Olemme olleet yhdessä vajavan vuoden naisystäväni kanssa. Suhde on kriisissä tällä hetkellä. Järki sanoo, ettei suhde toimi mutta ero tuntuisi aivan hirveän pahalta. Tykkään ja välitän tytöstä todella paljon. Hänkin sanoo välittävänsä minusta.
Koen etten saa häneltä läheisyyttä tai huomiota niin paljoa kuin ehkä tarvisin. Ensimmäiset pari kuukautta seksielämä oli todella vilkasta mutta sitten se hyytyin kuin seinään. Hyvällä tuurilla pari kertaa kuussa, kun oikein vonkaa. Nykyisin en ole jaksanut enää edes vongata. Asiasta on puhuttu paljon ja hänellä ei kuulemma vain tee mieli eikä kuulemma tarvitse muutakaan läheisyyttä (halimista, koskettelua) sillä tavalla kuin minä. Itse olen tulkinnut huomion puutteen niin etten enää kiinnosta häntä. Hän väittää kuitenkin edelleen välittävän minusta paljon mutta tarvitsee kuulemma omaa aikaakin, eikä jaksa olla minun kanssani koko ajan tai soittella joka päivä. Saattaa mennä useampikin päivä ettei hänestä kuulu mitään, jos en itse ota yhteyttä.
Lisäksi hän on töissä miesvaltaisella alalla ja käy välillä törpöttelemässä ja viettää muutakin vapaa-aikaa työkavereidensa (kaikki miehiä) kanssa. Hän on joskus jopa pitänyt jatkot omilla kämpillään ja majottanut pari kaveria yöksikin. Hän on kertonut kuinka useampikin työkaveri on yrittänyt iskeä ja treffeille on pyydelty. Olen jonkin verran mustasukkainen tyyppi ja kyllä se aina vähän mietityttää, kun hän ukkoporukassa lähtee ryypiskeleen. Olen asiasta maininnut ja hän otti sen hirveänä loukkauksena ja valitti etten luota häneen. Olenko siis ylimustasukkainen vai saako tuollaisesta asiasta jo vähän jo ärsyyntyä?
Pitäisikö minun luottaa siihen, että hän puhuu totta, kun väittää tykkäävänsä ja välittävänsä minusta muttei osoita sitä huomioimalla mielestäni minua tarpeeksi? Ehkä olemme erilaisia? Huomion puute ja toisaalta myös nuo mustasukkaisuuden tunteet tekevät olostani välillä melko huonon tässä suhteessa. Järki sanoo, että suhde pitäisi lopetta mutta tunteet häntä kohtaan ovat valtaisat. Viikokonkin ero tekee ikävästä jo todella suuren. Tuntuisi todella vaikealta olla ilman häntä. Mitä pitäisi tehdä? Kuunella tunteita vai toimia järjen mukaisesti?
Järki vs tunteet
3
128
Vastaukset
- tekse__
Tyttöystäväsi kuulostaa hetkittäin minulta itseltäni...
seksiä oli paljon, ja sitten lysähtää seinään..
Itselläni on mennyt yksinkertaisesti mielenkiinto sen muutaman kuukauden jälkeen seksihommiin. Ja sen parin kuukauden jälkeen se seksi menikin juuri siihen ruinaustasolle.. Ja halimista ja muuta koskettelua en myöskään kokenut tarvitsevani...
Mies soitteli minulle aina pari-kolme kertaa päivässä, itse kaipasin ehdottomasti välillä omaa rauhaa, mies kun olisi halunnut olla kanssani koko ajan. Ja pystyin siis olemaan helposti omissa oloissani useampia päiviä.
Kaikki reissut tein lähes aina omassa kaveriporukassani, ja toivoin että hänkin teki reissunsa omien kavereittensa kanssa.
Kyllähän minäkin hänestä välitin, ja vaikea hänestä oli sitten irti päästää, mutta parempi se oli molemmille. Mutta ilmeisesti en välittänyt tarpeeksi, kun ei homma toiminut täysin.
Nyt on uus mies kierroksessa, seksiä on jatkunut säännöllisesti 6kk, ja nyt minusta tuntuu että minä olen se, joka haluaisi olla hänen kanssaan koko ajan ja tehdä reissut hänen kanssaan..
Aika hämmentävää itselleni... Hän on sitten varmaan minulle se enemmän oikea kuin edeltäjänsä.... - Järki käteen
Faktahan on että et enää kiinnosta häntä jos kerran haliminen ja seksi kiinnosta häntä.
Eikö hän koskaan kysy sinua mukaan törpottölemään. Jos et ikinä ole ollut mukana, niin kyllä se nyt jotain kertoo. Ihan turha siitä naisen vetää mitään draamaa jos olet asiasta maininnut.
Ei ole mitään järkeä olla suhteessa missä ei ole tyytyväinen. Eli ikävä kyllä voisi olla parempi erota kun oikein mikään parisuhteen osa-alue ei toimi. Olematon seksielämä ja nainen ignorettaa/dissaa. - Guaranteen
"Olemme olleet yhdessä vajavan vuoden naisystäväni kanssa. Suhde on kriisissä tällä hetkellä. Järki sanoo, ettei suhde toimi mutta ero tuntuisi aivan hirveän pahalta. Tykkään ja välitän tytöstä todella paljon. Hänkin sanoo välittävänsä minusta."
Kuulostaa tilanteeltani, paitsi itse olen ollut yli vuoden. Järki sanoo eroamista ja tunteet päinvastoin.
"Koen etten saa häneltä läheisyyttä tai huomiota niin paljoa kuin ehkä tarvisin. Ensimmäiset pari kuukautta seksielämä oli todella vilkasta mutta sitten se hyytyin kuin seinään. Hyvällä tuurilla pari kertaa kuussa, kun oikein vonkaa. Nykyisin en ole jaksanut enää edes vongata. Asiasta on puhuttu paljon ja hänellä ei kuulemma vain tee mieli eikä kuulemma tarvitse muutakaan läheisyyttä (halimista, koskettelua) sillä tavalla kuin minä."
Ihan kuin poikaystäväni olisi kirjoittanut tuon, anteeksi rinnastus. Vähän aikaa oli hyvää, mutta itselläni mielenkiinto lopahti. Se ei innostanut enää yhtään. Enkä aina halua halimista tai muuta koskettelua.
"Itse olen tulkinnut huomion puutteen niin etten enää kiinnosta häntä. Hän väittää kuitenkin edelleen välittävän minusta paljon mutta tarvitsee kuulemma omaa aikaakin, eikä jaksa olla minun kanssani koko ajan tai soittella joka päivä. Saattaa mennä useampikin päivä ettei hänestä kuulu mitään, jos en itse ota yhteyttä."
Yhtenäisyys tässäkin. Välitän, mutta rakkaus on asia erikseen.
Ja sitten sinun asiaasi...
"Järki sanoo, että suhde pitäisi lopetta mutta tunteet häntä kohtaan ovat valtaisat. Viikokonkin ero tekee ikävästä jo todella suuren. Tuntuisi todella vaikealta olla ilman häntä. Mitä pitäisi tehdä? Kuunella tunteita vai toimia järjen mukaisesti?"
Keskustelkaa asioista ja jos hän suuttuu tai loukkaantuu, eiköhän asia ole sillä selvä.
Tsemppiä, ja anteksi kun en osaa paremmin jelppiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh821985Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1131708- 1801296
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472