eläkeläinen, ei hänen tarvitsekkaan osata ja tietää kaikkea. Hän vain käy kuulemma navetassa omaksi ilokseen ja kuntonsa kannalta. Hänen ei kuulemma tarvitse vastata mistään vahingoista.Jospa tästä nyt viimeinkin miehen siskokin tajuaisi millainen riski ja rasite tämä ukko meille on.
        En tiedä, nyt väsyttää niin paljon että lähden vähäksi aikaa sukulaisen luokse hengähtämään. Kaduttaa, että ylipäätään jäin aikoinaan tälle tilalle vaikka todellisuus oli jo heti alusta lähtien näkyvillä. Kiitos kaikille, jotka olette vastanneet ja yrittäneet antaa neuvoja!

• oi itku....
        Katkera miniä kirjoitti:

Maatilaa hankalampi siirtää minnekkään. Oli todella kovan työn takana saada appiukko edes muuttamaan toiseen osoitteeseen. Väkisin yritti jäädä asumaan meidän kanssa "huolehtimaan tilan asioista". Ajokorttikin tällä ukolla vielä on, valitettavasti. Ei vain ymmärretä, että millä ihmeen taidoilla hän on saanut sen vielä pitää. Mutta oletettavasti on entisenä kunnallispoliitikkona puhunut lääkärin niin pökerryksiin, että tämä on ajoluvan kirjoittanut ihan vain päästäkseen ukosta eroon :) Nyt ukolle sattui eilen navetassa sellainen virhe, että yksi vasikka joutui maksamaan sen hengellään. Olen silmät päästäni itkenyt vasikka-raukan vuoksi koko yön ja ukko vain tuumasi, että hän on eläkeläinen, ei hänen tarvitsekkaan osata ja tietää kaikkea. Hän vain käy kuulemma navetassa omaksi ilokseen ja kuntonsa kannalta. Hänen ei kuulemma tarvitse vastata mistään vahingoista.Jospa tästä nyt viimeinkin miehen siskokin tajuaisi millainen riski ja rasite tämä ukko meille on.
        En tiedä, nyt väsyttää niin paljon että lähden vähäksi aikaa sukulaisen luokse hengähtämään. Kaduttaa, että ylipäätään jäin aikoinaan tälle tilalle vaikka todellisuus oli jo heti alusta lähtien näkyvillä. Kiitos kaikille, jotka olette vastanneet ja yrittäneet antaa neuvoja!

Kuulostaa kyllä ihan hirveältä, mutta kun tähän asti olet kestänyt niin koita vielä pari vuotta pinnistellä. Muutenhan tähänastiset kärsimykset olisivat olleet turhia. Appi alkaa olla siinä iässä että kyllä ne tietyt rajat alkavat ihan väistämättä tulla vastaan, suurella todennäköisyydellä jopa suht lähiaikoina. On erittäin epätodennäköistä että appesi laittaa maailmanlaajuisia ikäennätyksiä uusiksi kumminkaan. Jos yhtään helpottaisi niin koita ajattella ettei ihminen itse sille oikein mitään mahda jos on alunperinkin ollut vähän kipeä tai alkaa vanhemmuuttaan lepakoita lentelemään tapulissa. Pipi on pipi, yhtä vähän sille mahtaa itse tai muutkaan kuin käskeä murtumaa luutumaan vuorokauden sisällä....

• Katkera miniä
        oi itku.... kirjoitti:

Kuulostaa kyllä ihan hirveältä, mutta kun tähän asti olet kestänyt niin koita vielä pari vuotta pinnistellä. Muutenhan tähänastiset kärsimykset olisivat olleet turhia. Appi alkaa olla siinä iässä että kyllä ne tietyt rajat alkavat ihan väistämättä tulla vastaan, suurella todennäköisyydellä jopa suht lähiaikoina. On erittäin epätodennäköistä että appesi laittaa maailmanlaajuisia ikäennätyksiä uusiksi kumminkaan. Jos yhtään helpottaisi niin koita ajattella ettei ihminen itse sille oikein mitään mahda jos on alunperinkin ollut vähän kipeä tai alkaa vanhemmuuttaan lepakoita lentelemään tapulissa. Pipi on pipi, yhtä vähän sille mahtaa itse tai muutkaan kuin käskeä murtumaa luutumaan vuorokauden sisällä....

Voi kiitos!! Et uskokkaan miten sanasi lohduttivat. Eihän tämä tosiaankaan voi enää kauaa kestää. Kävin vähän aikaa levähtämässä tätini luona ja jospa sitä taas jotenkin jaksaisi. Tämä jatkuva stressi ja pelko siitä, että mitähän seuraavaksi tapahtuu vaatii kyllä veronsa. Olen myös usein miettiyt, että onko tämä ollut terve ympäristö lapsille kasvaa. Siksi syytän, nyt ehkä toivottavasti jo lopun edellä, itseäni liiallisesta sinnikkyydestä. Elämä olisi oikeasti ollut jossain muualla, jos nyt ei helpompaa, niin ainakin ristiriidattomampaa.

• apua apellesi
        Katkera miniä kirjoitti:

tuo sopisi dementian eli vanhuudenhöperyyden oireisiin.. mies tarvitsee ehdottomasti asiantuntevaa hoitoa.. Ei siinä puheet autakaan vaan hoitaja ja osastohoito diagnooseineen

• kiukku
        apua apellesi kirjoitti:

tuo sopisi dementian eli vanhuudenhöperyyden oireisiin.. mies tarvitsee ehdottomasti asiantuntevaa hoitoa.. Ei siinä puheet autakaan vaan hoitaja ja osastohoito diagnooseineen

Kunnes kuvaavat suihkussa

• 99 + 1

Kun ne kuolee nuorempina?

• iu7iu

Jo ei ne ole, ei todellakaan.

• tu_muh

Appiukot eivät puutu niin paljon yleensä lastensa parisuhteisiin. Ainakaan minun exäni isä ei puuttunut vaan asiallisesti suhtautui. Anoppi taas teki siitäkin edestä kauheata hallaa suhteellemme, tahtomattansakin. :(

• ....................

Lienee monesti vakka kantensa valinnut ja puoliso esittää vain avoimesti sitä puolta itsestä, jota pidetään vähän piilommassa. Lisäksi puolisot muuttavat yhdessäolonsa myötä toisiaan kaltaisikseen. Toista myös pitää mielistellä, jotta rauha säilyisi. Monien mielestä tämä tarkoittaa sitä, että omia ajatuksiakin pitää muuttaa vaikka vastoin parempaa tietoaan. Heikkoa on.

• ihmettelijä!

Täytyy ihmetellä kaikkea sanomaanne!

Ensiksi olen anoppi ja äiti!

Itselläni oli maailman paras anoppi ja appiukko, koskaan en heitä hauku , en ikinä! ( kuolivat kummatkin 96 vuotiaana)

Ja itse koitan olla vielä parempi..

Itselläni ei kismaa kenenkään kaqnssa, ei edes ystävien..

Itse voit vaikuttaa miten sinuun suhtaudutaan, ei kukaan muu..

Makkarassa on kaksi puolta kukaan ei yksinään tappele...

• Ei pidä paikkaansa.

"Itse voit vaikuttaa miten sinuun suhtaudutaan, ei kukaan muu."

Höpö, höpö! Tämä ei todellakaan pidä paikkaansa!

"Makkarassa on kaksi puolta kukaan ei yksinään tappele.."

Eihän tappelusta ole kyse jos toinen on ilkeä tms.

Mieluummin laiha sopu kuin lihava riita.
        Näin ajattelen itse pelkästään rakkaan mieheni ja lastemme takia. Kyläilemme kyllä, mutta mitään läheisiä meistä anopin ja apen kanssa tuskin koskaan tulee. Muutaman vuoden yritinkin, mutta kun huomasin sen tuloksettomaksi, niin lopetin. Miehenikin häpeää vanhempiensa käytöstä, mutta eihän hän tilanteelle mitään voi.

Minäkin olen äiti ja anoppi.
        En vähättele ketään ihmistä ja yritän olla mahdollisimman tasapuolinen läheisilleni. Muistan tarvittaessa kehua ja kannustaa.
        Itsekään en koe mitään vastaavaa negatiivista, muiden osalta, kuin appivanhempieni.

• anoppi 100%

MINKÄ TÄHDEN VÄVYT OVAT AINA MUKAVAMPIA KUN MINIÄT MIKSI ???????????????????????????????

• anoppi-miniä

Koska ovat miehiä.. Ihan helppo nakki. Itselläkin niiiin kertakaikkisen ihana vävy ettei paremmasta väliä ole! Eikä ainoaakaan miniää, vaikka uskon kyllä osaavani kohdella kunnoittavasti nuorta naista.. Itse olen huomannut itsestäni että irti päästäminen tyttärestä sattuu, myöskin ettei se ole mitenkään vävyni vika vaan luonnonlaki.. Äidit täällä väittävät etteivät roiku pojissaan. Minä sanon että höpönhöpö, takuulla roikkuvat.. irti päästäminen on vaikeaa, ei se johdu miniästä taikka vävystä vaan itsestä..

• höpinää on..

ei pidä paikkaansa.. tyttäreni ei pidä apesta ja pitää kyllä anopistaan... Ise pidän ex anopista hieman koska tämä on suora luonteinen.. Nykyistä anoppia inhoan.. mutten pidä apestakaan. Tämä on kemioista kiinni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      88
      2108
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1766
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      241
      784
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      732
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      566
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      502
    Aihe