saitte armeijassa ?
millaisen
39
127
Vastaukset
- kukaan rekattu
ei ole ollut armeijassa näköjään ?
- jos ovat hinureita
kaikki ?
Hyödyttömän, turhan ja pitkän.
- etkö oppinut
mitään ?
etkö oppinut kirjoitti:
mitään ?
Se olis melko vaikeaa viettää noin pitkä aika oppimatta mitään - pätee myös linnatuomioon. Et toi arvio oli sellanen suhteellinen - olkoot vertailukohtana vaikka sama aika laskemassa rannan hiekkaa.
- oli se turhaa
Aika turhan koulutuksen. Siel me juostiin metsässä ja huudettiin laukaus laukaus.
Jos joku nyt hyökkäis suomeen niin kuoltais kaikki- siinä juoksemisessa
kuntosi nousi ?
- 20+3
siinä juoksemisessa kirjoitti:
kuntosi nousi ?
Kyllä se nousee. Hän voi sitten juosta kohti ruotsin rajaa huutaen "LAUKAUS LAUKAUS". Katsotaan minne asti kerkeää.
Passi väittää, että ilmavalvojan. Omasta mielestäni opin, miten kaikkia hommia vältellään. Siitä on ollut kyllä sikäli hyötyä, että nykyisessäkin hommasani mietin, miten sekä minä että työntekijäni voivat tehdä hommat mahdollisimman vähällä vaivalla. Kustannustehokkuudeksi kai sitä jotkut kutsuvat.
- he-heee:)
Ratikka teki pikku kirjoitusvirheen sanassa :ilmavaivoja:D
Ilmavalvojankin hommana on vain taivaalle tuijottamista ja katsella omia pilvilinnojansa.Joskus joutuu huutelemaan radioon
esim,:
Ilmari Vihtori ratikka yksi kautta sorsa koillieen ruudussa Ö celsius kuusysi he-heee:) kirjoitti:
Ratikka teki pikku kirjoitusvirheen sanassa :ilmavaivoja:D
Ilmavalvojankin hommana on vain taivaalle tuijottamista ja katsella omia pilvilinnojansa.Joskus joutuu huutelemaan radioon
esim,:
Ilmari Vihtori ratikka yksi kautta sorsa koillieen ruudussa Ö celsius kuusysiJotain tuollaista juu. Kyllä se aina tetsaamisen voitti. ;-)
- hö-höö
Ratikkakuski kirjoitti:
Jotain tuollaista juu. Kyllä se aina tetsaamisen voitti. ;-)
Ja minä joudun torjuntapäällikkö vuorossa kuuntelemaan monista eri kanavasta yhtäaikaa tulkitsemaan teidän ilmavaivaisten sekametelistä tilanteen .....onko se sorsakin vaikka suko tai heko ja mistä suunnasta antaa tykistölle ja ohjuksillle ohjeet mahdolliselle koko pommikonelaivueen torjumiseksi..!1!"#¤%&/
hö-höö kirjoitti:
Ja minä joudun torjuntapäällikkö vuorossa kuuntelemaan monista eri kanavasta yhtäaikaa tulkitsemaan teidän ilmavaivaisten sekametelistä tilanteen .....onko se sorsakin vaikka suko tai heko ja mistä suunnasta antaa tykistölle ja ohjuksillle ohjeet mahdolliselle koko pommikonelaivueen torjumiseksi..!1!"#¤%&/
No sehän on vain sinun henkilökohtainen ongelmasi. Sitäpaitsi minä olen vapattu, joten hei hei kertausharjoitukset ja muu turha pokkurointi. Sinulle se toki sopii kuin nenä päähän. ;-)
- 5/ufoja suunta stadi
Ratikkakuski kirjoitti:
No sehän on vain sinun henkilökohtainen ongelmasi. Sitäpaitsi minä olen vapattu, joten hei hei kertausharjoitukset ja muu turha pokkurointi. Sinulle se toki sopii kuin nenä päähän. ;-)
Harmittaako Ratikka, kun olen jo täysipalvellut, eikä enää kutsuta kertauksiin, mutta Ratikka voidaan kutsua pariksi viikoksi jollekin pikkuluodolle tähyilemään pilviä näillä pakkasilla
ilman nettiä palelemaan.
- oli se turhaa
Mä olin huippu kunnos jo ennen armeijaa. ei tarvinnut kun pitää kuntoo yllä.
- siis sait
pidettyä helposti kuntoa yllä armeijassa, hienoa, missä olit armeijassa ?
- oli se turhaa
siis sait kirjoitti:
pidettyä helposti kuntoa yllä armeijassa, hienoa, missä olit armeijassa ?
alokas ajan olin kuuskajaskarissa, sit menin ööröön saarelle merivalvonta koulutukseen ja loppu ajan olin gyltön linnakkeella korppoossa. se loppu aika olikin yhtä lepäilyä kun 2 tuntii per vrk olin merivalvonta tolpassa ja loppu aika päivästä sai tehdä mitä lystää.
- 5.linja
Mielestäni hyvän: osaan puhua oravaa.
No... sellasen. Mitähän tosta nyt tuumisi vuosien jälkeen...
No kai se sinällään ihan hyvä koulutus oli, ehkä enemmänkin sen tähden miten se pseudosuljettu maailma poikkesi ns. siviilimaailmasta ja mitä se opetti itsestä. Ja oppihan siellä paljon muutakin näppärää ja omalla kapealla sektorillaan yleissivistävää. Sitäkin ehkä enemmän niistä kanssaeläjistä ja niiden kanssa toimimisesta.
Kyllä edelleenkin haikailen sen putiikin osalta aidon tehokkuuden löytämistä ja laaja-alaisemman "sotimiskoulutuksen" opettamista, kyllä se monilta osin oli aivan totaalisen typerää odottelua ja toisaalta turhaa nysväämistä. Vai kuinka monta kertaa se morsian pitää purkaa ja koota, että se riittää tilastoissa?
Enemmän olisi hyötyä siitä, että sekin pieni aika käytetään maksimaalisen tehokkaasti ja kerrotaan mahdollisimman paljon siitä mitä sotaleikit rivimiehen kohdalla tarkoittavat, eli siis kaikki ne lelut ja niiden käyttötavat yms. Hukkaan heitettyä vaivaa koittaa muutamassa kk:ssa erikoiskouluttaa joku sotilaaksi nimiteltävä pätevähkö panssarikuski, pioneeri tai sotilasmiliisi. Parempi olisi, ehkä, opettaa varusmiesreppanoille se mitä sen tavallisen sotilaan todellisuudessa tarttee sotatilanteessa osata eli:
Painua herkästi nurmeen, muistaa pyrkiä liikkumaan aktiivisesti, osata käyttää mahdollisimman monta asetta ja antaa hyvin ensiapua sitä tarvitsevalle.
Rynkyn puran ja kokoan vieläkin säkki päässä, mutta spollijutuista en muista juuri mitään ja räjähteiden käytöstä hiukan enemmän, silloin nk. asutuskeskustaistelusta sentäs jonkin verran vielä(kin).- 5.linja
Musta toi sun perusasetelma pitää sisällään vain yhden sulle henkilökohtaisen ongelman: aselajivalinnan.
Tämän saa (periaatteessa) päättää itse. 5.linja kirjoitti:
Musta toi sun perusasetelma pitää sisällään vain yhden sulle henkilökohtaisen ongelman: aselajivalinnan.
Tämän saa (periaatteessa) päättää itse.Mitä, sisältääkö? Niin kai sitten, vaikken koe että olisin moisesta hlökohtaisesta ongelmasta nyt itse päättänytkään.
Sen toisen, aselajin, päätin periaatteessa itse, mutta puolustusvoimain henkilökunta esitti eriävän mielipiteensä... Se oli shakki ja matti, loppu on historiaa.
ps. olin muuten kaiken sinkoilun päätyttyä varsin tyytyväinen "valitsemaani" aselajiin, olosuhteisiin nähden.- 5.linja
Toljake kirjoitti:
Mitä, sisältääkö? Niin kai sitten, vaikken koe että olisin moisesta hlökohtaisesta ongelmasta nyt itse päättänytkään.
Sen toisen, aselajin, päätin periaatteessa itse, mutta puolustusvoimain henkilökunta esitti eriävän mielipiteensä... Se oli shakki ja matti, loppu on historiaa.
ps. olin muuten kaiken sinkoilun päätyttyä varsin tyytyväinen "valitsemaani" aselajiin, olosuhteisiin nähden.Eli siis et tiennyt mihin menit? Ja sitten kun tiesit missä olit, oli kaikki jo ohi.
Niinhän se menee. 5.linja kirjoitti:
Eli siis et tiennyt mihin menit? Ja sitten kun tiesit missä olit, oli kaikki jo ohi.
Niinhän se menee.Ei sunkkaan, kyllä mä tiesin hyvin mihin menin, eikä sillä sillon, myöskään lopulta, ollut paljonkaan väliä. Kokonaisuuden sisältö oli lienee jokseenkin sama kuitenkin.
Eikä too jälkimmäinenkään oikein piä paikkaansa, missään vaiheessa ei tullut tunnetta että kun tiesin missä mennään, kaikki olikin jo ohi. Päinvastoin ennemminkin.
Joo, meikäläiseen inttiin pitäisi mennä mieluummin ennemmin kuin myöhemmin, länkkärileikit kuuluu lapsille, lapsenmielisille ja lasten iseille. Noitten väliin jää aika paljon...
- Ratikkakuski ´
Sain korpraalin natsan, kun en poistunut vartiopaikaltani, vaikka ruikkukakka pääsi housuhin.
Laskin äsken ecxellillä, että jos kaikista housuunkakkamistani olisin saanut ylennyksen. olisin jo kenrraali vähintäänkin.Älähän Anselmi tyrkytä tapojasi. Ei meillä kaikilla ole yhtä huonot hermot ja heikko vatsa. ;-)
- könsy Ratikka
Ratikkakuski kirjoitti:
Älähän Anselmi tyrkytä tapojasi. Ei meillä kaikilla ole yhtä huonot hermot ja heikko vatsa. ;-)
Anselmi sai tosiaankin ryynärikoukulutusaikana korpraalinatsan ja viikon kuntsarin, kun vartiossa sieppasi sissijoukkeen luutnantin
vangiksi: Sillä luutnantilla meni kakita housuun, kun yritti irti otteesta ja talutti esikuntatelttaan.
opin tekeen sotilaallisen klapipinon teltan nurkkaan ja purkamaan rynchesterin ... kasaamiseen pyysin aina kavereilta apua
oliko se oikeaoppinen käskytys purkamisen jälkeen "Lukko. Kiinnitä."
"Halkopino. Kokoa." ... kaikkea sitä oppi, vaan ei enää muistadazu kirjoitti:
Aseen purkaminen ja kasaaminen on muuten hyödyllinen taito.
njaa ... kävin kerran kertaamassa, ei tarttennu juurikaan putsailla pyssyä -- sodanajan sijoitus vastaa lähinnä miinanpolkijaa/maalia :D
dazu kirjoitti:
Aseen purkaminen ja kasaaminen on muuten hyödyllinen taito.
Joo, minäkin teen sitä bussissa, kun menen aamulla töihin. Saa istua rauhassa, eikä kukaan ihraperse tuppaa viereen istumaan.
- yök, pois!
Hyi, inttijuttuja, yöks! Haluutte karkoittaa palstan loputkin naiset pois? kukaan normaali nainen ei tällaisia jaksa kuunnella saati lukea.
- vänrikki Ryynänen
Menkööt sitten johonkin ompeluseuraan kaakattamaan tamponeistaan! TÄMÄ ON MIESTEN REVIIRIÄ!1!"#¤%T
Olin kovassa kunnossa ennen armeijaa, vaikken ollut pienen ylikuntoilun takia puoleen vuoteen juuri lainkaan harjoitellut. Armeija oli fyysisesti niin onnetonta vätystelyä, että kuntoni laski huomattavasti, huolimatta illalla tekemistäni ylimääräisistä juoksulenkeistä, jotka olivat tuplamittaisia "kuntsarilenkkeihin verratuna". Lihoin myös aivan älyttömästi, puolessa vuodessa tuli 10 kg painoa lisää.
Itse asekoulutus oli kohtalaisen tylsää seisoskelua pääasiassa. Opittiin kärsimään myös unenpuutetta, viikon kestävää kylmyydestä johtuvaa tunnottomuutta jäsenissä, nälkää ja p*skaa ja homeisia ruokaluvälineitä.- onko toni tuollainen
aika hyvä sotilas ? kirjoitti:
sotakone yhteyksiä usan palkka armeijaan kyllä löytyy ? http://www.youtube.com/watch?v=rjptQSfuTy8
- oli .
onko toni tuollainen kirjoitti:
sotakone yhteyksiä usan palkka armeijaan kyllä löytyy ? http://www.youtube.com/watch?v=rjptQSfuTy8
tuo tyyppi kertausharjoituksissa yhtä aikaa kanssani ja ampui kovilla kaikki maalitaulut heti mäsäksi siis kovilla taistelu luodeilla , muuten ihan mukava tyyppi mutta jos joutuu vastatusten niin paha juttu
kertoivat että oli pataljoonan mestari ampujana mutta ei hyväksy metsästämistä ja on eläinten ystävä, kertoi että oli pikkupoikana ampunut lintua ilmakiväärillä ja osunut silmään ja siihen loppui eläinten vainoaminen kerrasta ja ei enää edes kalasta koska ihmettelee kalojen katsetta miksi kiskoit hänet vedestä ? mutta ihminen on vapaata riistaa ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh892158Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1381796- 1731333
- 229805
- 65744
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10721- 60720
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211619- 49587
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </347550